abonnement Unibet Coolblue
  zondag 16 april 2017 @ 21:34:37 #123
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_170271013
Vandaag vroeg mijn moeder of ik nog lelijke sandalen wilde.
- "Lelijke sandalen? Nee, hoezo?"
- "Ik heb een hele zak vol, die kun je zo meenemen"
- "Ik wil geen lelijke sandalen, wat moet ik daar nu dan mee?"
- "Dat is toch leuk voor in de tuin!"
- "In de tuin?¨ Waar heeft ze het toch over? Heeft ze een marktkoopman een zak vol lelijke sandalen afgetroggeld en probeert ze die nu bij mij te dumpen? Waarom in hemelsnaam?
- "Ja, dat is toch leuk! Die kun je dan zo gespreid door het bosparceel zetten".
Neemt ze me nu in het ootje of begint ze zelf gek te worden?

Bleek dat ze het over lelietjes-van-Dalen had.

LXIV in mijn beginnende doofheid een epos over een niet-zichtbare oorlogswond
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_170273299
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2007 00:00 schreef Hephaistos. het volgende:
Het valt me trouwens vaak op dat het vooral Rechten Studentjes zijn die graag pimpen met Dostojevski. Dan hebben ze in een of ander lesboek iets gelezen over de natuurlijke behoefte aan straf en vinden ze het ontzettend kick om dan Misdaad en Straf te lezen. Om er dan over te gaan lallen in een cafe. Met een goed glas wijn. En kaarsjes op tafel.
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 april 2017 16:15 schreef Ringo het volgende:
Ik heb vorige week dan eindelijk de Reis naar het Einde van de Nacht voltooid, ik vond het bij nader inzien een afmatting, wat een bittere zeikstraal.
Daarna in één dag Biecht van een moordenaar van Joseph Roth.
Nu eens kijken of ik me door Misdaad en Straf kan heenwerken.
Ik heb 'm eindelijk uit. Ook Raskolnikov leidt aan tal van persoonlijkheidsstoornissen uit het DSM V: narcisme, borderline, hypochondrie, megalomanie, eigenlijk valt het samen te vatten in het niet erkende God complex. Dit wordt onderbouwd door een flinterdunne übermensch-filosofie: wetten zijn voor gewone mensen en niet voor een keizer als ik. Deze stompzinnige gedachte vormt de kern van Raskolnikovs interne strijd, die hij pas na honderden pagina's voor zichzelf heeft opgelost.

Het boek bestaat vooral uit dialoog, en wel twee soorten dialoog. Bij de eerste (en meest voorkomende) is de lezer getuige van een mental breakdown die met veel hysterie en gevoel voor drama zo'n twintig tot vijftig pagina's aanhoudt. Bij de tweede soort is iemand de ander op een verkeerd been aan het zetten als onderdeel van een quasi-geraffineerd plannetje. Deze stijltechniek vind je nu vooral bij thrillers terug, en daar mogen ze haar ook laten.

Tl;dr: in dit geval terecht.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mainport op 16-04-2017 22:50:16 ]
pi_170316776
Ik heb misdaad en straf in de kliko gegooid afgelopen week. Voor de zekerheid ben ik er nooit in begonnen.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  woensdag 19 april 2017 @ 09:46:30 #126
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
  Moderator woensdag 19 april 2017 @ 10:08:16 #127
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_170325453
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 21:34 schreef LXIV het volgende:
Vandaag vroeg mijn moeder of ik nog lelijke sandalen wilde.
- "Lelijke sandalen? Nee, hoezo?"
- "Ik heb een hele zak vol, die kun je zo meenemen"
- "Ik wil geen lelijke sandalen, wat moet ik daar nu dan mee?"
- "Dat is toch leuk voor in de tuin!"
- "In de tuin?¨ Waar heeft ze het toch over? Heeft ze een marktkoopman een zak vol lelijke sandalen afgetroggeld en probeert ze die nu bij mij te dumpen? Waarom in hemelsnaam?
- "Ja, dat is toch leuk! Die kun je dan zo gespreid door het bosparceel zetten".
Neemt ze me nu in het ootje of begint ze zelf gek te worden?

Bleek dat ze het over lelietjes-van-Dalen had.

LXIV in mijn beginnende doofheid een epos over een niet-zichtbare oorlogswond
;( Mijn moeder heeft gisteren in een of andere boze bui mijn vorige huisbaas gebeld :? Het was niet een heel erg prettig persoon maar ik heb alle zaken afgehandeld en inmiddels al 5 jaar lang niets meer met hem te maken. Hij heeft een fietsenzaak en zijn zoon heeft nu een fietszaak in de stad en straat waar mijn moeder woont geopend. Blijkbaar heeft dat bij haar iets losgemaakt waar ik helemaal geen weet van heb. Ik maak me nu behoorlijk zorgen om mijn moeder dit kan wel eens het begin van iets veel ernstigers zijn, het is namelijk helemaal niets voor haar om zoiets te doen. Helemaal omdat ze nooit iets met die man van doen gehad heeft.

Rare actie zo vlak voor haar 74ste verjaardag.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 20 april 2017 @ 14:21:17 #128
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_170353705
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 21:14 schreef Thisbe het volgende:
Ik heb misdaad en straf in de kliko gegooid afgelopen week. Voor de zekerheid ben ik er nooit in begonnen.
Misdaad en straf hoort bij het oud papier en niet in de kliko!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 20 april 2017 @ 15:49:57 #129
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_170355580
quote:
2s.gif Op woensdag 19 april 2017 10:08 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

;( Mijn moeder heeft gisteren in een of andere boze bui mijn vorige huisbaas gebeld :? Het was niet een heel erg prettig persoon maar ik heb alle zaken afgehandeld en inmiddels al 5 jaar lang niets meer met hem te maken. Hij heeft een fietsenzaak en zijn zoon heeft nu een fietszaak in de stad en straat waar mijn moeder woont geopend. Blijkbaar heeft dat bij haar iets losgemaakt waar ik helemaal geen weet van heb. Ik maak me nu behoorlijk zorgen om mijn moeder dit kan wel eens het begin van iets veel ernstigers zijn, het is namelijk helemaal niets voor haar om zoiets te doen. Helemaal omdat ze nooit iets met die man van doen gehad heeft.

Rare actie zo vlak voor haar 74ste verjaardag.
T kan loslopen, ik heb mijn vader jaren geleden ook wel eens heel eigenaardige dingen zien doen die in de loop vd jaren niet erger zijn geworden (al hielp stoppen met drinken er wel bij). Even wachten of het terug gaat keren..
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  donderdag 20 april 2017 @ 16:02:57 #130
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_170355830
Lieverds, ik ga een uitgeverij beginnen.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_170356365
quote:
14s.gif Op donderdag 20 april 2017 16:02 schreef JAM het volgende:
Lieverds, ik ga een uitgeverij beginnen.
Lk's Fokpostbundel
pi_170365025
quote:
14s.gif Op woensdag 19 april 2017 09:46 schreef broer het volgende:
Thisbe.
Broer! Hoe staat het leven in het Nijmeegse? Ik denk nog regelmatig met weemoed terug aan tweekeerbellen en de wolk.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  donderdag 20 april 2017 @ 22:11:49 #133
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_170366632
quote:
14s.gif Op donderdag 20 april 2017 16:32 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Lk's Fokpostbundel
Dat was niet de eerste titel die ik in gedachte had, maar goed! Dat geleuter over het platteland, dat bevalt me wel.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_170371323
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 14:05 schreef highender het volgende:

[..]

Heeft een 'bewuste' keuze (g)een oorzaak?
Ja, uiteraard kun je het zo terug reduceren tot beginpunt 0.
pi_170371346
quote:
2s.gif Op woensdag 12 april 2017 13:45 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dit zijn studies gedaan bij vrouwen die tijdens de hongerwinter zwanger waren, daar was sowieso weinig vrije wil bij het wel of niet eten. En dat over/ondergewicht van hun kinderen blijkt dus niet uit vrije wil te zijn maar voornamelijk een effect van de hongersnood die hun moeder heeft meegemaakt toen zij zwanger van hen was.

Maar mijn punt was dat het niet één op één over erft, iemand met veel stress of angst zou bijvoorbeeld de gevoeligheid voor een bepaalde geur kunnen overerven en niet de aanleg tot angst/stress. Zo kunnen twee schijnbaar ongerelateerde eigenschappen wel overerfbaar worden.

In de ratten is het zo dat de F0 de ouders dus angstig zijn gemaakt voor een geur. En de F1 de kinderen zijn extra gevoelig voor die geur maar er niet persee angstig voor.
Helder.
pi_170371409
quote:
14s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:11 schreef JAM het volgende:

[..]

Dat was niet de eerste titel die ik in gedachte had, maar goed! Dat geleuter over het platteland, dat bevalt me wel.
Ik zie daar ook wel een markt in, met de stijgende benauwing in de Randstad. Een aangeboden alternatief zeg maar.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2017 11:40:43 ]
  vrijdag 21 april 2017 @ 10:12:26 #137
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_170376747
quote:
14s.gif Op donderdag 20 april 2017 16:02 schreef JAM het volgende:
Lieverds, ik ga een uitgeverij beginnen.
Goed idee. Als je nog advies nodig hebt, laat maar van je horen.
  vrijdag 21 april 2017 @ 10:13:33 #138
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_170376767
quote:
17s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:35 schreef Thisbe het volgende:
Broer! Hoe staat het leven in het Nijmeegse? Ik denk nog regelmatig met weemoed terug aan tweekeerbellen en de wolk.
Het staat hier uitstekend, dank u wel. Met jou ook? (Hoe het in Tweekeerbellen en De Wolk is, weet ik eerlijk gezegd niet.)
  vrijdag 21 april 2017 @ 23:44:05 #139
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_170394489
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 april 2017 10:12 schreef broer het volgende:

[..]

Goed idee. Als je nog advies nodig hebt, laat maar van je horen.
Hoe dat zo, broer? Is dat een branche waar je zeer bekend mee bent?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  zaterdag 22 april 2017 @ 13:10:20 #140
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_170401643
Het is wel een beetje Grunbergesque, zo'n uitgeverij.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zaterdag 22 april 2017 @ 13:11:20 #141
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_170401670
Maar misschien is de tijd aangebroken om vanaf nu Grunbergvergelijkingen niet ontvankelijk te verklaren, omdat je er inmiddels binnenzeeën mee kan dempen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zaterdag 22 april 2017 @ 15:02:41 #142
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_170404120
De goede man heeft een rijk leven. Als ik had besloten om aan S&M te gaan doen, dan had je dat ook Grunbergesque kunnen noemen. Het lijkt me zelf beter om dat dat woord te reserveren voor dingen een beetje halfbakken, zonder daadwerkelijke passie, vooral bij gebrek aan beter en dan ook niet al te lang of met al te veel toewijding te doen. Dat is nu écht Grunbergesque.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  zaterdag 22 april 2017 @ 15:05:57 #143
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_170404184
Overigens helemaal geen verkeerde instelling hoor, let wel.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_170404315
Alleen een beetje jammer dat het resultaat dagelijks op de voorpagina van de Volkskrant komt te staan.
  zaterdag 22 april 2017 @ 15:36:12 #145
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_170404688
Je wilt nu toch niet zeggen dat jij dagelijks de Volkskrant leest, LK?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_170404871
Nee, ben je gek. Als ik bij m'n ouders thuis ben zie ik 'm wel eens liggen en heel soms lees ik dan de voorpagina. Wel zo vluchtig mogelijk natuurlijk.
  zaterdag 22 april 2017 @ 15:50:32 #147
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_170404907
Dat plaatje herken ik, maar dan met de Telegraaf.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 22 april 2017 @ 15:52:55 #148
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_170404946
De Volkskrant lees ik trouwens nooit. Alleen, maar zelden, de NRC.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 22 april 2017 @ 15:56:57 #149
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_170405022
Nou ja, de gratis online nieuwsdumps neem ik van alle kranten door.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_170405083
Ga je dan alle krantensites langs? Het probleem met Nederlandse kranten is dat ze zo gericht zijn op...Nederland. Flipboard en Reddit vind ik interessanter omdat de selectie uit een grotere vijver gevist wordt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2017 16:01:18 ]
  zaterdag 22 april 2017 @ 17:46:32 #151
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_170407433
Ik ben niet zo'n nieuwsjunk. Lees hier en daar wat berichten, achtergrondstukken etc. maar vooral veel koppen die me maar weinig nieuwsgierig maken. Elke week valt De Groene thuis op de mat, die kan me meestal wel boeien.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 22 april 2017 @ 17:49:51 #152
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_170407499
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 april 2017 17:46 schreef Ringo het volgende:
Ik ben niet zo'n nieuwsjunk. Lees hier en daar wat berichten, achtergrondstukken etc. maar vooral veel koppen die me maar weinig nieuwsgierig maken. Elke week valt De Groene thuis op de mat, die kan me meestal wel boeien.
Vroeger had ik de behoefte om ieder uur teletekst te checken. Nu heb ik geen krant meer, kijk nooit meer journaal. Als ik zin heb op wat te rellen dan open ik een nieuws-topic op FOK!, maar verder interesseert het me totaal niet meer. Wat hier in het dorp gebeurd ben ik veel boeiender gaan vinden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_170408178
De Groene Amsterdammer is het laatste stukje verdiepingsjournalistiek volgens mij. Valt ook bij m'n ouders op de mat. Zou het mee kunnen lezen via de app, maar de artikelen zijn mij vaak net te lang om ze op een beeldscherm te willen lezen.
pi_170408246
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 17:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Vroeger had ik de behoefte om ieder uur teletekst te checken. Nu heb ik geen krant meer, kijk nooit meer journaal. Als ik zin heb op wat te rellen dan open ik een nieuws-topic op FOK!, maar verder interesseert het me totaal niet meer. Wat hier in het dorp gebeurd ben ik veel boeiender gaan vinden.
Ik snap het wel die hang naar een terugkeer naar het overzichtelijke en meer tastbare leven.
pi_170408320
Ik ben kortgeleden uitgenodigd voor een avond over de bomen in de wijk. Ik twijfelde om langs te gaan, maar ik zou eigenlijk niet weten wat ik zou kunnen toevoegen. ''Meer bomen, waarom niet?''. Een ander zal zeggen; ''Ik zit in de schaduw van bomen. Minder minder minder.'' Tja, wie ben ik om te vertellen dat ze het maar moet slikken omdat ik liever op bomen dan op flatgebouwen uitkijk?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2017 18:28:37 ]
pi_170410279
Nou, bericht uit de provincie dan maar.
In de vroege lente gaan de ganzen eieren leggen. Het is altijd de vraag wie het eerste een nest vindt: de vos, de hond, of wij. Deze keer vond ik het eerste nest dankzij de hond - die een ei meenam als beloning, waarop ik constateerde dat de vos ook al eieren had gehad. Het tweede ganzenest vond ik vóór hond en vos. Vervolgens kon ik zo om de dag 2 eieren rapen. Een enkel keertje was de vos me voor. Nadat ik zowat een dozijn eieren had geraapt is er een nieuwe kaper opgedoken. Ik gok dat het ons kraaienpaar is. Die rover heeft 3 eieren kapot gepikt en een deel uitgeslobberd. De hond kreeg van mij het overgebleven ei. Nu lijken de ganzen er wel genoeg van te hebben. Misschien leggen ze elders, in elk geval deze twee nesten blijven nu leeg.
De lente loopt ook op haar einde, vandaag zag ik twee zwaluwen.

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 22-04-2017 21:23:35 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 22 april 2017 @ 22:47:25 #157
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_170415659
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:49 schreef sigme het volgende:
Nou, bericht uit de provincie dan maar.
In de vroege lente gaan de ganzen eieren leggen. Het is altijd de vraag wie het eerste een nest vindt: de vos, de hond, of wij. Deze keer vond ik het eerste nest dankzij de hond - die een ei meenam als beloning, waarop ik constateerde dat de vos ook al eieren had gehad. Het tweede ganzenest vond ik vóór hond en vos. Vervolgens kon ik zo om de dag 2 eieren rapen. Een enkel keertje was de vos me voor. Nadat ik zowat een dozijn eieren had geraapt is er een nieuwe kaper opgedoken. Ik gok dat het ons kraaienpaar is. Die rover heeft 3 eieren kapot gepikt en een deel uitgeslobberd. De hond kreeg van mij het overgebleven ei. Nu lijken de ganzen er wel genoeg van te hebben. Misschien leggen ze elders, in elk geval deze twee nesten blijven nu leeg.
De lente loopt ook op haar einde, vandaag zag ik twee zwaluwen.
Hier in het dorp komt ook een vos. Vorig jaar heeft die 2 van de 4 kuikens meegenomen. De kloek was haar staart kwijt! Daarop heb ik de kippen 's nachts 2 maanden lang in de hal gehouden. Stinken! Ook als ik iedere vier dagen schoonmaakte. Maar ja, voor mijn kinderen is de Vos het grootste gevaar Ter Wereld en ik ben de enige die er wat aan kan doen. Hem kapotschieten vind ik niks, het is toch een mooi dier.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_170419405
In het kader van het afvinken van klassiekers (tja) keek ik hedenavond Butch Cassidy & the Sundance kid; daar werd ik zo simpel van dat ik direct daarna The gambler (2014) opzette, een onderschatte en onbegrepen film van de laatste jaren. Gelijk Leaving Las Vegas zit je te kijken naar twee uur lang zelfdestructie, de meest romantische van de wegen die wij kunnen leiden. In de film leert John Goodman Mark Wahlberg een les over onafhankelijkheid.

Mark Wahlberg: I've been up two and a half million dollars.
John Goodman: What you got on you?
Mark Wahlberg: Nothing.
John Goodman: What you put away?
Mark Wahlberg: Nothing.
John Goodman: You get up two and a half million dollars, any asshole in the world knows what to do: you get a house with a 25 year roof, an indestructible Jap-economy shitbox, you put the rest into the system at three to five percent to pay your taxes and that's your base, get me? That's your fortress of fucking solitude. That puts you, for the rest of your life, at a level of fuck you. Somebody wants you to do something, fuck you. Boss pisses you off, fuck you! Own your house. Have a couple bucks in the bank. Don't drink. That's all I have to say to anybody on any social level. Did your grandfather take risks?
Mark Wahlberg: Yes.
John Goodman: I guarantee he did it from a position of fuck you. A wise man's life is based around fuck you. The United States of America is based on fuck you. You're a king? You have an army? Greatest navy in the history of the world? Fuck you! Blow me. We'll fuck it up ourselves.
  zondag 23 april 2017 @ 14:57:57 #159
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_170427330
Een wonderlijk trekje dat mainport erop nahoudt, laten we het daar eens over hebben. Met het onderwerp van de zin begint men doorgaans het schrijven, maar andersom is dat allemaal bij mainport. Een beetje zoals Yoda uit Star Wars komt het allemaal op mij over, daarom, let wel, een zweem van onnodige interssantdoenerij hangt er een beetje over!
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_170428536
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 22:47 schreef LXIV het volgende:
Hem kapotschieten vind ik niks, het is toch een mooi dier.
Heb je een jachtgeweer dan?
  zondag 23 april 2017 @ 15:45:50 #161
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_170429041
Is dat geen remake van deze, trouwens?

The Gambler (1974) - IMDb
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  zondag 23 april 2017 @ 16:05:23 #162
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_170429681
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 15:45 schreef JAM het volgende:
Is dat geen remake van deze, trouwens?

The Gambler (1974) - IMDb
Jawel. En geenszins een verbetering van het origineel.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_170429889
quote:
3s.gif Op zaterdag 22 april 2017 15:02 schreef JAM het volgende:
De goede man heeft een rijk leven. Als ik had besloten om aan S&M te gaan doen, dan had je dat ook Grunbergesque kunnen noemen. Het lijkt me zelf beter om dat dat woord te reserveren voor dingen een beetje halfbakken, zonder daadwerkelijke passie, vooral bij gebrek aan beter en dan ook niet al te lang of met al te veel toewijding te doen. Dat is nu écht Grunbergesque.
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 14:57 schreef JAM het volgende:
Een wonderlijk trekje dat mainport erop nahoudt, laten we het daar eens over hebben. Met het onderwerp van de zin begint men doorgaans het schrijven, maar andersom is dat allemaal bij mainport. Een beetje zoals Yoda uit Star Wars komt het allemaal op mij over, daarom, let wel, een zweem van onnodige interssantdoenerij hangt er een beetje over!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_170430117
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 21:14 schreef Thisbe het volgende:
Ik heb misdaad en straf in de kliko gegooid afgelopen week. Voor de zekerheid ben ik er nooit in begonnen.
TTK / Russische literatuur uit de 19e eeuw.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_170433118
De Lamartine, die kende ik niet, na het lezen van zijn Wikipediapagina en zijn bekendste gedicht vermoed ik dat hij eenvoudig in het rijtje Rimbaud geplaatst kan worden: tot nul geanalyseerd door een legertje bourgeois letterkundigen die er hun leerstoel omheen gebouwd hebben.

Toch nog een aardig aforisme kunnen vinden:

quote:
Radicalisme is niets dan de wanhoop der redelijkheid.
  zondag 23 april 2017 @ 22:23:44 #166
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_170443183
quote:
5s.gif Op vrijdag 21 april 2017 23:44 schreef JAM het volgende:
Hoe dat zo, broer? Is dat een branche waar je zeer bekend mee bent?
Ja.
  zondag 23 april 2017 @ 22:55:48 #167
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_170444537
quote:
7s.gif Op zondag 23 april 2017 22:23 schreef broer het volgende:

[..]

Ja.
Ha, mooi, als je wil, dan pitch ik je m'n ideetje even. Zou je daar in geïnteresseerd zijn?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  zondag 23 april 2017 @ 23:34:39 #168
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_170447587
quote:
Ik vroeg aan hem: moet ik dit nog lezen? Hij vond van niet. Maar Toergenjev en Tsjechov mochten blijven hoor.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  maandag 24 april 2017 @ 08:12:20 #170
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_170447619
Hier schiet het niet echt op met die F.D. Ik was van plan 'm in de trein te lezen maar in plaats daarvan luister ik voor de honderdduizendmiljoenste keer naar O+ Pavement O+ en staar ik naar bollenvelden.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 24 april 2017 @ 09:51:42 #171
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_170448570
Herkenbaar, Ringo.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  maandag 24 april 2017 @ 11:15:31 #172
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_170449818
quote:
14s.gif Op maandag 24 april 2017 08:12 schreef Ringo het volgende:
was van plan 'm in de trein te lezen maar in plaats daarvan luister ik voor de honderdduizendmiljoenste keer naar O+ Pavement
Die heb ik ooit nog met een #filosoof zien optreden. Wel bij hun reünie, maar toch maar toch maar toch.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 24 april 2017 @ 19:02:49 #173
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_170459819
quote:
14s.gif Op maandag 24 april 2017 11:15 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Die heb ik ooit nog met een #filosoof zien optreden. Wel bij hun reünie, maar toch maar toch maar toch.
Al dat jonge grut dat denkt dat je het nu over Twitter hebt. :'(.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  maandag 24 april 2017 @ 19:04:51 #174
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_170459881
Ik heb trouwens onwijs veel zin in een biefstuk.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  maandag 24 april 2017 @ 19:49:43 #175
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_170461208
quote:
14s.gif Op zondag 23 april 2017 23:34 schreef broer het volgende:
Lijkt me prima. Kom maar door.
Nou, je hebt een kort PM'metje.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  maandag 24 april 2017 @ 23:28:15 #176
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_170467352
quote:
2s.gif Op maandag 24 april 2017 19:04 schreef JAM het volgende:
Ik heb trouwens onwijs veel zin in een biefstuk.
Ik nu ook.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 25 april 2017 @ 14:30:49 #177
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_170476941
Nu heb ik geen trek meer in een biefstuk, hoewel ik er gisteren geen gegeten heb. Zo zie je maar weer, alles gaat voorbij en er is niets nieuws onder de zon.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_170477054
'Een dag zonder rundvlees bespaart zo veel water als een maand niet douchen'. - NRC (met dank aan FB)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2017 14:36:31 ]
  dinsdag 25 april 2017 @ 14:56:16 #179
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_170477440
Ik ga vrijwel nooit onder de douche. Waarom zou ik? Dat ligbad staat er niet voor niets.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  dinsdag 25 april 2017 @ 15:08:22 #180
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_170477653
Vlees eten is het nieuwe roken.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_170477774
Al klim je in je gootsteen... volgens mij gaat het om de hoeveelheid water. Ik lig ook vaker in bad dan dat ik onder de douche sta, maar ik vraag mij af of ik minder water verbruik. Hoeveel minuten douchen zou een halfvol bad zijn?

[ Bericht 50% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2017 15:17:28 ]
  dinsdag 25 april 2017 @ 15:22:05 #182
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_170477942
Ik douche met gemak een kwartier. Volgens mij is een bad sneller vol.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_170479228
Ja, nu je het zegt...als je die straal een kwartier in een bad zou spuiten dan zou ie zo vol zijn wrs.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')