abonnement Unibet Coolblue
pi_169992306
Beste allen,

helaas heb ik vochtschade gekend in de afgelopen maand in mijn woning. Water via balkon binnengestroomd en gezorgd dat de hele vloer er ook uit kan. Ook water wat in de muren is getrokken (naar het lijkt via de plinten).

Laminaatvloer is eruit gehaald en de kurken ondervloer ligt nu te drogen. Echter zit ik nog wel met de waterschade op de muur. Dit is alleen zichtbaar op een muur die licht grijs/groen is geschilderd, maar het zou mij niet verbazen als dit ook op de andere muren het geval is. Deze zijn in RAL 9010 geverfd. Hoe zouden jullie dit gaan aanpakken? Was al van plan de geschilderde muur een andere kleur te geven, maar wil wel zorgen dat de vochtplekken niet terug komen! :)

Bij voorbaat dank!
  PR/Manusje van alles dinsdag 4 april 2017 @ 12:12:53 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_169992401
Goed laten drogen en dan isolerend behandelen. Daarna sausen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_169994368
Even aangenomen dat je muren gelatext zijn: met een vlakschuurmachine, de onderkant van de muren over een hoogte van 15 cm of zo, afschuren. Dan trekt het vocht er makkelijker uit. Latex is nl. dampdicht
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_169995302
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 14:09 schreef blomke het volgende:
Even aangenomen dat je muren gelatext zijn: met een vlakschuurmachine, de onderkant van de muren over een hoogte van 15 cm of zo, afschuren. Dan trekt het vocht er makkelijker uit. Latex is nl. dampdicht
Hmm moet even kijken hoe het dan met de structuur van de wand blijft, dat deze dan niet over die hoogte verdwijnt. Even nakijken of er latex gebruikt is, dacht het van wel.

Isolatieverf heb ik ook al van gehoord, hopelijk gaat het werken!
pi_169995740
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 14:53 schreef lvw88 het volgende:
Isolatieverf heb ik ook al van gehoord, hopelijk gaat het werken!
Isolatieverf (of een primer) is the way to go.
Zorg dat je wel eentje op alkydbasis ("terpetine verf") gebruikt. Een op waterbasis gaat niet werken, daar trekken je watervlekken zo doorheen.

Als het vlekken op een aantal punten betreft kun je ook een spuitbus met isoleer primer halen. Bij de Action hebben ze er zelfs een van een paar euro, die ook prima werkt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')