abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  dinsdag 4 april 2017 @ 08:55:30 #1
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169989246
registreer om deze reclame te verbergen
Nav de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169989435
DJMO, al wat bekomen van de schrik?
pi_169989787
quote:
15s.gif Op dinsdag 4 april 2017 08:23 schreef Brighteyes het volgende:
Tsjonge jonge wat een high horses hier weer allemaal. Het is een kind van zes, die krijgt niks van een week niet met vriendjes afspreken toch? Het is niet dat ze hem eerst even afranselt met een riem en hem vervolgens op water en brood in de trapkast opsluit voor een week.

Ik snap wel dat DJMO, gezien de verhalen die ze hier soms vertelt, een zeer strakke lijn hanteert. Als ik het zo allemaal van een afstandje bekijk heeft zij jongetjes met flink pittige en eigenzinnige karaktertjes en daar werken foei en fluwelen handschoentjes niet bij.

Ik heb er ook twee, en hoezeer ik het ook haat en ik er echt helemaal niet van hou, het best werkt toch echt zwart is zwart en wit is wit. Geef ze grijs en ze kleuren er een leuke regenboog bij. :Y ;)

Wat fijn dat hij ongedeerd weer teruggevonden is DJMO!
Dit dus. Een goeie twee a drie weken geleden waren ze met z'n tweeen een stuk verder gaan spelen dan mocht, toen hebben ze drie dagen straf gehad, en blijkbaar heeft dat geen indruk gemaakt.

Ik moet wel streng zijn, want anders neemt hij gewoon een loopje met me.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 09:10 schreef Deepfreeze het volgende:
DJMO, al wat bekomen van de schrik?
een beetje, 't was 't gesprek van de ochtend bij de kleuterklas :')
Ik heb er één en ik ben er trots op...
dinsdag 26 september 2017 17:45 schreef Falco het volgende: Monique is inderdaad het enige lichtpunt van de FP _O_
"The needs of the many outweigh the needs of the crew, or the one."
My 5 minutes of fame
pi_169989795
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 09:36 schreef DJMO het volgende:

[..]

Als het anderen maar niet op het idee brengt om een ritje met de politie te regelen :X ;)
pi_169990211
Tjonge DJMO wat schrikken zeg, gelukkig weer veilig thuis!

Ik ben wel blij dat die van mij zich tot nu toe best goed aan afspraken houden...
De oudste gisteren alleen naar huis laten gaan omdat ik de jongste nog even weg moest brengen naar een activiteit van de brede school. Ik had haar gevraagd om me even te bellen als ze thuis was en dat heeft ze gedaan, al wilde ze het eigenlijk niet ;).
Toen ik thuis kwam zat ze zelfs (ik was erg verrast) haar huiswerk te maken, kleine meisjes worden groot (9 inmiddels).
Vanmiddag wil ze vanaf de andere locatie zelf naar huis, ik denk dat we het maar gewoon moeten proberen...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_169990320
quote:

[..]

Dit dus. Een goeie twee a drie weken geleden waren ze met z'n tweeen een stuk verder gaan spelen dan mocht, toen hebben ze drie dagen straf gehad, en blijkbaar heeft dat geen indruk gemaakt.

[..]

Elk kind heeft wat dat betreft toch zijn eigen "gebruiksaanwijzing". Wat op de een diepe indruk maakt, doet de ander helemaal niets.

C heeft een keer een slok levensmiddelenkleurstof (knalrood!) genomen. Die kwam de kamer binnen met allemaal rood om zijn mond, het leek wel bloed. Na de eerste schrik heb ik hem verteld om maar even in de gang in de spiegel te kijken. Brullen! :D

Moet ik nog zeggen dat ie zoiets nooit meer gedaan heeft? ;)

Een ander kind lacht zich vast een breuk, bij C was dit voldoende om het voor eens en voor altijd af te leren.
Most people don’t listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
Unsere Heimat
pi_169990558
Wat een schrik DJMO!
Hopelijk maakt deze straf wel indruk.

A. heeft het paar keer gepresteerd om stiekem tv te kijken op haar kamer. De 1e keer heeft ze een week beeldschermstraf (geen tv/laptop/telefoon/ipad) gehad. Na de 2e keer 2 weken en na de 3e keer 3 weken. Als ze het nu nog een keer flikt is ze haar tv kwijt.
♥ Amber ♥ & ♥ Tess ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_169990796
Mijn oudste heeft al vanaf redelijk jong een goede interne rem. Nu bij nr2 merken we dat bij hem die interne rem echt nog moet ontwikkelen. De oudste ging als kleuter tot de grens qua speelterrein, maar niet verder, ook niet met andere kinderen mee. De jongste dwarrelt van plek naar plek, zonder enig benul van waar hij is. Met fietsen kon de oudste met 5/6 al aardig het verkeer overzien, de jongste van dik 5 gaat nog steeds zijn eigen weg.. Nou is die interne rem normaal pas tegen een jaar of 8 ontwikkeld, dus de oudste was ook wel vroeg. Maar de jongste laat ik echt niet alleen de straat op hier in de stad.
Hier hebben we echt 2 gebruiksaanwijzingen nodig.. Hergebruiken zit er niet in O+
pi_169990847
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 10:40 schreef Deepfreeze het volgende:
Mijn oudste heeft al vanaf redelijk jong een goede interne rem. Nu bij nr2 merken we dat bij hem die interne rem echt nog moet ontwikkelen. De oudste ging als kleuter tot de grens qua speelterrein, maar niet verder, ook niet met andere kinderen mee. De jongste dwarrelt van plek naar plek, zonder enig benul van waar hij is. Met fietsen kon de oudste met 5/6 al aardig het verkeer overzien, de jongste van dik 5 gaat nog steeds zijn eigen weg.. Nou is die interne rem normaal pas tegen een jaar of 8 ontwikkeld, dus de oudste was ook wel vroeg. Maar de jongste laat ik echt niet alleen de straat op hier in de stad.
Hier hebben we echt 2 gebruiksaanwijzingen nodig.. Hergebruiken zit er niet in O+
Jan heb ik heel lang aan 'n tuigje moeten houden, omdat hij echt alle kanten opvloog. Geert zat daardoor eigenlijk altijd in de wagen, pas sinds hij naar school ging is hij meer gaan lopen, maar wilde ook nooit netjes aan de hand meelopen. Michael is daarentegen heel anders, die luistert wel naar aanwijzingen en geeft netjes een hand als ik daarom vraag. Ik wist niet wat ik meemaakte toen dat de eerste keer gebeurde :') ik was niet anders gewend dan wegvliegende kinderen haha
dinsdag 26 september 2017 17:45 schreef Falco het volgende: Monique is inderdaad het enige lichtpunt van de FP _O_
My 5 minutes of fame
pi_169990987
quote:

[..]

[..]

Jouw huis, jouw regels.
En er is niets mis met je ruggengraat.
Gewoon recht houden.
Make my day!
  dinsdag 4 april 2017 @ 11:10:01 #11
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_169991304
Ik heb een heel braaf jongetje. Toch was hij vorig jaar de weg naast ons blok overgestoken wat niet mag. Ik heb langs de sloot bij ons voor gefietst kijkend of ik 'm daar zag drijven :'(
Gelukkig liep hij op het schoolplein naast die overgestoken weg. Het is een éénrichtingsverkeer weg trouwens en niet druk maar ik had niet verwacht dat hij die regel zou overtreden dus zocht ook op de verkeerde plek.
Het zien van hoe ik over de flos was maakte genoeg indruk maar toch heb ik 'm verteld dat ik weer vertrouwen op moest bouwen en moest hij meer in de buurt blijven een tijdje.

Nu zou hij graag naar een speeltuin verderop in de wijk willen. Anderen mogen wel al alleen maar ik ben een zeikmoeder en hij mag van mij nog niet. Ik vind het lastig te bepalen wanneer het goede moment is om hem dat wel alleen te laten doen. Wat was jullie criteria daar in?
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 4 april 2017 @ 11:31:41 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169991695
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 11:10 schreef laziness het volgende:
Ik heb een heel braaf jongetje. Toch was hij vorig jaar de weg naast ons blok overgestoken wat niet mag. Ik heb langs de sloot bij ons voor gefietst kijkend of ik 'm daar zag drijven :'(
Gelukkig liep hij op het schoolplein naast die overgestoken weg. Het is een éénrichtingsverkeer weg trouwens en niet druk maar ik had niet verwacht dat hij die regel zou overtreden dus zocht ook op de verkeerde plek.
Het zien van hoe ik over de flos was maakte genoeg indruk maar toch heb ik 'm verteld dat ik weer vertrouwen op moest bouwen en moest hij meer in de buurt blijven een tijdje.

Nu zou hij graag naar een speeltuin verderop in de wijk willen. Anderen mogen wel al alleen maar ik ben een zeikmoeder en hij mag van mij nog niet. Ik vind het lastig te bepalen wanneer het goede moment is om hem dat wel alleen te laten doen. Wat was jullie criteria daar in?
Ik vind dat lastig en afhankelijk van de omstandigheden.
Met de oudste was ik op deze leeftijd net naar Schubbekutteveen aan het verhuizen en daar kon ik makkelijk grenzen aangeven tot waar hij mocht, want er was maar 1 gevaarlijke weg en dan waren er afhankelijk van zijn leeftijd 2 dorpsgrenzen.
Nu wonen we qua verkeer minder gevaarlijk, maar er wonen weinig kinderen in de wijk en om bij de leukste (en eigenlijk de enige) speeltuin te komen moet hij het park in, langs sportvelden, over het water (of de andere kant langs, door het bos, hoeft hij helemaal niet over te steken).
Qua verkeer maak ik me daar niet zo druk om, maar ik vind het nog geen plek om hem alleen naartoe te laten gaan, juist omdat hij dan alleen zo kwetsbaar is.

Maar het is er wel heel tof O+

20160827_190534_zpskekwlfdp.jpg

[ Bericht 5% gewijzigd door Leandra op 04-04-2017 11:36:43 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 4 april 2017 @ 11:38:05 #13
12713 trui
aantrekkelijk!
pi_169991811
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 22:49 schreef DJMO het volgende:
dat laatste. Hij heeft er bewust voor gekozen om naar dat vriendje te gaan, dus mag hij nu een week niet bij vriendje spelen / huisarrest. Ik ben eerder opgelucht dan boos, maar er moeten gewoon strakke consequenties aan vast zitten, anders heeft hij volgende keer weer gewoon maling aan de regels; het mag toch wel van mama ook al zegt ze van niet.
DJMO, ik lees 't net pas, dat was schrikken zeg. Maar nog even een vraag over iets dat ik niet helemaal begrijp uit het verhaal. Hij zei toch dat hij z'n bal ging ophalen bij een schoolvriendje. Was dat dus een ander vriendje dan jij dacht, namelijk diegene die verder weg woont? Of had hij z'n bal allang opgehaald en is hij daarna nog naar dat andere vriendje gegaan. Want als het puur een misverstand is vind ik 't niet helemaal eerlijk dat je 'm zo zwaar straft. Je had immers toestemming gegeven om die bal te gaan halen?
in de haak.
pi_169991881
Volgens mij hangt er veel af van je woonsituatie en de omgeving.
Als je in een rijtjeshuis in een rustige buurt woont en je ook wat oudere kinderen bij hebt, kan ik mij voorstellen dat je makkelijker wat meer vrijheid geeft, dan wanneer je niets vanuit je raam kunt zien en drukke wegen of sloten om je heen hebt. Ik laat mijn zoontje met bijna 6 ook niet alleen naar de speeltuin gaan, nu ja één keer geprobeerd om te oefenen en ik had hem een walkie talkie meegegeven (eerst geprobeerd, maar toen ik contact zocht lukte het niet en was hij opeens helemaal alleen in de speeltuin en de andere kinderen allemaal vertrokken). Op zich heb ik wel vertrouwen in hem, maar ik vind dat loslaten en meer ruimte geven best lastig op dat punt. En ik vind het zelf ook niet bijzonder leuk om dan altijd maar in de speeltuin op een bankje te zitten en te wachten tot hij eindelijk mee naar huis wil. Gelukkig hebben wij hier een buurtproject, waar ik bezig kan zijn een hij binnen het hek samen met andere kinderen vrij kan spelen, zonder dat ik hem altijd in zijn nek zit. Ze moeten wel de kans krijgen om hun ding te doen en ook om eens wat gevaarlijkere dingen te doen, bijvoorbeeld ergens klimmen, omgaan met een zaag of in de buurt van een vuur komen. Daar kan het een beetje gecontroleerd. Ze moeten leren zelfs een beetje op te letten, maar het zijn ook kinderen die gevaren (onverwacht) soms heel anders inschatten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zana op 04-04-2017 13:59:56 ]
pi_169991966
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 11:38 schreef trui het volgende:

[..]

DJMO, ik lees 't net pas, dat was schrikken zeg. Maar nog even een vraag over iets dat ik niet helemaal begrijp uit het verhaal. Hij zei toch dat hij z'n bal ging ophalen bij een schoolvriendje. Was dat dus een ander vriendje dan jij dacht, namelijk diegene die verder weg woont? Of had hij z'n bal allang opgehaald en is hij daarna nog naar dat andere vriendje gegaan. Want als het puur een misverstand is vind ik 't niet helemaal eerlijk dat je 'm zo zwaar straft. Je had immers toestemming gegeven om die bal te gaan halen?
hij heeft eerst de bal opgehaald (bij het vriendje om de hoek) en is 'm daarna naar dat andere vriendje gesmeerd. Heb hier overigens vanmorgen ook nog contact met m'n ab'er gehad, en die vind mijn straf niets te zwaar...
My 5 minutes of fame
pi_169992058
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 11:46 schreef DJMO het volgende:

hij heeft eerst de bal opgehaald (bij het vriendje om de hoek) en is 'm daarna naar dat andere vriendje gesmeerd. Heb hier overigens vanmorgen ook nog contact met m'n ab'er gehad, en die vind mijn straf niets te zwaar...
Maak je niet druk ;) Jij weet wat het beste werkt voor hem.
Most people don’t listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
Unsere Heimat
  dinsdag 4 april 2017 @ 12:13:21 #17
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_169992410
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 11:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik vind dat lastig en afhankelijk van de omstandigheden.
Met de oudste was ik op deze leeftijd net naar Schubbekutteveen aan het verhuizen en daar kon ik makkelijk grenzen aangeven tot waar hij mocht, want er was maar 1 gevaarlijke weg en dan waren er afhankelijk van zijn leeftijd 2 dorpsgrenzen.
Nu wonen we qua verkeer minder gevaarlijk, maar er wonen weinig kinderen in de wijk en om bij de leukste (en eigenlijk de enige) speeltuin te komen moet hij het park in, langs sportvelden, over het water (of de andere kant langs, door het bos, hoeft hij helemaal niet over te steken).
Qua verkeer maak ik me daar niet zo druk om, maar ik vind het nog geen plek om hem alleen naartoe te laten gaan, juist omdat hij dan alleen zo kwetsbaar is.

Maar het is er wel heel tof O+

[ afbeelding ]
Wij wonen in het eerste blok helemaal rechts van het water. De speeltuin is achter het veld op de voorgrond dus je moet er over de weg omheen langs het water.
Ze zijn nu dat veld aan het volbouwen (helaas eerst zag ik de speeltuin nog net liggen vanuit mijn keuken) dus er rijdt momenteel ook veel zwaar materiaal op die weg daar.

Aan het eind van die witte huizen bij ons achter is ook een speeltuin trouwens. Daar mag hij wel heen. Dat is namelijk enkel over de binnenparkeerplaats achter onze tuinen om er te komen. Daar rijden nauwelijks auto's.

E71D39A4-A723-44FF-B531-5117A576A43E_zpsf9v3rlqr.jpg
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 4 april 2017 @ 12:46:55 #18
12713 trui
aantrekkelijk!
pi_169992933
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 11:46 schreef DJMO het volgende:

[..]

Dan vind ik 't niet gek dat je boos op 'm bent. Ik dacht dat 't gewoon een misverstand was, snap je.
in de haak.
  dinsdag 4 april 2017 @ 12:48:25 #19
12713 trui
aantrekkelijk!
pi_169992957
Leuke stek, Laziness. Maar ik snap wel dat je terughoudend bent met hem daar zelf naartoe laten gaan, zeker als er nog allerlei bouwverkeer rijdt.
in de haak.
pi_169992978
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 12:46 schreef trui het volgende:

[..]

Dan vind ik 't niet gek dat je boos op 'm bent. Ik dacht dat 't gewoon een misverstand was, snap je.
snap ik :) Maar het is ook niet de eerste keer dat het gebeurt, mede daarom dat het nu zo zwaar uitpakt.
My 5 minutes of fame
  dinsdag 4 april 2017 @ 13:07:30 #21
4089 Brighteyes
Gewoon gelukkig!
pi_169993235
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 11:10 schreef laziness het volgende:

Heel vaag omschreven gezegd zou ik zeggen 'als jij denkt dat hij er aan toe is'. Een vriendin van mij houdt de stelling aan 'een kind zal niet snel om iets vragen waar hij nog niet aan toe is' en dat vind ik een prachtige gedachte, maar wel ook eng, want is dat ook echt wel zo.

Maar goed, zo'n ding met bouwverkeer is een extra factor die zij niet in kunnen schatten, dus daar zou ik dan ook terughoudend zijn hoor. Zo eng.

Die van mij waren redelijk jong al best vrij om door de wijk te gaan. Komt ook omdat S. zijn vriendinnetje om de hoek woonde, tegenover het speelveldje. Dus daar zat gevoelsmatig een soort tussenstation, als er iets was konden ze altijd ook naar haar huis.

Inmiddels gaat O (7) zelf een boodschapje doen (op zijn verzoek) waarbij hij een best drukke straat over moet. Mijn moederhart wiebelt daarbij, maar ze gaan altijd keurig bij het zebrapad en wachten eerder te lang dan te kort.

Morgen gaan ze 'de grote boodschappen' doen samen. Er was vorige week 'de week van het geld' en ze hebben een filmpje gezien van een stel kinderen die 'heel veel' geld kregen en dan zelf boodschappen gingen doen. En ze hadden me dat al eens gevraagd, dus nu gaan ze samen bedenken voor woensdag, donderdag en vrijdag wat we gaan eten en ik doe dan de boodschappen voor zaterdag-dinsdag. En dan laat ik hen ook nog wel wat dingen als toiletpapier etc meenemen. ;)
  dinsdag 4 april 2017 @ 13:14:50 #22
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169993371
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 12:13 schreef laziness het volgende:

[..]

Wij wonen in het eerste blok helemaal rechts van het water. De speeltuin is achter het veld op de voorgrond dus je moet er over de weg omheen langs het water.
Ze zijn nu dat veld aan het volbouwen (helaas eerst zag ik de speeltuin nog net liggen vanuit mijn keuken) dus er rijdt momenteel ook veel zwaar materiaal op die weg daar.

Aan het eind van die witte huizen bij ons achter is ook een speeltuin trouwens. Daar mag hij wel heen. Dat is namelijk enkel over de binnenparkeerplaats achter onze tuinen om er te komen. Daar rijden nauwelijks auto's.

[ link | afbeelding ]
Lastig met dat bouwverkeer vooral.... vooralsnog zou ik het dan bij de speeltuin bij de witte huizen houden.
Wij wonen ergens ver achter die bomen op de achtergrond trouwens.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 4 april 2017 @ 13:46:26 #23
12713 trui
aantrekkelijk!
pi_169993929
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 13:07 schreef Brighteyes het volgende:
Morgen gaan ze 'de grote boodschappen' doen samen. Er was vorige week 'de week van het geld' en ze hebben een filmpje gezien van een stel kinderen die 'heel veel' geld kregen en dan zelf boodschappen gingen doen. En ze hadden me dat al eens gevraagd, dus nu gaan ze samen bedenken voor woensdag, donderdag en vrijdag wat we gaan eten en ik doe dan de boodschappen voor zaterdag-dinsdag. En dan laat ik hen ook nog wel wat dingen als toiletpapier etc meenemen. ;)
Wat stoer! Dat wordt nog een heel gesjouw. :D
in de haak.
  dinsdag 4 april 2017 @ 13:47:49 #24
4089 Brighteyes
Gewoon gelukkig!
pi_169993966
Ja, ik geloof ik dat ik in de auto mag wachten. ;) :D Anders krijgen ze het nooit mee denk ik.
pi_169994050
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 13:07 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Heel vaag omschreven gezegd zou ik zeggen 'als jij denkt dat hij er aan toe is'. Een vriendin van mij houdt de stelling aan 'een kind zal niet snel om iets vragen waar hij nog niet aan toe is' en dat vind ik een prachtige gedachte, maar wel ook eng, want is dat ook echt wel zo.

Maar goed, zo'n ding met bouwverkeer is een extra factor die zij niet in kunnen schatten, dus daar zou ik dan ook terughoudend zijn hoor. Zo eng.

Die van mij waren redelijk jong al best vrij om door de wijk te gaan. Komt ook omdat S. zijn vriendinnetje om de hoek woonde, tegenover het speelveldje. Dus daar zat gevoelsmatig een soort tussenstation, als er iets was konden ze altijd ook naar haar huis.

Inmiddels gaat O (7) zelf een boodschapje doen (op zijn verzoek) waarbij hij een best drukke straat over moet. Mijn moederhart wiebelt daarbij, maar ze gaan altijd keurig bij het zebrapad en wachten eerder te lang dan te kort.

Stoer!

A gaat wel eens op de fiets naar de supermarkt. T. gaat af en toe alleen een bapao halen bij de buren.
Toen A 6 was ging ze wel eens naar de AH om een boodschapje te doen. Ze moest dan een grote weg oversteken met 2 zebrapaden. Ze bleef (en blijft nog steeds) netjes staan tot er een auto stopte.

De meiden gaan op zaterdag wel eens samen naar de markt.
♥ Amber ♥ & ♥ Tess ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')