abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_169988686

Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>>>Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen. Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo

>>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2017 Challenge
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: PRs bijhouden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Divers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_169988793
Ook wel weer zin in een snelle 5k over een maandje of 2, 3! :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 4 april 2017 @ 08:56:17 #3
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_169989257
Volgende week woensdag geen 5k, maar hopelijk een 3k. Coopertest! :o
F means you're fucked
pi_169989360
Hoi, kennen jullie mij nog? :+

Ik heb lang niet meer gepost hier. Maar de titel trok mij aan 8-)
Afgelopen zaterdag 5km gelopen tijdens een evenement. De eerste sinds eeuwen (iets met verhuizing, zwangerschap enzo). Smaakte wel naar meer :9
29:31 vond ik best goed van mezelf :Y)
pi_169989591
Zo, lekker afbouwen deze week tot de marathon zondag in Rotterdam. Zaterdag nog een 10 km wedstrijd gelopen, en voor het eerst onder de 40 minuten: 39:34. :P
pi_169989781
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 09:23 schreef Ayreon84 het volgende:
Zo, lekker afbouwen deze week tot de marathon zondag in Rotterdam. Zaterdag nog een 10 km wedstrijd gelopen, en voor het eerst onder de 40 minuten: 39:34. :P
Mooie tijd! Wat wordt je plan in Rotterdam?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 4 april 2017 @ 09:40:47 #7
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169989836
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 09:04 schreef Miezziej het volgende:
Hoi, kennen jullie mij nog? :+

Ik heb lang niet meer gepost hier. Maar de titel trok mij aan 8-)
Afgelopen zaterdag 5km gelopen tijdens een evenement. De eerste sinds eeuwen (iets met verhuizing, zwangerschap enzo). Smaakte wel naar meer :9
29:31 vond ik best goed van mezelf :Y)
Strakke tijd! Welkom terug!
Zwangerschap goed gegaan en nu een minimizziej?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_169989958
Ik vind dit wel een pakkende TT voor mij :') .
pi_169990107
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 08:56 schreef YUR het volgende:
Volgende week woensdag geen 5k, maar hopelijk een 3k. Coopertest! :o
Je kan dan ook gewoon een 5k lopen hoor :+

Bij mij is de taper madness lekker in volle gang. Ik zit in mijn marathonbubble en lijk alleen nog maar met komende zondag bezig te kunnen zijn. Mijn voorbereiding van vorig jaar heb ik al een paar keer met die van dit jaar vergeleken, in mijn hoofd heb ik het parcours al diverse keren gelopen en ik zit compulsief weersites te f5en.

Het is een beetje balen dat nu net zondag de eerste warme dag lijkt te worden, maar het is niet anders. Al is alvast het een goed excuus voor als het straks tegenvalt
pi_169990214
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 09:40 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Strakke tijd! Welkom terug!
Zwangerschap goed gegaan en nu een minimizziej?
Thanks :9
Ja alles is goed gegaan :Y Mini is alweer 8 maanden, paar weken ouder dan de mini van Quoi :9

Leuk om te zien hoeveel mensen er nog steeds hardlopen van toen ik nog actief meeposte :Y
pi_169990400
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 09:04 schreef Miezziej het volgende:
Hoi, kennen jullie mij nog? :+

Ik heb lang niet meer gepost hier. Maar de titel trok mij aan 8-)
Afgelopen zaterdag 5km gelopen tijdens een evenement. De eerste sinds eeuwen (iets met verhuizing, zwangerschap enzo). Smaakte wel naar meer :9
29:31 vond ik best goed van mezelf :Y)
Ik zag dat je weer een evenement ging doen. Top!

Welcome back :)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_169990408
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 09:59 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Je kan dan ook gewoon een 5k lopen hoor :+

Met in en uitlopen erbij misschien :D
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  dinsdag 4 april 2017 @ 10:19:49 #13
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_169990421
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 09:59 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Je kan dan ook gewoon een 5k lopen hoor :+

Bij mij is de taper madness lekker in volle gang. Ik zit in mijn marathonbubble en lijk alleen nog maar met komende zondag bezig te kunnen zijn. Mijn voorbereiding van vorig jaar heb ik al een paar keer met die van dit jaar vergeleken, in mijn hoofd heb ik het parcours al diverse keren gelopen en ik zit compulsief weersites te f5en.

Het is een beetje balen dat nu net zondag de eerste warme dag lijkt te worden, maar het is niet anders. Al is alvast het een goed excuus voor als het straks tegenvalt
Vorige keer liep ik 2896 :(

Gaat goedkomen zondag man, ik heb alle vertrouwen in je!

En Miezziej, welkom terug *O* _O_
F means you're fucked
pi_169990536
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 09:36 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Mooie tijd! Wat wordt je plan in Rotterdam?
Onder 3:30 lopen. Maakt eigenlijk niet zoveel uit hoeveel eronder, als ik maar lekker loop en een beetje leuk over de finish kom. ;)

Ik start op 4:45 - 4:50 per km, en dat moet ik gezien mijn prestaties minimaal 30 km vol kunnen houden. 4:43 gemiddeld heb ik op een 30 km gelopen, 4 weken geleden. En dat ging wel prima.

Na 30 km maar kijken hoe het gaat, maar ik verwacht niet in de problemen te komen. Eventueel zou ik met de opgebouwde marge nog wat in mogen leveren, 5:00 per km is dan ook goed de laatste 12 km.
  Moderator dinsdag 4 april 2017 @ 10:32:57 #15
155227 crew  Guppy
dus
pi_169990648
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 08:56 schreef YUR het volgende:
Volgende week woensdag geen 5k, maar hopelijk een 3k. Coopertest! :o
Ik mag volgende week donderdag ;(

Zaterdag eerst een tijdrit rijden...

Zwemtest zit er al op en die liet een flinke verbetering zien. Dat is dan wel weer fijn :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Sport dinsdag 4 april 2017 @ 10:37:31 #16
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_169990741
Ik voel vandaag voor het eerst een soort van zenuwen zeg maar _O- hoe moet ik toch de komende 5 dagen doorkomen :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_169990772
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 10:26 schreef Ayreon84 het volgende:

[..]

Onder 3:30 lopen. Maakt eigenlijk niet zoveel uit hoeveel eronder, als ik maar lekker loop en een beetje leuk over de finish kom. ;)

Ik start op 4:45 - 4:50 per km, en dat moet ik gezien mijn prestaties minimaal 30 km vol kunnen houden. 4:43 gemiddeld heb ik op een 30 km gelopen, 4 weken geleden. En dat ging wel prima.

Na 30 km maar kijken hoe het gaat, maar ik verwacht niet in de problemen te komen. Eventueel zou ik met de opgebouwde marge nog wat in mogen leveren, 5:00 per km is dan ook goed de laatste 12 km.
met die 10 km tijd is <3:30 redelijk conservatief, maar ik heb natuurlijk geen zicht op je voorbereiding. Als je de lange duurlopen hebt gedaan kun je zeker wel al aan 3.15 of sneller denken.
Maar 3:30 met een frisse kop op de finish-foto is ook mooi natuurlijk :)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_169991204
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 10:39 schreef Guard het volgende:

[..]

met die 10 km tijd is <3:30 redelijk conservatief, maar ik heb natuurlijk geen zicht op je voorbereiding. Als je de lange duurlopen hebt gedaan kun je zeker wel al aan 3.15 of sneller denken.
Maar 3:30 met een frisse kop op de finish-foto is ook mooi natuurlijk :)
De lange duurlopen heb ik wel gedaan, tot 36 km. Maar het trainen lukt mij gemiddeld 4 keer per week, voor 3:15 is dat te weinig denk ik. Werk en gezin gaat ook gewoon door. ;)

3:29 is ook gewoon een pr. Sneller is mooi meegenomen, in de eerste km's voel je wel welk tempo je het beste kunt aanhouden.
  dinsdag 4 april 2017 @ 11:29:16 #19
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169991647
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 10:07 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Thanks :9
Ja alles is goed gegaan :Y Mini is alweer 8 maanden, paar weken ouder dan de mini van Quoi :9

Leuk om te zien hoeveel mensen er nog steeds hardlopen van toen ik nog actief meeposte :Y
Wanneer was dat dan? Je nick komt me wel bekend voor, maar ik weet niet of dat uit dit topic is.

Hier post ik nu een jaar of 3-3,5 denk ik, maar zit al ruim 8 jaar op fok :@

En fijn dat t goed gaat O+
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_169991768
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 11:04 schreef Ayreon84 het volgende:

[..]

De lange duurlopen heb ik wel gedaan, tot 36 km. Maar het trainen lukt mij gemiddeld 4 keer per week, voor 3:15 is dat te weinig denk ik. Werk en gezin gaat ook gewoon door. ;)

3:29 is ook gewoon een pr. Sneller is mooi meegenomen, in de eerste km's voel je wel welk tempo je het beste kunt aanhouden.
Haha dat laatste heb ik altijd moeite mee. Dan denk ik dat ik een tempo heb wat ik wel vol kan houden, maar dat blijkt dan uiteindelijk niet zo te zijn :P
En met 4 trainingen p.w. kan dat best hoor, ik heb niet zo'n mooie 10 km tijd, maar heb wel dicht tegen de 3:15 gelopen met 4 trainingen per week.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  FOK!fotograaf dinsdag 4 april 2017 @ 11:39:20 #21
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_169991837
Net als Miezziej kom ik ook maar weer posten hier, na een periode van inactiviteit door terugkomende blessure met daarbij de bijkomende demotivatie en een winter waar ik mezelf niet naar buiten geschopt kreeg de kou, donkerheid en nattigheid in toch weer lekker begonnen met lopen.

De laatste weken een beetje meegelezen hier en leuk om te zien dat mensen die hier twee jaar geleden actief waren nog steeds actief bezig zijn met lopen!

Ik heb van de week een 3km gelopen in 5:50 min/km. De komende tijd me een beetje inhouden en proberen mezelf niet weer een blessure te bezorgen. Ik heb me nog geen doelen gesteld, maar wil vooral weer lekker 2 a 3x in de week gaan lopen.
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_169992080
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 09:59 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Je kan dan ook gewoon een 5k lopen hoor :+

Bij mij is de taper madness lekker in volle gang. Ik zit in mijn marathonbubble en lijk alleen nog maar met komende zondag bezig te kunnen zijn. Mijn voorbereiding van vorig jaar heb ik al een paar keer met die van dit jaar vergeleken, in mijn hoofd heb ik het parcours al diverse keren gelopen en ik zit compulsief weersites te f5en.

Het is een beetje balen dat nu net zondag de eerste warme dag lijkt te worden, maar het is niet anders. Al is alvast het een goed excuus voor als het straks tegenvalt
Nouuu eerste warme dag, cpc was een goede oefening toch? En de afgelopen twee weken ook al best wat dagen >15 graden. Desalniettemin is het natuurlijk een stuk idealer om een marathon bij 10 graden te lopen dan bij 19 graden. Ik help jullie meeduimen!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169992944
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 11:53 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nouuu eerste warme dag, cpc was een goede oefening toch? En de afgelopen twee weken ook al best wat dagen >15 graden. Desalniettemin is het natuurlijk een stuk idealer om een marathon bij 10 graden te lopen dan bij 19 graden. Ik help jullie meeduimen!
Ja tijdens de cpc was het traditioneel weer eens een stuk warmer dan daarvoor. Toch was het niet meer dan een graad of 13/14. En als het zondag inderdaad richting de 20 gaat, dan scheelt dat toch behoorlijk.
Maar goed, op het weer heb je geen invloed (behalve Zwabber dan misschien) dus het heeft geen zin om me daar ook nog eens druk om te maken. Mogelijk is het wel een reden om bijv het aanvangstempo aan te passen.
pi_169992991
Welkom terug miezziej en mascleta! Top dat jullie weer aan het rennen zijn :)
pi_169993185
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 10:37 schreef DeLuna het volgende:
Ik voel vandaag voor het eerst een soort van zenuwen zeg maar _O- hoe moet ik toch de komende 5 dagen doorkomen :D
Waarschijnlijk kom je zo in een soort berusting dat het waarschijnlijk allemaal beroerd gaat worden. Iig, die fase bereik ik nu :')
pi_169993233
Uit ervaring kan ik zeggen dat je ook met ongeveer 5 uur slaap in de 3 laatste dagen bij elkaar nog een prima marathon kunt lopen :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169993298
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 12:47 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Ja tijdens de cpc was het traditioneel weer eens een stuk warmer dan daarvoor. Toch was het niet meer dan een graad of 13/14.
Het was iets warmer die dag, maar het scheelt niet veel. Door de overvloed aan zon was het in de stad nog warmer.

Tja, ik doe er alles aan om de verwachting van 20+ en veel zon niet uit te laten komen. Dat doe ik door zo stellig mogelijk te beweren dat het 20+ en zeer zonnig wordt. Zo werkt dat in de meteorologie!
  dinsdag 4 april 2017 @ 13:11:33 #28
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169993312
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 13:04 schreef DavetheNL het volgende:

[..]

Waarschijnlijk kom je zo in een soort berusting dat het waarschijnlijk allemaal beroerd gaat worden. Iig, die fase bereik ik nu :')
Heb ik ook ja. Gewoon overleven en klaar.
Ik zit nog met het issue zonnebrand. Wie gebruikt dat wel eens met lopen en welke dan?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_169993350
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 13:11 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Heb ik ook ja. Gewoon overleven en klaar.
Ik zit nog met het issue zonnebrand. Wie gebruikt dat wel eens met lopen en welke dan?


Deze is super! Overigens niet alleen tijdens de wedstrijden he ;) Altijd goed smeren!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169993372
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 13:07 schreef La_Tramposa het volgende:
Uit ervaring kan ik zeggen dat je ook met ongeveer 5 uur slaap in de 3 laatste dagen bij elkaar nog een prima marathon kunt lopen :P
5 uur in drie dagen? Dat haal ik wel :D Ik heb daar meetal alleen de laatste dag last van
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 13:10 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Het was iets warmer die dag, maar het scheelt niet veel. Door de overvloed aan zon was het in de stad nog warmer.

Tja, ik doe er alles aan om de verwachting van 20+ en veel zon niet uit te laten komen. Dat doe ik door zo stellig mogelijk te beweren dat het 20+ en zeer zonnig wordt. Zo werkt dat in de meteorologie!
Ik zie in steeds meer voorspellingen die 20 + zon terugkomen dus ik heb er alle vertrouwen in dat het gewoon 11 met een aangenaam miezerregentje wordt
pi_169993443
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 11:29 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Wanneer was dat dan? Je nick komt me wel bekend voor, maar ik weet niet of dat uit dit topic is.

Hier post ik nu een jaar of 3-3,5 denk ik, maar zit al ruim 8 jaar op fok :@

En fijn dat t goed gaat O+
Ehm even denken :+ Volgens mij was het 2013 dat ik meedeed aan de Ekiden, dus in ieder geval toen :P En mijn laatste evenement voor mijn 'stop' was december 2015. Dus ergens in die periode :P
pi_169993960
Leuk al die nieuwe en zo-goed-als-nieuwe gezichten hier!

En fijn dat je over de Ekiden begint, Miezziej. Want ook dit jaar zijn we weer van de partij. Wie doet mee? Zowel oudgedienden als nieuwe lopers zijn welkom, en je hoeft maar 5 km te kunnen hobbelen!

Pm/dm naar mij asseblief.
pi_169994135
Ik zie een loopje van Maleduck voorbij komen op Strava...
#jaloers, gewoon een stuk van het parcours van de Olympische marathon
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_169994473
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 13:55 schreef Guard het volgende:
Ik zie een loopje van Maleduck voorbij komen op Strava...
#jaloers, gewoon een stuk van het parcours van de Olympische marathon
Dat had ik afgelopen zondag ook kunnen lopen :(
  dinsdag 4 april 2017 @ 14:25:40 #35
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_169994669
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 13:55 schreef Guard het volgende:
Ik zie een loopje van Maleduck voorbij komen op Strava...
#jaloers, gewoon een stuk van het parcours van de Olympische marathon
Jep, mooie pier daar, maar wist niet dat de marathon daar voorbij gekomen was.
En blijkbaar moet je als hardloper hier in een wit shirt en blauw broekje lopen. Echt 90% van de hardlopers die ik tegenkwam had dat aan.
Maar nu inpakken en aan het werk...
Heb mooi weer een continent toegevoegd aan m'n hardloopcarriere :D
&lt;a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...&lt;/a&gt;
pi_169994724
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 14:25 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Heb mooi weer een continent toegevoegd aan m'n hardloopcarriere :D
Hoe ver ben je al?
  dinsdag 4 april 2017 @ 14:31:32 #37
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_169994800
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 14:28 schreef pijll het volgende:

[..]

Hoe ver ben je al?
Europa, Azië, Noord-Amerika, Zuid-Amerika. Dus de teller staat op 4.
Midden-Amerika al wel een keer geweest, maar toen was ik nog geen hardloper
&lt;a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...&lt;/a&gt;
pi_169995137
Mag ik Georgie als Azië tellen? Dan sta ik op 3 :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169995615
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 14:31 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Europa, Azië, Noord-Amerika, Zuid-Amerika. Dus de teller staat op 4.
Midden-Amerika al wel een keer geweest, maar toen was ik nog geen hardloper
Dat geeft ook niet, want dat is geen continent. :)
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_169995694
Maar eigenlijk ben ik vooral jaloers dat iedereen zo lekker aan het lopen is :'(
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_169995970
Ik sta ook op 3, Europa en Noord- en Zuid-Amerika.
Zelfs officiële wedstrijden gelopen op deze continenten.
Gemiste kansen: paar keer in Azië en Afrika geweest, maar toen nog geen hardloper.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_169998031
Heb je voor crosstraining even veel recuperatietijd nodig om de volgende training te starten (in een andere discipline)? Om het opbouwen te verspoedigen en een laatste opbouw een duwtje in de rug te geven voor een wedstrijd over 2,5 week dacht ik het hardlopen wat te combineren met andere sporten.

- Zaterdag 50km fietsen
- Zondag 14km LSD
- Maandag 1100m zwemmen met wat intervalletjes
- Vandaag 5km rustig

Deze combinatie bevalt me eigenlijk wel. Dus toekomstgericht zou ik graag weten of je dan minder rustdagen nodig hebt omdat je van discipline wisselt, of telt dat eigenlijk niet?
pi_169998415
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 16:33 schreef minimaLL het volgende:
Heb je voor crosstraining even veel recuperatietijd nodig om de volgende training te starten (in een andere discipline)? Om het opbouwen te verspoedigen en een laatste opbouw een duwtje in de rug te geven voor een wedstrijd over 2,5 week dacht ik het hardlopen wat te combineren met andere sporten.

- Zaterdag 50km fietsen
- Zondag 14km LSD
- Maandag 1100m zwemmen met wat intervalletjes
- Vandaag 5km rustig

Deze combinatie bevalt me eigenlijk wel. Dus toekomstgericht zou ik graag weten of je dan minder rustdagen nodig hebt omdat je van discipline wisselt, of telt dat eigenlijk niet?
Hier stond een heel lang stuk over in in één van de vorige Losse Veters. Dat hardlopers eigenlijk te weinig gebruik maken van crosstrainen, dat ze zo veel meer trainingsuren zouden kunnen maken. In principe zijn loopspecifieke trainingen natuurlijk het beste voor je loopevenement maar als je extra trainingsuren kan toevoegen door fietsen of zwemmen ga je daar in ieder geval cardiovasculair veel profijt van hebben. In dat artikel stonden volgens mij ook wel tips over hoe het te combineren, ik zal eens zoeken of er een online versie is.

edit: http://losseveter.nl/2016(...)ternatieve-training/

Hier dus de korte samenvatting en verwijzing naar het artikel
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169998554
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 13:11 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Heb ik ook ja. Gewoon overleven en klaar.
Ik zit nog met het issue zonnebrand. Wie gebruikt dat wel eens met lopen en welke dan?
Ben wel benieuwd naar de fase waar ik zaterdag in verkeer. Kan een bijzonder irritant dagje voor mijn vriendin worden :P

Denk dat ik die zonnebrand van LT koop, mijn huid reageert iig goed op dat merk.
  Moderator dinsdag 4 april 2017 @ 16:55:34 #45
155227 crew  Guppy
dus
pi_169998678
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 16:50 schreef DavetheNL het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd naar de fase waar ik zaterdag in verkeer. Kan een bijzonder irritant dagje voor mijn vriendin worden :P

Denk dat ik die zonnebrand van LT koop, mijn huid reageert iig goed op dat merk.
Ik heb ook die, alleen dan factor 50 in een spray /melkfles
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_169998681
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 16:50 schreef DavetheNL het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd naar de fase waar ik zaterdag in verkeer. Kan een bijzonder irritant dagje voor mijn vriendin worden :P

Denk dat ik die zonnebrand van LT koop, mijn huid reageert iig goed op dat merk.
Die dag mag je irritant zijn! Ik weet in ieder geval dat ik het fijn vond dat mijn ex toen prima omging met mijn neurotische gedrag :P
Deze keer moet ik kijken hoe dat met mijn vader gaat.. wordt vast een keer knallende ruzie daar in Boston maar dat helpt soms juist de lucht klaren.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169999204
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169999479
Ik ben de laatste 6 maanden minimaal 1x op alle continenten (minus Antarctica :P) geweest, maar alleen in Australie niets gelogd / gelopen. -O-

Snel maar terug om dat goed te maken dus. :9 Maar nu eerst even in Azië trainen vanavond! *O*
Jack does it in real time...
pi_169999536
De adviesprijs van die Garmin 935 :{w
Waarom moeten die horloges ineens allemaal twee x zoveel kosten als de (top)modellen van een paar jaar terug?
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_169999633
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 17:27 schreef Guard het volgende:
De adviesprijs van die Garmin 935 :{w
Waarom moeten die horloges ineens allemaal twee x zoveel kosten als de (top)modellen van een paar jaar terug?
Omdat ze ook twee keer zoveel kunnen.

Maar ik ben nog geen horloge tegengekomen dat ik beter vond dan mijn vroegere 305.
pi_169999661
Met een adviesprijs van 550 zou ik - als ik in dat segment zou shoppen - zonder twijfel voor de Fenix 5S gaan. Die ik ook veel te duur vind.

Ik vind het eigenlijk veel te mooi weer om te trainen (ik zou liever op een terrasje biertjes drinken), maar ik ga toch maar weer braaf :')
  dinsdag 4 april 2017 @ 17:35:39 #52
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_169999741
Voorlopig kost mijn Suunto me nog steeds veel meer dan 1 euro per geregistreerde loop... :')
F means you're fucked
pi_169999859
Ik wil voor "onnodige" dingen altijd uitkomen op gemiddeld een euro per uur dat ik er plezier van heb. Dat komt vrij vaak uit, en ik denk dat dat met m'n Garmin ook wel gaat lukken. Op de bijzonder crappe optische hrm na dan.
  Redactie Sport dinsdag 4 april 2017 @ 17:45:15 #54
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_170000064
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 13:04 schreef DavetheNL het volgende:

[..]

Waarschijnlijk kom je zo in een soort berusting dat het waarschijnlijk allemaal beroerd gaat worden. Iig, die fase bereik ik nu :')
Ik lees de hele dag al niks anders dan ZONDAG WORDT HET WARM HELP HELP en dingen in die trant :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_170000765
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 16:55 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Die dag mag je irritant zijn! Ik weet in ieder geval dat ik het fijn vond dat mijn ex toen prima omging met mijn neurotische gedrag :P
Deze keer moet ik kijken hoe dat met mijn vader gaat.. wordt vast een keer knallende ruzie daar in Boston maar dat helpt soms juist de lucht klaren.
Het zal wel weer de combinatie tussen vitten en behulpzaam zijn worden. Ze gaat iig voor mij pannenkoeken bakken als lunch zaterdag :9~
pi_170000782
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 17:45 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ik lees de hele dag al niks anders dan ZONDAG WORDT HET WARM HELP HELP en dingen in die trant :')
Gewoon filteren. Bij het woord "weer" stop ik automatisch met lezen :P
pi_170000825
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 17:40 schreef hatsaflats het volgende:
Ik wil voor "onnodige" dingen altijd uitkomen op gemiddeld een euro per uur dat ik er plezier van heb. Dat komt vrij vaak uit, en ik denk dat dat met m'n Garmin ook wel gaat lukken. Op de bijzonder crappe optische hrm na dan.
Hmm, als je er vanuit gaat dat elk trainingsuur plezierig is zou ik er dan al binnen anderhalf jaar mee uit komen :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_170001718
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 17:45 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ik lees de hele dag al niks anders dan ZONDAG WORDT HET WARM HELP HELP en dingen in die trant :')
Ter geruststelling: de start is om 10 uur, dan is het nog wat koeler. En er schijnt een eindje te staan waardoor het ook wat koeler aanvoelt. Gewoon loslaten en niet vergeten te drinken zondag.

Tenminste, dat zeg ik steeds tegen mezelf als ik even compulsief als Mr.B de weersverwachtingen check. Ik heb inmiddels wel vastgesteld dat verwachtingen niet ieder kwartier worden bijgewerkt...

Ik moet mezelf er ook steeds aan herinneren dat niet iedereen om me heen de marathon van zondag de hele dag een boeiend gespreksonderwerp vindt.

Is de WLWW voor zondag compleet trouwens? En is er nog kans op een meet op zaterdag?
  dinsdag 4 april 2017 @ 18:57:46 #59
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_170001769
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 13:13 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Deze is super! Overigens niet alleen tijdens de wedstrijden he ;) Altijd goed smeren!
Ja, mam ;)

@Miezziej:
Ok,2013 kwam ik hier afentoe, 2014 meer
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 4 april 2017 @ 19:03:26 #60
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_170001888
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 18:56 schreef indepoeier het volgende:

[..]

Ter geruststelling: de start is om 10 uur, dan is het nog wat koeler. En er schijnt een eindje te staan waardoor het ook wat koeler aanvoelt. Gewoon loslaten en niet vergeten te drinken zondag.

Tenminste, dat zeg ik steeds tegen mezelf als ik even compulsief als Mr.B de weersverwachtingen check. Ik heb inmiddels wel vastgesteld dat verwachtingen niet ieder kwartier worden bijgewerkt...

Ik moet mezelf er ook steeds aan herinneren dat niet iedereen om me heen de marathon van zondag de hele dag een boeiend gespreksonderwerp vindt.

Is de WLWW voor zondag compleet trouwens? En is er nog kans op een meet op zaterdag?
Het begin zal nog wel gaan misschien, maar warm zal t toch wel voelen.

Mbt zaterdag: ik wil graag even kijken bij de 4,2 km, verder nog geen plannen. Prima om te meeten wat mij betreft maar ik weet niet wat Z voor plannen heeft.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 4 april 2017 @ 19:04:39 #61
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_170001909
Meet me @ SPIbelt stand op de Expo. Ik ben het enige jongetje van de 3 :)
F means you're fucked
pi_170001994
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 19:04 schreef YUR het volgende:
Meet me @ SPIbelt stand op de Expo. Ik ben het enige jongetje van de 3 :)
Heel je kraam overspoeld met FOK!ers zaterdag...

Ik haal zaterdag mijn nummer daar op, zal zeker even langsschuifelen.
pi_170002069
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 19:04 schreef YUR het volgende:
Meet me @ SPIbelt stand op de Expo. Ik ben het enige jongetje van de 3 :)
Ben je er vrijdag ook al?
  Redactie Sport dinsdag 4 april 2017 @ 19:11:46 #64
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_170002084
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 19:08 schreef indepoeier het volgende:

[..]

Heel je kraam overspoeld met FOK!ers zaterdag...

Ik haal zaterdag mijn nummer daar op, zal zeker even langsschuifelen.
Hoe laat ben jij daar? Mini fokmeet :7
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Redactie Sport dinsdag 4 april 2017 @ 19:13:40 #65
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_170002125
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 18:56 schreef indepoeier het volgende:

[..]

Ter geruststelling: de start is om 10 uur, dan is het nog wat koeler. En er schijnt een eindje te staan waardoor het ook wat koeler aanvoelt. Gewoon loslaten en niet vergeten te drinken zondag.

Tenminste, dat zeg ik steeds tegen mezelf als ik even compulsief als Mr.B de weersverwachtingen check. Ik heb inmiddels wel vastgesteld dat verwachtingen niet ieder kwartier worden bijgewerkt...

Ik moet mezelf er ook steeds aan herinneren dat niet iedereen om me heen de marathon van zondag de hele dag een boeiend gespreksonderwerp vindt.

Is de WLWW voor zondag compleet trouwens? En is er nog kans op een meet op zaterdag?
Ja is ook zo. Straks valt het tegen en wordt het niet warmer dan 15 graden, je weet het niet
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  dinsdag 4 april 2017 @ 19:15:34 #66
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_170002173
Z en ik halen vrijdag ons nummer. Dan Is YUR er ook.

YUR, ik las: ik ben het enige jongetje van 3 _O-
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_170002427
Zenuwlijersss :P :P Haha leuk om te lezen wel! Jullie lopen 32,150 km meer dan ik, maar ook ik ben nerveus hoor :@ .. En idd de temperatuur.. Maar het scheeld dat het om 10 uur begint. En het kan nog vaak veranderen he :Y. Ik ga zaterdag winkelen in Rotterdam, en haal dan meteen mijn startnummer op anders moet ik zondag veel te veel haasten. Geen zin in. Ik hoop dat mijn knie zich goed houd.. Gisteren met de training was het wel wat pijnlijk helaas. Maar komt wel goed :)
En bij jullie ook. Nu al respect. Een van mijn trainers ( nouja hij traint ons eigk bijna niet meer) gaat hem ook lopen als voorbereiding op de Ironman , maar dan de halve ironman ofzoiets? Ben benieuwd wat hij loopt :7 .
pi_170002600
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 19:11 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Hoe laat ben jij daar? Mini fokmeet :7
Ik denk rond een uur of 4. Maar mijn zaterdagprogramma kan nog alle kanten op.
pi_170003395
Zo ziet 60 uur en 6 seconde eruit:

Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  dinsdag 4 april 2017 @ 20:10:26 #70
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_170003486
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 19:11 schreef DavetheNL het volgende:

[..]

Ben je er vrijdag ook al?
Yes, beide dagen van 10.00 uur tot 20.00 uur ^O^

@Murmeli, scheelt niet veel :)
F means you're fucked
pi_170003526
Au! Ik krijg hier niet meteen de aandrang van om deze op mijn lijstje te zetten
  dinsdag 4 april 2017 @ 20:19:44 #72
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_170003728
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 20:07 schreef Guard het volgende:
Zo ziet 60 uur en 6 seconde eruit:

[ afbeelding ]
Ik vraag me al steeds af wat ie daar nou ligt te doen.
Moe?
Half dood/ziek?
Boos/over de zeik?

Wel enorm zuur van die 6 sec trouwens.

@YUR, ik weet het :6
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_170003821
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 20:07 schreef Guard het volgende:
Zo ziet 60 uur en 6 seconde eruit:

[ afbeelding ]
Daar heb ik geen 60 uur en 6 seconden voor nodig om er zo uit te zien.
pi_170003948
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 20:19 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ik vraag me al steeds af wat ie daar nou ligt te doen.
Moe?
Half dood/ziek?
Boos/over de zeik?

Wel enorm zuur van die 6 sec trouwens.

@YUR, ik weet het :6
Doodziek van 6 seconden gok ik...
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_170004586
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 20:27 schreef Guard het volgende:

[..]

Doodziek van 6 seconden gok ik...
Hij had het geloof ik sowieso niet gered, omdat hij ergens verkeerd was gelopen. Die verkeerd gelopen 2 mijl hebben hem de das omgedaan, niet die 6 seconden
pi_170004669
Met hardlopen heeft het sowieso al niks meer te maken... Al is dit een passend einde van de race, de bedenker had niet beter kunnen wensen geloof ik.

10x400m afgeraffeld vanavond in een stevig windje, maar dat ging allemaal best soepel. :9 Eerder deze week nog mooi gestruikeld over een steen tijdens een loopje en m'n linkerkant lekker geschaafd, maar gelukkig vandaag met rennen geen last van. ^O^
Jack does it in real time...
pi_170005098
Hmz, volgens mij ben ik toch wel weer een beetje in m'n "wooeeeeeeeiiii ik kan weer snel!"-valkuil getrapt, terwijl ik toch dacht dat ik een keer redelijk verstandig had opgebouwd. Allesbehalve hersteld van 5km van zondag :')
  dinsdag 4 april 2017 @ 21:05:24 #78
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_170005110
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 20:07 schreef Guard het volgende:
Zo ziet 60 uur en 6 seconde eruit:

[ afbeelding ]
als je social media volgt zou je haast vergeten dat er ook nog iemand gefinished is.....
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_170005358
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 21:05 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

als je social media volgt zou je haast vergeten dat er ook nog iemand gefinished is.....
Bijzaak :P
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_170006127
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 17:27 schreef Guard het volgende:
De adviesprijs van die Garmin 935 :{w
Waarom moeten die horloges ineens allemaal twee x zoveel kosten als de (top)modellen van een paar jaar terug?
De 920XT, de voorloper, was 499 inclusief HRM toen ik 'm kocht.
De 935 (zonder XT nu) is 499 inclusief optische HRM. Wil je ook de running dynamics dan moet je hun nieuwe pod kopen voor 69 euro.
Dus het verschil is niet echt groot.

Ik vind het ook maar een kleine stap qua features. Het is wat pijll zegt, de 305 (uit 2006) kon eigenlijk al alles wat de horloges nu kunnen.
pi_170006322
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 19:03 schreef Murmeli het volgende:
Mbt zaterdag: ik wil graag even kijken bij de 4,2 km, verder nog geen plannen. Prima om te meeten wat mij betreft maar ik weet niet wat Z voor plannen heeft.
Z heeft geen plannen, behalve aan de marathon denken.
pi_170006512
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 21:42 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Z heeft geen plannen, behalve aan de marathon denken.
WIl je, om je zinnen te verzetten, één minuut aan mij denken?
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_170006552
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 april 2017 21:46 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

WIl je, om je zinnen te verzetten, één minuut aan mij denken?
Goed idee. Ik denk nu aan mossel die de marathon loopt.
pi_170006597
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 21:47 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Goed idee. Ik denk nu aan mossel die de marathon loopt.
Denk dan aan mossel die de Kustmarathon van 2015 loopt. Stuk leuker dan Rotterdam 2015.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_170006736
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 april 2017 21:49 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Denk dan aan mossel die de Kustmarathon van 2015 loopt. Stuk leuker dan Rotterdam 2015.
Ja, ik hoop niet dat ik ga meemaken wat jou overkwam. Al ga ik ook niet weg op 6:00/km zoals jij deed. Misschien scheelt dat.
pi_170007099
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 21:53 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ja, ik hoop niet dat ik ga meemaken wat jou overkwam. Al ga ik ook niet weg op 6:00/km zoals jij deed. Misschien scheelt dat.
Een stuk in elk geval.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_170007551
Zit ook naar een horloge met meer functionaliteit te kijken, maar wat een prijzen inderdaad. Vind de 935 qua design wel stuk mooie dan zo'n Remix.
pi_170009563
Wow, ik voelde me echt supersterk tijdens de training vanavond 8-) Echt fijn zo'n marathonconditie, voor 7x1000 op 4.05-4.00 draai je dan je hand niet meer om!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 5 april 2017 @ 06:17:34 #89
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_170012481
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 23:17 schreef La_Tramposa het volgende:
Wow, ik voelde me echt supersterk tijdens de training vanavond 8-) Echt fijn zo'n marathonconditie, voor 7x1000 op 4.05-4.00 draai je dan je hand niet meer om!
Lekker!
Ik liep gisteren ook weer voor t eerst in weken niet als een zoutzak. 5 km gelopen en het wilde niet langzamer dan 5.50/km.

Morgen laatste kleine rondje denk ik. Dan meer pushen om écht niet sneller dan M-tempo te lopen.

De warmte zondag is nu een zekerheid trouwens, zover als dat kan met weer. Mehh maar ja.
Langzaamaan en veel drinken dan maar.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_170012593
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 23:17 schreef La_Tramposa het volgende:
Wow, ik voelde me echt supersterk tijdens de training vanavond 8-) Echt fijn zo'n marathonconditie, voor 7x1000 op 4.05-4.00 draai je dan je hand niet meer om!
http://spr.ly/61888bLeY
Misschien kan dit nog van pas komen. :)
pi_170012864
quote:
1s.gif Op woensdag 5 april 2017 07:17 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

http://spr.ly/61888bLeY
Misschien kan dit nog van pas komen. :)
Ah thanks!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_170016148
Zo, even de Rotterdam-loperts een keertje extra porren: http://www.prorun.nl/trai(...)-op-je-marathontijd/

Graag gedaan :+
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_170016321
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 11:54 schreef Guard het volgende:
Zo, even de Rotterdam-loperts een keertje extra porren: http://www.prorun.nl/trai(...)-op-je-marathontijd/

Graag gedaan :+
Ik vind dit echt een slecht artikel, die op Losse Veter is wat grondiger gedaan.
3.30 op de marathon staat niet in verhouding tot 1.27 op de halve, en dat een paar graden verschil 2 minuten scheelt op de hele marathon en maar 3 seconden op de halve geloof ik ook niet..

De voorspellingen zijn trouwens ook alweer een stukje gunstiger geworden:

Tijd Temp Gevoel Wind Buien Neerslag Zon
10:00 11°C 8°C ZO 2 0% 0,0 mm 100%
11:00 13°C 11°C Z 2 0% 0,0 mm 100%
12:00 15°C 13°C Z 2 0% 0,0 mm 100%
13:00 16°C 14°C Z 2 0% 0,0 mm 100%

Dit lijkt me toch niet verkeerd!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_170016378
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 20:10 schreef YUR het volgende:

[..]

Yes, beide dagen van 10.00 uur tot 20.00 uur ^O^

Yur, wat voor spibelt raad je aan voor een marathon? Kan je er voldoende gels in stouwen?
  Redactie Sport woensdag 5 april 2017 @ 12:08:36 #95
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_170016385
Dat vind ik al een betere voorspelling ja
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_170016427
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 12:04 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik vind dit echt een slecht artikel, die op Losse Veter is wat grondiger gedaan.
3.30 op de marathon staat niet in verhouding tot 1.27 op de halve, en dat een paar graden verschil 2 minuten scheelt op de hele marathon en maar 3 seconden op de halve geloof ik ook niet..

De voorspellingen zijn trouwens ook alweer een stukje gunstiger geworden:

Tijd Temp Gevoel Wind Buien Neerslag Zon
10:00 11°C 8°C ZO 2 0% 0,0 mm 100%
11:00 13°C 11°C Z 2 0% 0,0 mm 100%
12:00 15°C 13°C Z 2 0% 0,0 mm 100%
13:00 16°C 14°C Z 2 0% 0,0 mm 100%

Dit lijkt me toch niet verkeerd!
Ik heb de inhoud niet eens gelezen :P
Gewoon even porren :D

Het weer van vandaag lijkt me wel lekker, zonnetje maar toch niet heel erg warm.
Die voorspelling lijkt hetzelfde te zijn.
Ik help het hopen voor zondag!
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  woensdag 5 april 2017 @ 13:06:30 #97
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_170017396
De zon is hetgeen lastig is, de temperatuur heeft relatief minder invloed.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_170017578
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 13:06 schreef Murmeli het volgende:
De zon is hetgeen lastig is, de temperatuur heeft relatief minder invloed.
:Y mee eens. Als het zondag 21 graden wordt met volle zon zal lopen op asfalt aanvoelen als 25-30 graden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_170018081
Ziet er goed uit, de weersverwachting.

Is iedereen al bietensap aan het drinken??
  woensdag 5 april 2017 @ 14:04:07 #100
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_170018572
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 13:39 schreef steffelonio het volgende:
Ziet er goed uit, de weersverwachting.

Is iedereen al bietensap aan het drinken??
Nee. Gewoon thee.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  Redactie Sport woensdag 5 april 2017 @ 14:44:42 #101
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_170019372
Maar toch is 11 graden en zon fijner dan 20 graden en zon.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_170019933
Haha ik hou zo van die heerlijk dogmatische uitspraken van die Afrikanen:

,,Dit gaat niet alleen over hardlopen. Het gaat ook over de grenzen aan het menselijke lichaam. Als ik onder de twee uur loop, dan bewijs ik dat er voor de mens geen grenzen bestaan'', aldus Kipchoge.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 5 april 2017 @ 15:42:24 #103
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_170020500
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 12:08 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Yur, wat voor spibelt raad je aan voor een marathon? Kan je er voldoende gels in stouwen?
Een SPIbelt performance heeft een zakje en daarnaast nog 4 elastische lusjes om je gels tussen te doen.
De SPIbelt Endurance heeft een zakje, 6 lusjes en een systeem om je startnummer aan te bevestigen
F means you're fucked
pi_170020504
Wat een heerlijk weer om zondag naar hardlopende mensen te kijken B:)B .
pi_170021087
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 15:42 schreef Devv het volgende:
Wat een heerlijk weer om zondag naar hardlopende mensen te kijken B:)B .
Ik zie een tweedeling ontstaan in dit topic. B:)B
pi_170021154
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 15:42 schreef Devv het volgende:
Wat een heerlijk weer om zondag naar hardlopende mensen te kijken B:)B .
Toch wel in een leeuwenpak met confetti en doofmakende toeters he?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 5 april 2017 @ 16:23:14 #107
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_170021339
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 16:13 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Toch wel in een leeuwenpak met confetti en doofmakende toeters he?
Nohhhhh!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_170021723
Ik ga keihard jullie FOK!-namen door de megafoon roepen >:) .
pi_170024222
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 16:44 schreef Devv het volgende:
Ik ga keihard jullie FOK!-namen door de megafoon roepen >:) .
:D
pi_170024652
quote:
1s.gif Op woensdag 5 april 2017 14:04 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Nee. Gewoon thee.
Groot gelijk!
Voor mijn eerste halve marathon had ik van die flesjes geconcentreerde bietensap gekocht. Redelijk smerig! Achteraf ook ontzettend suf, alsof dat nou het verschil ging maken.

De zoete chocobroodjes ben ik wel blijven eten op raceday. Maar die vind ik ook lekker. En ik hou wel van die tradities.
pi_170025673
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 16:44 schreef Devv het volgende:
Ik ga keihard jullie FOK!-namen door de megafoon roepen >:) .

Dan knal ik nog even door het laatste uurjte :P
pi_170025734
quote:
1s.gif Op woensdag 5 april 2017 19:03 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Groot gelijk!
Voor mijn eerste halve marathon had ik van die flesjes geconcentreerde bietensap gekocht. Redelijk smerig! Achteraf ook ontzettend suf, alsof dat nou het verschil ging maken.

De zoete chocobroodjes ben ik wel blijven eten op raceday. Maar die vind ik ook lekker. En ik hou wel van die tradities.
Witte bolletjes met hagelslag hier! Enige keren dat ik dat eet, maar stiekem zo lekker :)
pi_170025951
Oei, ik hoop dat dit valt onder onverklaarbare taperpijntjes. Ik ging heel langzaam lopen maar mijn benen branden echt alsof ze overbelast waren en ik voel me de hele dag al heel moe. Gek genoeg ging het beter als ik op mijn normale tempo ging lopen ipv langzamer. Morgen sowieso wel een rustdag.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Redactie Sport woensdag 5 april 2017 @ 20:00:28 #114
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_170026246
Ik ontbijt in het hotel dus ik moet nog even zien wat ik eet. Iemand nog tips? Ik weet alleen dat ik zuivel en vlees moet laten staan. :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_170026335
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 20:00 schreef DeLuna het volgende:
Ik ontbijt in het hotel dus ik moet nog even zien wat ik eet. Iemand nog tips? Ik weet alleen dat ik zuivel en vlees moet laten staan. :P
Wat je normaal ook zou ontbijten.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_170026495
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 20:00 schreef DeLuna het volgende:
Ik weet alleen dat ik zuivel en vlees moet laten staan. :P
Hoezo? Is dat een of andere theorie of is dat iets wat je normaliter al nooit nuttigt?

Ik ontbijt ook in het hotel, maar weet nog niet of ze hebben wat ik normaal eet (over gemaild).
pi_170026838
Ik neem denk ik gewoon een flinke portie havermout mee naar m'n Airbnb. En dan nog een banaan en misschien een krentenbol wat korter voor de start.
pi_170027770
Ik ben de komende dagen een beetje druk en half weg enzo, dus alvast heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel succes allemaal dit weekend als ik hier niet meer kom. Veel plezier ook vooral op jullie eerste marathon, iig Murm, Zwab, DeLuna en waren er nog meer first-timers?

*O* zet 'm op! :*
Ja doei.
pi_170027826
Zelf net heerlijk 7km met d'n Wolve gehobbeld. Heerlijke temperatuur, mooie uitzichten en eigenlijk hartstikke lekker gelopen weer O+ Even m'n wat minder dempende schoenen weer uit de kast getrokken en dat ging ook lekker. Vrijdag weer een 10km en dan als het even meezit woensdag op naar de 14km _O_ O+ dat ik daar weer ooit zo blij mee zou zijn, met die afstanden... ;)
Ja doei.
  Redactie Sport woensdag 5 april 2017 @ 20:51:49 #120
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_170027916
quote:
1s.gif Op woensdag 5 april 2017 20:08 schreef wyccie het volgende:

[..]

Hoezo? Is dat een of andere theorie of is dat iets wat je normaliter al nooit nuttigt?

Ik ontbijt ook in het hotel, maar weet nog niet of ze hebben wat ik normaal eet (over gemaild).
Ik meende dat vlees en zuivel meer energie kosten om te verteren.

Nouja ik ontbijt al heel afwisselend dus ik verwacht dan niet echt problemen te krijgen :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Redactie Sport woensdag 5 april 2017 @ 20:52:32 #121
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_170027945
Thanks moblo!
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  woensdag 5 april 2017 @ 21:19:19 #122
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_170028853
Dat was een drukke dag en ik had weinig zin, maar het was zo'n training die bewijst dat je dan dus juist moet gaan. Jeusses wat lekker! O+ Tempo sloot goed aan en daardoor relaxed 3x 8 min gelopen. Ik heb zo'n zin om weer in vorm te zijn, en dit komt er een beetje bij in de buurt. 6:30 voelt weer als relaaaaaxed.

Het is trouwens een groot feest der herkenning, die club. Die hardloopwereld is zo verschrikkelijk klein en ik blijk niet de enige te zijn die trainingen her en der meepakt. Gezellig wel :)

Ik lees even selectief een MoBlo die lekker liep met Wolve ^O^ En Yur die aan SpiBelterij doet in een kraampje met 2 vrouwen. Misschien kom ik zaterdag ook even aanwaaien, want ben in R'dam.

En over het weer en zondag ga ik gewoon niks zeggen. Jullie nemen het maar zoals het is ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 09:04 schreef Miezziej het volgende:
Hoi, kennen jullie mij nog? :+

Ik heb lang niet meer gepost hier. Maar de titel trok mij aan 8-)
Afgelopen zaterdag 5km gelopen tijdens een evenement. De eerste sinds eeuwen (iets met verhuizing, zwangerschap enzo). Smaakte wel naar meer :9
29:31 vond ik best goed van mezelf :Y)
Jaaaa, wat goed dat je hier weer aanhaakt!
Mooie tijd trouwens :)
  woensdag 5 april 2017 @ 21:28:24 #123
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_170029166
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 19:51 schreef La_Tramposa het volgende:
ik voel me de hele dag al heel moe.
taper-verschijnsel uit het boekje!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_170030763
Nou, ik ben weer deze week helemaal van mijn knie pijn af, net op tijd voor Rotterdam. De afgelopen 2 maanden zijn wel een aanslag op mijn fitheid geweest, tussendoor had ik niet voor de HM PR moeten gaan.

Ik hoop nu in de buurt van de 3 uur te komen.
  woensdag 5 april 2017 @ 22:19:35 #125
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_170030979
L-T, wanneer vertrek je richting de US??
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  woensdag 5 april 2017 @ 22:51:01 #126
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_170031969
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 21:28 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

taper-verschijnsel uit het boekje!
Wilde ook al zeggen dat ik dat tm afgelopen weekend ook had. Nu is dat over, voel me topfit O+

Dankjewel moblo! Ik heb er zin in! Op m'n werk weinig waard geweest deze week. Vanmiddag eerder weggegaan, morgen haal ik mijn vrije dag van vandaag in en vrijdag heb ik alleen 2 meetings, de rest vd dag neem ik vrij.

Lekker taperen, stapelen, startnummer halen en weer eens tijd doorbrengen met Zwabber :) zonder dat we aan het rennen zijn O+
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_170032146
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 19:51 schreef La_Tramposa het volgende:
Oei, ik hoop dat dit valt onder onverklaarbare taperpijntjes. Ik ging heel langzaam lopen maar mijn benen branden echt alsof ze overbelast waren en ik voel me de hele dag al heel moe. Gek genoeg ging het beter als ik op mijn normale tempo ging lopen ipv langzamer. Morgen sowieso wel een rustdag.
Je hebt de afgelopen maanden erg veel km's, dus die vermoeidheid is niet zo gek. Een rustdag (of wel meer) kan dus zeker geen kwaad. Het belangrijkste de komende periode is immers uitrusten
pi_170032536
Weinig geslapen, 3 uur durende toets gehad, erg koud en moe.
En toen met het oog op zondag een warmtetraining gedaan.
Voelde me echt debiel om met zoveel kleren te gaan rennen (lang-lang + T-shirt, handschoentjes), maar ik zag dat bijna iedereen in lang-lang liep. 8)7
Ik had het echt zwaar, gelukkig wende het na 5 kilometer een beetje.

Ondanks de hitte heb ik er veel zin in. *O*
pi_170034843
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 22:19 schreef rechtsedirecte het volgende:
L-T, wanneer vertrek je richting de US??
Op goede vrijdag! En dan maandag lopen en woensdag weer terug!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_170034861
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 22:14 schreef MiG31 het volgende:
Nou, ik ben weer deze week helemaal van mijn knie pijn af, net op tijd voor Rotterdam. De afgelopen 2 maanden zijn wel een aanslag op mijn fitheid geweest, tussendoor had ik niet voor de HM PR moeten gaan.

Ik hoop nu in de buurt van de 3 uur te komen.
Nog steeds een erg ambitieus doel! Maar fijn dat je in ieder geval weer pijnvrij bent! Probeer jezelf niet te slopen zondag, er komen nog wel meer marathons ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 6 april 2017 @ 08:55:09 #131
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_170035302
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 07:48 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nog steeds een erg ambitieus doel! Maar fijn dat je in ieder geval weer pijnvrij bent! Probeer jezelf niet te slopen zondag, er komen nog wel meer marathons ;)
Nee nee, dat zie je verkeerd. Er is maar 1 marathon, en dat is die van komende zondag in Rotterdam ;)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_170035497
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2017 08:55 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Nee nee, dat zie je verkeerd. Er is maar 1 marathon, en dat is die van komende zondag in Rotterdam ;)
Tunnelvisie :D
You'll never walk ergens anders.
  Redactie Sport donderdag 6 april 2017 @ 09:25:25 #133
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_170035533
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2017 09:20 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Tunnelvisie :D
You'll never walk ergens anders.
_O- :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_170035645
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2017 08:55 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Nee nee, dat zie je verkeerd. Er is maar 1 marathon, en dat is die van komende zondag in Rotterdam ;)
En daarna stop je op je hoogtepunt?
  donderdag 6 april 2017 @ 09:37:05 #135
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_170035673
Ik wilde ook ooit 1 marathon lopen. Die ging volledig kut, en nu ben ik op jacht naar een fijne marathon. #MR18
F means you're fucked
pi_170035812
Rotterdam is wel een feestje maar ik denk niet dat ik die ooit ga lopen. Ik hou het wel bij toejuichen met een biertje in de hand en een vrije hand voor high fives :P .
pi_170036122
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 09:49 schreef Devv het volgende:
Rotterdam is wel een feestje maar ik denk niet dat ik die ooit ga lopen. Ik hou het wel bij toejuichen met een biertje in de hand en een vrije hand voor high fives :P .
Ooit ga ik nog wel Rotterdam lopen, maar het is voor mij ook niet de meest interessante.

Ik ben nu op zoek naar een mooie najaarsmarathon. Misschien ga ik die van Abcoude lopen.
En voor volgend jaar zit ik te denken aan Boston.
pi_170036489
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 10:07 schreef pijll het volgende:

[..]

Ooit ga ik nog wel Rotterdam lopen, maar het is voor mij ook niet de meest interessante.

Ik ben nu op zoek naar een mooie najaarsmarathon. Misschien ga ik die van Abcoude lopen.
En voor volgend jaar zit ik te denken aan Boston.
Dan wens ik je veel succes in Abcoude. Daar zal je dan een mooie tijd neer moeten gaan zetten!
pi_170036609
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2017 10:24 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Dan wens ik je veel succes in Abcoude. Daar zal je dan een mooie tijd neer moeten gaan zetten!
Dat valt wel mee. Er zijn altijd mogelijkheden om zonder een kwalificerende tijd in Boston te starten.

Zie de website: https://www.bostonmarathon.co.uk/. :)
  Redactie Sport donderdag 6 april 2017 @ 10:37:25 #140
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_170036774
Ik heb geen idee wat ik hierna wil. Dat PR op de 5km van 27:06 staat ook nog te branden.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_170036908
Ik heb mijn voorjaarsmarathon voor 2018 ook al uitgekozen, inclusief een doel.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  donderdag 6 april 2017 @ 10:54:24 #142
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_170037174
quote:
10s.gif Op donderdag 6 april 2017 10:37 schreef DeLuna het volgende:
Ik heb geen idee wat ik hierna wil. Dat PR op de 5km van 27:06 staat ook nog te branden.
Dat kan best 2 min sneller ja!
Mijn volgende doel is 35 km bij de vuurtorentrail O+
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_170037337
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2017 10:54 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Dat kan best 2 min sneller ja!
Mijn volgende doel is 35 km bij de vuurtorentrail O+
Die staat ook op mijn lijstje.
  donderdag 6 april 2017 @ 11:12:20 #144
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_170037642
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2017 11:00 schreef McTwente het volgende:

[..]

Die staat ook op mijn lijstje.
Volgend jaar een Fok-reisje!

Is het heel raar als ik met potlood ook al de marathon in Eindhoven heb genoteerd, in 2018 :@
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_170037683
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2017 11:12 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Volgend jaar een Fok-reisje!

Is het heel raar als ik met potlood ook al de marathon in Eindhoven heb genoteerd, in 2018 :@
Nee, dat is niet raar. Het zou raar zijn als die er maandag nog steeds op staat.
  donderdag 6 april 2017 @ 11:30:34 #146
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_170038017
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 11:14 schreef pijll het volgende:

[..]

Nee, dat is niet raar. Het zou raar zijn als die er maandag nog steeds op staat.
_O-
Ik laat het weten!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_170038177
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2017 10:54 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Dat kan best 2 min sneller ja!
Mijn volgende doel is 35 km bij de vuurtorentrail O+
Vuurtorentrail is prachtig ja, de 35 heb ik nu 2 keer gedaan. Ik zit te denken om de 60 daar ooit eens te gaan lopen.
  donderdag 6 april 2017 @ 11:54:47 #148
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_170038523
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 11:38 schreef Ayreon84 het volgende:

[..]

Vuurtorentrail is prachtig ja, de 35 heb ik nu 2 keer gedaan. Ik zit te denken om de 60 daar ooit eens te gaan lopen.
Ook gaaf! Best een pittig toertje volgens mij, maar wel prachtig!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_170038694
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 11:14 schreef pijll het volgende:

[..]

Nee, dat is niet raar. Het zou raar zijn als die er maandag nog steeds op staat.
_O-
pi_170038801
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 10:30 schreef pijll het volgende:

[..]

Dat valt wel mee. Er zijn altijd mogelijkheden om zonder een kwalificerende tijd in Boston te starten.

Zie de website: https://www.bostonmarathon.co.uk/. :)
:D Is wel een beetje valsspelen. "Ja, ik heb Boston ook gelopen. Viel best mee, die heuvels"
  Redactie Sport donderdag 6 april 2017 @ 12:14:50 #151
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_170038882
Ik zie nu pas dat Citystrides niet eens een kaartje heeft van mijn 35km (met allemaal nieuwe straten) dus die tellen allemaal niet mee ;(

Oh er zijn nog meer trainingen waar dat zo is :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_170039438
Het heet niet voor niets CITYstrides... ;)

Die app is trouwens niks voor mij. Het liefst loop ik bekende routes, en dan heen en terug...
  Redactie Sport donderdag 6 april 2017 @ 12:50:30 #153
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_170039523
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2017 12:45 schreef steffelonio het volgende:
Het heet niet voor niets CITYstrides... ;)

Die app is trouwens niks voor mij. Het liefst loop ik bekende routes, en dan heen en terug...
:? Geldt toch voor iedere straat in NL?
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_170039578
De pijn komt door een gescheurde meniscus :( . Er werd al voorzichtig aangedragen dat rennen (intensief) wellicht nooit meer een goede idee gaat zijn.
  donderdag 6 april 2017 @ 15:28:48 #155
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_170042632
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 12:54 schreef Blue_note het volgende:
De pijn komt door een gescheurde meniscus :( . Er werd al voorzichtig aangedragen dat rennen (intensief) wellicht nooit meer een goede idee gaat zijn.
-O- :'( :'(
F means you're fucked
pi_170044053
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 12:54 schreef Blue_note het volgende:
De pijn komt door een gescheurde meniscus :( . Er werd al voorzichtig aangedragen dat rennen (intensief) wellicht nooit meer een goede idee gaat zijn.
Ai.. Naar..
pi_170044391
Maar eens even afwachten wat het gaat worden.

Echt in verschrikkelijk uitziende typo in m'n vorige post: goede idee. :X
pi_170045019
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 12:54 schreef Blue_note het volgende:
De pijn komt door een gescheurde meniscus :( . Er werd al voorzichtig aangedragen dat rennen (intensief) wellicht nooit meer een goede idee gaat zijn.
Je bent de tweede al in korte tijd hier. Hopelijk valt het alsnog mee!!
pi_170045042
quote:
1s.gif Op woensdag 5 april 2017 23:18 schreef wyccie het volgende:

Voelde me echt debiel om met zoveel kleren te gaan rennen (lang-lang + T-shirt, handschoentjes), maar ik zag dat bijna iedereen in lang-lang liep. 8)7
Ik had het echt zwaar, gelukkig wende het na 5 kilometer een beetje.
In hoeverre heeft het zin om eenmalig in zulke warmte te trainen? Of tweemalig of driemalig? Hoe lang heeft een lichaam nodig om te acclimatiseren? Het zal per persoon verschillen, maar ik denk gemiddeld toch wel een week?

Nog drie dagen!!
De laatste training van 4 km op het gemakje ging geweldig. Slecht nieuws dus, een generale hoort immers kut te gaan.
  donderdag 6 april 2017 @ 17:28:56 #160
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_170045090
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 17:24 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

In hoeverre heeft het zin om eenmalig in zulke warmte te trainen? Of tweemalig of driemalig? Hoe lang heeft een lichaam nodig om te acclimatiseren? Het zal per persoon verschillen, maar ik denk gemiddeld toch wel een week?

Nog drie dagen!!
De laatste training van 4 km op het gemakje ging geweldig. Slecht nieuws dus, een generale hoort immers kut te gaan.
Ach als het kut was geweest was dat vast ook niet goed. Het Is 3 dagen voor de marathon, dan kan je van alles stress krijgen :P
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  Redactie Sport donderdag 6 april 2017 @ 17:29:47 #161
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_170045108
Nou jongens, mijn potentiële triatlonavontuur kan in ieder geval beginnen, ik heb vanmiddag een fiets gekocht :9
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  donderdag 6 april 2017 @ 17:35:55 #162
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_170045240
Mooi stuk trouwens over de 3 Nederlandse toplopers in het AD, leuk om de verschillen te zien.
http://www.ad.nl/andere-s(...)st-extreem~a7617b60/

En Zwabber, ik heb het met je te doen dat het zondag niks gaat worden...
En wennen aan de warmte... ligt eraan hoe groot het verschil is... ik mag vanavond weer in 28 graden gaan lopen... zal pittige training worden...
&lt;a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...&lt;/a&gt;
pi_170045248
Nice! Ik wil ook graag een nieuwe fiets, maar die krengen worden zo snel zo duur. Misschien als er een keer een mooie actie of tweedehands voorbij komt.

Vanavond weer lekker met zware benen rennen. Krachttraining helpt daar altijd wel goed tegen :P Wel veel last van zware benen de laatste tijd, zelfs met mijn korte rondjes.

Maar vergeleken met al die marathonlopers hier stel ik me vast gigantisch aan :D
pi_170045546
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 12:14 schreef DeLuna het volgende:
Ik zie nu pas dat Citystrides niet eens een kaartje heeft van mijn 35km (met allemaal nieuwe straten) dus die tellen allemaal niet mee ;(

Oh er zijn nog meer trainingen waar dat zo is :')
Wanneer heb je die training gesyncht?

Mijn laatste loopje is ook nog niet verwerkt, maar die van een paar dagen terug al wel.
  donderdag 6 april 2017 @ 18:21:18 #165
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_170046166
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 17:36 schreef hatsaflats het volgende:
Nice! Ik wil ook graag een nieuwe fiets, maar die krengen worden zo snel zo duur. Misschien als er een keer een mooie actie of tweedehands voorbij komt.

Vanavond weer lekker met zware benen rennen. Krachttraining helpt daar altijd wel goed tegen :P Wel veel last van zware benen de laatste tijd, zelfs met mijn korte rondjes.

Maar vergeleken met al die marathonlopers hier stel ik me vast gigantisch aan :D
Haha,wij gaan ons zondag pas aanstellen. Nu zijn we fit van het taperen.

Ik heb net ook mijn laatste rondje gedaan. Dinsdag liep ik fijner dus alvast geen stress over een te goede generale ;)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_170046829
Om een rondje van 4km nou een generale repetitie te noemen voor een marathon....
  donderdag 6 april 2017 @ 19:19:30 #167
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_170047528
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 18:51 schreef steffelonio het volgende:
Om een rondje van 4km nou een generale repetitie te noemen voor een marathon....
Hahaha! Ach, je moet toch wat.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  Moderator donderdag 6 april 2017 @ 19:42:45 #168
155227 crew  Guppy
dus
pi_170048180
quote:
17s.gif Op donderdag 6 april 2017 17:29 schreef DeLuna het volgende:
Nou jongens, mijn potentiële triatlonavontuur kan in ieder geval beginnen, ik heb vanmiddag een fiets gekocht :9
Leuk leuk! Al een wedstrijd uitgezocht? *O*
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_170050765
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 17:24 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

In hoeverre heeft het zin om eenmalig in zulke warmte te trainen? Of tweemalig of driemalig? Hoe lang heeft een lichaam nodig om te acclimatiseren? Het zal per persoon verschillen, maar ik denk gemiddeld toch wel een week?
Afgelopen zondag was het ook warm, maar toen heb ik in kort-kort gelopen. CPC was ook warm, dus al drie keer in hitte gelopen.
Ik zou willen geloven dat het snel went (de tweede helft ging wel al echt makkelijker :P ), maar het was vooral een mentaal iets.
  donderdag 6 april 2017 @ 21:11:20 #170
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_170051143
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2017 08:55 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Nee nee, dat zie je verkeerd. Er is maar 1 marathon, en dat is die van komende zondag in Rotterdam ;)
Sky Sport denkt daar, hier in Nieuw-Zeeland, heel anders ovre. Die zenden gewoon de marathon van Parijs uit.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  donderdag 6 april 2017 @ 21:12:13 #171
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_170051171
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 19:42 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Leuk leuk! Al een wedstrijd uitgezocht? *O*
hey, hebben jullie geen eigen tri-topic???
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Moderator donderdag 6 april 2017 @ 21:22:37 #172
155227 crew  Guppy
dus
pi_170051530
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 21:12 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

hey, hebben jullie geen eigen tri-topic???
Nope. Here to stay :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_170052786
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 21:22 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Nope. Here to stay :)
Gewoon blijven ja!
pi_170052976
Clinic van Bram Som was erg leuk, hij heeft wat verteld over zijn marathon voorbereiding, over zijn training en voeding. Beetje over de groepen mensen die hij voor cliniclowns voorbereid op de NY marathon en natuurlijk een korte training. Gemêleerd gezelschap dat op de clinic was afgekomen. Paar veteranen van de lange afstand, wat snellere regionale mila lopers en gewone stervelingen, die gewoon lopen.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_170053109
Oh ja en onderweg naar huis wist iemand me te vertellen dat ik zeker dacht dat ik een beest was, door dat hardlopen. Nou hij was een veel groter beest dan ik, dat wist hij zeker.... :')
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  donderdag 6 april 2017 @ 23:03:15 #176
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_170054821
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2017 22:11 schreef Guard het volgende:
Oh ja en onderweg naar huis wist iemand me te vertellen dat ik zeker dacht dat ik een beest was, door dat hardlopen. Nou hij was een veel groter beest dan ik, dat wist hij zeker.... :')
die tri-atleten hebben die indruk ook altijd van zichzelf.....
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_170055711
Leuk, die clinic van Bram som.

Na ruim een week rust na de hm ben ik er weer klaar voor, voor het tweede deel van mijn marathon voorbereiding. Ik heb er ook weer zin in. Die hm was echt een welkome onderbreking. Vanavond ook lekker gelopen, en dan nog 7 weken en dan is het voor mij ook zo ver.

Ps zorg allemaal wel voor positieve verhalen zondag, anders gaat mijn motivatie wel een klein deukje oplopen :P
pi_170055745
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 23:03 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

die tri-atleten hebben die indruk ook altijd van zichzelf.....
Heb je vervelende ervaringen met tri atleten, rd?
  Redactie Sport vrijdag 7 april 2017 @ 00:31:00 #179
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_170056514
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 19:42 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Leuk leuk! Al een wedstrijd uitgezocht? *O*
Nee, nog niet :P eerst maar eens fietsen.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_170056885
Heb mij ingeschreven voor de Halve Marathon van Tilburg. Tot nu toe vind ik de 21,1km leuker om te doen dan de 10 of 5k. Een tijd van rond de 1:23:00 zou weer haalbaar moeten zijn denk ik.
  Redactie Sport vrijdag 7 april 2017 @ 07:02:40 #181
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_170057688
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 17:52 schreef pijll het volgende:

[..]

Wanneer heb je die training gesyncht?

Mijn laatste loopje is ook nog niet verwerkt, maar die van een paar dagen terug al wel.
Ik denk twee weken geleden al wel.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_170058556
Voor die mensen die naast het lopen ook fietsen: misschien is er ook animo om een keer samen te fietsen? Dit plan is al besproken in klein gezelschap en Stipstreep, Guppy, wyccie, Murmeli (in bubbelplastic en met zijwieltjes) en ikzelf zijn dit van plan. Maar hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Tempo is geen issue, gewoon rustig aan en gezelligheid staat voorop.
  Moderator vrijdag 7 april 2017 @ 09:39:20 #183
155227 crew  Guppy
dus
pi_170058917
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 09:17 schreef McTwente het volgende:
Voor die mensen die naast het lopen ook fietsen: misschien is er ook animo om een keer samen te fietsen? Dit plan is al besproken in klein gezelschap en Stipstreep, Guppy, wyccie, Murmeli (in bubbelplastic en met zijwieltjes) en ikzelf zijn dit van plan. Maar hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Tempo is geen issue, gewoon rustig aan en gezelligheid staat voorop.
En uiteraard stoppen we onderweg voor appeltaart en zo!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 7 april 2017 @ 10:10:34 #184
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_170059469
Woensdag coopertest gedaan; 2840m maar sinds gister heb ik last van spierpijn bij m'n kont. Is dat normaal?
pi_170060166
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 18:51 schreef steffelonio het volgende:
Om een rondje van 4km nou een generale repetitie te noemen voor een marathon....
Je kunt moeilijk de hele repeteren. Het kan wel, maar is nog al zonde van de moeite, want je krijgt er geen medaille voor.
  vrijdag 7 april 2017 @ 10:50:27 #186
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_170060193
ik wens jullie alvast veel succes!!
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_170060237
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 10:10 schreef xzaz het volgende:
Woensdag coopertest gedaan; 2840m maar sinds gister heb ik last van spierpijn bij m'n kont. Is dat normaal?
Jahoor, als je wat explosiever of harder hebt gerend dan normaal is dat niet gek.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_170060275
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 10:48 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Je kunt moeilijk de hele repeteren. Het kan wel, maar is nog al zonde van de moeite, want je krijgt er geen medaille voor.
Dat is makkelijk zat op te lossen...
http://www.sportprijzenonline.nl/medailles-50mm-c-27_69.html
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_170060285
quote:
12s.gif Op vrijdag 7 april 2017 10:54 schreef Guard het volgende:

[..]

Dat is makkelijk zat op te lossen...
http://www.sportprijzenonline.nl/medailles-50mm-c-27_69.html
Dat is blik.
pi_170060313
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 10:55 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Dat is blik.
80% van mijn medailledouchestang is gevuld met blik. En die medailles zijn vaak nog het leukst ook.
pi_170060373
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 10:57 schreef pijll het volgende:

[..]

80% van mijn medailledouchestang is gevuld met blik. En die medailles zijn vaak nog het leukst ook.
Ok. Ik vind de medailles die wat steviger qua metaal zijn vaak juist de leukste.
  vrijdag 7 april 2017 @ 11:20:04 #192
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_170060665
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 11:01 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ok. Ik vind de medailles die wat steviger qua metaal zijn vaak juist de leukste.
Die van de bruggenloop dit afgelopen jaar was wel mooi.
pi_170060680
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 11:01 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ok. Ik vind de medailles die wat steviger qua metaal zijn vaak juist de leukste.
Dan kun je beter een Rock 'n' Roll evenement lopen, die medaille die je dan krijgt is zo dik dat je het bijna als wapen kunt beschouwen.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  vrijdag 7 april 2017 @ 11:43:25 #194
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_170061038
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 11:21 schreef Guard het volgende:

[..]

Dan kun je beter een Rock 'n' Roll evenement lopen, die medaille die je dan krijgt is zo dik dat je het bijna als wapen kunt beschouwen.
Haha ook leuk! Ik heb me vorig jaar redelijk een breuk gesjouwd aan die van de Rotterdam marathon dus op zich zijn die ook wel van kwalitatief hoogstaande troep gemaakt
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_170061911
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 11:43 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Haha ook leuk! Ik heb me vorig jaar redelijk een breuk gesjouwd aan die van de Rotterdam marathon dus op zich zijn die ook wel van kwalitatief hoogstaande troep gemaakt
Aan de start al geven, extra moeilijkheidsgraad :P
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  vrijdag 7 april 2017 @ 12:49:13 #196
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_170062155
Volgens citystrides zijn er hier heel veel straten, ik heb 218 straten geprogressed en maar 2 compleet in 12,5 km :D
&lt;a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...&lt;/a&gt;
pi_170062565
Ok, zo heel stiekem begin ik een beetje te denken aan een hele marathon. Heb nu 2 keer de halve gelopen (2x berlijn) en hoewel ik een week geleden nog dacht 'ik wil eerst goed de halve onder de knie hebben' is dat nu al veranderd in... 'ach, misschien toch...' ;)

Vraag, hebben mensen hier ervaring met de runnersweb-schemas? Ik heb daar iets op laten stellen op basis van 16 weken en iets langzamer dan mijn huidige hm-tijd, maar eh.... vooral de LDL tempos lijken (vooral in het begin) wat ambitieus zullen we maar zeggen :)

Het zou dan op zijn vroegs om een marathon eind dit jaar gaan, dus zeg over een half jaar.

Allemaal nog heel erg pril en theoretisch, maar ach... kan nooit kwaad om alvast wat voor te bereiden toch :)
  ESF Reporter vrijdag 7 april 2017 @ 13:24:37 #198
87554 Cee
Welluk?
pi_170062776
Ik zit met het zelfde idee te spelen,m0ridin. :) Heb eind vorig jaar voor het eerst een halve gedaan en wil me inschrijven voor de HM van Tilburg. Als die net zo lekker gaat als de eerste wil ik er serieus aan beginnen, ookal krijg ik al zenuwen bij de gedachte.

De M'ers van zondag, veel succes met de laatste taperloodjes!
  vrijdag 7 april 2017 @ 13:46:50 #199
394924 steffelonio
steffelonio
pi_170063268
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 13:24 schreef Cee het volgende:
Ik zit met het zelfde idee te spelen,m0ridin. :) Heb eind vorig jaar voor het eerst een halve gedaan en wil me inschrijven voor de HM van Tilburg. Als die net zo lekker gaat als de eerste wil ik er serieus aan beginnen, ookal krijg ik al zenuwen bij de gedachte.

De M'ers van zondag, veel succes met de laatste taperloodjes!
Leuk cee!

Ps. Niet te lang wachten met inschrijven, er zit een max aan het aantal deelnemers. Inschrijvingen schijnen goed te lopen.
pi_170063366
@cee: Ik kan me ook niet voorstellen daadwerkelijk 40+k te gaan hardlopen. Then again, 21k leek me ook al een hel en dat 'viel mee'.

Maar er is nogal een verschil tussen de halve en de hele natuurlijk, voor de halve hoef je (als je al regelmatig 10k loopt) niet heel veel aan te passen maar bij de hele moet je volgens mij je leefstijl toch ook mee gaan nemen... Ah well, we gaan zien wat er van komt :)
  vrijdag 7 april 2017 @ 13:58:17 #201
394924 steffelonio
steffelonio
pi_170063465
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 13:14 schreef m0ridin het volgende:
Ok, zo heel stiekem begin ik een beetje te denken aan een hele marathon. Heb nu 2 keer de halve gelopen (2x berlijn) en hoewel ik een week geleden nog dacht 'ik wil eerst goed de halve onder de knie hebben' is dat nu al veranderd in... 'ach, misschien toch...' ;)

Vraag, hebben mensen hier ervaring met de runnersweb-schemas? Ik heb daar iets op laten stellen op basis van 16 weken en iets langzamer dan mijn huidige hm-tijd, maar eh.... vooral de LDL tempos lijken (vooral in het begin) wat ambitieus zullen we maar zeggen :)

Het zou dan op zijn vroegs om een marathon eind dit jaar gaan, dus zeg over een half jaar.

Allemaal nog heel erg pril en theoretisch, maar ach... kan nooit kwaad om alvast wat voor te bereiden toch :)
Geen ervaring met runnersweb schema's.

Ik volg voor mij eerste marathon nu het Simple marathon training schema van Jay Johnson. Te koop via Amazon.de.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
heb hier veel vertrouwen in. Alleen krijg je geen specifieke tempo's opgelegd, daar heeft hij het niet zo op. Je krijgt opdrachten als 'easy' of 'steady' of 'fast', aan jou dan de taak om dat in te vullen. Het programma wordt echt heel goed uitgelegd, en je hoort er ook wat oefeningetjes voor en na het lopen te doen, best eenvoudig te doen, en uitgelegd via video's op YouTube.
Programma duurt 20 weken. Het gaat uit van 5x lopen per week, maar ik blijf vaak op 4x steken, maar dat is niet zo heel erg. Het zijn twee zware trainingen per week en drie eenvoudige. Ik merk dat ik goed vooruitgang maak (maar dat zou ik denk ik met elk schema wel maken, want de m-voorbereiding is allemaal nog nieuw voor mij)

[ Bericht 4% gewijzigd door steffelonio op 07-04-2017 14:03:53 ]
  vrijdag 7 april 2017 @ 14:00:52 #202
394924 steffelonio
steffelonio
pi_170063512
@moridin: jij hebt die halve toch wel onder de knie? Als ik het me goed herinner had je toch behoorlijk snelle tijden neergezet.
  vrijdag 7 april 2017 @ 14:03:23 #203
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_170063557
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 13:52 schreef m0ridin het volgende:
@cee: Ik kan me ook niet voorstellen daadwerkelijk 40+k te gaan hardlopen. Then again, 21k leek me ook al een hel en dat 'viel mee'.

Maar er is nogal een verschil tussen de halve en de hele natuurlijk, voor de halve hoef je (als je al regelmatig 10k loopt) niet heel veel aan te passen maar bij de hele moet je volgens mij je leefstijl toch ook mee gaan nemen... Ah well, we gaan zien wat er van komt :)
Leefstijl alleen als je een goede tijd wil lopen of heel ongezond leeft nu.
Het kost vooral veel tijd en je lichaam krijgt veel te verduren als je traint obv lange duurlopen enzo.

Qua schema: mijn schema was erop gebaseerd dat je daarvoor al wekelijks ongeveer 40 km loopt. Ik zat op 35, en daarmee ging t ook. Wel al 9 hm/25kms gedaan voor ik de M training ging doen.
Schema duurde 17 weken. Gemiddelde afstand 50-55 km/week.

Als je dat denkt aan te kunnen, gewoon doen. Je kan ook dit jaar nog wat hms doen en dan voor de M gaan
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_170063566
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 10:57 schreef pijll het volgende:

[..]

80% van mijn medailledouchestang is gevuld met blik. En die medailles zijn vaak nog het leukst ook.
een douchegordijn van hardloop medailles, dat is nog eens een leuk idee.
Of je startnummers (als je er al genoeg hebt gespaard) plastificeren en aan elkaar naaien en een douchegordijn van maken :s)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  Redactie Sport vrijdag 7 april 2017 @ 14:06:30 #205
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_170063614
Ik heb 4 HM's gelopen en een 25km... en tja, wanneer heb je een HM onder de knie? Ik heb gewoon besloten voor een M te gaan omdat ik redelijk "makkelijk" een HM kon lopen zonder specifieke HM training zeg maar. Ik heb niet echt naar tijd gekeken omdat ik ook vond dat ik de HM's onderling niet met elkaar kon vergelijken.

We zullen zien wat het oplevert zondag *O*
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_170063728
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 14:06 schreef DeLuna het volgende:
Ik heb 4 HM's gelopen en een 25km... en tja, wanneer heb je een HM onder de knie? Ik heb gewoon besloten voor een M te gaan omdat ik redelijk "makkelijk" een HM kon lopen zonder specifieke HM training zeg maar. Ik heb niet echt naar tijd gekeken omdat ik ook vond dat ik de HM's onderling niet met elkaar kon vergelijken.

We zullen zien wat het oplevert zondag *O*
Dat is inderdaad iets wat eenieder voor zichzelf moet bepalen.
Na mijn eerste HM had ik nog zeker niet het gevoel dat ik die afstand onder de knie had :')
Jaartje later wel, toen liep ik bijna 20 minuten sneller :o

[ Bericht 0% gewijzigd door Guard op 07-04-2017 14:19:34 ]
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_170064663
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 14:04 schreef Guard het volgende:

[..]

een douchegordijn van hardloop medailles, dat is nog eens een leuk idee.
Of je startnummers (als je er al genoeg hebt gespaard) plastificeren en aan elkaar naaien en een douchegordijn van maken :s)
Ze hangen bij mij niet in de douche, maar bij de trap. En het idee is van Guppy; ik vond haar foto's (bv op facebook) zo leuk, dat ik in het nieuwe huis ook zoiets wilde.

Edit: dit dus, LIF / [Hardlopen] #1014 - Met of zonder huisdier

En leuk om te zien: ik stuurde een foto van mijn medailles naar Gup, en die stelde mij precies dezelfde vraag als ik twee jaar terug aan haar :) Toeval, of goed geheugen, Gup?

[ Bericht 19% gewijzigd door pijll op 07-04-2017 15:16:18 ]
  ESF Reporter vrijdag 7 april 2017 @ 15:26:41 #208
87554 Cee
Welluk?
pi_170065021
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 13:46 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Leuk cee!

Ps. Niet te lang wachten met inschrijven, er zit een max aan het aantal deelnemers. Inschrijvingen schijnen goed te lopen.
Weet je wat, ik denk al wekenlang 'ach, eerste editie, het zal zo'n vaart niet lopen' dus ik stel het inschrijfmoment steeds uit. Ik denk dat ik het zometeen maar eens moet gaan doen voordat het vol zit. :D En tevens iets met stok achter deur en zo. :)
  Redactie Sport vrijdag 7 april 2017 @ 15:27:15 #209
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_170065027
Mijn medailles hangen aan de spijlen in het trapgat naar de zolder :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_170065103
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 15:26 schreef Cee het volgende:

[..]

Weet je wat, ik denk al wekenlang 'ach, eerste editie, het zal zo'n vaart niet lopen' dus ik stel het inschrijfmoment steeds uit. Ik denk dat ik het zometeen maar eens moet gaan doen voordat het vol zit. :D En tevens iets met stok achter deur en zo. :)
Dit had ik dus met Amstelveen dit jaar. Resultaat: wedstrijd is vol.
  ESF Reporter vrijdag 7 april 2017 @ 15:57:22 #211
87554 Cee
Welluk?
pi_170065684
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 15:31 schreef pijll het volgende:

[..]

Dit had ik dus met Amstelveen dit jaar. Resultaat: wedstrijd is vol.
Balen!
Ik ben zo te zien op tijd. Zojuist ingeschreven voor mijn tweede HM in mijn hometown! *O*
Zondag de kwart in Rotterdam lopen, ook erg veel zin in.
  Redactie Sport vrijdag 7 april 2017 @ 16:16:22 #212
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_170066189
Ik zit hier echt te stuiteren. Ik ben veel te benieuwd naar hoe het gaat zijn en hoe de sfeer is en wat voor tijd ik ga lopen etc. etc. :') :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_170066382
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 16:16 schreef DeLuna het volgende:
Ik zit hier echt te stuiteren. Ik ben veel te benieuwd naar hoe het gaat zijn en hoe de sfeer is en wat voor tijd ik ga lopen etc. etc. :') :D
Geen idee waar je het over hebt :P
  vrijdag 7 april 2017 @ 17:12:41 #214
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_170067599
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 april 2017 16:23 schreef DavetheNL het volgende:

[..]

Geen idee waar je het over hebt :P
Ik ook niet.
Net lekker gestapeld. Cheesecake O+
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 7 april 2017 @ 17:25:11 #215
394924 steffelonio
steffelonio
pi_170067906
Ik ga zo ook stapelen. Al is dat voor mij dan aan de vroege kant.

Zondag ga ik een groepsduurloop doen, 30km. Ben benieuwd. Er worden er 4 georganiseerd, maar dit zal meteen mijn laatste zijn. De volgende keren matcht het niet meer met mijn schema, want dan moet ik ook stukken op m-tempo lopen.
pi_170068356
Alvast heel veel succes marathonlopers! Vergeet niet dat je dit doet omdat je het leuk vindt :P.
pi_170068573
Vandaag beter commentaar van voorbijgangers: "oh die meneer is ook goed bezig!"
Kinderen vertellen altijd de waarheid toch? :P
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_170068601
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 17:25 schreef steffelonio het volgende:
Ik ga zo ook stapelen. Al is dat voor mij dan aan de vroege kant.

Zondag ga ik een groepsduurloop doen, 30km. Ben benieuwd. Er worden er 4 georganiseerd, maar dit zal meteen mijn laatste zijn. De volgende keren matcht het niet meer met mijn schema, want dan moet ik ook stukken op m-tempo lopen.
Ik moet even kijken of en hoe ik de Rotterdamse alp morgen overleef, dan ga ik misschien zondag ook mee
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_170068689
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 15:57 schreef Cee het volgende:

[..]

Balen!
Ik ben zo te zien op tijd. Zojuist ingeschreven voor mijn tweede HM in mijn hometown! *O*
Zondag de kwart in Rotterdam lopen, ook erg veel zin in.
Wootwoot *O*
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  Moderator vrijdag 7 april 2017 @ 18:40:51 #220
155227 crew  Guppy
dus
pi_170069507
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 15:04 schreef pijll het volgende:

[..]

Ze hangen bij mij niet in de douche, maar bij de trap. En het idee is van Guppy; ik vond haar foto's (bv op facebook) zo leuk, dat ik in het nieuwe huis ook zoiets wilde.

Edit: dit dus, LIF / [Hardlopen] #1014 - Met of zonder huisdier

En leuk om te zien: ik stuurde een foto van mijn medailles naar Gup, en die stelde mij precies dezelfde vraag als ik twee jaar terug aan haar :) Toeval, of goed geheugen, Gup?
Ik vind dat fijn, als het allemaal op volgorde hangt :+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_170069860
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 09:17 schreef McTwente het volgende:
Voor die mensen die naast het lopen ook fietsen: misschien is er ook animo om een keer samen te fietsen? Dit plan is al besproken in klein gezelschap en Stipstreep, Guppy, wyccie, Murmeli (in bubbelplastic en met zijwieltjes) en ikzelf zijn dit van plan. Maar hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Tempo is geen issue, gewoon rustig aan en gezelligheid staat voorop.
Klinkt gezellig ^O^ Laat maar weten wanneer.
pi_170069971


:D
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_170070112
Die wil ik ook wel :D
Ja doei.
pi_170070241
Ja, tofste wedstrijdshirt ooit!
pi_170070417
Ik ging net rennen, en ik ging wel kijken hoe het ging.

En toen liep ik 6km met 5.48min/km :D O+ En het ging heerlijk O+

Ja doei.
pi_170071312
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 april 2017 19:18 schreef motorbloempje het volgende:
Ik ging net rennen, en ik ging wel kijken hoe het ging.

En toen liep ik 6km met 5.48min/km :D O+ En het ging heerlijk O+

[ afbeelding ]
Fijn!!

Ik doe iets radicaals vanavond, ik ga niet trainen ondanks dat ik er geen echt goede reden voor heb. Ik heb gisteren van 8.30 tot 22.00 gewerkt dus kon niet trainen en ik had gepland om die baantraining vandaag in te halen, maar ik had het eerst 2 uur uitgesteld en merkte dat ik gewoon echt geen zin had. En aangezien het taperperiode is en de kans om te veel te trainen veel groter is dan te weinig, en ik woensdag ook nog best wel last had, ga ik gewoon een film kijken of zo. Kan me ook niet herinneren wanneer ik dat voor het laatst gedaan heb.
Ik voel me meteen heel dik en fatsig maar denk dat dit toch wel de betere beslissing is.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 7 april 2017 @ 20:05:32 #227
3878 Vork
Manisch creatief
pi_170071502
Dik en fatsig voelen van het overslaan van één training? Hmm, maar die calorieën verbrandt je straks toch in Boston gewoon weer?


Ik heb vandaag ook prima gelopen in een voor mijn doen behoorlijk tempo (gem. 4.42min/km, 11,6 km lang met een shitload aan hoogtemeters). Ik had zelfs het idee dat het nog wel sneller kon ook. Inmiddels heb ik alvdie verbrande calorieën weer dubbel en dwars aangevuld bij de plaatselijke Indo. :')
pi_170071608
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 20:05 schreef Vork het volgende:
Dik en fatsig voelen van het overslaan van één training? Hmm, maar die calorieën verbrandt je straks toch in Boston gewoon weer?

Ik heb vandaag ook prima gelopen in een voor mijn doen behoorlijk tempo (gem. 4.42min/km, 11,6 km lang met een shitload aan hoogtemeters). Ik had zelfs het idee dat het nog wel sneller kon ook. Inmiddels heb ik alvdie verbrande calorieën weer dubbel en dwars aangevuld bij de plaatselijke Indo. :')
Zo lekkere snelle training!

En nee ik zal niet letterlijk kilo's aankomen van een avond op de bank ;) Maar ik voel me nu gewoon zo'n standaard type die zegt "ik heb zo hard gewerkt ik heb geen energie meer om te trainen" en vervolgens 3 uur lui op de bank gaat hangen met een zak chips. Ik weet dat dat nergens op slaat, ik moet het gevoel gewoon nog even loslaten en ervan genieten :P Misschien ga ik nog wel een stukje wandelen zo en wat yoga doen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_170071776
Een zak chips? :o
Dat kan natuurlijk niet....

Ik doe vanavond een handje noten :)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  vrijdag 7 april 2017 @ 20:18:31 #230
3878 Vork
Manisch creatief
pi_170071901
Is er chips in huis? Zo ja, geef het aan je buren!

Of eet de zak leeg, want daar ga je toch niets van merken qua gewicht.
pi_170072041
Haha nee ik heb geen chips in huis :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_170072280
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 april 2017 19:18 schreef motorbloempje het volgende:
Ik ging net rennen, en ik ging wel kijken hoe het ging.

En toen liep ik 6km met 5.48min/km :D O+ En het ging heerlijk O+

[ afbeelding ]
Tja, omdat je volgens de elevation meer afwaarts dan opwaarts liep, zo kan ik het ook :{w
pi_170072955
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 20:30 schreef minimaLL het volgende:

[..]

Tja, omdat je volgens de elevation meer afwaarts dan opwaarts liep, zo kan ik het ook :{w
:{w dat was m'n langzaamste km man! :{w
Ja doei.
  vrijdag 7 april 2017 @ 21:40:38 #234
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_170074478
Dik en vadsig voelen na het missen van één loopje, I feel your pain L_T
Daarintegen is het wel zo dat ik me na het eerst volgende rondje meteen weer een jonge god van 47 voel :D
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  vrijdag 7 april 2017 @ 21:46:23 #235
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_170074688
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 19:00 schreef Guard het volgende:
[ afbeelding ]

:D
Ik heb hem gekocht! Briljant shirt O+
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_170074736
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 17:12 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ik ook niet.
Net lekker gestapeld. Cheesecake O+
Mijn vriendin heeft Red Velvet chocolade koekjes gebakken O+
pi_170075049
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 20:08 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Maar ik voel me nu gewoon zo'n standaard type die zegt "ik heb zo hard gewerkt ik heb geen energie meer om te trainen" en vervolgens 3 uur lui op de bank gaat hangen met een zak chips.
:W
Dat doe ik regelmatig.

Ik snap je gevoel met je vadsig voelen. Ik pak als het even kan altijd de fiets en de trap. Als ik een keer de lift pak voel ik me al lui.
Maar op de bank hangen na een werkdag is dan weer heel normaal voor mij. Rust is rust.

En jij hoeft je ook echt niet te verantwoorden voor een avond niet sporten.
  vrijdag 7 april 2017 @ 22:04:09 #238
394924 steffelonio
steffelonio
pi_170075206
Gefeliciteerd Moblo!! *O*
  vrijdag 7 april 2017 @ 22:06:52 #239
394924 steffelonio
steffelonio
pi_170075278
Zit nu op de bank met een lege zak chips.. :P
  vrijdag 7 april 2017 @ 22:13:31 #240
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_170075462
Goffer...Ze hadden ff van tevoren moeten zeggen dat ik hard moet werken op zo'n Marathon Expo.

Wel veel bekenden gezien en gesproken, ook van hier O+
F means you're fucked
  Redactie Sport vrijdag 7 april 2017 @ 22:15:15 #241
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_170075517
Haha uiteindelijk durf ik toch niet iemand aan te spreken
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Redactie Sport vrijdag 7 april 2017 @ 22:16:57 #242
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_170075566
Verkopen ze ook oranje shirts daar op de Expo? Anders moet ik mijn Meppel City Run shirtje aan, dat is niet erg, maar als er iets leukers is :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_170075568
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 april 2017 22:15 schreef DeLuna het volgende:
Haha uiteindelijk durf ik toch niet iemand aan te spreken
Ja dat heb ik ook altijd. Durfde d'n YUR niet aan te spreken. Die zat daar toch maar de hele tijd in de massagestoelen.
  vrijdag 7 april 2017 @ 22:20:11 #244
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_170075672
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 april 2017 22:15 schreef DeLuna het volgende:
Haha uiteindelijk durf ik toch niet iemand aan te spreken
Ah please?
F means you're fucked
pi_170075694
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 22:06 schreef steffelonio het volgende:
Zit nu op de bank met een lege zak chips.. :P
Zojuist een zak Haribo perziken aangebroken.

Wat trouwens ook heel lui aanvoelde was toen ik tussen de halve van Egmond (8 jan) en de Safaritrail (28 jan) geen loopjes had. Dat was de eerste onderbreking sinds half oktober. :D Daar ga je zo aan wennen.

Ik zou nu mijn tas moeten inpakken, maar heb er geen zin in. Hectische dag gehad. Komt morgen wel.
Ik word ook steeds lakser met dit soort dingen. Ik ga niet eens meer een inpaklijst maken. :P
  vrijdag 7 april 2017 @ 22:21:35 #246
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_170075706
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 22:17 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ja dat heb ik ook altijd. Durfde d'n YUR niet aan te spreken. Die zat daar toch maar de hele tijd in de massagestoelen.
Ja! Daar ben ik dus gewoon niet eens aan toegekomen hè. Morgen echt doen dus :Y
F means you're fucked
pi_170075741
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 22:04 schreef steffelonio het volgende:
Gefeliciteerd Moblo!! *O*
dank!
Ja doei.
pi_170075879
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 14:00 schreef steffelonio het volgende:
@moridin: jij hebt die halve toch wel onder de knie? Als ik het me goed herinner had je toch behoorlijk snelle tijden neergezet.
Dat an sich wel, maar heb nu pas 2 HM gelopen (de 1e in 1:27:26 en de 2e in 1:23:21) dus qua tijden zit het wel goed, hoewel je ook daar natuurlijk altijd verder in kijkt ;)

Maar meer qua kilometers, ik ben vooral van de 10k en waar een HM training dan nog niet voorbij de 16k gaat is dat nog niet een afstand die ik zomaar even loop. Aan de andere kant is een marathon training natuurlijk ook niet even 2 maanden ofzo dus is dat juist ook aan het volume wennen. Maar ik heb vooral een zwakke knie, mijn idee was dus eerder zien of ik enigzins stabiel en zonder klachten af en toe die halve kon doen.

Maar nu gaan vrienden eind dit jaar naar Valencia voor de marathon en hey, dat zou toch ook wel leuk zijn ;)

THanks voor de feedback ook, ga dat boek eens bekijken. Ik hou juist ook wel van structuur bij training, houvast waar je je aan kan houden (en waar je je aan moet houden wanneer je zelf minder zin hebt). Gericht trainen dus. Aan de andere kant is meer op gevoel ook niet gek natuurlijk,. Verder orienteren dus ;)

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 14:03 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Leefstijl alleen als je een goede tijd wil lopen of heel ongezond leeft nu.
Het kost vooral veel tijd en je lichaam krijgt veel te verduren als je traint obv lange duurlopen enzo.

Qua schema: mijn schema was erop gebaseerd dat je daarvoor al wekelijks ongeveer 40 km loopt. Ik zat op 35, en daarmee ging t ook. Wel al 9 hm/25kms gedaan voor ik de M training ging doen.
Schema duurde 17 weken. Gemiddelde afstand 50-55 km/week.

Als je dat denkt aan te kunnen, gewoon doen. Je kan ook dit jaar nog wat hms doen en dan voor de M gaan
Dat is natuurlijk ook weer waar... En nee, ik leef niet heel ongezond nu maar hou gewoon vooral van een biertje. En helemaal met de zomermaanden die eraan zitten te komen, witbier op een terras... numnum. (En dan zijn die chips natuurlijk ook weer snel genomen ;) )

En mocht ik een marathon willen gaan lopen wil ik ook wel echt doelen stellen, en deze scherp zetten. Dus in die zin wil ik dan wel voor een goede tijd gaan

Then again, ieder doet het op zijn eigen manier natuurlijk en je moet het zo doen zoals het voor jou past...

Maar respect hoor, 55k de week!

Gelukkig zijn er ook nog genoeg andere doelen, op de 5, 10, HM en nu dus hele M. Keuzes keuzes keuzes...Hoewel het ene ook weer bijdraagt aan het andere in welke mate dan ook.

Cheers mensen, ik neem het allemaal mee (en ondertussen lurk ik vooral lekker verder want hoewel ik maar weinig post lees ik wel zoveel mogelijk ;) )
  Redactie Sport vrijdag 7 april 2017 @ 22:33:22 #249
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_170075944
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 22:20 schreef YUR het volgende:

[..]

Ah please?
_O-
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  vrijdag 7 april 2017 @ 22:37:41 #250
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_170076064
@m0ridin: gewoon ff de komende maanden aankijken dan? Of lekker de halve doen in valencia.
En gewoon een biertje is natuurlijk ook geen probleem he. Elke week dronken is wel wat minder voor je training ;)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_170076071
Als een HM onder de knie hebben aan een tijd gekoppeld moet worden: dat duurde bij mij 13 HM's. Ik was toen al voor mijn derde marathon aan het trainen.
  vrijdag 7 april 2017 @ 22:47:47 #252
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_170076310
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 22:38 schreef wyccie het volgende:
Als een HM onder de knie hebben aan een tijd gekoppeld moet worden: dat duurde bij mij 13 HM's. Ik was toen al voor mijn derde marathon aan het trainen.
Ligt eraan aan welke tijd je het koppelt.

Maar koppelen aan een gevoel is beter inderdaad.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_170076617
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 20:08 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

zo'n standaard type die zegt "ik heb zo hard gewerkt ik heb geen energie meer om te trainen" en vervolgens 3 uur lui op de bank gaat hangen met een zak chips.
O+ En het liefst ook nog wat biertjes erbij. Luie donder dat ik ben :P

Ik plan soms gewoon een hele dag bankhangen in O-)

Maar ik ben m'n werkvetjes weer redelijk kwijt, en pas de broek weer die ik voordat ik ging werken had gekocht. Nog wat laatste flubbertjes, en dan heb ik m'n looplijf gewoon weer helemaal terug *O* Ik voel me iig niet meer (alles is relatief) dik en vadsig.
  Redactie Sport vrijdag 7 april 2017 @ 23:20:21 #254
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_170077271
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 22:38 schreef wyccie het volgende:
Als een HM onder de knie hebben aan een tijd gekoppeld moet worden: dat duurde bij mij 13 HM's. Ik was toen al voor mijn derde marathon aan het trainen.
Als het aan een tijd gekoppeld moet worden dan had ik na mijn eerste HM wel een marathon kunnen lopen :')

Maar je moet lekker zelf weten, ik loop zondag 2 jaar en 3 maanden nadat ik gestart ben met hardlopen mijn eerste marathon. De een vindt dat nog te snel, de ander heeft er al drie op zitten. Lekker doen waar je je zelf goed bij voelt :)
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_170077684
Blijft ook lekker om te zeggen hè, "ik loop zondag de marathon"
pi_170077744
De registratiekaart met startnummer voor Londen is binnen :s) . Wat een leuke twee weken met zondag Rotterdam en volgende week Boston. En daarna mag ik zelf weer eens de pijn van de marathon voelen.
pi_170080839
Ik mag nog even anderhalve maand wachten voor ik de vreugde van een marathon ga voelen.
Wel gisteren mail gehad uit Luxemburg, dus het begint alweer een beetje te kriebelen :)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_170080989
Tot zover het plan om goed uitgerust van start te gaan... Flink liggen woelen vannacht, en als ik wel sliep, droomde ik dat ik me zondag had verslapen, of dat ik helemaal vergeten was te eten 's ochtends of te drinken, of dat ik mijn gels had vergeten...

Vannacht in de herkansing dan maar. Laten we maar gewoon gaan lopen :-P
  zaterdag 8 april 2017 @ 08:26:42 #259
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_170081122
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 08:02 schreef indepoeier het volgende:
Tot zover het plan om goed uitgerust van start te gaan... Flink liggen woelen vannacht, en als ik wel sliep, droomde ik dat ik me zondag had verslapen, of dat ik helemaal vergeten was te eten 's ochtends of te drinken, of dat ik mijn gels had vergeten...

Vannacht in de herkansing dan maar. Laten we maar gewoon gaan lopen :-P
Ohhh bahhhh! Dat soort nare dromen heb ik gelukkig nog niet gehad. Hoe heb je de voorgaande nachten geslapen?

Vannacht heb ik wat beter geslapen dan de nachten daarvoor. Denk wel 7-8 uur gehaald te hebben *O*

Vandaag alles klaarleggen, nummers opspelden, waarschijnlijk nog ff naar de bios ter afleiding en goed eten.

En dan mag ik morgen eindelijk!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  Redactie Sport zaterdag 8 april 2017 @ 08:49:40 #260
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_170081316
Ik heb ook goed geslapen, maar wel meteen zo'n gevoel van... vandaag gaan we naar Rotterdam en voor je het weet is het al morgenochtend :o
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_170081447
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 08:26 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ohhh bahhhh! Dat soort nare dromen heb ik gelukkig nog niet gehad. Hoe heb je de voorgaande nachten geslapen?
Eigenlijk heb ik de hele week al net iets minder geslapen dan gehoopt. Maar ook met wat slaapachterstand kan ik prima lopen, weet ik uit ervaring. ;-)
  Forum Admin zaterdag 8 april 2017 @ 09:18:51 #262
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_170081678
Heel veel succes Rotterdammerts en mensen die daar gaan lopen. Ik hoop volgend jaar ook van de partij te zijn.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  zaterdag 8 april 2017 @ 09:58:32 #263
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_170082297
Als je dan toch vroeg wakker bent door een klein stuiterballetje... Maar gaan lopen toen de zon net op was O+

Het ging alleen helaas niet heel geweldig, maarja, dat kan niet altijd hè?

Misschien hop ik nog even langs de expo straks, want in R'dam. YUR daar vandaag ook? En ter inspiratie, want ik vertelde woensdag tegen iemand dat ik over een paar jaar een marathon wil lopen. Why did i do that? 8)7
  zaterdag 8 april 2017 @ 10:07:49 #264
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_170082440
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 09:58 schreef Quoi het volgende:
Als je dan toch vroeg wakker bent door een klein stuiterballetje... Maar gaan lopen toen de zon net op was O+

Het ging alleen helaas niet heel geweldig, maarja, dat kan niet altijd hè?

Misschien hop ik nog even langs de expo straks, want in R'dam. YUR daar vandaag ook? En ter inspiratie, want ik vertelde woensdag tegen iemand dat ik over een paar jaar een marathon wil lopen. Why did i do that? 8)7
Ja YUR Is er vandaag ook!

Gaaf plan!! Marathontraining is leuk! De marathon zelf: geen idee. Vooral heel warm denk ik.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  Redactie Sport zaterdag 8 april 2017 @ 10:11:09 #265
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_170082486
0 dagen, 23 uur en.... :o :o :o
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Forum Admin zaterdag 8 april 2017 @ 10:20:35 #266
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_170082684
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 10:07 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ja YUR Is er vandaag ook!

Gaaf plan!! Marathontraining is leuk! De marathon zelf: geen idee. Vooral heel warm denk ik.
Vandaag valt het nog wel mee rond de starttijd.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_170082880
Iedereen alvast veel succes en plezier gewenst morgen in Rotterdam. Ben erg benieuwd naar alle verhalen.
  zaterdag 8 april 2017 @ 11:01:04 #268
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_170083315
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 10:20 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Vandaag valt het nog wel mee rond de starttijd.
Morgen is het weer totaal anders dan vandaag
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  Redactie Sport zaterdag 8 april 2017 @ 11:03:46 #269
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_170083360
Morgen valt het ook mee tijdens de starttijd. Het is meer in de middag wat warm gaat zijn.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_170083364
Vooral het laatste stukje van de marathon morgen zal warm aanvoelen denk ik. De eerste paar uur is het nog wel prima loopweer, schat ik zo in.
pi_170083616
In de schaduw misschien. In de zon boven het asfalt warmt het zeer snel op en ook meer dan de temperatuur die ze gaan meten op Rotterdam Airport (een weiland).
pi_170083778
Zorg dat je vooral mentaal rustig blijft over dingen die je niet kunt veranderen, dat is het belangrijkste tijdens de marathon! Accepteren en blijven doorgaan op een niveau wat je aankunt.

Succes met de laatste zenuwen en het stapelen vandaag!

Mijn motivatie is nog steeds ergens verstoppertje aan het spelen. Ben de deur nog niet uit ondanks dat het super lekker weer is.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_170083782
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 09:58 schreef Quoi het volgende:
Als je dan toch vroeg wakker bent door een klein stuiterballetje... Maar gaan lopen toen de zon net op was O+

Het ging alleen helaas niet heel geweldig, maarja, dat kan niet altijd hè?

Misschien hop ik nog even langs de expo straks, want in R'dam. YUR daar vandaag ook? En ter inspiratie, want ik vertelde woensdag tegen iemand dat ik over een paar jaar een marathon wil lopen. Why did i do that? 8)7
Neeeee, niet jij ook al ;)

Ik heb voor het eerst sinds de herfst van vorig jaar weer een rondje gefietst. Terwijl normaalgesproken de eerste keer fietsen altijd erg tegenvalt (hardloopconditie != fietsconditie), ging het nu eigenlijk wel prima. Fijn om te merken hoe fit ik weer ben!
  Redactie Sport zaterdag 8 april 2017 @ 11:49:18 #274
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_170083829
Het voordeel van een langzamere tijd door de warmte morgen is dat het de volgende keer makkelijker is om dat PR weer te breken

#positief #optimist
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_170083860
Dat je alle spullen ingepakt hebt, bijna weg wil gaan en dan ineens je hardloopschoenen nog ziet staan...
pi_170083882
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 11:51 schreef indepoeier het volgende:
Dat je alle spullen ingepakt hebt, bijna weg wil gaan en dan ineens je hardloopschoenen nog ziet staan...
:D klein detail...
pi_170083912
Soms zie je tijdens wedstrijdjes van die lopers op blote voeten, ik had daar altijd wel (soort van) bewondering voor. Maar ik kom er nu achter dat ze gewoon hun schoenen vergeten zijn... :P
pi_170084081
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 07:24 schreef Guard het volgende:
Ik mag nog even anderhalve maand wachten voor ik de vreugde van een marathon ga voelen.
Wel gisteren mail gehad uit Luxemburg, dus het begint alweer een beetje te kriebelen :)
Heb jij dat lachwekkende parcours al bekeken?
pi_170084464
Ik doe het helemaal volgens het boekje hoor:

Common tapering traps
ONE WEEK TO GO

Trap: Heavy Legs

Symptoms: A tired, heavy feeling centered in the legs, but affecting your whole body, that you get late in a taper.

Cause: "Tissue repair in the legs during recovery, coupled with the fact that you are storing more carbohydrate and water late in the taper, will make you feel like you do after eating a big meal," says Dr. Smurawa. In other words, you feel like a slug.

Trap: That Sinking Feeling

Symptoms: A feeling of malaise, depression, and hopelessness, which often accompanies the physical sluggishness that intensifies at the end of a taper.

Cause: "Generally, running counters feelings of anxiety and depression," says Hays. "So as you run less miles, bad feelings tend to crop back up and increase."

Ik ben echt een emotioneel moe wrak en ik krijg mezelf de deur niet uit. Oke, ik ga nu echt!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_170084532
Net een rondje gelopen van 6,5 km in 35-40 minuten. Ging best lekker. Afgeweken van het normale rondje want de brug stond open en ik had geen zin om te wachten :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 12:41 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik doe het helemaal volgens het boekje hoor:

Common tapering traps
ONE WEEK TO GO

Trap: Heavy Legs

Symptoms: A tired, heavy feeling centered in the legs, but affecting your whole body, that you get late in a taper.

Cause: "Tissue repair in the legs during recovery, coupled with the fact that you are storing more carbohydrate and water late in the taper, will make you feel like you do after eating a big meal," says Dr. Smurawa. In other words, you feel like a slug.

Trap: That Sinking Feeling

Symptoms: A feeling of malaise, depression, and hopelessness, which often accompanies the physical sluggishness that intensifies at the end of a taper.

Cause: "Generally, running counters feelings of anxiety and depression," says Hays. "So as you run less miles, bad feelings tend to crop back up and increase."

Ik ben echt een emotioneel moe wrak en ik krijg mezelf de deur niet uit. Oke, ik ga nu echt!
:*
pi_170084782
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 12:41 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik doe het helemaal volgens het boekje hoor:

Common tapering traps
ONE WEEK TO GO

Trap: Heavy Legs

Symptoms: A tired, heavy feeling centered in the legs, but affecting your whole body, that you get late in a taper.

Cause: "Tissue repair in the legs during recovery, coupled with the fact that you are storing more carbohydrate and water late in the taper, will make you feel like you do after eating a big meal," says Dr. Smurawa. In other words, you feel like a slug.

Trap: That Sinking Feeling

Symptoms: A feeling of malaise, depression, and hopelessness, which often accompanies the physical sluggishness that intensifies at the end of a taper.

Cause: "Generally, running counters feelings of anxiety and depression," says Hays. "So as you run less miles, bad feelings tend to crop back up and increase."

Ik ben echt een emotioneel moe wrak en ik krijg mezelf de deur niet uit. Oke, ik ga nu echt!
Gheh, blijkbaar heb ik ook volgens het boekje de taper ervaren :P
  zaterdag 8 april 2017 @ 13:59:44 #282
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_170085461
Nou, ik zag alleen een gekrompen versie van Yur :P
  FOK!fossiel zaterdag 8 april 2017 @ 14:06:40 #283
1455 Keroppi
kool kikker
pi_170085558
Ik ben er morgen bij! Ik ga de kwart marathon lopen :) Iedereen, en met name de marathon lopers, heel veel succes gewenst!
Chick on a mission
  zaterdag 8 april 2017 @ 14:14:11 #284
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_170085668
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 14:06 schreef Keroppi het volgende:
Ik ben er morgen bij! Ik ga de kwart marathon lopen :) Iedereen, en met name de marathon lopers, heel veel succes gewenst!
Succes morgen!!

Ik voel me nu vooral moe en zwaar :o

Gelukkig ff filmpje loeren.
O+ afleiding O+
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  ESF Reporter zaterdag 8 april 2017 @ 14:24:55 #285
87554 Cee
Welluk?
pi_170085779
Vanochtend gelopen met de groep, drie ervan gaan morgen de M lopen en samen met vijf anderen doe ik de kwart. We hebben in 't geniep een filmpje voor iedere M'er opgenomen in de hoop dat die op het 35km punt door ze gezien worden.

Er heerst gezonde spanning bij m'n loopmaatjes, voor alle drie is het hun tweede marathon en de jongste (27) was bij de eerste nerveus omdat ze niet wist wat er ging gebeuren en nu is ze nerveus omdat ze weet wat er gebeurt. De oudste (60) is met name bezorgd om de temperatuur en dat dat een kwartier kan schelen, terwijl hij hoopte zijn PR aan te kunnen scherpen. Lijkt me echt lastig om je af te kunnen sluiten van dingen die je niet onder controle hebt maar ik hoop dat ze naast het afzien nog wel wat kunnen genieten. Geldt voor iedereen hier natuurlijk! *O*

Kleine organisatorische vraag, is die kleedruimte de enige plek waar je bagage kan droppen? Het is wat uit de richting van de 1/4 start. Misschien dat ik gewoon wat vodden aantrek die ik bij de start achterlaat.
  Redactie Sport zaterdag 8 april 2017 @ 14:31:11 #286
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_170085835
Dat moment dat ze het NS station bij je hotel onklaar hebben gemaakt :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_170085984
Wat is onklaar?

Nou het ging uiteindelijk best wel lekker, ondanks dat twijfels bij elke stap die vreemd voelt de kop opsteken. Besloten vooral te genieten van de vogeltjes en de bloesems en niet echt op het tempo te letten. Dat was soms ineens 4.10 en soms 7.30 (oke, dat was in mul strandzand).
Ik had wel het briljante idee om op het warmst van de dag in lang-lang te gaan lopen, en ik geef toe.. het is echt bloedheet! Na een paar km mijn thermo uitgedaan en in sportbh gaan lopen.

Als je nog een kledingkeuze kunt maken.. ga voor een singletje zou ik zeggen! Dan maar wat schuurplekken (preventief vaseline smeren). En vandaag alvast heel veel water drinken en evt. iets meer zout!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Redactie Sport zaterdag 8 april 2017 @ 15:02:18 #288
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_170086191
Dat er geen spoor meer is en ik dus niet supersnel met de trein naar de start kan :')

Nu is dat wel op te lossen, maar toch :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  ESF Reporter zaterdag 8 april 2017 @ 15:07:45 #289
87554 Cee
Welluk?
pi_170086264
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 15:02 schreef DeLuna het volgende:
Dat er geen spoor meer is en ik dus niet supersnel met de trein naar de start kan :')

Nu is dat wel op te lossen, maar toch :')
Meen je. :( Oké, er zijn alternatieven maar is niet prettig om de goede voorbereidingen enigszins verstoord te zien worden. Blijf in je flowwwww, DeLuna! *O* Dit domme hobbeltje op weg naar je eerste marathon kan je ook wel aan, go go go! *O*

Is het al zondag?
pi_170086471
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 15:02 schreef DeLuna het volgende:
Dat er geen spoor meer is en ik dus niet supersnel met de trein naar de start kan :')

Nu is dat wel op te lossen, maar toch :')
Ah, je zit in Schiedam/Vlaardingen/Maassluis/HvH?

Ja, dat is onhandig. Maar je kan het altijd nog gaan lopen.
pi_170086527
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 15:02 schreef DeLuna het volgende:
Dat er geen spoor meer is en ik dus niet supersnel met de trein naar de start kan :')

Nu is dat wel op te lossen, maar toch :')
Oh dat is wel stom, heb je speciaal om die reden daar een hotel geboekt..
Maar goed, als er alternatieven zijn, plan aanpassen en blik weer vooruit!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_170086570
Vanochtend de Rotterdamse alp op geweest, daarna door naar Zoetermeer voor een stukje appeltaart en wat shopping fun in de MST store. Mooi dagje zo.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_170086705
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 12:09 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Heb jij dat lachwekkende parcours al bekeken?
ja lekker veel keren en draaien, bultje op en af. Dat gaat leuk worden
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  Redactie Sport zaterdag 8 april 2017 @ 16:55:31 #294
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_170087406
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 15:29 schreef pijll het volgende:

[..]

Ah, je zit in Schiedam/Vlaardingen/Maassluis/HvH?

Ja, dat is onhandig. Maar je kan het altijd nog gaan lopen.
Novotel Schiedam ja, mooi zo uitgezocht. Maar ach, stukkie met de tram en dan de trein kan ook :)
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_170088680
Alle Rotterdammers veel succes en plezier! Het wordt wel erg warm maar deal er maar mee :P
Mocht je willen dat stipstreep je gaat tracken in de app en ik ken je voor- en achternaam niet, dan heb ik je startnummer nodig.

En als side-note: vandaag de 100km Elliptidinges voor de maand april gepasseerd. En dat gaat af en toe best hard.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_170088705
Ik zit hier in een prima kamer 5 min van de metro. Ik heb zelfs 2 singlets in de tas, daar gaat er zeker 1 van aan morgen.

Nog even gezellig met YUR gekletst op de Expo, verder geen Fok!ers gespot.

Wat hangt er trouwens al een geweldige sfeer in de stad zeg, het zindert echt al, alles ademt hardlopen (of ligt dat aan mij?). Ik heb nu nog meer zin, als dat al kan.
pi_170088734
Oh, en mocht je ondanks dat prachtige weer morgen toch nog willen zien waar ik uithang: nummertje 10533 is van mij
  zaterdag 8 april 2017 @ 18:26:41 #298
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_170088816
Iedereen ook veel succes vanuit het verre westen :) Als ik wakker wordt, dan zijn jullie al onderweg en zal Mr.B ongeveer al finishen :D

Ik ga misschien vanavond nog even hardlopen, hangt een beetje er vanaf hoe laat ik klaar ben met werken en hoe laat ik weer verwacht wordt voor het eten.
&lt;a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...&lt;/a&gt;
pi_170088826
Succes morgen iedereen!
Ik ga morgen zelf een stukkie lopen, geen tijd om te app-volgen dus. Ik ga ongetwijfeld alle ervaringen hier on the interwebz terugvinden.

Zet'em op iedereen ^O^
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_170088904
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 18:18 schreef ..-._---_-.- het volgende:
En als side-note: vandaag de 100km Elliptidinges voor de maand april gepasseerd. En dat gaat af en toe best hard.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
100km? Het is 8 april!

Hoe hard ga je met zo'n ding eigenlijk?
pi_170089259
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 18:32 schreef indepoeier het volgende:

[..]

100km? Het is 8 april!

Hoe hard ga je met zo'n ding eigenlijk?
Zie de spoiler 😜
Mijn piek ligt nu op 1:11/km (50,4 km/h)

Als ik zoals vandaag een kilometer of 25 met heuvels rij dan heb ik een gemiddelde van ongeveer 21km/h. Ik verwacht dat als je wat getrainder bent dat een moyenne van 25km/h ook heel goed gehaald kan worden.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')