abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_170011355
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 14:08 schreef Metalfreak het volgende:
Vind het overigens ook niet normaal dat een koppeling bij 130.000km al op is, maar goed, daarmee kun je pech hebben als je auto voorheen van een of andere idioot is geweest.
TS heeft er 3 tot 4 maanden in gereden voordat de koppeling op was. TS heeft de ballen verstand van auto's, dus of de koppeling echt op was? Het is de eerste auto van TS, wellicht heeft TS zelf wat moeite met schakelen gehad? En 130k in 8 jaar is niet overdreven veel, als het dingetje als boodschappenkarretje in de stad gebruikt is, heeft de koppeling best op zijn donder gehad.

Remmen gangbaar maken kan best een kutklusje zijn. Als dat voor de APK moet, en nieuwe banden, en APK, kan het zomaar oplopen. Zeker als het de trommels waren (achter dus).

TS: je kan wel controleren door de onderdelen te vragen. Vooraf aangeven dat je de vervangen onderdelen wilt zien.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_170011414
Je verhaal klinkt alsof je bij de kwikfit komt

Zoek gwn een goeie bovag garage en zeker als je er geen verstand van hebt dan gaat het meestal goed en kan je met een gerust hart je auto achterlaten
pi_170011472
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 00:26 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

TS heeft er 3 tot 4 maanden in gereden voordat de koppeling op was. TS heeft de ballen verstand van auto's, dus of de koppeling echt op was? Het is de eerste auto van TS, wellicht heeft TS zelf wat moeite met schakelen gehad? En 130k in 8 jaar is niet overdreven veel, als het dingetje als boodschappenkarretje in de stad gebruikt is, heeft de koppeling best op zijn donder gehad.

Remmen gangbaar maken kan best een kutklusje zijn. Als dat voor de APK moet, en nieuwe banden, en APK, kan het zomaar oplopen. Zeker als het de trommels waren (achter dus).

TS: je kan wel controleren door de onderdelen te vragen. Vooraf aangeven dat je de vervangen onderdelen wilt zien.
Voor 4 remmen gangbaar maken staat 30min dus dat zijn de kosten niet


En onderdelen vragen te zien heeft geen nut en zeker als je geen verstand hebt heb meegemaakt dat er van alles gwn 1 set lag bv schijven en blokken enz die versleten waren en werden laten zien

Je kan beter gwn een nette en betrouwbare garage zoeken
  woensdag 5 april 2017 @ 06:47:41 #54
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_170012515
registreer om deze reclame te verbergen
Als er 4 nieuwe banden onder mijn auto moeten ben ik 1000.- kwijt.
pi_170025554
Is het soms een MMT (Semi- automatische versnellingsbak)?
Dan is 130000 geen uitzondering....
  woensdag 5 april 2017 @ 20:18:38 #56
152519 opgebaarde
met de handen gevouwen
pi_170026831
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 00:31 schreef klawie het volgende:
Je verhaal klinkt alsof je bij de kwikfit komt

Zoek gwn een goeie bovag garage en zeker als je er geen verstand van hebt dan gaat het meestal goed en kan je met een gerust hart je auto achterlaten
Hm. "Zal wel kwikfit zijn" en "oplossing is BOVAG".

Goede tips
pi_170060514
registreer om deze reclame te verbergen
Ik vind het ook niet schokkend. Koppeling is idd een beetje pech, al liggen dat soort reparaties wel een klein beetje in lijn der verwachting bij zo'n auto. Wordt vaak voor kleine stukjes gebruikt, dus dan wordt de koppeling gemiddeld heel wat vaker ingetrapt dan bij lange snelwegritten. Tel daarbij op dat een koppeling bij zo'n klein autootje minder degelijk is dan bij een grote auto, dus tja, bij 130K kan ie op zijn.

Enige is dat je een versleten koppeling vaak al wel kunt voelen aankomen. Bijv. bij de proefrit. Moet je wel weten waar je op moet letten. Dus daar had je evt. bij de koop op kunnen afdingen of van de koop afzien.

Aan de andere kant is die koppeling nu gefixt, dus die gaat ws. bij jou niet meer kapot ;) Je kunt op die manier elke reparatie ook als een investering zien om de auto weer beter te maken ;) Als er in de 20K die je er nu mee hebt gereden verder geen andere gekke dingen zijn voorgekomen (motorstoringen, olieverbruik, lekkages) dan heb je imo best een nette auto gekocht.
pi_170060537
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 20:28 schreef Jonassen08 het volgende:

[..]

nee de garage had het over een multiriem ofso, vroeger ook wel V-snaar genoemd. Zaten wat kleine scheurtjes in.

APK was zo duur omdat er 2 nieuwe banden opmoesten, remmen moesten schoongespoten worden en nog wat dingen. Samen was dat 460 euro.
die nog wat dingen waren dan wle erg duur ;)
pi_170123962
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 22:45 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Newsflash:
Een auto is niet goedkoop, alhoewel een Aygo wel zo'n beetje het goedkoopst is.

Al vind ik het onderhoud dat jij noemt wel belachelijk duur.
2 bandjes voor een Aygo, 100 inclusief omleggen?
Wat heb jij betaald?

Kuch..
http://www.topbanden.com/(...).html?affilie=161232
36 per band, 72.
15 per band voor omleggen
Is 102

Heb nog is op de factuur gekeken. 2 banden kosten 107 euro.
  maandag 10 april 2017 @ 15:34:48 #60
411226 Pinda555
Dit is niet mijn winkel vriend
pi_170128027
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 11:15 schreef Jonassen08 het volgende:

[..]

Heb nog is op de factuur gekeken. 2 banden kosten 107 euro.
Wat voor banden heb je erop
  maandag 10 april 2017 @ 15:42:17 #61
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_170128180
Mensen verkopen nou eenmaal de auto meestal niet na groot onderhoud, juist vlak voor dat nodig is.
pi_170141213
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 15:42 schreef EasyLife het volgende:
Mensen verkopen nou eenmaal de auto meestal niet na groot onderhoud, juist vlak voor dat nodig is.
Ik zou er geruster op slapen het grote onderhoud na koop zelf te doen.
pi_170141216
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 20:21 schreef Jonassen08 het volgende:
Vorig jaar juli een 2e hands Toyota uit 2008 gekocht voor 2800 euro. 131.000 op de teller.

We zijn nu 9 maanden verder verder en ik heb de volgende kosten gehad:

October 2016: koppeling vervangen :450 euro.
Januari 2017: APK + onderdelen vervangen voor herkeuring: 460 euro.
April 2017: Groot onderhoud, accu vervangen, multiriem vervangen, 2 bandjes vervangen en nog een paar dingetjes: 725 euro.

Samengevat: 1615 euro aan kosten binnen 9 maanden.

Groot onderhoud was niet noodzakelijk nu, maar doe ik omdat de auto in 9 maanden 20.000 gereden heeft en een tijd geen onderhoud heeft gehad.

Het was mijn 1e auto en volgens mij een zware miskoop. 1600 euro aan kosten in 9 maanden.

Voordeel is wel dat ik als het goed is komend jaar of met geluk komende 2 jaar niet veel aan onderhoud kwijt ben.

Ben ik genaaid / heb ik een slechte aankoop gedaan? Of kan je dit verwachten met een 8 jaar oude auto die niet supergoed onderhouden is geweest?
je bent genakt. Dat zijn echt geen normale prijzen.
  dinsdag 11 april 2017 @ 04:20:52 #64
457239 Nerdslayer
allahu akbar kom naar snackbar
pi_170141227
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 20:36 schreef Jonassen08 het volgende:

[..]

Ik zei, waarom heb je dat 2 maanden geleden bij de APK niet gezegd. Zegt hij, dat ze nog wel 1.6mm profiel hadden en wettelijk nog wel waren toegestaan.
Laat je je auto bij 1 of andere turk onderhouden ofzo? :')

1.6mm is het absolute minimum qua profiel, het is dan eigenlijk al redelijk gevaarlijk om in regen te rijden :') Als de garage niet eens ADVISEERT om die banden te vervangen kun je beter een andere garage zoeken

En je bent waarschijnlijk niet genaaid omdat je niks van auto's weet: omdat je niks van auto's weet heb je het achterstallige onderhoud van een vorige eigenaar gekocht.
allah snackbar
  dinsdag 11 april 2017 @ 04:25:52 #65
457239 Nerdslayer
allahu akbar kom naar snackbar
pi_170141232
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 11:15 schreef Jonassen08 het volgende:

[..]

Heb nog is op de factuur gekeken. 2 banden kosten 107 euro.
Dat is geen drol, en voor een Aygo kun je daar wel goede banden mee kopen aangezien het kleine wielen zijn

Ik ben bijna 270 euro per band kwijt :') https://www.kwik-fit.nl/a(...)/mi245-35y19pssbmwxl
allah snackbar
  dinsdag 11 april 2017 @ 09:13:16 #66
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_170142137
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 03:56 schreef Jism het volgende:

[..]

Ik zou er geruster op slapen het grote onderhoud na koop zelf te doen.
Yep, zelf ook gedaan, auto gekocht voor bijna 1500 euro onder de gemiddelde prijs van die auto's, met 147.500 op de teller, maar daarna zelf alles gedaan (riemen, waterpomp, thermostaten, startmotor revisie, sterkere diverter valve, motor flush, nieuwe filters en olie), kostte in totaal wel rond de 2000, maar weet nu precies wat eraan gedaan is en wanneer en bij wie.
pi_170142968
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 04:25 schreef Nerdslayer het volgende:

[..]

Dat is geen drol, en voor een Aygo kun je daar wel goede banden mee kopen aangezien het kleine wielen zijn

Ik ben bijna 270 euro per band kwijt :') https://www.kwik-fit.nl/a(...)/mi245-35y19pssbmwxl
Bij de kwik shit wel ja.. hier een stuk goedkoper
http://www.topbanden.com/(...).html?affilie=161232
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_170160020
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 04:02 schreef Atak het volgende:

[..]

je bent genakt. Dat zijn echt geen normale prijzen.
Waar baseer je dat op. Op iedere reparatie worden onderdelen vervangen. Die kosten geld. De koppeling vervangen ligt binnen lijn qua prijzen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 10:12 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Bij de kwik shit wel ja.. hier een stuk goedkoper
http://www.topbanden.com/(...).html?affilie=161232
Omdat er op zaterdagen geen enkel uitlijnbedrijf meer open was hier in de buurt (en kwikfit wel) heb ik de proef op de som genomen met mijn RS4 B5.

Ze zijn naar schatting 45 minuten bezig geweest om zowel voor als achter uit te lijnen. Nu een kleine 3 maanden later rijdt het ding nog steeds in een rechte lijn, ook met volle acceleratie.

Het koste ook niet veel ofzo, 50 euro ~ volgens mij. Knap werk. Zeker gezien ik bij meerdere uitlijners ben geweest, en vooral de meest bekende mij tot 3x toe met een scheef stuur weer terug stuurde.

"Ja maar ons uitlijnapparatuur is correct hoor" ... terwijl andere garages die de uitlijning naar hun toe uitbestede ook auto's met een afwijkend stuur retour kregen.

Je moet gewoon een goede en bekwame monteur treffen bij de Kwikfit heb ik het idee. De youngsters en in stage / opleiding kan je soms maar beter niet aan bepaalde taken uitbesteden.
  woensdag 12 april 2017 @ 01:25:26 #69
457355 OpgeFOKt1991
Zeer OpgeFOKt.
pi_170160141
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 23:11 schreef Glijdt_licht het volgende:
Heb ook Landsail op een 206 gehad. Spinnen bij het minste of geringste aan regen met 70pk :')..

Heb ze toen erg snel vervangen met Vredestein (met die Landsails waren die mooie Ouragan velgen aan mij verkocht ;()

Huidige garage wilde mij ook aan de Landsail omdat het lekker goedkoop was.. mooi niet :)..
Snel wegwezen bij die garage. Die geven niets om veiligheid.
Een garage zou jou moeten vertellen dat die banden troep zijn, en levensgevaarlijk.
Als ze je zulke banden aanraden, wil ik niet weten wat voor kwaliteit onderdelen ze gebruiken.

[ Bericht 3% gewijzigd door OpgeFOKt1991 op 12-04-2017 04:15:38 ]
Niks interessants hier.
pi_170184320
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 00:26 schreef Pizza_Boom het volgende:
TS heeft er 3 tot 4 maanden in gereden voordat de koppeling op was. TS heeft de ballen verstand van auto's, dus of de koppeling echt op was? Het is de eerste auto van TS, wellicht heeft TS zelf wat moeite met schakelen gehad? En 130k in 8 jaar is niet overdreven veel, als het dingetje als boodschappenkarretje in de stad gebruikt is, heeft de koppeling best op zijn donder gehad.

Remmen gangbaar maken kan best een kutklusje zijn. Als dat voor de APK moet, en nieuwe banden, en APK, kan het zomaar oplopen. Zeker als het de trommels waren (achter dus).
Was mijn idee ook. Misschien heeft TS de koppeling zelf wel opgerookt. Plus dat een stadsautootje nou eenmaal meer te lijden heeft. 20km stadsverkeer elke dag betekent tig keer schakelen en koppelen, 100km snelweg achter elkaar heeft dat niet.

Banden zijn gewone slijtage, als je er 20k mee hebt gereden waren ze bij aankoop dus halverwege hun levensduur (of mogelijk iets verder), ook niet heel schokkend. Auto's slijten nou eenmaal als je ze gebruikt. Hetzelfde geldt voor een accu en nog wat spul. Ook multiriemen gaan een keer uitdrogen; dat mag best na 8 9 jaar.

Natuurlijk is het zuur dat je al die kosten hebt gekregen, maar de posten die je opnoemt zijn niet heel gek. Het is nu allemaal weer fris en je kunt er weer een tijdje tegenaan, zo kun je het ook zien :)

En ja, je had toen ook en auto van 5k kunnen kopen en nu 500 euro aan reparaties gehad hebben. Onderaan de streep was je dan nu hetzelfde kwijt geweest. En nu weet je tenminste wat je volgend jaar niet meer hoeft te vervangen, dat was bij die duurdere nog maar de vraag geweest.
Schip ahoy!
  donderdag 13 april 2017 @ 09:30:21 #71
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_170185948
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 20:21 schreef Jonassen08 het volgende:
Vorig jaar juli een 2e hands Toyota uit 2008 gekocht voor 2800 euro. 131.000 op de teller.

We zijn nu 9 maanden verder verder en ik heb de volgende kosten gehad:

October 2016: koppeling vervangen :450 euro.
Januari 2017: APK + onderdelen vervangen voor herkeuring: 460 euro.
April 2017: Groot onderhoud, accu vervangen, multiriem vervangen, 2 bandjes vervangen en nog een paar dingetjes: 725 euro.

Samengevat: 1615 euro aan kosten binnen 9 maanden.

Groot onderhoud was niet noodzakelijk nu, maar doe ik omdat de auto in 9 maanden 20.000 gereden heeft en een tijd geen onderhoud heeft gehad.

Het was mijn 1e auto en volgens mij een zware miskoop. 1600 euro aan kosten in 9 maanden.

Voordeel is wel dat ik als het goed is komend jaar of met geluk komende 2 jaar niet veel aan onderhoud kwijt ben.

Ben ik genaaid / heb ik een slechte aankoop gedaan? Of kan je dit verwachten met een 8 jaar oude auto die niet supergoed onderhouden is geweest?
Het zijn een hoop kosten maar ik denk gewoon pech. Groot onderhoud is sowieso altijd duur.

Voor een 8 jaar oude auto met die kmstand was de aanschafprijs overigens behoorlijk laag dus dan kan je wel verwachten dat er het e.e.a. aan achterstallig onderhoud aan zit.

Het enige dat ik bij die kmstand niet had verwacht is de koppeling. Dat is wel erg vroegtijdig overleden. Meestal gaan die pas bij 180k~2 ton op hun einde lopen.
Maarja dat is het nadeel van een stadsauto. Die maken relatief veel km's in en om de stad en wordt de koppeling nu eenmaal meer belast.

Maargoed je hebt nu net de dure kosten gehad, lekker doortuffen nu!

[ Bericht 10% gewijzigd door Metro2005 op 13-04-2017 10:03:22 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_170188848
Je kan niet zeggen dat een koppeling X kilometer mee gaat.

De levensduur van de koppeling is namelijk vrijwel volledig afhankelijk van het gebruik. Als iemand de auto alleen maar gebruikt om in het weekend van Groningen naar Maastricht en vice versa te rijden over de snelweg met zelden files gaat de koppeling van die auto vrijwel oneindig lang mee.

Rij je alleen maar in de stad, dan is 100.000-150.000 kilometer geen gekke levensduur als je er fatsoenlijk mee om gaat.

En iemand die de koppeling niet op de juiste manier gebruikt, kan de boel in een paar meter rijden volledig oproken. Kijk maar eens wat afleveringen van 'de allerslechtste chauffeur van Nederland' of ga eens een middag op het parkeerterrein van je plaatselijke supermarkt de boel in de gaten houden hoe veel mensen hun auto zwaar verneuken door een flinke dot gas te geven met slippende koppeling.
pi_170188999
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 20:21 schreef Jonassen08 het volgende:
Vorig jaar juli een 2e hands Toyota uit 2008 gekocht voor 2800 euro. 131.000 op de teller.

We zijn nu 9 maanden verder verder en ik heb de volgende kosten gehad:

[..knip..]

Samengevat: 1615 euro aan kosten binnen 9 maanden.
Ik denk dat je nu de verkeerde conclusie trekt. De rest van je verhaal maakt duidelijk dat je geen idee hebt wat voor onderhoud de auto (vlak) voordat je 'm gekocht hebt heeft gehad, dus misschien is het wel 1615 euro aan kosten over ruim 2 jaar. Lijkt me niet belachelijk veel eigenlijk.
  donderdag 13 april 2017 @ 20:58:15 #74
441609 pechvogel-010
Geboren pechvogel
pi_170198955
ik heb niet alles gelezen, maar 1600 in 9 maanden is wel veel.
ik heb de volgende verklaring, of combinatie van alle:

- auto was slecht onderhouden (lees niet onderhouden), en werd veel in de stad gebruikt (extra slijtage)

- je laat je van alles aanpraten door de garage en laat je onnodig onderdelen vervangen

- je gaat niet naar andere garages om te vergelijken

- je bent misschien niet handig met autos waardoor je niet gaat shoppen voor onderdelen bij de sloop

- pech heb je bijna altijd. Een 2-handse auto kopen van 10 jaar en 20 dkm meerijden zonder onderhoud bestaat bijna niet
  donderdag 13 april 2017 @ 21:08:59 #75
441609 pechvogel-010
Geboren pechvogel
pi_170199419
overigens is 130000 ongeveer het omslagpunt waarbij sommige onderdelen vervangen dienen te worden afhankelijk hoe zwaar de auto is gebruikt. En als dit niet eerder is gebeurd, dan krijg jij dit op je bord. Op zich normaal, maar het totaal bedrag is aan de hoge kant
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')