abonnement Unibet Coolblue
pi_169979057
Vorig jaar juli een 2e hands Toyota uit 2008 gekocht voor 2800 euro. 131.000 op de teller.

We zijn nu 9 maanden verder verder en ik heb de volgende kosten gehad:

October 2016: koppeling vervangen :450 euro.
Januari 2017: APK + onderdelen vervangen voor herkeuring: 460 euro.
April 2017: Groot onderhoud, accu vervangen, multiriem vervangen, 2 bandjes vervangen en nog een paar dingetjes: 725 euro.

Samengevat: 1615 euro aan kosten binnen 9 maanden.

Groot onderhoud was niet noodzakelijk nu, maar doe ik omdat de auto in 9 maanden 20.000 gereden heeft en een tijd geen onderhoud heeft gehad.

Het was mijn 1e auto en volgens mij een zware miskoop. 1600 euro aan kosten in 9 maanden.

Voordeel is wel dat ik als het goed is komend jaar of met geluk komende 2 jaar niet veel aan onderhoud kwijt ben.

Ben ik genaaid / heb ik een slechte aankoop gedaan? Of kan je dit verwachten met een 8 jaar oude auto die niet supergoed onderhouden is geweest?
pi_169979098
Is gewoon pech, je weet het nooit met een tweedehands :)
pi_169979186
ik ken de auto verder niet maar de koppeling versleten bij 131.000 lijkt mij niet echt normaal.
Bij de kosten voor groot onderhoud staat multiriem, moet dat niet distributieriem zijn?
waarom was die apk zo duur?
pi_169979236
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 20:26 schreef vaginabeheerder het volgende:
ik ken de auto verder niet maar de koppeling versleten bij 131.000 lijkt mij niet echt normaal.
Bij de kosten voor groot onderhoud staat multiriem, moet dat niet distributieriem zijn?
waarom was die apk zo duur?
nee de garage had het over een multiriem ofso, vroeger ook wel V-snaar genoemd. Zaten wat kleine scheurtjes in.

APK was zo duur omdat er 2 nieuwe banden opmoesten, remmen moesten schoongespoten worden en nog wat dingen. Samen was dat 460 euro.
pi_169979258
Gevalletje goedkoop is duurkoop.
pindazakje
pi_169979404
Dus je hebt 20.000 kilometer gereden en nu heb je onverwacht nieuwe banden kopen?
Ik wou dat ik zolang met een setje kon rijden.
pi_169979503
quote:
99s.gif Op maandag 3 april 2017 20:33 schreef Mr.Ping het volgende:
Dus je hebt 20.000 kilometer gereden en nu heb je onverwacht nieuwe banden kopen?
Ik wou dat ik zolang met een setje kon rijden.
Nou in januari heb ik al 2 nieuwe banden erop laten zetten i.v.m. de APK. En nu opeens adviseert hij om de andere 2 ook te doen.

Ik zei, waarom heb je dat 2 maanden geleden bij de APK niet gezegd. Zegt hij, dat ze nog wel 1.6mm profiel hadden en wettelijk nog wel waren toegestaan.

Ik heb een beetje het gevoel dat ze mij een beetje naaien omdat ik 0 verstand heb van auto's. Maar goed, dat hoor je wel vaker van garages. Je kan het nooit controleren.

1600 euro aan onderhoud & reparaties, volgens mij is dat niet normaal.
pi_169979538
Ik denk niet dat je extreem genaaid bent, maar als je wat beter onderzoek had gedaan, had je wellicht een betere kar kunnen vinden. Hoewel het bij dit soort budgetten altijd een gok blijft. Misschien kun je nog een iets goedkopere garage vinden voor onderhoud.
  maandag 3 april 2017 @ 20:38:04 #9
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_169979546
Lijkt mij niet heel exorbitant voor een auto in deze prijsklasse. Bij een oudere auto heb je soms wat extra onderhoud. Bij een nieuwe auto heb je weinig onderhoud maar gegarandeerd een zeer hoge afschrijving.
pi_169979549
quote:
99s.gif Op maandag 3 april 2017 20:33 schreef Mr.Ping het volgende:
Dus je hebt 20.000 kilometer gereden en nu heb je onverwacht nieuwe banden kopen?
Ik wou dat ik zolang met een setje kon rijden.
Huh, ik rij er zeker 40-50.000 mee.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_169979635
Klinkt als een Aygo, die zijn wat minder degelijk. Sowieso worden auto's vaak ingeruild als er nogal wat werk aan zit te komen.
.
pi_169979752
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 20:40 schreef Fer het volgende:
Klinkt als een Aygo, die zijn wat minder degelijk. Sowieso worden auto's vaak ingeruild als er nogal wat werk aan zit te komen.
klopt. Als ik er nu nog een jaar mee kan rijden zonder kosten, dan valt het gezien over 2 jaar wel mee toch?

Het voelt nu alleen als heel veel geld in korte tijd. Alleen het grote onderhoud nu is ook deels preventief. Ik rij er gewoon heel veel mee.
  maandag 3 april 2017 @ 20:46:55 #13
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_169979835
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 20:44 schreef Jonassen08 het volgende:

[..]

klopt. Als ik er nu nog een jaar mee kan rijden zonder kosten, dan valt het gezien over 2 jaar wel mee toch?

Het voelt nu alleen als heel veel geld in korte tijd. Alleen het grote onderhoud nu is ook deels preventief. Ik rij er gewoon heel veel mee.
Linksom of rechtsom, autorijden kost gewoon geld als je kilometers maakt. Als je meerdere jaren achter elkaar hoge onderhoudskosten hebt dan zou ik wat anders zoeken.
pi_169979902
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 20:46 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Linksom of rechtsom, autorijden kost gewoon geld als je kilometers maakt. Als je meerdere jaren achter elkaar hoge onderhoudskosten hebt dan zou ik wat anders zoeken.
Wat moet ik onder hoge onderhoudskosten beschouwen? Ik heb nu in 1 jaar meer dan 50% van de aankoopprijs erin gestoken.

Had ik niet beter een betere auto voor 4500 kunnen kopen? Of is dat achteraf kijken? Het is voor mij ook een leerproces, omdat het mijn eerste auto was en ik er helemaal niks vanaf wist.
  maandag 3 april 2017 @ 20:50:29 #15
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_169979950
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 20:49 schreef Jonassen08 het volgende:

[..]

Wat moet ik onder hoge onderhoudskosten beschouwen? Ik heb nu in 1 jaar meer dan 50% van de aankoopprijs erin gestoken.

Had ik niet beter een betere auto voor 4500 kunnen kopen? Of is dat achteraf kijken? Het is voor mij ook een leerproces, omdat het mijn eerste auto was en ik er helemaal niks vanaf wist.
Ligt eraan wat je budget was en of je huidige auto een sluitende onderhoudshistorie had toen je hem kocht. Meestal kan je beter iets meer uitgeven voor een auto die aantoonbaar onderhouden is en niet aan de onderkant van de markt zit. Je kan ook geluk hebben.
pi_169980043
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 20:50 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je budget was en of je huidige auto een sluitende onderhoudshistorie had toen je hem kocht.
Mijn budget was tussen de 3.000 en 4.000 destijds. Maar als ik dit geweten had, dan had ik ook 5.000 neergelegd voor een betere auto.

Maar deze auto reed prima, had een sluitende onderhoudshistorie. Koppeling was gewoon pech.

Alleen al met al is het een dure grap geworden deze auto.
  maandag 3 april 2017 @ 20:55:53 #17
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_169980173
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 20:52 schreef Jonassen08 het volgende:

[..]

Mijn budget was tussen de 3.000 en 4.000 destijds. Maar als ik dit geweten had, dan had ik ook 5.000 neergelegd voor een betere auto.

Maar deze auto reed prima, had een sluitende onderhoudshistorie. Koppeling was gewoon pech.

Alleen al met al is het een dure grap geworden deze auto.
Klinkt als pech inderdaad, je weet pas of je auto duur is geworden als je hem verkoopt. Als je nu een paar jaar voor weinig kosten rijdt dan rij je goedkoop.

Bij een tweedehands auto is dat part of the deal. Bij een nieuwe auto is het de afschrijving alleen is dat niet incidenteel dus wordt het niet zo gevoelt.
  maandag 3 april 2017 @ 21:07:09 #18
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_169980638
Welkom in de autobizz, waar een heeeeele boel mensen kortzichtig genoeg zijn om hun auto te verkopen/in te ruilen zodra er kosten aankomen.. jij hebt er dus net eentje gekocht..

voordeel; je auto staat nu op nieuwe bandjes, de remmen zijn rondom OK , heeft een frisse a
k en hij heeft een grote beurt met distributieriem gehad.. karren met die handel.

Remmen schoonblazen is overigens wel dikke bullshit, maar ok, je kunt niet alles weten.

Niet klakkeloos alles geloven wat een garagist roept en af en toe effe googelen of een topicje openen kan soms wat geld schelen, maar ik denk ook niet dat je echt heel erg genaaid bent.. je hebt nu gewoon een aantal dure onderhouds dingen gehad die voorlopig niet terug gaan komen als het goed is..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 3 april 2017 @ 21:13:32 #19
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_169980900
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 20:44 schreef Jonassen08 het volgende:

[..]

klopt. Als ik er nu nog een jaar mee kan rijden zonder kosten, dan valt het gezien over 2 jaar wel mee toch?

Het voelt nu alleen als heel veel geld in korte tijd. Alleen het grote onderhoud nu is ook deels preventief. Ik rij er gewoon heel veel mee.
Koppeling kan inderdaad een zwak punt zijn bij Aygo/C1/107.
Heb zelf een 2007 C1, destijds gekocht voor een X bedrag.
Tellerstand is nu bijna 3 ton, heb er ooit een 2ehands accu ingezet voor 15 euro.
Recent de kat vervangen voor 150 euro ( nieuwe Ebay, 2 uurtjes werk).
En de afgelopen jaren 3 lampjes bij de APK. Je moet er even geluk mee hebben soms.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_169980933
quote:
99s.gif Op maandag 3 april 2017 20:33 schreef Mr.Ping het volgende:
Dus je hebt 20.000 kilometer gereden en nu heb je onverwacht nieuwe banden kopen?
Ik wou dat ik zolang met een setje kon rijden.
Misschien een paar euro meer uitgeven voor banden met kwaliteit.
Ik dacht ooit een nakomeling van Albert E. te zijn toen ik kekke nieuwe zomerbandjes van vier tientjes vond want dat scheelde veel geld...
pi_169981050
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 20:52 schreef Jonassen08 het volgende:

Mijn budget was tussen de 3.000 en 4.000 destijds. Maar als ik dit geweten had, dan had ik ook 5.000 neergelegd voor een betere auto.

En dan had het ook kunnen gebeuren. Wat je nog wel enige mate van zekerheid kan bieden is een ANWB-keuring. Maar ook de keurmeesters kunnen niet door een auto heen kijken.

Grappen zoals bandenslijtage kun je natuurlijk wel zien aankomen, maar dat is meestal niet een hoge kostenpost bij een Aygo.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_169981159
quote:
99s.gif Op maandag 3 april 2017 20:33 schreef Mr.Ping het volgende:
Dus je hebt 20.000 kilometer gereden en nu heb je onverwacht nieuwe banden kopen?
Ik wou dat ik zolang met een setje kon rijden.
Zelfs met mijn R doe ik minimaal 30dkm met de voorbanden.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_169981228
Ben benieuwd wat je moest betalen voor de remmen schoon te laten blazen...
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_169981730
Koppeling, gevalletje pech
APK en de rest, zo niks zinnig over te zeggen
Groot onderhoud, hoort erbij na 20k kilometers, alle andere zaken had je kunnen weten (slijtage delen)

Als je zo doorkachelt met bijna 30k per jaar komt er sowiezo nog een setje banden aan, 2x kleine beurt, 1x grote beurt, 2x apk, nieuwe bougies. Daarnaast geheit 2 setjes remblokken, en reken ook maar op de schijven, keertje airco onderhoud etc... wat hebben we verder nog, deurrubbers, vloeistoffen (rem en koel) vervangen.

Autorijden kost nu eenmaal geld...
pi_169981809
Klinkt trouwens ook alsof je hem naar een dealer brengt, een goede universeel kan zo 40% schelen.
.
pi_169981900
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 21:14 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Misschien een paar euro meer uitgeven voor banden met kwaliteit.
Ik dacht ooit een nakomeling van Albert E. te zijn toen ik kekke nieuwe zomerbandjes van vier tientjes vond want dat scheelde veel geld...
Het is de compound die bepalend is of een band lang of kort mee gaat. Een zachte compound is beter (meer grip), maar slijt eerder.

Een Chinese band zal dus langer meegaan, dan een dure sportieve band van een A-merk.
  maandag 3 april 2017 @ 21:41:43 #28
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_169982156
quote:
99s.gif Op maandag 3 april 2017 21:35 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Het is de compound die bepalend is of een band lang of kort mee gaat. Een zachte compound is beter (meer grip), maar slijt eerder.

Een Chinese band zal dus langer meegaan, dan een dure sportieve band van een A-merk.
Zijn genoeg Chinese banden die geen grip hebben en toch niet lang meegaan.
Best of both worlds. ^O^
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_169982208
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 21:33 schreef Fer het volgende:
Klinkt trouwens ook alsof je hem naar een dealer brengt, een goede universeel kan zo 40% schelen.
Nee breng hem naar een locale garage, die zogenaamd goedkoop is. Ze gebruiken onderdelen van Bosch, misschien dat dat er mee te maken heeft.
pi_169982264
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 21:41 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Zijn genoeg Chinese banden die geen grip hebben en toch niet lang meegaan.
Best of both worlds. ^O^
Ik heb weleens Landsailers op mijn Williams gehad, die waren van zwart plastic en gingen maar niet op!
pi_169984512
Tja, en ik heb gewoon 70k met Vredestein Sportrac5 gedaan, waarvan 45k achter en 25k achter.
Als je de 20k niet haalt ben je volgens mij alleen maar aan het spinnen en keihard remmen..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  maandag 3 april 2017 @ 22:40:24 #32
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_169984558
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 20:21 schreef Jonassen08 het volgende:
Of kan je dit verwachten met een 8 jaar oude auto die niet supergoed onderhouden is geweest?
Ja.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_169984581
quote:
99s.gif Op maandag 3 april 2017 21:44 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Ik heb weleens Landsailers op mijn Williams gehad, die waren van zwart plastic en gingen maar niet op!
Hoe was de remweg?
pi_169984701
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 20:52 schreef Jonassen08 het volgende:

[..]

Mijn budget was tussen de 3.000 en 4.000 destijds. Maar als ik dit geweten had, dan had ik ook 5.000 neergelegd voor een betere auto.

Maar deze auto reed prima, had een sluitende onderhoudshistorie. Koppeling was gewoon pech.

Alleen al met al is het een dure grap geworden deze auto.
Newsflash:
Een auto is niet goedkoop, alhoewel een Aygo wel zo'n beetje het goedkoopst is.

Al vind ik het onderhoud dat jij noemt wel belachelijk duur.
2 bandjes voor een Aygo, ¤100 inclusief omleggen?
Wat heb jij betaald?

Kuch..
http://www.topbanden.com/(...).html?affilie=161232
¤36 per band, ¤72.
15 per band voor omleggen
Is ¤102
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_169984988
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 22:45 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Newsflash:
Een auto is niet goedkoop, alhoewel een Aygo wel zo'n beetje het goedkoopst is.

Al vind ik het onderhoud dat jij noemt wel belachelijk duur.
2 bandjes voor een Aygo, ¤100 inclusief omleggen?
Wat heb jij betaald?

Kuch..
http://www.topbanden.com/(...).html?affilie=161232
¤36 per band, ¤72.
15 per band voor omleggen
Is ¤102

Volgens mij kosten de banden 40 euro per stuk, dus 80 euro en dan komt er nog 40 euro arbeid en btw bij geloof ik.
pi_169985414
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 22:41 schreef vaduz het volgende:

[..]

Hoe was de remweg?
Als of je op ijs aan het remmen was!
pi_169985428
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 22:52 schreef Jonassen08 het volgende:

[..]

Volgens mij kosten de banden 40 euro per stuk, dus 80 euro en dan komt er nog 40 euro arbeid en btw bij geloof ik.
20eur per band exclusief BTW?
Dat is een dure garage dan.
Zeker als over de banden ook nog BTW komt..

En die APK is wel echt een toppunt..
Apk'tje betaal je als je een garage hebt die er niet op verliest en 'wint' met afkeur zo'n ¤35 a ¤40 voor.
Die twee bandjes die ik je liet zien ¤105.
Samen ~¤150. Blijft er ¤300 onverklaarbaar voor mij. Remmen schoonspuiten geloof ik niet in. Nieuwe schijven en blokken vóór zal voor ¤200 te doen moeten zijn lijkt me..

[ Bericht 6% gewijzigd door Glijdt_licht op 03-04-2017 23:09:44 ]
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_169985467
quote:
99s.gif Op maandag 3 april 2017 23:04 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Als of je op ijs aan het remmen was!
Hoop dat ze je vervangen hebt, voordat ze op waren dan.
pi_169985633
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 23:04 schreef vaduz het volgende:

[..]

Hoop dat ze je vervangen hebt, voordat ze op waren dan.
Ik heb hem zo verkocht, maar wel eerlijk erbij gezegd dat er gevaarlijke banden op zaten.
pi_169985721
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 23:04 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

20eur per band exclusief BTW?
Dat is een dure garage dan.
Zeker als over de banden ook nog BTW komt..

En die APK is wel echt een toppunt..
Apk'tje betaal je als je een garage hebt die er niet op verliest en 'wint' met afkeur zo'n ¤35 a ¤40 voor.
Die twee bandjes die ik je liet zien ¤105.
Samen ~¤150. Blijft er ¤300 onverklaarbaar voor mij. Remmen schoonspuiten geloof ik niet in.
ik zal de bon er is bijzoeken. Maar was iets met carosie aan de remschijven / kabels. 2 banden.en nog wat andere dingen, ik zal even de bon erbij zoeken.
pi_169985762
Heb ook Landsail op een 206 gehad. Spinnen bij het minste of geringste aan regen met 70pk :')..

Heb ze toen erg snel vervangen met Vredestein (met die Landsails waren die mooie Ouragan velgen aan mij verkocht ;()

Huidige garage wilde mij ook aan de Landsail omdat het lekker goedkoop was.. mooi niet :)..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_169985947
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 23:10 schreef Jonassen08 het volgende:

[..]

ik zal de bon er is bijzoeken. Maar was iets met carosie aan de remschijven / kabels. 2 banden.en nog wat andere dingen, ik zal even de bon erbij zoeken.
Niks mis met wat roest op Remschijven. Dat is gewoon even hard remmen, en het is er af.
Roest remleiding is wel een probleem en kan soms duur zijn indien lastig bereikbaar
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_169990823
Bij een autootje met zo weinig vermogen en zo'n kilometerstand is een versleten koppeling niet wat je verwacht. Maar als er 8 jaar iemand zonder enig gevoel in gereden heeft, is het ook weer niet gek.

Banden kun je natuurlijk gewoon voor aankoop zien hoe die er bij staan. Als de garagehouder je moet vertellen wanneer je banden aan vervanging toe zijn, moet je toch nog maar eens je theorie boeken voor rijbewijs B er bij pakken.

Een accu die na 8 jaar stuk is, is heel normaal.

Roest op remleidingen is APK afkeur. Versleten remblokken ook.

4 banden inclusief montage 300-400 euro
Accu inclusief montage 100 euro.

Grote beurt exclusief reparaties 250 euro

Dat zijn dus sowieso onvermijdelijke kosten geweest voor een autootje van 8 jaar oud. Daar bovenop bij de onderhoudsbeurt nog reparaties van 250 tot 500 euro en dan blijft eigenlijk alleen de koppeling nog over als gevalletje 'pech'.

Bij jouw aantal kilometers moet je simpelweg rekenen op gemiddeld 75 tot 100 euro onderhoudskosten per maand.
pi_169991098
quote:
4 banden inclusief montage 300-400 euro
Ik betaal nog minder dan ¤300 voor 205/55/16 winterbanden, en mijn zomerbanden 205/50/17 gaan wel over de 400 heen.

Zo'n Aygo heeft 155/65/14 oid, en die zijn spotgoedkoop.
Als daar voor 4 banden meer dan 250 neerlegt inclusief omleggen, ben je genaaid..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  dinsdag 4 april 2017 @ 13:33:04 #45
411226 Pinda555
Dit is niet mijn winkel vriend
pi_169993653
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 10:58 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Ik betaal nog minder dan ¤300 voor 205/55/16 winterbanden, en mijn zomerbanden 205/50/17 gaan wel over de 400 heen.

Zo'n Aygo heeft 155/65/14 oid, en die zijn spotgoedkoop.
Als daar voor 4 banden meer dan 250 neerlegt inclusief omleggen, ben je genaaid..
Hangt ook een beetje af van het merk hoor.

Heb laatst 4x Michelin crossclimates laten opzetten in 185/65/15 en kosten waren iets van 300. Hoe kom jij onder de 300?

Maarja feit is dat TS sowieso genaaid is niet alleen met de banden. :')
  dinsdag 4 april 2017 @ 13:38:49 #46
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_169993743
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 13:33 schreef Pinda555 het volgende:

[..]

Hangt ook een beetje af van het merk hoor.

Heb laatst 4x Michelin crossclimates laten opzetten in 185/65/15 en kosten waren iets van 300. Hoe kom jij onder de 300?

Maarja feit is dat TS sowieso genaaid is niet alleen met de banden. :')

Cross climate is een vrij dure band in vergelijking met de rest.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  dinsdag 4 april 2017 @ 14:08:14 #47
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_169994342
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 21:33 schreef Fer het volgende:
Klinkt trouwens ook alsof je hem naar een dealer brengt, een goede universeel kan zo 40% schelen.
Mijn ervaring met de Toyota specialist (geen officiële dealer) is juist dat die behoorlijk goedkoop is, de gemiddelde universele garage is duurder. Ik betaal daar in elk geval per beurt minder dan de genoemde bedragen van TS met een bijna 18 jaar oude Lexus.

Vind het overigens ook niet normaal dat een koppeling bij 130.000km al op is, maar goed, daarmee kun je pech hebben als je auto voorheen van een of andere idioot is geweest.

Maar goed, nu zijn wel alle dure zaken vervangen en weet je wat je hebt.
Don't let my username fool you...
pi_170000804
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 13:33 schreef Pinda555 het volgende:

[..]

Hangt ook een beetje af van het merk hoor.

Heb laatst 4x Michelin crossclimates laten opzetten in 185/65/15 en kosten waren iets van 300. Hoe kom jij onder de 300?

Maarja feit is dat TS sowieso genaaid is niet alleen met de banden. :')

Toyo s954 winterband was nogal in de aanbieding voor ¤53 per band. Bij andere sites was hij een stuk duurder.
53*4, en ¤12 per stalen velgen omleggen = ¤212+48 =¤260
Ikzelf dacht ook wtf :'). Maar goed, gewoon doen natuurlijk. Toyo is geen Linglong oid..

Maar ik klikte voor die Aygo van TS Hankook aan, en dat is prima voor een Aygo.

Verder is een Crossclimate geen goedkope band
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_170007760
Blijft staan dat het wel mee valt met 'genaaid zijn'.

Groot deel van de kosten die genoemd worden zijn regulier onderhoud. En dat kost nu eenmaal een hoop geld als je het niet zelf doet.

Alleen de koppeling is 'domme pech'.

Maar los van deze auto geldt dat heel veel tweedehands auto's worden weggedaan als er een dure onderhoudsbeurt aan zit te komen. Zaken die niet perse meteen hersteld hoeven worden stelt men graag even uit als er plannen zijn om de auto te verkopen. Denk aan een multiriem, een accu die wat slechter begint te worden....

Tenzij je de auto bij een aankoopkeuring volledig binnenstebuiten laat keren, weet je dat er bij het kopen van een tweedehands auto in het eerste jaar extra onderhoudskosten bij kunnen komen, bovenop de reguliere onderhoudskosten.
pi_170009032
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 22:19 schreef Ivo1985 het volgende:
Blijft staan dat het wel mee valt met 'genaaid zijn'.

Groot deel van de kosten die genoemd worden zijn regulier onderhoud. En dat kost nu eenmaal een hoop geld als je het niet zelf doet.

Alleen de koppeling is 'domme pech'.

Maar los van deze auto geldt dat heel veel tweedehands auto's worden weggedaan als er een dure onderhoudsbeurt aan zit te komen. Zaken die niet perse meteen hersteld hoeven worden stelt men graag even uit als er plannen zijn om de auto te verkopen. Denk aan een multiriem, een accu die wat slechter begint te worden....

Tenzij je de auto bij een aankoopkeuring volledig binnenstebuiten laat keren, weet je dat er bij het kopen van een tweedehands auto in het eerste jaar extra onderhoudskosten bij kunnen komen, bovenop de reguliere onderhoudskosten.
Ain't that the truth.....
Ik heb het zélf aan den lijve ondervonden :{ .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')