abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 8 april 2017 @ 09:24:31 #176
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_170081769
hieronder ook een update van FNC

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 8 april 2017 @ 09:26:53 #177
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_170081810
Laatste tijd erg druk met nieuwe job, dus nauwelijks investeringen gedaan. Een enkele op LAH (Kenia/Zambia). Komen er nog wat pareltjes voor bij? Of is de malaise nu echt begonnen door de verlaging van de spaarrente naar 0%.
Zou jammer zijn want voordat je een pitch goed kan doornemen, is het al vol gefinancierd.
pi_170082116
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 09:26 schreef Gijsbertus het volgende:
Laatste tijd erg druk met nieuwe job, dus nauwelijks investeringen gedaan. Een enkele op LAH (Kenia/Zambia). Komen er nog wat pareltjes voor bij? Of is de malaise nu echt begonnen door de verlaging van de spaarrente naar 0%.
Zou jammer zijn want voordat je een pitch goed kan doornemen, is het al vol gefinancierd.
Er zitten echt nog wel leuke projecten tussen.
Juist bij LaH kan je momenteel beter een beetje terughoudend zijn en je goed (proberen) te verdiepen in de lokale partners​.
  zaterdag 8 april 2017 @ 09:52:55 #179
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_170082219
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 09:46 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Er zitten echt nog wel leuke projecten tussen.
Juist bij LaH kan je momenteel beter een beetje terughoudend zijn en je goed (proberen) te verdiepen in de lokale partners​.
ok. thnx voor je de informatie.
Ik ga proberen ook dit forum meer te volgen. ^O^
pi_170084089
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 18:39 schreef FINONAF het volgende:
Nieuwe op KOM: https://www.kapitaalopmaat.nl/Damco-Metaalwerken.

Dat men o.a. de website willen vernieuwen is een understatement. Staat zelfs nog het Postbanknummer op.

Na het lezen van het uitgebreide rapport (wat een verschil met FNC) besloten om niet te investeren in deze met schulden overladen club.
En vol; onbegrijpelijk
pi_170084668
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 12:09 schreef djh77 het volgende:

[..]

En vol; onbegrijpelijk
Wat mij betreft ook. Op het eerste gezicht lijkt het een aantrekkelijk familiebedrijf maar ze hebben meer schuld dan gezond is. Ook de analyse rammelt nogal. Zo zie ik nogal wat rare mutaties tussen november en december. De crediteuren nemen blijkbaar 111K af in één maand tijd terwijl ook op de belastingschuld blijkbaar fors is afgelost in één maand tijd. Ik heb geen zin en tijd om het nader te analyseren maar denk dat er nog wel meer rammelt.

Zie trouwens ook: Wat klopt hier niet?
http://imageshack.com/a/img923/4249/b1ENA6.jpg
Pecunia non olet
  zaterdag 8 april 2017 @ 13:48:02 #182
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_170085302
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 12:58 schreef obligataire het volgende:
Zie trouwens ook: Wat klopt hier niet?
http://imageshack.com/a/img923/4249/b1ENA6.jpg
Ik heb er allemaal niet zo heel erg veel verstand van. Daarom zit ik ook hier. Maar kan het zijn dat de rentelasten over december 2016 verdwenen zijn?
pi_170085338
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 13:48 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Maar kan het zijn dat de rentelasten over december 2016 verdwenen zijn?
Dat, plus minstens 4 telfouten........
Pecunia non olet
  zaterdag 8 april 2017 @ 13:56:21 #184
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_170085422
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 13:49 schreef obligataire het volgende:

[..]

Dat, plus minstens 4 telfouten........
idd. Je kunt ook echt helemaal niemand meer vertrouwen.
De schrijffouten in de rapportage had ik al wel gezien. Toen had er een lampje bij me moeten gaan branden. Als je in het één slordig bent kun je verwachten dat je het ook in het andere bent.
pi_170086277
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 12:58 schreef obligataire het volgende:

[..]

Wat mij betreft ook. Op het eerste gezicht lijkt het een aantrekkelijk familiebedrijf maar ze hebben meer schuld dan gezond is. Ook de analyse rammelt nogal. Zo zie ik nogal wat rare mutaties tussen november en december. De crediteuren nemen blijkbaar 111K af in één maand tijd terwijl ook op de belastingschuld blijkbaar fors is afgelost in één maand tijd. Ik heb geen zin en tijd om het nader te analyseren maar denk dat er nog wel meer rammelt.

Zie trouwens ook: Wat klopt hier niet?
http://imageshack.com/a/img923/4249/b1ENA6.jpg
Laten we hopen dat we hem hier niet snel terug zien als default. Dat zou KOM geen goed doen.
pi_170091039
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 11:44 schreef BruderKlaus het volgende:

[..]

Februari:
Bondora -1.23%
Twino +1.06%
Mintos +0.91%

Overall rendement +0.72%

Bondora: Heb wat scherp afgeprijsde leningen op tweedehands markt gekocht in hoop/gok dat er nog voldoende uit komt. Wel meteen afgeschreven. Helaas is dat maar het halve verhaal: ook weer zeven defaults in de bestaande portefeuille.
Mintos: Een misser gekocht op de tweedehands markt en daardoor premie kwijt.
Maart:
Bondora 1.69%
Twino 1.02%
Mintos 1.00%
Viainvest 0.58%

Overall rendement: 1.06%
Overall rendement YTD: 2.53%

Bondora: Voor de verandering niet te veel nieuwe defaults. Daarnaast gedeeltelijke terugbetalingen ontvangen op de in februari aangekochte default leningen.
Viainvest: Rendement minder door withholding tax (Belastingdienst was trouwens best snel met toezenden formulieren dus voor toekomst geen inhouding withholding tax meer) & tevens door voorzichtige manier van rendement berekenen (periodieke overboeking die ik doe na ontvangst salaris wordt in berekening meegenomen als of geld al per begin van de maand binnen is). Had tevens een loan die delayed was (buyback in april) die dus in maart geen rente opgeleverd heeft.

[ Bericht 2% gewijzigd door BruderKlaus op 08-04-2017 22:01:29 ]
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_170094278
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 20:03 schreef BruderKlaus het volgende:

[..]

Maart:
Bondora 1.69%
Twino 1.02%
Mintos 1.00%
Viainvest 0.58%

Overall rendement: 1.06%
Overall rendement YTD: 2.53%

Bondora: Voor de verandering niet te veel nieuwe defaults. Daarnaast gedeeltelijke terugbetalingen ontvangen op de in februari aangekochte default leningen.
Viainvest: Rendement minder door withholding tax (Belastingdienst was trouwens best snel met toezenden formulieren dus voor toekomst geen inhouding withholding tax meer) & tevens door voorzichtige manier van rendement berekenen (periodieke overboeking die ik doe na ontvangst salaris wordt in berekening meegenomen als of geld al per begin van de maand binnen is). Had tevens een loan die delayed was (buyback in april) die dus in maart geen rente opgeleverd heeft.
de rendementen zijn vergelijkbaar, jij zit iets hoger.

Maart 2017:
Twino 0,95%
Mintos 0,91%
Bondora 1,13%

Vooral het uiteindelijk rendement van de Bondora portefeuille is een groot vraagteken met al die defaults.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_170101693
Nieuwe FNC bouwbedrijf gevraagd 20K D rating met cijfers t/m 2016

https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/20145

Hier is het bedrijf gevestigd:

https://www.google.nl/map(...)13312!8i6656!6m1!1e1

Lijkt me wel een koophuis waar enige overwaarde in (zou kunnen) zit(ten). Denk er aan om deze voor een klein bedrag mee te nemen ondanks iets oplopend neg eigen vermogen en iets oplopende korte schuld bij groeiende omzet. Wat is jullie opinie?

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 09-04-2017 11:32:38 ]
pi_170102048
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 10:39 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Lijkt me wel een koophuis waar enige overwaarde in zit.
Dat zal best een koophuis zijn, maar waaruit leidt jij af dat er overwaarde op zit? Als hij een aflossingsvrije hypotheek heeft die binnen drie jaar afloopt, kan dat huis zelfs een probleem gaan vormen. De huizenprijzen aan de grens met Duitsland zijn bovendien ook niet te vergelijken met die in de Randstad. Het leenbedrag is klein, maar de risicoklasse is D. Is hij verzekerd tegen arbeidsongeschiktheid? De current ratio is in het afgelopen jaar wel verbeterd (nu 0,51). Die 13,47% oogt aantrekkelijk, maar op dit moment twijfel ik nog te veel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 8% gewijzigd door Groepfunder op 09-04-2017 11:12:00 ]
  zondag 9 april 2017 @ 11:11:48 #190
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_170102182
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 22:04 schreef komrad het volgende:

[..]

de rendementen zijn vergelijkbaar, jij zit iets hoger.

Maart 2017:
Twino 0,95%
Mintos 0,91%
Bondora 1,13%

Vooral het uiteindelijk rendement van de Bondora portefeuille is een groot vraagteken met al die defaults.
hmm, dat viainvest doet aan bronbelasting over het rendement?
Zit nu bij twino en mintos, bondora alles verkocht..
pi_170102514
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 11:03 schreef Groepfunder het volgende:
Dat zal best een koophuis zijn, maar waaruit leidt jij af dat er overwaarde op zit?
Geen harde afleiding. Gevoel (bouwvakker dus veel eigen werk in huis in verloren uurtjes die niet in hypotheek opgenomen zijn), dus gevaarlijk. :) Daarom vraag ik ook jullie mening en gooi ik er niet gelijk wat geld in. Ik twijfel dus ook nog steeds.

[ Bericht 3% gewijzigd door NaRegenDeZon op 09-04-2017 11:38:51 ]
pi_170103015
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 11:11 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

hmm, dat viainvest doet aan bronbelasting over het rendement?
Zit nu bij twino en mintos, bondora alles verkocht..
Bronbelasting bij Viainvest:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederlandse belastingdienst:https://www.belastingdien(...)landse_bronbelasting

Volgens site van belastingdienst wordt verklaring binnen vier weken toegezonden. Had mijn exemplaren ruim binnen die termijn binnen.
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_170103364
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 11:30 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Geen harde afleiding. Gevoel (bouwvakker dus veel eigen werk in huis in verloren uurtjes die niet in hypotheek opgenomen zijn), dus gevaarlijk. :) Daarom vraag ik ook jullie mening en gooi ik er niet gelijk wat geld in. Ik twijfel dus ook nog steeds.
Het adres bestaat uit 49 en 49a. Voor wat het waard is nummer 49 is bedrijf op gevestigd en heeft een woz waarde van 235k. Dus niet alles wat je op streetview ziet is eigendom van de ondernemer. Ik twijfel of ik mee doe. Schulden lopen op, hij haalt meer uit het bedrijf dan dat er binnenkomt. Bedoeling is dat dat gaat verbeteren als hij gaat uitbreiden. Anderzijds is leningbedrag te overzien als het fout gaat. als ik meedoe dan met klein plukje.

[ Bericht 11% gewijzigd door FINONAF op 09-04-2017 12:20:05 ]
pi_170106656
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 11:03 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Dat zal best een koophuis zijn, maar waaruit leidt jij af dat er overwaarde op zit? Als hij een aflossingsvrije hypotheek heeft die binnen drie jaar afloopt, kan dat huis zelfs een probleem gaan vormen. De huizenprijzen aan de grens met Duitsland zijn bovendien ook niet te vergelijken met die in de Randstad. Het leenbedrag is klein, maar de risicoklasse is D. Is hij verzekerd tegen arbeidsongeschiktheid? De current ratio is in het afgelopen jaar wel verbeterd (nu 0,51). Die 13,47% oogt aantrekkelijk, maar op dit moment twijfel ik nog te veel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klein Amerika is een buurtschapje dat daar heel dicht in de buurt ligt.
Pecunia non olet
pi_170109019
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 22:04 schreef komrad het volgende:
Vooral het uiteindelijk rendement van de Bondora portefeuille is een groot vraagteken met al die defaults.
Die statistieken bij Bondora zeggen dan ook helemaal niets. Ik ben er enkele maanden geleden uitgestapt. Bondora heeft me daarna nog opgebeld erover! Ik heb nu alleen nog een berg slechte leningen in mijn portfolio waarbij er in een maand tijd hoogstens een euro van binnen gekomen is. Ik kan niks anders doen dan afwachten want op de tweedehands markt raak ik die leningen niet kwijt. Ik heb nooit veel geld in Bondora gestopt gelukkig. 1000 euro totaal waarbij ik zo'n 850 euro nog eruit heb kunnen halen. Dat is niet best want ben dacht ik in 2012 ingestapt.

Mintos daar ben ik vorig jaar uitgestapt omdat de leningen opdroogden. Daar had ik wel een positief resultaat.

Bij Twino loopt het ook niet slecht bij mij. Ik weet niet hoe jullie onder de 1% rendement raken? Leningen zonder buyback?

Ik zit ook nog bij Omaraha en heb daar veruit het meeste geld in zitten. Daar zit ik nog steeds boven de 10%. De verliezen op slechte leningen vallen daar reuze mee vanwege het fonds dat zo'n 80% compenseert.

Heb me vorige week aangemeld bij Fixura (Finland) maar nog geen goedkeuring gekregen. Het vorige platform waar mijn aanmelding zo stroef verliep was Thrustbuddy, enkele weken voor het faillissement. Eigenlijk ben ik er al klaar mee als het zo lang moet duren.

[ Bericht 2% gewijzigd door OOST op 09-04-2017 16:54:24 ]
pi_170109085
foutje
pi_170109984
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 16:47 schreef OOST het volgende:

[..]

Die statistieken bij Bondora zeggen dan ook helemaal niets.
Ben ik het op zich wel mee eens. Toch heb ik er wel een goed gevoel bij, al reken ik mezelf nu ook rijk met een rendement op jaarbasis van boven de 20%, terwijl ik me in mijn achterhoofd wel realiseer dat het ook een stuk lager kan uitvallen.

quote:
Mintos daar ben ik vorig jaar uitgestapt omdat de leningen opdroogden. Daar had ik wel een positief resultaat.
Je kan hier gewoon nog/weer leningen tegen 12% met buyback kopen. Helaas geen 13,5% meer.

quote:
Bij Twino loopt het ook niet slecht bij mij. Ik weet niet hoe jullie onder de 1% rendement raken?
De afgelopen tijd waren er weinig leningen. Als je kortlopende leningen doet heb je vorige maand veel geld gehad wat stond te niksen, of tegen 10%.
pi_170111040
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 16:47 schreef OOST het volgende:

[..]

Bij Twino loopt het ook niet slecht bij mij. Ik weet niet hoe jullie onder de 1% rendement raken? Leningen zonder buyback?

1% op maandbasis ;-)
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_170111575
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 18:16 schreef BruderKlaus het volgende:

[..]

1% op maandbasis ;-)
ah dat verklaart
pi_170116491
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 11:30 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Geen harde afleiding. Gevoel (bouwvakker dus veel eigen werk in huis in verloren uurtjes die niet in hypotheek opgenomen zijn), dus gevaarlijk. :) Daarom vraag ik ook jullie mening en gooi ik er niet gelijk wat geld in. Ik twijfel dus ook nog steeds.
Lijkt erop dat hij structureel meer uitgeeft dan er binnenkomt, ondanks een stabiele winst. Die 675 euro maandlast komt er ook nog bij. Ik zeg nee.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')