abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  donderdag 6 juli 2017 @ 20:14:53 #51
243360 _NIKKI_
In de wolken...
pi_172224498
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 09:31 schreef Mineola het volgende:

[..]

Lokquote O-) Nikki, je hebt de Keiler nu toch? Hoe bevalt ie? En was er een reden dat je zo lang erop moest wachten?
Ja we hebben hem! Ein-de-lijk! Geen idee wat nu precies de reden was dat het zo lang duurde, iets met productie die uitliep ofzo. En ik denk dat de boot ook tegenwind had en de vrachtwagen ook. :+ Man, man, man wat duurde dat lang!

Maargoed, we hebben hem nu en ik vind dat het een prima ding is voor het belachelijk lage bedrag van 1100 euro excl. rijklaarmaken dat we ervoor betaald hebben. Inmiddels heb ik er 30km op gefietst met lekker veel trapondersteuning en de accu staat nog op 60%.
Het is ongetwijfeld een fiets van iets mindere kwaliteit dan de Babboes, Johnny Loco's of Urban Arrows, maar zeker omdat wij niet verwachten er meer dan 3 jaar gebruik van te maken is dit voor ons een prima keus geweest.
Mama van 3!
pi_172224829
Ik heb nu ongeveer 175 km ofzo gefietst met de babboe big E heb hem vandaag voor de 4de x opgeladen

Ben er erg blij mee en de kinderen ook. Regentent er op was ook erg fijn en geen overbodige luxe. Helaas wel een probleempje met het slot gehad maar de babboe monteur heeft het netjes opgelost.
Thuis staat hij met een extra dik (8 mm) slot vast die door een haak aan de muur zit wat wel fijn is want ja bij een driewieler is til het achterwiel op en rollen maar
pi_172224877
Oh dat klinkt heel goed Nikki! Wij zouden m net als jullie ook niet zoveel en lang gebruiken (tot wanneer gaan je kinderen eigenlijk in een bakfiets?) dus ik vind de meeste bakfietsen dan echt te duur. Dit leek me een goed alternatief. Voor die prijs en ons beoogde gebruik hoef ik idd geen topkwaliteit! Ik ga een proefritje voorstellen hier. Dank voor je recensie!
  donderdag 6 juli 2017 @ 20:39:59 #54
243360 _NIKKI_
In de wolken...
pi_172225358
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 20:27 schreef Mineola het volgende:
Oh dat klinkt heel goed Nikki! Wij zouden m net als jullie ook niet zoveel en lang gebruiken (tot wanneer gaan je kinderen eigenlijk in een bakfiets?) dus ik vind de meeste bakfietsen dan echt te duur. Dit leek me een goed alternatief. Voor die prijs en ons beoogde gebruik hoef ik idd geen topkwaliteit! Ik ga een proefritje voorstellen hier. Dank voor je recensie!
L van 7 past er ook nog makkelijk in. :)
20170706_201221_zpsqxdb9jmm.jpg
p.s. baby nichtje zat er even in voor de show omdat hij net nieuw was hier. Die mag nog lang niet op een fiets. ;)

Ik vind overigens het bedrijf Keiler maar een beetje vaag en heb me af en toe afgevraagd of we niet waren opgelicht, dat zou ook echt weer iets voor ons zijn. :') Die levering duurde tenslotte zo lang. Maar uiteindelijk is de fiets gewoon netjes geleverd.
Mama van 3!
pi_172225465
Mijn 7-jarige zit soms ook nog in de bakfiets, en mijn 5-jarige nog dagelijks, omdat hij nog steeds niet zelf kan fietsen. Maar bij ons functioneert de bakfiets echt als auto, omdat we die niet hebben.
pi_172225627
Ik heb Jan er bijna dagelijks er in hij is 4 en Teun is 3
Jan kan zelf goed fietsen naar school maar ik heb meestal de tijd niet smorgens en z'n oren zijn vroegtijdig met vakantie gegaan....

Ik heb door de weeks geen auto en in het weekend ook niet altijd dus functioneert hier ook als auto en zooooo fijn met boodschappen doen *O*
pi_172302923
Kun je ergens bakfietsen fijn uitproberen? Ik denk dat ik twijfel tussen de Babboe Big en City en we willen hem via marktplaats/tweedehands kopen, maar ik wil eerst even op beide proefrijden. Nu zie ik wel die Babboe testdagen, maar je kunt toch ook vast wel ergens gewoon bij een winkel bakfietsen proberen (en daarna waarschijnlijk niets kopen :@ )? Hoe hebben jullie dat gedaan?
pi_172304055
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 20:26 schreef Minarosa het volgende:
Kun je ergens bakfietsen fijn uitproberen? Ik denk dat ik twijfel tussen de Babboe Big en City en we willen hem via marktplaats/tweedehands kopen, maar ik wil eerst even op beide proefrijden. Nu zie ik wel die Babboe testdagen, maar je kunt toch ook vast wel ergens gewoon bij een winkel bakfietsen proberen (en daarna waarschijnlijk niets kopen :@ )? Hoe hebben jullie dat gedaan?
mijn schoonzusjes en gastouder hebben beiden een big E
Ik ben voor een nieuwe gegaan omdat de ondersteuning en accu van de big E iets van 2 jaar geleden is veranderd daarvoor heb je de stand aan en uit en de nieuwe heeft 6 stappen

Ik zou naar Babboe testdagen gaan om te testen. Ze staan niet bij fietsenmakers volgens mij
pi_172304137
Beide soorten fietsen heel ander ik heb 1-2 dagen aan de big moeten wennen maar blij met de keuze en stabiliteit. Enige is met opdraaien van een woonerf of verkeersheuvels moet je echt recht doen en dat zal met de city anders zijn. Voordeel als je stil staat hoef je geen balans te houden
pi_172339628
Ik ben zondag voor het eerst met de gazelle met de kindjes op pad geweest. T achterop in de yepp, W in de bak. T was vrij stil, want eerste fietsrit ooit (zomg alle indrukken! :o ) en W vond het superleuk. Ik verheug me nu al op die koppies samen in de bak O+ daarna hebben ze allebei heel lang geslapen want het was toch wel heel spannend allemaal :D. Maar het ging heel goed! Ben ook meteen door het centrum geweest enzo, viel me met verkeer en dat soort dingen niks tegen. Ik fiets voornamelijk in versnelling 5-6-7, dan kun je prima terugschakelen voor bruggen en andere heuvels. Morgenochtend gaan we weer.
pi_172340280
Ik ben er sowieso uit dat het een electrische bakfiets wordt, maar kan iemand mij adviseren of het met 2 of 3 wielen het makkelijkste is? Met 3 wielen lijkt mij stabieler maar ook breder.
  Forum Admin dinsdag 11 juli 2017 @ 15:11:38 #62
1124 crew  Mark
Awesome dad from hell
pi_172342372
Wat Goitske al zegt: met 3 wielen is stabieler maar je moet goed opletten met het opdraaien van woonerven e.d.
Als het ijzelt ben ik altijd weer blij met die 3 wielen ^O^
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_172342441
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 15:11 schreef Mark het volgende:
Wat Goitske al zegt: met 3 wielen is stabieler maar je moet goed opletten met het opdraaien van woonerven e.d.
Als het ijzelt ben ik altijd weer blij met die 3 wielen ^O^
nou vooral dat laatste dus met gladheid wil ik echt 3 wielen
pi_172346336
Ik denk dat zowel de 2 als 3-wiel eigenaren overtuigd een keuze hebben gemaakt, we gaan er hier sowieso niet uitkomen wat 'beter' is. Het lijkt me vooral voorkeursafhankelijk! Als je toch electrisch neemt maakt het extra gewicht en weerstand met 3 wielen ook weinig uit denk ik, dus dan vooral een kwestie van proberen. Niemand in de speeltuin/op het schoolplein die er eentje heeft die je mag proberen?
pi_172350707
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 18:18 schreef Crumpette het volgende:
Ik denk dat zowel de 2 als 3-wiel eigenaren overtuigd een keuze hebben gemaakt, we gaan er hier sowieso niet uitkomen wat 'beter' is. Het lijkt me vooral voorkeursafhankelijk! Als je toch electrisch neemt maakt het extra gewicht en weerstand met 3 wielen ook weinig uit denk ik, dus dan vooral een kwestie van proberen. Niemand in de speeltuin/op het schoolplein die er eentje heeft die je mag proberen?
het is ook heel persoonlijk. Mijn schoonzusjes hebben een 2 wieler gehad. De ene vond hem prima, de ander vond hem instabiel als ze bij het stoplicht stond dus omdat ze er allebei op fietsen zijn ze voor een 3 wieler gegaan en daarna een 3 wieler big E

Het grote nadeel van een 3 wieler is verkeersheuvels, woonerf oprijden etc daar moet je echt recht op rijden en rustig door de bochten. En aangezien het in de wijk waar ik woon stikt van de woonerven leer ik snel :@
pi_172350976
Ik weet niet wat een woonerf moet zijn :P dus die zijn hier niet zo veel. Hier zijn de straten weer niet helemaal plat, lopen rond af de goot in vaak, want oude stad, dus dan voel je je met een driewieler ook niet perse stabiel. Ik vind iig de tweewieler echt prima. En 'slechts' 38 kilo is bij niet-electrisch voor mij de doorslaggever. Een tweewieler van 60kg zou ik electrisch moeten hebben, dus dit is het beste compromis voor mij. :)
pi_172424206
Ik heb een vraagje over de babboe peuterschalen. Hier zit geen bekleding bij zoals bij de Melia schalen. Is er hier iemand met die originele Babboe schalen? Ik vraag me af dat wel comfortabel genoeg is?
Wie de brug kent die de toekomst verbindt wacht niet op de sterksten, maar stilt de honger van een kind.
pi_173145274
Hoi -Nikki-,

Ik zag dat je ook een keiler bakfiets hebt. Bevalt die jullie nog steeds? Hoe doen jullie dat met beurtjes? Of wonen jullie in de buurt van een verkooppunt. Ik heb er gister n gekocht. Twijfelde heel erg. En nadat ik de gisteravond op fb had gekeken naar de reviews hoop ok zo dat hij een beetje snel komt. ik hoop dat je wat vragen van me kunt beantwoorden😳 Groetjes kim
pi_173146090
[quote]1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 20:39 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

L van 7 past er ook nog makkelijk in. :)
[ link | afbeelding ]
p.s. baby nichtje zat er even in voor de show omdat hij net nieuw was hier. Die mag nog lang niet op een fiets. ;)

Ik vind overigens het bedrijf Keiler maar een beetje vaag en heb me af en toe afgevraagd of we niet waren opgelicht, dat zou ook echt weer iets voor ons zijn. :') Die levering duurde tenslotte zo lang. Maar uiteindelijk is de fiets gewoon netjes geleverd.
[/quot

Hoi Nikki, kun je mijn berichtje lezen onder aan dit topic? Ben namelijk nieuw en heb geen idee hoe dit werkt 😳.
  maandag 14 augustus 2017 @ 21:37:08 #70
243360 _NIKKI_
In de wolken...
pi_173146448
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 21:00 schreef Kim89 het volgende:
Hoi -Nikki-,

Ik zag dat je ook een keiler bakfiets hebt. Bevalt die jullie nog steeds? Hoe doen jullie dat met beurtjes? Of wonen jullie in de buurt van een verkooppunt. Ik heb er gister n gekocht. Twijfelde heel erg. En nadat ik de gisteravond op fb had gekeken naar de reviews hoop ok zo dat hij een beetje snel komt. ik hoop dat je wat vragen van me kunt beantwoorden😳 Groetjes kim
Hij bevalt prima tot nu toe. De eerste 200 kilometer zitten er al op. Trapt heel licht en door het grote aantal versnellingen en trapondersteuningsmogelijkheden op de onze ideaal voor een beetje heuvelachtig gebied zoals de duinen.
Voor eventuele onderhoudsbeurten gaan we hem gewoon bij een plaatselijke fietsenmaker brengen.

De levering was wel dramatisch, maar het was het wachten dubbel en dwars waard!
Mama van 3!
pi_173147091
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 21:37 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Hij bevalt prima tot nu toe. De eerste 200 kilometer zitten er al op. Trapt heel licht en door het grote aantal versnellingen en trapondersteuningsmogelijkheden op de onze ideaal voor een beetje heuvelachtig gebied zoals de duinen.
Voor eventuele onderhoudsbeurten gaan we hem gewoon bij een plaatselijke fietsenmaker brengen.

Bedankt voor je snelle reactie, moet hij al snel voor een onderhoudsbeurt? Ben dit namelijk vergeten te vragen. Bij mij werd verteld dat hij gewoon op voorraad was en dat ik met 5 a 15 werkdagen een telefoontje van de bezorger kon verwachten. Ging dit bij jou ook zo? Zie namelijk via de fb site dat iedereen super lang erop moet wachten. Fijn te horen dat je er tot nu toe super blij mee bent.
  maandag 14 augustus 2017 @ 22:44:08 #72
243360 _NIKKI_
In de wolken...
pi_173148513
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 21:57 schreef Kim89 het volgende:

[..]9

Bedankt voor je snelle reactie, moet hij al snel voor een onderhoudsbeurt? Ben dit namelijk vergeten te vragen. Bij mij werd verteld dat hij gewoon op voorraad was en dat ik met 5 a 15 werkdagen een telefoontje van de bezorger kon verwachten. Ging dit bij jou ook zo? Zie namelijk via de fb site dat iedereen super lang erop moet wachten. Fijn te horen dat je er tot nu toe super blij mee bent.
Wij hebben er ongeveer 5 maanden op moeten wachten helaas. We wisten bij aankoop dat er 2 maanden levertijd op zat, maar dat werden er dus uiteindelink 5. Ik heb geen idee hoe het nu zit met de wachttijd.

Ze hebben mij ook niets gezegd over eventueel onderhoud. Ik breng hem gewoon weg als ik denk dat hij eraan toe is. :)
Mama van 3!
pi_173149136
wow 5 maanden is lang 😱. Ik ga duimen dat hij er snel is😉. Fijne avond nog!
pi_173151693
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 22:44 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Wij hebben er ongeveer 5 maanden op moeten wachten helaas. We wisten bij aankoop dat er 2 maanden levertijd op zat, maar dat werden er dus uiteindelink 5. Ik heb geen idee hoe het nu zit met de wachttijd.

Ze hebben mij ook niets gezegd over eventueel onderhoud. Ik breng hem gewoon weg als ik denk dat hij eraan toe is. :)
een nieuwe fiets moet altijd na een paar weken gebruik of 100/200 km even voor service beurt. Even alles aan laten draaien, spaken aan laten draaien etc

Babboe adviseert dit maar ook bij mijn 3 andere fietsen die ik ooit nieuw heb gekocht moest dit!
pi_173151695
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 21:37 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Wauw... Ik ben nu echt blij dat mijn twijfel tussen Keiler en babboe naar Babboe is om geslagen. Anders zat ik nu nog te wachten waarschijnlijk :o
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')