abonnement Unibet Coolblue
pi_169970904
Wie heeft er ervaring met deze opleiding in Amsterdam (of ergens anders)?
Ik zit in mijn eerst jaar van een hbo opleiding maar omdat het niet helemaal mijn ding is overweeg ik een andere hbo/wo opleiding doen.
Deze opleiding is een van de alternatieven.
Ik ga naar een open dag maar ik kan verder niet zo veel online ervaringen vinden vandaar mijn vraag.
pi_169988370
Ik heb even naar het curriculum gekeken: http://www.hva.nl/onderwi(...)n-2/jaar-1-en-2.html

quote:
Vanaf het begin van de opleiding maak je kennis met de praktijk. Delen van de opleiding spelen zich af in de Amsterdamse wijken. Projectopdrachten, stages en gastdocenten uit de praktijk spelen een belangrijke rol in de opleiding en de oriėntatie op het beroepenveld van Bestuurskunde.
Voor "management" opleidingen in het algemeen is het erg belangrijk om real life ervaring op te doen. Dus werken met real life projecten in Amsterdam is zeker een pluspunt.

In het derde en vierde jaar doe je weer praktijkervaring op, maar dan in de vorm van een stage. Zeker voor zo een toegepast gebied als bestuurswetenschappen is het belangrijk om ervaring te hebben.

--------------------

Kortom: de opleiding ziet er in orde uit. Sterker nog, ik kan niet uitsluiten dat deze bestuurskundige opleiding beter zou kunnen zijn dan de universitaire variant die wordt gegeven aan de VU.

Bestuurskunde is een vakgebied waar praktijkervaring veel meer betekent dan theoretisch onderzoek. Als jij de vruchten plukt van wat zij jou aanbieden (dus echt focussen tijdens de projecten die je krijgt en verschillende diepgaande stages volgen), dan heb je al een streepje voor ten opzichte van veel andere studenten.

Als hbo-student ligt de werkdruk ook iets lager, maar voor een vakgebied als bestuurskunde kan dat juist een voordeel zijn. Je kunt immers extra curriculaire activiteiten doen, waar je ook leert besturen (denk aan studentenraad, bestuur bij een vereniging, vrijwilligerswerk etc).
pi_169991089
Bedankt voor je reactie!
Ik ben ook erg enthousiast over het curriculum.
Ik wacht de open dag nog even af maar ondertussen zijn verdere ervaringen altijd welkom.
pi_170003125
Voor Bestuurskunde (WO) kan je het beste in Leiden/Den Haag studeren.
  maandag 10 april 2017 @ 22:49:42 #5
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_170138830
Ik heb ervaring met zowel de bachelor van de HHS als de master van de universiteit Leiden. Ik vond het zelf leuke en goede opleidingen. Beide varianten zijn sterk gericht op beleidsvorming en wat daarbij komt kijken, je wordt echt opgeleid tot ambtenaar. Maar dat kan je verwachten als je bestuurskunde/overheidsmanagement gaat studeren! ;)

Je moet ook echt van schrijven houden om bestuurskunde leuk te vinden is mijn ervaring.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_170140857
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 19:58 schreef wielrennerdt het volgende:
Voor Bestuurskunde (WO) kan je het beste in Leiden/Den Haag studeren.
Waarom?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')