abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_181065556
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
99s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 21:20 schreef Karina het volgende:
Ik dacht altijd dat laagopgeleiden juist vaker meer kinderen hadden en ze ook vroeger kregen, weer wat geleerd.
Ik denk dat je wel gelijk hebt, als je kijkt naar de jonge mensen met kinderen zullen ze vaker lageropgeleid zijn.
Dat sluit niet uit dat veel laagopgeleide pas heel laat kinderen krijgen.

Die verdeling heeft "Fat tails" net als bij de aandelen ;)
  donderdag 9 augustus 2018 @ 21:30:12 #152
422935 Myrr
Hail Myrria
pi_181065613
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 21:23 schreef Jaume_I het volgende:

[..]

Je denkt wel erg ouderwets hoor.

De hoveniers en loodgieters pakken tegenwoordig (gemiddeld) meer dan menig hbo en wo'er in loondienst met 5 jaar werkervaring. Dus als het je echt om het inkomen te doen is, denk je wel iets te kort door de bocht door dit 1 op 1 aan opleidingsniveau te koppelen.
Dat klopt, ik ken ook een hovenier van mijn leeftijd die een leuk huis heeft gekocht van 1 miljoen en in een van mijn posts staat ook dat iemand ondernemend moet zijn, en dat ook zonder diploma kan zijn uiteraard. Dus ja, de hovenier heb ik meegenomen. Moet hij wel vervroegd met pensioen kunnen want een krakkemikkige 50 jarige die zijn lichaam kapot heeft gewerkt is nadat je kinderen uit huis zijn wellicht weer wat minder. :@ :9
pi_181065652
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 21:28 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik denk dat je wel gelijk hebt, als je kijkt naar de jonge mensen met kinderen zullen ze vaker lageropgeleid zijn.
Dat sluit niet uit dat veel laagopgeleide pas heel laat kinderen krijgen.

Die verdeling heeft "Fat tails" net als bij de aandelen ;)
Omgekeerd heb ik ook het idee dat hoogopgeleide laat kinderen krijgen omdat ze met hun carriere bezig zijn.

Plus, refererend aan de TT: hebben laagopgeleide vrouwen dan ook vaak geen kinderen... of zijn die met hoogopgeleide mannen getrouwd?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_181065657
Wat een kutkick
Op zondag 11 februari 2018 00:40 schreef Argo het volgende: Capuchon Jongen is een held _O_
pi_181065689
quote:
99s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 21:31 schreef Karina het volgende:

[..]

Omgekeerd heb ik ook het idee dat hoogopgeleide laat kinderen krijgen omdat ze met hun carriere bezig zijn.

Plus, refererend aan de TT: hebben laagopgeleide vrouwen dan ook vaak geen kinderen... of zijn die met hoogopgeleide mannen getrouwd?
Als de OP moet geloven date iedereen hetzelfde niveau, maar naar mijn indruk zijn mannen best bereid om "down" te daten, andersom wat minder.

Veel single vrouwen die behoorlijk succesvol zijn, dat zie je bij de mannen wat minder... Heeft hier denk mee te maken.
  donderdag 9 augustus 2018 @ 21:33:21 #156
422935 Myrr
Hail Myrria
pi_181065711
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 21:26 schreef Wijs-aperig het volgende:

[..]

En je hoopt niet dat zijn inkomen -al dan niet indirect- geīnvesteerd zal worden in jouw kroost?
Eh waarom denk je dat ik, persoon die helemaal niet van werken houdt, toch, met kind, door blijft studeren? Niet omdat ik op het inkomen van een ander reken.

Wat ik vooral van een partner wil is dat we samen geweldige dingen kunnen doen, heerlijk kunnen eten en samen dik kunnen worden. O+ En dat ik het huis naar hartelust mag inrichten. :')
pi_181065784
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 21:32 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als de OP moet geloven date iedereen hetzelfde niveau, maar naar mijn indruk zijn mannen best bereid om "down" te daten, andersom wat minder.

Veel single vrouwen die behoorlijk succesvol zijn, dat zie je bij de mannen wat minder... Heeft hier denk mee te maken.
Is het niet zo dat hoogopgeleiden eerder in contact komen met andere hoogopgeleiden, op het werk, op een opleiding, etc.

Maar goed het kan net zo goed zijn dat laagopgeleide mannen geen kinderen WILLEN en daarom het vaakst zonder kind zijn.
niet zo tof doen
pi_181065793
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 21:33 schreef Myrr het volgende:

[..]

Eh waarom denk je dat ik, persoon die helemaal niet van werken houdt, toch, met kind, door blijft studeren? Niet omdat ik op het inkomen van een ander reken.

Wat ik vooral van een partner wil is dat we samen geweldige dingen kunnen doen, heerlijk kunnen eten en samen dik kunnen worden. O+ En dat ik het huis naar hartelust mag inrichten. :')
En wat doet dat af aan het gelukkige scenario dat je dan toch die vent tegenkomt die alle lasten op zich kan nemen? Verstandig dat je op minder rekent, maar ik vroeg naar waar je op hoopt ;)
Ik vraag, jij draait.
pi_181065797
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 21:33 schreef Myrr het volgende:
Wat ik vooral van een partner wil is dat we samen geweldige dingen kunnen doen, heerlijk kunnen eten en samen dik kunnen worden. En dat ik het huis naar hartelust mag inrichten.
Echt een vrouwen ding dit, wat ze dan niet vertellen maar wel in werking stellen zodra er een ring om de vinger zit. Arme gasten _O-
  donderdag 9 augustus 2018 @ 21:36:24 #160
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_181065815
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 21:35 schreef ludovico het volgende:

[..]

Echt een vrouwen ding dit, wat ze dan niet vertellen maar wel in werking stellen zodra er een ring om de vinger zit. Arme gasten _O-
Kutwijven.
Counting all the assholes in the room
Well I'm definitely not alone
pi_181065822
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 21:35 schreef ludovico het volgende:

[..]

Grappig dat je dat eruit pikt, ik keek naar het van harte het huis inrichten, daar heb je dan weer geld voor nodig EN een man die veel verdient.
niet zo tof doen
pi_181065839
Kan uit de OP niet opmaken of het vrijwillig kinderloze mannen zijn.
Van fok weet ik dat veel kerels helemaal geen kinderen willen.
pi_181065872
quote:
99s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 21:35 schreef Karina het volgende:

[..]

Is het niet zo dat hoogopgeleiden eerder in contact komen met andere hoogopgeleiden, op het werk, op een opleiding, etc.

Maar goed het kan net zo goed zijn dat laagopgeleide mannen geen kinderen WILLEN en daarom het vaakst zonder kind zijn.
Nouja er was een dingetje met veel ongewenste single vrouwen en die waren relatief vaak hoger opgeleid.

Vrouwen willen niet naar beneden daten en zijn dus op een - naar mijn idee - oppervlakkige manier kritisch.

Tuurlijk, hoger opgeleiden komen meer met elkaar in aanraken en lageropgeleiden ook, maar als het een beetje mengt dan gaan de hogeropgeleide mannen met de lageropgeleide vrouwen naar huis en de lageropgeleide mannen en de hogeropgeleide vrouwen blijven met zichzelf opgescheept.

Mja kan allemaal verder hoor wat jij zegt maar volgens mij zijn de groepen hogeropgeleide vrouw + lageropgeleide man de groepen die single blijven omdat zij als enige groepen het verdomme om met elkaar te matchen ;)
pi_181065902
quote:
99s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 21:36 schreef Karina het volgende:

[..]

Grappig dat je dat eruit pikt, ik keek naar het van harte het huis inrichten, daar heb je dan weer geld voor nodig EN een man die veel verdient.
Maar jij bent een topwijf dat overal het positieve in ziet. Vind ik wel mooi aan jou. Leuke vrouw ben je Karina. ^O^
pi_181065906
Volgens mij is een standaard in de biologie/mens dat een goeddeel van de mannen kinderloos sterft toch? 30 procent of zo? In religieuze samenlevingen is dat wel weer anders.
Ik vraag, jij draait.
pi_181065918
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 21:30 schreef Myrr het volgende:

[..]

Dat klopt, ik ken ook een hovenier van mijn leeftijd die een leuk huis heeft gekocht van 1 miljoen en in een van mijn posts staat ook dat iemand ondernemend moet zijn, en dat ook zonder diploma kan zijn uiteraard. Dus ja, de hovenier heb ik meegenomen. Moet hij wel vervroegd met pensioen kunnen want een krakkemikkige 50 jarige die zijn lichaam kapot heeft gewerkt is nadat je kinderen uit huis zijn wellicht weer wat minder. :@ :9
Dat bedoel ik :)

In mijn omgeving wonen bijna alle praktisch opgeleiden in mooie huizen. Terwijl de ''hoger opgeleiden'' (juristen, artsen, ICT'ers van rond de 30) vaak nog in appartementjes wonen, wonen die lui die op hun 20e als zelfstandig loodgieter zijn begonnen vaak al in een vrijstaand huis met losstaande schuur om al hun werkinstrumenten te kunnen opslaan.

Daarnaast zijn ze ook relatief vaker ondernemend omdat ze vaak een eigen (tuin) bedrijfje starten terwijl hoger opgeleiden weer eerder in loondienst gaan.

Maar dan nog is het de vraag: wat is ondernemend. Ik vind veel laag opgeleiden in mijn omgeving best ondernemend met eigen bedrijfjes enzo. Maar aan de andere kant gaan ze nooit ergens anders op vakantie dan de Costa del Sol.
  donderdag 9 augustus 2018 @ 21:40:06 #167
422935 Myrr
Hail Myrria
pi_181065935
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 21:35 schreef Wijs-aperig het volgende:

[..]

En wat doet dat af aan het gelukkige scenario dat je dan toch die vent tegenkomt die alle lasten op zich kan nemen? Verstandig dat je op minder rekent, maar ik vroeg naar waar je op hoopt ;)
Ik hoop dat ik samen blijf met mijn huidige partner die docent is.

In een volgende partner hoop ik niet direct op een miljonair of überhaupt dat hij voor mijn kinderen betaalt. Ik hoop eigenlijk dat hij zijn eigen kinderen heeft, dat lijkt me leuk indien de moeder geen wrok koestert ofzo. Bij dat soort signalen neem ik de benen. Gewoon een kerel die voor zichzelf kan zorgen en een beetje dezelfde ambities heeft als ik.

Ik heb liever iemand met eenzelfde inkomen als ik straks die hetzelfde wil doen als ik, dan iemand met unlimited money die continu aan het werk is.

Gewoon een financieel zorgeloos leven, zonder afhankelijkheid van elkaar en zonder Louboutains.
pi_181065945
quote:
14s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 21:38 schreef ludovico het volgende:

[..]

Maar jij bent een topwijf dat overal het positieve in ziet.
Nou nee ik ben eigenlijk best zuur soms :')

quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 21:38 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nouja er was een dingetje met veel ongewenste single vrouwen en die waren relatief vaak hoger opgeleid.

Vrouwen willen niet naar beneden daten en zijn dus op een - naar mijn idee - oppervlakkige manier kritisch.

Tuurlijk, hoger opgeleiden komen meer met elkaar in aanraken en lageropgeleiden ook, maar als het een beetje mengt dan gaan de hogeropgeleide mannen met de lageropgeleide vrouwen naar huis en de lageropgeleide mannen en de hogeropgeleide vrouwen blijven met zichzelf opgescheept.

Mja kan allemaal verder hoor wat jij zegt maar volgens mij zijn de groepen hogeropgeleide vrouw + lageropgeleide man de groepen die single blijven omdat zij als enige groepen het verdomme om met elkaar te matchen ;)
COnslusie is dus eigenlijk dat beide groepen gewoon kieskeurig zijn :P De hoogopgeleide vrouwen en de laagopgeleide mannen. Al denk ik dat breedgeschouderde bouwvakkers het best goed doen bij hoogopgeleide vrouwen hoor :D
niet zo tof doen
pi_181065959
quote:
14s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 21:38 schreef ludovico het volgende:

[..]

Maar jij bent een topwijf dat overal het positieve in ziet. Vind ik wel mooi aan jou. Leuke vrouw ben je Karina. ^O^
OH dankjewel ;)
niet zo tof doen
pi_181065963
quote:
99s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 21:40 schreef Karina het volgende:
Nou nee ik ben eigenlijk best zuur soms
Onzin
pi_181065978
quote:
7s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 21:41 schreef ludovico het volgende:

[..]

Onzin
Wel laag opgeleid trouwens :D
niet zo tof doen
  donderdag 9 augustus 2018 @ 21:42:43 #172
422935 Myrr
Hail Myrria
pi_181066008
quote:

[..]

Nou nee ik ben eigenlijk best zuur soms :')

[..]

COnslusie is dus eigenlijk dat beide groepen gewoon kieskeurig zijn :P De hoogopgeleide vrouwen en de laagopgeleide mannen. Al denk ik dat breedgeschouderde bouwvakkers het best goed doen bij hoogopgeleide vrouwen hoor :D
Ja, als toyboy :P Een bouwvakker heeft vrij snel kapotte gewrichten.

Ja, daar denk ik dan weer aan. :')
pi_181066034
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 21:42 schreef Myrr het volgende:

[..]

Ja, als toyboy :P Een bouwvakker heeft vrij snel kapotte gewrichten.

Ja, daar denk ik dan weer aan. :')
NOu ja ik noemde het eerste de beste beroep wat ik kon bedenken :D Mag ook een ander beroep zijn waar je beetje gespierd van wordt :D
niet zo tof doen
pi_181066044
quote:
COnslusie is dus eigenlijk dat beide groepen gewoon kieskeurig zijn De hoogopgeleide vrouwen en de laagopgeleide mannen. Al denk ik dat breedgeschouderde bouwvakkers het best goed doen bij hoogopgeleide vrouwen hoor
Als ze een beetje intelligentie uitstralen, het IQ verschil moet niet zo groot zijn dat je niet een goed gesprek op niveau kunt houden zegmaar... Ik denk niet dat die lageropgeleide die overblijven de kieskeurige zijn eerlijk gezegd.
pi_181066051
quote:
99s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 21:41 schreef Karina het volgende:

[..]

Wel laag opgeleid trouwens :D
Kapster?
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')