abonnement Unibet Coolblue
  maandag 3 april 2017 @ 12:38:44 #1
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_169968933
Ik ben 19 jaar, en heb een leuke vriendin.
We hebben bijna 7 maand 'verkering'.

Alleen kamp ik met enkel 1 duidelijk probleem;
Ze heeft ontzettend veel last van stemmingswisselingen.
Ik weet dat het voor haar heel moeilijk is, en dat ze zèlf vaak echt geen flauw benul heeft waar die vandaan komen - maar dat maakt het voor mij echter niet makkelijker.

Ik heb zelf altijd een (beetje) moeite gehad met mensen inschatten, en heb zo vaak te hoge verwachtingen. Zet daar nou een vriendin tegenover die binnen 1 uur van ontzettend vrolijk naar pisnijdig kan gaan - je raad het al...
Ik ben van mezelf helemaal niet onzeker, o.i.d. - maar de laatste paar maanden begint er toch een onzekerheid bij mij op te spelen. Niet zozeer omdat ik bang ben haar te verliezen, maar meer door half-beantwoorde liefde van haar kant. Het ene moment kan ze heel lief naar me zijn, waarop ze een paar minuten later heel snauwend (en bijna gemeen) uit de hoek kan komen.

Kan iemand me enige duidelijke informatie geven over;

Hoe stemmingswisselingen voor hààr zijn (want die info 'kan' ze me zelf nooit geven) - misschien zijn er hier wat mensen die haar kant van 'het probleem' ervaren?

Hoe ik er dan wat 'makkelijker' mee om kan gaan? Want ik vind die onzekerheid echt heel erg zonde, en niet nodig.

Alvast bedankt!
N.V.T.
  Moderator maandag 3 april 2017 @ 12:40:12 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_169968960
Je probeert het begrijpende vriendje uit te hangen, en ik vermoed dat dat niet de juiste weg is. Doet ze dit ook bij anderen op die manier? Vriendinnen, vrienden? Een simpel ja of nee is voldoende qua antwoord :)
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 3 april 2017 @ 12:41:37 #3
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_169968996
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 12:40 schreef CoolGuy het volgende:
Je probeert het begrijpende vriendje uit te hangen, en ik vermoed dat dat niet de juiste weg is. Doet ze dit ook bij anderen op die manier? Vriendinnen, vrienden? Een simpel ja of nee is voldoende qua antwoord :)
Ja, bij heel veel mensen...
N.V.T.
  maandag 3 april 2017 @ 12:42:02 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169969003
Hoe oud is ze?
The love you take is equal to the love you make.
  PR/Manusje van alles maandag 3 april 2017 @ 12:42:17 #5
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_169969012
Je moet van haar probleem niet jouw probleem maken natuurlijk.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Moderator maandag 3 april 2017 @ 12:43:08 #6
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_169969032
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 12:41 schreef Rokit het volgende:

[..]

Ja, bij heel veel mensen...
Ook bij belangrijke mensen? Want er zijn mensen waarbij ze dit dus niét doet. Heel veel mensen is niet gelijk aan ALLE mensen, dus er zijn mensen waarbij ze dit niet doet?
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 3 april 2017 @ 12:43:19 #7
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_169969037
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 12:42 schreef Lienekien het volgende:
Hoe oud is ze?
Ze is 18.
N.V.T.
  maandag 3 april 2017 @ 12:44:03 #8
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_169969051
quote:
3s.gif Op maandag 3 april 2017 12:42 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Je moet van haar probleem niet jouw probleem maken natuurlijk.
Dat klopt! Maar misschien is dat een automatisme...
Ik wil er natuurlijk voor haar zijn, en haar zo goed mogelijk proberen te begrijpen.
N.V.T.
  maandag 3 april 2017 @ 12:45:13 #9
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_169969072
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 12:43 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ook bij belangrijke mensen? Want er zijn mensen waarbij ze dit dus niét doet. Heel veel mensen is niet gelijk aan ALLE mensen, dus er zijn mensen waarbij ze dit niet doet?
Ik weet niet met wie ze allemaal omgaat, dus er kunnen best wat bij zijn bij wie ze dit gedrag niet zo zeer heeft - inderdaad. Verder doet ze dit bij haar; ouders, vriendinnen-vrienden, mij, opa en oma - ga zo maar door...
N.V.T.
  maandag 3 april 2017 @ 12:46:49 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169969101
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 12:44 schreef Rokit het volgende:

[..]

Dat klopt! Maar misschien is dat een automatisme...
Ik wil er natuurlijk voor haar zijn, en haar zo goed mogelijk proberen te begrijpen.
Maar eigenlijk is ze geen leuke vriendin.
The love you take is equal to the love you make.
  Forum Admin maandag 3 april 2017 @ 12:46:58 #11
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_169969107
quote:
14s.gif Op maandag 3 april 2017 12:38 schreef Rokit het volgende:
en dat ze zèlf vaak echt geen flauw benul heeft waar die vandaan komen
Daar moet ze wat aan gaan doen dan natuurlijk. Is die wil er bij haar wel?
  maandag 3 april 2017 @ 12:47:43 #12
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_169969124
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 12:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar eigenlijk is ze geen leuke vriendin.
Op zo'n wisselmoment niet nee...
N.V.T.
  maandag 3 april 2017 @ 12:49:15 #13
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_169969159
quote:
5s.gif Op maandag 3 april 2017 12:46 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Daar moet ze wat aan gaan doen dan natuurlijk. Is die wil er bij haar wel?
Dat weet ik niet zeker, eigenlijk. Het is wel eens voorgekomen dat ze na een week dingen botvieren - er 'ineens' achterkwam dat ze verkeerd bezig was. Dan krijg ik ineens een berichtje met; 'sorry voor de afgelopen week', o.i.d.

Ik wil niets voor haar invullen, maar ze doet voorkomen dat die wil er wèl is.
N.V.T.
  Moderator maandag 3 april 2017 @ 12:49:40 #14
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_169969166
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 12:45 schreef Rokit het volgende:

[..]

Ik weet niet met wie ze allemaal omgaat, dus er kunnen best wat bij zijn bij wie ze dit gedrag niet zo zeer heeft - inderdaad. Verder doet ze dit bij haar; ouders, vriendinnen-vrienden, mij, opa en oma - ga zo maar door...
Oke, dat zijn dus allemaal mensen die haar gedrag accepteren, en jij wil heel graag bij die groep horen. Oftewel, je geeft haar macht. Het is niet hoe ze IS, het is gedrag. Als ze aangeeft dat ze niet snapt hoe het komt geeft het feit dat ze dat niet snapt aan dat ze er op een bepaalde manier over kan nadenken, dat ze ziet wat er gebeurd.

"ik weet niet waarom" is dan wel heel erg makkelijk natuurlijk. Iedereen om haar heen accepteert dat gedrag. Ga er maar vanuit dat er vroeg of laat mensen komen die die shit niet accepteren, en dan zal ze ook acuut ophouden dat gedrag bij die mensen te laten zien.

Je moet dit niet willen accepteren of begrijpen. Ze moet gewoon normaal doen. Ze heeft tot nu toe geleerd dat ze er mee weg komt. Jij gaat niet degene zijn die dit gaat laten ophouden, want jij zit al in de denkwijze dat je haar wil snappen.

Er is er maar 1 die iets moet snappen, en dat is je vriendin, namelijk dat het ongewenst gedrag is. Het probleem daarvan is dat je moet accepteren dat als zij daar niet aan wil, jij de keuze moet maken de relatie te verbreken omdat jij geen trek hebt in dat soort drama.

Alleen ja, ik denk niet dat jij daar toe bereid bent.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 3 april 2017 @ 12:50:25 #15
460156 Anthonie24
ben een aardige jongen...
pi_169969186
luister TS. natuurlijk is het heel vervelend voor je vriendin. maar jij kan daar toch ook niks aan doen....toch? het is niet jouw schuld dat je vriendin zoveel last heeft van stemmingswisselingen. dus ja... ik denk eerlijk gezegd dat je het jezelf gewoon niet teveel moet aantreken.
...maar niet heus HAAAAAAA! _O-
  maandag 3 april 2017 @ 12:52:04 #16
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_169969224
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 12:49 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oke, dat zijn dus allemaal mensen die haar gedrag accepteren, en jij wil heel graag bij die groep horen. Oftewel, je geeft haar macht. Het is niet hoe ze IS, het is gedrag. Als ze aangeeft dat ze niet snapt hoe het komt geeft het feit dat ze dat niet snapt aan dat ze er op een bepaalde manier over kan nadenken, dat ze ziet wat er gebeurd.

"ik weet niet waarom" is dan wel heel erg makkelijk natuurlijk. Iedereen om haar heen accepteert dat gedrag. Ga er maar vanuit dat er vroeg of laat mensen komen die die shit niet accepteren, en dan zal ze ook acuut ophouden dat gedrag bij die mensen te laten zien.

Je moet dit niet willen accepteren of begrijpen. Ze moet gewoon normaal doen. Ze heeft tot nu toe geleerd dat ze er mee weg komt. Jij gaat niet degene zijn die dit gaat laten ophouden, want jij zit al in de denkwijze dat je haar wil snappen.

Er is er maar 1 die iets moet snappen, en dat is je vriendin, namelijk dat het ongewenst gedrag is. Het probleem daarvan is dat je moet accepteren dat als zij daar niet aan wil, jij de keuze moet maken de relatie te verbreken omdat jij geen trek hebt in dat soort drama.

Alleen ja, ik denk niet dat jij daar toe bereid bent.
Duidelijke tekst. Al geef ik wel duidelijk aan als ik iets niet accepteer/wil. Ze kan bij mij niet alles maken hoor. Vaak - als ze ineens 'kut' doet - loop ik gewoon weg, of zeg ik; ''ik heb hier nu geen zin in''...

Dan komt ze er vaak ook wel achter, maar dan is 'het al gebeurd', snap je.
N.V.T.
  maandag 3 april 2017 @ 12:53:05 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169969242
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 12:49 schreef Rokit het volgende:

[..]

Dat weet ik niet zeker, eigenlijk. Het is wel eens voorgekomen dat ze na een week dingen botvieren - er 'ineens' achterkwam dat ze verkeerd bezig was. Dan krijg ik ineens een berichtje met; 'sorry voor de afgelopen week', o.i.d.

Ik wil niets voor haar invullen, maar ze doet voorkomen dat die wil er wèl is.
Dat je dat gewoon een week accepteert, zeg. Kijk, dat ze zich rot voelt: vervelend. Maar ze hóeft het niet op jou te botvieren en dat hóef je ook niet te accepteren. Ze kan er bijv. ook over praten, of afleiding zoeken. Laat je niet als deurmat behandelen. Daar schiet zij uiteindelijk ook niks mee op.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 3 april 2017 @ 12:55:00 #18
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_169969284
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 12:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat je dat gewoon een week accepteert, zeg. Kijk, dat ze zich rot voelt: vervelend. Maar ze hóeft het niet op jou te botvieren en dat hóef je ook niet te accepteren. Ze kan er bijv. ook over praten, of afleiding zoeken. Laat je niet als deurmat behandelen. Daar schiet zij uiteindelijk ook niks mee op.
Oh nee, zeker niet hoor - zoals ik al tegen CoolGuy heb getypt; ik geef mijn eigen grenzen wel duidelijk aan. Zo'n weekje begint meestal met een 'wissel-maandag', en dan heb ik geen zin in haar - doe ik leuke dingen met vrienden, en laat ik haar in haar eigen gedrag verzuipen. Meestal (altijd tot nu toe nog) komt ze dan op die manier weer bij me.
N.V.T.
pi_169969300
Als je haar over je heen laat lopen dan blijft ze het doen. Af en toe door de vingers zien hoort natuurlijk bij de relatie maar als ze het systematisch doet dan zou ik wel een streep zetten. Een oude vriendin deed dit bij mij ook en toen ik zelf ook een keertje boos werd was ze geshockt maar toen begon ze mij wel tr begrijpen. Het probleem is dat je jezelf niet goed kunt uitleggen omdat je altijd de goeie jongen wilt zijn.
pi_169969340
Gewoon acuut ophouden dat gedoe te tolereren :') . Vertel haar dat ze tegen een spiegel kan gaan staan sneu doen en dat ze weer met jou kan gaan praten als ze normaal doet.
  maandag 3 april 2017 @ 12:58:19 #21
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_169969342
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 12:55 schreef Atak het volgende:
Als je haar over je heen laat lopen dan blijft ze het doen. Af en toe door de vingers zien hoort natuurlijk bij de relatie maar als ze het systematisch doet dan zou ik wel een streep zetten. Een oude vriendin deed dit bij mij ook en toen ik zelf ook een keertje boos werd was ze geshockt maar toen begon ze mij wel tr begrijpen. Het probleem is dat je jezelf niet goed kunt uitleggen omdat je altijd de goeie jongen wilt zijn.
Vaak wil ik de vrede bewaren, inderdaad - maar ik geef wel duidelijk aan als ik iets niet accepteer e.d. Inderdaad (zoals die vriendin van jou), is mijn vriendin dan helemaal de weg kwijt - maar snapt ze het uiteindelijk wel. Alleen lijkt het net, alsof ze juist dat telkens vergeet.
N.V.T.
  maandag 3 april 2017 @ 13:00:50 #22
460156 Anthonie24
ben een aardige jongen...
pi_169969377
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 12:49 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oke, dat zijn dus allemaal mensen die haar gedrag accepteren, en jij wil heel graag bij die groep horen. Oftewel, je geeft haar macht. Het is niet hoe ze IS, het is gedrag. Als ze aangeeft dat ze niet snapt hoe het komt geeft het feit dat ze dat niet snapt aan dat ze er op een bepaalde manier over kan nadenken, dat ze ziet wat er gebeurd.

"ik weet niet waarom" is dan wel heel erg makkelijk natuurlijk. Iedereen om haar heen accepteert dat gedrag. Ga er maar vanuit dat er vroeg of laat mensen komen die die shit niet accepteren, en dan zal ze ook acuut ophouden dat gedrag bij die mensen te laten zien.

Je moet dit niet willen accepteren of begrijpen. Ze moet gewoon normaal doen. Ze heeft tot nu toe geleerd dat ze er mee weg komt. Jij gaat niet degene zijn die dit gaat laten ophouden, want jij zit al in de denkwijze dat je haar wil snappen.

Er is er maar 1 die iets moet snappen, en dat is je vriendin, namelijk dat het ongewenst gedrag is. Het probleem daarvan is dat je moet accepteren dat als zij daar niet aan wil, jij de keuze moet maken de relatie te verbreken omdat jij geen trek hebt in dat soort drama.

Alleen ja, ik denk niet dat jij daar toe bereid bent.
hier ben ik het helemaal mee eens.
...maar niet heus HAAAAAAA! _O-
pi_169969423
Vraag eens welke pil ze slikt? Klinkt als iemand die totaal niet tegen hormonen kan.

-Edit- typfout.

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2017 13:04:45 ]
  maandag 3 april 2017 @ 13:03:54 #24
460156 Anthonie24
ben een aardige jongen...
pi_169969434
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 12:55 schreef Rokit het volgende:

[..]

Oh nee, zeker niet hoor - zoals ik al tegen CoolGuy heb getypt; ik geef mijn eigen grenzen wel duidelijk aan. Zo'n weekje begint meestal met een 'wissel-maandag', en dan heb ik geen zin in haar - doe ik leuke dingen met vrienden, en laat ik haar in haar eigen gedrag verzuipen. Meestal (altijd tot nu toe nog) komt ze dan op die manier weer bij me.
doe je goed.
...maar niet heus HAAAAAAA! _O-
  maandag 3 april 2017 @ 13:05:25 #25
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_169969461
quote:
14s.gif Op maandag 3 april 2017 13:03 schreef Anthonie24 het volgende:

[..]

doe je goed.
Thanks
N.V.T.
  maandag 3 april 2017 @ 13:06:29 #26
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_169969476
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 13:03 schreef Myrr het volgende:
Vraag eens welke pil ze slikt? Klinkt als iemand die totaal niet tegen hormonen kan.

-Edit- typfout.
Hoe vraag je zo iets op een niet achterdochtig-overkomende manier...
Ik kan moeilijk zeggen van; 'Hey schat, welke pil slik je eigenlijk - want het lijkt alsof je niet tegen je hormonen kan', lijkt me.
N.V.T.
pi_169969534
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 13:06 schreef Rokit het volgende:

[..]

Hoe vraag je zo iets op een niet achterdochtig-overkomende manier...
Ik kan moeilijk zeggen van; 'Hey schat, welke pil slik je eigenlijk - want het lijkt alsof je niet tegen je hormonen kan', lijkt me.
Waarom kun je dat niet vragen? Het is echt geen rare vraag. Misschien dat ze dan zelf ook denkt van Jooooohhhh ja misschien dat dat het is, gezien ze zelf geen antwoord kan geven op jouw vragen over waarom ze iets doet.

Ik weet van mezelf dat ik gewoon vrij stabiel ben, maar als ik een combinatiepil slik ben ik echt een ongelofelijke trut die drie keer per dag ruzie zoekt. Beetje jammer dat ik zelf pas na lang doorhad wat voor invloed de pil had.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2017 13:10:59 ]
  maandag 3 april 2017 @ 13:11:43 #28
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_169969557
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 13:10 schreef Myrr het volgende:

[..]

Waarom kun je dat niet vragen? Het is echt geen rare vraag. Misschien dat ze dan zelf ook denkt van Jooooohhhh ja misschien dat dat het is, gezien ze zelf geen antwoord kan geven op jouw vragen over waarom ze iets doet.

Ik weet van mezelf dat ik gewoon vrij stabiel ben, maar als ik een combinatiepil slik ben ik echt een ongelofelijke trut die drie keer per dag ruzie zoekt. Beetje jammer dat ik zelf pas na lang doorhad wat voor invloed de pil had.
Ah, ja misschien is het wel heel handig om over te hebben. Bedankt voor de tip!
N.V.T.
pi_169969841
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 13:03 schreef Myrr het volgende:
Vraag eens welke pil ze slikt? Klinkt als iemand die totaal niet tegen hormonen kan.

-Edit- typfout.
Was ook mijn eerste gedachte. Er stond afgelopen weekend een artikel in het NRC over dat de pil meer bijwerkingen kan hebben dan in de bijsluiter vermeld staat (lager libido, stemmingswisselingen, vlakkere emoties).
Somebody that I used to know
  maandag 3 april 2017 @ 13:36:52 #30
462674 Veldmedewerker
Professioneel realist
pi_169969980
quote:
2s.gif Op maandag 3 april 2017 13:27 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Was ook mijn eerste gedachte. Er stond afgelopen weekend een artikel in het NRC over dat de pil meer bijwerkingen kan hebben dan in de bijsluiter vermeld staat (lager libido, stemmingswisselingen, vlakkere emoties).
Vlakke emoties lijkt hier geen sprake van, of wel? :P
Gek work k van die klapjosties ant ent van de straot, gek zeg ik je. Zo, en nu gaak om een bal gehakt!
pi_169970092
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 13:36 schreef Veldmedewerker het volgende:

[..]

Vlakke emoties lijkt hier geen sprake van, of wel? :P
Was meer algemeen bedoeld ;) Zo van: een pil kan meer met iemand doen dan wat in de bijsluiter staat.
Somebody that I used to know
  maandag 3 april 2017 @ 13:48:56 #32
462674 Veldmedewerker
Professioneel realist
pi_169970250
quote:
2s.gif Op maandag 3 april 2017 13:42 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Was meer algemeen bedoeld ;) Zo van: een pil kan meer met iemand doen dan wat in de bijsluiter staat.
Kan, maar kan ook wijzen op emotionele onvolwassenheid, en daar gok ik eerder op.. Zeker gezien haar moeite om hierover goed te communiceren en praten.
Gek work k van die klapjosties ant ent van de straot, gek zeg ik je. Zo, en nu gaak om een bal gehakt!
  maandag 3 april 2017 @ 13:51:59 #33
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_169970309
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 13:48 schreef Veldmedewerker het volgende:

[..]

Kan, maar kan ook wijzen op emotionele onvolwassenheid, en daar gok ik eerder op.. Zeker gezien haar moeite om hierover goed te communiceren en praten.
Dat lijkt mij dus ook, soms...
Ze kan bijvoorbeeld ook niet 'normaal' met een complimentje omgaan. Stel ik zeg dat ze er leuk uitziet - dan lijkt het net alsof het niet binnenkomt, en kijkt ze me aan met zo'n lege blik.
N.V.T.
  maandag 3 april 2017 @ 13:54:51 #34
462674 Veldmedewerker
Professioneel realist
pi_169970368
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 13:51 schreef Rokit het volgende:

[..]

Dat lijkt mij dus ook, soms...
Ze kan bijvoorbeeld ook niet 'normaal' met een complimentje omgaan. Stel ik zeg dat ze er leuk uitziet - dan lijkt het net alsof het niet binnenkomt, en kijkt ze me aan met zo'n lege blik.
Ik zou het dan ook als een werkelijk probleem gaan zien waarvoor je samen of zij alleen hulp gaat zoeken, en daar is zij erg bij gebaat. En uiteindelijk jullie samen natuurlijk. Als ze dit niet aanpakt kan het een leven lang spelen, en nu is ze nog jong en hopelijk in staat dit om te keren.

Dus ik zou het daar eens over hebben met haar.
Gek work k van die klapjosties ant ent van de straot, gek zeg ik je. Zo, en nu gaak om een bal gehakt!
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 april 2017 @ 14:01:21 #35
163650 Greys
pi_169970441
Wat anderen hier ook al zeggen. Heel lief dat je er zo voor haar wilt zijn hoor, maar kennelijk zijn er al te veel mensen die dit gedrag van haar pikken. Doet ze ook zo tegen haar leraren/baas/etc? Ze moet gewoon leren zich te beheersen.

En jij doet dat al goed door aan te geven dat ze er lekker in mag zakken als ze weer eens zo'n bui heeft, maar ze weet wel dat ze daarna weer met een sorry gewoon weer bij je terug mag komen. Geef ook gerust eens aan 'ik zou er als ik jou was echt eens iets aan gaan doen, want ik weet niet hoe lang ik hier nog tegen kan' oid. Of ben je eventueel bereid nog jaren met dat gedrag te moeten dealen? Je hoeft haar geen deadline te geven of te dreigen, maar je kunt best wat harder zijn in dat je wel wilt dat ze een oplossing gaat zoeken. Want ze klinkt niet alsof ze daar erg toe geneigd is omdat iedereen er haar toch wel mee weg laat komen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 3 april 2017 @ 14:03:57 #36
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_169970481
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 14:01 schreef Greys het volgende:
Wat anderen hier ook al zeggen. Heel lief dat je er zo voor haar wilt zijn hoor, maar kennelijk zijn er al te veel mensen die dit gedrag van haar pikken. Doet ze ook zo tegen haar leraren/baas/etc? Ze moet gewoon leren zich te beheersen.

En jij doet dat al goed door aan te geven dat ze er lekker in mag zakken als ze weer eens zo'n bui heeft, maar ze weet wel dat ze daarna weer met een sorry gewoon weer bij je terug mag komen. Geef ook gerust eens aan 'ik zou er als ik jou was echt eens iets aan gaan doen, want ik weet niet hoe lang ik hier nog tegen kan' oid. Of ben je eventueel bereid nog jaren met dat gedrag te moeten dealen? Je hoeft haar geen deadline te geven of te dreigen, maar je kunt best wat harder zijn in dat je wel wilt dat ze een oplossing gaat zoeken. Want ze klinkt niet alsof ze daar erg toe geneigd is omdat iedereen er haar toch wel mee weg laat komen.
Ik denk dat ik daar goed aan doe, inderdaad. Mijn nadeel hierin - is dat het bij mij gewoon wegvaagt na een dag of 2, en als ik dan een 'sorry' ontvang, ben ik het dus vrijwel alweer 'vergeten'.

Of ze ook zo tegen leraren e.d. doet heb ik echt geen weet van. Misschien wel, I really don't know.
N.V.T.
pi_169970670
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 13:48 schreef Veldmedewerker het volgende:

[..]

Kan, maar kan ook wijzen op emotionele onvolwassenheid, en daar gok ik eerder op.. Zeker gezien haar moeite om hierover goed te communiceren en praten.
Gezien de leeftijd van TS ga ik er vanuit dat ze de 23 nog niet bereikt heeft en dan zit je sowieso nog deels in een vorm van puberteit.

Het zal wel een combinatie zijn van factoren, maar alleen al stoppen met de pil kan heel veel verbetering geven.

Het is belachelijk hoeveel invloed die kan hebben op je persoon en gedrag. Verschil van dag en nacht bij mij.

Verder niet om haar gedrag goed te praten, maar het kan een lief poesje veranderen in een hatelijke feeks zonder dat ze zelf doorheeft of echt controle heeft over d'r handelen.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2017 14:15:11 ]
  maandag 3 april 2017 @ 14:15:58 #38
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_169970709
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 14:13 schreef Myrr het volgende:

[..]

Gezien de leeftijd van TS ga ik er vanuit dat ze de 23 nog niet bereikt heeft en dan zit je sowieso nog deels in een vorm van puberteit.

Het zal wel een combinatie zijn van factoren, maar alleen al stoppen met de pil kan heel veel verbetering geven.

Het is belachelijk hoeveel invloed die kan hebben op je persoon en gedrag. Verschil van dag en nacht bij mij.
Ze zit inderdaad middenin de puberteit. Althans, dat heeft ze zelf een keer als argument gegeven.

Ik zie nu je edit; ze heeft het naar mijn mening, echt wel door. Af en toe (vaak wanneer haar spijtbetuigingsperiode begint), komt ze bij me met; ''Sorry, ik wil helemaal niet zo zijn'' etc.
N.V.T.
pi_169970742
B-b-b-borderline
  maandag 3 april 2017 @ 14:19:12 #40
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_169970773
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 14:17 schreef Stompzinnig het volgende:
B-b-b-borderline
Daar kwam een vriend van me ook mee. Die kent ons beide, en maakt haar stemmingswisselingen ook vaak mee. Alleen vind ik zelf-diagnoses zo kut (en onnodig).
N.V.T.
pi_169970835
Je vriendin is een vrouw. Je moet vrouwen niet proberen te begrijpen. Ze begrijpen zichzelf niet eens.
Vrouwen begrijpen wel andere vrouwen, en ze haten elkaar. Gewoon niet aan beginnen. Schouder aanbieden en je proberen niet van de wijs te laten brengen. Dat is overigens makkelijk gezegd dan gedaan, maar het goede is dat het altijd weer over gaat. Ups en downs.
pi_169970933
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 14:15 schreef Rokit het volgende:

[..]

Ze zit inderdaad middenin de puberteit. Althans, dat heeft ze zelf een keer als argument gegeven.

Ik zie nu je edit; ze heeft het naar mijn mening, echt wel door. Af en toe (vaak wanneer haar spijtbetuigingsperiode begint), komt ze bij me met; ''Sorry, ik wil helemaal niet zo zijn'' etc.
Naja, zo ernstig is het hier niet maar soms snauw of doe ik fel tegen mijn vriend en dan achteraf denk ik oh ja. Duh. Straks buikpijn, vreetbuien en daarna bloed. :+ (ben niet regelmatig dus ik weet niet wanneer het komt, maar weet wel 100% accuraat dat als ik zonder reden zo ben het er twee dagen later aan komt)

Maargoed, op het moment dat ik onophoudelijk het ene na het andere ahum 'ongezellige' eruit gooi, duurt het even voor het besef er is van Oh ja ben hormonaal en dan probeer ik er daarna wel aan te denken maar meestal gaan de woorden sneller dan mijn eigen denkproces en verontschuldig ik mezelf de hele dag voor m'n gedrag. _O-

Maargoed, zegt niet dat het voor haar zo gaat.
  maandag 3 april 2017 @ 14:28:32 #43
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_169970991
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 14:25 schreef Myrr het volgende:

[..]

Naja, zo ernstig is het hier niet maar soms snauw of doe ik fel tegen mijn vriend en dan achteraf denk ik oh ja. Duh. Straks buikpijn, vreetbuien en daarna bloed. :+ (ben niet regelmatig dus ik weet niet wanneer het komt, maar weet wel 100% accuraat dat als ik zonder reden zo ben het er twee dagen later aan komt)

Maargoed, op het moment dat ik onophoudelijk het ene na het andere ahum 'ongezellige' eruit gooi, duurt het even voor het besef er is van Oh ja ben hormonaal en dan probeer ik er daarna wel aan te denken maar meestal gaan de woorden sneller dan mijn eigen denkproces en verontschuldig ik mezelf de hele dag voor m'n gedrag. _O-

Maargoed, zegt niet dat het voor haar zo gaat.
Zij heeft ook wel vaak het; ''Oh, jah...''-moment. Maar ja, pas nadat ik ervandoor ben...
N.V.T.
pi_169971111
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 14:28 schreef Rokit het volgende:

[..]

Zij heeft ook wel vaak het; ''Oh, jah...''-moment. Maar ja, pas nadat ik ervandoor ben...
Ze is nog jong. :+ Ik ben inmiddels bijna 27, brein is volledig ontwikkeld en alweer aan het afbreken _O- en heb er al jaren aan zelfreflectie op zitten.

Verder niet haar redder zijn of iets, of vrijbrief geven voor haar kutgedrag, maar ik denk dat er wel enigszins iets aan te doen valt waar ze voor zichzelf op de eerste plaats ook wat stabieler van wordt.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2017 14:34:14 ]
  maandag 3 april 2017 @ 14:40:26 #45
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_169971278
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 14:33 schreef Myrr het volgende:

[..]

Ze is nog jong. :+ Ik ben inmiddels bijna 27, brein is volledig ontwikkeld en alweer aan het afbreken _O- en heb er al jaren aan zelfreflectie op zitten.

Verder niet haar redder zijn of iets, of vrijbrief geven voor haar kutgedrag, maar ik denk dat er wel enigszins iets aan te doen valt waar ze voor zichzelf op de eerste plaats ook wat stabieler van wordt.
Aha, duidelijk.

Het is voor mij gewoon vaak onduidelijk. Vrijdagavond gingen we bijvoorbeeld naar de film - superleuk allemaal, maar na de film wilde ze ineens niets meer van me weten. Dat was dus zo'n stemmingswisseling - leek me. Ik heb gevraagd of ik haar nog thuis moest brengen, en dat wilde ze wel - maar bij het uitstappen van de auto, begon ze ineens weer over seks (dus haar stemming wisselde opnieuw). Zo iets kan er bij mij gewoon niet (meer) in.
N.V.T.
pi_169971524
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 14:40 schreef Rokit het volgende:

[..]

Aha, duidelijk.

Het is voor mij gewoon vaak onduidelijk. Vrijdagavond gingen we bijvoorbeeld naar de film - superleuk allemaal, maar na de film wilde ze ineens niets meer van me weten. Dat was dus zo'n stemmingswisseling - leek me. Ik heb gevraagd of ik haar nog thuis moest brengen, en dat wilde ze wel - maar bij het uitstappen van de auto, begon ze ineens weer over seks (dus haar stemming wisselde opnieuw). Zo iets kan er bij mij gewoon niet (meer) in.
Okay, ja dat is wel heftig gedrag. Vermoeiend ook en dat is dan weer niet de huistuinkeuken hormonaal gedrag. Laat ze naar een deskundige gaan.
  maandag 3 april 2017 @ 14:57:49 #47
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_169971648
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 14:53 schreef Myrr het volgende:

[..]

Okay, ja dat is wel heftig gedrag. Vermoeiend ook en dat is dan weer niet de huistuinkeuken hormonaal gedrag. Laat ze naar een deskundige gaan.
Dat is dus waarom het voor mij zo verdomd irritant is. Als het nou ging om een keertje een kut-opmerking, dan zou ik het makkelijker 'door de vingers kunnen zien'. Maar het gaat echt veel verder dan dat. Soms haast onmogelijk om te begrijpen.
N.V.T.
pi_169971867
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 14:40 schreef Rokit het volgende:

[..]

Aha, duidelijk.

Het is voor mij gewoon vaak onduidelijk. Vrijdagavond gingen we bijvoorbeeld naar de film - superleuk allemaal, maar na de film wilde ze ineens niets meer van me weten. Dat was dus zo'n stemmingswisseling - leek me. Ik heb gevraagd of ik haar nog thuis moest brengen, en dat wilde ze wel - maar bij het uitstappen van de auto, begon ze ineens weer over seks (dus haar stemming wisselde opnieuw). Zo iets kan er bij mij gewoon niet (meer) in.
Duidelijk psychische problemen. Ze bespeelt je en jij laat dat gebeuren.

Laat haar professionele hulp zoeken, mocht ze dat weigeren dan zou ik er klaar mee zijn. Uit ervaring weet ik dat het in de loop van de relatie steeds erger wordt en er uiteindelijk echt niet meer mee te leven is. Op deze manier draait de relatie enkel om haar en is er voor jou nauwelijks ruimte. Je zult constant bezig zijn de lieve vrede te bewaren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2017 15:07:29 ]
  maandag 3 april 2017 @ 15:11:49 #49
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_169972004
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 15:06 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

Duidelijk psychische problemen. Ze bespeelt je en jij laat dat gebeuren.

Laat haar professionele hulp zoeken, mocht ze dat weigeren dan zou ik er klaar mee zijn. Uit ervaring weet ik dat het in de loop van de relatie steeds erger wordt en er uiteindelijk echt niet meer mee te leven is. Op deze manier draait de relatie enkel om haar en is er voor jou nauwelijks ruimte. Je zult constant bezig zijn de lieve vrede te bewaren.
Inderdaad ben ik daar vaak mee bezig. Al geef ik wel duidelijk mijn grenzen aan. Daar is ze zelf ook ontzettend blij mee, trouwens. Ik heb haar vaak aangegeven dat ik het maar vreemd vindt - en dan gaat het ff 2 weekjes goed, en dan... ja, dan is het weer hetzelfde.

Met dat het erger wordt, kan ik je wel gelijk in geven.
N.V.T.
  † In Memoriam † maandag 3 april 2017 @ 15:41:09 #50
460494 naoomx
pi_169972790
Het komt deels door haar genen (een mateloze persoonlijkheid, snel gestrest oid) en de hormoonhuishouding rond de leeftijd van jongvolwassenheid bij vrouwen. Hiernaast kan het dat je vriendin een moeilijke (en stressvolle) periode doormaakt en/of dat ze niet goed weet hoe ze met haar emoties om kan gaan.


Ik ben zelf ook 18 en heb de neiging tot erge stemmingswisselingen. Bij mij heeft het zich weleens geuit in erge woedeaanvallen.

Wat mij hiermee erg geholpen heeft is een dagschema, dagelijks mediteren, consequent de anti-conceptiepil slikken, gezond leven (incl genoeg in mijn sociale behoefte voorzien) en mijn emoties uiten. Je zou dus aan je vriendin kunnen voorstellen (een deel van) deze methoden te gebruiken of iets dergelijks.
Jij kan haar helpen door met haar over zowel haar stemmingswisselingen als problemen, emoties etc te praten. Hiernaast is het mooi meegenomen als je een kalm evenwicht kunt bieden tegen haar mateloosheid. Het blijft echter belangrijk dat je je grenzen aan haar aangeeft; haar stemmingswisselingen zijn háár probleem en belemmeren wel degelijk het sociaal contact voor mensen met haar tenslotte.
pi_169972881
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 15:11 schreef Rokit het volgende:

[..]

Inderdaad ben ik daar vaak mee bezig. Al geef ik wel duidelijk mijn grenzen aan. Daar is ze zelf ook ontzettend blij mee, trouwens. Ik heb haar vaak aangegeven dat ik het maar vreemd vindt - en dan gaat het ff 2 weekjes goed, en dan... ja, dan is het weer hetzelfde.

Met dat het erger wordt, kan ik je wel gelijk in geven.
De relatie hoeft trouwens zeker niet gedoemd zijn te mislukken, daar wil ik je niet bang voor maken.
Ik ben wel van mening dat ze zekf de keuze moet maken er iets aan te willen veranderen, want dit kan je zoveel energie kosten dat het het niet meer waard is. Zou zonde zijn als ze verder een leuke meid is.

Begrijp wel dat dit waarschijnlijk de enige manier is hoe ze met haar emoties om kan gaan. Aangezien ze zelf aangeeft dat ze niet snaot waar het vandaan komt kan het nog een heel proces zijn voor haar om haar emoties te leren herkennen en deze op een gezonde manier te uiten, wat ook voor jou zwaar kan zijn.
pi_169973024
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 14:21 schreef matigeuser het volgende:
Je vriendin is een vrouw. Je moet vrouwen niet proberen te begrijpen. Ze begrijpen zichzelf niet eens.
Vrouwen begrijpen wel andere vrouwen, en ze haten elkaar. Gewoon niet aan beginnen. Schouder aanbieden en je proberen niet van de wijs te laten brengen. Dat is overigens makkelijk gezegd dan gedaan, maar het goede is dat het altijd weer over gaat. Ups en downs.
Haha mooi verwoord. In mijn geval klopt dat zeker 😂

Misschien is het een combinatie van alles bij de vriendin van TS. De bijwerkingen van de pil vs puberteitsgevoelens vs vrouw!
Ik heb er ook een lange tijd over gedaan om mezelf te leren kennen om het zo te noemen. Ik kreeg regelmatig een denkbeeldige spiegel voor mij van toen-vriend (nu man 😜).
  maandag 3 april 2017 @ 15:58:48 #53
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_169973227
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 15:41 schreef naoomx het volgende:
Het komt deels door haar genen (een mateloze persoonlijkheid, snel gestrest oid) en de hormoonhuishouding rond de leeftijd van jongvolwassenheid bij vrouwen. Hiernaast kan het dat je vriendin een moeilijke (en stressvolle) periode doormaakt en/of dat ze niet goed weet hoe ze met haar emoties om kan gaan.

Ik ben zelf ook 18 en heb de neiging tot erge stemmingswisselingen. Bij mij heeft het zich weleens geuit in erge woedeaanvallen.

Wat mij hiermee erg geholpen heeft is een dagschema, dagelijks mediteren, consequent de anti-conceptiepil slikken, gezond leven (incl genoeg in mijn sociale behoefte voorzien) en mijn emoties uiten. Je zou dus aan je vriendin kunnen voorstellen (een deel van) deze methoden te gebruiken of iets dergelijks.
Jij kan haar helpen door met haar over zowel haar stemmingswisselingen als problemen, emoties etc te praten. Hiernaast is het mooi meegenomen als je een kalm evenwicht kunt bieden tegen haar mateloosheid. Het blijft echter belangrijk dat je je grenzen aan haar aangeeft; haar stemmingswisselingen zijn háár probleem en belemmeren wel degelijk het sociaal contact voor mensen met haar tenslotte.
Ja, daar heb je het wel redelijk juist. Er zijn de afgelopen weken bij haar wat dingetjes gebeurd, waardoor ze (ik citeer); ''redelijk emotioneel en fysiek uitgeput door is''.
Neem nou dat alles, dan is het eigenlijk nog wel te begrijpen ook. Neemt niet weg - dat ze wel wat meer balans moet krijgen, inderdaad.

Ik zal het er met haar over hebben.
N.V.T.
  maandag 3 april 2017 @ 16:00:53 #54
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_169973285
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 15:45 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

De relatie hoeft trouwens zeker niet gedoemd zijn te mislukken, daar wil ik je niet bang voor maken.
Ik ben wel van mening dat ze zekf de keuze moet maken er iets aan te willen veranderen, want dit kan je zoveel energie kosten dat het het niet meer waard is. Zou zonde zijn als ze verder een leuke meid is.

Begrijp wel dat dit waarschijnlijk de enige manier is hoe ze met haar emoties om kan gaan. Aangezien ze zelf aangeeft dat ze niet snaot waar het vandaan komt kan het nog een heel proces zijn voor haar om haar emoties te leren herkennen en deze op een gezonde manier te uiten, wat ook voor jou zwaar kan zijn.
Het kost mij inderdaad erg veel energie - en zo kan ik dus ook soms niet volledig 'lief' doen, en zo denkt zij weer ''Huh, wat is er aan de hand'' - omdat ze zelfs soms geeneens weet wat ze 'doet'. (Niet dat het altijd haar schuld is hoor). En zo ontstaat er dus een heen-en-weer-gezeur, zeg maar...

Ze moet inderdaad wel ff goed leren om haar emoties te uiten, want 99 van de 100 keer - als ik er met haar over wil praten (in haar belang), stoot ze dit af...
N.V.T.
  Moderator maandag 3 april 2017 @ 16:17:37 #55
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_169973653
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 15:11 schreef Rokit het volgende:

[..]

Inderdaad ben ik daar vaak mee bezig. Al geef ik wel duidelijk mijn grenzen aan. Daar is ze zelf ook ontzettend blij mee, trouwens. Ik heb haar vaak aangegeven dat ik het maar vreemd vindt - en dan gaat het ff 2 weekjes goed, en dan... ja, dan is het weer hetzelfde.

Met dat het erger wordt, kan ik je wel gelijk in geven.
Naar mijn mening geef je helemaal niet duidelijk je grenzen aan. Ja, wellicht bij incidentele gevallen, maar zij weet dat als zij dan later met een sorry aankomt of begint over seks (want ja, je blijft toch man) dat jij uiteindelijk dan wel weer toegeeft.

Ze is met je aan het spelen. Ze trekt je aan wanneer ZIJ dat wil en ze stoot jou af wanneer ZIJ dat wil. Ze doet alles voor zichzelf, niet voor jou, met jou houdt ze geen rekening. Dit ga je niet vol houden want zij gaat dit niet veranderen, of pas op een leeftijd dat jullie zowiezo al niet meer bij elkaar zijn.

En dan beloon je haar gedrag ook nog door te vragen of je haar nog thuis moet brengen :D Ik snap je wel hoor, maar dát moet je dus niet doen. Oh, je wil ineens zonder reden kut doen tegen me? Best joh, zie dan maar hoe je thuis komt maar ik ga geen taxi spelen voor iemand die out of the blue gewoon maar doet alsof ik een voetveeg ben.

Ga eens op je strepen staan, ben niet altijd uiteindelijk toch maar weer beschikbaar, want zij wéét dat. Ze doet wel alsof ze het slachtoffer is, maar dat is ze alles behalve.

Echt, deze relatie gaat je niet veel goeds brengen.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 3 april 2017 @ 16:26:28 #56
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_169973813
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 16:17 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Naar mijn mening geef je helemaal niet duidelijk je grenzen aan. Ja, wellicht bij incidentele gevallen, maar zij weet dat als zij dan later met een sorry aankomt of begint over seks (want ja, je blijft toch man) dat jij uiteindelijk dan wel weer toegeeft.

Ze is met je aan het spelen. Ze trekt je aan wanneer ZIJ dat wil en ze stoot jou af wanneer ZIJ dat wil. Ze doet alles voor zichzelf, niet voor jou, met jou houdt ze geen rekening. Dit ga je niet vol houden want zij gaat dit niet veranderen, of pas op een leeftijd dat jullie zowiezo al niet meer bij elkaar zijn.

En dan beloon je haar gedrag ook nog door te vragen of je haar nog thuis moet brengen :D Ik snap je wel hoor, maar dát moet je dus niet doen. Oh, je wil ineens zonder reden kut doen tegen me? Best joh, zie dan maar hoe je thuis komt maar ik ga geen taxi spelen voor iemand die out of the blue gewoon maar doet alsof ik een voetveeg ben.

Ga eens op je strepen staan, ben niet altijd uiteindelijk toch maar weer beschikbaar, want zij wéét dat. Ze doet wel alsof ze het slachtoffer is, maar dat is ze alles behalve.

Echt, deze relatie gaat je niet veel goeds brengen.
Het niet altijd beschikbaar zijn, ben ik sinds een maandje of twee ook achter. Werkt inderdaad erg goed. Goed dat je dat zegt.

En verder over het 'belonen' van het thuisbrengen - ik laat mijn vriendin liever niet alleen door 2 steden gaan, lopend - om half 1 middernacht... Dus dat was ff geen andere optie.

Verder is het duidelijk binnengekomen wat je me verteld over het 'eigenlijk niet aangeven van mijn grenzen'. Het is echter niet zo, dat ze altìjd maar weer bij me terecht kan met een 'sorry' hoor! Zeker niet. In het begin werkte dat wel ff, maar nu sinds een maandje of 3 - is dat niet meer zoveel waard. Ik heb haar er gisteren - echter wèl duidelijk over aangesproken, dat ze - ondanks dat ze zich kut voel - wel normaal moet doen. Ik heb haar gezegd, dat ik eenmalig vraag - en als ze dan zegt dat er 'niks' is, moet ze ook niet gaan 'zeuren'.
N.V.T.
  Moderator maandag 3 april 2017 @ 16:29:32 #57
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_169973881
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 16:26 schreef Rokit het volgende:

[..]

Het niet altijd beschikbaar zijn, ben ik sinds een maandje of twee ook achter. Werkt inderdaad erg goed. Goed dat je dat zegt.

En verder over het 'belonen' van het thuisbrengen - ik laat mijn vriendin liever niet alleen door 2 steden gaan, lopend - om half 1 middernacht... Dus dat was ff geen andere optie.
Ze kan toch een taxi bellen, of een van d'r ouders? Acties hebben consequenties. Je neemt een beslissing, dan heb je ook de gevolgen van die beslissing te accepteren. Don't bite the hand that feeds you.

Als je dit gedrag al ik weet niet hoe lang laat zien, dan moet je niet raar opkijken als je ineens uit de auto wordt gezet. Leert ze heel snel van dat de wereld niet om haar en haar prinsessengedrag draait.

quote:
Verder is het duidelijk binnengekomen wat je me verteld over het 'eigenlijk niet aangeven van mijn grenzen'. Het is echter niet zo, dat ze altìjd maar weer bij me terecht kan met een 'sorry' hoor! Zeker niet. In het begin werkte dat wel ff, maar nu sinds een maandje of 3 - is dat niet meer zoveel waard. Ik heb haar er gisteren - echter wèl duidelijk over aangesproken, dat ze - ondanks dat ze zich kut voel - wel normaal moet doen. Ik heb haar gezegd, dat ik eenmalig vraag - en als ze dan zegt dat er 'niks' is, moet ze ook niet gaan 'zeuren'.
Ja, dat zég je nu wel, maar at the end of the day is het wel zo dat de relatie nog steeds bestaat, haar gedrag echt niet anders geworden is en jij nog steeds probeert om haar 'te begrijpen' zoals je in de OP zegt dat je wil doen.

Oftewel, ze komt er at the end of the day gewoon mee weg, en zij weet dat. Ze heeft al lang door dat jij de laatste tijd wat meer sputtert dan je eerst deed, maar uiteindelijk komt ze nog steeds weg met haar gedrag, want blaffende honden bijten niet, en zij weet dat maar al te goed.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 3 april 2017 @ 16:33:44 #58
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_169973969
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 16:29 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ze kan toch een taxi bellen, of een van d'r ouders? Acties hebben consequenties. Je neemt een beslissing, dan heb je ook de gevolgen van die beslissing te accepteren. Don't bite the hand that feeds you.

Als je dit gedrag al ik weet niet hoe lang laat zien, dan moet je niet raar opkijken als je ineens uit de auto wordt gezet. Leert ze heel snel van dat de wereld niet om haar en haar prinsessengedrag draait.

[..]

Ja, dat zég je nu wel, maar at the end of the day is het wel zo dat de relatie nog steeds bestaat, haar gedrag echt niet anders geworden is en jij nog steeds probeert om haar 'te begrijpen' zoals je in de OP zegt dat je wil doen.

Oftewel, ze komt er at the end of the day gewoon mee weg, en zij weet dat. Ze heeft al lang door dat jij de laatste tijd wat meer sputtert dan je eerst deed, maar uiteindelijk komt ze nog steeds weg met haar gedrag, want blaffende honden bijten niet, en zij weet dat maar al te goed.
Ja, je hebt gewoon gelijk. Meer kan ik er niet van maken...
Maar stel er komt weer zo'n bui - of iets dergelijks; wat zou je aanraden om te doen?

Ik heb haar nu duidelijk gemaakt dat ik het niet pik - en dat ze normaal moet doen. Meer heb ik ook niet bij machte. Uitmaken vind ik (nu nog) niet nodig.
N.V.T.
  Moderator maandag 3 april 2017 @ 16:37:16 #59
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_169974058
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 16:33 schreef Rokit het volgende:

[..]

Ja, je hebt gewoon gelijk. Meer kan ik er niet van maken...
Maar stel er komt weer zo'n bui - of iets dergelijks; wat zou je aanraden om te doen?

Ik heb haar nu duidelijk gemaakt dat ik het niet pik - en dat ze normaal moet doen. Meer heb ik ook niet bij machte. Uitmaken vind ik (nu nog) niet nodig.
En dat is dus de kern van JOUW probleem. Zij weet dit, want ze voelt aan dat je wel blaft, maar niet doorzet, en dus gaat ze door. Kijk, je moet het uitmaken omdat JIJ het wil uitmaken omdat jij er geen zin meer in hebt, NIET om haar een hak te zetten.

Als er weer zo'n bui komt? Tja, weet je, ik zou me, ongeacht wat we aan het doen waren, gewoon acuut omdraaien en vertrekken. Niks uitleggen, niks bespreken, gewoon, hop, weg gaan.

Dan gaat ze bellen, whatsappen, je achterna lopen, huilen, zielig doen, boos worden, proberen hetzelfde te doen als jij doet, maar gewoon. niet. reageren. Zij zal uiteindelijk als eerste toegeven, en als ze dat niet doet, dan weet je dus direct hoe belangrijk je daadwerkelijk voor haar was.

Maar, je moet niet spelletjes gaan spelen. Deze relatie gaat nergens heen. Als je bij deze meid blijft, is wat je nu meemaakt je toekomst. Het is aan jou om te bepalen of je dit wil of niet.

Want hoe vaak wil je nog gaan zeggen dat ze nu t och echt normaal moet gaan doen? Hoe vaak wil je haar gedrag nog vergoeilijken? Hoe vaak wil je nog sorry accepteren, die blijkbaar niet zo heel erg veel waard is want de volgende minuut doet ze weer exact hetzelfde.

Hoe vaak nog?
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 3 april 2017 @ 16:41:33 #60
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_169974150
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 16:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

En dat is dus de kern van JOUW probleem. Zij weet dit, want ze voelt aan dat je wel blaft, maar niet doorzet, en dus gaat ze door. Kijk, je moet het uitmaken omdat JIJ het wil uitmaken omdat jij er geen zin meer in hebt, NIET om haar een hak te zetten.

Als er weer zo'n bui komt? Tja, weet je, ik zou me, ongeacht wat we aan het doen waren, gewoon acuut omdraaien en vertrekken. Niks uitleggen, niks bespreken, gewoon, hop, weg gaan.

Dan gaat ze bellen, whatsappen, je achterna lopen, huilen, zielig doen, boos worden, proberen hetzelfde te doen als jij doet, maar gewoon. niet. reageren. Zij zal uiteindelijk als eerste toegeven, en als ze dat niet doet, dan weet je dus direct hoe belangrijk je daadwerkelijk voor haar was.

Maar, je moet niet spelletjes gaan spelen. Deze relatie gaat nergens heen. Als je bij deze meid blijft, is wat je nu meemaakt je toekomst. Het is aan jou om te bepalen of je dit wil of niet.
Dat is eerste is wel heel erg goed om gedacht. Ontzettend fucking goed - vind ik. Ik heb daar echt moeite mee - maar het laat mij even heel goed 'mijn probleem' zien.

Ik ben al een keer bij haar weggelopen trouwens, en niet terug gegaan. Toen kwam ze - inderdaad - wel weer 'met hangende pootjes' bij me. Toen ging het echt een heeeele tijd goed (letterlijk tot aan vrijdagnacht). Nu is het ff weer krom. Ik laat me mijn leven er in ieder geval niet door verzieken - en ga vanavond lekker chillen met wat vrienden.

Ik moet denk ik - voor mijn eigen bestwil (en dan uiteindelijk ook voor het hare) - wat steviger bij mijn mening/acties blijven.

En antwoord op je edit;
Niet vaak meer. Dat weet ze wel. Heb ik haar vrijdag erg duidelijk aangegeven. Nu alleen; niet meteen toegeven.
N.V.T.
  Moderator maandag 3 april 2017 @ 16:44:58 #61
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_169974206
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 16:41 schreef Rokit het volgende:

[..]

Dat is eerste is wel heel erg goed om gedacht. Ontzettend fucking goed - vind ik. Ik heb daar echt moeite mee - maar het laat mij even heel goed 'mijn probleem' zien.

Ik ben al een keer bij haar weggelopen trouwens, en niet terug gegaan. Toen kwam ze - inderdaad - wel weer 'met hangende pootjes' bij me. Toen ging het echt een heeeele tijd goed (letterlijk tot aan vrijdagnacht). Nu is het ff weer krom. Ik laat me mijn leven er in ieder geval niet door verzieken - en ga vanavond lekker chillen met wat vrienden.

Ik moet denk ik - voor mijn eigen bestwil (en dan uiteindelijk ook voor het hare) - wat steviger bij mijn mening/acties blijven.
Jij moet voor je eigen bestwil die relatie verbreken, want er komt op een gegeven moment een meid voorbij die wel normaal doet, en als je dan terug kijkt dan ga je denken van ´wtf heb ik al die tijd geaccepteerd?'

Alle andere dingen van jou zijn er op gericht dat je hoopt dat zij haar gedrag gaat veranderen omdat jij dat doet. De vraag is, wil je dat echt? Wil je echt iemand die totaal niet bezig is met hoe jij je voelt (behalve als het nadelig voor haar dreigt te worden, oftewel, het gaat d'r nog steeds om zichzelf, ook dan) of wat dan ook, of wil je een relatie met een meid die wél om jou geeft.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator maandag 3 april 2017 @ 16:45:58 #62
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_169974227
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 16:41 schreef Rokit het volgende:

[..]

En antwoord op je edit;
Niet vaak meer. Dat weet ze wel. Heb ik haar vrijdag erg duidelijk aangegeven. Nu alleen; niet meteen toegeven.
Geen gezonde instelling. Vrouwen die geslagen worden door hun vent denken dat ook.

"Volgende keer is het echt de laatste keer, dan ga ik weg bij 'm".

Juist ja.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 3 april 2017 @ 16:47:01 #63
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_169974254
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 16:45 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Geen gezonde instelling. Vrouwen die geslagen worden door hun vent denken dat ook.

"Volgende keer is het echt de laatste keer, dan ga ik weg bij 'm".

Juist ja.
Het verschil is natuurlijk wel dat iemand die zijn vrouw slaat daar zelf bij is en er bewust invloed op heeft. Iemand die stemmingswisselingen heeft kan daar niet altijd zelf wat aan doen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  maandag 3 april 2017 @ 16:50:12 #64
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_169974299
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 16:44 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Jij moet voor je eigen bestwil die relatie verbreken, want er komt op een gegeven moment een meid voorbij die wel normaal doet, en als je dan terug kijkt dan ga je denken van ´wtf heb ik al die tijd geaccepteerd?'

Alle andere dingen van jou zijn er op gericht dat je hoopt dat zij haar gedrag gaat veranderen omdat jij dat doet. De vraag is, wil je dat echt? Wil je echt iemand die totaal niet bezig is met hoe jij je voelt (behalve als het nadelig voor haar dreigt te worden, oftewel, het gaat d'r nog steeds om zichzelf, ook dan) of wat dan ook, of wil je een relatie met een meid die wél om jou geeft.
Denk dat je daar wel goed zit.

Waar ik echter zo mee zit - is dat ze echt wel haar best voor me doet. Ik typ dat misschien niet goed hier. Ik praat haar gedrag ècht niet goed - trust me... Maar ik kan ook haar momenten zien, dat ze duidelijk haar best doet. Waar ik echter wel mijn vraagtekens bij heb - is hoe je vindt dat ik mijn gedrag 'verander'? Iets duidelijk aangever is toch niet compleet je gedrag veranderen?
N.V.T.
  maandag 3 april 2017 @ 16:51:03 #65
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_169974306
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 16:47 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Het verschil is natuurlijk wel dat iemand die zijn vrouw slaat daar zelf bij is en er bewust invloed op heeft. Iemand die stemmingswisselingen heeft kan daar niet altijd zelf wat aan doen.
Klopt, maar dat neemt niet weg dat er moeilijk mee om te gaan is - voor vrijwel elke partij.
N.V.T.
pi_169974340
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 16:47 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Het verschil is natuurlijk wel dat iemand die zijn vrouw slaat daar zelf bij is en er bewust invloed op heeft. Iemand die stemmingswisselingen heeft kan daar niet altijd zelf wat aan doen.
Maar het gedrag dat ze laat zien n.a.v. die stemmingswisselingen heeft ze wel zelf in de hand. Wat jij zegt is eigenlijk hetzelfde als 'iemand die zijn vrouw slaat kan er zelf niet altijd wat aan doen dat hij boos wordt.'
Het zijn juist perfect vergelijkbare gevallen.
  maandag 3 april 2017 @ 16:53:32 #67
33189 RM-rf
1/998001
pi_169974353
quote:
14s.gif Op maandag 3 april 2017 12:38 schreef Rokit het volgende:

Hoe ik er dan wat 'makkelijker' mee om kan gaan?
niet.

als haar gedrag jou gewoon hindert en je ook kunt aangeven dat totaal onterecht is dat ze zich zo gedraagt moet je duidelijk maken dat je dit gedrag _niet_ van har accepteert..

het klinkt een beetje als 'prinsesse-gedrag' van meisjes die denken dat alles maar voor hen gedaan wordt en zij alles kunnen flikken.
Dat moet je haar gewoon heel snel afleren en als dat niet lukt gewoon je afvragen wat voor toekomst die relatie heeft als zo'n basis (dat je namelijk op een nette en eerleijke wijze met elkaar omgaat) er niet in lijkt te zitten?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 3 april 2017 @ 16:54:23 #68
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_169974368
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 16:52 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

Maar het gedrag dat ze laat zien n.a.v. die stemmingswisselingen heeft ze wel zelf in de hand. Wat jij zegt is eigenlijk hetzelfde als 'iemand die zijn vrouw slaat kan er zelf niet altijd wat aan doen dat hij boos wordt.'
Het zijn juist perfect vergelijkbare gevallen.
Ik vind je als een verwend nest gedragen omdat je je op dat moment waardeloos voelt en je losse handjes laten wapperen toch echt niet vergelijkbaar.

Wat jij zegt is dat ze maar een mooi-weer-maskertje op moet zetten of anders geen recht heeft op steun en liefde van iemand doordat ze te onstabiel is.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_169974582
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 16:54 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Ik vind je als een verwend nest gedragen omdat je je op dat moment waardeloos voelt en je losse handjes laten wapperen toch echt niet vergelijkbaar.

Wat jij zegt is dat ze maar een mooi-weer-maskertje op moet zetten of anders geen recht heeft op steun en liefde van iemand doordat ze te onstabiel is.
Nee, je leest niet wat ik type.
Jij foet alsof ze niets aan haar gedrag kan doen. In dat geval zou iemand er ook niets aan kunnen doen als hij zijn vriendin slaat. Dat is namelijk ook meestal een gevolg van stemmingswisselingen.
Ze is instabiel, daar kan ze aan werken maar dat heeft ze inderdaad niet altijd in de hand. Haar gedrag echter, heeft ze wel in de hand. Dat zij zixh even niet zo fijn voelt is geenszins een excuus om zich als kreng te gedragen. En dit betekent al helemaal niet dat ik zeg dat ze maar leuk moet spelen.

Ze weet haar emoties niet goed te uiten (net als een mishandelaar) en dat is toch echt iets waar ZIJ moet werken. Ik vergelijk je als een kreng gedragen niet met iemand fysiek mishandelen. Ik toon alleen aan dat jouw post geen hout snijdt.
  maandag 3 april 2017 @ 17:49:07 #70
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_169975436
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 17:05 schreef Stompzinnig het volgende:
Ik vergelijk je als een kreng gedragen niet met iemand fysiek mishandelen. Ik toon alleen aan dat jouw post geen hout snijdt.
Dat is precies WEL wat je doet, namelijk, het is allebei het gevolg van iets waar je als persoon geen invloed op hebt, het niet kunnen uiten van je emoties en stemmingswisselingen.

De effecten staan alleen niet in proportie. Het ene zou ik alleen vervelend vinden terwijl ik het andere serieus onacceptabel vind.

Ik zou bijvoorbeeld nooit iemand uit de auto zetten als ik beloofd had haar thuis te brengen en ze heeft ineens een krengerige bui. "Ga dan maar lopen" middenin de nacht, alleen, is iemand bewust in gevaar brengen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_169977614
Wat doet ze er zelf aan om met die hevige emoties om te leren gaan?
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 3 april 2017 @ 19:33:56 #72
460156 Anthonie24
ben een aardige jongen...
pi_169977767
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 13:51 schreef Rokit het volgende:

[..]

Dat lijkt mij dus ook, soms...
Ze kan bijvoorbeeld ook niet 'normaal' met een complimentje omgaan. Stel ik zeg dat ze er leuk uitziet - dan lijkt het net alsof het niet binnenkomt, en kijkt ze me aan met zo'n lege blik.
kijk dat is natuurlijk al erg vreemd he....komt ze toevallig ook wel eens depresief over?
...maar niet heus HAAAAAAA! _O-
  maandag 3 april 2017 @ 19:46:43 #73
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_169978079
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 19:33 schreef Anthonie24 het volgende:

[..]

kijk dat is natuurlijk al erg vreemd he....komt ze toevallig ook wel eens depresief over?
Nouja, sinds vrijdagavond wel best erg. En soms heeft ze wel eens iets zovan; ik voel me echt kloten - etc. etc. etc.
N.V.T.
pi_169978351
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 19:46 schreef Rokit het volgende:

[..]

Nouja, sinds vrijdagavond wel best erg. En soms heeft ze wel eens iets zovan; ik voel me echt kloten - etc. etc. etc.
En doet ze er ook zelf wat aan, behalve het afreageren op anderen en daarna sorry zeggen?
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 3 april 2017 @ 21:12:11 #75
460156 Anthonie24
ben een aardige jongen...
pi_169980842
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 16:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

En dat is dus de kern van JOUW probleem. Zij weet dit, want ze voelt aan dat je wel blaft, maar niet doorzet, en dus gaat ze door. Kijk, je moet het uitmaken omdat JIJ het wil uitmaken omdat jij er geen zin meer in hebt, NIET om haar een hak te zetten.

Als er weer zo'n bui komt? Tja, weet je, ik zou me, ongeacht wat we aan het doen waren, gewoon acuut omdraaien en vertrekken. Niks uitleggen, niks bespreken, gewoon, hop, weg gaan.

Dan gaat ze bellen, whatsappen, je achterna lopen, huilen, zielig doen, boos worden, proberen hetzelfde te doen als jij doet, maar gewoon. niet. reageren. Zij zal uiteindelijk als eerste toegeven, en als ze dat niet doet, dan weet je dus direct hoe belangrijk je daadwerkelijk voor haar was.

ik denk niet dat dit zo'n goed idee is eerlijk gezegd.
...maar niet heus HAAAAAAA! _O-
  maandag 3 april 2017 @ 22:06:01 #76
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_169983302
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 19:56 schreef probeer het volgende:

[..]

En doet ze er ook zelf wat aan, behalve het afreageren op anderen en daarna sorry zeggen?
Ze had zich dat wel paar maand geleden 'een keer' voorgenomen, ja... Ging echt geruime tijd goed. Tot aan vrijdag. Dat is dus ook zo raar. Ineens was het BAM...

[ Bericht 0% gewijzigd door Rokit op 03-04-2017 22:26:57 ]
N.V.T.
pi_169985901
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 22:06 schreef Rokit het volgende:

[..]

Ze had zich dat wel paar maand geleden 'een keer' voorgenomen, ja... Ging echt geruime tijd goed. Tot aan vrijdag. Dat is dus ook zo raar. Ineens was het BAM...
Wat heeft ze zich dan 'een paar keer voorgenomen'? Therapie, meditatie, communicatie, sport, hobby's, mij part een fucking dagboek?

Kijk, het is begrijpelijk dat ze soms last heeft van hevige emoties. Dat hebben we allemaal, en daar hebben we ook allemaal mee moeten leren omgaan. Het wordt echter problematisch als je daar dus zelf helemaal niets mee doet, niets van leert.

Dat is dan namelijk een beetje het punt waarop je van een heftig puberende tiener, overgaat naar simpelweg een naar persoon. Dat hele 'het zijn mijn hormonen'-argument verliest op een gegeven moment zijn geldigheid.

Maar goed .. het lijkt me niet dat jij de persoon gaat zijn die daadwerkelijk zijn hakken in het zand gaat zetten en tegen haar duidelijk maakt dat ze hier toch zelf echt verdomde hard aan zal moeten werken en het niet elke keer gewoon over kan laten waaien. Gezien je het nu toch elke keer weer toe laat dat ze dat doet. En dat zal waarschijnlijk zo blijven gaan, totdat ze een keer iets stuk maakt (waarschijnlijk jullie relatie) op zodanige manier dat het niet meer te repareren valt.
"Pools are perfect for holding water"
  † In Memoriam † dinsdag 4 april 2017 @ 00:04:25 #78
460494 naoomx
pi_169987413
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 15:58 schreef Rokit het volgende:

[..]

Ja, daar heb je het wel redelijk juist. Er zijn de afgelopen weken bij haar wat dingetjes gebeurd, waardoor ze (ik citeer); ''redelijk emotioneel en fysiek uitgeput door is''.
Neem nou dat alles, dan is het eigenlijk nog wel te begrijpen ook. Neemt niet weg - dat ze wel wat meer balans moet krijgen, inderdaad.

Ik zal het er met haar over hebben.
Dat is goed. Laat je echter niet over je heen lopen hè.

Bij mij hebben mijn stemmingswisselingen zich overigens niet echt zo erg geuit, omdat ik er "niks aan kon doen". Ik had er weinig (! Niet geen) controle over, maar ben ook een vrij empathieloos, dominant & control freakerig persoon. Die eigenschappen (en waarschijnlijk ook andere, die in dit rijtje thuishoren) hebben hier ook aan meegewerkt; als ik van nature een lief doetje was, had ik waarschijnlijk die uitbarstingen zeker niet zo erg gehad, iig niet in het bijzijn van anderen.
Soortgelijke eigenschappen kunnen voor je vriendin gelden en iig is de kans klein dat ze er helemáál geen controle over heeft. Dus nogmaals: geef wel goed je grenzen aan!

En professionele hulp kan ook uitweg bieden, zoals anderen al gezegd hebben.
pi_169988239
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 23:15 schreef probeer het volgende:
Dat is dan namelijk een beetje het punt waarop je van een heftig puberende tiener, overgaat naar simpelweg een naar persoon. Dat hele 'het zijn mijn hormonen'-argument verliest op een gegeven moment zijn geldigheid.
Op je 18e is dat moment toch nog niet gekomen? :D
Overigens lijkt TS me wel een erg gevoelig type.
pi_169988300
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 01:12 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Op je 18e is dat moment toch nog niet gekomen? :D
Overigens lijkt TS me wel een erg gevoelig type.
Oow inderdaad, ze heeft ook nog wel even hoor. Genoeg emotioneel onvolwassen 20-25ers, dus ze zal iig geen uitzondering zijn. Maar zo lang gaat TS het niet met haar uit houden op deze manier.

Ze kan qua leeftijd nog prima in de 'hevig puberende tiener' groep vallen, in bepaalde situaties nog niet wetend wat ze met zichzelf aan moet. Maar ze komt toch al wel op de leeftijd waarop je al denk ik wel mag verwachten dat ze zelf wat initiatief toont om dat ten positieve te veranderen. Of dat ze iig beseft dat haar acties consequenties hebben voor anderen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_169988343
Ik kan me wel voorstellen dat je haar niet zomaar ergens uit de auto zet, zodat ze een taxi of ouders kan bellen. Als er dan in de tussentijd iets met haar gebeurt wordt jij verantwoordelijk gehouden. Ik zou dan kiezen voor op ongezellige wijze thuis afzetten. Alleen doei, geen kus, wegwezen.

Je verdient dit niet. En zij kan zich prima een paar weken inhouden als ze zich ertoe zet. Dat zegt genoeg lijkt me.

Je moet bereid zijn om weg te lopen - van de relatie (al haar bullshit wat de spuigaten uitloopt) - en het ook daadwerkelijk te menen (omdat je weet dat je dit niet hoeft te pikken). De enige manier om haar normaal (respectvol) te laten doen, of haar achter je te kunnen laten.
  dinsdag 4 april 2017 @ 08:54:38 #82
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_169989237
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 23:15 schreef probeer het volgende:

[..]

Wat heeft ze zich dan 'een paar keer voorgenomen'? Therapie, meditatie, communicatie, sport, hobby's, mij part een fucking dagboek?

Kijk, het is begrijpelijk dat ze soms last heeft van hevige emoties. Dat hebben we allemaal, en daar hebben we ook allemaal mee moeten leren omgaan. Het wordt echter problematisch als je daar dus zelf helemaal niets mee doet, niets van leert.

Dat is dan namelijk een beetje het punt waarop je van een heftig puberende tiener, overgaat naar simpelweg een naar persoon. Dat hele 'het zijn mijn hormonen'-argument verliest op een gegeven moment zijn geldigheid.

Maar goed .. het lijkt me niet dat jij de persoon gaat zijn die daadwerkelijk zijn hakken in het zand gaat zetten en tegen haar duidelijk maakt dat ze hier toch zelf echt verdomde hard aan zal moeten werken en het niet elke keer gewoon over kan laten waaien. Gezien je het nu toch elke keer weer toe laat dat ze dat doet. En dat zal waarschijnlijk zo blijven gaan, totdat ze een keer iets stuk maakt (waarschijnlijk jullie relatie) op zodanige manier dat het niet meer te repareren valt.
Ze had zich toen voorgenomen om goed na te denken, en te relativeren of haar 'boze' gedachtes op zo'n moment reëel zijn. Dat deed ze super. Niets op aan te merken.

Doordat ze zichtbaar haar best deed, heb ik iets meer 'respect' gekregen voor haar stemmingswisselingen, en heb ik misschien iets te veel door de vingers gezien. Natuurlijk wilde ik haar bij de eerste de beste (kleine) wisseling niet meteen afbranden. Ik heb alsnog wel eens mijn 'hakken in het zand' gezet - maar blijkbaar nog niet genoeg.
N.V.T.
  dinsdag 4 april 2017 @ 08:59:57 #83
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_169989297
Vanochtend heb ik een beetje met haar gekletst (via WhatsApp), en het kwam er op neer dat het 'niet zo goed' met haar gaat. Ik heb haar toen gebeld (want via WhatsApp bespreek je zo iets niet), en ik kreeg niet veel meer zinnigs uit haar. Het enige duidelijke wat ze antwoordde op mijn vraag; ''Wat is er nou aan de hand?'', was; ''Het is niets waar nog meer over gezegd kan worden...''.

Ik heb geen zin om te duwen en te trekken voor antwoorden, dus ik heb haar een fijne dag gewenst en heb zo het gesprek beëindigd. Tuurlijk is het goed van haar dat ze op z'n minst iets aangeeft - maar hier kan ik natuurlijk ook werkelijk niets mee.

Verder heeft ze deze week ontzettend veel school- en leerwerk (want ze zit middenin haar toetsweek), dus daar wil ik haar fatsoenlijk de tijd voor gunnen/bieden. Echter moet ze wel begrijpen dat dit inderdaad haar probleem is - en (nu) niet (meer) die van mij.
N.V.T.
  dinsdag 4 april 2017 @ 09:01:48 #84
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169989324
Ik ben me in de loop van dit topic wel gaan afvragen hoe erg die uitingen van haar stemmingswisselingen zijn. Ik heb zelf ook kritisch gereageerd, maar het valt me op dat er over dit onderwerp soms een stemming ontstaat alsof je nooit iets zou moeten hoeven pikken van iemand. Als zij een kutstemming heeft, heeft vooral zij een probleem. Als jij daar soms iets van meekrijgt in de vorm van een snauw of dat ze een keetje kortaf doet, nou en. Maak het drama niet te groot.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 4 april 2017 @ 09:04:26 #85
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169989364
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 08:59 schreef Rokit het volgende:
Vanochtend heb ik een beetje met haar gekletst (via WhatsApp), en het kwam er op neer dat het 'niet zo goed' met haar gaat. Ik heb haar toen gebeld (want via WhatsApp bespreek je zo iets niet), en ik kreeg niet veel meer zinnigs uit haar. Het enige duidelijke wat ze antwoordde op mijn vraag; ''Wat is er nou aan de hand?'', was; ''Het is niets waar nog meer over gezegd kan worden...''.

Ik heb geen zin om te duwen en te trekken voor antwoorden, dus ik heb haar een fijne dag gewenst en heb zo het gesprek beëindigd. Tuurlijk is het goed van haar dat ze op z'n minst iets aangeeft - maar hier kan ik natuurlijk ook werkelijk niets mee.

Verder heeft ze deze week ontzettend veel school- en leerwerk (want ze zit middenin haar toetsweek), dus daar wil ik haar fatsoenlijk de tijd voor gunnen/bieden. Echter moet ze wel begrijpen dat dit inderdaad haar probleem is - en (nu) niet (meer) die van mij.
Soms wil je gewoon kunnen zeggen dat je je rot voelt, zonder dat je daar nu direct een constructief gesprek over wil voeren.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 4 april 2017 @ 09:23:50 #86
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_169989596
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 09:01 schreef Lienekien het volgende:
Ik ben me in de loop van dit topic wel gaan afvragen hoe erg die uitingen van haar stemmingswisselingen zijn. Ik heb zelf ook kritisch gereageerd, maar het valt me op dat er over dit onderwerp soms een stemming ontstaat alsof je nooit iets zou moeten hoeven pikken van iemand. Als zij een kutstemming heeft, heeft vooral zij een probleem. Als jij daar soms iets van meekrijgt in de vorm van een snauw of dat ze een keetje kortaf doet, nou en. Maak het drama niet te groot.
Dat gebeurt snel, inderdaad... Ik doe echter mijn best om het zo te houden - zoals het is. Het is echt meer dan alleen 'een snauw of een keertje kortaf doen'. Anders zou ik nooit een topic openen.
N.V.T.
pi_169989692
Oke, lichte aarzeling om dit te posten, want invullen, diagnose etc, zo voorzichtig mee zijn..

Zo dit topic lezende en zonder diagnose willen stellen stellen, slechts een ingeving waar misschien over nagedacht kan worden door TS en vriendin; het aantrekken en afstoten zou zo maar te maken kunnen hebben met hechtingsproblematiek. Het onbewust grenzen testen. De stemmingswisselingen vooral angst..En daar hoeft de vriendin zich niet eens bewust van te zijn/zonder voorbedachte rade etc. Afwijzing is dan bevestiging dat de ander haar niet goed genoeg vindt én bevestiging van haar eigen zelfbeeld--> een zekerheid waar ze op aankan ipv onzekerheid van of de ander haar accepteert. Veiligheid is het sleutelwoord.

Los gezien van wat de oorzaak dan ook moge zijn:

Het probleem ligt idd bij haar, dat betekent niet dat ze misschien niet wat hulp kan gebruiken om dat probleem op te lossen, toch? Een opstelling vanuit uitgangspunt 'strijd' lijkt mij niet de manier.
Sterkte Ts!
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
  dinsdag 4 april 2017 @ 09:42:10 #88
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_169989854
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 09:30 schreef Voxs het volgende:
Oke, lichte aarzeling om dit te posten, want invullen, diagnose etc, zo voorzichtig mee zijn..

Zo dit topic lezende en zonder diagnose willen stellen stellen, slechts een ingeving waar misschien over nagedacht kan worden door TS en vriendin; het aantrekken en afstoten zou zo maar te maken kunnen hebben met hechtingsproblematiek. Het onbewust grenzen testen. De stemmingswisselingen vooral angst..En daar hoeft de vriendin zich niet eens bewust van te zijn/zonder voorbedachte rade etc. Afwijzing is dan bevestiging dat de ander haar niet goed genoeg vindt én bevestiging van haar eigen zelfbeeld--> een zekerheid waar ze op aankan ipv onzekerheid van of de ander haar accepteert. Veiligheid is het sleutelwoord.

Los gezien van wat de oorzaak dan ook moge zijn:

Het probleem ligt idd bij haar, dat betekent niet dat ze misschien niet wat hulp kan gebruiken om dat probleem op te lossen, toch? Een opstelling vanuit uitgangspunt 'strijd' lijkt mij niet de manier.
Sterkte Ts!
Het is zeker niet zo dat ik 'strijd' als mijn uitgangspunt kies. Hetgeen dat dit al zo'n half jaar speelt - is wat het er vrijwel naar gemaakt heeft. Mijn 'geduld' begint ook een keer op te raken.

Zoals ik al eerder heb gepost - ze heeft al vaker 'sorry' gezegd, en aangegeven ermee bezig te zijn.
Ik heb al vaak gevraagd wat ik voor haar kan doen, kijkend naar hoe ze zich soms voelt - maar daar komt vrijwel altijd; ''niets'' uit. Dan kan ik wel in het rond gaan tasten - maar dat begint mij nu zodanig veel energie te kosten, dat ik er duidelijk zelf aan onderdoor ga...
N.V.T.
  dinsdag 4 april 2017 @ 09:45:51 #89
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169989907
Je gaat eraan onderdoor? Dan maak je het toch uit?

Of overdrijf je?
The love you take is equal to the love you make.
pi_169989954
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 09:42 schreef Rokit het volgende:

[..]

Het is zeker niet zo dat ik 'strijd' als mijn uitgangspunt kies. Hetgeen dat dit al zo'n half jaar speelt - is wat het er vrijwel naar gemaakt heeft. Mijn 'geduld' begint ook een keer op te raken.

Zoals ik al eerder heb gepost - ze heeft al vaker 'sorry' gezegd, en aangegeven ermee bezig te zijn.
Ik heb al vaak gevraagd wat ik voor haar kan doen, kijkend naar hoe ze zich soms voelt - maar daar komt vrijwel altijd; ''niets'' uit. Dan kan ik wel in het rond gaan tasten - maar dat begint mij nu zodanig veel energie te kosten, dat ik er duidelijk zelf aan onderdoor ga...
ah sorry, het was niet mijn bedoeling met die laatste zinnen van mij jou het idee te geven dat je het verkeerd doet. Meer gericht op andere posters die het hebben over dreigen met uitmaken, op je strepen staan etc.
Ik denk dat je goed bezig bent. Je geeft om haar en wil dingen beter.
Misschien kan je het omdraaien; vraag haar niet wat je kan doen voor haar, wat er aan de hand is, maar vertel haar rustig elke keer wat het met jou doet. Zo krop jij het niet op en geef je haar de mogelijkheid inzicht te krijgen in wat haar gedrag met anderen doet.
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
  dinsdag 4 april 2017 @ 09:48:46 #91
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_169989964
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 09:45 schreef Lienekien het volgende:
Je gaat eraan onderdoor? Dan maak je het toch uit?

Of overdrijf je?
Nou ja, ik denk niet dat ik overdrijf - maar ik vind het wel zodanig moeilijk.
Om het dan 'zo maar' uit te maken, is natuurlijk makkelijker gedacht (getypt) dan gedaan. But that's just me...
N.V.T.
pi_169989965
Heb jij zin om pak hem beet nog 40, 50, 60 jaar bij iemand te zijn waarbij je op je tenen moet lopen?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 4 april 2017 @ 09:50:01 #93
163650 Greys
pi_169989977
TS, heb je eerder topics geopend onder een andere naam over je vriendin? Dat ze minder vaak appte dan jij? En dat jij daar gek van werd? Want dit verhaal voelt nogal bekend. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Greys op 04-04-2017 10:05:44 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 4 april 2017 @ 09:50:10 #94
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_169989981
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 09:48 schreef Voxs het volgende:

[..]

ah sorry, het was niet mijn bedoeling met die laatste zinnen van mij jou het idee te geven dat je het verkeerd doet. Meer gericht op andere posters die het hebben over dreigen met uitmaken, op je strepen staan etc.
Ik denk dat je goed bezig bent. Je geeft om haar en wil dingen beter.
Misschien kan je het omdraaien; vraag haar niet wat je kan doen voor haar, wat er aan de hand is, maar vertel haar rustig elke keer wat het met jou doet. Zo krop jij het niet op en geef je haar de mogelijkheid inzicht te krijgen in wat haar gedrag met anderen doet.
Oh, ik vatte het eigenlijk ook niet zo op hoor!

En dat is inderdaad ook wel goed om te doen. Al heb ik dat wel eens gedaan. Veranderde helaas niet zoveel aan de situatie. Maar, zoals het nu is, lijkt me dat wel erg handig om eens te zeggen...
N.V.T.
  dinsdag 4 april 2017 @ 09:51:07 #95
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_169989989
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 09:50 schreef Greys het volgende:
TS, heb je eerder topics geopend onder een andere naam over je vriendin? Dat ze minder vaak appte dan jij? En dat jij dat veel van werd? Want dit verhaal voelt nogal bekend. :)
Nee, dit is mijn eerste topic hier...
Waar kan ik die andere verhalen lezen?
N.V.T.
  dinsdag 4 april 2017 @ 09:51:52 #96
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_169989996
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 09:48 schreef LittleLady het volgende:
Heb jij zin om pak hem beet nog 40, 50, 60 jaar bij iemand te zijn waarbij je op je tenen moet lopen?
Zeker niet - daarom moet er nu drastisch iets veranderen. Maar dat kan ook niet zo ineens op de een of andere dag, lijkt me...
N.V.T.
pi_169990007
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 09:50 schreef Rokit het volgende:

[..]

Oh, ik vatte het eigenlijk ook niet zo op hoor!

En dat is inderdaad ook wel goed om te doen. Al heb ik dat wel eens gedaan. Veranderde helaas niet zoveel aan de situatie. Maar, zoals het nu is, lijkt me dat wel erg handig om eens te zeggen...
Als je een topic op Fok er over opent, dan is het tijd idd ;)
Misschien opent dat ook de weg naar een gesprek over wat hulp zoeken.
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
pi_169990014
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 09:51 schreef Rokit het volgende:

[..]

Zeker niet - daarom moet er nu drastisch iets veranderen. Maar dat kan ook niet zo ineens op de een of andere dag, lijkt me...
Mensen veranderen pas als ze dat zelf willen, zij lijkt mij niet veel moeite te hebben met haar gedrag, dus waarom zou ze veranderen?
  dinsdag 4 april 2017 @ 10:03:02 #99
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_169990157
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 09:52 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Mensen veranderen pas als ze dat zelf willen, zij lijkt mij niet veel moeite te hebben met haar gedrag, dus waarom zou ze veranderen?
Ze heeft zelf aangegeven er wèl moeite mee te hebben. Vaak gecombineerd met; ''Ik wil helemaal niet zo zijn!''. Ze heeft tevens zelf aangegeven, wèl te willen veranderen, omdat - ik citeer - ''Het zo niet langer kan''.
N.V.T.
pi_169990199
Ze ziet je als vanzelfsprekend, je bent lief en komt altijd weer terug, ze kan dit maken bij jou en bij haar familie en vrienden, ze komt er mee weg en dat weet ze.

Geef haar 1 keer het gevoel dat ze je echt kwijt is, dat je het zo spuugzat bent en dat je niks meer met dat rare gedrag te maken wilt hebben.

Stop met vanzelfsprekend zijn.

En als zij dat ook prima vindt, kun je d'r beter kwijt zijn dan rijk.
  dinsdag 4 april 2017 @ 10:08:45 #101
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_169990238
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 10:06 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
Ze ziet je als vanzelfsprekend, je bent lief en komt altijd weer terug, ze kan dit maken bij jou en bij haar familie en vrienden, ze komt er mee weg en dat weet ze.

Geef haar 1 keer het gevoel dat ze je echt kwijt is, dat je het zo spuugzat bent en dat je niks meer met dat rare gedrag te maken wilt hebben.

Stop met vanzelfsprekend zijn.

En als zij dat ook prima vindt, kun je d'r beter kwijt zijn dan rijk.
Daar heb je gelijk in.
N.V.T.
  Moderator dinsdag 4 april 2017 @ 10:16:34 #102
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_169990371
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 10:03 schreef Rokit het volgende:

[..]

Ze heeft zelf aangegeven er wèl moeite mee te hebben. Vaak gecombineerd met; ''Ik wil helemaal niet zo zijn!''. Ze heeft tevens zelf aangegeven, wèl te willen veranderen, omdat - ik citeer - ''Het zo niet langer kan''.
Dat is toneelspel. Dat doet ze alleen maar als jij uit de band springt met je reactie op haar naar haar mening, dan speelt ze even de hulpeloze meid, en dan kom jij weer terug. Zij is als een poppenspeler, en jij bent de pop.

Zij is alleen maar bezig met zichzelf. Welk gevoel zij wil hebben, op welk moment, op welke manier, en zelfs als ze jou probeert 'terug te winnen' doet ze dat voor zichzelf. Ze houdt niet daadwerkelijk rekening met je, ze houdt alleen maar in die mate rekening met jou dat jij blijft en haar voorziet in de emotionele lading die zij op een willekeurig moment nodig heeft.

Dat is echter geen liefde. Zij heeft dat emotionele drama nodig, en ze heeft iemand nodig die haar voedt daarin. Dat doe jij, want jij bent wat zwak, want jij wil haar vooral begrijpen etc. Daarom is ze met jou. Een gast die hier doorheen prikt heeft geen zin in een relatie met haar, want die wil een normale relatie. Met zo'n gast is zij dan ook niet samen, want die geeft haar niet wat zij wil, die kan ze niet om haar vinger winden.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 4 april 2017 @ 10:22:42 #103
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_169990466
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 10:16 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat is toneelspel. Dat doet ze alleen maar als jij uit de band springt met je reactie op haar naar haar mening, dan speelt ze even de hulpeloze meid, en dan kom jij weer terug. Zij is als een poppenspeler, en jij bent de pop.

Zij is alleen maar bezig met zichzelf. Welk gevoel zij wil hebben, op welk moment, op welke manier, en zelfs als ze jou probeert 'terug te winnen' doet ze dat voor zichzelf. Ze houdt niet daadwerkelijk rekening met je, ze houdt alleen maar in die mate rekening met jou dat jij blijft en haar voorziet in de emotionele lading die zij op een willekeurig moment nodig heeft.

Dat is echter geen liefde. Zij heeft dat emotionele drama nodig, en ze heeft iemand nodig die haar voedt daarin. Dat doe jij, want jij bent wat zwak, want jij wil haar vooral begrijpen etc. Daarom is ze met jou. Een gast die hier doorheen prikt heeft geen zin in een relatie met haar, want die wil een normale relatie. Met zo'n gast is zij dan ook niet samen, want die geeft haar niet wat zij wil, die kan ze niet om haar vinger winden.
Ja, ik begin dat nu ook stukje bij beetje steeds meer in te zien.
Het is en blijft - voor mij - echter een ontzettend moeilijke keuze.

Ik heb natuurlijk ook lief- en leed gedeeld met haar.
Ik voel me echt ff niet zo top, om eerlijk te zijn :(

edit;
Al heeft ze wel, exact dezelfde dingen verteld tegen haar ouders, vriendinnen e.d. Dus ik ben dan sowieso niet de enige, die ze 'om haar vinger kan winden'.
N.V.T.
pi_169990499
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 10:03 schreef Rokit het volgende:

[..]

Ze heeft zelf aangegeven er wèl moeite mee te hebben. Vaak gecombineerd met; ''Ik wil helemaal niet zo zijn!''. Ze heeft tevens zelf aangegeven, wèl te willen veranderen, omdat - ik citeer - ''Het zo niet langer kan''.
Ja naar jou straatje praten noemen we dat, dat is om jou even gerust te stellen en een dag later is ze gewoon weer lekker haar eigen zelf, kan haar het schelen, pas als deze mensen enorme verliezen hebben geleden gaan de ogen pas open.
pi_169990524
Dat laatste dus duidelijk: geen toneelspel, maar iemand die met zichzelf in de knoop zit.
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
  Moderator dinsdag 4 april 2017 @ 10:26:25 #106
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_169990525
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 10:22 schreef Rokit het volgende:

[..]

Ja, ik begin dat nu ook stukje bij beetje steeds meer in te zien.
Het is en blijft - voor mij - echter een ontzettend moeilijke keuze.

Ik heb natuurlijk ook lief- en leed gedeeld met haar.
Ik voel me echt ff niet zo top, om eerlijk te zijn :(

edit;
Al heeft ze wel, exact dezelfde dingen verteld tegen haar ouders, vriendinnen e.d. Dus ik ben dan sowieso niet de enige, die ze 'om haar vinger kan winden'.
Ja natuurlijk is dat kut. Maar jij houdt op een hele andere manier van haar dan zij van jou. Jij houdt van haar om haar (en misschien omdat je denkt dat je niets beters kunt krijgen want laten we eerlijk zijn, als er zich naast je huidige vriendin meer meiden aan'bieden' aan jou die wél normaal doen, dan is de keuze heel eenvoudig, ook voor jou...) maar zij houdt van jou omdat jij haar voorziet in haar dosis emotie/drama.

Natuurlijk doet ze dat, zij kan alle mensen om haar heen om haar vinger winden op deze manier. Gewoon stug volhouden, dan geven de anderen uiteindelijk toe. Haar familie kan toch niet wegrennen.

Zij omringt zich met mensen die ze om haar vinger kan winden, niet met de mensen waarbij ze dat niet kan, en dat is logisch, want de mensen bij wie ze dat niet kan zien haar gedrag voor wat het is, onwenselijk, en als je dan de keuze hebt tussen met iemand omgaan die dit soort gedrag laat zien, of omgaan met andere mensen die dit gedrag niet laten zien, dan is die keuze heel makkelijk.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_169990582
Ts, het is altijd makkelijk praten vanuit een onbekende positie, en invulling gauw gedaan. En een vals gevoel van verontwaardiging en rechtmatigheid en een stukje valsheid toeschrijven aan je vriendin ook.
Denk goed na, praat met haar!
Nu weg hier. Sterkte!
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
  dinsdag 4 april 2017 @ 10:29:55 #108
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_169990589
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 10:26 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja natuurlijk is dat kut. Maar jij houdt op een hele andere manier van haar dan zij van jou. Jij houdt van haar om haar (en misschien omdat je denkt dat je niets beters kunt krijgen want laten we eerlijk zijn, als er zich naast je huidige vriendin meer meiden aan'bieden' aan jou die wél normaal doen, dan is de keuze heel eenvoudig, ook voor jou...) maar zij houdt van jou omdat jij haar voorziet in haar dosis emotie/drama.

Natuurlijk doet ze dat, zij kan alle mensen om haar heen om haar vinger winden op deze manier. Gewoon stug volhouden, dan geven de anderen uiteindelijk toe. Haar familie kan toch niet wegrennen.

Zij omringt zich met mensen die ze om haar vinger kan winden, niet met de mensen waarbij ze dat niet kan, en dat is logisch, want de mensen bij wie ze dat niet kan zien haar gedrag voor wat het is, onwenselijk, en als je dan de keuze hebt tussen met iemand omgaan die dit soort gedrag laat zien, of omgaan met andere mensen die dit gedrag niet laten zien, dan is die keuze heel makkelijk.
Ah, ja dat is best begrijpelijk van haar kant dan.
Ik zou me waarschijnlijk ook met de 'juiste mensen' omringen dan.

Ik durf alleen niet compleet toe te geven op je; 'ze houdt van jou omdat jij haar voorziet...'-dingetje.
Misschien stel ik me dan nu 'zwak' op (of praat ik haar gedrag goed), maar ze zal toch ook echt wel van me houden, om mij...
N.V.T.
  dinsdag 4 april 2017 @ 10:30:13 #109
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_169990595
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 10:29 schreef Voxs het volgende:
Ts, het is altijd makkelijk praten vanuit een onbekende positie, en invulling gauw gedaan. En een vals gevoel van verontwaardiging en rechtmatigheid en een stukje valsheid toeschrijven aan je vriendin ook.
Denk goed na, praat met haar!
Nu weg hier. Sterkte!
Bedankt!
N.V.T.
pi_169990624
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 10:29 schreef Rokit het volgende:

[..]

Misschien stel ik me dan nu 'zwak' op (of praat ik haar gedrag goed), maar ze zal toch ook echt wel van me houden, om mij...
Wie probeer je nu te overtuigen, ons of jezelf?
  Moderator dinsdag 4 april 2017 @ 10:34:42 #111
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_169990683
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 10:29 schreef Rokit het volgende:

[..]

Ah, ja dat is best begrijpelijk van haar kant dan.
Ik zou me waarschijnlijk ook met de 'juiste mensen' omringen dan.

Ik durf alleen niet compleet toe te geven op je; 'ze houdt van jou omdat jij haar voorziet...'-dingetje.
Misschien stel ik me dan nu 'zwak' op (of praat ik haar gedrag goed), maar ze zal toch ook echt wel van me houden, om mij...
Als je echt oprecht van iemand houdt, dan ben je ook bezig met hoe de ander zich voelt, omdat je wil dat de ander zich goed voelt, daar doe je ook moeite voor. Zij doet dat niet. Zij doet dat reactief. Die excuses komen altijd achteraf, en altijd als zij aan jou merkt dat jij kwaad/geirriteerd wordt. Oftewel, het gaat er niet om dat jij verdrietig/boos etc wordt, nee, het is puur eigenbelang want dat maakt onderdeel uit van het hele eerst afstoten, dan aantrekken incl de bijbehorende dramatische filmscenes en tranen en beloftes etc.

Waarom kan dat niet vooraf? Het is niet zo dat ze nog niet weet hoe deze situaties gaan, want ze heeft al heel vaak zo'n situatie veroorzaakt en dus meegemaakt, dus ze weet hoe dat loopt. Waarom zegt ze niet vooraf 'dit moet ik nu dus anders aanpakken'. Het is niet dat ze dat niet kán, het is dat het niet hoeft want ze komt er mee weg bij jou. Aantrekken, afstoten, aantrekken, afstoten, aantrek....etc.

Ga er maar vanuit dat ze bij haar baas/leraar/andere mensen dit niet zo doet, want zodra ze merkt dat bij een persoon (waar ze niet van weg kan, zoals een leraar bv) niet werkt wat ze normaal gesproken doet, dan kan ze zich ineens wél anders opstellen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_169990690
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 08:54 schreef Rokit het volgende:

[..]

Ze had zich toen voorgenomen om goed na te denken, en te relativeren of haar 'boze' gedachtes op zo'n moment reëel zijn. Dat deed ze super. Niets op aan te merken.

Doordat ze zichtbaar haar best deed, heb ik iets meer 'respect' gekregen voor haar stemmingswisselingen, en heb ik misschien iets te veel door de vingers gezien. Natuurlijk wilde ik haar bij de eerste de beste (kleine) wisseling niet meteen afbranden. Ik heb alsnog wel eens mijn 'hakken in het zand' gezet - maar blijkbaar nog niet genoeg.
Ok, mooi. Dat is stap 1.

Maar daarna haakt ze dus af. 'Nadenken over' is niet hetzelfde als 'er aan werken'. Dat vereist een actieplan en daadwerkelijke inzet. Hierboven ergens staat een post van, ik meen, naoomx, die heel duidelijk neerzet welke activiteiten zij plant om haar stemmingswisselingen zo veel mogelijk tegen te gaan / te controleren. En dat zijn er best wat. Daar gaat tijd en moeite in zitten. Werk.

Er alleen 'over nadenken' is een uitvlucht, een excuus om er niets aan te doen maar wel bezig te lijken.

En over het feit dat ze eigenlijk nooit iets inhoudelijks vertelt en niet verder komt dan 'ik kan het niet goed uitleggen' of 'alles is er al wel over gezegd'. Ook dat is weer zo'n uitvlucht om er niet mee bezig te hoeven zijn. Daarbij is het in mijn ogen niet minder dan redelijk voor jou om van haar te vragen meer haar best te doen om daarover te communiceren. Jij bent een van de mensen die van haar stemmingswisselingen mag genieten en je stelt je daarin enorm begripvol op (misschien dus zelfs te). Dan mag je imo op zijn minst verwachten dat ze wat meer haar best doet om er daadwerkelijk over te praten.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 4 april 2017 @ 10:37:05 #113
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_169990729
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 10:31 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Wie probeer je nu te overtuigen, ons of jezelf?
Beide, maar - als ik heel eerlijk ben - toch mezelf...
N.V.T.
  Moderator dinsdag 4 april 2017 @ 10:37:07 #114
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_169990731
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 10:35 schreef probeer het volgende:

[..]

Ok, mooi. Dat is stap 1.

Maar daarna haakt ze dus af. 'Nadenken over' is niet hetzelfde als 'er aan werken'. Dat vereist een actieplan en daadwerkelijke inzet. Hierboven ergens staat een post van, ik meen, naoomx, die heel duidelijk neerzet welke activiteiten zij plant om haar stemmingswisselingen zo veel mogelijk tegen te gaan / te controleren. En dat zijn er best wat. Daar gaat tijd en moeite in zitten. Werk.

Er alleen 'over nadenken' is een uitvlucht, een excuus om er niets aan te doen maar wel bezig te lijken.

En over het feit dat ze eigenlijk nooit iets inhoudelijks vertelt en niet verder komt dan 'ik kan het niet goed uitleggen' of 'alles is er al wel over gezegd'. Ook dat is weer zo'n uitvlucht om er niet mee bezig te hoeven zijn. Daarbij is het in mijn ogen niet minder dan redelijk voor jou om van haar te vragen meer haar best te doen om daarover te communiceren. Jij bent een van de mensen die van haar stemmingswisselingen mag genieten en je stelt je daarin enorm begripvol op (misschien dus zelfs te). Dan mag je imo op zijn minst verwachten dat ze wat meer haar best doet om er daadwerkelijk over te praten.
Dat is ZÓ erg waar. _O_
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 4 april 2017 @ 10:38:43 #115
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_169990757
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 10:34 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Als je echt oprecht van iemand houdt, dan ben je ook bezig met hoe de ander zich voelt, omdat je wil dat de ander zich goed voelt, daar doe je ook moeite voor. Zij doet dat niet. Zij doet dat reactief. Die excuses komen altijd achteraf, en altijd als zij aan jou merkt dat jij kwaad/geirriteerd wordt. Oftewel, het gaat er niet om dat jij verdrietig/boos etc wordt, nee, het is puur eigenbelang want dat maakt onderdeel uit van het hele eerst afstoten, dan aantrekken incl de bijbehorende dramatische filmscenes en tranen en beloftes etc.

Waarom kan dat niet vooraf? Het is niet zo dat ze nog niet weet hoe deze situaties gaan, want ze heeft al heel vaak zo'n situatie veroorzaakt en dus meegemaakt, dus ze weet hoe dat loopt. Waarom zegt ze niet vooraf 'dit moet ik nu dus anders aanpakken'. Het is niet dat ze dat niet kán, het is dat het niet hoeft want ze komt er mee weg bij jou. Aantrekken, afstoten, aantrekken, afstoten, aantrek....etc.

Ga er maar vanuit dat ze bij haar baas/leraar/andere mensen dit niet zo doet, want zodra ze merkt dat bij een persoon (waar ze niet van weg kan, zoals een leraar bv) niet werkt wat ze normaal gesproken doet, dan kan ze zich ineens wél anders opstellen.
Zo denk ik er dus na deze 'zooi' ook over hoor...
Ik moet haar echt duidelijk maken dat ik dit NIET wil.
N.V.T.
pi_169990793
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 april 2017 10:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat is ZÓ erg waar. _O_
Dat weet ik uit persoonlijke ervaring ;)
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator dinsdag 4 april 2017 @ 10:41:13 #117
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_169990805
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 10:38 schreef Rokit het volgende:

[..]

Zo denk ik er dus na deze 'zooi' ook over hoor...
Ik moet haar echt duidelijk maken dat ik dit NIET wil.
Dat is dus niet helemaal wat ik bedoel. Goed, stel even je slaagt er in (en dat gaat je niet lukken) om haar daarvan te overtuigen. Dan doet ze dat dus bij jou niet meer, omdat ze weet dat dat bij jou niet meer werkt, en dus gaat ze iets anders doen.

Maar is dat echt wat je wil? "ik ga kut met je om tot ik merk dat dat niet meer werkt, en dan ga ik me anders gedragen, nl op een manier zoals ik het eigenlijk al vanaf het begin bij iedereen had moeten doen, en dus ook bij jou, maar dat doe ik niet omdat ik dat vanuit mezelf graag wil voor ons, maar ik doe dat omdat mijn default handelswijze bij jou gewoon niet werkt".

Klinkt dat echt goed in jouw oren?
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator dinsdag 4 april 2017 @ 10:41:29 #118
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_169990809
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 10:40 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat weet ik uit persoonlijke ervaring ;)
Ik ook ;)
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 4 april 2017 @ 10:41:51 #119
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_169990814
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 10:35 schreef probeer het volgende:

[..]

Ok, mooi. Dat is stap 1.

Maar daarna haakt ze dus af. 'Nadenken over' is niet hetzelfde als 'er aan werken'. Dat vereist een actieplan en daadwerkelijke inzet. Hierboven ergens staat een post van, ik meen, naoomx, die heel duidelijk neerzet welke activiteiten zij plant om haar stemmingswisselingen zo veel mogelijk tegen te gaan / te controleren. En dat zijn er best wat. Daar gaat tijd en moeite in zitten. Werk.

Er alleen 'over nadenken' is een uitvlucht, een excuus om er niets aan te doen maar wel bezig te lijken.

En over het feit dat ze eigenlijk nooit iets inhoudelijks vertelt en niet verder komt dan 'ik kan het niet goed uitleggen' of 'alles is er al wel over gezegd'. Ook dat is weer zo'n uitvlucht om er niet mee bezig te hoeven zijn. Daarbij is het in mijn ogen niet minder dan redelijk voor jou om van haar te vragen meer haar best te doen om daarover te communiceren. Jij bent een van de mensen die van haar stemmingswisselingen mag genieten en je stelt je daarin enorm begripvol op (misschien dus zelfs te). Dan mag je imo op zijn minst verwachten dat ze wat meer haar best doet om er daadwerkelijk over te praten.
Ik bedoelde 'nadenken over' eigenlijk als in; ze zou eerst goed nadenken, VOOR ze zo'n gedachte verbaal zou uiten. Het 'eerst denken, dan doen'-idee...

Dus niet, dat ze alleen denkt van; 'Goh, dat was kut zeg - laat ik dan niet meer doen de volgende keer...'.
N.V.T.
  dinsdag 4 april 2017 @ 10:42:58 #120
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_169990829
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 10:41 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat is dus niet helemaal wat ik bedoel. Goed, stel even je slaagt er in (en dat gaat je niet lukken) om haar daarvan te overtuigen. Dan doet ze dat dus bij jou niet meer, omdat ze weet dat dat bij jou niet meer werkt, en dus gaat ze iets anders doen.

Maar is dat echt wat je wil? "ik ga kut met je om tot ik merk dat dat niet meer werkt, en dan ga ik me anders gedragen, nl op een manier zoals ik het eigenlijk al vanaf het begin bij iedereen had moeten doen, en dus ook bij jou, maar dat doe ik niet omdat ik dat vanuit mezelf graag wil voor ons, maar ik doe dat omdat mijn default handelswijze bij jou gewoon niet werkt".

Klinkt dat echt goed in jouw oren?
Ohja... Nee, nu snap ik ook wat jij bedoelt.
Blijft voor mij echt moeilijk hoor.
N.V.T.
pi_169990853
Oke, nog een poging: Ts, je beseft je dat mensen hier enorm aan het invullen zijn? Al haar motieven, gedachten, gevoelens. Je vriendin zegt dat ze het niet weet, geloof haar en zoek samen met haar een manier waarop ze er achter kan komen zodat ze het wél weet.
Enige weg die de juiste is.
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
pi_169990854
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 10:38 schreef Rokit het volgende:

[..]

Zo denk ik er dus na deze 'zooi' ook over hoor...
Ik moet haar echt duidelijk maken dat ik dit NIET wil.
Actie eisen. Begin maar bij het inschakelen van professionele hulp. Huisarts, eventueel verwijzing psycholoog. Samen voor gaan zitten, desnoods al een lijstje van mogelijkheden maken. Een plan van aanpak opstellen. Dat bespreken, en haar een telefoon in de handen drukken en een afspraak laten maken.

Imo mag, nee moet, ze aan jou laten zien dat ze er actief! mee bezig is om dit aan te pakken. Want op de passieve manier waarop dat nu lijkt te gaan houdt jullie relatie geen stand.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 4 april 2017 @ 10:47:04 #123
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_169990885
quote:
4s.gif Op dinsdag 4 april 2017 10:44 schreef Voxs het volgende:
Oke, nog een poging: Ts, je beseft je dat mensen hier enorm aan het invullen zijn? Al haar motieven, gedachten, gevoelens. Je vriendin zegt dat ze het niet weet, geloof haar en zoek samen met haar een manier waarop ze er achter kan komen zodat ze het wél weet.
Enige weg die de juiste is.
Ok, TS. Negeer dit hierboven.

Just fucking run. Je bent te jong om jezelf vast te binden aan een psychotisch wijf. Zoek gewoon een leuke meid die geen diepe levensveranderende en vergallende issues heeft.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 4 april 2017 @ 10:48:17 #124
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_169990911
quote:
4s.gif Op dinsdag 4 april 2017 10:44 schreef Voxs het volgende:
Oke, nog een poging: Ts, je beseft je dat mensen hier enorm aan het invullen zijn? Al haar motieven, gedachten, gevoelens. Je vriendin zegt dat ze het niet weet, geloof haar en zoek samen met haar een manier waarop ze er achter kan komen zodat ze het wél weet.
Enige weg die de juiste is.
Ik vind het tof dat je een totaal andere kijk hebt, dan veel mensen hier - maar dat maakt het voor mij niet echt overzichtelijk nu :?...

Ik sta/stond aan jouw kant - maar kan me ook erg goed vinden in wat de 'anderen' typen.
N.V.T.
  dinsdag 4 april 2017 @ 10:48:47 #125
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_169990919
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 april 2017 10:47 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ok, TS. Negeer dit hierboven.

Just fucking run. Je bent te jong om jezelf vast te binden aan een psychotisch wijf. Zoek gewoon een leuke meid die geen diepe levensveranderende en vergallende issues heeft.
Duidelijk.
N.V.T.
  dinsdag 4 april 2017 @ 10:50:23 #126
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_169990950
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 10:44 schreef probeer het volgende:

[..]

Actie eisen. Begin maar bij het inschakelen van professionele hulp. Huisarts, eventueel verwijzing psycholoog. Samen voor gaan zitten, desnoods al een lijstje van mogelijkheden maken. Een plan van aanpak opstellen. Dat bespreken, en haar een telefoon in de handen drukken en een afspraak laten maken.

Imo mag, nee moet, ze aan jou laten zien dat ze er actief! mee bezig is om dit aan te pakken. Want op de passieve manier waarop dat nu lijkt te gaan houdt jullie relatie geen stand.
Maar ik ben wel van mening, dat als ook maar IEMAND iets 'moet', het zelf moet doen. Ik vind, zelf, dat ik niet kan eisen dat ze dat allemaal gaat doen. Daar is ze - vind ik - vrij in...

Het is knettertje handig dat ze het wèl doet, ja, maar ik wil haar wel de keuze laten. Mocht ze het dan niet willen, weet ik genoeg.
N.V.T.
pi_169990959
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 10:41 schreef Rokit het volgende:

[..]

Ik bedoelde 'nadenken over' eigenlijk als in; ze zou eerst goed nadenken, VOOR ze zo'n gedachte verbaal zou uiten. Het 'eerst denken, dan doen'-idee...

Dus niet, dat ze alleen denkt van; 'Goh, dat was kut zeg - laat ik dan niet meer doen de volgende keer...'.
Nog steeds stap 1. Heel goed dat ze zich er van bewust is, en het probeert niet te doen (al zou je eigenlijk ook niets anders verwachten). Maar ze zal zich moeten gaan beseffen dat ze op dit moment blijkbaar niet zelf de vaardigheden bezit om met zon situatie (of die gevoelens) om te gaan. En dat is helemaal niet erg om te erkennen hoor, dat spreek imo juist van zelfinzicht.

Maar 'proberen het niet meer zo te doen' blijkt niet voldoende. Ze zal voor zichzelf (met behulp van anderen) dat hele proces inzichtelijk moeten maken. Actief zoeken naar zaken die ze kan veranderen, verbeteren, om er wel goed mee om te gaan. En blijkbaar kan ze dat nu nog niet zelf. En nogmaals ... Dat ze dat nog niet kan is echt niet erg, jullie zijn immers nog jong (en van fouten leert men). Maar ze zal dat toch echt moeten gaan leren. En omwille van jullie relatie kan ze daar beter nu mee beginnen dan ergens in de komende paar jaren.

Gelukkig hebben we in Nederland ontzettend uitgebreide psychologische hulpverlening.

[ Bericht 8% gewijzigd door probeer op 04-04-2017 10:55:59 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_169991015
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 10:50 schreef Rokit het volgende:

[..]

Maar ik ben wel van mening, dat als ook maar IEMAND iets 'moet', het zelf moet doen. Ik vind, zelf, dat ik niet kan eisen dat ze dat allemaal gaat doen. Daar is ze - vind ik - vrij in...

Het is knettertje handig dat ze het wèl doet, ja, maar ik wil haar wel de keuze laten. Mocht ze het dan niet willen, weet ik genoeg.
Oow zeker. Je kan natuurlijk niets echt eisen, of haar ergens toe dwingen.

Maar je zit wel met zijn tweeen in een relatie. Dus je kan imo prima aangeven wat het vanuit jouw kant voor jullie relatie betekent als ze dat niet doet. Zoals je inderdaad in je laatste alinea al stelt. Soort kiezen of delen idee.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 4 april 2017 @ 10:54:38 #129
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_169991028
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 10:53 schreef probeer het volgende:

[..]

Oow zeker. Je kan natuurlijk niets echt eisen, of haar ergens toe dwingen.

Maar je zit wel met zijn tweeen in een relatie. Dus je kan imo prima aangeven wat het vanuit jouw kant voor jullie relatie betekent als ze dat niet doet. Zoals je inderdaad in je laatste alinea al stelt. Soort kiezen of delen idee.
Ja, okey - ik begrijp het volkomen.
N.V.T.
pi_169991065
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 10:48 schreef Rokit het volgende:

[..]

Ik vind het tof dat je een totaal andere kijk hebt, dan veel mensen hier - maar dat maakt het voor mij niet echt overzichtelijk nu :?...

Ik sta/stond aan jouw kant - maar kan me ook erg goed vinden in wat de 'anderen' typen.
Het is goed je dingen af te vragen, dingen af te wegen. Haar gedrag is rot. Voor jou en ook voor haar. Je bent in relatie met elkaar, werk er samen aan. Praat met haar, bespreek je twijfels en zorgen. Ik raad je aan niet te gaan verwijten. Gewoon vertellen. Als zij aangeeft dit ook niet zo te willen, dan kunnen jullie samen kijken naar wat kan helpen. Hulp, afspraken maken etc.

Ik neem aan dat er nog genoeg liefde bij je zit en er genoeg blijheid is, anders had je hier geen hulp gevraagd. Conclusies over bij elkaar blijven/uit elkaar gaan kan je altijd later nog trekken.
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
pi_169991087
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 10:54 schreef Rokit het volgende:

[..]

Ja, okey - ik begrijp het volkomen.
Toevoeging: En haar voor die keuze stellen hoeft echt niet eens middels een soort van ultimatum hoor. Een 'als je dit niet doet is onze relatie over'. Want over het algemeen reageren mensen niet goed op ultimatums.

Maar je kan prima aangeven wat dit allemaal met jou doet. Dat ondanks je heel graag bij haar wilt zijn, je het op deze manier allemaal heel erg moeilijk vindt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_169991097
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 10:56 schreef Voxs het volgende:

[..]

Het is goed je dingen af te vragen, dingen af te wegen. Haar gedrag is rot. Voor jou en ook voor haar. Je bent in relatie met elkaar, werk er samen aan. Praat met haar, bespreek je twijfels en zorgen. Ik raad je aan niet te gaan verwijten. Gewoon vertellen. Als zij aangeeft dit ook niet zo te willen, dan kunnen jullie samen kijken naar wat kan helpen. Hulp, afspraken maken etc.

Ik neem aan dat er nog genoeg liefde bij je zit en er genoeg blijheid is, anders had je hier geen hulp gevraagd. Conclusies over bij elkaar blijven/uit elkaar gaan kan je altijd later nog trekken.
Goede post, helemaal mee eens.
"Pools are perfect for holding water"
pi_169991100
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 10:57 schreef probeer het volgende:

[..]

Toevoeging: En haar voor die keuze stellen hoeft echt niet eens middels een soort van ultimatum hoor. Een 'als je dit niet doet is onze relatie over'. Want over het algemeen reageren mensen niet goed op ultimatums.

Maar je kan prima aangeven wat dit allemaal met jou doet. Dat ondanks je heel graag bij haar wilt zijn, je het op deze manier allemaal heel erg moeilijk vindt.
Dit dus!
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
  dinsdag 4 april 2017 @ 11:02:51 #134
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_169991176
Duidelijk posts, Voxs & Probeer! (Trouwens ook ieder ander, lol).

Ik kan hier goed mijn verhaal kwijt, en krijg duidelijke (weliswaar erg harde - maar goede) tips.
Ik heb het er echt niet makkelijk mee - en vind de keuzes die ik moet maken allemaal heel erg moeilijk.

Misschien is dit logisch, maar dat neemt niet mijn gevoel weg. Ik wou dat het allemaal 'zo' opgelost kon worden - maar dat kan natuurlijk niet.
Ik ga met haar praten.
N.V.T.
pi_169991297
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 11:02 schreef Rokit het volgende:
Duidelijk posts, Voxs & Probeer! (Trouwens ook ieder ander, lol).

Ik kan hier goed mijn verhaal kwijt, en krijg duidelijke (weliswaar erg harde - maar goede) tips.
Ik heb het er echt niet makkelijk mee - en vind de keuzes die ik moet maken allemaal heel erg moeilijk.

Misschien is dit logisch, maar dat neemt niet mijn gevoel weg. Ik wou dat het allemaal 'zo' opgelost kon worden - maar dat kan natuurlijk niet.
Ik ga met haar praten.
^O^
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
  Moderator dinsdag 4 april 2017 @ 11:11:26 #136
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_169991324
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 11:02 schreef Rokit het volgende:
Duidelijk posts, Voxs & Probeer! (Trouwens ook ieder ander, lol).

Ik kan hier goed mijn verhaal kwijt, en krijg duidelijke (weliswaar erg harde - maar goede) tips.
Ik heb het er echt niet makkelijk mee - en vind de keuzes die ik moet maken allemaal heel erg moeilijk.

Misschien is dit logisch, maar dat neemt niet mijn gevoel weg. Ik wou dat het allemaal 'zo' opgelost kon worden - maar dat kan natuurlijk niet.
Ik ga met haar praten.
Kijk, niemand die zegt dat dit makkelijk is. Maar als zij écht niet zo wil zijn, als zij dit écht wil veranderen, écht dingen anders wil leren doen, dan onderneemt ze daar, pro-actief actie op.

Zij doet dat niet. Zij ROEPT wel een hele hoop, maar ze berust in het feit dat jij toch niet weg gaat en zij dus niet per se iets moet veranderen want haar familie gaat nergens heen, en jij kiest er voor om ondanks haar gedoe toch te blijven, dus ze hoéft helemaal niks.

Als je iets écht wil, omdat je inziet dat het niet goed gaat, voor jezelf niet, maar ook zeker voor je partner en jullie relatie niet, dan onderneem je actie. Dan praat je, dan vraag je, dan zoek je op internet, bel je, maak je afspraken met een psycholoog/instantie/huisarts, whatever.

Maar dat doet zij niet, omdat ze het wel lekker vindt hoe ze nu gaat. Het is m.i. niet de bedoeling dat JIJ dit gaat doen als zij vooral heel hard roept 'dat zij heus wel anders wil'.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 4 april 2017 @ 11:14:08 #137
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169991370
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 11:11 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Kijk, niemand die zegt dat dit makkelijk is. Maar als zij écht niet zo wil zijn, als zij dit écht wil veranderen, écht dingen anders wil leren doen, dan onderneemt ze daar, pro-actief actie op.

Zij doet dat niet. Zij ROEPT wel een hele hoop, maar ze berust in het feit dat jij toch niet weg gaat en zij dus niet per se iets moet veranderen want haar familie gaat nergens heen, en jij kiest er voor om ondanks haar gedoe toch te blijven, dus ze hoéft helemaal niks.

Als je iets écht wil, omdat je inziet dat het niet goed gaat, voor jezelf niet, maar ook zeker voor je partner en jullie relatie niet, dan onderneem je actie. Dan praat je, dan vraag je, dan zoek je op internet, bel je, maak je afspraken met een psycholoog/instantie/huisarts, whatever.

Maar dat doet zij niet, omdat ze het wel lekker vindt hoe ze nu gaat. Het is m.i. niet de bedoeling dat JIJ dit gaat doen als zij vooral heel hard roept 'dat zij heus wel anders wil'.
Dus ze kón wel veranderen, maar omdat ze dat tot nu toe niet heeft gedaan, gaat ze nooit meer veranderen.

Ik zie een fout in je redenering.
The love you take is equal to the love you make.
pi_169991375
Dit soort stemmingswisselingen bij vrouwen hebben imo vaak te maken met bijv.

- hormonen (o.a. wellicht door late pubertijd)
- lage stressbestendigheid (gevolg -> zeer irrationeel handelen wat vaak bij vrouwen voorkomt)
- onzekerheid of niet lekker in je vel zitten

Ze is echter nog jong en 'onervaren' in het leven. Wellicht dat het met de tijd minder wordt, zodra het leven structuur aan neemt. Bijna alle 18 jarigen die ik heb gekend, zijn op die leeftijd best onzeker over zichzelf en hun toekomst. En ze hebben allemaail hun eigen 'issues'. Bij vrouwen is dit vaak duidelijker zichtbaar in gedrag imo.
  Moderator dinsdag 4 april 2017 @ 11:17:36 #139
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_169991438
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 11:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dus ze kón wel veranderen, maar omdat ze dat tot nu toe niet heeft gedaan, gaat ze nooit meer veranderen.

Ik zie een fout in je redenering.
Oh ze KAN wel veranderen, maar dan moet ze die wil wel hebben, en die wil heeft ze niet, want ze onderneemt geen actie. Ik kijk niet naar wat ze zegt, ik kijk naar wat ze (niet) doet.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 4 april 2017 @ 11:19:51 #140
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169991485
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 11:17 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oh ze KAN wel veranderen, maar dan moet ze die wil wel hebben, en die wil heeft ze niet, want ze onderneemt geen actie. Ik kijk niet naar wat ze zegt, ik kijk naar wat ze (niet) doet.
Dan zeg je weer gewoon hetzelfde. Je schrijft haar intenties toe, maar die ken je niet. Dat vul je in. En meestal is dat bij jou vrij voorspelbaar.
The love you take is equal to the love you make.
pi_169991504
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 10:37 schreef Rokit het volgende:

[..]

Beide, maar - als ik heel eerlijk ben - toch mezelf...
Geloof mij het is trekken aan een dood paard, zij vind het allemaal wel heel interessant en jij geeft het gewoon de kans om het te uiten, loop maar eens gewoon weg als ze zo doet, zeg je gewoon, ik kom wel weer wanneer je weer normaal kan doen.
Zo geef je het gewoon geen kans om te escaleren, bedenk wel, ze gaat natuurlijk dan wel hele andere dingen verzinnen om je aandacht te trekken zoals voicemail vol schelden, je plat smsen/appen.
  Moderator dinsdag 4 april 2017 @ 11:22:45 #142
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_169991528
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 11:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dan zeg je weer gewoon hetzelfde. Je schrijft haar intenties toe, maar die ken je niet. Dat vul je in. En meestal is dat bij jou vrij voorspelbaar.
Ja, it takes one to know one he.

Nou, als ze de intentie heeft om er concreet iets aan te doen, waarom zie ik dat dan niet terug in het verhaal van TS? Het blijft allemaal bij praten. Ik hoor van TS niks concreets qua aanpak van haar kant, maar oh oh oh wat vindt ze het allemaal vervelend, zegt ze.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 4 april 2017 @ 11:24:22 #143
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169991549
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 11:22 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, it takes one to know one he.

Nou, als ze de intentie heeft om er concreet iets aan te doen, waarom zie ik dat dan niet terug in het verhaal van TS? Het blijft allemaal bij praten. Ik hoor van TS niks concreets qua aanpak van haar kant, maar oh oh oh wat vindt ze het allemaal vervelend, zegt ze.
Jij kunt de toekomst voorspellen, hè? En je hebt heel veel verstand van labiele meisjes van 18.

Sorry dat ik aan je twijfel, CoolGuy.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator dinsdag 4 april 2017 @ 11:29:23 #144
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_169991650
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 11:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Jij kunt de toekomst voorspellen, hè? En je hebt heel veel verstand van labiele meisjes van 18.

Sorry dat ik aan je twijfel, CoolGuy.
Ik heb het niet over de toekomst, ik ga af op de informatie die beschikbaar is, en dat is wat TS schrijft, en daarin lees ik heel veel dat die meid wel vanalles roept, maar heel weinig doet om het issue concreet aan te pakken. Dus als je denkt dat dat niet het hele verhaal is, moet je kijken of je gedachtengang klopt.

Of is het stiekem zo dat het je daar niet om gaat, maar even je gram wil halen om de een of andere reden? Want indien dat zo is, is het wellicht voor TS handiger als je dat buiten dit topic laat en de DM/PM opzoekt.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 4 april 2017 @ 12:21:41 #145
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_169992565
Zonet is de bom gebarsten, en heeft mijn vriendin ineens aangegeven tijd te willen hebben.
Ik heb haar duidelijk gezegd dat ze dan maar even lekker 'heel erg veel tijd' mag nemen, omdat ik er klaar mee ben.

So...
Yeah...
N.V.T.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 4 april 2017 @ 12:24:58 #146
163650 Greys
pi_169992630
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 11:22 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, it takes one to know one he.

Nou, als ze de intentie heeft om er concreet iets aan te doen, waarom zie ik dat dan niet terug in het verhaal van TS? Het blijft allemaal bij praten. Ik hoor van TS niks concreets qua aanpak van haar kant, maar oh oh oh wat vindt ze het allemaal vervelend, zegt ze.
Als TS die ene is van dat freaky whatsapp gebeuren (weet je dat nog?) dan vind ik haar stemmingswisselingen niet zo gek... Dan blijkt het straks meer aan TS te liggen dan aan haar. Als ze uberhaupt al bestaat.

Ze schrijven echt exact hetzelfde, woordjes benadrukken door ze cursief te maken etc. Zelf weten, maar bij mij gaan al m'n alarmbellen rinkelen en ga ik er dus niet wéér veel tijd en moeite in steken.

*topic onvolgt, is voor iedereen beter :+ *
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator dinsdag 4 april 2017 @ 12:29:14 #147
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_169992698
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 april 2017 12:24 schreef Greys het volgende:

[..]

Als TS die ene is van dat freaky whatsapp gebeuren (weet je dat nog?) dan vind ik haar stemmingswisselingen niet zo gek... Dan blijkt het straks meer aan TS te liggen dan aan haar. Als ze uberhaupt al bestaat.

Ze schrijven echt exact hetzelfde, woordjes benadrukken door ze cursief te maken etc. Zelf weten, maar bij mij gaan al m'n alarmbellen rinkelen en ga ik er dus niet wéér veel tijd en moeite in steken.

*topic onvolgt, is voor iedereen beter :+ *
Heh? Nee, ik volg je even niet..?
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator dinsdag 4 april 2017 @ 12:29:52 #148
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_169992712
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 12:21 schreef Rokit het volgende:
Zonet is de bom gebarsten, en heeft mijn vriendin ineens aangegeven tijd te willen hebben.
Ik heb haar duidelijk gezegd dat ze dan maar even lekker 'heel erg veel tijd' mag nemen, omdat ik er klaar mee ben.

So...
Yeah...
What happened? (overigens was dit te verwachten).
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 4 april 2017 @ 12:53:21 #149
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_169993028
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 12:29 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

What happened? (overigens was dit te verwachten).
Ze appte ineens met een 'nog een antwoord' op het appje van vanochtend, dat ze alles te snel vond gaan. ''Woensdag vond ik het gezellig, vrijdagavond (na de seks) niet meer...''. Dat ging haar dus blijkbaar 'te snel'.

Ze gaf aan dat ze ruimte/tijd wou, en ik heb gezegd dat ik daar werkelijk niets mee kon.
Dat vond ze belachelijk (en/of wilde ze gewoon niet begrijpen). Hierop heb ik haar - passief agressief (oeps) - 'aangeboden' om heerlijk de tijd te nemen, en niet meer bij me aan te komen.
N.V.T.
  dinsdag 4 april 2017 @ 12:54:10 #150
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_169993038
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 april 2017 12:24 schreef Greys het volgende:

[..]

Als TS die ene is van dat freaky whatsapp gebeuren (weet je dat nog?) dan vind ik haar stemmingswisselingen niet zo gek... Dan blijkt het straks meer aan TS te liggen dan aan haar. Als ze uberhaupt al bestaat.

Ze schrijven echt exact hetzelfde, woordjes benadrukken door ze cursief te maken etc. Zelf weten, maar bij mij gaan al m'n alarmbellen rinkelen en ga ik er dus niet wéér veel tijd en moeite in steken.

*topic onvolgt, is voor iedereen beter :+ *
Over wie heb je het nou telkens, met dat 'WhatsApp'-gebeuren?! Waar kan ik dat lezen?
Ik kan werkelijk niets vinden - en heb ook geen flauw benul waar je het in g*dsenaam over hebt...
N.V.T.
  dinsdag 4 april 2017 @ 12:56:31 #151
460156 Anthonie24
ben een aardige jongen...
pi_169993066
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 09:23 schreef Rokit het volgende:

[..]

Dat gebeurt snel, inderdaad... Ik doe echter mijn best om het zo te houden - zoals het is. Het is echt meer dan alleen 'een snauw of een keertje kortaf doen'. Anders zou ik nooit een topic openen.
schreeuwt zo ook weleens tegen je?
...maar niet heus HAAAAAAA! _O-
  dinsdag 4 april 2017 @ 12:59:43 #152
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_169993109
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 12:56 schreef Anthonie24 het volgende:

[..]

schreeuwt zo ook weleens tegen je?
Nee, dat niet. Vaak probeerde ze heeeeel kalm te blijven. Echt zo'n 'bloed onder je nagels vandaan halen'-moment...
N.V.T.
  Moderator dinsdag 4 april 2017 @ 13:03:52 #153
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_169993181
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 12:53 schreef Rokit het volgende:

[..]

Ze appte ineens met een 'nog een antwoord' op het appje van vanochtend, dat ze alles te snel vond gaan. ''Woensdag vond ik het gezellig, vrijdagavond (na de seks) niet meer...''. Dat ging haar dus blijkbaar 'te snel'.

Ze gaf aan dat ze ruimte/tijd wou, en ik heb gezegd dat ik daar werkelijk niets mee kon.
Dat vond ze belachelijk (en/of wilde ze gewoon niet begrijpen). Hierop heb ik haar - passief agressief (oeps) - 'aangeboden' om heerlijk de tijd te nemen, en niet meer bij me aan te komen.
Oftewel, ze speelt een spelletje. Woensdag vond ze het nog gezellig, vrijdag (na de seks) niet meer. Volgens mij heb ik begrepen dat ze het nog voor de weg naar huis al niet meer gezellig was, en toen jullie thuis waren ze ineens over seks begon, en nu is 't weer allemaal moeilijk.

Joh, laat d'r lekker nadenken, gewoon lekker de tijd nemen meid, want je zegt dat je die nodig hebt (dit is haar 'afstoten' deel he), maar vroeg of laat komt er een 'aantrekken' deel. Dan gaat ze slijmen, zielig doen, huilen, bellen, appen, boos worden, je gedrag spiegelen, etc, alles om maar de reactie te krijgen waar zij op dat moment naar op zoek is.

Het punt is nu echter wel, dat je dat hebt geroepen, uit frustratie, maar de vraag is nu: meen je het echt? Want als je het niét echt meent, en je geeft uiteindelijk toch weer toe, dan geef je haar helemaal de macht want immers, je blaft wel veel, maar bijten doe je niet.

Ik zou nu, als je er echt klaar mee bent, ook nérgens meer op reageren. Op niets. Immers ,voor jou is het klaar, dus er valt niks meer te reageren. Dan zul je waarschijnlijk het hele scala aan reacties van haar kant voorbij zien komen in een poging een (gewenste) reactie van je te krijgen, maar dat hoeft niet, want jij bent er klaar mee.

Als je het echt meent, en je bent er klaar mee en het blijft uit, dan zul je over een paar maanden zien dat het beter is zo.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 4 april 2017 @ 13:08:24 #154
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_169993253
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 13:03 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oftewel, ze speelt een spelletje. Woensdag vond ze het nog gezellig, vrijdag (na de seks) niet meer. Volgens mij heb ik begrepen dat ze het nog voor de weg naar huis al niet meer gezellig was, en toen jullie thuis waren ze ineens over seks begon, en nu is 't weer allemaal moeilijk.

Joh, laat d'r lekker nadenken, gewoon lekker de tijd nemen meid, want je zegt dat je die nodig hebt (dit is haar 'afstoten' deel he), maar vroeg of laat komt er een 'aantrekken' deel. Dan gaat ze slijmen, zielig doen, huilen, bellen, appen, boos worden, je gedrag spiegelen, etc, alles om maar de reactie te krijgen waar zij op dat moment naar op zoek is.

Het punt is nu echter wel, dat je dat hebt geroepen, uit frustratie, maar de vraag is nu: meen je het echt? Want als je het niét echt meent, en je geeft uiteindelijk toch weer toe, dan geef je haar helemaal de macht want immers, je blaft wel veel, maar bijten doe je niet.

Ik zou nu, als je er echt klaar mee bent, ook nérgens meer op reageren. Op niets. Immers ,voor jou is het klaar, dus er valt niks meer te reageren. Dan zul je waarschijnlijk het hele scala aan reacties van haar kant voorbij zien komen in een poging een (gewenste) reactie van je te krijgen, maar dat hoeft niet, want jij bent er klaar mee.

Als je het echt meent, en je bent er klaar mee en het blijft uit, dan zul je over een paar maanden zien dat het beter is zo.
Ik voel me nu erg opgelucht, om eerlijk te zijn.

Het enige wat ik nogal kloten vindt - is dat het dus 'uitgegaan is' door een appje...
Maar goed, so be it.

Ik ga ook echt helemaal nergens meer op reageren, ze zoekt het maar uit.
N.V.T.
  Moderator dinsdag 4 april 2017 @ 13:13:03 #155
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_169993341
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 13:08 schreef Rokit het volgende:

[..]

Ik voel me nu erg opgelucht, om eerlijk te zijn.

Het enige wat ik nogal kloten vindt - is dat het dus 'uitgegaan is' door een appje...
Maar goed, so be it.

Ik ga ook echt helemaal nergens meer op reageren, ze zoekt het maar uit.
Nee, het is niet uitgegaan door een appje. Het is uitgegaan door deze hele situatie, omdat het onhoudbaar was. Als het niet dit appje was geweest (wat heb je eigenlijk gestuurd waar zij op gereageerd heeft?) was het wel iets anders geweest.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 4 april 2017 @ 13:23:04 #156
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_169993482
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 13:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee, het is niet uitgegaan door een appje. Het is uitgegaan door deze hele situatie, omdat het onhoudbaar was. Als het niet dit appje was geweest (wat heb je eigenlijk gestuurd waar zij op gereageerd heeft?) was het wel iets anders geweest.
Ik stuurde niets - ze kwam ineens zelf met ''Ohja trouwens..........''.

edit;
En ik bedoel eigenlijk - dat ik het nu heb uitgemaakt d.m.v. een WhatsAppje. Dat vind ik altijd zo laag...
N.V.T.
  Moderator dinsdag 4 april 2017 @ 13:36:06 #157
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_169993690
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 13:23 schreef Rokit het volgende:

[..]

Ik stuurde niets - ze kwam ineens zelf met ''Ohja trouwens..........''.

edit;
En ik bedoel eigenlijk - dat ik het nu heb uitgemaakt d.m.v. een WhatsAppje. Dat vind ik altijd zo laag...
Prima. Dan deed ze dat. En stel nu dat ze dus weer even drama nodig heeft, dan gaat ze er nu dus heel rap achterkomen dat het niet het gewenste gevolg heeft. Als ze het wel daadwerkelijk echt meent, ook prima, dan ben je er alsnog van af.

Tja, dan had je dat anders moeten doen, maar dat heb je niet gedaan, dus terug kijken heeft geen zin.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_170045398
Een vrouw met stemmingswisselingen? :')

Zijn er meer van. Wen er vast maar aan. Je bent nog jong. :P
  vrijdag 7 april 2017 @ 14:41:03 #159
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_170064299
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 17:44 schreef Craptacular het volgende:
Een vrouw met stemmingswisselingen? :')

Zijn er meer van. Wen er vast maar aan. Je bent nog jong. :P
Ben blij dat ik 'van deze' af ben...
Het was een schat van een meid hoor - ik wil nu niet het internetheldje uithangen, maar voor mij was er niet mee om te gaan...
N.V.T.
  Moderator vrijdag 7 april 2017 @ 14:45:34 #160
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_170064377
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 14:41 schreef Rokit het volgende:

[..]

Ben blij dat ik 'van deze' af ben...
Het was een schat van een meid hoor - ik wil nu niet het internetheldje uithangen, maar voor mij was er niet mee om te gaan...
Heeft ze zich nog laten horen?
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 7 april 2017 @ 15:27:50 #161
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_170065034
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 14:45 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Heeft ze zich nog laten horen?
Yep, iets met dat het haar zo kwetst 'omdat ze om me geeft', en dat ik daar maar over na moest denken. Maar ik heb niet geantwoord.

Ik heb mijn weekend lekker vol gepland met hele vette dingen - en kijk er erg naar uit.
Natuurlijk, zal ze wel ooit weer in mijn hoofd binnensteken, maar dat zal wel wegvagen, I guess...
N.V.T.
  Moderator vrijdag 7 april 2017 @ 15:31:00 #162
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_170065090
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 15:27 schreef Rokit het volgende:

[..]

Yep, iets met dat het haar zo kwetst 'omdat ze om me geeft', en dat ik daar maar over na moest denken. Maar ik heb niet geantwoord.

Kijk., daar komen de mind games. Uiteindelijk draait het toch om haar, want ZIJ is gekwetst want ZIJ geeft om jou en JIJ moet nu gaan nadenken hoe jij alsnog aan haar wensen kunt gaan voldoen.

Ik had al gezegd dat dit ging gebeuren. Ze gaat nu op de slachtoffer tour, maar als dat niet werkt, kan het zomaar zijn dat ze ineens met verwijten komt of weet ik veel wat, gewoon, iets anders dan de slachtofferrol om zo te proberen een reactie bij je los te weken.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 7 april 2017 @ 15:32:36 #163
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_170065130
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 15:31 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Kijk., daar komen de mind games. Uiteindelijk draait het toch om haar, want ZIJ is gekwetst want ZIJ geeft om jou en JIJ moet nu gaan nadenken hoe jij alsnog aan haar wensen kunt gaan voldoen.

Ik had al gezegd dat dit ging gebeuren. Ze gaat nu op de slachtoffer tour, maar als dat niet werkt, kan het zomaar zijn dat ze ineens met verwijten komt of weet ik veel wat, gewoon, iets anders dan de slachtofferrol om zo te proberen een reactie bij je los te weken.
Ja, ik merk het inderdaad... Normaliter is dat iets waar ik - bij haar - voor was 'gevallen'. Nu werkt dat niet - dus ze zal binnenkort wel flippen, of zo...

Wat boeit mij het ook.
N.V.T.
  Moderator vrijdag 7 april 2017 @ 15:34:11 #164
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_170065166
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 15:32 schreef Rokit het volgende:

[..]

Ja, ik merk het inderdaad... Normaliter is dat iets waar ik - bij haar - voor was 'gevallen'. Nu werkt dat niet - dus ze zal binnenkort wel flippen, of zo...

Wat boeit mij het ook.
Nou, het boeit je omdat het je nog boeit. Ik bedoel, toen je dit topic begon en dat is heus nog niet zo lang geleden, toen wilde je haar nog begrijpen etc, sterker nog, je hebt verderop nog gezegd dat je het nog niet uit wilde maken want dat vond je wat overdreven, dus moet je nu niet doen alsof je er nu overheen bent, want dat is fake ;)
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 7 april 2017 @ 15:35:31 #165
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_170065194
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 15:34 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou, het boeit je omdat het je nog boeit. Ik bedoel, toen je dit topic begon en dat is heus nog niet zo lang geleden, toen wilde je haar nog begrijpen etc, sterker nog, je hebt verderop nog gezegd dat je het nog niet uit wilde maken want dat vond je wat overdreven, dus moet je nu niet doen alsof je er nu overheen bent, want dat is fake ;)
Nee, zo bedoel ik het niet - ik bedoel meer dat ik probeer mijn mindset zó op te stellen.
Ik kan natuurlijk niet weer mijn hele gesteldheid af laten hangen van de appjes die ze stuurt...
N.V.T.
  Moderator vrijdag 7 april 2017 @ 15:36:40 #166
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_170065223
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 15:35 schreef Rokit het volgende:

[..]

Nee, zo bedoel ik het niet - ik bedoel meer dat ik probeer mijn mindset zó op te stellen.
Ik kan natuurlijk niet weer mijn hele gesteldheid af laten hangen van de appjes die ze stuurt...
Waarom kan ze je uberhaupt nog berichtjes sturen? Blokkeer dr gewoon, flikker d'r overal weg, des te eerder ga je verder met je leven.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 7 april 2017 @ 15:37:18 #167
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_170065235
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 15:36 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Waarom kan ze je uberhaupt nog berichtjes sturen? Blokkeer dr gewoon, flikker d'r overal weg, des te eerder ga je verder met je leven.
Dat is beter, inderdaad...
Helpt me automatisch in mijn 'eroverheen komen'-proces.

:)
N.V.T.
  Moderator vrijdag 7 april 2017 @ 15:41:02 #168
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_170065303
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 15:37 schreef Rokit het volgende:

[..]

Dat is beter, inderdaad...
Helpt me automatisch in mijn 'eroverheen komen'-proces.

:)
Ja, want uiteindelijk moet je toch verder, en dat gaat veel makkelijker als zij je niet continue kan appen etc. Zodra zij een ander slachtoffer heeft ben jij acuut niet meer interessant.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 7 april 2017 @ 15:51:34 #169
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_170065526
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 15:41 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, want uiteindelijk moet je toch verder, en dat gaat veel makkelijker als zij je niet continue kan appen etc. Zodra zij een ander slachtoffer heeft ben jij acuut niet meer interessant.
Yep...

Kreeg het er toevallig over met een vriend van me. Ik vind het nog steeds raar hoe 'snel' iets kan gaan/hoe vreemd het leven kan gaan. Ik blijf me erover verbazen - vorige week was er (nog) niets aan de hand :')...
N.V.T.
  Moderator vrijdag 7 april 2017 @ 15:52:47 #170
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_170065553
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 15:51 schreef Rokit het volgende:

[..]

Yep...

Kreeg het er toevallig over met een vriend van me. Ik vind het nog steeds raar hoe 'snel' iets kan gaan/hoe vreemd het leven kan gaan. Ik blijf me erover verbazen - vorige week was er (nog) niets aan de hand :')...
Jawel, vorige week was er heel veel aan de hand alleen zag jij dat niet. Ook vorige week draaide het voor haar om haar, ipv om jullie.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 7 april 2017 @ 16:08:06 #171
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_170065944
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 15:52 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Jawel, vorige week was er heel veel aan de hand alleen zag jij dat niet. Ook vorige week draaide het voor haar om haar, ipv om jullie.
Ja, nou ja als het me niet verteld wordt - weet ik ook niet wat er speelt, nietwaar?
Maar goed - ik kan het nu proberen achter me te laten, en niet te reageren op haar appjes.
N.V.T.
pi_170070739
Sterkte maat. Een meid die niet het beste met je voor hebt moet je lekker links laten liggen.
pi_170079891
Goed gehandeld TS. Veel geluk zonder haar / met een ander.
  zaterdag 8 april 2017 @ 10:00:29 #174
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_170082322
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 19:32 schreef SebbeSwensje het volgende:
Sterkte maat. Een meid die niet het beste met je voor hebt moet je lekker links laten liggen.
Dankjewel. Yup, daar ben ik nu ook wel achter.
N.V.T.
  zaterdag 8 april 2017 @ 10:01:33 #175
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_170082339
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 02:02 schreef Pomtips het volgende:
Goed gehandeld TS. Veel geluk zonder haar / met een ander.
Vind ik ook, dankjewel Pomtips.
Het is alleen wel erg kwellend nu - al zal dat wel wegvagen...

En er zullen vast wel meer momenten komen dat ik haar zal missen,
maar ik weet, dat dit echt vele malen beter is.
N.V.T.
pi_170145398
Heb je nog berichtjes van je (ex-) vriendin gehad nu?
Geen interesse.
  dinsdag 11 april 2017 @ 20:29:15 #177
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_170153586
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 13:10 schreef GobSmacked- het volgende:
Heb je nog berichtjes van je (ex-) vriendin gehad nu?
Nope :)

edit;
Ze appt me nu echt bijna de hele dag door. Gistermiddag is het ongeveer begonnen - toen heb ik mijn telefoon uitgedaan (had 'em ook niet echt nodig) omdat ik behoefte had aan rust, en toen ik hem vanochtend weer aandeed, had ik 17 (!!!!) ongelezen berichten van haar.

Gewoon random zooi, als;
''Hey'', ''Ik heb een nieuwe blouse'', ''Ga je nog wat leuks doen?'' e.d.
Ik vind het wel geinig, dat ze NU ineens wèl kan doen wat ik telkens wilde dat ze deed -
en in de relatie zelf, vertikte ze het. Ze weet dus gewoonweg niet wat ze wil, lijkt me.

Ik antwoord er gewoon niet op (met uitzondering van het ''Ga je nog wat leuks doen?'').
Hierop heeft ze gewoon doorgeappt, en vandaag gaat het gewoon door.

[ Bericht 40% gewijzigd door Rokit op 12-04-2017 13:34:00 ]
N.V.T.
  zondag 16 april 2017 @ 13:06:31 #178
466706 Rokit
Levensgenieter, kinda...
pi_170256622
Nu, aardig wat dagen verder - vind ik het toch best wel kloten.
Ik heb niet echt het gevoel dat ik mijn ex mis, maar meer de dingen eromheen. De dingen waar ik aan 'gewend' geraakt was. Het is nu voor mij dus ook erg wennen, dat ik geen vriendin meer heb.

Ik voel me op sommige momenten best wel down en leeg, om even heel eerlijk te zijn. Ik doe echt veel dingen met vrienden, dus ik kan (vaak) mijn denkwijze wel de goede kant op sturen, maar als ik bijvoorbeeld nu zo - op Pasen - alleen thuis zit, denk ik wel van; 'ja... nu voel ik me best alleen'.
N.V.T.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')