abonnementen ibood.com bol.com
  vrijdag 7 april 2017 @ 17:56:26 #76
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170068575
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 17:42 schreef kree het volgende:

[..]

Ja dan heb je het over gewicht.
En dat is waar het om gaat in de praktijk.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_170068687
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 april 2017 17:56 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En dat is waar het om gaat in de praktijk.
Niet echt. Wat meer gewicht is niet heel erg. De totale efficientie is nog steeds groter ondanks het extra gewicht.
  vrijdag 7 april 2017 @ 18:05:08 #78
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170068743
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 18:01 schreef kree het volgende:

[..]

Niet echt. Wat meer gewicht is niet heel erg. De totale efficientie is nog steeds groter ondanks het extra gewicht.
Eh, nee.

Neem een auto van 2000 kilo. Welke kan verder zonder te stoppen, de auto met de verbrandingsmotor of de auto met de elektromotor?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_170068899
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 april 2017 18:05 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Eh, nee.

Neem een auto van 2000 kilo. Welke kan verder zonder te stoppen, de auto met de verbrandingsmotor of de auto met de elektromotor?
Of hij verder kan rijden heeft niks te maken met de efficientie van het hele systeem.

Het gaat erom hoeveel energie je erin stopt en de mate van efficientie hoe dat wordt omgezet in beweging.
  vrijdag 7 april 2017 @ 18:17:43 #80
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170069010
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 18:12 schreef kree het volgende:

[..]

Het gaat erom hoeveel energie je erin stopt en de mate van efficientie hoe dat wordt omgezet in beweging.
En omdat de manier van opslag zo inefficiŽnt is maakt dat een elektrische auto minder praktisch.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_170069120
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 april 2017 18:17 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En omdat de manier van opslag zo inefficiŽnt is maakt dat een elektrische auto minder praktisch.
Dat klopt, maar dat zal nog wel verbeteren.
Het rendement is echter extreem hoog als je het vergelijkt met bv verbrandingsmotoren of zelfs waterstof
  vrijdag 7 april 2017 @ 18:23:25 #82
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170069138
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 18:22 schreef kree het volgende:

[..]

Dat klopt, maar dat zal nog wel verbeteren.
Dat zeggen ze allemaal.
quote:
Het rendement is echter extreem hoog als je het vergelijkt met bv verbrandingsmotoren of zelfs waterstof
Maar het verschil wordt alleen maar kleiner.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_170069160
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 april 2017 18:23 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat zeggen ze allemaal.

[..]

Maar het verschil wordt alleen maar kleiner.
Verbrandingsmotoren gaan het never nooit niet winnen qua rendement over elektromotoren.
  vrijdag 7 april 2017 @ 18:26:15 #84
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170069187
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 18:24 schreef kree het volgende:

[..]

Verbrandingsmotoren gaan het never nooit niet winnen qua rendement over elektromotoren.
Soms doen ze dat al, maar zoals ik al meerdere keren heb uitgelegd is dat niet zo relevant.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_170070645
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 april 2017 18:26 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Soms doen ze dat al, maar zoals ik al meerdere keren heb uitgelegd is dat niet zo relevant.
Toch zul je zien dat die elektrische auto's terrein gaan winnen.
Die hele ontwikkeling daarin is al snel gegaan.
Zeker als er komend jaar meer betaalbare gezinsauto's komen met een redelijke actieradius.

En van verbrandingsmotoren met een beter rendement als elektromotoren die ook nog eens praktisch gebruikt kunnen worden, zie ik graag een linkje
pi_170070892
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 april 2017 17:56 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Net zoals het dus niets zegt dat een elektromotor zo'n hoge efficientie heeft. Precies mijn punt, we zijn het dus eens.
Nee we zijn niet eens. Een volledig elektrisch aangedreven auto is efficienter dan een benzineauto. De nadelen van de energieopslag wegen niet op tegen de voordelen van de elektromotor.
De hoge efficientie van een elektromotor is in dit sommetje wel degelijk van belang.
  vrijdag 7 april 2017 @ 20:19:15 #87
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170071916
quote:
12s.gif Op vrijdag 7 april 2017 19:28 schreef kree het volgende:

[..]

Toch zul je zien dat die elektrische auto's terrein gaan winnen.
Die hele ontwikkeling daarin is al snel gegaan.
Zeker als er komend jaar meer betaalbare gezinsauto's komen met een redelijke actieradius.
Totdat op begint te vallen dat die actieradius nooit gehaald wordt en alleen maar lager wordt als er meer mensen in de auto gaan zitten. Wat zal het heten? #elektrogate?

quote:
En van verbrandingsmotoren met een beter rendement als elektromotoren die ook nog eens praktisch gebruikt kunnen worden, zie ik graag een linkje
Een verbrandingsmotor haalt altijd min of meer dezelfde efficiŽntie in de omstandigheden. Zo gauw een elektromotor wordt gepusht duikelt de efficiŽntie naar beneden. Of als het extreem warm is. Of vriest.

Het is vooral zo dat de motor nauwelijks gepusht kan worden omdat de actieradius dan halveert.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 7 april 2017 @ 20:20:12 #88
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170071949
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 19:40 schreef grimselman het volgende:

[..]

Nee we zijn niet eens. Een volledig elektrisch aangedreven auto is efficienter dan een benzineauto. De nadelen van de energieopslag wegen niet op tegen de voordelen van de elektromotor.
Rijdt 100 kilometer met een gemiddelde snelheid van 100 km/h met een auto van 1800kg. Verbrandingsmotor vs elektrisch. Welke auto kan daarna nog eens 100 kilometer rijden en welke niet?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_170072071
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 april 2017 20:20 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Rijdt 100 kilometer met een gemiddelde snelheid van 100 km/h met een auto van 1800kg. Verbrandingsmotor vs elektrisch. Welke auto kan daarna nog eens 100 kilometer rijden en welke niet?
Wat is dit toch allemaal voor flauwekul man? Soms lijkt het echt wel of er een draadje los zit. Als de verbrandingsmotor een benzinetank heeft waar hij 100 kilometer op kan rijden is ie leeg. Waar wil je nou eigenlijk heen met deze nonsens?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_170072085
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 april 2017 20:19 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Totdat op begint te vallen dat die actieradius nooit gehaald wordt en alleen maar lager wordt als er meer mensen in de auto gaan zitten. Wat zal het heten? #elektrogate?

[..]

Een verbrandingsmotor haalt altijd min of meer dezelfde efficiŽntie in de omstandigheden. Zo gauw een elektromotor wordt gepusht duikelt de efficiŽntie naar beneden. Of als het extreem warm is. Of vriest.

Het is vooral zo dat de motor nauwelijks gepusht kan worden omdat de actieradius dan halveert.
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 april 2017 20:19 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Totdat op begint te vallen dat die actieradius nooit gehaald wordt en alleen maar lager wordt als er meer mensen in de auto gaan zitten. Wat zal het heten? #elektrogate?

[..]

Een verbrandingsmotor haalt altijd min of meer dezelfde efficiŽntie in de omstandigheden. Zo gauw een elektromotor wordt gepusht duikelt de efficiŽntie naar beneden. Of als het extreem warm is. Of vriest.

Het is vooral zo dat de motor nauwelijks gepusht kan worden omdat de actieradius dan halveert.
Die actieradius wordt minder naarmate er meer gebruikt gaat worden in de auto, of ander rijgedrag etc etc.
Dat is niet anders als met een verbrandingsmotor....

Dat die verbrandingsmotor net zo effectief omgaat met de aangeboden energie is natuurlijk onzin.
pi_170072130
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 20:23 schreef kree het volgende:
Dat die verbrandingsmotor net zo effectief omgaat met de aangeboden energie is natuurlijk onzin.
Hij heeft het over de grootte van de benzinetank. Iets anders kan ik er niet van maken. Totaal irrelevant.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_170072247
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 20:24 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Hij heeft het over de grootte van de benzinetank. Iets anders kan ik er niet van maken. Totaal irrelevant.
Dat of het gewicht ervan en wat je ermee kunt rijden denk ik.

Ik en denk jij ook hebben het over hoe je de aangeboden energie (of noem het getankte benzine) efficiŽnter omzet voor wat je wil bereiken, nl vooruit komen in je auto.

En dan wint een verbrandingsmotor het niet, extra gewicht van accu's is ook nog relatief, omdat je rolt op wielen valt dat nog wel enig sinds mee, zei het dat het wel een factor is natuurlijk.

Ik voorzie wel een grote toekomst erin, ik werk ook in die branche dus voor mij het liefst zoveel mogelijk elektrische auto's ;)

Het probleem is meer, kun je al die auto's voorzien van groene energie?
Dat is meer de vraag en ook voor de groen links hippies, want je kunt wel een elektrische auto rijden, maar dat wil nog niet zeggen dat je goed bezig bent als je toch je energie uit een oude kolencentrale haalt nl ;)
  vrijdag 7 april 2017 @ 20:29:53 #93
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170072276
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 20:23 schreef kree het volgende:

[..]

Die actieradius wordt minder naarmate er meer gebruikt gaat worden in de auto, of ander rijgedrag etc etc.
Dat is niet anders als met een verbrandingsmotor....
Dat is in compleet andere verhouding. Een auto met verbrandingsmotor wordt minder efficient als hij zwaarder wordt, maar in verhouding een stuk minder dan een auto met een elektromotor.

Bovendien wordt een auto met een verbrandingsmotor zuiniger naarmate men verder rijdt. Dit geldt niet voor elektromotor.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_170072279
Heeft iemand het al gehad over de speed pedelecs? Daar zit echt een enorme ontwikkeling in. De snelste soorten op de markt rijden nu al 70km/uur. Het zou mij niet verbazen als we over 10 jaar het normaal gaan vinden, dat we fietsen ( zoals de motor ) op de snelweg zien.

ps. is wel lachen, ingehaald worden door een fiets op de snelweg. :P

[ Bericht 14% gewijzigd door MakkieR op 07-04-2017 20:35:40 ]
  vrijdag 7 april 2017 @ 20:31:38 #95
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170072333
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 20:29 schreef kree het volgende:

[..]

Ik en denk jij ook hebben het over hoe je de aangeboden energie (of noem het getankte benzine) efficiŽnter omzet voor wat je wil bereiken, nl vooruit komen in je auto.
Hoe vaak moet ik nog zeggen dat dat dus helemaal niet zo relevant is voor de praktijk?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_170072389
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 april 2017 20:29 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is in compleet andere verhouding. Een auto met verbrandingsmotor wordt minder efficient als hij zwaarder wordt, maar in verhouding een stuk minder dan een auto met een elektromotor.

Bovendien wordt een auto met een verbrandingsmotor zuiniger naarmate men verder rijdt. Dit geldt niet voor elektromotor.
Dit baseer je op wat?
pi_170072463
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 april 2017 20:29 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is in compleet andere verhouding. Een auto met verbrandingsmotor wordt minder efficient als hij zwaarder wordt, maar in verhouding een stuk minder dan een auto met een elektromotor.

Bovendien wordt een auto met een verbrandingsmotor zuiniger naarmate men verder rijdt. Dit geldt niet voor elektromotor.
Volgens mij is dat helemaal niet zo..


edit: je doelt nu op het aantal liter brandstof wat die auto kwijt is in tegenstelling tot de elektrische die hetzelfde gewicht houdt denk?
  vrijdag 7 april 2017 @ 20:42:01 #98
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170072669
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 20:35 schreef kree het volgende:

[..]

edit: je doelt nu op het aantal liter brandstof wat die auto kwijt is in tegenstelling tot de elektrische die hetzelfde gewicht houdt denk?
Jep. Dat vergeten heel veel mensen vaak. Als je EV bijna leeg is zeul je een hele bak dood gewicht mee.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_170072737
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 april 2017 20:42 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Jep. Dat vergeten heel veel mensen vaak. Als je EV bijna leeg is zeul je een hele bak dood gewicht mee.
OK, ja daar maak je een punt, maar ik durf wel te beweren dat het rendement wat er is, dat nadeel dus overtreft in positieve zin.
pi_170072842
q9kuBXv.png
Be3hbOP.png

https://avt.inl.gov/sites/default/files/pdf/fsev/compare.pdf

???

Dat eerste plaatje zegt eigenlijk al genoeg, vraag me af waar jij die meer efficiente verbrandingsmotor dan vandaan hebt?

En vergeet ook niet, het brandstof brengen naar tankstations is ook nog eens vele malen in efficienter als het door een elektriciteitskabel laten gaan naar iedereen.

Het punt is ook niet dus in hoe die auto's nu werken, elektrisch is beter.

Wat het wel is, is dat die energie opgewekt moet worden en dat is nu helemaal nog niet rond, als iedereen elektrisch gaat rijden is er nog een probleem namelijk.

Ik ben nog steeds voorstander van kernenergie zolang er niks beters is, al het andere is ok, maar te weinig,

Dus waterstof fusie, maar dat werkt nog niet :)

[ Bericht 19% gewijzigd door kree op 07-04-2017 20:54:46 ]
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')