abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 7 april 2017 @ 21:00:10 #101
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170073188
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 20:47 schreef kree het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

https://avt.inl.gov/sites/default/files/pdf/fsev/compare.pdf

???

Dat eerste plaatje zegt eigenlijk al genoeg, vraag me af waar jij die meer efficiente verbrandingsmotor dan vandaan hebt?
De efficientie van een elektromotor gaat omlaag zodra hij heet wordt. Tot onder de 50%. De Tesla laat dat niet toe trouwens, die gaat dan in powersave modus. De beste verbrandingsmotoren halen al 50% efficientie.

quote:
En vergeet ook niet, het brandstof brengen naar tankstations is ook nog eens vele malen in efficienter als het door een elektriciteitskabel laten gaan naar iedereen.
Zal best maar dat plaatje slaat natuurlijk nergens op, brandstof heeft een enorm systeem van belastingen er omheen gebouwd dat het zo duur maakt. Zodra men meer elektrisch gaat rijden wordt dat net zo hard belast (zo niet meer). Dat is ook de enige reden dat men nu elektrische auto's koopt, omdat ze simpelweg niet belast worden. Het ongemak neemt men dan maar op de koop toe.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_170073250
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:00 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

De efficientie van een elektromotor gaat omlaag zodra hij heet wordt. Tot onder de 50%. De Tesla laat dat niet toe trouwens, die gaat dan in powersave modus. De beste verbrandingsmotoren halen al 50% efficientie.

[..]

Zal best maar dat plaatje slaat natuurlijk nergens op, brandstof heeft een enorm systeem van belastingen er omheen gebouwd dat het zo duur maakt. Zodra men meer elektrisch gaat rijden wordt dat net zo hard belast (zo niet meer). Dat is ook de enige reden dat men nu elektrische auto's koopt, omdat ze simpelweg niet belast worden. Het ongemak neemt men dan maar op de koop toe.
Meh nee nu ga je het over het praktische en kosten hebben, het gaat mij er meer om wat meer efficienter is om met energie om te gaan en dan verliest jouw brandstofmotor het dik, je komt niet echt met dingen die het tegenovergestelde beweren :)

Dat over die tesla, bron?
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 7 april 2017 @ 21:02:59 #103
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170073266
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:02 schreef kree het volgende:

[..]

Meh nee nu ga je het over het praktische en kosten hebben
Ik doe niet anders.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_170073301
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:02 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik doe niet anders.
haha ja prima, maar we hadden het even over de techniek en toekomst nu lijkt mij ;)
Do what you love, love what you do!
pi_170073314
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 april 2017 20:29 schreef Fir3fly het volgende:
Bovendien wordt een auto met een verbrandingsmotor zuiniger naarmate men verder rijdt.
Nu ben je echt aan het Trollen. Je kunt met hetzelfde gemak het omgekeerde beweren. Ik vind het best interessant hoe jij denkt, beroepsmatig gezien. Maar erg veel hout snijdt het niet. "Interesting but always wrong" zoals de Engelsen dat zo mooi zeggen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_170073423
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:04 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Nu ben je echt aan het Trollen. Je kunt met hetzelfde gemak het omgekeerde beweren.
Het is dan ook onzin, misschien omdat de motor warmer is, maar dan hebben we het over een 0.00000 iets.

Dat elektromotoren minder efficient worden als ze warmer zijn is hetzelfde, dus geen relevante factor lijkt mij,
Do what you love, love what you do!
pi_170073536
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:08 schreef kree het volgende:

[..]

Het is dan ook onzin, misschien omdat de motor warmer is, maar dan hebben we het over een 0.00000 iets.

Dat elektromotoren minder efficient worden als ze warmer zijn is hetzelfde, dus geen relevante factor lijkt mij,
Hij heeft het over de grootte van de benzinetank waardoor de verbrandingsmotor efficiënter is en naarmate die leeg gaat hij zuiniger wordt door minder gewicht. En natuurlijk is ie het zuinigst als de tank leeg is. Daarin is de verbrandingsmotor uniek en onverslaanbaar. Het is onzin van de bovenste plank verpakt als diep denkwerk.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_170073686
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:11 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Hij heeft het over de grootte van de benzinetank waardoor de verbrandingsmotor efficiënter is en naarmate die leeg gaat hij zuiniger wordt door minder gewicht. En natuurlijk is ie het zuinigst als de tank leeg is. Daarin is de verbrandingsmotor uniek en onverslaanbaar. Het is onzin van de bovenste plank verpakt als diep denkwerk.
Yep ;)

Een verbrandingsmotor is al niet efficienter, want voel die hitte van die motor maar eens, die dan ook nog eens extra gekoeld moet worden wat weer meer kost, (zie plaatje van onderdelen) een elektromotor heeft dat niet nodig.

Dat komt omdat het al het bijna meest efficiente is van energie overbrengen, nl magnetisch en niet met tandwielen en kettingriemen etc blabla.
Do what you love, love what you do!
pi_170073858
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:16 schreef kree het volgende:

[..]

Yep ;)

Een verbrandingsmotor is al niet efficienter, want voel die hitte van die motor maar eens, die dan ook nog eens extra gekoeld moet worden wat weer meer kost, (zie plaatje van onderdelen) een elektromotor heeft dat niet nodig.

Dat komt omdat het al het bijna meest efficiente is van energie overbrengen, nl magnetisch en niet met tandwielen en kettingriemen etc blabla.
Al die volstrekt bespottelijke in-efficiëntie van de verbrandingsmotor is nooit echt een issue geweest wegens het laaghangende fruit: spotgoedkope energie in de vorm van benzine. Niets behalve een private kernreactor onder de motorkap kan daar tegenop. Aan die spotgoedkope energie komt een einde. En dan wordt verstandig omgaan met wat er nog is wel belangrijk. We moeten naar lichter en langzamer. Vuurvlieg is een petrolhead die dat niet gelooft omdat ie dat niet wil.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 7 april 2017 @ 21:24:04 #110
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170073944
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:04 schreef kree het volgende:

[..]

haha ja prima, maar we hadden het even over de techniek en toekomst nu lijkt mij ;)
Verbrandingsmotoren worden steeds efficiënter.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 7 april 2017 @ 21:24:54 #111
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170073975
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:04 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Nu ben je echt aan het Trollen. Je kunt met hetzelfde gemak het omgekeerde beweren. Ik vind het best interessant hoe jij denkt, beroepsmatig gezien. Maar erg veel hout snijdt het niet. "Interesting but always wrong" zoals de Engelsen dat zo mooi zeggen.
Wegwezen, idioot. Dit gaat jou ver boven de pet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_170074007
Mmmmm. Dat was niet geheel onverwacht.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_170074021
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:24 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Verbrandingsmotoren worden steeds efficiënter.
Ja? Waar blijkt dat uit?

Of tewel, waar haal jij dat uit, efficienter vast, meer efficienter als elektro, naah :)
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 7 april 2017 @ 21:26:28 #114
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170074024
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:08 schreef kree het volgende:

[..]

Het is dan ook onzin, misschien omdat de motor warmer is, maar dan hebben we het over een 0.00000 iets.

Dat elektromotoren minder efficient worden als ze warmer zijn is hetzelfde, dus geen relevante factor lijkt mij,
Je hebt echt geen idee waar je het over hebt volgens mij.

25 kg brandstof verbrand is een auto die 25 kg minder weegt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_170074067
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:26 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Je hebt echt geen idee waar je het over hebt volgens mij.

25 kg brandstof verbrand is een auto die 25 kg minder weegt.
Maar hij weegt ook 25 kg meer met een volle tank. Hij is dus het zuinigst met een lege tank. Good thinking.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_170074069
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:26 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Je hebt echt geen idee waar je het over hebt volgens mij.

25 kg brandstof verbrand is een auto die 25 kg minder weegt.
Yep en wat levert dat op tegenover de zeg maar 50% energie geteanked in een brandstof auto en vervolgens hetzelfde in die elektro auto? die dat met 80% effectief ook gebruikt om je voort te bewegen?
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 7 april 2017 @ 21:28:37 #117
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170074094
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:26 schreef kree het volgende:

[..]

Ja? Waar blijkt dat uit?
Google eens, zou ik zeggen.

https://arstechnica.com/c(...)ed-efficiency-gains/
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 7 april 2017 @ 21:29:22 #118
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170074120
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:27 schreef kree het volgende:

[..]

Yep en wat levert dat op tegenover de zeg maar 50% energie geteanked in een brandstof auto en vervolgens hetzelfde in die elektro auto? die dat met 80% effectief ook gebruikt om je voort te bewegen?
Een auto met elektromotor wordt niet minder zwaar naarmate men verder rijdt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 7 april 2017 @ 21:29:56 #119
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170074139
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:27 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Maar hij weegt ook 25 kg meer met een volle tank. Hij is dus het zuinigst met een lege tank. Good thinking.
Bedankt voor je intens domme bijdrage weer Bartje.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_170074168
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:28 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Google eens, zou ik zeggen.

https://arstechnica.com/c(...)ed-efficiency-gains/
Jah dag ;') kom op zeg formule 1 ik heb daar geen zin in, dat is dingen die sowieso nog niet eens in de markt zijn, elektrisch rijden wel, doe eens een samenvatting van hoe dat nu werkt hier in de praktijk, zo praat ik nl wel, van wat er nu kan.
Do what you love, love what you do!
pi_170074186
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:29 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Een auto met elektromotor wordt niet minder zwaar naarmate men verder rijdt.
Ja duh, daar waren we het met elkaar over eens, dat wil niet zeggen dat die auto minder efficient met zijn energie omgaat.
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 7 april 2017 @ 21:31:48 #122
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170074200
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:30 schreef kree het volgende:

[..]

Jah dag ;') kom op zeg formule 1 ik heb daar geen zin in, dat is dingen die sowieso nog niet eens in de markt zijn,
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:04 schreef kree het volgende:

[..]

haha ja prima, maar we hadden het even over de techniek en toekomst nu lijkt mij ;)
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_170074206
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:29 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Bedankt voor je intens domme bijdrage weer Bartje.
Wat is nou de crux, de clue? Die bijdrage is even dom als die van jezelf. Alleen keer ik het om. Wat ook prima kan. Ondertussen gaat het nergens over.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 7 april 2017 @ 21:32:12 #124
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170074211
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:31 schreef kree het volgende:

[..]

Ja duh, daar waren we het met elkaar over eens, dat wil niet zeggen dat die auto minder efficient met zijn energie omgaat.
Zeg ik ook niet. Dit je hele probleem, je leest niet wat ik schrijf maar verzint er zelf van alles bij.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_170074241
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:32 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Zeg ik ook niet. Dit je hele probleem, je leest niet wat ik schrijf maar verzint er zelf van alles bij.
Dus..... leg het even uit, aan google het maar even, kan iedereen zich lekker makkelijk uit een discuusie houden.

Leg het maar uit dan volgens jou, met ondersteunende artikelen waarom jij dat denkt?
Do what you love, love what you do!
pi_170074299
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:29 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Bedankt voor je intens domme bijdrage weer Bartje.
Maar stel nu: een gedachtenexperiment:

Als je nu in een elektrische auto 25 kilo aan zandzakken meeneemt in b.v. zakjes van 250 gram en je gooit elke kilometer 1 zakje naar buiten. Dan maken we die efficiencyslag ook.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 7 april 2017 @ 21:36:23 #127
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170074330
quote:
17s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:33 schreef kree het volgende:

[..]

Dus..... leg het even uit, aan google het maar even, kan iedereen zich lekker makkelijk uit een discuusie houden.

Leg het maar uit dan volgens jou, met ondersteunende artikelen waarom jij dat denkt?
Waarom ik wat denk? Waarom lees je niet gewoon wat er staat?

Wat een gebrabbel :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 7 april 2017 @ 21:36:35 #128
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170074339
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:35 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Maar stel nu: een gedachtenexperiment:

Als je nu in een elektrische auto 25 kilo aan zandzakken meeneemt in b.v. zakjes van 250 gram en je gooit elke kilometer 1 zakje naar buiten. Dan maken we die efficiencyslag ook.
Bedankt Bart.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_170074370
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:36 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Bedankt Bart.
Ja, die is leuk nietwaar? Het is precies jouw redenatie.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_170074414
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:36 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Waarom ik wat denk? Waarom lees je niet gewoon wat er staat?

Wat een gebrabbel :').
Ik lees wat je zei, maar moest ff wat editten enzo omdat het ineens veranderde allemaal ;')

Het punt blijft meer, waarom ben je er zo van overtuigd dat die fossiele brandstof beter is?

Of dat is het nog niet eens, en dat stuit me tegen mijn elektro hart, jij zegt dat brandstof motoren net zo efficient kunnen werken, leg dat eens uit dan?
Do what you love, love what you do!
pi_170074439
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 april 2017 16:20 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Sinds wanneer stinken 4takt brommers? Ze stoten nog altijd zooi uit ; maar het is geen tweetakt van weleer met een blauwe oliewalm
Sinds ze worden begrensd in de ontsteking. Zodra het ding 25 of 45 bereikt heeft, wordt het ontstekingstijdstip verlaat, waardoor de verbranding een stuk slechter wordt en brandstof onverbrand de motor uit komt.
.
  vrijdag 7 april 2017 @ 21:40:02 #132
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170074452
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:38 schreef kree het volgende:

[..]

Ik lees wat je zei, maar moest ff wat editten enzo omdat het ineens veranderde allemaal ;')

Het punt blijft meer, waarom ben je er zo van overtuigd dat die fossiele brandstof beter is?
Stropop.

quote:
Of dat is het nog niet eens, en dat stuit me tegen mijn elektro hart, jij zegt dat brandstof motoren net zo efficient kunnen werken, leg dat eens uit dan?
Als elektromotoren te heet worden stort de efficientie in.

Allemaal al gezegd dus lees het nog eens rustig terug.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_170074522
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:40 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Stropop.

[..]

Als elektromotoren te heet worden stort de efficientie in.

Allemaal al gezegd dus lees het nog eens rustig terug.
Ja dat is zo omdat jij dat denkt?
De motoren zelf zullen nl niet veel anders doen als altijd met of zonder belasting en als je het al hebt over warm lopen dan zal dat niet meer zijn als heeeeeeel weinig.

Bron van ja heb je, of denk je dat??
Do what you love, love what you do!
pi_170074650
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:00 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

De efficientie van een elektromotor gaat omlaag zodra hij heet wordt. Tot onder de 50%. De Tesla laat dat niet toe trouwens, die gaat dan in powersave modus. De beste verbrandingsmotoren halen al 50% efficientie.

[..]

Zal best maar dat plaatje slaat natuurlijk nergens op, brandstof heeft een enorm systeem van belastingen er omheen gebouwd dat het zo duur maakt. Zodra men meer elektrisch gaat rijden wordt dat net zo hard belast (zo niet meer). Dat is ook de enige reden dat men nu elektrische auto's koopt, omdat ze simpelweg niet belast worden. Het ongemak neemt men dan maar op de koop toe.
Kwh kost maar 7ct ofzo, 11ct erop is belasting, ecotax en btw.

Maar over dat extra gewicht van de accu, een electroauto heeft brake energy recovery, dus een deel van die extra kinetische energie wordt ook weer terug gewonnen, bij mijn plofauto worden alleen de remschijven heet tijdens het afremmen.
.
pi_170074679
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:40 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Stropop.
Wat dat betreft lijk je verdacht veel op Piet V. Die doet dat ook als ie het niet meer weet.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_170074824
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:45 schreef Fer het volgende:

[..]

Kwh kost maar 7ct ofzo, 11ct erop is belasting, ecotax en btw.

Maar over dat extra gewicht van de accu, een electroauto heeft brake energy recovery, dus een deel van die extra kinetische energie wordt ook weer terug gewonnen, bij mijn plofauto worden alleen de remschijven heet tijdens het afremmen.
Dat ook nog inderdaad, hmms ik werk in meer het laden van die auto's industrie, maargoed, ok sta open voor meningen.

Volgens mij slaat het bovenstaande nergens op, maar ok :') dus doel op firefly enzo
Do what you love, love what you do!
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 7 april 2017 @ 22:43:46 #137
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_170076223
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:39 schreef Fer het volgende:

[..]

Sinds ze worden begrensd in de ontsteking. Zodra het ding 25 of 45 bereikt heeft, wordt het ontstekingstijdstip verlaat, waardoor de verbranding een stuk slechter wordt en brandstof onverbrand de motor uit komt.
Klopt als een zwerende vinger. Bij tweetakt gaan ze nog een stap verder ; daar zitten proppen in de in en uitlaat. Die motor kan voor geen meter ademen en spuugt dus allemaal strontzooi de atmosfeer in.

Maar, ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een écht wetenschappelijk onderzoek. Er is volgens mij een keer onderzoek gedaan en daar wordt nu van alles op gebaseerd. Ik vraag me af hoe een moderne gekatalyseerde 2takt zich houdt tov 4 taktjes. Desondanks is 2 takt wel ingehaald, 4 taktjes zijn zuiniger en slijtvaster.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_170077048
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 april 2017 22:43 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Klopt als een zwerende vinger. Bij tweetakt gaan ze nog een stap verder ; daar zitten proppen in de in en uitlaat. Die motor kan voor geen meter ademen en spuugt dus allemaal strontzooi de atmosfeer in.

Maar, ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een écht wetenschappelijk onderzoek. Er is volgens mij een keer onderzoek gedaan en daar wordt nu van alles op gebaseerd. Ik vraag me af hoe een moderne gekatalyseerde 2takt zich houdt tov 4 taktjes. Desondanks is 2 takt wel ingehaald, 4 taktjes zijn zuiniger en slijtvaster.
Grootste probleem is de carburateur. De benzinedampen spoelen de oliefilm weg van de krukas/drijfstang, daarom is de mengsmering nodig. Als we de carburateur vervangen met directe injectie, kun je met een oliedruppelaar veel nauwkeuriger en zuiniger smeren, immers geen benzinedampen in de carter.

Maar wie gaat dit ontwikkelen, te weinig vraag naar. Hooguit misschien dat de markt voor rangeextenders voor electromobielen nog een vlucht neemt.
.
pi_170081340
De 1e wet van Vuurvlieg: de efficiency van een verbrandingsmotor wordt bepaald door de inhoud van de brandstoftank. Als ik dat niet goed heb begrepen dan hoor ik dat graag.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_170081945
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 april 2017 20:29 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is in compleet andere verhouding. Een auto met verbrandingsmotor wordt minder efficient als hij zwaarder wordt, maar in verhouding een stuk minder dan een auto met een elektromotor.
.
Dus een electroauto van 2000 kilo wordt minder efficiënt als er 400 kilo passagiers en bagage bijkomen in verhouding tot een fossielle verbranding koekblikje van 1000 kilo waar die 400 kilo bijkomt.

Ik wil graag eens wat cijfermatige onderbouwingen zien van jou petrolhead gekwaak hier.

Ik heb het idee dat je alleen aan het trollen bent hier.
pi_170082283
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 09:35 schreef Basp1 het volgende:
Ik heb het idee dat je alleen aan het trollen bent hier.
In #126 heb ik de door hem aangehaalde verschillen (in efficiency) opgelost geheel volgens zijn eigen redenatie.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_170082337
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 09:57 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

In #126 heb ik de door hem aangehaalde verschillen (in efficiency) opgelost geheel volgens zijn eigen redenatie.
Nou hij komt nu met een aantal beweringen, zal prima zijn, maar ben benieuwd waar ik dat dan even kan nalezen ook...
Do what you love, love what you do!
pi_170200412
quote:
Tesla werkt aan elektrische vrachtwagen

De Amerikaanse fabrikant van elektrische auto's Tesla wil in september een elektrische vrachtwagen presenteren. Dat meldde topman Elon Musk van Tesla donderdag op Twitter.

Volgens Musk heeft zijn ontwerpteam "buitengewoon goed werk'' geleverd met de vrachtwagen.

Verder wil het bedrijf uit Californië ook zijn eigen pick-uptruck naar buiten brengen. Dat kan nog wel anderhalf tot twee jaar gaan duren, denkt Musk.
Musk gaat ondertussen in rap tempo door met het ontwikkelen van elektrische voertuigen. Hij wil eind van de zomer een elektrische vrachtwagen presenteren. Zo'n wagen heeft een shitload aan stroom nodig, hoe je dat voor elkaar krijgt zonder al te lange laadtijden verbaast me. Ik vermoed dan ook dat het om een kleinere vr8wagen zal gaan.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_170201251
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 21:30 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Musk gaat ondertussen in rap tempo door met het ontwikkelen van elektrische voertuigen. Hij wil eind van de zomer een elektrische vrachtwagen presenteren. Zo'n wagen heeft een shitload aan stroom nodig, hoe je dat voor elkaar krijgt zonder al te lange laadtijden verbaast me. Ik vermoed dan ook dat het om een kleinere vr8wagen zal gaan.
VDL is daar ook mee bezig. Met een actieradius van 100km, bedoeld voor het op een schone manier bevoorraden van de winkels in steden.

http://nos.nl/artikel/211(...)he-vrachtwagens.html
pi_170202149
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 21:30 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Musk gaat ondertussen in rap tempo door met het ontwikkelen van elektrische voertuigen. Hij wil eind van de zomer een elektrische vrachtwagen presenteren. Zo'n wagen heeft een shitload aan stroom nodig, hoe je dat voor elkaar krijgt zonder al te lange laadtijden verbaast me. Ik vermoed dan ook dat het om een kleinere vr8wagen zal gaan.
Ik vind dat niet bijzonder. Het ligt veel meer voor de hand wat mij betreft. Hij kan veel meer accu's meenemen zonder dat men zich gekwetst voelt qua smaak en wat het doet voor het uiterlijk. Het zijn toch vooral "autoliefhebbers" die bijvoorbeeld een Leaf niet zien zitten om hun moverende redenen. Er speelt teveel sentiment en range anxiety mee. Ze willen hem pas als ie er retegeil uitziet en je er non-stop mee naar Zuid Italië kan rijden. Ze hebben niet door dat het straks geen keuze meer is. Dat is luxe. Maar al die dingen spelen dus met een vrachtwaggel niet.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 13 april 2017 @ 22:13:55 #146
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_170202163
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 21:30 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Musk gaat ondertussen in rap tempo door met het ontwikkelen van elektrische voertuigen. Hij wil eind van de zomer een elektrische vrachtwagen presenteren. Zo'n wagen heeft een shitload aan stroom nodig, hoe je dat voor elkaar krijgt zonder al te lange laadtijden verbaast me. Ik vermoed dan ook dat het om een kleinere vr8wagen zal gaan.
Er zijn genoeg vrachtwagens die de stad / provincie niet uitkomen. Als dat electrische trucks worden dan is dit een grote winst voor de luchtkwaliteit in steden.

Voor internationaal vrachtvervoer is een BEV niet praktisch, dan is een FCEV ideaal.

Weet iemand wat het praktijk verbruik is van een elektrische vrachtwagen in kWh/100km?
pi_170208344
Denk dat de winst enorm is. Zo'niet truck in de stad staat vrij veel stationair te draaien en veel te remmen. Allemaal efficiënter in een e-truck.

Als je vervolgens tijdens het inladen gelijk aan een DC charger hangt.
.
pi_170208364
Je kunt ook een mooi zonnepaneel kwijt op het dak, misschien kun je daar ook de batterij iets mee laden.
  vrijdag 14 april 2017 @ 08:36:43 #149
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_170208521
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 08:10 schreef MrSweets het volgende:
Je kunt ook een mooi zonnepaneel kwijt op het dak, misschien kun je daar ook de batterij iets mee laden.
Ik weet dat met de huidige beschikbare technologie je 5km per dag kan laden met een zonnepaneel op een dak van een auto. Dat schiet niet echt op.
Alleen het oppervlak wordt natuurlijk significant groter als het over de trailer wordt uitgerold.

Een electrische truck is voor transportbedrijven alleen handig voor economisch belang: is het goedkoper.
Een andere manier is dat het sneller kan voor hetzelfde geld maar gezien de snelheidslimieten is daar niet echt winst te behalen. Alleen het laden zal nu nog steeds langzamer gaan dan 'm volgooien bij de Esso.

Voor een Model S is het volgens bronnen op internet gemiddeld 4 cent per kilometer.
Omdat een Truck zwaarder is en meer moet trekken ga ik uit van een factor 6 (Omdat de gemiddelde Diesel personenwagen (1:18) ook 6x zover komt in KM's dan een truck (1:3) op een litertje diesel).
Dat betekend dat een truck dus 24 cent kost per kilometer qua stroom.
Een truck op diesel kost 44 cent per kilometer.
Omdat ik een aanname heb gemaakt rond ik de kostprijs stroom per kilometer even omhoog naar 30 cent per kilometer (voor wat marge).

In dit geval is het zo dat een elektrische truck bijna 15 cent goedkoper qua brandstrof/charge zou zijn.
En dan heb ik het ook nog niet eens over het onderhoud wat voor een elektrische auto al veel minder is dan een conventionele verbrandingsmotor auto.

Het enige punt is waar je tegenaan gaat lopen is het gewicht van de trekker (met accu's) en dat het opladen nog iets langer duurt maar als je dat kan doen in de verplichte rusttijden dan denk ik dat je een heel eind komt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 14 april 2017 @ 08:57:18 #150
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_170208694
quote:
12s.gif Op vrijdag 7 april 2017 19:28 schreef kree het volgende:

[..]

Toch zul je zien dat die elektrische auto's terrein gaan winnen.
Die hele ontwikkeling daarin is al snel gegaan.
Zeker als er komend jaar meer betaalbare gezinsauto's komen met een redelijke actieradius.

En van verbrandingsmotoren met een beter rendement als elektromotoren die ook nog eens praktisch gebruikt kunnen worden, zie ik graag een linkje
Om eerlijk te zijn vind ik de ontwikkeling traag gaan.
Ja bij 1 bedrijf gebeurt wel genoeg ontwikkeling en die zijn ook koploper daarin.
Die trekken echt die kar.

Maar
De rest blijft wat achter, zeg gerust mijlen ver achter.
De enige concurrent die fatsoenlijk is, is de Zoe (of Leaf, zelfde ding BTW).
En de Bolt dan?
Ja leuk en aardig maar dat ding is geen Chevrolet maar een LG auto (ja LG van de tv's) maar 1 groot nadeel, hij ondersteund geen snel laden. Dus sta je een eeuwigheid (vergeleken met het supercharge netwerk van Tesla of ChaDeMO) aan de lader.

Mijn Facebook tijdlijn staat vol met elektrische auto nieuws en het meest frapante eraan vind ik dat de enige fatsoenlijk concurrentie moet komen van een Chinese Miljardair die met zijn Chinese versie van Netflix als Hobby auto's wil gaan bouwen. De financiering is ronduit dubieus (de Chinese overheid subsidieerd overigens Chinese elektrische autofabrikanten als een malle) en buiten wat prototypes is er niet zoveel (Lucid en Faraday Future, beiden gefinancierd door dezelfde persoon).

De rest van de fabrikanten laten het afweten. Ja plannen over 2020 lees ik zat: Porsche (groot aandeelhouder van VAG is overigens Qatar, met hun olie dollartjes), Mercedes, Audi etc.
Allemaal zogeheten "Model S killers" dat kan, natuurlijk misschien ook wel een terechte claim van een merk zoals Porsche. Maar tegen de tijd dat die van de productielijn gaan rollen is de Model S al weer 8 jaar oud. Herstel de Model 3, die nog uit moet gaan komen, rolt dan al weer 3 jaar uit de fabriek.

Elektrische auto's alsmede autonome auto's hebben zeker de toekomst maar die kar wordt maar door weinigen getrokken tot nu toe.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_170208991
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 08:36 schreef nils7 het volgende:

[..]

Ik weet dat met de huidige beschikbare technologie je 5km per dag kan laden met een zonnepaneel op een dak van een auto. Dat schiet niet echt op.
Alleen het oppervlak wordt natuurlijk significant groter als het over de trailer wordt uitgerold.

Een electrische truck is voor transportbedrijven alleen handig voor economisch belang: is het goedkoper.
Een andere manier is dat het sneller kan voor hetzelfde geld maar gezien de snelheidslimieten is daar niet echt winst te behalen. Alleen het laden zal nu nog steeds langzamer gaan dan 'm volgooien bij de Esso.

Voor een Model S is het volgens bronnen op internet gemiddeld 4 cent per kilometer.
Omdat een Truck zwaarder is en meer moet trekken ga ik uit van een factor 6 (Omdat de gemiddelde Diesel personenwagen (1:18) ook 6x zover komt in KM's dan een truck (1:3) op een litertje diesel).
Dat betekend dat een truck dus 24 cent kost per kilometer qua stroom.
Een truck op diesel kost 44 cent per kilometer.
Omdat ik een aanname heb gemaakt rond ik de kostprijs stroom per kilometer even omhoog naar 30 cent per kilometer (voor wat marge).

In dit geval is het zo dat een elektrische truck bijna 15 cent goedkoper qua brandstrof/charge zou zijn.
En dan heb ik het ook nog niet eens over het onderhoud wat voor een elektrische auto al veel minder is dan een conventionele verbrandingsmotor auto.

Het enige punt is waar je tegenaan gaat lopen is het gewicht van de trekker (met accu's) en dat het opladen nog iets langer duurt maar als je dat kan doen in de verplichte rusttijden dan denk ik dat je een heel eind komt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is voor een Model S, uitgaande van een verbruik van >10.000 kwh (wat je dan zonder meer gaat hebben) 2,65 ct/km, ipv 4. Absoluut gezien niet veel verschil, maar relatief wel.

Wat mij niet zou verbazen is als Tesla voor de Trucks met swapstations gaat komen. Dan vervangen ze de accu in 5 minuten. Met alle kennis die ze daar opgedaan hebben zou het mij niet verbazen als ze ook voor lange afstanden oplossingen aan zullen dragen.
  vrijdag 14 april 2017 @ 09:43:53 #152
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_170209308
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 09:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het is voor een Model S, uitgaande van een verbruik van >10.000 kwh (wat je dan zonder meer gaat hebben) 2,65 ct/km, ipv 4. Absoluut gezien niet veel verschil, maar relatief wel.

Wat mij niet zou verbazen is als Tesla voor de Trucks met swapstations gaat komen. Dan vervangen ze de accu in 5 minuten. Met alle kennis die ze daar opgedaan hebben zou het mij niet verbazen als ze ook voor lange afstanden oplossingen aan zullen dragen.
Dat klopt ik heb ook even consumenten prijzen genomen want die kon ik zo snel vinden (want mensen vragen hier om bronnen).
Want bedrijven die groot afnemers zijn zullen wellicht nog een lager tarief hebben dan jij en ik.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_170211293
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 08:10 schreef MrSweets het volgende:
Je kunt ook een mooi zonnepaneel kwijt op het dak, misschien kun je daar ook de batterij iets mee laden.
Dan zou je het echt voor de range moeten doen. Als een bedrijf stroom zakelijk kan kopen voor een paar cent is een paneel niet rendabel meer.

8 panelen van 250w die laden op een volle dag amper 20kwh, dat doet een snellader in 15 minuten.
.
pi_170211626
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 09:43 schreef nils7 het volgende:

[..]

Dat klopt ik heb ook even consumenten prijzen genomen want die kon ik zo snel vinden (want mensen vragen hier om bronnen).
Want bedrijven die groot afnemers zijn zullen wellicht nog een lager tarief hebben dan jij en ik.
Klopt, het kan nog lager. Met de Tesla alleen haal ik overigens de 10.000 kwh al, dus ook ik heb deels goedkopere stroom. :)
pi_170211644
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 11:45 schreef Fer het volgende:

[..]

Dan zou je het echt voor de range moeten doen. Als een bedrijf stroom zakelijk kan kopen voor een paar cent is een paneel niet rendabel meer.

8 panelen van 250w die laden op een volle dag amper 20kwh, dat doet een snellader in 15 minuten.
10. En binnenkort zelfs 5.
pi_170212709
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 12:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

10. En binnenkort zelfs 5.
Dat is 240Kw. Bij 400v zelfs nog 600A, trekt het stroomnet dat?
.
pi_170213003
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 12:52 schreef Fer het volgende:

[..]

Dat is 240Kw. Bij 400v zelfs nog 600A, trekt het stroomnet dat?
Kennelijk.

Als je een (vrijwel) lege accu hebt, dan zie je in het display tot 125kw als laadsnelheid. En dat willen ze dus verdubbelen.

Kun je nagaan wat dat doet, aangezien superchargers meestal 8 stalls hebben: 4x2, per duo kunnen ze niet beiden maximale snelheid halen. In Amsterdam staan er nu 16 denk ik.
pi_170215704
Die superchargers werken met 500v gelijkspanning.

Daar is weer een conversie in de lader voor nodig. Nl van wisselspanning naar gelijkspanning.

Over het algemeen kun je een tesla in 40 min tot 80% laden
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 14 april 2017 @ 15:41:57 #159
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_170216067
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 15:24 schreef kree het volgende:
Die superchargers werken met 500v gelijkspanning.

Daar is weer een conversie in de lader voor nodig. Nl van wisselspanning naar gelijkspanning.

Over het algemeen kun je een tesla in 40 min tot 80% laden
Tegenwoordig toch wel wat sneller dan dat?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_170218423
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 15:41 schreef nils7 het volgende:

[..]

Tegenwoordig toch wel wat sneller dan dat?
Laadstroom neemt weer zachtjes af zodra je boven 60% ofzo bent, anders wordt de accu te heet en gaat lithium stuk.
.
  vrijdag 14 april 2017 @ 19:12:52 #161
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_170220417
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 08:36 schreef nils7 het volgende:

[..]

Ik weet dat met de huidige beschikbare technologie je 5km per dag kan laden met een zonnepaneel op een dak van een auto.

Eén zonnepaneel geeft ongeveer 1500km actieradius per jaar voor een gemiddelde EV.
Ben nog wel nieuwsgierig naar het verbruik kWh/100km van een vrachtwagen.
pi_170227618
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 19:12 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Eén zonnepaneel geeft ongeveer 1500km actieradius per jaar voor een gemiddelde EV.
Ben nog wel nieuwsgierig naar het verbruik kWh/100km van een vrachtwagen.

Ik ook, maar dat zal nog niet bekend zijn. De stadsbussen kunnen volgens mij zo'n 80km met de batterij van 150kWh.

Ik vraag me ook wel af of het laden met 300kW duurder zal zijn dan langzaam laden, los van bijvoorbeeld de aansluitkosten van laadplekken.
pi_170457571
The Electric Car Revolution Now Faces Its Biggest Test



quote:
But a very illuminating thing happened after Georgia's incentives expired. Unlike the Nissan Leaf, which made up the majority of the EV market there, sales of electric-luxury Teslas were barely affected by the loss of the tax credit. In fact, more people are buying Teslas in Georgia today than during the subsidy years.

The Tesla exception shows what happens when an electric car reaches parity with fuel-burning competitors in both price and function. Unlike the Leaf and the BMW i3, the Tesla Model S is quicker than similarly priced gasoline cars, has a long driving range, extensive fast-charging network, and is packed with unrivaled tech advances like Autopilot and wireless software updates.

All the top carmakers are investing billions of dollars to electrify their drivetrains, and the smart ones will compete aggressively on pricing in the short-term in order to establish market share for the long haul. Incentives are important, but they won’t define the market for much longer.







Ik schat zo in dat er voorlopig nog groei in de oliemarkt zit, met name vanuit de armere dichtbevolkte landen. Dat leidt onvermijdelijk tot een stevige vermindering van pricing power. Op en duur wordt ook het winnen van shale-oil duurder omdat men begint met de "sweet spots", die raken op en uitgeput, daarna gaan de winningskosten weer oplopen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_170457793
Zou de prijs van batterij echt zo veel dalen de komende jaren? Ik ben daar nog niet zo zeker van.
pi_170457998
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 17:10 schreef Physsic het volgende:
Zou de prijs van batterij echt zo veel dalen de komende jaren? Ik ben daar nog niet zo zeker van.
De daling van batterij-kosten zijn echter een belangrijke factor in de prognoses evenals de beschikbaarheid van goedkope shale-oil die een cap op de olieprijs houdt. Het is moeilijk in te schatten of de prijsdaling van batterijen komende jaren doorzet. Het is ook moeilijk in te schatten wanneer de "sweet spots" van shale-oil op/en leegraken. Een belangrijke factor is dat dergelijke onzekerheden ertoe leiden dat olieprojecten in deep water en tarsands die op de plank liggen en waarvan het zeker is dat het jaren duurt vanaf investering tot productie die voorlopig op de plank blijven stof verzamelen. Oliemijen zien meer in shaleplays die snel en goedkoop up en down te schalen zijn.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_170458012
quote:
Op maandag 24 april 2017 17:10 schreef Physsic het volgende:
Zou de prijs van batterij echt zo veel dalen de komende jaren? Ik ben daar nog niet zo zeker van.
En zijn de metalen die voor al die accu's nodig zijn überhaupt in de benodigde hoeveelheden -rendabel- te winnen ?
pi_170458061
quote:
6s.gif Op maandag 24 april 2017 17:23 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

En zijn de metalen die voor al die accu's nodig zijn überhaupt in de benodigde hoeveelheden -rendabel- te winnen ?
In het geval van lithium wel. Van de eventuele alternatieven zoals natrium, magnesium en aluminium zijn nog goedkoper grote hoeveelheden economisch rendabel beschikbaar. Lithium is vooral "duur" omdat het zuiveren naar batterygrade lastig en kostbaar is. Dit is juist erg goedkoop en eenvoudig bij de alternatieven voor lithium.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_170458097
quote:
Op maandag 24 april 2017 17:27 schreef Digi2 het volgende:
In het geval van lithium wel. Van de eventuele alternatieven zoals natrium, magnesium en aluminium zijn nog goedkoper grote hoeveelheden economisch rendabel beschikbaar. Lithium is vooral "duur" omdat het zuiveren naar batterygrade lastig en kostbaar is. Dit is juist erg goedkoop en eenvoudig bij de alternatieven voor lithium.
Zijn die metalen uit afgewerkte accu's ook nog een beetje herbruikbaar ?
Anders zit je nog steeds met het probleem dat je het ene eindige goedje inruilt voor het andere.
pi_170458230
quote:
6s.gif Op maandag 24 april 2017 17:30 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Zijn die metalen uit afgewerkte accu's ook nog een beetje herbruikbaar ?
Anders zit je nog steeds met het probleem dat je het ene eindige goedje inruilt voor het andere.
Bij de constructie wordt hier tegenwoordig al rekening mee gehouden (cradle-to-cradle). De gebruikte materialen zodanig te kiezen dat ze het recyclen vergemakkelijken. De metalen in moderne lithium, aluminium en loodbatterijen zijn 100% te recyclen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 24 april 2017 @ 18:00:57 #170
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_170458543
Ik ben komputer
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_170458846
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_170467908
quote:
Tesla Doubles Its Superchargers With Massive Solar Stations

Tesla is going to need more chargers. Lots of them.
The company is preparing to launch its $35,000 Model 3 electric car later this year, with plans to make 500,000 EVs in 2018 (up from 76,000 a year ago). This audacious timeline has left many current owners worrying about wait times throughout the company’s U.S. Supercharging network. Well, Tesla has a plan.

This year, the number of Superchargers available for public use will double—from 5,000 to 10,000 , according to a blog post Tesla published Monday. That’s 39 percent more Superchargers than CEO Elon Musk promised for 2017 when he unveiled the Model 3. The company will also increase the number of so-called Destination Chargers located at hotels and restaurants from 9,000 to 15,000.
Tesla gaat aanzienlijk meer Superchargers en Destinationchargers beschikbaar stellen dit jaar dan eerder werd toegezegd. Blijkbaar wil men wachtrijen voor laadstations vermijden. Het zou de vraag naar de Model 3 ook sterk negatief kunnen beïnvloeden, beelden van wachtrijen bij laadstations.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 25 april 2017 @ 12:23:43 #173
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_170474210
quote:
Audi opens reservations for its first all-electric vehicle: e-tron quattro

Audi is opening reservations for its first production electric vehicle today ahead of the official launch later this year. We have often portrayed the Audi e-tron quattro as the first of a series of upcoming all-electric vehicles from German premium automakers, but it’s finally not only some distant concepts, but an actual all-electric SUV coming to market with Audi’s 2018 model lineup.

Due to high interest in the vehicle, Audi is opening pre-orders early – à la Tesla.

Harald Edvardsen-Eibak, director of Audi in Norway, confirmed that the Norwegian market will have access to the vehicle first:

“Interest in the Audi e-tron quattro has been tremendous since the first concept version was shown in 2015. Norway is a pioneer market for electrification and we are proud to be the first in the Audi Group with a solution like this. At the same time, we have great expectations for the car which is now nearing Norwegian roads.”

Norwegians interested in the vehicle can right now place a 20,000 kroner (~$2,500) deposit to reserve the vehicle without even knowing the actual price.

As the vehicle is getting less than a year away from production, the company confirmed that the concept vehicle unveiled in 2015 (see below) is “quite close to the series production car”.

A “310 miles of range” on a 95 kWh battery pack as been previously reported to be the main feature of the e-tron quattro’s powertrain, Audi usually uses NEDC rating for electric vehicle range. Therefore, real-world range or the EPA estimate should be closer to ~275 miles.



It will be the first time that the energy capacity of a battery pack comparable to Tesla’s top-of-the-line models will be available in a production electric car.

The only thing left to know is how competitively they will be able to price it and how widely available it will be. They have been saying that the e-tron quattro is between Audi Q5 and Audi Q7 in term of size and those vehicles have starting MSRPs of $41,000 and $49,000. If the e-tron quattro is offered around the same price before incentives, it would shake up the market, but it’s doubtful at this point.
Eindelijk een beetje concurrentie....
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 25 april 2017 @ 12:42:15 #174
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_170474533
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 23:52 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Tesla gaat aanzienlijk meer Superchargers en Destinationchargers beschikbaar stellen dit jaar dan eerder werd toegezegd. Blijkbaar wil men wachtrijen voor laadstations vermijden. Het zou de vraag naar de Model 3 ook sterk negatief kunnen beïnvloeden, beelden van wachtrijen bij laadstations.


Even het plaatje gejat van de grote broer (tweakers) dat NL inmiddels bijna landelijk dekkend is.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_170479147
quote:
Deze elektrische deelauto rijdt in 2018 zelf naar je toe

Amber werkt onder andere samen met TomTom, KPN en TNO. Aankomende maanden moet de startup aantonen dat de zelfrijdende auto veilig is, daarna mag Amber de weg op. Het bedrijf verwacht dat dat binnen een jaar zal zijn.

Steven Nelemans van Amber legt het project in de video uit.
Een deelauto die zelfrijdend is kan aanzienlijke kostenbesparingen opleveren o.a. heb je straks geen rijbewijs meer nodig. De toekomst ziet er niet bepaald rooskleurig uit voor rijscholen want het belang van het bezit van een rijbewijs gaat afnemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 25-04-2017 16:22:37 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_170492038
Elektrisch rijden heeft uiteraard de toekomst. Hoe sneller we overschakelen, des te minder zijn we afhankelijk van schurkenstaten die olie leveren.
  woensdag 26 april 2017 @ 09:15:46 #177
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170492922
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 06:32 schreef Elfletterig het volgende:
Elektrisch rijden heeft uiteraard de toekomst.
Dit is onwaar.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 26 april 2017 @ 09:42:02 #178
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_170493320
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 06:32 schreef Elfletterig het volgende:
Elektrisch rijden heeft uiteraard de toekomst. Hoe sneller we overschakelen, des te minder zijn we afhankelijk van schurkenstaten die olie leveren.
Voor mij 1 van de redenen om in de elektromobiliteit te werken.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_170501858
quote:
7s.gif Op woensdag 26 april 2017 09:15 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dit is onwaar.
Laat ik het dan anders verwoorden: het heeft meer toekomst en is duurzamer dan rijden op fossiele brandstoffen. Uit het grafiekje eerder in dit topic blijkt ook nog eens dat de kostprijs lager is.
pi_170501934
quote:
7s.gif Op woensdag 26 april 2017 09:15 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dit is onwaar.
Nee, het is waar.
  woensdag 26 april 2017 @ 16:20:07 #181
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170502001
Redox-Flow-Accus zijn de meest interessante ontwikkeling die ik de laatste tijd las.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_170688610
quote:
Electric Car Sales Are Suddenly Taking Off in Europe

Sales of battery-powered cars soared 38 percent in the first quarter after models including Renault SA’s improved Zoe won buyers in Germany and Spain. That compares with a gain of 2.9 percent for all of last year.

New car registrations—a proxy for sales—increased to 32,627 cars from 23,703 a year earlier, the Brussels-based European Automobile Manufacturers’ Association said Thursday in a statement. That surge still couldn't match demand in America, where electric car sales jumped 49 percent to 40,700 units in the period, according to Bloomberg New Energy Finance. (The U.S. car market is some 16 percent larger than Europe's so the market shares are similar)

Manufacturers including Germany’s Volkswagen AG, BMW AG and Daimler AG are racing to widen their line-ups of electric cars to meet tougher emissions rules and provide an alternative to polluting diesels tarnished by the VW scandal. But so far sales have missed industry targets due to customer concerns about vehicle-battery range and high prices. Governments in response have introduced incentives and pledged big investments in charging technology.
De transitie naar elektromobiliteit gaat een versnelling hoger :)
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  donderdag 4 mei 2017 @ 19:40:01 #183
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170688656
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 16:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nee, het is waar.
Nope. Trap niet in de hype.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 4 mei 2017 @ 19:42:01 #184
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170688713
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 19:38 schreef Digi2 het volgende:

[..]

De transitie naar elektromobiliteit gaat een versnelling hoger :)
Neuh, er worden gewoon meer auto's in het algemeen verkocht. Dus ook elektrische.

Marktaandeel blijft hetzelfde.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_170688869
quote:
14s.gif Op donderdag 4 mei 2017 19:40 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nope. Trap niet in de hype.
Toch wel.
pi_170688982
quote:
14s.gif Op donderdag 4 mei 2017 19:42 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Neuh, er worden gewoon meer auto's in het algemeen verkocht. Dus ook elektrische.

Marktaandeel blijft hetzelfde.
Nope,
De verkoop van autos in europa is 8% gestegen Q1, geen 38% zoals bij electrische autos. In de VS daalt de verkoop van brandstof autos juist terwijl die van elektrische autos flink stijgt.
2017 (Q1) International: Worldwide Car Sales

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 04-05-2017 20:37:31 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_170689700
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 19:38 schreef Digi2 het volgende:

[..]

De transitie naar elektromobiliteit gaat een versnelling hoger :)
Gisteren las ik een nieuwsbericht waarin werd voorspeld dat in 2025 de helft van de auto's elektrisch en zelfrijdend is. Dat lijkt me nogal optimistisch, maar we gaan het zien. :P
  donderdag 4 mei 2017 @ 20:13:57 #188
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170689718
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 19:51 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Nope,
De verkoop van brandstofautos in europa is 8% gestegen Q1
Nope, alle auto's.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_170690248
quote:
14s.gif Op donderdag 4 mei 2017 20:13 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nope, alle auto's.
De totale autoverkopen zijn 8% gestegen, die van elektrische autos 38%. Dit betekent dat er minder dan 8% aan brandstofautos zijn verkocht.
Het marktaandeel verschuift dus naar een groter aandeel elektrische autos.

[ Bericht 3% gewijzigd door Digi2 op 04-05-2017 20:47:29 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  donderdag 4 mei 2017 @ 20:41:01 #190
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170690637
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 20:28 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Dit betekent dat er minder dan 8% aan meer brandstofautos zijn verkocht en meer dan 8% aan elektrische autos.

Nope.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_170690721
quote:
14s.gif Op donderdag 4 mei 2017 20:41 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nope.
Ik ga met jou niet meer in discussie.
Logica en een beetje wiskunde zijn wel mijn minimale eisen daarvoor.
Ik heb geen behoefte aan blatant trolls.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  donderdag 4 mei 2017 @ 20:46:38 #192
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170690808
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 20:43 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ik ga met jou niet meer in discussie.
Je trekt een conclusie zonder informatie.

Na eerst al de informatie proberen te draaien. Je hebt jezelf ongeloofwaardig gemaakt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_170690850
quote:
14s.gif Op donderdag 4 mei 2017 20:46 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Je trekt een conclusie zonder informatie.

Na eerst al de informatie proberen te draaien. Je hebt jezelf ongeloofwaardig gemaakt.
Ik heb zojuist mijn conclusie getrokken.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_170691070
quote:
14s.gif Op donderdag 4 mei 2017 20:46 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Je trekt een conclusie zonder informatie.
Dat zie ik jou nooit doen inderdaad _O- :W
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_170719564
quote:
Verkoopaantallen elektrische auto's in Europa stijgen scherp

In het eerste kwartaal van 2017 zijn er in de Europese Unie bijna 50 procent meer elektrische auto's verkocht dan in hetzelfde kwartaal een jaar eerder. In Nederland is deze toename zelfs bijna 85 procent.

De cijfers zijn gepubliceerd door de Europese Autofabrikantenbond, wat officieel wordt afgekort naar de Franse benaming ACEA. In het rapport zijn de verkopen beschreven van voertuigen die op alternatieve brandstoffen rijden.
....

De ACEA geeft geen verklaring voor de toename in de verkopen van elektrische auto's, maar Bloomberg suggereert dat het te maken heeft met investeringen in het snellaadnetwerk en het beschikbaar komen van goedkopere elektrische auto's met een groter bereik.
Een formidabele groeimarkt die elektrische autos :)
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_170721102
quote:
14s.gif Op donderdag 4 mei 2017 19:40 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nope. Trap niet in de hype.
Net als dat warmtepompen de toekomst zijn, is ook elektrisch rijden dat voor de meeste toepassingen. Op zijn minst gedeeltelijk elektrisch rijden (plug-in hybrid met hulpmotor/range extender voor kilometer vreters).

Een range extender die accu's oplaadt is enorm veel efficiënter dan een motor die een voertuig in de stad of file moet voortbewegen. Het aggregaat kan immers continu precies op het ideale toerental draaien, zonder brandstofverlies door stationair draaien, optrekken, remmen...
  zaterdag 6 mei 2017 @ 08:40:32 #197
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170721167
Kortom, er gaat de komende 20 jaar steeds meer stroom verbruikt worden. Intussen gooit men kolen en kerncentrales dicht. Lijkt me een probleem gaan worden. Nog los van dat sommige gebieden, bv amsterdam zuid oost, al zoveel stroom gebruiken dat men aan de maximale capaciteit zit en er niet meer geleverd kan worden. Als daar veel autos aan de laadpaal moeten, kan dat eenvoudig niet.
De problemen zijn oplosbaar, maar hebben een lange aanlooptijd en er moet politieke wil zijn. Als Jesse Klaver in de coalitie de sluiting van de kolencentrales afdwingt hebben we eenvoudigweg niet genoeg stroom om huizen met warmtepompen en autos met accus te bedrijven.

Windmolens leveren geen stroom als het niet waait, zonnepanelen niet als er geen zon is. Wordt leuk in de winter

[ Bericht 35% gewijzigd door Pietverdriet op 06-05-2017 08:51:02 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 6 mei 2017 @ 08:52:05 #198
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170721265
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 08:33 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Net als dat warmtepompen de toekomst zijn, is ook elektrisch rijden dat voor de meeste toepassingen. Op zijn minst gedeeltelijk elektrisch rijden (plug-in hybrid met hulpmotor/range extender voor kilometer vreters).

Een range extender die accu's oplaadt is enorm veel efficiënter dan een motor die een voertuig in de stad of file moet voortbewegen. Het aggregaat kan immers continu precies op het ideale toerental draaien, zonder brandstofverlies door stationair draaien, optrekken, remmen...
Een diesel electrische auto is waarschijnlijk zeer efficient.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_170721523
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 20:13 schreef Physsic het volgende:

[..]

Gisteren las ik een nieuwsbericht waarin werd voorspeld dat in 2025 de helft van de auto's elektrisch en zelfrijdend is. Dat lijkt me nogal optimistisch, maar we gaan het zien. :P
Dat lijkt me inderdaad onrealistisch. Wel lijkt het me goed mogelijk dat tegen die tijd de helft van alle nieuw verkochte auto's elektrisch/plug-in hybride is.
  zaterdag 6 mei 2017 @ 09:23:27 #200
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170721581
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 09:17 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Dat lijkt me inderdaad onrealistisch. Wel lijkt het me goed mogelijk dat tegen die tijd de helft van alle nieuw verkochte auto's elektrisch/plug-in hybride is.
Waarom zou je een dure plugin hybride kopen als er geen belastingvoordeel op zit?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')