Nogal ja, en het plaatje voor de verbrandingsmotor is enorm uitgebreid.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 12:57 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ze zijn behoorlijk versimpeld.
Ook al is een elektrische auto veel eenvoudiger is het wel iets complexer dan dat.
Nou een ICE heeft wel een stuk meer ondersteunende componenten om te kunnen werken tov een EV dus dat klopt wel maar er komt wel iets meer bij kijken dan een het plaatje.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 15:07 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nogal ja, en het plaatje voor de verbrandingsmotor is enorm uitgebreid.
Als je het plaatje van elektro kopieert naar de verbrandingsmotor krijg je
benzinepomp - tank - gaspedaal - motor en zijn ze dus zo goed als hetzelfde. Maar hey, dat is natuurlijk niet in het voordeel van de elektro.
Een eerlijk en vergelijkbaar plaatje. Geen plaatje waarin de elektro motor als beste overkomt omdat dat het doel is van het plaatje.quote:
Dus in principe wel je gewoon een technische tekening van een motor controller?quote:Op vrijdag 9 juni 2017 18:20 schreef daNpy het volgende:
[..]
Een eerlijk en vergelijkbaar plaatje. Geen plaatje waarin de elektro motor als beste overkomt omdat dat het doel is van het plaatje.
Maar die maken ze niet, want dan wordt het te moeilijk of blijkt elektro rijden helemaal niet zo best voor het milieu als men wil voor houden.
Bullshit. De randapparaten van de brandstofmotor zijn wel getekend, die (sommige dezelfde) van de elektromotor niet. Die plaatjes hebben maar 1 doel.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 18:25 schreef Waffle het volgende:
[..]
Dus in principe wel je gewoon een technische tekening van een motor controller?
De elektromotor is niks anders dan spoelen met eventueel magneten. De bedoeling van de tekening is lijkt mij om te laten zien dat er veel meer componenten nodig zijn om een verbrandingsmotor te laten werken. Bij een elektromotor is dat simpelweg niet nodig.
De platinaprijs schommelt rond de $1000 per ounce en is al 3 jaar op dit niveau. Elektrische voertuigen hebben geen platina-katalysator nodig. De markt voor platina kan ten gevolge van elektromobiliteit behoorlijk krimpen. Ondertussen komen er steeds meer sloopwagens ter beschikking die over een katalysator beschikken waarvan het platina gerecyled kan worden. Het valt dan ook te verwachten dat de prijs van platina kan gaan dalen komende jaren, toenemende sociale onrust in delen van Zuid Afrika zal het gevolg zijn.quote:Platinum Drop Fires Social Unrest as Villagers Turn on Mines
It’s been a difficult few years for platinum producers and the people who live near the mines. In 2012, 34 protesters were killed by police near Marikana in the deadliest state shooting since white minority rule ended in 1994. Three years ago, about 70,000 mineworkers went on a five-month strike that stifled economic growth and led to job losses.
As platinum prices fell and industry costs rose over the past decade, dividends paid to local community trusts dried up and many pledges to improve living conditions went unfulfilled. Frustration is now bubbling over in mining communities, which typically include a mix of mineworkers, job-seeking migrants and rural populations who have been living there since before mining started. Platinum is down almost 60 percent from its 2008 peak.
So far, protests have had little real impact on platinum output or prices, and global platinum supply is expected to exceed demand this year. However, the disruptions are inflating costs that may mean more cuts in output and jobs. More than half of the industry's production already is losing money, according to top producer Anglo American Platinum Ltd.
Alleen jammer dat men het over subsidie heeft als het gewoon een lagere bijtelling is. Dan ben je of aan het dreinen, of je bent gewoon dom.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 17:33 schreef Bart2002 het volgende:
Dit was het artikel waar het allemaal om te doen was. M.i. een goed doortimmerd stuk wat niet veel heel laat van het ongebreidelde optimisme op dit gebied:
https://www.ftm.nl/artike(...)n-profiteren?share=1
Nou ja, onder de streep komt het natuurlijk op hetzelfde neer. Het maakt niet zoveel uit hoe je het beestje benoemt. En bijtelling gaat enkel over de "zakelijke" berijder, dat is nu juist ook een bezwaar.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 17:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Alleen jammer dat men het over subsidie heeft als het gewoon een lagere bijtelling is. Dan ben je of aan het dreinen, of je bent gewoon dom.
Dan krijgt een benzine auto zeker ook subsidie omdat de BPM op een diesel hoger is?quote:Op vrijdag 16 juni 2017 17:45 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nou ja, onder de streep komt het natuurlijk op hetzelfde neer. Het maakt niet zoveel uit hoe je het beestje benoemt. En bijtelling gaat enkel over de "zakelijke" berijder, dat is nu juist ook een bezwaar.
Doet me denken aan die subsidieregeling voor elektrische auto's, waardoor de auto's in andere landen op een gegeven moment zo'n 8000euro goedkoper waren dan in Nederland, omdat Nederlanders toch subsidie kregen.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 17:33 schreef Bart2002 het volgende:
Dit was het artikel waar het allemaal om te doen was. M.i. een goed doortimmerd stuk wat niet veel heel laat van het ongebreidelde optimisme op dit gebied:
https://www.ftm.nl/artike(...)n-profiteren?share=1
Inderdaad. Kun je nagaan dat daar nog best veel winst op gemaakt wordt als er zomaar 8.000 euro van de prijs afkan. Die Ampera is trouwens de risee onder de stekkerauto's. Net als de Mitsubishi Outlander. Het gros van deze auto's ziet nimmer een stopcontact. De elektrische prestaties zijn zeer zwak. Dit zijn modellen zuiver gericht op "subsidie". Daar waar dat niet is trapt men er niet in. Ook niet na zo'n prijsverlaging. Met dit soort auto's gaat de transitie niet lukken i.i.g. En die prijzen voor de niet-zakelijke berijder: 100.000 oude guldens en meer voor zo'n schertsbolide.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 17:52 schreef Physsic het volgende:
[..]
Doet me denken aan die subsidieregeling voor elektrische auto's, waardoor de auto's in andere landen op een gegeven moment zo'n 8000euro goedkoper waren dan in Nederland, omdat Nederlanders toch subsidie kregen.
http://m.telegraaf.nl/aut(...)ampera-in-buitenland
Subsidie voor de verkoper dus..
De Foutlander en andere pluginhybrides hebben ook nauwelijks nog een bijtellingsvoordeel.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 18:03 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Inderdaad. Kun je nagaan dat daar nog best veel winst op gemaakt wordt als er zomaar 8.000 euro van de prijs afkan. Die Ampera is trouwens de risee onder de stekkerauto's. Net als de Mitsubishi Outlander. Het gros van deze auto's ziet nimmer een stopcontact. De elektrische prestaties zijn zeer zwak. Dit zijn modellen zuiver gericht op "subsidie". Daar waar dat niet is trapt men er niet in. Ook niet na zo'n prijsverlaging. Met dit soort auto's gaat de transitie niet lukken i.i.g. En die prijzen voor de niet-zakelijke berijder: 100.000 oude guldens en meer voor zo'n schertsbolide.
Dat is terecht. Als we het werkelijk serieus zouden willen aanpakken dan zouden dit soort fopautomobielen verboden moeten worden. Een bepaalde serieuze benadering zou een vereiste moeten zijn.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 19:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De Foutlander en andere pluginhybrides hebben ook nauwelijks nog een bijtellingsvoordeel.
Verbieden is onzin, dat is de assumtie maken dat je de kennis in pacht hebt. Plugin hybides is een concept wat getest is en hoe dat in de realiteit werkt.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 00:11 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is terecht. Als we het werkelijk serieus zouden willen aanpakken dan zouden dit soort fopautomobielen verboden moeten worden. Een bepaalde serieuze benadering zou een vereiste moeten zijn.
Als die dingen aangeschaft wegens fiscaalvriendelijke redenen met een doel maar er gaat nooit een stekker in want dan werkt het ook zodat het doel nooit nagestreefd wordt en derhalve nimmer bereikt wordt dan houden we ons bezig met onzin met een verlengsnoer. Dat dient vermeden te worden. Hetzij door een verbod of door het belachelijk te maken.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 00:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Verbieden is onzin, dat is de assumtie maken dat je de kennis in pacht hebt. Plugin hybides is een concept wat getest is en hoe dat in de realiteit werkt.
Lekker onderbuik aan het spuien? Bij mij op het werk is het eerder een probleem dat je de auto niet kan opladen omdat alle laadplaatsen bezet zijn.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 00:37 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Als die dingen aangeschaft wegens fiscaalvriendelijke redenen met een doel maar er gaat nooit een stekker in want dan werkt het ook zodat het doel nooit nagestreefd wordt en derhalve nimmer bereikt wordt dan houden we ons bezig met onzin met een verlengsnoer. Dat dient vermeden te worden. Hetzij door een verbod of door het belachelijk te maken.
De ZZP'ers die elektrische auto's kopen vaak wel. Je profiteert maximaal van de lagere bijtelling als je in de hoogste belastingschijf zit.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 13:18 schreef hottentot het volgende:
Raar idee om te denken dat ZZP'ers tot de hogere inkomens behoren.
Platina wordt ook gebruikt in brandstofcellen. Als de brandstofcel doorbreekt kan dat wel eens tot een stijging leiden.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 09:51 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De platinaprijs schommelt rond de $1000 per ounce en is al 3 jaar op dit niveau. Elektrische voertuigen hebben geen platina-katalysator nodig. De markt voor platina kan ten gevolge van elektromobiliteit behoorlijk krimpen. Ondertussen komen er steeds meer sloopwagens ter beschikking die over een katalysator beschikken waarvan het platina gerecyled kan worden. Het valt dan ook te verwachten dat de prijs van platina kan gaan dalen komende jaren, toenemende sociale onrust in delen van Zuid Afrika zal het gevolg zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |