abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_170159318
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 12:57 schreef Frank_Underwood het volgende:

[..]

Zou jij kiezen voor de iPhone SE of de Samsung S6 (edge)?
Galaxy denk ik, maar dan wel zoveel mogelijk troep eraf gooien zodat je een soort stock android krijgt (zijn wat handleidingen op internet van te vinden). maar beide hebben sowieso niet mijn voorkeur.
Eerst denken, dan typen
pi_170257299
quote:
99s.gif Op maandag 3 april 2017 06:34 schreef XL het volgende:
Privacy bij iPhone?

Apple verkoopt niet extern
Google wel.
Lees jij de Google privacyregels dan nog maar eens na.
Het is wat het is.
pi_170257383
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 22:04 schreef mschol het volgende:

[..]

je hebt een topic geopend met de vraag welke telefoon, en er wordt meerdere malen deze aangegeven, maar daar zoek je dan niet verder naar.. apart..

[..]

zoals hierboven vermeld, prima leverbaar via oneplus.net

[..]

waarom? Oneplus heeft inmiddels een flinke naam neergezet met de OPO (OnePlusOne), de OP2 en de OP3

Allen waren, vergeleken met de vergelijkbare toestellen van de "gevestigde" concurrenten, goedkoper, sneller en kregen langer updates; Een betere prijs/kwaliteit verhouding dus.

ik zou je zeker aan raden die mee te nemen in je lijstje ^O^
Langer updates is bullshit. Kijk maar naar de OnePlus X, die al vergeten was door OnePlus bij lancering en de OnePlus 2, welke een jaar oud is en ook vergeten is. Op dit moment krijgt de OP3 goede ondersteuning, maar niets garandeert dat de OP3 niet per direct vergeten wordt als de OP4 uitkomt.

Nee, OnePlus doet het absoluut qua updates niet beter dan de andere fabrikanten. Er is niet voor niets een grote klantenpetitie gaande.
Het is wat het is.
pi_170257535
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 11:20 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Het hele verdienmodel van Google draait om het verzamelen en doorverkopen van jouw gegevens zodat ze je gerichte advertenties kunnen voorschotelen. Daarom is Android gratis. Hoe denk je dat Google eraan verdient? Jij, de gebruiker, bent het product.

Het verdienmodel van Apple draait daarentegen om de verkoop van hardware en services. Ze hebben geen beweegreden om je privacy te schenden, maar juist een beweegreden om je privacy te beschermen, aangezien dat hun hardware en software aantrekkelijker maakt. Privacy is voor Apple een uniek concurrentiemiddel ten opzichte van Google.
Het verhaal is echter een beetje anders dan je doet voorkomen. Google verkoopt geen gegevens in de trend van Pietje woont op adres X, heeft een kleine piemel en trekt zich af op colaflessen. Google verkoopt een onherkenbaar profiel zodat daar advertenties op gepersonaliseerd worden, maar het is niet terug te leiden op de persoon. logisch ook wel, want data is hun business en als ze hier verkeerd mee omgingen, was het binnen twee jaar gedaan met Google.

Ik heb zelf ook een iPhone en een Macbook, maar ik kan wel objectief over Google vertellen. De meeste Apple fanboys op deze site, inclusief jij, kunnen dat echter niet. Daarom moet je eigenlijk alles wat jij zegt over concurrenten van Apple met een hele grote zak zout nemen :)
Het is wat het is.
pi_170257612
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 13:51 schreef Bordeel_Sluipers het volgende:

[..]

Langer updates is bullshit. Kijk maar naar de OnePlus X, die al vergeten was door OnePlus bij lancering en de OnePlus 2, welke een jaar oud is en ook vergeten is. Op dit moment krijgt de OP3 goede ondersteuning, maar niets garandeert dat de OP3 niet per direct vergeten wordt als de OP4 uitkomt.

Nee, OnePlus doet het absoluut qua updates niet beter dan de andere fabrikanten. Er is niet voor niets een grote klantenpetitie gaande.
22 maart is er nog een update geweest voor de OP2

OPX is duidelijk een telefoon die uberhaupt snel vergeten was (ook door de userbase), ze hebben er niet echt mee gepromoot afaik.
pi_170257647
Nog niks gekocht? Samsung S7 is 480 bij Kpn en je krijgt nu 75 terug.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_170258087
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 14:01 schreef mschol het volgende:

[..]

22 maart is er nog een update geweest voor de OP2

OPX is duidelijk een telefoon die uberhaupt snel vergeten was (ook door de userbase), ze hebben er niet echt mee gepromoot afaik.
Wellicht dat versie 2 een securitypatch heeft gekregen, maar geen Android M en OnePlus is dat ook niet van plan. Logisch ook wel: zulke specs voor een dergelijke prijs. Dan is er geen geld meer voor ondersteuning langer dan een jaar. En wat de reden ook is dat de X snel vergeten was, dat maakt de situatie niet anders.
Het is wat het is.
  woensdag 19 april 2017 @ 09:33:16 #58
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_170324925
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 13:58 schreef Bordeel_Sluipers het volgende:

[..]

Het verhaal is echter een beetje anders dan je doet voorkomen. Google verkoopt geen gegevens in de trend van Pietje woont op adres X, heeft een kleine piemel en trekt zich af op colaflessen. Google verkoopt een onherkenbaar profiel zodat daar advertenties op gepersonaliseerd worden, maar het is niet terug te leiden op de persoon. logisch ook wel, want data is hun business en als ze hier verkeerd mee omgingen, was het binnen twee jaar gedaan met Google.

Ik heb zelf ook een iPhone en een Macbook, maar ik kan wel objectief over Google vertellen. De meeste Apple fanboys op deze site, inclusief jij, kunnen dat echter niet. Daarom moet je eigenlijk alles wat jij zegt over concurrenten van Apple met een hele grote zak zout nemen :)
Je hebt de klok horen slaan, maar geen idee waar de klepel hangt.

Google verkoopt die data inderdaad op basis van cookie of advertiser id, wat geen persoonlijk identificeerbare data is. Google heeft jou data wel identificeerbaar, laat ik echter voor het gemak eerst Google Customer Match maar even buiten beschouwing en het uitleggen aan de hand van de 'traditionele' customer matching.

Na de verkoop van jou data is het namelijk een koud kunstje om je anonieme profiel te identificeren. Stel ik ben coca cola en ik wil mensen die Pietje heten, op adres x wonen, een kleine piemel hebben en zich aftrekken op cola flessen beter leren kennen. Dan ga ik naar Google en koop ik een segment met deze eigenschappen. Ik ontwerp een bannertje voor deze mensen en neem daarin mijn tracking pixel op. Vervolgens gaat Google deze banner anoniem laten zien aan mensen met het juiste profiel. Iedere keer dat ze dat doen laden ze de tracking pixel en heb ik mijn eigen cookie voor deze user. De website die de banner plaatst krijgt het profiel cadeau. Als de user ooit data bij mij (als coca cola) heeft achtergelaten (code uit een flesje cola ingevuld om te kijken of ze daarmee een prijs hebben gewonnen, geklikt op een social media posting) dan kan ik mensen uit dit segment koppelen aan mijn eigen klantendatabase. Als coca cola kan ik dan zeggen dat Bordeel_Sluipers zich graag op cola flessen aftrekt en eigenlijk pietje heet.

Coca Cola heeft dus nu je voorkeur (zoals google het verwacht) in zijn eigen klanten database bij jouw persoonlijk identificeerbaar profiel. De juistheid hiervan kun jij niet beïnvloeden en coca cola kan op basis daarvan beslissingen nemen die jou privé aantasten. Een verzekering kan bijvoorbeeld jouw aanvraag voor een doorlopende reisverzekering afwijzen als jij in het google segment extreme sports zit.

Gebruikt coca cola echter in plaats van een eigen tracking pixel die van een dmp (google het maar) dan gaat de data de hele wereld rond en heeft niet alleen coca cola die data, maar iedere klant van dezelfde dmp plus de plaatsen waar de dmp het verkoopt (al dan niet identificeerbaar).

Dus het identificeerbaar in de google database, het is anoniem op het moment dat google je profiel over de schutting flikkert en het is direct weer geidentificeerd als de koper een halve hersencel heeft.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_170325111
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 14:23 schreef Bordeel_Sluipers het volgende:

[..]

Wellicht dat versie 2 een securitypatch heeft gekregen, maar geen Android M en OnePlus is dat ook niet van plan. Logisch ook wel: zulke specs voor een dergelijke prijs. Dan is er geen geld meer voor ondersteuning langer dan een jaar. En wat de reden ook is dat de X snel vergeten was, dat maakt de situatie niet anders.
oneplus heeft zover ik gezien heb nergens gezegd dat nougat niet komt voor OP2

als er werkelijk geen geld voor support was geweest had er ook geen securitypatch gekomen.
  woensdag 19 april 2017 @ 13:03:01 #60
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_170328605
quote:
14s.gif Op maandag 3 april 2017 01:32 schreef remlof het volgende:
iPhone SE.
pi_170350579
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 13:58 schreef Bordeel_Sluipers het volgende:

[..]

Het verhaal is echter een beetje anders dan je doet voorkomen. Google verkoopt geen gegevens in de trend van Pietje woont op adres X, heeft een kleine piemel en trekt zich af op colaflessen. Google verkoopt een onherkenbaar profiel zodat daar advertenties op gepersonaliseerd worden, maar het is niet terug te leiden op de persoon. logisch ook wel, want data is hun business en als ze hier verkeerd mee omgingen, was het binnen twee jaar gedaan met Google.
Als Pietje zich aftrekt op colaflessen en vervolgens krijgt Pietje door iemand een advertentie voorgeschoteld die gericht is op mensen die zich aftrekken op colaflessen, heeft Pietje dan privacy? De enige persoon die zou mogen weten dat Pietje zich aftrekt op colaflessen, is Pietje!

quote:
Ik heb zelf ook een iPhone en een Macbook, maar ik kan wel objectief over Google vertellen. De meeste Apple fanboys op deze site, inclusief jij, kunnen dat echter niet. Daarom moet je eigenlijk alles wat jij zegt over concurrenten van Apple met een hele grote zak zout nemen :)
Als je écht objectief zou zijn, zou je argumenten beoordelen op de inhoud van het argument, niet op de persoon die het argument gebruikt.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')