abonnement Unibet Coolblue
  zondag 2 april 2017 @ 23:05:08 #1
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_169961872
Waar at jij vandaag, (eer-)gisteren, ergens deze week?

Was dat restaurant met de Michelinster, het simpele eetcafé of je lokale Chinees een aanrader of zou je het liefst de tijd willen terugdraaien zodat je een andere keus had kunnen maken omdat het er zo walgelijk was?

Waar?
Wanneer?
Wat at je?
Impressie?
Kosten?
Cijfer?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 2 april 2017 @ 23:06:55 #2
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_169961919
Vanavond heerlijk veel verschillende tapas gegeten bij El Pincho in Haarlem.
Niet echt goedkoop, maar wel supervers en lekker. :9
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_169961970
quote:
14s.gif Op zondag 2 april 2017 23:06 schreef golfer het volgende:
Vanavond heerlijk veel verschillende tapas gegeten bij El Pincho in Haarlem.
Niet echt goedkoop, maar wel supervers en lekker. :9
Wat at je?
Impressie?
Kosten?
Cijfer?
  zondag 2 april 2017 @ 23:30:00 #4
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_169962312
quote:
14s.gif Op zondag 2 april 2017 23:06 schreef golfer het volgende:
tapas gegeten bij El Pincho
Klinkt logisch. Volgende week pinchos eten bij El Tapas?
pi_169962550
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 23:30 schreef RobinOok het volgende:

Klinkt logisch. Volgende week pinchos eten bij El Tapas?
Op hun website staat anders gewoon: "De inhoud van de kaart laat zich raden: El Pincho serveert hoofdzakelijk tapasgerechten uit Spanje. Onze Spaanse chef Emilio heeft zijn Spaanse roots verstopt in onze tapas en dat proef je"" 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 3 april 2017 @ 00:00:01 #6
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_169962644
Ja, wat ik al zei, logisch! _O-
  Moderator / Miss SHO maandag 3 april 2017 @ 00:02:25 #7
22592 crew  Ole
pi_169962672
:D
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_169962721
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 00:00 schreef RobinOok het volgende:
Ja, wat ik al zei, logisch! _O-
Ik dacht dat je weer eens sarcastisch was :@
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 3 april 2017 @ 00:16:05 #9
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_169962790
Ja, was ik ook. En nog. :P Denk ik. Ik vind sarcastisch bijna nooit het goede woord, maar dat ligt aan mij. Onthou nooit het verschil met cynisch. Maar ook dat is het goede woord niet. Whatever.
  maandag 3 april 2017 @ 12:50:34 #10
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_169969191
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 23:08 schreef Prego het volgende:

Wat at je?
We waren met 4 personen en deelden deze gerechten met elkaar:

Brood met dips
Drie maanden oude schapenkaas / kweepeer / vijgen
Artisjokken / asperges
Brood / tomaat / knoflook
Gefrituurde aardappeltjes / alioli
Champignons / knoflook / manchego
Octopus / aardappel op Galicische wijze
Verse gegrilde sardientjes
Gamba's van de plaat
Dadels / bacon / honing
Gegrilde chorizo / ui
Gehaktballetjes in pittige tomatensaus
Varkenshaasspiesje / zoet / pittig / truffelchips
Biefstukpuntjes / sojasaus / cashewnoten / bosui
Gambakroketjes
Cheese cake / ijs / verse slagroom
Limoenijs / vodka / prosecco
quote:
Impressie?
Prima.
quote:
Kosten?
177 euro inclusief 2 flessen witte wijn en 2 glazen rode wijn.
quote:
Cijfer?
8/10
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_169970977
^O^
aïoli :9
pi_169992433
Zaterdag ben ik uit eten geweest bij de De Bichtstoel

voorgerecht:
Salade geroosterde kip
Gegrilde groenten

Hoofdgerechten
Wildstoof
Roodbaars

nagerecht
Kersen Cheesecake

Het is niet de meest moderne tent maar erg leuk en gezellig. De bediening was echt geweldig. Leuke mensen en vriendelijk.

Er is geen alcohol genuttigd. Totale kosten ¤ 74,00

Het waren leuke gerechten maar verwacht geen bijzonderheden.

Eindcijfer 7.5
  maandag 10 april 2017 @ 12:30:25 #13
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_170125144
Zo, ik heb een culinair weekendje gehad. En ik ben daardoor twee kilo zwaarder geworden.

Donderdag bij Mooii gegeten via de Restaurantweek. Het was zeker niet slecht, maar ik had er meer van verwacht. Kreeg ergens niet helemaal het idee dat ze heel hard zaten te wachten op bezoekers van de Restaurantweek, maar dat deed me uiteindelijk niet zo veel; we waren er voor het eten. Vooral het hoofdgerecht viel tegen, eindcijfer zou ik nu een 7- geven (alles bij elkaar, incl. fooi, waren we ¤120 kwijt voor 2 personen).

Voor: kalfstartaar. Heel. Erg. Lekker. Mooi zacht. Heb niet onthouden wat er allemaal bij zat, maar was een toppertje.
Tussen: geroosterde paprika-tomatensoep met gamba's. Heerlijke roostersmaak, dikke prima.
Hoofd: black angus steak met sucade en bloemkoolcrumble. Viel erg tegen: steak was droog, te weinig saus om dat nog te compenseren. Sucade was wel erg lekker.
Na: bloedsinaasappelijs met nog wat dingen. Lekker fris, maar ijs was nog te koud en hard. Hoogtepuntje: basilicumcakeje. Die was heel erg lekker.

Zaterdag bij Burger Folie in Leuven gegeten. Ik was terughoudend, omdat ik bang was dat deze te erg gehypped werd (werd werkelijk overal aangeraden) maar achteraf kon ik alleen maar concluderen dat dit de lekkerste burger was die ik ooit heb gehad: The Mediterranean met 100% Charolais rundsgehakt, gegrilde groenten, provolone kaas, pancetta, verse rode ui & rucola sla, basilicumsausje. Dikke 8,5 (inclusief drank en koffie/thee waren we ¤60 kwijt).

Die burgertent hadden we bewust gekozen, omdat ik vrijdag een wat duurder zaakje had uitgezocht in Leuven: Zarza. Zwaar ondergekleed (jeans, casual overhempie, sneakers) kwamen we binnen, terwijl iedereen wel heel netjes gekleed was, maar daar zetten we ons vrij snel overheen: dat komt misschien ook omdat de wijn best aankwam die dag :D Tentje was top, fijne inrichting en prima bediening. We kregen een uitstekend menu, met heel goed uitgekozen wijnen - helaas heb ik die als niet-kenner natuurlijk weer niet onthouden. Gelukkig gaf mijn vriendin steeds net voordat ik het mes in het eten zette aan dat ik een foto moest maken, dus die kan ik jullie nog net meegeven (wel iPhone met een vlek op de camera, maar doe het er maar mee). Eindcijfer is toch wel een 9, want het was een topavondje, waarbij vooral de samenstelling van de gerechtjes, inclusief wijn, een genot was (5-gangen, inclusief aperitief, wijnarrangement en koffie/thee na voor 2 personen kostte met fooi ¤240 - al weet ik dat niet meer zeker omdat ik als jarige niet hoefde te betalen ).


Makreel, Griekse yoghurt, komkommer, ingemaakte citroen, pompelmoes
Heel lekker. Vooral hoe alles elkaar aanvulde. Echt niet het lekkerste gerecht ooit, maar de verschillende teksturen en smaken waren subliem op elkaar afgestemd. De wijn erbij was ook fantastisch: lekker wat vettig, terwijl het gerecht zelf heel fris was.


Open ravioli, kreeft, pompoen
Ik vind kreeft een van de lekkerste dingen die je kunt eten. Deze was perfect bereid. De saus had nog iets krachtiger gemogen (klein detail; dan was het een 9 ipv 8,5 geweest bijvoorbeeld), maar de pompoenpitten erbij waren verrassend goed.


Kalfszwezerik, bietjes, sausje van oude port
Oeioeioei, wat was die zwezerik zalig! De smaak van de bietenpuree was enorm intens, de zoetzure biet was een welkome verfrissing. Enige minpuntje; had nog iets meer saus bij gemogen.


Natuurkalf, jonge Mechelse bloemkool, citroenboter, rozemarijn frietjes, pijnboompit
Je ziet het al aan de cuison; die was helemaal goed. Heerlijk mals kalfje, waar de bloemkoel uitstekend mee samenging. Ook hier waren alle onderdelen weer heel goed op elkaar afgestemd, met vooral de crumble qua tekstuur als onmisbaar onderdeel.


Stouterik, chocolade, karamel, nougatijs
Hmmmmm! Ik ben een chocoladefreak. En ik ben normaal heel erg van de zoete nagerechten, maar deze was behoorlijk bitter. De wijn die erbij kwam was wat dat betreft het hoogtepunt en maakte het helemaal af, omdat die door de bitterheid van het gerecht ongelooflijk vol en subtiel zoet smaakte. Zeer, zeer prima, met name ook weer door de combinatie van alle elementen.

En gisteren op de eerste warme zondag van het jaar natuurlijk gebarbecued, wat waarschijnlijk de reden is van 1,5 van de 2 kilo's aan extra gewicht.
  maandag 10 april 2017 @ 13:14:16 #14
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_170125842
Ziet er allemaal weer zeer smakelijk uit.
Vraag me wel af of ze soms ook oude Mechelse bloemkool serveren?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 10 april 2017 @ 14:39:26 #15
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170127043
quote:
14s.gif Op maandag 10 april 2017 13:14 schreef golfer het volgende:
oude Mechelse bloemkool
Is dat niet de naam van jouw kapsel?
:P :P
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_170127164
Kalfszwezerik (L)

Gefeliciteerd nog vinnypassy, ziet er mooi uit allemaal :)
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  zondag 16 april 2017 @ 22:52:13 #17
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_170273700
Wanneer: 16 april 2016
Waar: RIJKS® Restaurant, Amsterdam

Wat:
Joris Bijdendijk van het RIJKS Restaurant dat inmiddels 1 Michelinster heeft, wilde met de traditie van lamsvlees tijdens de Pasen breken en brak samen met Joël Broekaert (recensent van de NRC) een lans voor het eten van geitenbokjes. Normaal gesproken worden deze beestjes meteen na geboorte vernietigd of geëxporteerd naar landen in Zuid-Europa (met name Spanje) waar ze dit vlees wel kunnen waarderen.
Vandaar dat er vandaag een proeverij van geitenbok geserveerd werd in het RIJKS restaurant.

De menukaart:

De geserveerde bokjes worden ook wel Chevon genoemd. Dat zijn bokjes die tussen de 5 en 7 maanden oud zijn voordat ze geslacht worden en het vlees ervan wordt nog 2 weken gerijpt alvorens het te verwerken.

We begonnen met een amuse:

Een zachte gegaard eitje met daarop een schuim van geitenkaas en bovenop gepofte gierstkorrels.

1e gerecht:

Een terrine van de schouder en de buik van de bok met daarbij een puree van abrikoos en wortel en diverse soorten radijs met Indische kers.

2e gerecht:

Een koteletje van de rug van de bok met asperges en doperwten.
Helaas kregen wij maar 1 minuscuul stukje kotelet, terwijl we bij de tafels om ons heen zagen dat iedereen 2 stukjes geserveerd kreeg. Toen we daarover bij de gerant een opmerking maakte wuifde hij ons bezwaar weg met de opmerking dat het gerecht klopte met slechts 1 koteletje.
Qua smaak wel prima en met name de daarbij geserveerde saus en de knapperig gehouden groentes waren erg lekker.

3e gerecht:

Een stukje bokkenbout met daarbij flageolettenbonen in tomatensaus en een schuim van daslook. (hoogtepuntje, die schuim). Wederom helaas erg kleine stukjes vlees.

Dessert:

Een parfait van geitenyoghurt met flinterdunne millefeuille van rabarber en daarbij stukjes rabarber en vanille-olie.
Hoogtepunt van de avond!

Tenslotte kregen we voor het afscheid ook nog als grapje 2 bokkenpoten:


Bij het diner dronken we, naast een fles bruisend water, ook nog een heerlijke fles Nieuw-Zeelandse sauvignon blanc:


En i.p.v. een 'doggybag' kregen we (een lege) 'Goat to Go-bag' mee.


Kosten totaal inclusief water en wijn voor 2 personen: 130,50 euro

Conclusie: leuke kennismaking met geitenbokvlees dat bijzonder neutraal van smaak is als het rosé wordt geserveerd. Helaas veel te kleine porties vlees.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_170275316
Leuk bedacht, die goatiebag, maar als je zo weinig eten serveert dan blijft er uiteraard geen kruimel over voor zo'n concept. Hoe vonden jullie de smaak van het geitenvlees?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 16 april 2017 @ 23:42:50 #19
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_170275467
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 23:37 schreef Isabeau het volgende:
Leuk bedacht, die goatiebag, maar als je zo weinig eten serveert dan blijft er uiteraard geen kruimel over voor zo'n concept. Hoe vonden jullie de smaak van het geitenvlees?
Lekker mooi sappig en neutraal van smaak. Minder uitgesproken dan lamsvlees.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_170275590
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 23:42 schreef golfer het volgende:

Lekker mooi sappig en neutraal van smaak. Minder uitgesproken dan lamsvlees.
Waarom ligt het dan niet in de supermarkt?! Want door de opkomst van de geitenkaas (hallo vegetariërs oa) zijn er veel meer geitenbokjes die geslacht worden en waarom blijft dat vlees dan niet gewoon in Nederland 8)7 Ze kunnen wel zeggen dat we het niet willen, maar je kan het niet eens kopen!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 16 april 2017 @ 23:59:10 #21
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_170276019
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 23:46 schreef Isabeau het volgende:

Waarom ligt het dan niet in de supermarkt?! Want door de opkomst van de geitenkaas (hallo vegetariërs oa) zijn er veel meer geitenbokjes die geslacht worden en waarom blijft dat vlees dan niet gewoon in Nederland 8)7 Ze kunnen wel zeggen dat we het niet willen, maar je kan het niet eens kopen!
Inderdaad niet in de supermarkt, wel incidenteel te koop. Bijvoorbeeld hier:
http://www.bokkenbunker.nl/

of hier:
https://outofthebok.nl/vlees
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_170276232
Mijn stukjes bout waren ook nog eens taaiig. In ieder geval de helft.
Wat errug lekker was, waren alle groentes, schuim en de toetjes. Maar ja, waar je voor komt was dus wat mij betreft het minst.
pi_170276898
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 00:06 schreef Bluezz het volgende:
Mijn stukjes bout waren ook nog eens taaiig. In ieder geval de helft.
Wat errug lekker was, waren alle groentes, schuim en de toetjes. Maar ja, waar je voor komt was dus wat mij betreft het minst.
Zonde! Maar wel speciaal een keer geprobeerd te hebben.

Vond die bokkenpoot leuk.
Dacht t al gelijk toen ik de menukaart zag :D
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_170280245
Leuke recensie Golfer. :s) Eten en opzet ziet er ook leuk uit.
  maandag 17 april 2017 @ 10:54:43 #25
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_170280290
Wat karig zeg ;(
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 17 april 2017 @ 11:02:31 #26
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_170280409
Toch is 130,50 euro voor twee personen voor wijn, water en vier gangen van een sterrenchef geen heel slecht deal. Zo weinig was het nou ook weer niet. Maar als je het gevoel hebt dat je achtergesteld wordt tov andere tafels is dat kut, ongeacht de prijs of de hoeveelheid.

Wij gaan een proeverij doen van het varken. In 10 gangen.
Verschil moet er zijn, A'dam versus R'dam. :)
pi_170282213
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 11:02 schreef RobinOok het volgende:
Toch is 130,50 euro voor twee personen voor wijn, water en vier gangen van een sterrenchef geen heel slecht deal. Zo weinig was het nou ook weer niet. Maar als je het gevoel hebt dat je achtergesteld wordt tov andere tafels is dat kut, ongeacht de prijs of de hoeveelheid.

Wij gaan een proeverij doen van het varken. In 10 gangen.
Verschil moet er zijn, A'dam versus R'dam. :)
Daar was ik heel graag heen geweest, maar "pas" verhuisd en blut.
pi_170282941
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 11:02 schreef RobinOok het volgende:
Toch is 130,50 euro voor twee personen voor wijn, water en vier gangen van een sterrenchef geen heel slecht deal. Zo weinig was het nou ook weer niet. Maar als je het gevoel hebt dat je achtergesteld wordt tov andere tafels is dat kut, ongeacht de prijs of de hoeveelheid.

Wij gaan een proeverij doen van het varken. In 10 gangen.
Verschil moet er zijn, A'dam versus R'dam. :)
Hij had het ook beter een 'proeverij' kunnen noemen. En ik vond het moeilijk om op zijn calimero's te zeggen dat de buren en anderen 2 rackjes kregen en wij maar 1, maar g maakte er wel een opmerking over dat werd weggewuifd door een medewerker.

We hadden er gelukkig brood bij, en de toetjes waren de star of the show en de bokkenpoten groot. Wat mij betreft had het geitenbokkenvlees op 1 moeten staan.
  maandag 17 april 2017 @ 13:05:58 #29
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_170282981
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 13:04 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Hij had het ook beter een 'proeverij' kunnen noemen. En ik vond het moeilijk om op zijn calimero's te zeggen dat de buren en anderen 2 rackjes kregen en wij maar 1, maar g maakte er wel een opmerking over dat werd weggewuifd door een medewerker.
Voor mij reden om mijn bek te houden. Want als ze er niks mee doen word je alleen maar nog changrijniger.
pi_170282993
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 13:05 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Voor mij reden om mijn bek te houden. Want als ze er niks mee doen word je alleen maar nog changrijniger.
Precies :D
  maandag 17 april 2017 @ 13:22:48 #31
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_170283307
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 13:05 schreef RobinOok het volgende:

Voor mij reden om mijn bek te houden. Want als ze er niks mee doen word je alleen maar nog changrijniger.
Voor mij geen reden om mijn mond te houden. Ik ben altijd eerlijk en assertief als mij gevraagd wordt of alles naar wens was. Zowel positief als iets minder positief of zelfs ronduit slecht.
Van kritiek kunnen ze alleen maar (hopelijk) leren.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 17 april 2017 @ 13:25:25 #32
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_170283345
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 13:22 schreef golfer het volgende:

[..]

Van kritiek kunnen ze alleen maar (hopelijk) leren.
Ja, vast. Maar ik zit daar niet om hun iets te leren dus.
Ik zit er om gezellig en lekker te eten. En personeel iets leren vind ik niet gezellig of lekker. :N
Maar goed, die discussie is hier ook pas 8 keer gevoerd of zo. :D
  User die het meest klaagt 2022 maandag 17 april 2017 @ 13:36:58 #33
414785 sirdanilot
pi_170283538
quote:
14s.gif Op zondag 16 april 2017 22:52 schreef golfer het volgende:
Wanneer: 16 april 2016
Waar: RIJKS® Restaurant, Amsterdam

Wat:
Joris Bijdendijk van het RIJKS Restaurant dat inmiddels 1 Michelinster heeft, wilde met de traditie van lamsvlees tijdens de Pasen breken en brak samen met Joël Broekaert (recensent van de NRC) een lans voor het eten van geitenbokjes. Normaal gesproken worden deze beestjes meteen na geboorte vernietigd of geëxporteerd naar landen in Zuid-Europa (met name Spanje) waar ze dit vlees wel kunnen waarderen.
Vandaar dat er vandaag een proeverij van geitenbok geserveerd werd in het RIJKS restaurant.


Conclusie: leuke kennismaking met geitenbokvlees dat bijzonder neutraal van smaak is als het rosé wordt geserveerd. Helaas veel te kleine porties vlees.
En dit is waarom ik geen zin heb om binnen Nederland veel geld uit te geven aan uit eten gaan. Vaak is het niet lekker, en als het dat wel is krijg je van die ieniemienie piepkleine stukjes vlees en over het algemeen zijn de gerechtjes echt miniatuurformaat.

Je betaalt zo'n 65 euro per persoon. Hoeveel procent van de kosten daarvan gaan nou naar het vlees of überhaupt de ingrediënten die er worden gebruikt? Stel dat geitenvlees kost 10 euro de kilo, of je nu in totaal 250 gram serveert of dat je het wat ruimer neemt en b.v. 400 gram serveert (over alle gangen heen) scheelt je als restaurant misschien 1,50.. En dat op een menu van 65 euro pp :')

En zolang men blijft bezuinigen op dit soort onbenullige zaken, die echter wél het eetgenot danig verminderen (want als ik uit eten ga wil ik gewoon genoeg eten) dan ga ik er dus geen geld aan uitgeven.

En dan ook nog het lef hebben om een doggybag mee te geven (ik zou daar echt een comment op maken naar de ober toe: nee horo dank u we hoeven geen doggybag, we gaan zo nog even naar de mcdonalds want het was zo weinig eten), eno ok nog eens niet alle bordjes een gelijke portie meegeven (want de anderen kregen 2 stukjes) wat echt een no no is als restaurant.

Dan geloof ik graag dat het eten erg lekker was maar op die manier hoeft het voor mij niet.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 maandag 17 april 2017 @ 13:37:35 #34
414785 sirdanilot
pi_170283549
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 13:25 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ja, vast. Maar ik zit daar niet om hun iets te leren dus.
Ik zit er om gezellig en lekker te eten. En personeel iets leren vind ik niet gezellig of lekker. :N
Maar goed, die discussie is hier ook pas 8 keer gevoerd of zo. :D
Je kunt ook kritiek geven d.m.v. een lage of geen fooi te geven en gewoon niet meer terug te komen natuurlijk.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 maandag 17 april 2017 @ 13:43:28 #35
414785 sirdanilot
pi_170283658
En tsja, wat betreft het 'niemand in NL wil X eten', daar word ik altijd best wel kwaad van. Ik wil het best hebben maar ik moet te veel moeite doen om het te krijgen, dát is het probleem !

Leg geitenbokvlees of ganzenvlees of wat dan ook (want ook ganzen, damherten etc. zijn er in overvloed en worden vaak vernietigd ipv opgegeten) in de supermarkt. Desnoods in de diepvries als het niet goed verkoopt, want dan is het langer houdbaar. Geef een goede prijs aan het vlees (minder dan 10 euro per kilo dus, misschien voor de beste delen 12,50 maar meer niet !). Leg kaartjes in de albert heijn met recepten van hoe je het bereidt, voor mijn part met een Knorr kruidenzakje erbij voor mensen die niet durven te koken of niet creatief zijn. En dan zullen we wel eens zien of echt niemand het wil eten ! Maak campagne en reclame over het vlees, en binnen een jaar zit iedereen massaal het overschot aan geitenbokjes en damherten weg te kauwen.

Het probleem zal zijn dat de bioplofkippenindustrie het niet wil, want dan verliezen ze omzet aan het bijna gratis wilde ganzenvlees. En ja, er zijn ook een hoop nederlanders (voornamelijk pure nederlanders) die het niet aan zullen raken omdat ze het niet kennen, maar er zijn er heus ook genoeg die het wel zullen durven eten. Zeker als het niet al te duur is.

Als ik het moet gaan bestellen op één of andere vage site waar niet eens prijzen op staan voor het vlees dan haak ik al gauw af. Ik wil het gewoon bij de supermarkt, slager of poelier kunnen kopen, en het liefste bij de supermarkt want dat is gewoon vele malen handiger. En als het te langzaam verkoopt voor vers, dan pleur je het toch in de diepvries?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 17 april 2017 @ 13:45:27 #36
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_170283699
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 13:36 schreef sirdanilot het volgende:

En dit is waarom ik geen zin heb om binnen Nederland veel geld uit te geven aan uit eten gaan. Vaak is het niet lekker, en als het dat wel is krijg je van die ieniemienie piepkleine stukjes vlees en over het algemeen zijn de gerechtjes echt miniatuurformaat.

Nee, in Brazilië is het natuurlijk allemaal beter en meer en lekkerder.
Wanneer was je er ook alweer voor het laatst in jouw fantasie-leven?
quote:
Je betaalt zo'n 65 euro per persoon.

Het menu was 35 euro pp. de rest was de drankrekening.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  User die het meest klaagt 2022 maandag 17 april 2017 @ 13:48:44 #37
414785 sirdanilot
pi_170283756
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 13:45 schreef golfer het volgende:

[..]

Nee, in Brazilië is het natuurlijk allemaal beter en meer en lekkerder.
Wanneer was je er ook alweer voor het laatst in jouw fantasie-leven?
Vorig jaar. En ja het is er meer en het is in ieder geval altijd gewoon lekker, ipv soms lekker zoals in Nederland. Het verschilt wel per regio hoe lekker het is. In Rio is het eten niet heel erg bijzonder, in het noordoosten en noorden is het veel lekkerder. Maar ja dat ligt ook net zo ver uit elkaar als Nederland en Spanje dus zo gek is dat niet (Brazilië is net zo groot als het grootste deel van Europa).
quote:
[..]

Het menu was 35 euro pp. de rest was de drankrekening.
Ja ok prima, maar dan nog, wat voor verschil maakt die 2 euro voor iets meer vlees te serveren?
Maak dan de drankjes een paar centen duurder, niemand die daarvan opkijkt. Ze eten je arm en drinken je rijk, toch. Of voor mijn part maak je het menu 37 euro ipv 35 euro, zolang het maar gewoon genoeg vlees is.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 17 april 2017 @ 14:02:35 #38
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_170284004
Wel eens gehoord van de uitspraak "smaken verschillen"?
Ik weet vrijwel zeker dat ik níet altijd lekker zou eten in Brazilië.

[ Bericht 1% gewijzigd door RobinOok op 17-04-2017 14:16:44 ]
  maandag 17 april 2017 @ 14:23:44 #39
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170284276
Dat restaurants kleine stukjes vlees serveren heeft de zelfde reden als frietsaus ipv mayo in de snackbar, dat is gezonder...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 17 april 2017 @ 15:00:59 #40
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_170284884
Mensen die zeuren over de prijs van restaurant eten moeten echt een keer een week meelopen met de inkoop afdeling. Ketens niet meegerekend, die hebben natuurlijk het voordeel van massa inkoop, zijn de marges in de horeca echt flinterdun.
  maandag 17 april 2017 @ 16:06:18 #41
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_170286186
Even de score van de afgelopen week "erop gezet". :P
Wat moet je anders met zo'n vrije dag dan foto's uitzoeken?


Gouden Kalf in Den Haag. 7 gangen voor 29,95 (geen typo)
Lekker, gezellig, leuk, avondvullend.
Cijfer : 10


Beijing Bao in Rotterdam. 4 gerechten binnen 3 kwartier weer buiten.
Altijd lekker. En lekker snel.
Cijfer : 7,5


A Proposito in Rotterdam (naast CS). Om te huilen.
Cijfer: 2


Vis op de Kaap op Deliplein, Katendrecht. Al een tijdje niet geweest, wegens wisselend succes, maar nu was het wel weer goed. Lekker met mijn vingers gegeten.
Cijfer : 7,1

Voor meer info (sorry, geen zin om te copypasten en foto's zeggen toch het meest) zie : https://robinuit.wordpress.com
pi_170294381
A Proposito :')
Een herinnering die ik verweg gestopt heb, wat een ellende :{ -O-

29,95? Goede prijs en het ziet er goed uit!
pi_170298952
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 21:17 schreef Prego het volgende:
A Proposito :')
Een herinnering die ik verweg gestopt heb, wat een ellende :{ -O-

29,95? Goede prijs en het ziet er goed uit!
Wat is er dan zo ellendig aan dat restaurant? :o RobinOok die een 2 geeft, da's zo laag dat alles wel mis moet zijn gegaan. (even op Robin's link geklikt en ik snap de 2 inmiddels wel :+ )

[ Bericht 7% gewijzigd door Isabeau op 18-04-2017 01:03:52 ]
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 18 april 2017 @ 16:39:06 #44
414785 sirdanilot
pi_170309171
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 14:02 schreef RobinOok het volgende:
Wel eens gehoord van de uitspraak "smaken verschillen"?
Ik weet vrijwel zeker dat ik níet altijd lekker zou eten in Brazilië.
Het hangt af van de regio. Maar het eten in het noordoosten en noorden is echt heel lekker.

Rio is niet bijzonder, maar het is wel gewoon comforting en lekker vind ik. Maar misschien omdat ik dat van huis uit gewend ben.

Het fijne is dat je altijd heel veel verschillende dingen op tafel hebt. Dus als je al iets niet lekker vindt dan kun je nog de andere dingen pakken.

Ik lustte b.v. de dingen met gedroogde garnalen niet altijd vroeger (heeft een nogal.... sterke smaak. inmiddels lust ik het trouwens wel maar het is een acquired taste). Maar dan pakte ik gewoon meer van de andere dingen.

Sommige dingen kunnen wel nogal zwaar op de maag liggen soms, vooral de pastei achtige dingen. Die lust niet iedereen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 18 april 2017 @ 16:47:39 #45
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_170309387
Oja, nu is het al zo dat omdat je er altijd zo achterlijk veel te vreten krijgt zit er altijd wel iets bij wat je wel lust. Ja, zo kan ik het ook ja. Maar goed, dan nog geloof ik ik er niks van.
  dinsdag 18 april 2017 @ 17:44:01 #46
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170310931
Gegeten bij Strand Lodge in Winterswijk, een strandtent (ja, ze hebben een strand) maar het verst verwijderd van zee van alle strandtenten.
http://www.slww.nl
Ze hebben een Michelin ster, zeer moderate prijzen en een heerlijk ontspannen sfeer. De bediening is niet formeel stijf zoals normaal gesproken bij de topgastronomie, maar heerlijk relaxed zoals je bij een strandtent verwacht.
Het eten is een ander verhaal.
Kregen wat brood, amandelen en olijven terwijl we de kaart bestudeerden.
We gingen voor een zes gangen menu (57,50) pp
Kregen als amuse een zee-egel schelp gevuld met een mousseline van aardappel (een hele smeuige aardappelpuree) met zee-egel en een augurkensorbet. Daarnaast een kroepoekje met gerookte haring en rammenas. Prachtige smaakcontrasten van de ingredienten en warm en koud van de puree en de sorbet.
Prachtig gerechtje

Daarna kwam het eerste voorgerecht, geelvin makreel (hamachi) op twee manieren bereid, met oester, gel van oester en verschillende manieren waarop rode biet bereid was.

Hierbij werd brood gereikt met Guernsey boter, olijfolie, een rokerig pyramide zout op smaak gebracht met gefermenteerde soja.

Wederom erg lekker

Een bouillon van kreeft met garnituur van osseworst. Persoonlijk vond ik deze minder geslaagd, smaakte meer naar black tiger prawns, was niet vies, maar niet mijn smaak, miste het zoete van kreeft.

Een stuk Kabeljauw, perfect gegaard met daarbij gebrande bloemkool en bloemkool crème, couscous en een witte saus van witte wijn, krokant van zwarte sesam en een zwarte saus van zwarte sesam. Vond het erg lekker.

Brood en boter bleven komen

Klapstuk met marsala saus, groene asperge op freekeh (geroosterde groene durumtarwe) met shii-takes
Weer een prachtige combinatie van ingrediënten/bereidingswijze die je niet vaak tegenkomt en perfect klaar gemaakt. Heel erg lekker

Vervolgens kwam
Ree geit op vier manieren, een meesterwerk, de chef moet erg lang gewerkt hebben dit gerecht te ontwerpen. De andere gerechten waren de ster waardig, maar deze stak er duidelijk bovenuit. Zou in een twee of drie sterrentent met trots op de kaart kunnen.
Klein minpuntje, het als bijlage gegeven stukje aardappelgratin was niet gaar noch romig, jammer.

Nagerecht waren diverse bereidingen van verschillende fruitsoorten. Erg verfrissend en lekker.

Cijfer
9,5
Prijs kwaliteit verhouding is onovertroffen, de locatie is prachtig. Ze hadden een 10 gekregen als het helemaal perfect was geweest.
Ga hier zeker vaker terug.
Ze zitten trouwens op een 200 meter van een van mijn voormalige lievelingsrestaurants, de Gulle Waard die eind vorig jaar de deuren sloot.
Als je hierheen gaat, volg de borden bij de rotonde, niet je navigatie, die leid je naar een verkeerde straat.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_170343279
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 00:37 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat is er dan zo ellendig aan dat restaurant? :o RobinOok die een 2 geeft, da's zo laag dat alles wel mis moet zijn gegaan. (even op Robin's link geklikt en ik snap de 2 inmiddels wel :+ )
het enige verschil met RobinOok is dat ik ze een 3 zou hebben gegeven omdat de bediening erg lief was.
pi_170343613
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 17:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Gegeten bij Strand Lodge in Winterswijk, een strandtent (ja, ze hebben een strand) maar het verst verwijderd van zee van alle strandtenten.
http://www.slww.nl
Ze hebben een Michelin ster, zeer moderate prijzen en een heerlijk ontspannen sfeer. De bediening is niet formeel stijf zoals normaal gesproken bij de topgastronomie, maar heerlijk relaxed zoals je bij een strandtent verwacht.
Het eten is een ander verhaal.
Kregen wat brood, amandelen en olijven terwijl we de kaart bestudeerden.
We gingen voor een zes gangen menu (57,50) pp
Kregen als amuse een zee-egel schelp gevuld met een mousseline van aardappel (een hele smeuige aardappelpuree) met zee-egel en een augurkensorbet. Daarnaast een kroepoekje met gerookte haring en rammenas. Prachtige smaakcontrasten van de ingredienten en warm en koud van de puree en de sorbet.
Prachtig gerechtje

Daarna kwam het eerste voorgerecht, geelvin makreel (hamachi) op twee manieren bereid, met oester, gel van oester en verschillende manieren waarop rode biet bereid was.

Hierbij werd brood gereikt met Guernsey boter, olijfolie, een rokerig pyramide zout op smaak gebracht met gefermenteerde soja.

Wederom erg lekker

Een bouillon van kreeft met garnituur van osseworst. Persoonlijk vond ik deze minder geslaagd, smaakte meer naar black tiger prawns, was niet vies, maar niet mijn smaak, miste het zoete van kreeft.

Een stuk Kabeljauw, perfect gegaard met daarbij gebrande bloemkool en bloemkool crème, couscous en een witte saus van witte wijn, krokant van zwarte sesam en een zwarte saus van zwarte sesam. Vond het erg lekker.

Brood en boter bleven komen

Klapstuk met marsala saus, groene asperge op freekeh (geroosterde groene durumtarwe) met shii-takes
Weer een prachtige combinatie van ingrediënten/bereidingswijze die je niet vaak tegenkomt en perfect klaar gemaakt. Heel erg lekker

Vervolgens kwam
Ree geit op vier manieren, een meesterwerk, de chef moet erg lang gewerkt hebben dit gerecht te ontwerpen. De andere gerechten waren de ster waardig, maar deze stak er duidelijk bovenuit. Zou in een twee of drie sterrentent met trots op de kaart kunnen.
Klein minpuntje, het als bijlage gegeven stukje aardappelgratin was niet gaar noch romig, jammer.

Nagerecht waren diverse bereidingen van verschillende fruitsoorten. Erg verfrissend en lekker.

Cijfer
9,5
Prijs kwaliteit verhouding is onovertroffen, de locatie is prachtig. Ze hadden een 10 gekregen als het helemaal perfect was geweest.
Ga hier zeker vaker terug.
Ze zitten trouwens op een 200 meter van een van mijn voormalige lievelingsrestaurants, de Gulle Waard die eind vorig jaar de deuren sloot.
Als je hierheen gaat, volg de borden bij de rotonde, niet je navigatie, die leid je naar een verkeerde straat.
Dit klinkt heel goed! Staat op het lijstje om eens te gaan eten :)
pi_170346775
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 00:37 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat is er dan zo ellendig aan dat restaurant? :o RobinOok die een 2 geeft, da's zo laag dat alles wel mis moet zijn gegaan. (even op Robin's link geklikt en ik snap de 2 inmiddels wel :+ )
Welke link is dat?

Als je dit dan ziet dan ga je toch twijfelen aan het waarheidsgehalte (omdat het gros "uitstekend" stemt of "zeer goed") ...:
https://www.tripadvisor.n(...)olland_Province.html
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 20 april 2017 @ 11:49:05 #50
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_170350824
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 22:37 schreef Prego het volgende:

[..]

het enige verschil met RobinOok is dat ik ze een 3 zou hebben gegeven omdat de bediening erg lief was.
Nou ja, ik was een beetje boos. Mijn lief zei ook al dat een 2 wat cru is. Want het kan uiteraard altijd slechter. Dus okay, een 4 dan.
  Moderator / Miss SHO donderdag 20 april 2017 @ 12:00:03 #51
22592 crew  Ole
pi_170351009
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 11:49 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Nou ja, ik was een beetje boos. Mijn lief zei ook al dat een 2 wat cru is. Want het kan uiteraard altijd slechter. Dus okay, een 4 dan.
*; zo kennen we je weer...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zaterdag 22 april 2017 @ 22:17:23 #52
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_170414881
Wanneer: 22 april 2017
Waar: DIGA, Haarlem

Wat:

Net een week geleden geopend in de Damstraat in Haarlem, Italiaans restaurant DIGA. Van dezelfde eigenaar als restaurant Parels in Haarlem. Chefkok Abel Pepping werkte eerder bij Lambermons en Toujours.
Het restaurant is groot en biedt plaats aan ca. 100 couverts. Inrichting strak modern met mozaïektegels aan de muur. Open keuken.
Wij zaten in een zijdeel met als nadeel dat 1 van ons tegen de muur aankeek en onder het verlaagde plafond waar uit geluidsboxen dreunende loungemuziek kwam was de akoestiek dusdanig slecht dat het een soort zwembadgeroezemoes werd en een normaal gesprek, zonder te schreeuwen, haast niet mogelijk was. Daar moet echt wat aan gedaan worden.
De open keuken met chefkok Abel (met bril):

De wijnklimaatruimte:

We bestelden gelijk een fles Italiaanse Sauvignon Blanc: een frisse en lekkere Erste Neue, Alto Adigo. Daarbij een fles bruisend water.

Hoewel er nog zo nu en dan wat kleine kinderziektes zijn qua timing is de bediening deskundig en enthousiast.
DEGA hanteert vaste prijzen per menugang. De anti-pasti zijn allemaal 8 euro, de primi 12euro, de secondi 16 euro en de desserts zijn allemaal 7 euro.
Je kunt ook voor verrassingsmenu's kiezen. 3-gangen 32,50 euro. 4-gangen 39,50 euro.

Antipasti:

Voor Bluezz kalfstong met lofsoorten en oude balsamico. Lekker gebakken (of gefrituurd?) met een laagje paneer.


Voor mij gerookte rundercarpaccio. Lekker op smaak gebracht en mooi van temperatuur en supermals.

We sloegen de primi over en gingen gelijk door naar de Secondi:

Bluezz had gekozen voor de zacht gegaarde varkensprocureur met artisjok en aubergine. Heerlijk zacht vlees met een voortreffelijke smaak. Echt een hoogtepuntje!

Voor mij runderstaartstuk met beenmerg, gegrilde groentes en knoflookjus. Lekker en mooi medium-rare gebraden.

Dolci:

We hadden allebei gekozen voor marscapone-ijs met zout en olijfolie met daarbij een mooie tuille en eetbare blaadjes van viooltjes. Ook weer prima en lekker.

Totaal waren we met z'n tweeën inclusief drank 97 euro kwijt.

Conclusie:
Haarlem heeft er weer een prima Italiaans restaurant bij. We komen zeker nog een keer terug als de akoestiek wordt verbetert en alle aanloop-kinderziektes eruit zijn.
8/10
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_170415088
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 22:17 schreef golfer het volgende:
Wij zaten in een zijdeel met als nadeel dat 1 van ons tegen de muur aankeek en onder het verlaagde plafond waar uit geluidsboxen dreunende loungemuziek kwam was de akoestiek dusdanig slecht dat het een soort zwembadgeroezemoes werd en een normaal gesprek, zonder te schreeuwen, haast niet mogelijk was. Daar moet echt wat aan gedaan worden.
Hehe, klinkt alsof het restaurant niet echt bejaardenproof is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2017 22:25:48 ]
  zaterdag 22 april 2017 @ 22:34:23 #54
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_170415276
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 22:25 schreef MCH het volgende:


Hehe, klinkt alsof het restaurant niet echt bejaardenproof is.
Onzin. Iedereen had er last van. Ook jongeren.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_170416452
De rundercarpaccio lijkt wel zalmcarpaccio qua kleur maar komt misschien door de foto.

Beide hoofdgerechten lijken mij erg lekker! En prijzen vallen wel mee.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zondag 23 april 2017 @ 00:19:40 #56
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170417538
Ziet er erg goed uit, zeker tegen die prijzen.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  zondag 23 april 2017 @ 00:20:47 #57
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_170417553
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 00:19 schreef MutedFaith het volgende:
Ziet er erg goed uit, zeker tegen die prijzen.
Eensch!
  Moderator / Redactie Sport zondag 23 april 2017 @ 11:10:30 #58
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_170421675
Waar? Sirtaki, Tilburg. http://www.sirtaki.eu/menukaart.htm
Wanneer? 22-4
Wat at je? zie hieronder.
Impressie? zie hieronder.
Kosten? +- 30e pp. Voor voor, hoofd en twee drankjes.
Cijfer? 5,5.







Foto's met flits en mobiele HTC kwaliteit. Derhalve zijn de foto's niet van de beste kwaliteit.

We waren met een groep FOK!kers die honger hadden naar een meet. Hierboven een korte impressie van enkele gerechten. De mosselen op foto 1 waren nog best te doen. Salade op 2 kreeg iedereen erbij. De ossenhaas op 4 was niet je van het. De Musaka op 5 schijnt ook wel eens beter te zijn geweest.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_170421962
Cijfer: 6,5


Mijn vegetarische schotel: tzatziki, dolma's, witte bonen, aubergine, rijst en spaghetti in tomatensaus en een boerensalade ipv een koolsalade (zat bij elk vleesgerecht).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_170423538
quote:
10s.gif Op zondag 23 april 2017 11:10 schreef borisz het volgende:
Waar? Sirtaki, Tilburg. http://www.sirtaki.eu/menukaart.htm
Wanneer? 22-4
Wat at je? zie hieronder.
Impressie? zie hieronder.
Kosten? +- 30e pp. Voor voor, hoofd en twee drankjes.
Cijfer? 5,5.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Foto's met flits en mobiele HTC kwaliteit. Derhalve zijn de foto's niet van de beste kwaliteit.

We waren met een groep FOK!kers die honger hadden naar een meet. Hierboven een korte impressie van enkele gerechten. De mosselen op foto 1 waren nog best te doen. Salade op 2 kreeg iedereen erbij. De ossenhaas op 4 was niet je van het. De Musaka op 5 schijnt ook wel eens beter te zijn geweest.
Je had beter naar Minos Pallas kunnen gaan in Tilburg.... Dat is (naar mijn mening) de beste griek.
  zondag 23 april 2017 @ 13:58:26 #61
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_170425482
*gruwelt*
  Moderator / Miss SHO zondag 23 april 2017 @ 14:02:29 #62
22592 crew  Ole
pi_170425614
Ik heb nog nooit goed Grieks gegeten in Nederland.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_170425651
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 13:58 schreef RobinOok het volgende:
*gruwelt*
Gelukkig heb je deze meet dan maar weer overgeslagen meid!
pi_170426757
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 14:02 schreef Ole het volgende:
Ik heb nog nooit goed Grieks gegeten in Nederland.
Dat is zo inderdaad maar in Tilburg is Minos Pallas dan nog wel de beste imo.
  zondag 23 april 2017 @ 14:48:13 #65
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170427002
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 22:17 schreef golfer het volgende:
Wanneer: 22 april 2017
Waar: DIGA, Haarlem

Wij zaten in een zijdeel met als nadeel dat 1 van ons tegen de muur aankeek en onder het verlaagde plafond waar uit geluidsboxen dreunende loungemuziek kwam was de akoestiek dusdanig slecht dat het een soort
Klinkt qua eten prima, maar die herrie, heb je daar niet direct wat van gezegd? Ik zou zijn opgestapt als ze het niet zachter hadden gezet
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 23 april 2017 @ 14:50:49 #66
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_170427074
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 14:02 schreef Ole het volgende:
Ik heb nog nooit goed Grieks gegeten in Nederland.
IJmuiden heb je er twee. 1 is prima. 1 is niet echt. Maar de Griek ga je niet heen om culinair hoogstaand te doen :P
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 23 april 2017 @ 14:58:19 #67
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_170427355
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 14:48 schreef Pietverdriet het volgende:

Klinkt qua eten prima, maar die herrie, heb je daar niet direct wat van gezegd? Ik zou zijn opgestapt als ze het niet zachter hadden gezet
Je kunt roezemoezende mensen in een slechte akoestiek niet verbieden te praten of zachter zetten. Het meest storende was niet de muziek.
Ik heb er uiteraard wel iets over gezegd, die slechte akoestiek. Ze zijn net open, dus misschien kunnen ze daar nog wat verbeteringen in aanbrengen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_170428163
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 11:29 schreef Isabeau het volgende:
Cijfer: 6,5

[ afbeelding ]
Mijn vegetarische schotel: tzatziki, dolma's, witte bonen, aubergine, rijst en spaghetti in tomatensaus en een boerensalade ipv een koolsalade (zat bij elk vleesgerecht).
Ik vind het er wel uitzien als sympathiek eten. Zo doen we het thuis ook weleens. Alleen iets fotogenieker belicht dan. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_170428206
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 15:20 schreef Bart2002 het volgende:

Ik vind het er wel uitzien als sympathiek eten. Zo doen we het thuis ook weleens.
Inderdaad :Y Geen culinair hoogstandje, prima te eten, goed op smaak. \
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_170428310
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 15:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Inderdaad :Y Geen culinair hoogstandje, prima te eten, goed op smaak. \
Het is misschien anders als je culinaire hoogstandjes verwacht. Maar dat deed je niet w.s.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_170428421
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 15:24 schreef Bart2002 het volgende:

Het is misschien anders als je culinaire hoogstandjes verwacht. Maar dat deed je niet w.s.
Ik hou niet eens van Grieks eten en zeker niet van de manier hoe ze vlees klaar maken, vandaar de vegetarische schotel gekozen. Dus in die zin was het al moeilijk me teleur te stellen. Ik verwachtte al niks. En toen viel het reuze mee :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_170428659
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 14:02 schreef Ole het volgende:
Ik heb nog nooit goed Grieks gegeten in Nederland.
Ik wel in de jaren 70/80 op de Amsterdamsestraatweg in Utreg :Y
Maar ja, toen waren we niks gewend denk ik nu.
Deze bordjes zien er identiek uit als die van toen :D
pi_170429217
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 15:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik hou niet eens van Grieks eten en zeker niet van de manier hoe ze vlees klaar maken, vandaar de vegetarische schotel gekozen. Dus in die zin was het al moeilijk me teleur te stellen. Ik verwachtte al niks. En toen viel het reuze mee :+
De Griek is volgens mij zo'n beschaafd volk wegens de historie dat zij de essentie van voedsel reeds lang begrijpen. En dat is niet de haute cuisine. Zij vinden dat aanstellerij. En terecht. Dat klinkt een beetje provocerender dan dat ik het bedoel. Maar dat vind ik dus sympathiek, de essentie van voedsel zoals zij dat zien.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 23 april 2017 @ 16:15:22 #74
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170429978
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 14:58 schreef golfer het volgende:

[..]

Je kunt roezemoezende mensen in een slechte akoestiek niet verbieden te praten of zachter zetten. Het meest storende was niet de muziek.
Ik heb er uiteraard wel iets over gezegd, die slechte akoestiek. Ze zijn net open, dus misschien kunnen ze daar nog wat verbeteringen in aanbrengen.
"Dreunende lounge muziek" deed vermoeden dat men boefta beats aan had staan.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 23 april 2017 @ 16:19:52 #75
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170430114
Griekse restaurants niet culinair? Humbug, er zijn slechte veelvraatgrieken, en zijn uitstekende Griekse restaurants en er zijn griekse restaurants die in de guide michelin staan met een ster.
Ja, veel zijn slechte veelvraatgrieken, maar zo zijn er ook veel rode muur zoet zuur chinezen of waardeloze pizza en pasta italianen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 29 april 2017 @ 11:42:53 #76
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_170560543

Restaurant L’Entrecôte


Waar?
L'Entrecote in Rotterdam

Wanneer?
Gisteravond

Wat at je?
Botersla met radijs, walnoot en vinaigrette.
Entrecote (koetsiersstuk) met friet.
Kaassoufflle met friet.

Impressie?
Simpele formule, maar heerlijke entrecote. Ik had niet zo'n hongen er koos de kaassouffle, die was ook heerlijk. Precies goed. Vooraf altijd wat botersla om de tijd te doden.

Kosten?
23,50 voor de entrecote met friet, 18,50 voor de kaassoufle met friet. Wijn is 4 a 5 euro per glas of tussen de 20 en 35 euro per fles.

Cijfer?
8,5

[ Bericht 0% gewijzigd door RobinOok op 29-04-2017 12:13:02 ]
pi_170586818
27 April (Koningsdag) was ik de hele dag in Amsterdam. 'S avonds besloten een vriend en ik naar Zeedijk te gaan. Nou ja, ik besloot. Hij had er nog nooit van gehoord :D
Hij houdt niet van 'Chinees' dus ik wilde hem eens wat anders laten proeven. Eenmaal daar zagen we een best leuk tentje genaamd Si Chuan.
Door wat ik heb gezien van bepaalde vloggers die ik volg op YouTube wilde ik heel graag Sichuaans eten. Gelukkig toen we om 20u binnen kwamen was er nog net een tafeltje vrij voor 2,

De kaart was geweldig en ik wilde eigenlijk alles bestellen maar moest kiezen. Geinspireerd door de foodvlogs koos ik eerst voor de famous Dan Dan noodles:



Noodles met varkensgehakt en chiliolie. Volgens de foodvlog zit er normaal onderin chiliolie en precies voldoende om de noodles te coaten. Hier was het voornamelijk chiliolie/bouillon. Maar het was heerlijk O+

Daarna kwam Kung Pao kip:



Veelgehoord gerecht dat ik nog niet eerder had gegeten. Ook zo lekker. De kip met pinda's cashewnoten, prei, thaise basilicum (heet!) en chili's smaakten zo goed. Ik had er geen rijst bijbesteld en serveerster gaf ons rijst van het huis 'omdat je dit niet zonder rijst kunt eten'. Ze had gelijk; met rijst smaakte het beter. Ook geen spijt van dit gerecht.

Opzich hadden we wel genoeg maar ik wilde nog zo graag sesam kip dat ik deze ook had besteld. Ken het alleen uit Amerika. Daar was het een zoete saus maar ik vond het daar zo lekker.



Deze saus was niet zoet, ook niet pittig. Licht gefrituurde kip, ik proefde gember en het sausje was niet te dik. De kip was nog krokant. Hier kregen we ook weer een kommetje rijst van het huis bij (was anders 1 euro per kom).

Conclusie; als ik vaker in A'dam kom ga ik zeker weer hier heen! Er staan nog zoveel lekkere gerechten op de kaart die ik wil proberen en dit was al zo jam!! Vriend vond dit de allerlekkerste Chinees ooit haha. Hij had ook al eens bij Full Moon in Den Haag met een Chinese klant gegeten maar dat vond hij maar zo zo.

Dan Dan noodles: ¤ 10,50
Kung Pao: ¤ 14,50
Chengdu Sesame Chicken: ¤ 14,50
Halve liter bier voor vriend en 2 fanta voor mij: Weet ik niet.
Pot Chinese Jasmijn thee toe: Weet ik ook niet.
Cijfer: 10!



[ Bericht 0% gewijzigd door FutureFairytale op 30-04-2017 16:16:10 ]
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zondag 30 april 2017 @ 16:21:46 #78
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_170587134
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 16:06 schreef FutureFairytale het volgende:
thaise basilicum (heet!)
Ik peins me suf wat je eigenlijk bedoelt, want Thaise basilicum ben ik nog nooit tegengkomen in de Sichuan keuken, laat staan dat Thaise basilicum heet is. :o
Misschien de auto-correct, maar wat dan?

Hoe dan ook, ziet er allemaal lekker uit.
pi_170587147
Oooh daar wil ik ook wel eens eten FFT :Y) ^O^
  zondag 30 april 2017 @ 16:39:09 #80
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_170587579
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2017 16:22 schreef Bluezz het volgende:
Oooh daar wil ik ook wel eens eten FFT :Y) ^O^
Ik ook. Leuke goedkope complete menu's ook op de kaart. :9
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_170589668
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 16:21 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ik peins me suf wat je eigenlijk bedoelt, want Thaise basilicum ben ik nog nooit tegengkomen in de Sichuan keuken, laat staan dat Thaise basilicum heet is. :o
Misschien de auto-correct, maar wat dan?

Hoe dan ook, ziet er allemaal lekker uit.
Het was donkergroen (donkerder dan prei) en klein(gesneden). Ik dacht dat dat het was. Hoe heet het dan? Tis heel heet namelijk en het blijft een tijdje hangen.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_170589683
quote:
14s.gif Op zondag 30 april 2017 16:39 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik ook. Leuke goedkope complete menu's ook op de kaart. :9
Ja die zag ik ook! Maar dan krijg je van alles een beetje en ik wilde volle schalen :P
Zeker gaan!!

Ik wil alweer naar A'dam nu :')
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zondag 30 april 2017 @ 18:20:24 #83
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_170589755
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2017 18:15 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Het was donkergroen (donkerder dan prei) en klein(gesneden). Ik dacht dat dat het was. Hoe heet het dan? Tis heel heet namelijk en het blijft een tijdje hangen.
Ik heb dus geen idee, ik zie op je foto ook alleen de gebruikelijke ingrediënten : kip, gedroogde chilipeper, lente-ui (ik zou dat geen prei noemen, maar het ligt wel dicht bij elkaar), pinda. Niks donkergroens. Was het dan niet toch gewoon chilipeper?
pi_170592382
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 18:20 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ik heb dus geen idee, ik zie op je foto ook alleen de gebruikelijke ingrediënten : kip, gedroogde chilipeper, lente-ui (ik zou dat geen prei noemen, maar het ligt wel dicht bij elkaar), pinda. Niks donkergroens. Was het dan niet toch gewoon chilipeper?
Nee het waren echt de kleine groene dingetjes. Heb ze apart geproefd om zeker te weten dat dat het was. Er zaten ook nog cashews en hele peperkorrels doorheen.

Maar maakt niet uit, het was gewoon goed :)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_170598336
Daar heb ik ook eens gegeten ja, was inderdaad lekker :) Vind Sansan in Rotterdam wel lekkerder.
  maandag 1 mei 2017 @ 09:28:53 #86
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_170601856
Vorige week gegeten bij Maison Lameloise in Chagny, Bourgogne (http://www.lameloise.fr/).

Fantastisch gegeten, gekozen voor de lunch, heerlijke amuses (veel ook), daarna 3 gangen, te beginnen met kikkerbillen en soepje van kikkerbouillon met daarin kikketkuitjes, klinkt vreemd, maar in Frankrijk natuurlijk al wat minder vreemd, was echt heerlijk. Wat volgde was een gang met asperge, cooked to perfection tezamen met verschillende bereidingen van konijn, ten slotte een dessert op basis van rabarber.

Het is niet goedkoop, maar wel het beste 3-sterren restaurant waar ik heb gegeten. De lunch is op zich niet eens onaardig geprijsd en de wijnkaart is ook om te smullen en eigenlijk best vriendelijk geprijsd, mocht je eens in de buurt zijn: aanrader! (perfect ook als je met de auto onderweg bent naar zuidelijker streken, er is ook een hotel bij ;) )
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  maandag 1 mei 2017 @ 10:43:16 #87
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170603111
Waar?]/b]
Aan sjuuteeäjnd in Schinnen

[b]Wanneer?

Koningsdag

Wat at je?
We waren met 6 personen en hadden het lunchmenu: 'onbeperkt genieten', voor ¤27,50.

We kregen:

Voorgerechten:
- Boerenbrood met smeersels
- Carpaccio met boerenkaas krullen
- Zalmforel met komkommer
- Rilette met een spelt crostini

Tussengerechten:
- Bitterballen met piccalilly
- Garnalen kroketten met een knoflook mayo
- Gevulde champignons met parelgerst
- Kippenvleugels met kruidendip

Hoofdgerechten:
- Scampi’s met pesto en tagliatelle
- Varkenswang met zuurkool
- Gekonfijte polderkip met champignonsaus

Daarbij een witte wijn (ik heb niet besteld en niet ingeschonken, dus geen idee welke) en een espresso na.

Impressie?
Ik ken 't restaurant en ben wel fan van hun eten, maar niet van de eigenaresse. Maar een van mijn vrienden was weer eens een week in Nederland en wilde hier gaan eten. Het concept is vrij simpel, er zijn voor-, tussen- en hoofdgerechten en in principe mag je daaruit kiezen wat je wil. Omdat we toch alles lekker vinden hadden wij aangegeven dat ze gewoon voor 6 man wat op tafel mogen gooien.

Eten was prima. De rilette was echt to die for. De bitterballen en garnalenkroketten waren duidelijk uit eigen keuken (waarbij de garnalenkroketten wel wat meer vulling hadden mogen hebben). De varkenswang was precies goed en de polderkip had een lekker knapperig huidje icm sappig vlees.

Kosten
27,50 pp voor 't eten. Incl fooi was ik 45 euro kwijt, dus dat maakt een dikke 15 euro aan koffie, water en wijn.

Cijfer?
8,5
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  woensdag 3 mei 2017 @ 07:46:25 #88
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_170648632
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 10:43 schreef MutedFaith het volgende:
Waar?]/b]
Aan sjuuteeäjnd in Schinnen

[b]Wanneer?

Koningsdag

Wat at je?
We waren met 6 personen en hadden het lunchmenu: 'onbeperkt genieten', voor ¤27,50.

We kregen:

Voorgerechten:
- Boerenbrood met smeersels
- Carpaccio met boerenkaas krullen
- Zalmforel met komkommer
- Rilette met een spelt crostini

Tussengerechten:
- Bitterballen met piccalilly
- Garnalen kroketten met een knoflook mayo
- Gevulde champignons met parelgerst
- Kippenvleugels met kruidendip

Hoofdgerechten:
- Scampi’s met pesto en tagliatelle
- Varkenswang met zuurkool
- Gekonfijte polderkip met champignonsaus

Daarbij een witte wijn (ik heb niet besteld en niet ingeschonken, dus geen idee welke) en een espresso na.

Impressie?
Ik ken 't restaurant en ben wel fan van hun eten, maar niet van de eigenaresse. Maar een van mijn vrienden was weer eens een week in Nederland en wilde hier gaan eten. Het concept is vrij simpel, er zijn voor-, tussen- en hoofdgerechten en in principe mag je daaruit kiezen wat je wil. Omdat we toch alles lekker vinden hadden wij aangegeven dat ze gewoon voor 6 man wat op tafel mogen gooien.

Eten was prima. De rilette was echt to die for. De bitterballen en garnalenkroketten waren duidelijk uit eigen keuken (waarbij de garnalenkroketten wel wat meer vulling hadden mogen hebben). De varkenswang was precies goed en de polderkip had een lekker knapperig huidje icm sappig vlees.

Kosten
27,50 pp voor 't eten. Incl fooi was ik 45 euro kwijt, dus dat maakt een dikke 15 euro aan koffie, water en wijn.

Cijfer?
8,5
Leuk! Daar waren wij in december. Ik zou ze geen 8,5 geven, eerder een 7-, denk ik.
https://robinuit.wordpres(...)juuteeanjd-schinnen/
pi_170674076
Waar?
Restaurant De Eetkamer van Scheveningen
Wanneer?
Gisteravond
Wat at je?Impressie?
Dit restaurant uitgekozen omdat ik iets dicht bij het Circustheater zocht en deze topper sprong er uit met goede recensies.
We kozen voor een 4 gangen verrassingsmenu aangezien wij alleseters zijn. Mijn vriendin was gecharmeerd van het dessert met shortbread wat op de kaart stond dus dit als hint meegegeven aan de chef voor het dessert.
Ik begon met een Hertog Jan Grand Prestige van de tap, mijn vriendin voor een glas port.

Nog voor de kaart gezien te hebben kregen we een amuse geserveerd van komkommermousse met truffel, rode biet er wat crumble er bovenop (geen foto van helaas). een goede start.

Hierna drie bereidingen van Hollandse garnaaltjes: Bitterballetje met garnalen, een los beetje samen met een inktvisje en in een hoorntje van ?? met bovenop tomatencreme en een saffraansausje. om je vingers (of bestek) bij af te likken, zeer smaakvolle garnalen met mooie combinaties.

Hierna:
Krokantje van kippenvel, een bepaalde radijssoort waar ik de naam van ben vergeten, coquilles, asperge, broodstengel van ?? (erg zacht en smaakvol in ieder geval), een 60 graden ei samen met oesterzwammensaus. Wederom was alles hoog op smaak en een feestje voor de smaakpapillen. Ik was inmiddels overgestapt op een glas rode tempranillo (geen idee welke, werd ingeschonken uit de fles). Prima wijntje, niks bijzonders.

Stukjes eend, rode bietensaus, kwartel, iets in tempura deeg wat ik ben vergeten, lollie van iets wat heel lekker was :D en een wafel met truffel. U begrijpt, ik genoot en had de aandacht voor de uitleg van de ober even overgeslagen :@
Mijn vriendin nam een bijpassende rode wijn bij dit gerecht en kreeg een heerlijk krachtige reserva (geen idee welke druif etc) ik was jaloers :P

De buikjes waren goed gevuld inmiddels :) echter miste ik toch ergens een kleine knabbel on the side. een stukje brood ofzo had lekker geweest.

Door naar het dessert:
Zoals gevraagd de shortbread in combi met chocolade en karamel, ijs van peer en koekdeeg (zat nog een verhaal bij over zout en peer dat 2 uur in de oven moest oid? :@) gelei en andere dingen weet ik niet meer (waren heerlijk).

Het geheel afgesloten met een kop thee die tezamen kwam met een likeurtje met salgroom van het huis en een verdraaid lekker stukje cake wat iets weg had van taaitaai en tulband.

Het geheel gaf een warm huiskamergevoel, knus, vriendelijk, open en down to earth. De ober was in voor een praatje (wij hadden het over de kwaliteit van saffraan en spontaan kwam hij aanzetten met hun saffraan) en nam de tijd voor ons. Kwam ook doordat het een rustige doordeweekse avond was waarschijnlijk. Uiteindelijk na 3 uur de zitting opgeheven en de rekening met een fooi voldaan.
Kosten?
¤107,- voor 2x 4 gangenmenu, 4 drankjes en 2 koffie
Cijfer?
8,5 (door gebrek aan side-knabbel. een 9 had dan op zijn plaats geweest)
  donderdag 4 mei 2017 @ 10:49:50 #90
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_170676456
'k Weenie, op de een of andere manier lijkt het me allemaal net niks.
Verder zie ik geen tempura op dat bord. Misschien bedoel je dat ze iets in panko hebben gebakken? Ook Japans. :+
pi_170678255
Waren ze het brood misschien vergeten bij binnenkomst? Dat vind ik zelf altijd wel lekker en dan al knabbelend met een eerste glaasje wijn het menu doorkijken.
Het zijn wel prima porties zo te zien.
pi_170678662
Ziet er heel lekker uit en klinkt ook zo!
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_170680324
Ziet er goed uit. Als een fokker een gesprek heeft over saffraan gaat het doorgaans niet over de kwaliteit alleen :P
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  vrijdag 5 mei 2017 @ 19:46:59 #94
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_170711657
Het was weer waanzinnig lekker bij de Jong!
Zelfs de bietjes!


De Jong, Mei 2017


Cijfer : 9

(alleen de meiraapjes niet, die heb ik in 1 keer in mijn mond gepropt om weg te werken. Bluh)
  vrijdag 5 mei 2017 @ 21:57:04 #95
234189 Griebus
eindbaas
pi_170714533
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 19:46 schreef RobinOok het volgende:
Het was weer waanzinnig lekker bij de Jong!
Zelfs de bietjes!

[ link | afbeelding ]
De Jong, Mei 2017


Cijfer : 9

(alleen de meiraapjes niet, die heb ik in 1 keer in mijn mond gepropt om weg te werken. Bluh)
Wat karig of ligt dat aan mij? 1 (!) asperge?
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
pi_170714551
Natte asperge avond bij De Jong.
  vrijdag 5 mei 2017 @ 22:01:48 #97
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_170714642
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 21:57 schreef Griebus het volgende:

[..]

Wat karig of ligt dat aan mij? 1 (!) asperge?
1 asperge en een heerlijk gegrild stukje kabeljauw.
Zou dat waarschijnlijk om moeten draaien in de omschrijving.

Maar je wordt zeker niet volgepropt.
Dat was trouwens lang wel zo, dat ik enigszins misselijk was bij het hoofdgerecht, maar dat is nu dus beter.

(De groene asperges waren er 3. Drie flinke)
pi_170720887
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 19:46 schreef RobinOok het volgende:
(alleen de meiraapjes niet, die heb ik in 1 keer in mijn mond gepropt om weg te werken. Bluh)
:D
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 6 mei 2017 @ 07:59:18 #99
414785 sirdanilot
pi_170720932
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 22:01 schreef RobinOok het volgende:

[..]

1 asperge en een heerlijk gegrild stukje kabeljauw.
Zou dat waarschijnlijk om moeten draaien in de omschrijving.

Maar je wordt zeker niet volgepropt.
Dat was trouwens lang wel zo, dat ik enigszins misselijk was bij het hoofdgerecht, maar dat is nu dus beter.

(De groene asperges waren er 3. Drie flinke)
Als jij er al niet wordt volgepropt hoef ik er helemaal niet te komen want ik ben een grote eter.

En ik vind dat de hoeveelheid voedsel in een restaurant royaal en gul moet zijn. Dus als het al voro een normale eter afgepaste hoeveelheid is dan kom ik er dus niet. Hoe lekker het ook is.

Ik wil me in een restaurant gewoon geen zorgen hoeven maken of het niet genoeg is.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_170721033
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 07:59 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Als jij er al niet wordt volgepropt hoef ik er helemaal niet te komen want ik ben een grote eter.

En ik vind dat de hoeveelheid voedsel in een restaurant royaal en gul moet zijn. Dus als het al voro een normale eter afgepaste hoeveelheid is dan kom ik er dus niet. Hoe lekker het ook is.

Ik wil me in een restaurant gewoon geen zorgen hoeven maken of het niet genoeg is.
Dit wisten we al wel van jou.
  zaterdag 6 mei 2017 @ 08:56:29 #101
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_170721297
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 07:59 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Als jij er al niet wordt volgepropt hoef ik er helemaal niet te komen want ik ben een grote eter.

Klopt! Jij moet hier gewoon wegblijven. Dit restaurant is he-le-maal niks voor jou. Maar dan ook echt he-le-maal niks.
  zaterdag 6 mei 2017 @ 09:34:14 #102
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170721706
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 08:56 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Klopt! Jij moet hier gewoon wegblijven. Dit restaurant is he-le-maal niks voor jou. Maar dan ook echt he-le-maal niks.
O+ O+ O+
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 6 mei 2017 @ 09:34:22 #103
414785 sirdanilot
pi_170721707
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 08:21 schreef MCH het volgende:

[..]

Dit wisten we al wel van jou.
Ok fijn dat je dat even vermeldt, we zullen het meenemen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 6 mei 2017 @ 09:35:31 #104
414785 sirdanilot
pi_170721725
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 08:56 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Klopt! Jij moet hier gewoon wegblijven. Dit restaurant is he-le-maal niks voor jou. Maar dan ook echt he-le-maal niks.
Misschien dat ik er kom als ik een rijke vent aan de haak geslagen heb die zoveel verdient dat ik daar gewoon kan komen eten en alles 2 tot 3x kan uitvragen. Een soort iwanius zeg maar.

Maar tot die tijd nee.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zaterdag 6 mei 2017 @ 13:25:52 #105
221912 minilot
Nancy boy
pi_170724767
Uit de hand lopend off topic-geleuter verwijderd. Weer verder over eetgelegenheden graag, merci! -x-
Let me see you stripped down to the bone
pi_170736335
Biertocht gemaakt in Belgie langs diverse brouwerijen waar ze o.a. varken aan het spit hadden :9

pi_170740731
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 13:25 schreef minilot het volgende:
Uit de hand lopend off topic-geleuter verwijderd. Weer verder over eetgelegenheden graag, merci! -x-
Hoe is die hele entrenousleuter boven jouw post in hemelsnaam de dans ontsprongen dan :?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zondag 14 mei 2017 @ 00:37:52 #108
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_170926238
Wanneer: 13 mei 2017
Waar: Restaurant Fris in Haarlem
Wat: 6 gangen verrassingsmenu.
Impressie:





Complete recensie hier.

Totale kosten inclusief drank: ¤ 126,75

Cijfer: 8/10
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_170929567
Die torentjes, kunstige bouwwerkjes en zwemen van schuim zijn nog steeds niet uit de mode zo te zien.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 23:07:33 #110
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_171084906
Grillig Rotterdam

Wanneer: vandaag
Waar: Grillig Sandwiches op de Nieuwe Binnenweg 188d in Rotterdam.
Wat: 2 broodjes verschillende met merguez worstjes en verschillende toppings.

Leuke, mooie zaak. Alles vers en met aandacht bereid. Houtskool bbq midden in de zaak. Soep van tante, een paar sapjes/smoothies en huisgemaakte frieten. Eigenlijk best een aanrader. Elke dag (behalve dinsdag) open tot 22:00. Gaan we maar eens vaker naartoe. :9
pi_171085362
Dat ziet eruit als heel fijne broodjes.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Moderator maandag 22 mei 2017 @ 19:22:29 #112
9859 crew  Karina
Woman
pi_171123324
Vrijdagavond gegeten bij 'Het Amsterdamse Proeflokaal' nieuw, groot restaurant op het Stadionplein (in Amsterdam dus :P).

Ze hebben verschillende kaarten, een kaart met daarop ontbijt, lunch, borrelhapjes e.d., een kaart met vis/zeevruchten en een grill/bistrokaart. Tafelgenoot en ik kozen beiden van de laatste kaart.

Tafelgenoot begon met het Amsterdams pekelvlees. Zag er lekker uit en volgens mij smaakte het prima, ik was vergeten een hapje te proeven 8)7 stom. Maar wat ik zelf had was ook erg lekker, de steak tartaar.

Daarna het hoofdgerecht, tafelgenoot had de steak en ik zelf de hamburger. Zo te zien was de steak niet zo heel erg groot, maar blijkbaar viel dat reuze mee want het was zeker voldoende, zat ook wat groente met uitjes en aardappeltjes bij (lag eronder). Mijn hamburger was heerlijk en de patatjes met (zelfgemaakt?) mayo kreeg ik maar amper op omdat de hamburger wel erg groot was _O-

Geen toetje genomen, die waren of met nootjes of met karamel en beiden vinden dat niet zo een topshow. Kaasplankje hadden we geen trek in.

We dronken er bier en wijn bij.

Geslaagde avond. Misschien had het allemaal wat vlotter gekund, maar we hadden niet gereserveerd en blijkbaar was het nogal druk. Nette bediening, werd ook opgelet of ons glas leeg was, wat niet altijd normaal is gek genoeg.

Zeker voor herhaling vatbaar, misschien dan voor lunch of ontbijt of zomaar wat kroketjes.

Prijs: geen idee, ik werd getrakteerd dus ik ben zo beleefd om het niet uit te gaan rekenen :P Volgens mij vrij redelijke prijzen wel.

Ik heb geen foto's gemaakt want dat vind ik een beetje gek altijd (en ik neem sowieso ook nooit mijn telefoon mee).

Helaas waren we te laat om de radioshow van Wilfred Genee mee te kunnen maken :D

Foto van de buitenkant (van hun site)


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 5% gewijzigd door Karina op 22-05-2017 19:54:45 ]
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_171342417
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 23:22 schreef Bart2002 het volgende:
Dat ziet eruit als heel fijne broodjes.
Mwah...ziet eruit als iets wat jezelf ook kan maken. Daarvoor ga ik dus niet ergens uiteten.
  woensdag 31 mei 2017 @ 09:40:35 #114
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_171342542
Uit eten? Is gewoon een broodjeszaak, voor als je honger hebt en zin hebt in een kant-en-klaar broodje.
pi_171353848
Maakt niet uit. Is en blijft "buiten de deur = uit eten"maar dan eenvoudig. Als ik buiten de deur eet wil ik geen dingen eten die ik thuis ook kan bereiden. Daar ga ik mijn geld niet aan uitgeven.
  woensdag 31 mei 2017 @ 18:08:34 #116
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_171354207
Ow.
pi_171354599
Daarom eet Iwanius nooit pizza of pasta. Oh wacht...
  Moderator / Miss SHO woensdag 31 mei 2017 @ 19:37:41 #118
22592 crew  Ole
pi_171356620
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 18:26 schreef Tem het volgende:
Daarom eet Iwanius nooit pizza of pasta. Oh wacht...
zijn huiselijke maaltijden zien er altijd goed uit!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_171357575
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 19:37 schreef Ole het volgende:

[..]

zijn huiselijke maaltijden zien er altijd goed uit!
Inderdaad! Voor hem geen Ikea om z'n köttbullar te ontdooien ;)
pi_171362748
Nee, ik ben geen "laten we eens gehaktballen bij de IKEA gaan halen,in te vriezen en vervolgens op te peuzelen als ik trek heb." type. Dan bereid ik ze liever zelf en ga ik er een ochtend voor in de keuken staan.

quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 18:26 schreef Tem het volgende:
Daarom eet Iwanius nooit pizza of pasta. Oh wacht...
Ik vind het een prima afwisseling als snelle hap naast het Aziatische [= Chinees/Thais/Vietnamese] en Surinaamse wat ik tegenwoordig veel eet.
  woensdag 31 mei 2017 @ 22:55:04 #121
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_171362891
En pasta thuis bereiden kun je niet. Nee, okay, het is duidelijk hoor.
pi_171363083
quote:
10s.gif Op woensdag 31 mei 2017 22:50 schreef Iwanius het volgende:
Nee, ik ben geen "laten we eens gehaktballen bij de IKEA gaan halen,in te vriezen en vervolgens op te peuzelen als ik trek heb." type. Dan bereid ik ze liever zelf en ga ik er een ochtend voor in de keuken staan.

[..]

Ik vind het een prima afwisseling als snelle hap naast het Aziatische [= Chinees/Thais/Vietnamese] en Surinaamse wat ik tegenwoordig veel eet.
Ik heb de nasi gezien. Je kunt leuk over eten lullen en goed dure wijn zuipen, maar ik geloof niet dat jij kunt koken.
Whatever...
pi_171363293
Zinnige discussies hier weer.
  woensdag 31 mei 2017 @ 23:16:00 #124
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_171363478
BonAmb (2 sterren). Was top!
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_171364200
Binnenkort je foto's en ervaring?
pi_171367667
quote:
2s.gif Op woensdag 31 mei 2017 17:54 schreef Iwanius het volgende:
Maakt niet uit. Is en blijft "buiten de deur = uit eten"maar dan eenvoudig. Als ik buiten de deur eet wil ik geen dingen eten die ik thuis ook kan bereiden. Daar ga ik mijn geld niet aan uitgeven.
Dus je kan thuis geen frites, pizza, bowls en ijs maken?
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_171371386
Sterker nog: Ik heb niet eens een frituur in huis gewoon omdat ik het nooit wilde. En zoals ik al vele malen zei: :"Ik ben in de basis gewoon lui om iets te doen/ in de keuken te gaan staan."Dus eet ik zoveel mogelijk buiten de deur. En die keren dat ik wel mij er toe aanzet iets te bereiden zijn zeldzaam en hebben dan een reden. Maar allemaal op 1 hand te tellen.

Uiteten is voor mij dagelijkse kost. Thuis bereiden zeldzame. Want waarom je zelf vermoeien als anderen het voor je kunnen doen.
pi_171371422
Jij woont in Rotterdam centrum Iwanius? En geen kinderen? Dan zou ik exact hetzelfde doen, zelf koken en opruimen gaat zeer veel kostbare tijd in zitten.
  donderdag 1 juni 2017 @ 11:46:20 #129
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171371428
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 23:01 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik heb de nasi gezien. Je kunt leuk over eten lullen en goed dure wijn zuipen, maar ik geloof niet dat jij kunt koken.
Hoe meer mensen als Iwanus, hoe meer goede horeca.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 1 juni 2017 @ 11:59:42 #130
414785 sirdanilot
pi_171371662
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2017 11:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hoe meer mensen als Iwanus, hoe meer goede horeca.
Zeker. Ik zou ook lekker vaak buiten de deur eten als ik geld had.

Maar helaas, ik ben een arme student dus zelfs het bestellen van een kapsalon op thuisbezorgd is al een luxe voor mij. Het geld groeit me niet op de rug helaas.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_171371811
Alleen maar buitenshuis eten zou mij behoorlijk snel gaan vervelen + ik ken mezelf daar ging dan vrij weinig gezond eten naar binnen.
pi_171371838
In een grote stad geen probleem, zat gezonds te nassen. Woon je er buiten kom je vaak niet verder dan de snackbar, chinees en eetcafe.
pi_171371880
Het probleem zit hem meer aan het gebrek aan zelfdiscipline als ik een menukaart open.
  donderdag 1 juni 2017 @ 12:38:31 #134
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_171372589
quote:
6s.gif Op woensdag 31 mei 2017 09:32 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Mwah...ziet eruit als iets wat jezelf ook kan maken. Daarvoor ga ik dus niet ergens uiteten.
quote:
2s.gif Op woensdag 31 mei 2017 17:54 schreef Iwanius het volgende:
Maakt niet uit. Is en blijft "buiten de deur = uit eten"maar dan eenvoudig. Als ik buiten de deur eet wil ik geen dingen eten die ik thuis ook kan bereiden. Daar ga ik mijn geld niet aan uitgeven.
quote:
2s.gif Op donderdag 1 juni 2017 11:44 schreef Iwanius het volgende:
Sterker nog: Ik heb niet eens een frituur in huis gewoon omdat ik het nooit wilde. En zoals ik al vele malen zei: :"Ik ben in de basis gewoon lui om iets te doen/ in de keuken te gaan staan."Dus eet ik zoveel mogelijk buiten de deur. En die keren dat ik wel mij er toe aanzet iets te bereiden zijn zeldzaam en hebben dan een reden. Maar allemaal op 1 hand te tellen.

Uiteten is voor mij dagelijkse kost. Thuis bereiden zeldzame. Want waarom je zelf vermoeien als anderen het voor je kunnen doen.
Nee ok. Je eet dus zelden zelfgemaakt eten; je wil je niet vermoeien als anderen het voor je kunnen doen. Maar tegelijkertijd zou je de prima broodjes die Robinook ergens gegeten had niet halen want 'dat kan je thuis ook maken'.

En doe jij voor wat je doet hoor, ik lees 't allemaal met interesse en plezier, maar ga niet een ander lopen afzeiken, om vervolgens jezelf nog geen 3 posts later weer helemaal tegen te spreken.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_171372663
Wat hij bedoeld denk ik, als ik de keuze heb dan kies ik iets wat je normaliter niet thuis maakt ipv een simpel broodje worst. Ik zou ook eerder voor een lekkere maaltijd gaan bij een chinese toko.
pi_171372674
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2017 11:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hoe meer mensen als Iwanus, hoe meer goede horeca.
Dat klopt, maar zelf koken is een ander verhaal. En daar ging het over.
Whatever...
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 1 juni 2017 @ 12:43:48 #137
414785 sirdanilot
pi_171372727
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 12:09 schreef Duveldrinker het volgende:
In een grote stad geen probleem, zat gezonds te nassen. Woon je er buiten kom je vaak niet verder dan de snackbar, chinees en eetcafe.
Dit is helemaal niet waar. Bij ons in Zeeland waar ik vandaan kom zit genoeg goede horeca. B.v. de kromme watergang, 2 michelin sterren. En in een lager prijssegment genoeg goede eet tentjes, om b.v. mosselen te eten. En zlefs bij de simpele visboer kun je heerlijke garnalenkroketten krijgen. Er zit echt genoeg.

Denk dat het in het noorden van het land waar ze alleen maar droge worst knagen wel slechter is dan in het zuiden overigens.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_171372802
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 12:43 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Dit is helemaal niet waar. Bij ons in Zeeland waar ik vandaan kom zit genoeg goede horeca. B.v. de kromme watergang, 2 michelin sterren. En in een lager prijssegment genoeg goede eet tentjes, om b.v. mosselen te eten. En zlefs bij de simpele visboer kun je heerlijke garnalenkroketten krijgen. Er zit echt genoeg.

Denk dat het in het noorden van het land waar ze alleen maar droge worst knagen wel slechter is dan in het zuiden overigens.
Michelin ster zit zo ie zo niet vaak in de randstad en je hebt het nu over streekproducten of een viskraam. Het eten in een stad is extreem divers, ik heb ook een goede visboer en een prima eetcafe in mijn dorp (vlakbij Rotterdam) maar dat gaat snel vervelen als je daar elke dag gaat eten. De alternatieven worden dan pizza, patat of smerige Chinees.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 1 juni 2017 @ 12:48:20 #139
414785 sirdanilot
pi_171372848
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 12:46 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Michelin ster zit zo ie zo niet vaak in de randstad en je hebt het nu over streekproducten of een viskraam. Het eten in een stad is extreem divers, ik heb ook een goede visboer en een prima eetcafe in mijn dorp (vlakbij Rotterdam) maar dat gaat snel vervelen als je daar elke dag gaat eten. De alternatieven worden dan pizza, patat of smerige Chinees.
Het is inderdaad zo dat je weinig hebt tussen zeg maar restaurant niveau en de snackbar in qua gezond eten.

Maar er valt alsnog genoeg te nassen hoor, ook buiten de randstad. Je hebt wel minder keuze qua buitenlandse dingen. Dus in Terneuzen, Zeeland, ga je geen Thais eten of Pho vinden of zo. Maar dat moet je ook niet willen zo ver buiten de randstad. Dan moet je lokaal eten.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 1 juni 2017 @ 12:51:35 #140
414785 sirdanilot
pi_171372905
Ik zou extra geld sowieso voornamelijk gebruiken om beter te gaan koken, betere messen vooral en betere ingredienten. B.v. luxere vis, luxe vlees zoals biefstuk.

En dan van het extra geld nog af en toe lekker uit eten gaan bij goede zaken.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_171373520
ik eet niet zo vaak buiten de deur afgelopen zaterdag hier geweest
https://www.couverts.nl/r(...)ouden-hoek#menukaart
ik had de vis van de dag tarbot met asperge, wortel, venkel en kappertjes

[ Bericht 6% gewijzigd door Karzai op 01-06-2017 13:42:21 ]
  donderdag 1 juni 2017 @ 14:04:07 #142
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_171374504
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 12:38 schreef MutedFaith het volgende:
maar ga niet een ander lopen afzeiken, om vervolgens jezelf nog geen 3 posts later weer helemaal tegen te spreken.
Nou, nou, nou, afzeiken. Je kunt het ook lezen als "mij trekt het niet, ik ga daar niet eten". En dat kan natuurlijk.
pi_171379536
Ik zou van alleen buiten de deur eten een beetje ellendig worden van de lage verhouding groenten die je dan toch vaak hebt. Je kunt ook nergens gewoon "doe mij maar broccoli en aubergine" bestellen. Thuis een stuk relaxter om zo'n kaal bordje gezond en lekker weg te werken.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  donderdag 1 juni 2017 @ 20:09:11 #144
63722 z80
I fink you freaky
pi_171381587
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 12:48 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Het is inderdaad zo dat je weinig hebt tussen zeg maar restaurant niveau en de snackbar in qua gezond eten.

Maar er valt alsnog genoeg te nassen hoor, ook buiten de randstad. Je hebt wel minder keuze qua buitenlandse dingen. Dus in Terneuzen, Zeeland, ga je geen Thais eten of Pho vinden of zo. Maar dat moet je ook niet willen zo ver buiten de randstad. Dan moet je lokaal eten.
Waarom niet? Ook buiten de randstad wonen mensen die graag eens wat anders eten.
Of wil je iedereen van buiten de grote stinkstad verplichten om ook de stad, waar parkeren een ramp is, in te komen als ze eens wat anders willen eten.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 1 juni 2017 @ 20:19:43 #145
414785 sirdanilot
pi_171381794
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 20:09 schreef z80 het volgende:

[..]

Waarom niet? Ook buiten de randstad wonen mensen die graag eens wat anders eten.
Of wil je iedereen van buiten de grote stinkstad verplichten om ook de stad, waar parkeren een ramp is, in te komen als ze eens wat anders willen eten.
Ik heb het over het platteland he. Als je ooit in zeeland bent geweest zul je wel begrijpen dat je ons niet zomaar aan de Pho of thais eten krijgt. Niemand weet daar wat dat is.

Als je zoiets wil moet je naar Gent, Breda , Antwerpen of rotterdam rijden denk ik. Denk dat je het zelfs in middelburg moeilijk zult vinden.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 1 juni 2017 @ 20:22:21 #146
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_171381845
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 12:48 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Het is inderdaad zo dat je weinig hebt tussen zeg maar restaurant niveau en de snackbar in qua gezond eten.

Maar er valt alsnog genoeg te nassen hoor, ook buiten de randstad. Je hebt wel minder keuze qua buitenlandse dingen. Dus in Terneuzen, Zeeland, ga je geen Thais eten of Pho vinden of zo. Maar dat moet je ook niet willen zo ver buiten de randstad. Dan moet je lokaal eten.
Waarom moet je daar lokaal eten? Wat een onzin zeg. Ken uitstekende "buitenlandse" restaurants buiten de randstad. Kwantiteit /= kwaliteit.
Aanvulling: in zeeland misschien niet (gezien je eerdere Posts), maar in andere regio's is het prima te doen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 1 juni 2017 @ 20:22:58 #147
414785 sirdanilot
pi_171381862
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2017 20:22 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Waarom moet je daar lokaal eten? Wat een onzin zeg. Ken uitstekende "buitenlandse" restaurants buiten de randstad. Kwantiteit /= kwaliteit.
Ik heb het over het platteland, zeeland. Niet eindhoven of zo.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 1 juni 2017 @ 20:23:12 #148
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171381870
Bij de griek (Korfu in Kleef) de tafel vol voorgerechten laten zetten, heerlijk, taramas, gegrillde calamaris, garnalen, gegrillde feta, taramas, gebakken courgette en aubergine, lamskotelet, etc.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 1 juni 2017 @ 20:23:53 #149
414785 sirdanilot
pi_171381889
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2017 20:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Bij de griek (Korfu in Kleef) de tafel vol voorgerechten laten zetten, heerlijk, taramas, gegrillde calamaris, garnalen, gegrillde feta, taramas, gebakken courgette en aubergine, lamskotelet, etc.
Lekker !
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 1 juni 2017 @ 20:26:57 #150
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_171381961
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 20:23 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Lekker !
Is ook buiten de grote stad ;-)
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 1 juni 2017 @ 20:29:16 #151
414785 sirdanilot
pi_171381995
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2017 20:26 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Is ook buiten de grote stad ;-)
Kleef is anders best wel een grote stad. Ik ben er ook een keer geweest, erg gezellig.

Waar ik het over had was Zeeland. Dat is echt wel even van een heel andere orde dan steden buiten de randstad zoals Eindhoven, Arnhem, Zwolle, Groningen etc. Daar kun je uiteraard wel goed buitenlands eten vinden. Maar in Zeeland wordt dat toch al een stukje lastiger.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 1 juni 2017 @ 23:20:27 #152
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_171386945


* Scheermessen met komijn
* Grote garnalen met avocoda, mango, chili, appelgelei
* Sucade met eendenlever en vadouvan
* Aubergine met kruidenkaas
* Kreeft met noten en asperges
* Iberico varken met gecarameliseerde ui en karwij

Miste een beetje brood of frietjes of zo, maar verder wel lekker. Zonder al te veel pretenties toch gewoon leuk. Niet goedkoop, maar ook niet echt duur. Lekker veel tafeltjes buiten. Ik denk dat we hier deze zomer nog wel eens terug zullen komen.

Restaurant Ayla, Kruisplein 153, 3014 DD Rotterdam
Prijs: ¤ 97,50 voor de gerechtjes op de foto plus 4 glazen wijn.
Cijfer : 8
pi_171388148
Leuk dat het jou heeft bevallen. Ik was er indertijd ook heel tevreden over en nog. Goede toko. :s)

quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 11:45 schreef Duveldrinker het volgende:
Jij woont in Rotterdam centrum Iwanius? En geen kinderen? Dan zou ik exact hetzelfde doen, zelf koken en opruimen gaat zeer veel kostbare tijd in zitten.
Precies. Die tijd kan je weer beter gebruiken om langer te kunnen acclimatiseren. :Y

quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 12:11 schreef Questular het volgende:
Het probleem zit hem meer aan het gebrek aan zelfdiscipline als ik een menukaart open.
Vanwege het financiële aspect? Tja, dan moet je inderdaad keuzes maken.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 12:41 schreef Spanky78 het volgende:

Dat klopt, maar zelf koken is een ander verhaal. En daar ging het over.
Altijd fijn als een onbekend/onbeduidend iemand iets beweert. Hoef ik mij er des te minder iets van aan te trekken. Koken is voor mij bijzaak in het leven.Genieten van het leven en gemak hoofdzaak.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2017 00:03:51 ]
  vrijdag 2 juni 2017 @ 00:05:21 #154
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_171388239
Wat ik buiten de randstad vooral mis is niet de Griek of de Turk, maar de Surinaamse eettentjes. Dus simpele gelegenheden waar je voor tussen de 7 en 13 euro je gewoon goed en vullend eten krijgt. En dan liefst 4 Surinamers op loopafstand, Hindoestaans, Javaans, chinees en creools. En ja, loopafstand, want voor een simpele snelle hap ga je toch niet de auto pakken laat staan je druk maken over parkeren ( :') )
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_171403739
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 00:01 schreef Iwanius het volgende:

Altijd fijn als een onbekend/onbeduidend iemand iets beweert. Hoef ik mij er des te minder iets van aan te trekken. Koken is voor mij bijzaak in het leven.Genieten van het leven en gemak hoofdzaak.
Je ontkent het in ieder geval niet. Je kan lekker koks afzeiken, en vooral heel goed zuipen. Succes ermee.
Whatever...
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 2 juni 2017 @ 22:07:05 #156
414785 sirdanilot
pi_171406586
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 00:05 schreef Kopstoot het volgende:
Wat ik buiten de randstad vooral mis is niet de Griek of de Turk, maar de Surinaamse eettentjes. Dus simpele gelegenheden waar je voor tussen de 7 en 13 euro je gewoon goed en vullend eten krijgt. En dan liefst 4 Surinamers op loopafstand, Hindoestaans, Javaans, chinees en creools. En ja, loopafstand, want voor een simpele snelle hap ga je toch niet de auto pakken laat staan je druk maken over parkeren ( :') )
Bij ons in zeeland op het dorp zat er één surinamer, toevallig.

Maar we hebben er maar 1 x iets gehaald (was zo-zo) en we zagen er ook niet vaak mensen, dus zal inmiddels wel weer failliet zijn. Zo gaat dat meestal als ze iets nieuws willen proberen. Mensen kennen het niet, en plattelandsmensen eten geen dingen die ze niet kennen. Het is niet zoals in de stad dat mensen nieuwe dingen gaan proberen of zo.

Daarom vind je vaak weinig buitenlandse dingen op het platteland. (en dan bedoel ik dus écht platteland, niet eindhoven of zo. dat is gewoon een stad en geen platteland, lieve amsterdammertjes !)
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 2 juni 2017 @ 23:56:41 #157
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_171409595
Jij noemt zelfs Kleve Eem grote stad. Ik woonde een tijd in Nijmegen en dat was al dorps qua keuze, laat staan Kleve, verder dan een chinees, Turk, Griek en BK/mc is er daar niets buiten de Duitse keuken (die laatste was uiteraard wel de reden af en toe daar of in omliggende dorpen te komen, verder blijft Kleve (anders dan Eindhoven ja) een gat.

Zeeland, kromme watergang is in ieder geval fantastisch!
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_171421953
bami rames gehaald bij m'n favoriete afhaaltent tandoori express, 10tje kan je twee flinke borden eten
kinkerstraat amsterdam




[ Bericht 6% gewijzigd door Karzai op 04-06-2017 18:40:04 ]
pi_171613830
Rainarai Algerijns nomaden restaurant was lekker mediterraans goede sfeer ook en snelle bediening uitstekend
groot terras zeker als je kinderen hebt fijn die kunnen lekker rond dartelen
eerst een paar biertjes en een nomadisch plankje daarna tonijn met courgette en zon gedroogde tomaten
http://rainarai.nl/wp-content/uploads/2016/06/Menu-2017.pdf
westerpark amsterdam

[ Bericht 4% gewijzigd door Karzai op 11-06-2017 12:00:42 ]
  zondag 11 juni 2017 @ 12:57:41 #160
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_171615153
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 00:05 schreef Kopstoot het volgende:
Wat ik buiten de randstad vooral mis is niet de Griek of de Turk, maar de Surinaamse eettentjes. Dus simpele gelegenheden waar je voor tussen de 7 en 13 euro je gewoon goed en vullend eten krijgt. En dan liefst 4 Surinamers op loopafstand, Hindoestaans, Javaans, chinees en creools. En ja, loopafstand, want voor een simpele snelle hap ga je toch niet de auto pakken laat staan je druk maken over parkeren ( :') )
Je druk maken om parkeren is ook iets van de randstad. :')
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  zondag 11 juni 2017 @ 12:59:27 #161
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_171615187
Qua Surinamers en zulks moet je hier in Limburg al snel in Maastricht zijn. Er lag er een (nouja, een surinaams-braziliaanse combinatie) in Geleen, maar die was al vrij snel failliet.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  Moderator zondag 11 juni 2017 @ 14:40:06 #162
9859 crew  Karina
Woman
pi_171617361
Vrijdag gegeten bij Restaurant Zuid (Stadionweg, Amsterdam). Nieuw restaurant van Michiel van der Eerde, die ons ook begroette.
Ze zijn nog niet officiëel open maar je kon al reserveren.

Dit keer wel foto's, ik heb wel even gevraagd of ze er bezwaar tegen hadden dat ik foto's maakte.

Vooraf had ik een salade met kreeft, creme fraiche, granny smith en limoen.


Tafelgenoot had gekozen voor buikspek met mini wortelen, gele curry en waterkers


Als hoofdgerecht namen we allebei steak bavette (sjalot, koffie, spitskool, opperdoeser, aiolie, rode wijnjus). Ik vergat een foto te maken dus de steak is al half opgegeten :') Wel patatjes erbij genomen natuurlijk.


Toetje was voor ons allebei citroen/aardbei/yoghurt/basilicum


Het restaurant, binnen en buiten:


Rekening was 101 euro (inclusief introductiekorting). Mijn wijn en de steaks maakte de rekening wat hoger dan ik in gedachten had. Maar het was wel erg lekker allemaal. Inrichting, bediening, etc. heeft nog wel wat aandacht nodig, maar daarvoor zijn deze twee weken tot de opening natuurlijk bedoeld.

Als ze 'echt' open zijn gaan we nog een keer.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zondag 11 juni 2017 @ 15:26:09 #163
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_171618410
Gisteren uit eten geweest bij Italiaans restaurant Da Mario in Deventer.
Vooraf tomatensoep wat prima smaakte. Va het huis iedereen 3 stukjes stokbrood op en knoflookolijven.
Lief had gegrilde zalm. Niks mis mee. Lekkere kreeftensaus.
Zelf had ik halve kreeft met 3 gamba's. Ook met kreeftensaus. Eerste keer kreeft maar zeker niet de laatste keer. Wat is dat lekker!
2X extra salade en 1 x extra friet bij gevraagd. 13 euro extra op de rekening. Bij het betalen heb ik daar wat van gezegd en het hoorde inderdaad niet zo. Werd er weer vanaf getrokken. 10 euro fooi gegeven uiteraard.
Doen al je er eens bent

Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 11 juni 2017 @ 15:45:26 #164
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_171618830
Kreeftje gekookt of gegrild?
En patat bij een Italiaan?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 11 juni 2017 @ 15:48:49 #165
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171618912
quote:
11s.gif Op zondag 11 juni 2017 15:45 schreef golfer het volgende:
Kreeftje gekookt of gegrild?
En patat bij een Italiaan?
Waarom niet, in Italie vaak genoeg friet gekregen bij bv steak of gegrillde vis.
Wat vreemder is, de pasta bij het hoofdgerecht,
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 11 juni 2017 @ 16:06:33 #166
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_171619352
Ik vind pasta echt niks aan maar deze lustte ik erg graag.
Ik weet de bereiding niet maar denk gegrild.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 11 juni 2017 @ 16:12:41 #167
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_171619499
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2017 15:48 schreef Pietverdriet het volgende:

Waarom niet, in Italie vaak genoeg friet gekregen bij bv steak of gegrillde vis.

Wij niet. Blijkbaar komen wij dan in allerlei andere restaurants als we weer eens in Italië zijn.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 11 juni 2017 @ 16:24:10 #168
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171619738
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 16:12 schreef golfer het volgende:

[..]

Wij niet. Blijkbaar komen wij dan in allerlei andere restaurants als we weer eens in Italië zijn.
Stel je voor dat wij elkaar in Italie zouden ontmoeten...
Anyhow
quote:
, molti ristoranti italiani servono patate fritte sottili e rotonde cucinate espresse utilizzando patate fresche.
https://it.m.wikipedia.org/wiki/Patate_fritte
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 12 juni 2017 @ 11:27:27 #169
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_171638233
Waar? Restaurant Parmesan, Veerplein 21 in Zwijndrecht

Wanneer? Afgelopen donderdag

Wat at je? Met een vriendin heb ik 2 voorgerechten, 2 kleine hoofdgerechten en een dessert gedeeld.
Voor: eitjes met tonijnmayonaise en kappertjes/brood met eiersalade en boter. Lekker! Geen desembrood zoals op de kaart stond, daar was het veel te fluffy voor. Maar het brood was wel heerlijk. Lekkere tonijnmayo.

Hoofd: pizza met asperge, ei en taleggio/risotto met tomaat en gamba's. Geweldige pizza, wat een fantastische smaakcombinatie. De risotto was ook lekker maar werd wat ondergesneeuwd door de pizza.

Dessert: chocolade panna cotta met caramel, merengue en pistachenoten. De caramel was individueel wat heftig van smaak maar als geheel klopte de smaakcombinatie goed.

Drank: spa rood, spa blauw, 2 enorme bellen thee van ik denk 400ml. Leuke theezakjes, niet zomaar duur warm water met een zakje Lipton.

Impressie? Leuk restaurant met een leuke en zeer betaalbare kaart. Ze verstaan de kunst van het koken met weinig ingrediënten goed. Hier gaan we zeker vaker naartoe. Het menu verandert regelmatig. De kok kwam nog even langs om te vragen hoe het smaakte, we hebben nog een praatje gemaakt over asperges en kazen.
Je kunt er ook lunchen en ik meen dat de kaart de hele dag hetzelfde is. Je kunt kiezen uit grote en kleine hoofdgerechten. Wij kozen voor twee kleine maar de volgende keer zou ik een paar happen meer op kunnen. Meer vanwege de smaak dan vanwege een echt hongergevoel.

Kosten? 61.25 (2 voor, 2 klein hoofd, 1 dessert, 5 spa, 2 thee)

Cijfer? In deze klasse restaurants een 8.
Spoilers!
  vrijdag 16 juni 2017 @ 14:10:01 #170
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_171732140
Waar: Kaatje bij de Sluis *, Blokzijl.
Wanneer: 15 juni 2017
Wat:

Stond al een tijdje op het verlanglijstje: een keertje eten bij Kaatje bij de Sluis in Blokzijl. Het restaurant heeft sinds 1978 een Michelinster, met uitzondering van 2004, het jaar dat de huidige chefkok Pieter Postma en gastheer Harald Hovenkamp de zaak overnamen.
We hadden het etentje gecombineerd met een middagje in een fluistersloep door de Weerribben en Wieden varen en daarbij een overnachting in een B&B op loopafstand van Kaatje geregeld.
Buiten het restaurant zie je het beeld van Kaatje:

Het restaurant zit pal aan de sluis van Blokzijl in een mooi hoekpand:


Aan 1 wand van het restaurant hangen allemaal unieke tekeningen van bekende cartoonisten. Een initiatief van wijlen Peter van Straten: potlood bij de Sluis. Een jaarlijkse lunchbijeenkomst van de tekenaars waarbij ze de kosten van de lunch betalen met een door hen gemaakte tekening.


We hadden gekozen voor een 7-gangen menu en alvorens te beginnen met het bijpassende wijnarrangement namen we eerst een glas Italiaanse Soave.

Amuse:

Crème van verse geitenkaas met salade van gele biet en tijm, bietensap en een krokantje van rode biet.

1e gerecht:

Gemarineerde zalmfilet ‘gravad lax’ met dille, mosterdmayonaise en asperges.
Daarbij dronken we een glas witte 2015 Svelato Falanghina uit Campania Italië. Goede combinatie. Niet echt spannend.

2e gerecht:

Paté van gevogelte met duindoornbes, salade van venkel, gekarameliseerde walnoot en zacht gerookte gans.
Wat ons betreft het toppunt van de avond. Heerlijk subtiele rooksmaak en een zalige paté onderin het kokertje van krokante venkel.
Daarbij dronken we alweer een glas witte wijn, een 2013 Trimbach Pinot Gris uit de Elzas, Frankrijk.

3e gerecht:

Gestoomde mousse van snoek met peterselie, fregula (een soort pastabolletjes), citroensaus en gepofte zwarte rijst.
Niet echt meer herkenbaar als snoek, wel een lichte vissmaak op de achtergrond van de mousse. Krokant gepofte rijst was lekker als tegenhanger van de zachte pasta en mousse.
Hierbij alweer en glas witte wijn, dit keer een 2015 Laurenz Five Fine Wine Grüner Veltliner uit Kamptal, Oostenrijk.

4e gerecht:

Gebakken scholfilet met saus van vadouvan (gefermenteerde) kruiden, en in beurre noisette gebakken bloemkool.
Lekker. Niet echt speciaal.
Weer een glas witte wijn erbij. Dit keer een 2015 Mas des Bressades, Rousanne Marsanne Grenache Blanc, Costières de Nimes uit Frankrijk.

5e gerecht:

Filet van ree en reepeper uit de Weerribben, wortel uit de oven met een geroosterde lente-ui en saus van citroengras. Goed bereide reefilet en vooral een erg lekkere reepeper.
Hierbij een glas lichte rode wijn: 2014 Manz Spätburgunder uit Rheinhessen, Duitsland.

6e gerecht:


Een kaasplankje met daarbij 2 soorten compote en een appel-radijs-krokantje en een soort kleine muffins.
Daarbij een bijna naar port smakende rode wijn: Solera 1954, bodega De Muller uit Taragona, Spanje.

7e gerecht:

Het (erg zoete) dessert. Rabarber met roomijs van dragon, polderkoninkjes (aardbei), witte chocolade en een Champagne dressing.
Ook hierbij een lekker fris-zoete licht mousserende dessertwijn: 2015 Bricco Riella, Moscato d’asti uit Italië.

We besloten het hierbij te laten.
Lekker gegeten en hoewel sommige gerechten soms een beetje gedateerd zijn en niet echt spannend of vernieuwend zijn, is Kaatje bij de Sluis al jarenlang een terechte bezitter van een Michelinster, met vriendelijk en kundig personeel.

Over de prijs ga ik het niet hebben. Je weet gewoon dat je voor eten en vooral drinken in een Michelinsterrenrestaurant het nodige geld kwijt bent.
Een leuk restaurant in een prachtige omgeving. De moeite waard om een keer te bezoeken.

8,5/10

[ Bericht 0% gewijzigd door golfer op 16-06-2017 14:49:49 ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_171732811
Al dat schuim... En kunstige torentjes. Het wordt een beetje chanant.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 14:58:02 #172
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_171733003
Dat klinkt lief, chanant. Als charmant, maar dan anders.
pi_171733469
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 14:58 schreef RobinOok het volgende:
Dat klinkt lief, chanant. Als charmant, maar dan anders.
Is op dit forum uitgevonden:

SEX / Op ongewenste moment een erectie krijgen:')
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 17:01:49 #174
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_171735543
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 14:46 schreef Bart2002 het volgende:
Al dat schuim... En kunstige torentjes.
Ik schreef het al: beetje gedateerd en niet echt vernieuwend.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_171735829
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 17:01 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik schreef het al: beetje gedateerd en niet echt vernieuwend.
Het zijn wel kunstwerkjes hoor. Een hoog artistiek gehalte. :)
Verder moet je eens kijken of je iets met je witbalans (van je toestel) kunt doen. ;)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 17:33:40 #176
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_171736092
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 17:16 schreef Bart2002 het volgende:

Het zijn wel kunstwerkjes hoor. Een hoog artistiek gehalte. :)
Verder moet je eens kijken of je iets met je witbalans (van je toestel) kunt doen. ;)
Ik maak de kiekjes met een simpel compact-cameraatje op de stand automatisch. Hoeven van mij geen fotografische kunstwerken te zijn.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_171737715
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 14:58 schreef RobinOok het volgende:
Dat klinkt lief, chanant. Als charmant, maar dan anders.
Haha newbie gespot.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 19:07:07 #178
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_171737832
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 15:22 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Is op dit forum uitgevonden:

SEX / Op ongewenste moment een erectie krijgen:')
Okay, dan snap ik meteen waarom ik het nog nooit gehoord had.
Ik kom daar niet. En ga dus ook niet klikken. Maar evengoed bedankt.
pi_171737997
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:07 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Okay, dan snap ik meteen waarom ik het nog nooit gehoord had.
Ik kom daar niet. En ga dus ook niet klikken. Maar evengoed bedankt.
Gecensureerd stukje:

vond wel chanant (of hoe je eht ook schrijft ;P ) (2008)

Sindsdien een running gag. Maar niet hier gelukkig.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_171739383
Lekker veel saus Golfer :9

Toch wel benieuwd hoe duur het eten nou is, drinken hoef ik niet te weten.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_171806070
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 14:46 schreef Bart2002 het volgende:
Al dat schuim... En kunstige torentjes. Het wordt een beetje chanant.
Maar dat is toch zo een beetje de 'sterren' keuken tegenwoordig in Nl geworden. Overal doen ze hetzelfde,daarom ben ik er in Nederland wel een beetje klaar mee. Dan liever gewoon simpel "Deli eten" Maar goed, als het GF maar gesmaakt heeft.
pi_171906133
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 14:46 schreef Bart2002 het volgende:
Al dat schuim... En kunstige torentjes. Het wordt een beetje chanant.
ik vind het chanant dat jij niet weet hoe je genant schrijft.
pi_171906151
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 04:20 schreef FlipjeHolland het volgende:

[..]

ik vind het chanant dat jij niet weet hoe je genant schrijft.
Dat is een incrowd garpje. Sinds 2008. Toen is deze alternatieve spelling uitgevonden hier.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 21:30:35 #184
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_171922624
Wanneer: 24 juni 2017
Waar: Restaurant N.A.P., Bloemendaal.

Wat:
Net 5 weken geleden geopend op het Kerkplein in Bloemendaal, naast Vreeburg, in het pand waar voorheen Restaurant Terra zat en nog meer in het verleden restaurant Terra Cotta. De nieuwe mede eigenaar Jimmy Dobbelaar is de zoon van de vroegere eigenaar van Terra Cotta, Henny Dobbelaar, die recent ook Grand Café Vreeburg heeft gekocht.
Jimmy doet front of house en vriend Jordy Schragen (voorheen Terra en Rijks* Restaurant) is chefkok.
De kleine kaart focust zich vooral op groenten- en vis-gerechten en bestaat uit 10 voorgerechten en 4 hoofdgerechten. De voorgerechten variëren in prijs tussen de 8,50 en 16 euro. De hoofdgerechten tussen de 21 en 25 euro.
Je kunt door alleen een aantal voorgerechten te nemen ook een volledige maaltijd samenstellen.
Wij besloten alleen voor een aantal voorgerechten te gaan.
Nadat er goed brood met lekkere boter en olijfolie geserveerd werd namen we een fles Spaanse Sauvignon Blanc, Habla de Ti en een fles bruisend water (Pellegrino).

1e (voor)gerecht:

Bluezz had gekozen voor de tataki van tonijn. Daarbij gebakken sushirijst, wat parels van ponzu en wakame (zeewier). Geen saus erbij om een verbinding te maken. De rijst was nogal plakkerig.


Voor mij de salade van Noordzeekrab met flakes van spelt, wat jonge sla en een vinaigrette van yuzu. De yuzu-vinaigrette was een mooie friszure tegenhanger voor de ziltig-zoete krabsalade, die meer een soort mousse was.

2e (voor)gerecht:

Voor Bluezz gepofte gele peen met een worteljus, crème van dragon en geiten hangop en krokantjes.
Vooral de hangop van geit en ook de worteljus was bijzonder smakelijk.

Ik had gekozen voor de langoustine met quinoa en koolrabi met een bisque. Slechts 1 klein langousinestaartje die nogal verloren ging door de hoeveelheid quinoa die ook nog eens de bisque volledig absorbeerde. De koolrabischijf onder de quinoa voegde weinig smaak toe. Jammer. Voor verbetering vatbaar.

3e (voor)gerecht:


Bluezz nam de pastrami van rund met tomaat en radijs en basilicumcrème. Voldoende grote portie, maar alweer geen saus erbij.


Voor mij de gebraden eendenborst met pompoen, gepofte granola en een saus van eend. Hoogtepunt van de avond, die volle saus.

Wij besloten om het dessert, dat op een leuke trolley-ijscocar wel op een showachtige manier aan tafel met taart en fruit klaargemaakt kon worden aan ons voorbij te laten gaan.

Totaal inclusief water en wijn waren we 120 euro kwijt.

Prijs/kwaliteit: 7/10

Conclusie: in potentie een leuk restaurant dat iets meer moet nadenken over portionering en de sauzen, met leuke groentengerechten en een iets te kleine keuze in hoofdgerechten.

[ Bericht 1% gewijzigd door golfer op 24-06-2017 22:19:34 ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Miss SHO zaterdag 24 juni 2017 @ 22:36:54 #185
22592 crew  Ole
pi_171923818
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zaterdag 24 juni 2017 @ 22:40:12 #186
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_171923869
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 22:36 schreef Ole het volgende:
[ afbeelding ]
_O-
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_171924133
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 14:10 schreef golfer het volgende:
Waar: Kaatje bij de Sluis *, Blokzijl.
Wanneer: 15 juni 2017
Wat:

Stond al een tijdje op het verlanglijstje: een keertje eten bij Kaatje bij de Sluis in Blokzijl. Het restaurant heeft sinds 1978 een Michelinster, met uitzondering van 2004, het jaar dat de huidige chefkok Pieter Postma en gastheer Harald Hovenkamp de zaak overnamen.
We hadden het etentje gecombineerd met een middagje in een fluistersloep door de Weerribben en Wieden varen en daarbij een overnachting in een B&B op loopafstand van Kaatje geregeld.
Buiten het restaurant zie je het beeld van Kaatje:
[ afbeelding ]
Het restaurant zit pal aan de sluis van Blokzijl in een mooi hoekpand:
[ afbeelding ]

Aan 1 wand van het restaurant hangen allemaal unieke tekeningen van bekende cartoonisten. Een initiatief van wijlen Peter van Straten: potlood bij de Sluis. Een jaarlijkse lunchbijeenkomst van de tekenaars waarbij ze de kosten van de lunch betalen met een door hen gemaakte tekening.
[ afbeelding ]

We hadden gekozen voor een 7-gangen menu en alvorens te beginnen met het bijpassende wijnarrangement namen we eerst een glas Italiaanse Soave.

Amuse:
[ afbeelding ]
Crème van verse geitenkaas met salade van gele biet en tijm, bietensap en een krokantje van rode biet.

1e gerecht:
[ afbeelding ]
Gemarineerde zalmfilet ‘gravad lax’ met dille, mosterdmayonaise en asperges.
Daarbij dronken we een glas witte 2015 Svelato Falanghina uit Campania Italië. Goede combinatie. Niet echt spannend.

2e gerecht:
[ afbeelding ]
Paté van gevogelte met duindoornbes, salade van venkel, gekarameliseerde walnoot en zacht gerookte gans.
Wat ons betreft het toppunt van de avond. Heerlijk subtiele rooksmaak en een zalige paté onderin het kokertje van krokante venkel.
Daarbij dronken we alweer een glas witte wijn, een 2013 Trimbach Pinot Gris uit de Elzas, Frankrijk.

3e gerecht:
[ afbeelding ]
Gestoomde mousse van snoek met peterselie, fregula (een soort pastabolletjes), citroensaus en gepofte zwarte rijst.
Niet echt meer herkenbaar als snoek, wel een lichte vissmaak op de achtergrond van de mousse. Krokant gepofte rijst was lekker als tegenhanger van de zachte pasta en mousse.
Hierbij alweer en glas witte wijn, dit keer een 2015 Laurenz Five Fine Wine Grüner Veltliner uit Kamptal, Oostenrijk.

4e gerecht:
[ afbeelding ]
Gebakken scholfilet met saus van vadouvan (gefermenteerde) kruiden, en in beurre noisette gebakken bloemkool.
Lekker. Niet echt speciaal.
Weer een glas witte wijn erbij. Dit keer een 2015 Mas des Bressades, Rousanne Marsanne Grenache Blanc, Costières de Nimes uit Frankrijk.

5e gerecht:
[ afbeelding ]
Filet van ree en reepeper uit de Weerribben, wortel uit de oven met een geroosterde lente-ui en saus van citroengras. Goed bereide reefilet en vooral een erg lekkere reepeper.
Hierbij een glas lichte rode wijn: 2014 Manz Spätburgunder uit Rheinhessen, Duitsland.

6e gerecht:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een kaasplankje met daarbij 2 soorten compote en een appel-radijs-krokantje en een soort kleine muffins.
Daarbij een bijna naar port smakende rode wijn: Solera 1954, bodega De Muller uit Taragona, Spanje.

7e gerecht:
[ afbeelding ]
Het (erg zoete) dessert. Rabarber met roomijs van dragon, polderkoninkjes (aardbei), witte chocolade en een Champagne dressing.
Ook hierbij een lekker fris-zoete licht mousserende dessertwijn: 2015 Bricco Riella, Moscato d’asti uit Italië.

We besloten het hierbij te laten.
Lekker gegeten en hoewel sommige gerechten soms een beetje gedateerd zijn en niet echt spannend of vernieuwend zijn, is Kaatje bij de Sluis al jarenlang een terechte bezitter van een Michelinster, met vriendelijk en kundig personeel.

Over de prijs ga ik het niet hebben. Je weet gewoon dat je voor eten en vooral drinken in een Michelinsterrenrestaurant het nodige geld kwijt bent.
Een leuk restaurant in een prachtige omgeving. De moeite waard om een keer te bezoeken.

8,5/10
Wat was je kwijt voor dit diner?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  zaterdag 24 juni 2017 @ 23:06:49 #188
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_171924286
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 22:57 schreef Chinless het volgende:

Wat was je kwijt voor dit diner?
Wat begrijp je niet aan:
quote:
Over de prijs ga ik het niet hebben. Je weet gewoon dat je voor eten en vooral drinken in een Michelinsterrenrestaurant het nodige geld kwijt bent.
?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_171924670
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 23:06 schreef golfer het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan:

[..]

?
Groot gelijk. Als mensen de prijs willen weten kunnen ze ook gewoon naar de website van het restaurant.
pi_171956547
:o

Vroeger zette Golfer er altijd de prijs bij en tegenwoordig is het dus "follow the Iwanius lijn: " "No quanto costa"

V.w.b.het gegeven cijfer zou ik het alleen vanwege het aanblik, en wat is, een 6- hebben gegeven.
Te gekunsteld allemaal.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2017 09:19:36 ]
  maandag 26 juni 2017 @ 09:22:53 #191
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171956661
Hoofdgerecht eendenborst en dan een plakje krijgen...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171957004
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 09:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoofdgerecht eendenborst en dan een plakje krijgen...
Waar staat hoofdgerecht pik?
  maandag 26 juni 2017 @ 11:08:05 #193
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_171959102
quote:
10s.gif Op maandag 26 juni 2017 09:18 schreef Iwanius het volgende:
:o

Vroeger zette Golfer er altijd de prijs bij en tegenwoordig is het dus "follow the Iwanius lijn: " "No quanto costa"
:o indeed :o
  maandag 26 juni 2017 @ 11:09:34 #194
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_171959125
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 09:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoofdgerecht eendenborst en dan een plakje krijgen...
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 21:30 schreef golfer het volgende:
Wij besloten alleen voor een aantal voorgerechten te gaan.
  maandag 26 juni 2017 @ 11:48:06 #195
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_171960085
quote:
10s.gif Op maandag 26 juni 2017 09:18 schreef Iwanius het volgende:

Vroeger zette Golfer er altijd de prijs bij en tegenwoordig is het dus "follow the Iwanius lijn: " "No quanto costa"
Oh?
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 21:30 schreef golfer het volgende:

Totaal inclusief water en wijn waren we 120 euro kwijt.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_171966983
Gisteren gelunched bij strandtent de stern,
ik had gebakken mosselen met stokbrood en een pul bier
zus patat en een frikandel speciaal en spa
moeder sate met patat en salade en een vaasje
stiefvader biefstuk met patat en salade en een vaasje
beetje vervallen strandtent maar de porties zijn groot en de prijzen vriendelijk net als de bediening als je ooit naar callantsoog gaat bezoek dan deze strandtent
http://strandpaviljoendestern.nl/
  zondag 16 juli 2017 @ 14:23:03 #197
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_172457888
Ergens medio september wil ik met mijn vriendin lekker uit eten in Rotterdam, want dan kunnen we gewoon koprollend naar huis. Budget is zo rond de ¤100 per persoon en aangezien we graag zoveel mogelijk willen proeven, doen we het liefst iets met minimaal 5 gangen (beetje zoals dit) en een wijnarrangement. Als we dan in totaal op ¤250 uitkomen, is dat ook prima. Hebben jullie daar tips voor?
  zondag 16 juli 2017 @ 14:34:42 #198
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_172458251
Ik zeg de Jong.
https://robinuit.wordpress.com/category/rotterdam/de-jong/
Hou je nog geld over ook.
Menu is 45 euro voor 4 gangen, maar op de kaart staat tegenwoordig dat je ook meer gangen kunt krijgen. Ik denk dat je dan gewoon alle gangen van beide menu's krijgt.
pi_172458670
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 14:34 schreef RobinOok het volgende:
Ik zeg de Jong.
https://robinuit.wordpress.com/category/rotterdam/de-jong/
Hou je nog geld over ook.
Menu is 45 euro voor 4 gangen, maar op de kaart staat tegenwoordig dat je ook meer gangen kunt krijgen. Ik denk dat je dan gewoon alle gangen van beide menu's krijgt.
Ik zou dan inderdaad de Jong of Yama doen.
  zondag 16 juli 2017 @ 15:23:51 #200
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_172459746
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 14:34 schreef RobinOok het volgende:
Ik zeg de Jong.
https://robinuit.wordpress.com/category/rotterdam/de-jong/
Hou je nog geld over ook.
Menu is 45 euro voor 4 gangen, maar op de kaart staat tegenwoordig dat je ook meer gangen kunt krijgen. Ik denk dat je dan gewoon alle gangen van beide menu's krijgt.
Oh nice, door jouw recensies was ik ook al erg benieuwd geworden. En naar Yama ook, maar die naam was ik vergeten. Thanks alvast!
pi_172462082
Als die allebei vol zijn, misschien de keuken van Floris? Lang geleden dat ik er was, maar was altijd fijn
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_172465823
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 16:45 schreef Vanyel het volgende:
Als die allebei vol zijn, misschien de keuken van Floris? Lang geleden dat ik er was, maar was altijd fijn

Of daarnaast Fred. Maar dat moet qua ambiance wel je ding zijn.
  zondag 16 juli 2017 @ 18:54:43 #203
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_172465992
Ik denk elke keer dat er weer iemand uit eten geweest is als dit topic omhoog floept. Blijkt het opeens een "ik zoek een restaurant-topic" geworden te zijn. :{w
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 17 juli 2017 @ 09:01:27 #204
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_172477862
Oké, ter compensatie. ;)

Waar: Hamburg, Rotterdam
Wanneer: afgelopen vrijdag
Wat at je: een hamburger
Impressie: die was wel goed. Ik houd enorm van hamburgers en afgelopen vrijdag hadden we daar intens trek in. Bij Café Opa had ik onlangs een errug lekkere hamburger verorberd en nu wilden we door op de Witte de With bij Ter Marsch. Maar goed, als je daar om 20.00u komt aankakken dan weet je al dat je te laat bent (wachttijd 1,5 uur) en moet je op zoek naar wat anders. Bijna helemaal aan het eind van de WdW zit Hamburg. Concept is wel grappig: geen heel grote ruimte, met heel veel kleine tafeltjes waar je bijna boven op elkaar zit. Je doet je bestelling en krijgt een bonnetje met nummertje, vervolgens mag je zelf je eten halen als het klaar is.

Best over nagedacht dus en we vonden het eigenlijk wel grappig op deze manier. Hamburg richt zich puur op hamburgers en serveert daarom niets anders (behalve side dishes), dus dan mag je wel wat verwachten. De burgers waren prima, zichtbaar handgemaakt (want niet overal even dik en pasten niet perfect op het broodje) en zeer behoorlijk gegaard. Qua smaak was ik niet overdonderd, maar de This Little Piggy heeft wat minder saus; die werd wel een beetje wel gemist, omdat de uiencompote ook weinig smeuïgheid bracht.

Mijn vriendin was wel heel erg te spreken over de cheeseburger en aangezien we snel plek hadden (ook om 20.05u dus) en het prima smaakte, liepen we tevreden en met een volle buik naar buiten.

Kosten: met twee hamburgers, twee porties patat, twee bier en 1 rode wijn waren we inclusief fooi ¤40 kwijt.
Cijfer: 7.5
pi_172486184
Waar: Cooth 13 Breda
Wanneer: afgelopen vrijdag
Wat at je: Voor coquiles gedeelt - Burger van de maand/dag/week
Impressie: We waren eens per ongeluk hier beland omdat we tijd over hadden en zag er erg leuk en lekker uit allemaal, dat we besloten het de volgende keer niet alleen bij drankje te laten. Afgelopen vrijdag zijn we hier teruggekomen om te eten. Voor delicaat mooie smaken. Hoofd hadden we beide een Hamburger, mooi grote burger met veel smaak. Geen droge homp vlees maar sappig vlees dat vind je lang niet altijd in een restaurant. Zij de BBQ met Pulled Pork burger, BBQ saus was wat matig aanwezig verder mooie burger - Hij burger van de maand, met pineapple en tomatensalsa. Bijzondere smaken op de burger, kortom succesvol. Toetje, hadden we beter kunnen overslaan, niet omdat het niet lekker was maar eigenlijk zaten we al te vol.
Kosten: samen inclusief fooi en natuurlijk drinken 72 eurootjes
cijfer: 8

[ Bericht 1% gewijzigd door Lenbas87 op 18-07-2017 09:14:58 ]
  maandag 17 juli 2017 @ 17:28:09 #206
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_172486942
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 16:50 schreef Lenbas87 het volgende:

Wat at je:
Impressie: We waren eens per ongelijk hier beland
Was het daarna wel weer gelijk? :+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_172489824
Twee hamburgers voor 72 euro :') Haal ik liever een heel jaar euroknallers bij de mcdo
  maandag 17 juli 2017 @ 20:21:26 #208
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_172490166
Niet alleen hamburgers lees ik.Ook coquilles vooraf, plus dessert en plus drank.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_172498954
Inderdaad was iets completer. Ik zou zeggen een goed restaurant die ook in de hype mee gaat van mooie hamburger serveren en daarin geslaagd is.

en ondanks dat ik een werkverleden heb bij de McDo en dus nauwelijks objectief hierover kan spreken ben ik van mening dat dit een totaal ander verhaal was qua beleving en smaak ;)

trouwens, 2 menu's met een drankje en toetje bij McDo ben je tegenwoordig ook al bijna 25 eurootjes kwijt

oh en een speciaalbiertje die paste bij het gerecht mis ik ook nog altijd bij de mac
  Moderator / Redactie Sport woensdag 19 juli 2017 @ 07:09:06 #210
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_172519376
Waar? Zilt aan Zee, IJmuiden
Wanneer? 18 juli
Wat at je?
Mixed Grill met gegrilde groente

Impressie?

Kosten? 19,5 voor de MG. Totale kosten weet ik niet. Heb niet afgerekend. Zal later nog wel volgen als ik wat aan iemand moet overmaken :P

Cijfer? 6,5. Gezellige avond gehad. De Weizens smaakte prima. Het eten was prima hoor, maar ja niet bijzonder. Vlees prima. Groenten (gegrilde paprika en asperges) ook, maar het miste wel 'de wow-factor'.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_172556422
Ik ken die tent, en het is precies wat je zegt, je mist de wow-factor.. Wellicht omdat het de enige ' hippe' tent daar is, met hun kussentjes en steigerhout, denken ze dat ermee weg komen met behoorlijk ondermaats eten te serveren..

De ' ballentent' ernaast eet je goed, hebben vaak sliptong op het menu staan waar je vingers bij aflikt, en voor een normale prijs. Moet je wel willen zitten :Y)
pi_172568049
Vanavond Ross Lovell - Ridderkerk - Rijsoord
pi_172570809
Waar: Aqua Asia Club Rotterdam
Wanneer: vorige week vrijdag
Wat at je: Angus beef
Impressie: Wilde al een tijdje bij dit restaurant eten, maar het kwam er nooit van. Afgelopen vrijdag liepen en vriend en ik langs en zijn we gewoon naar binnen gelopen en hebben we hier gegeten. Hele vriendelijke en nette bediening. Eten en drinken werd al snel geserveerd en smaakte heel erg goed. Wel kleine porties, maar dat was te verwachten. Nagerecht was ook erg lekker. Prijzen zijn ook redelijk.
Kosten: incl. fles Moët en fooi 150¤ voor twee personen.
cijfer: 8
pi_172620152
Bierhaxe bij worldfamous Schlenkerla in Bamberg.



Supermals vlees voor slechts 9.90 euro, halve liter rookweizen erbij en het bezoek aan Schlenkerla was weer compleet :9 :9 :9
pi_172652308
Mosselen gegeten bij hotel restaurant Erkelens in Rolde.

https://www.hotel-erkelens.nl/restaurant/

Gekozen voor kruidenstokbrood ipv patat.
Omdat de meeste restaurants de mosselen van het vuur halen en opdienen wanneer ze tijdens het koken net geopend zijn, heb ik gevraagd om ze tikkie langer te geven. Ik heb het namelijk niet zo op bijna rauwe mosselen. Was geen enkel probleem en ze smaakten perfect. :9



pi_172652430
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 21:25 schreef gargamelnl het volgende:
Omdat de meeste restaurants de mosselen van het vuur halen en opdienen wanneer ze tijdens het koken net geopend zijn,
Dat doen ze niet voor niets. Anders serveer je al gauw stopverf cq warme kauwgomballen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  maandag 24 juli 2017 @ 21:32:21 #217
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_172652561
In mijn ervaring koken restaurants ze juist eerder te lang dan te kort! _O-
pi_172652576
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 21:29 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat doen ze niet voor niets. Anders serveer je al gauw stopverf cq kauwgomballen.
Als je de mosselen van het vuur haalt zodra ze open zijn en daarna nog 5 minuten met gesloten deksel in de pan laat garen zijn ze perfect. Mosselen die gelijk nadat ze open zijn opgediend worden zijn gewoon nog half rauw. Daar houd ik niet van. Smaken verschillen. :)
pi_172652652
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 21:32 schreef gargamelnl het volgende:

[..]

Als je de mosselen van het vuur haalt zodra ze open zijn en daarna nog 5 minuten met gesloten deksel in de pan laat garen zijn ze perfect. Mosselen die gelijk nadat ze open zijn opgediend worden zijn gewoon nog half rauw. Daar houd ik niet van. Smaken verschillen. :)
Ja, dat klopt natuurlijk. Maar 1 minuut langer en je kunt ze weggooien. Of pureren door een soepje. :) Maar ik doe niet anders: als ze allemaal open zijn gaan ze direct voor de bijl.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_172653063
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 21:35 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ja, dat klopt natuurlijk. Maar 1 minuut langer en je kunt ze weggooien. Of pureren door een soepje. :) Maar ik doe niet anders: als ze allemaal open zijn gaan ze direct voor de bijl.
Voorzichtigheid en zorg is natuurlijk geboden. Ik blaas en praat tegen elk mosseltje dat de pan in gaat. Zodra het terug blaft is het niet vers en niet geschikt voor consumptie.

Ze noemen me niet voor niets de natte mossel fluisteraar van Drenthe. :7
pi_172655704
Waar: Snackbar Lekkerrr in Ouddorp
Wanneer: vanavond
Wat at je: Patat met en een broodje frikadel speciaal

Mijn zus en ik waren vanwege een ziekenhuisbezoek op het eiland Goeree Overflakkee belandt. We hadden allebei zin in friet, dus we googleden wat naar snackbars daar in de buurt. Gewoon helemaal niets wat vandaag open was (zondags overigens ook niet..). We waren niet voor 1 gat te vangen dus we gingen wat verder kijken. We stuitten op een snackbar in Ouddorp. We waren er nog nooit geweest en we waren aangenaam verrast toen we aankwamen. Gezellig, een hoop toeristen en leuke winkeltjes. Ik gok dat het in de wintermaanden er uitgestorven is, maar in de zomer is het dus best een leuk dorp.

Google bracht ons naar snackbar Lekkerrr. Terwijl mijn zus met mijn dochtertje op het terras gingen zitten, ging ik naar binnen om te bestellen. En daar begon mijn enthousiasme.

Er stonden 2 jonge jongens achter de kassa/friet te bakken en je merkte aan ze dat ze het echt leuk vonden om te doen. Ze straalden gezelligheid uit, er was geen gestress ondanks het best druk was en iedereen werd op een leuke en nette manier geholpen. Enig nadeel was dat je binnen niet kon pinnen. Was geen probleem, om de hoek kon je wel uit de muur pinnen.
Ik moest 16,10 betalen en ik had geen 10 cent, dus kreeg zonder te miepen ik 4 euro terug. Hij zei nog dat hij wel een patatje bij me kwam halen. Dusja, gewoon leuk klantencontact.

Eten was lekker en later na mijn pa tat merkte ik dat ze ook nog eens een 9 hadden gescoord bij de AD friettest van 2016 én 2017!
We ruimden ons tafeltje leeg toen één van de patatbakkers aan mijn dochtertje vroeg of ze een cadeautje wilde. Euhm, dat hoef je geen tweede keer te vragen aan een kind :D Hij wees naar een houten schatkist die tegen de muur stond. We mochten die open maken en dochter mocht er een presentje uit kiezen. Ze koos een plastic beeldje van een hond, die later op de avond ook mee naar bed moest :)

Het was dus geen hoogstaand gerecht, maar door de positieve aanstekelijkheid van de jongens én het eten vind ik deze eetervaring helemaal top.
pi_172656407
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2017 23:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat at je: Patat met en een broodje frikadel speciaal
16,10 euro voor een patat met en een broodje frikandel speciaal? Voor dat bedrag lijkt het me vrij normaal dat je iets uit de schatkist mag halen. :o
  maandag 24 juli 2017 @ 23:47:47 #223
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_172656718
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 23:36 schreef gargamelnl het volgende:

16,10 euro voor een patat met en een broodje frikandel speciaal? Voor dat bedrag lijkt het me vrij normaal dat je iets uit de schatkist mag halen. :o
Le-zen!
Poster, dochter en zus.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_172656916
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 23:47 schreef golfer het volgende:

[..]

Le-zen!
Poster, dochter en zus.
Inderdaad. Ik had een broodje kaas voor dochter, patat met en broodje frikadel speciaal voor mij en een cheeseburger plus patat oorlog voor zus. Best redelijke prijs toch.

Oja zat ook blikje fristi bij.
  dinsdag 25 juli 2017 @ 00:00:29 #225
62913 Blik
The one and Only!
pi_172656987
Arme meid, mocht ze geen friet eten?
pi_172657072
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 23:47 schreef golfer het volgende:

[..]

Le-zen!
Poster, dochter en zus.
Ach jochie toch, heb ik dat even verkeerd gelezen. :o
pi_172657165
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 00:00 schreef Blik het volgende:
Arme meid, mocht ze geen friet eten?
Ik zat erop te wachten :')
Geloof het of niet, maar ze blieft geen patat. Snacks gaan meestal maar voor de helft op. En ik weet dat een boterham met kaas er altijd in gaat. Vandaar.
  dinsdag 25 juli 2017 @ 09:17:12 #228
62913 Blik
The one and Only!
pi_172659787
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 00:10 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik zat erop te wachten :')
Geloof het of niet, maar ze blieft geen patat. Snacks gaan meestal maar voor de helft op. En ik weet dat een boterham met kaas er altijd in gaat. Vandaar.
Die periode heeft mijn zoon ook gehad, denk je hem plezier te doen met een frietje, blieft die opeens geen friet meer en wil die rijst bij het eten.
pi_173247175
Vanavond gegeten bij Dim Sum Bar Pacifica in Utrecht. Was mijn 2e keer. Eerste keer met mijn zusje een menu genomen (Royal Pacifica).
Vanavond met 2 collega's los besteld. Gezien zij niet wisten wat het allemaal was heb ik voor ons besteld.

Vooraf soep.


Zuur-pikante soep voor ene collega



Wonton soep voor andere collega en Sui Kau voor mij (foto is van Sui Kau maar zien er hetzelfde uit).
Alles van elkaar geproefd en vond mijn Sui Kau erg lekker maar de zuur pikante soep ook prima.

Daarna een rondje dim sum besteld.



Sint Jacobsschelprol. Heerlijk! Buitenkant krokant en binnenkant echt mega sappig :9~



Gestoomde oesters (wazige foto, sorry). Voor beide collega's met knoflook en glasnoedels en voor mij (links) met zwarte bonensaus. Die van mij was lekkerder :P



Cha Sieuw broodjes. Heel lekker!



Gestoomde dimsum met zuurgroenten en eendenvlees. Niet heel bijzonder, wel lekker.



Runderpasteitjes met gember en bosui. Oh, deze was ook zo goed!



Garnalenpasteitjes met bieslook.

En toen nog paar andere gerechten gedeeld:



Combischotel eend en cha sieuw. Cha Sieuw heerlijk en lekker zoet randje. Eend gewoon lekker. Vind Pekingeend wel lekkerder want lekker korstje.



Krokant pikante inktvis. Heel sappig en lekker.



Nasi erbij.

Goh was zo lekker allemaal. Expres geen menu genomen omdat ik wel een beetje dacht wat lekker zou zijn en ben niet teleurgesteld. Ruime tafel, lekkere bank en stoelen, leuke (wel echt Aziatische) bediening. Moet je tegen kunnen. Zullen niet uit zichzelf vragen of je nog wat wilt maar ik vind dat ok. En soms juist fijn. Na de 1e pot thee vullen ze het zelf gratis bij. Ik word zo blij van dit eten! O+

Rekening incl. fooi was ¤ 87,-. = ¤ 29,- p.p.
2 Collega's hadden 2 drankjes en ik 1. En daarna dan 2 potten thee waarvan je alleen de eerste hoeft te betalen (¤ 3,50 voor de thee).
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_173247367
Wow, dat ziet er zalig uit voor maar 29 euro pp :o _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 00:19:26 #231
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173247426
Zo, dat ziet er erg lekker uit. Zeker voor die prijs. Als we 'toevallig' weer eens in die stad zijn misschien ook maar eens daar proberen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_173247452
Zou alles raken :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2017 00:20:45 ]
pi_173247461
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 00:19 schreef golfer het volgende:
Zo, dat ziet er erg lekker uit. Zeker voor die prijs. Als we 'toevallig' weer eens in die stad zijn misschien ook maar eens daar proberen.
Samen gaan?
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 00:25:15 #234
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173247594
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 00:20 schreef MCH het volgende:

Samen gaan?
Met jou never nooit niet, maar met FFT wel.
Maar volgend weekend zijn we 'toevallig' wel weer een keer daar, dus misschien gaan we het wel even uitproberen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_173247800
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 00:25 schreef golfer het volgende:

[..]

Met jou never nooit niet, maar met FFT wel.
Maar volgend weekend zijn we 'toevallig' wel weer een keer daar, dus misschien gaan we het wel even uitproberen.
Gaaf! Zou ik zeker doen. Als jullie gaan; laat even weten hoe jullie het vonden ajb :)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_173247810
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 00:17 schreef Isabeau het volgende:
Wow, dat ziet er zalig uit voor maar 29 euro pp :o _O_
Inderdaad. Zo fijn als je ook nog eens zo lekker hebt gegeten!
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 00:33:32 #237
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173247829
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 00:32 schreef FutureFairytale het volgende:

Gaaf! Zou ik zeker doen. Als jullie gaan; laat even weten hoe jullie het vonden ajb :)
Ga je gewoon nog een keer mee dan om ons te adviseren?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_173247867
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 00:33 schreef golfer het volgende:

[..]

Ga je gewoon nog een keer mee dan om ons te adviseren?
Zou heel graag willen maar volgende week is het kermis in het dorp waar ik vandaan kom. Dus ben dat weekend onder de pannen (bbq, 80's party in voetbalkantine en tentfeest).
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 00:38:41 #239
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173247919
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 00:35 schreef FutureFairytale het volgende:

Zou heel graag willen maar volgende week is het kermis in het dorp waar ik vandaan kom. Dus ben dat weekend onder de pannen (bbq, 80's party in voetbalkantine en tentfeest).
Dan moeten we het maar proberen zonder jou te doen. Reserveren wel gewenst daar?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_173248377
Daar ga ik binnenkort ook maar eens heen.
pi_173248753
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 00:38 schreef golfer het volgende:

[..]

Dan moeten we het maar proberen zonder jou te doen. Reserveren wel gewenst daar?
Had ik vnv gedaan maar bleek niet nodig. Rond een uur of 19.30u werd het druk maar nog steeds 5 tafels ofzo over. Voor 2 pers is het niet nodig om te reserveren.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 19 augustus 2017 @ 07:56:40 #242
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_173249838
Oeh FFT. Looking good. :9
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_173249891
Meeting in Utrecht? *)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_173250199
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 08:04 schreef Isabeau het volgende:
Meeting in Utrecht? *)
I'm in.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_173251144
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 08:04 schreef Isabeau het volgende:
Meeting in Utrecht? *)
Mag ik ook mee?! :Y)
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 10:29:37 #246
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_173251427
Lijkt me leuk, wanneer gaan we?
pi_173251593
Hells yeah!
Spoilers!
pi_173252100
Ik was bij Bram's in Numansdorp. Haute friture van Bram Ladage met stoofvlees van Herman den Blijker. Er zijn 5 soorten stoof: rund, varken, kipsate, Mexicaans en vegetarisch. Allemaal geserveerd op een grote friet voor ¤ 6,50. Als je een stoof neemt, mag je ook nog gebruik maken van de sauzenbar met 5 sauzen: mayonaise, taratare, andalouse, hannibal en spaanse peper. Ik heb geen idee wat Hannibalsaus is maar hij was het lekkerst.

Deze vestiging staat naast een uienveld. Gewoon 2 zeecontainers op een parkeerplaats met picknickbakjes. Leuk personeel en het is altijd druk. Ik meende te horen dat ze aar een vergunning hebben voor 4 maanden en als ik Facebook moet geloven zijn er daar al 2 van voorbij. Wellicht wordt de vergunning verlengd, dat is ook nog een optie.

Ik at kippendij met satesaus, uitjes, lentui en nog iets. Mijn vriend ging voor de pulled pork met appel en nog iets.


Het was een flinke maaltijd voor de lunch. De friet was heerlijk zoals we van Bram Ladage gewend zijn. Mijn kip was heerlijk. Mijn vriend vond zijn varken lekker, ik vond het wat te zoet. Het nadeel is wel dat er Remia barbecuesaus overheen ging. Personeel leuk. We zaten droog.

Cijfer: 9. Puntje aftrek voor de barbecuesaus.
Spoilers!
pi_173252551
Gisteren aten we bij Beer 'n Steak in Roosendaal. Aangeraden door barbecueliefhebbers dus de verwachtingen waren hoog.

We kozen voor een sharing barbecue zodat we zo veel mogelijk verschillende dingen konden proeven.

Allereerst een getoast broodje met pulled pork. Heel anders dan alle pulled pork die we gegeten hebben. Bijna glibberig vlees en er was geen stukje bark te bekennen. Erg lekker en bijzonder maar ik ben nou eenmaal een groot fan van een lekkere bark.



Hierna een plank met diverse voorgerechten: gerookte picana, zalm, tonijntartaar en buratta. De zalm was wat flauw, de tonijn en buratta goddelijk en de picana is gewoon op deze manier bereid mijn smaak niet. Mijn vriend at met smaak mijn stukje op.



De eerste van de twee hoofdgerechten bestond uit ribben en chuckroast. De ribben waren zeer goed. Te weinig gekruid voor mijn smaak maar ik bestrooi mijn zelfgemaakte ribben dan ook met een absurde hoeveelheid kruiden terwijl mijn vriend zijn rack liever met slechts peper en zout eet.
De chuckroast... Wow. Echt wow. Dit is by far mijn nieuwe favoriete vlees ever. Ik wil dit elke dag, de hele dag. Als ik het op had gekund, had ik dit nog 10 keer uitgevraagd. Ik heb intraveneuze toediening overwogen. Chuckroast, ik hou van je ^)



Het laatste gerecht was een trio van vlees (what else?): bavette, brisket en diamanthaas. Lekker. Serieus lekker. Ik kan er weinig meer over zeggen.



Pluspunten:
Het vlees!
De frietjes. Ik hoop ze ooit zo goed zelf te maken
Awesome chimmichurri
We kregen onze eigen vleesvork en koksmes
Leuke serveerster
Net toilet
Nette prijs
Fijne kunstlederen stoelen
Fijn country-achtigmuziekje op een prettig volume

Minpunten:
We kregen de voorgerechten heel snel. Binnen 15-20 minuten hadden we ze allebei op.
2 Serveersters hadden heel lange nagels
De hotsauce over de ribben smaakte vlak en de paprikasaus bij de brisket, bavette en diamanthaas paste nergens bij
We moesten de borden en het bestek van de twee voorgerechten en twee hoofdgerechten hergebruiken
Wat vlakke koolsla

Cijfer: 8,5. Een 10+ voor het vlees maar de rest is ook (een beetje) belangrijk.

Prijs: 80 euro voor 2 keer 4 gangen, een Leffe Blond en 3 frisdrank.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lucky_Strike op 19-08-2017 12:02:19 ]
Spoilers!
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 11:42:50 #250
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173252598
Hmmm ziet er goed uit zeg!
Bram en het BBQ vlees

Wat is een chuckroast?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173252659
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 11:42 schreef Molo het volgende:
Hmmm ziet er goed uit zeg!
Bram en het BBQ vlees

Wat is een chuckroast?
Chuckroast is eigenlijk de pulled pork van het rund. Het wordt van hetzelfde deel van het beest gemaakt alleen dan niet gepulled. Het heeft 48 uur gegaard, pulled pork 16 uur.
Spoilers!
pi_173252676
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 08:49 schreef Lonaa het volgende:

[..]

I'm in.
En ik :9 Dit ziet er super uit :9
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 11:46:41 #253
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173252706
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 11:45 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Chuckroast is eigenlijk de pulled pork van het rund. Het wordt van hetzelfde deel van het beest gemaakt alleen dan niet gepulled. Het heeft 48 uur gegaard, pulled pork 16 uur.
Klinkt heerlijk!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 11:59:36 #254
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173252993
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 08:04 schreef Isabeau het volgende:
Meeting in Utrecht? *)
Wij zijn er zondag de 27e i.v.m. viering eerste lustrum van de uiterst succesvolle besloten FB-groep met ruim 32.000 leden van B.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_173253024
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 11:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Gisteren aten we bij Beer 'n Steak in Roosendaal. Aangeraden door barbecueliefhebbers dus de verwachtingen waren hoog.

We kozen voor een sharing barbecue zodat we zo veel mogelijk verschillende dingen konden proeven.

Allereerst een getoast broodje met pulled pork. Heel anders dan alle pulled pork die we gegeten hebben. Bijna glibberig vlees en er was geen stukje bark te bekennen. Erg lekker en bijzonder maar ik ben nou eenmaal een groot fan van een lekkere bark.

[ afbeelding ]

Hierna een plank met diverse voorgerechten: gerookte picana, zalm, tonijntartaar en buratta. De zalm was wat flauw, de tonijn en buratta goddelijk en de picana is gewoon op deze manier bereid mijn smaak niet. Mijn vriend at met smaak mijn stukje op.

[ afbeelding ]

De eerste van de twee hoofdgerechten bestond uit ribben en chuckroast. De ribben waren zeer goed. Te weinig gekruid voor mijn smaak maar ik bestrooi mijn zelfgemaakte ribben dan ook met een absurde hoeveelheid kruiden terwijl mijn vriend zijn rack liever met slechts peper en zout eet.
De chuckroast... Wow. Echt wow. Dit is by far mijn nieuwe favoriete vlees ever. Ik wil dit elke dag, de hele dag. Als ik het op had gekund, had ik dit nog 10 keer uitgevraagd. Ik heb intraveneuze toediening overwogen. Chuckroast, ik hou van je ^)

[ afbeelding ]

Het laatste gerecht was een trio van vlees (what else?): bavette, brisket en diamanthaas. Lekker. Serieus lekker. Ik kan er weinig meer over zeggen.

[ afbeelding ]

Pluspunten:
Het vlees!
De frietjes. Ik hoop ze ooit zo goed zelf te maken
Awesome chimmichurri
We kregen onze eigen vleesvork en koksmes
Leuke serveerster
Net toilet
Nette prijs.

Minpunten:
We kregen de voorgerechten heel snel. Binnen 15-20 minuten hadden we ze allebei op.
2 Serveersters hadden heel lange nagels
De hotsauce over de ribben smaakte vlak en de paprikasaus bij de brisket, bavette en diamanthaas paste nergens bij
We moesten de borden en het bestek van de twee voorgerechten en twee hoofdgerechten hergebruiken
Wat vlakke koolsla

Cijfer: 8,5. Een 10+ voor het vlees maar de rest is ook (een beetje) belangrijk.

Leuk restaurant, vriendelijk personeel, heerlijke kunstlederen stoelen, fijn muziekje op een prettig volume.
Klinkt goed.

Enneh geef je nu fabrieksfriet een hoog cijfer? :{w
Whatever...
pi_173253063
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:01 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Klinkt goed.

Enneh geef je nu fabrieksfriet een hoog cijfer? :{w
Fabrieksfriet? Ik geloof niet dat ik dat bij deze twee tenten op heb.
Spoilers!
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:04:41 #257
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173253068
Fabrieksfriet?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173253865
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 08:04 schreef Isabeau het volgende:
Meeting in Utrecht? *)
L-E-U-K :)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_173254497
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 11:42 schreef Molo het volgende:
Hmmm ziet er goed uit zeg!
Bram en het BBQ vlees

Wat is een chuckroast?
kende ik ook niet, maar ziet er super uit :)

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Chuck_steak
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 15:39:35 #260
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_173256514
FFT :9~
LS :9~
:Y) ^O^
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_173256994
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 08:04 schreef Isabeau het volgende:
Meeting in Utrecht? *)
when?
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 23:00:04 #262
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173267563
Wanneer: 19 augustus 2017
Waar: de Kruidfabriek by Lute, Amstelveen.
Wat:
Peter en Marieke Lute hebben hun restaurant Lute eind vorig jaar gesloten en er een grondige verbouwing aan gegeven.
De Kruidfabriek by Lute is gevestigd op het terrein van een voormalige kruitfabriek. Het maakt onderdeel uit van de stelling van Amsterdam. Net buiten Amsterdam, gelegen aan de Amstel. Een ruim, industrieel, restaurant. Met een eigen kruidenkas is de naam De Kruidfabriek een knipoog naar het verleden.




We hadden gereserveerd voor een 6-gangen verrassingsmenu en begonnen de avond met de wijn die we ook de rest van deze avond beleven drinken, een Franse Sauvignon Blanc Le Hameau uit Charantes.
Verder een fles bruisend water bij het eten.
Al snel kregen we een kleine amuse:

Een olijfje met vadouvanmayonaise, munt en een krokantje van tapioca.

1e gerecht:

Sashimi van snoekbaars, crème van makreel met dille-wasabi mayonaise, appel en quinoa.
Prima gerechtje. Makreel had wat mij betreft wat hoger op smaak mogen zijn.

2e gerecht:

Een Argentijnse geroosterde gamba met bisque van gamba en paprika, een komutatomaat, bearnaiseschuim en stukjes chorizo. Heel erg lekker!

3e gerecht:

Een knipoog naar Indisch eten: rendang van het staartstuk van rund, schuim van kokos, zure witte kool, geschaafde pinda's en glasnoedels.
Weer prima van smaak.

4e gerecht:

Eendenborst met hoisinsaus, wortel-wasabischuim, pastinaak, een kingboleet, een Dauphin aardappeltje en weer bearnaisesaus.
Heerlijk allemaal en vooral de kruidige blaadjes erbij.

5e gerecht(je):

Een (erg klein) stukje tarte tatin van vijg met een lepeltje Saint Félicienkaas uit de Dordogne en wat rode mosterd. Een 1-hapsgerechtje als een soort pré-dessertamuse.

6e gerecht:

Een dessert met bolletjes galiameloen, sorbetijs van framboos, limoencurd, crumble van oreo en citroenschuim.

Alles bij elkaar (inclusief drank en water) waren we 165 euro kwijt.
Conclusie:
Goede moderne smaken met verse ingrediënten en kruiden, attente bediening in een mooie omgeving. Het zou ons niet verbazen als Lute met dit restaurant nog eens een Michelinster gaat krijgen.
Prijs/kwaliteit: 9/10
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  † In Memoriam † zaterdag 19 augustus 2017 @ 23:05:10 #263
231686 budvar
budvar
pi_173267689
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:35 schreef Tim86 het volgende:

[..]

kende ik ook niet, maar ziet er super uit :)

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Chuck_steak
Als een steak gebakken vind ik het niet zo'n succes, maar gestoofd of langzaam op de bbq is het een van de beste stukken die je kan hebben en ook nog een van de goedkoopste stukken.
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
pi_173269479
Ziet er lekker uit, maar ik vind de porties er kleinnuitzien. Ik ben tegenwoordig in sterrenrestaurants toch iets groter gewend.
Whatever...
  zondag 20 augustus 2017 @ 00:07:52 #265
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173269531
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 00:06 schreef Spanky78 het volgende:
Ziet er lekker uit, maar ik vind de porties er klein uitzien. Ik ben tegenwoordig in sterrenrestaurants toch iets groter gewend.
Vond ik ook. Ben nu nog even een tosti aan het maken. :@
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 20 augustus 2017 @ 08:53:26 #266
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173272993
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 00:07 schreef golfer het volgende:

[..]

Vond ik ook. Ben nu nog even een tosti aan het maken. :@
Die 9 moet dus een 7 worden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 20 augustus 2017 @ 08:59:45 #267
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_173273023
Telt dat zo zwaar bij jou? :o
  zondag 20 augustus 2017 @ 09:01:41 #268
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173273034
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 08:59 schreef RobinOok het volgende:
Telt dat zo zwaar bij jou? :o
Als ik met honger een restaurant verlaat heb ik een héél slecht humeur. 2-3 punten aftrek.
Ik kom daar om te eten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_173273621
Eens. Als ik zelf zou bedenken om maar de helft van een vast menu te eten, is het logisch dat het te weinig is, maar een menu moet voldoende zijn.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_173273631
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 09:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als ik met honger een restaurant verlaat heb ik een héél slecht humeur. 2-3 punten aftrek.
Ik kom daar om te eten.
Yup, mee eens.
  zondag 20 augustus 2017 @ 10:16:48 #271
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_173273773
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 09:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als ik met honger een restaurant verlaat heb ik een héél slecht humeur. 2-3 punten aftrek.
Ik kom daar om te eten.
Maar ik geloof niet dat Golfer het restaurant met honger verliet.
pi_173274177
Ramvol weglopen is zeker niet de bedoeling, maar doorgaans ben je ook nog eens relatief laat klaar, dus dan verwacht ik het wel tot het ontbijt te redden zonder snacktrek... als dat niet zo is schieten ze wel echt flink tekort.

Ik heb nog nooit meegemaakt dat het pummelargument mbt sterrenrestaurants waar was. Hier dus wel :o
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zondag 20 augustus 2017 @ 11:17:40 #273
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_173274639
Wat is het pummelargument? :?
pi_173274760
6-gangen en niet voldoende voldoening voelen vind ik ook slecht.
Maar wat je kreeg ziet er wel heel goed uit.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zondag 20 augustus 2017 @ 11:41:16 #275
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173275022
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 10:16 schreef RobinOok het volgende:

Maar ik geloof niet dat Golfer het restaurant met honger verliet.
Klopt. Uren later wel weer trek, dus tosti gemaakt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  User die het meest klaagt 2022 zondag 20 augustus 2017 @ 12:18:19 #276
414785 sirdanilot
pi_173275542
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 08:59 schreef RobinOok het volgende:
Telt dat zo zwaar bij jou? :o
Bij mij wel. Er moet gewoon genoeg te kanen vallen, zo moeilijk is dat niet. Als je pp al 80 euro kwijt bent aan het menu zit daar voldoende marge op, dan mag je als restaurant best wel een iets groter stukje vlees of een iets groter dessert serveren daarvan, dat kost in totaal nauwelijks extra.

Die typisch hollandse karige zuinigheid, daar houd ik niet van. Dus in dit restaurant zou ik nooit komen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zondag 20 augustus 2017 @ 20:12:07 #277
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173286787
Met honger het restaurant verlaten heb ik één keer meegemaakt, porties waren amuse grote, acht of negen gangen en bediening er een paar keer op gewezen dat het niet genoeg was, honger! , kwam het "argument" dat is in dit soort restaurants zo. De prutsers hadden geen ster, geen bieb gourmand.
Zijn inmiddels alweer een tijd failliet.
In tenten met 1 of meerdere sterren heb ik het nog nooit meegemaakt btw,
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 20 augustus 2017 @ 20:55:16 #278
63722 z80
I fink you freaky
pi_173288001
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Met honger het restaurant verlaten heb ik één keer meegemaakt, porties waren amuse grote, acht of negen gangen en bediening er een paar keer op gewezen dat het niet genoeg was, honger! , kwam het "argument" dat is in dit soort restaurants zo. De prutsers hadden geen ster, geen bieb gourmand.
Zijn inmiddels alweer een tijd failliet.
In tenten met 1 of meerdere sterren heb ik het nog nooit meegemaakt btw,
1 Keer bij een sterrenten in Malden gegeten en met honger de tent weer verlaten. Allemaal minihapjes en niets waar je een beetje energie van kreeg.
Die tent bestaat niet meer. De eigenaar is een andere tent in Malden begonnen en heeft een Bib Gourmand vermelding. Blijkbaar telt de presentatie van het eten meer dan af het wel voldoende is.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 20 augustus 2017 @ 21:05:42 #279
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_173288385
Ik at laatst bij Rosario in Helmond. Op internet krijgt hij 9's en 10'en van mensen die het geweldig vinden en 3'en en 4'en van mensen die na het eten bij de friettent langs gingen. Dus we waren gewaarschuwd. Heb geen honger gekweekt die dag en ruim brood genomen op de avond. En het viel me best mee, alleen het zogenaamde hoofdgerecht sloeg nergens op qua hoeveelheid.

En toch heb ik liever leuke, bijzondere, verrassende gerechten die aan de kleine kant zijn dan minder leuke gerechten die aan de grote kant zijn. Maw, geen 2 punten aftrek voor portiegroottte alleen.
  zondag 20 augustus 2017 @ 21:09:02 #280
62913 Blik
The one and Only!
pi_173288496
Ik heb 2 keer bij de Librije gegeten en 1x bij Oud Sluis. Alle keren het meest uitgebreide menu genomen qua gangen, en dan krijg je dermate veel eten verspreid over de avond dat je volgende ochtend nog steeds geen honger hebt
  zondag 20 augustus 2017 @ 21:20:03 #281
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173288780
De Hollandse boerenkinkels die het liefst 2 kapsalons na elkaar naar binnen schuiven raad ik dan ook aan om vooral het te houden bij McDonald, Van der Valk en alle all-you-can eat tenten.
Dan blijft er genoeg plek over voor de gasten die in de wat meer op smaak gerichte verfijndere restaurants vertoeven. :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 20 augustus 2017 @ 21:21:51 #282
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173288838
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 21:20 schreef golfer het volgende:
De Hollandse boerenkinkels die het liefst 2 kapsalons na elkaar naar binnen schuiven raad ik dan ook aan om vooral het te houden bij McDonald, Van der Valk en alle all-you-can eat tenten.
Dan blijft er genoeg plek over voor de gasten die in de wat meer op smaak gerichte verfijndere restaurants vertoeven. :')
Ach gus, voel je je lekker superieur nu?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 20 augustus 2017 @ 21:24:24 #283
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173288898
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 21:21 schreef Pietverdriet het volgende:


Ach gus, voel je je lekker superieur nu?
Ja. En dat hou ik graag zo.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 20 augustus 2017 @ 21:29:42 #284
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_173289013
Omgekeerde kan trouwens ook. Tot voor kort werd ik standaard misselijk bij het eten van het hoofdgerecht bij mijn lievelingsrestaurant. Het was steevast net teveel. En toch staat ie bovenaan mijn lijstje. Andere dingen (smaak! niet presentatie, mafkezen) tellen zwaarder.
  zondag 20 augustus 2017 @ 21:30:48 #285
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173289044
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 21:24 schreef golfer het volgende:

[..]

Ja. En dat hou ik graag zo.
Zoals zoveel mensen die dat niet op hun merits baseren bestaat het jouwe vooral uit anderen te kleineren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 20 augustus 2017 @ 21:31:54 #286
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173289094
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 21:29 schreef RobinOok het volgende:
Omgekeerde kan trouwens ook. Tot voor kort werd ik standaard misselijk bij het eten van het hoofdgerecht bij mijn lievelingsrestaurant. Het was steevast net teveel. En toch staat ie bovenaan mijn lijstje. Andere dingen (smaak! niet presentatie, mafkezen) tellen zwaarder.
opgevoed dat je je bord moet leegeten?
Tip, als je genoeg hebt gehad, laat de rest staan.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_173289099
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 21:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zoals zoveel mensen die dat niet op hun merits baseren bestaat het jouwe vooral uit door anderen te kleineren.
En dat vanuit een seniorenflat.
  zondag 20 augustus 2017 @ 21:32:44 #288
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173289120
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 21:32 schreef Tem het volgende:

[..]

En dat vanuit een seniorenflat.
Met een uitkering
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_173289178
Ach ik hoop dat golfer heeft genoten van zijn maaltijd en tosti als toetje.
  zondag 20 augustus 2017 @ 21:35:11 #290
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173289199
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 21:32 schreef Tem het volgende:


En dat vanuit een seniorenflat.
Sinds wanneer?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Redactie Sport zondag 20 augustus 2017 @ 21:35:51 #291
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_173289217
Waar? Specktakel, Haarlem http://specktakel.nl/
Wanneer? Vandaag
Wat at je? Vooraf: A taste of the World, Hoofd Struisvogelbiefstuk en na de Spanish Sangria Sorbet
Moeders had de Rode mul en Key Lime Pie na. VOoraf hetzelfde
Impressie?







Kosten? Zie maar op de site van Specktakel
Cijfer? 9. Heerlijk gegeten. Goede bediening. Lekkere wijnen en alles was goed op smaak.
De Cappuccino van kreeft op foto 2 kregen we cadeau voor mijn verjaardag.

[ Bericht 2% gewijzigd door borisz op 20-08-2017 21:43:59 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 20 augustus 2017 @ 21:36:39 #292
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173289237
quote:
14s.gif Op zondag 20 augustus 2017 21:34 schreef Tem het volgende:
Ach ik hoop dat golfer heeft genoten van zijn maaltijd en tosti als toetje.
Volgens mij geniet hij nog veel meer van zichzelf
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_173289281
Key lime pie :9 Wel eens gegeten op de keys in Florida.

Ziet er goed uit!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2017 21:38:12 ]
  zondag 20 augustus 2017 @ 21:38:35 #294
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_173289308
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 21:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

opgevoed dat je je bord moet leegeten?
Nee, integendeel. Ik doe dat pas sinds ik zelf kook.
Vroeger liet ik gerust de helft van mijn eten onaangeroerd liggen.
Niet in de laatste plaats wegens lussiknie.
  zondag 20 augustus 2017 @ 21:38:57 #295
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173289323
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 21:36 schreef Pietverdriet het volgende:


Volgens mij geniet hij nog veel meer van zichzelf
Uiteraard. :+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 20 augustus 2017 @ 21:40:15 #296
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_173289364
quote:
6s.gif Op zondag 20 augustus 2017 21:35 schreef borisz het volgende:[/
[b]Kosten?
Zie maar op de site van Specktakel
Ik peins er niet over. }:|
  Moderator / Redactie Sport zondag 20 augustus 2017 @ 21:43:27 #297
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_173289462
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 21:40 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ik peins er niet over. }:|
Nou vooruit :+.
35e voor de 3 gangen. :). En wijn is 6e per glas. Totaal geen idee. Heb de rekening niet gezien. Ik werd getrakteerd.

De Cappuccino van kreeft op foto 2 kregen we cadeau voor mijn verjaardag :).
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 20 augustus 2017 @ 21:55:13 #298
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_173289802
Fijn, bedankt!
Prima prijs. Al vind ik het jammer dat de prijs van een glas wijn overal de pan uit lijkt te rijzen.

Oh, je verzint het?
}:|
pi_173290112
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 21:24 schreef golfer het volgende:

[..]

Ja. En dat hou ik graag zo.
Haha, ik zag laatst je aanrecht. Die kwam ook rechtstreeks uit een jaren 80 sociale huurwoning.
pi_173290126
Ziet er lekker uit Borisz.
Spoilers!
pi_173290134
quote:
6s.gif Op zondag 20 augustus 2017 21:35 schreef borisz het volgende:
Waar? Specktakel, Haarlem http://specktakel.nl/
Wanneer? Vandaag
Wat at je? Vooraf: A taste of the World, Hoofd Struisvogelbiefstuk en na de Spanish Sangria Sorbet
Moeders had de Rode mul en Key Lime Pie na. VOoraf hetzelfde
Impressie?

[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Kosten? Zie maar op de site van Specktakel
Cijfer? 9. Heerlijk gegeten. Goede bediening. Lekkere wijnen en alles was goed op smaak.
De Cappuccino van kreeft op foto 2 kregen we cadeau voor mijn verjaardag.
Niet echt wat voor Moslims of wel? :$
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')