abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  Moderator dinsdag 12 september 2017 @ 13:25:20 #176
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173730175
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 13:21 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het probleem is echter dat een bepaalde groep wel degelijk écht wegkijkt, zonder problemen te onderkennen en zonder zelfs maar de geringste wil om oplossingen aan te dragen. En in sommige situaties lijkt "nuance" een soort doel op zich te worden; ook daar waar nuance totaal niet z'n plaats is, zoals bij de verspreiding van het salafisme en de radicalisering.
Tja als de enige oplossingen die acceptabel zijn ook mensen schaden die geen schuld hebben. Er zijn ook zachtere oplossingen maar als je daar mee komt dan ben je een wegkijken en krijg je een "stageplaats" om je hoofd.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
LPs | CDs
  dinsdag 12 september 2017 @ 13:26:08 #177
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_173730187
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 september 2017 13:23 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Natuurlijk, ikzelf ben ook atheïstisch maar gelukkig bestaan daar ook verschillende smaakjes van. Ik ben atheisitisch maar vind niet dat iedereen die niet atheïstisch is fout is. Als ik dat zou gaan vinden dan vind ik mijzelf net zo erg als de religieus die iedereen die niet religieus is fout vind. Ik vind het dus ook wel prima om zaken die uit de naam van de religie gedaan worden aan te pakken maar kwalijker om de religie zelf dan maar aan te pakken.

Ik ben het trouwens wel met je eens dat er te pas en te onpas wordt geroepen dat iets niet zou mogen omdat het over religie gaat, kom op zeg het is niet heilig ofzo.
En neem een religie ontstaan uit alles wat jij verwerpelijk vindt, zou je deze religie ook niet aan willen pakken?
Speltip #7: No munnie?! Hier, suk a kok! suk_a_kok.mp4
Crazier than a bag of fucking angel dust.
  Moderator dinsdag 12 september 2017 @ 13:28:33 #178
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173730222
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 13:26 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

En neem een religie ontstaan uit alles wat jij verwerpelijk vindt, zou je deze religie ook niet aan willen pakken?
Als mensen die het aanhangen geen verwerpelijke/buiten wettelijke dingen doen dan boeit mij de ontstaansgeschiedenis niet.
LPs | CDs
  dinsdag 12 september 2017 @ 13:30:11 #179
459912 FlippingCoin
pi_173730247
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 september 2017 13:28 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Als mensen die het aanhangen geen verwerpelijke/buiten wettelijke dingen doen dan boeit mij de ontstaansgeschiedenis niet.
En een religie die als basis heeft dat zwarte mensen ondergeschikt zijn aan blanke mensen, en deze basis door de gehele religie doorsijpelt? Zo'n religie vind ik in zijn geheel verwerpelijk, niet enkel de acties uitgevoerd in naam van.
  Moderator dinsdag 12 september 2017 @ 13:32:21 #180
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173730268
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 13:30 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

En een religie die als basis heeft dat zwarte mensen ondergeschikt zijn aan blanke mensen, en deze basis door de gehele religie doorsijpelt? Zo'n religie vind ik in zijn geheel verwerpelijk, niet enkel de acties uitgevoerd in naam van.
Als er zo'n religie zou bestaan en ze laten wel gewoon zwarte mensen toe en behandelen zwarte mensen niet anders dan anderen dan kan zo'n religie prima. Als ze dat niet doen dan zijn ze ontwettelijk bezig en kun je het inderdaad beter afschaffen.
LPs | CDs
  Moderator dinsdag 12 september 2017 @ 13:38:01 #181
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173730345
Eigenlijk is dit niet het juiste topic maar waar ik me vooral aan erger in deze discussies is het morele suprioriteitsgevoel dat er uit spreekt. Wij zullen jullie wel even vertellen hoe je je moet gedragen. Wie heeft er gezegd dat er een groep is die moreel zoveel beter is dan de andere om voor de ander te bepalen dat wat zij doen niet kan.

Maar we hebben toch als maatschappij een soort moreel, dat klopt en die zit vastgelegd in de wet. Dus ja je mag wel zeggen wat er niet kan, maar dan moet dat onderbouwd zijn met een wet.

Als er nu een groep ontstaat die elke dag op de stoep de horlepiep danst dan vind ik dat misschien wel vervelend omdat ze in de weg staan, of ik vind het een lelijke dans, etc. Dat geeft mij nog niet het recht om te zeggen dat het 'verkeerd' is dat zij de horlepiep dansen en zeker niet om maar te zeggen dat horlepiep dansen verboden moet worden.
LPs | CDs
  dinsdag 12 september 2017 @ 13:38:51 #182
459912 FlippingCoin
pi_173730357
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 september 2017 13:32 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Als er zo'n religie zou bestaan en ze laten wel gewoon zwarte mensen toe en behandelen zwarte mensen niet anders dan anderen dan kan zo'n religie prima. Als ze dat niet doen dan zijn ze ontwettelijk bezig en kun je het inderdaad beter afschaffen.
Of ze zwarte mensen toelaten weet ik niet, kan mij niet voorstellen dat iemand het zou proberen. :o Maar de basis van de religie is de superioriteit van het blanke ras, en daarmee dus ook de mindere behandeling van niet blanke mensen.

Fun fact, opgericht door de uitvinder van de elektrische blikopener. :+ https://www.splcenter.org(...)/creativity-movement

Maar goed, ik zie regelmatig mensen beweren dat je mensen niet moet afrekenen op het aanhangen van een religie, dat dit hetzelfde zou zijn als het afrekenen van mensen op basis van geslacht of ras; toch zou ik iemand die deze religie aanhangt niet hetzelfde kunnen behandelen als andere mensen.
  dinsdag 12 september 2017 @ 13:40:01 #183
459912 FlippingCoin
pi_173730371
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 september 2017 13:38 schreef Bosbeetle het volgende:
Eigenlijk is dit niet het juiste topic maar waar ik me vooral aan erger in deze discussies is het morele suprioriteitsgevoel dat er uit spreekt. Wij zullen jullie wel even vertellen hoe je je moet gedragen. Wie heeft er gezegd dat er een groep is die moreel zoveel beter is dan de andere om voor de ander te bepalen dat wat zij doen niet kan.

Maar we hebben toch als maatschappij een soort moreel, dat klopt en die zit vastgelegd in de wet. Dus ja je mag wel zeggen wat er niet kan, maar dan moet dat onderbouwd zijn met een wet.

Als er nu een groep ontstaat die elke dag op de stoep de horlepiep danst dan vind ik dat misschien wel vervelend omdat ze in de weg staan, of ik vind het een lelijke dans, etc. Dat geeft mij nog niet het recht om te zeggen dat het 'verkeerd' is dat zij de horlepiep dansen en zeker niet om maar te zeggen dat horlepiep dansen verboden moet worden.
Ja ik wil TV ook niet verpesten of zo. :P Vind het zelf altijd wel een boeiend onderwerp waarin ik nog niet uit ben over wat ik er nou van moet denken.

Dat gezegd hebbende, als diezelfde groep in plaats van de horlepiep dansend puppy's zouden schoppen zou je het wel verkeerd noemen neem ik aan?
  Moderator dinsdag 12 september 2017 @ 13:42:31 #184
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173730416
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 13:40 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja ik wil TV ook niet verpesten of zo. :P Vind het zelf altijd wel een boeiend onderwerp waarin ik nog niet uit ben over wat ik er nou van moet denken.

Dat gezegd hebbende, als diezelfde groep in plaats van de horlepiep dansend puppy's zouden schoppen zou je het wel verkeerd noemen neem ik aan?
Ja want wettelijk gezien mag dat niet.

Kortom als je wilt dat een bepaald iets niet meer mag doen moet je er voor zorgen dat de wet zo aangepast wordt dat het niet meer mag. Dat is niet eenvoudig maar kan wel dus iedereen die van alles schreeuwt zou ik vooral willen oproepen om politiek actief te worden, steun te vinden en dan daadwerkelijk iets te veranderen.

Ikzelf heb daar nog geen reden voor want ik zie niet direct allemaal problemen die opgelost moeten worden. (of anders opgelost moeten worden dan nu gedaan wordt)
LPs | CDs
  dinsdag 12 september 2017 @ 13:45:39 #185
459912 FlippingCoin
pi_173730444
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 september 2017 13:42 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja want wettelijk gezien mag dat niet.

Kortom als je wilt dat een bepaald iets niet meer mag doen moet je er voor zorgen dat de wet zo aangepast wordt dat het niet meer mag. Dat is niet eenvoudig maar kan wel dus iedereen die van alles schreeuwt zou ik vooral willen oproepen om politiek actief te worden, steun te vinden en dan daadwerkelijk iets te veranderen.

Ikzelf heb daar nog geen reden voor want ik zie niet direct allemaal problemen die opgelost moeten worden. (of anders opgelost moeten worden dan nu gedaan wordt)
Het gaat mij er niet om iemand iets te verbieden, zeker niet, meer om er over na te denken, maar dat kan ik inderdaad beter in F&L gaan doen of zo.(om niet te ver off-topic te gaan, niet omwille van jou) :P
  dinsdag 12 september 2017 @ 13:49:47 #186
44131 Chewie
Blame Canada!
pi_173730491
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 09:39 schreef MrBadGuy het volgende:

Dat een zeer klein deel salafistisch is, maar de helft van de moskeeën dat zijn is wel wat moeilijker te rijmen.
Dat is niet wat er gezegd werd door Lubach, de helft van de Marokkaanse moskees in Amsterdam ging het over.

quote:
Ook zijn natuurlijk niet alleen salafistische moslims extremistisch of hebben denkbeelden die haaks staan op de westerse normen en waarden. Maar waarschijnlijk zou een nog kritischere docu betekenen dat ZML vanaf nu constant beveiligd moet worden.
Dat kan toch prima, VPRO is in de afgelopen decennia vaker kritisch geweest over de islam. Snap ook niet waar dat fabeltje vandaan komt dat links geen kritiek zou (mogen) hebben. Dat idee kan je krijgen als je alleen Joop leest of zo maar dat lijkt me niet de maatstaf net zoals GeenStijl dat gelukkig niet is voor rechts.

quote:
Ook zou ik de twee mannen op de dak van de school nou niet meteen nazi's noemen... of is protesteren tegen zo'n school, waar Lubach zelf ook duidelijk tegen is, meteen nazistisch?
Gezien het spandoek vind ik dat geen gekke gedachte.

quote:
Verder voor zijn doen een redelijk matige uitzending, een extra item en de andere twee (vooral de Klaver docu) flink inkorten zou de uitzending al een stuk sterker gemaakt hebben.
De Klaver docu had wel iets korter gemogen, slecht vond ik het niet maar het haalde het niet bij het eerste item over Klaver destijds
  dinsdag 12 september 2017 @ 14:01:01 #187
86613 MrBadGuy
I'm a male chicken
pi_173730651
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 12:24 schreef noodgang het volgende:

[..]

Ik denk niet dat twee mannen op het dak, of het protesteren nazistisch is. De houding en het spandoek kunnen hier misschien wel aanwijzingen toe geven

[ afbeelding ]
Vooral de bivakmutsen laten ze er niet echt vriendelijk uitzien, maar ik zou ze inderdaad niet bij voorbaat nazi's noemen. De boodschap kun je het ook mee eens of oneens zijn, maar ook dit is niet echt typisch nazistisch.
pi_173730689
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 14:01 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Vooral de bivakmutsen laten ze er niet echt vriendelijk uitzien, maar ik zou ze inderdaad niet bij voorbaat nazi's noemen. De boodschap kun je het ook mee eens of oneens zijn, maar ook dit is niet echt typisch nazistisch.
Het zegt wel veel over die mensen dat ze zo achter hun actie staan dat ze het uitvoeren maar tegelijkertijd niet het lef hebben om dit met naam en toenaam te doen. Die keuze zal, net als hun actie, uit angst geboren zijn.
wooblabalurg
  dinsdag 12 september 2017 @ 14:31:57 #189
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173731175
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 14:01 schreef MrBadGuy het volgende:

Vooral de bivakmutsen laten ze er niet echt vriendelijk uitzien, maar ik zou ze inderdaad niet bij voorbaat nazi's noemen.
Ik wel en ze zijn lid van dit 'vriendelijke' groepje: actiegroep Identitair Verzet.
Die hebben ook al eerder van zich doen horen: https://www.parool.nl/bin(...)groepering~a3460809/
Ex-stormfront ook: https://www.omroepwest.nl(...)r-Verzet-Een-profiel
Ook echt een fijne knaap, die oprichter:
https://kafka.nl/paul-peters-man-met-vele-gezichten/

[ Bericht 10% gewijzigd door golfer op 12-09-2017 14:45:17 ]
Poef.....gone! ©golfer
pi_173731559
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 13:22 schreef Twentsche_Ros het volgende:
EINDCONCLUSIE:
Mijn eindconclusie is dat de teksten door de PVV helemaal uit hun context worden gehaald. En de hel en verdoemenisteksten die er uiteindelijk instaat zijn stuk voor stuk ook in de bijbel wel terug te vinden.
Het boeit me niet zo wat de pvv van die teksten vind, die hele pvv boeit me niets, en die teksten in die koran boeien me al helemaal niets. Ik vind het wel knap van je dat jij wel in staat bent de juiste vertaling en interpretatie van de koran te duiden. Ik kan mij toch vaag herinneren dat er zelfs binnen moslim kringen nog wel eens discussie over is. Zeker over het concept 'strijd' welke ongeveer je grote motivator is om de teksten te weerleggen. Nog even losstaand van de pogroms die plaatsvonden voor de oprichting van Israel.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_173731996
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 14:46 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Het boeit me niet zo wat de pvv van die teksten vind, die hele pvv boeit me niets, en die teksten in die koran boeien me al helemaal niets. Ik vind het wel knap van je dat jij wel in staat bent de juiste vertaling en interpretatie van de koran te duiden. Ik kan mij toch vaag herinneren dat er zelfs binnen moslim kringen nog wel eens discussie over is. Zeker over het concept 'strijd' welke ongeveer je grote motivator is om de teksten te weerleggen. Nog even losstaand van de pogroms die plaatsvonden voor de oprichting van Israel.
Jouw advies was de Koran er bij te halen. Bij deze. Het is de directe bron. Dus waarom niet. En zo multi-interpreteerbaar is het allemaal niet. Er is alle ruimte voor een milde islam.
En die pogroms. Die waren toch ook in het Christelijke Rusland en Polen. En de Joden werden in W-Europa ook met de nek aangekeken. En de holocaust was een Duitse (West Europese) job. Eind 15e zijn de Joden gevlucht naar Marokko. Op de vlucht voor het anti-semitische Spanje (Christelijk).
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_173732053
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 14:31 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik wel en ze zijn lid van dit 'vriendelijke' groepje: actiegroep Identitair Verzet.
Die hebben ook al eerder van zich doen horen: https://www.parool.nl/bin(...)groepering~a3460809/
Ex-stormfront ook: https://www.omroepwest.nl(...)r-Verzet-Een-profiel
Ook echt een fijne knaap, die oprichter:
https://kafka.nl/paul-peters-man-met-vele-gezichten/
Met name in NL doet extreem-rechts altijd haar uiterste best om buiten het nazi-anti-semitische-veld te blijven, Maar het blijft er via-via toch altijd mee verbonden.
pi_173732181
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 15:12 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Jouw advies was de Koran er bij te halen. Bij deze. Het is de directe bron. Dus waarom niet. En zo multi-interpreteerbaar is het allemaal niet. Er is alle ruimte voor een milde islam.
En die pogroms. Die waren toch ook in het Christelijke Rusland en Polen. En de Joden werden in W-Europa ook met de nek aangekeken. En de holocaust was een Duitse (West Europese) job. Eind 15e zijn de Joden gevlucht naar Marokko. Op de vlucht voor het anti-semitische Spanje (Christelijk).
Dat is allemaal prima, maar het klopt niet in verband met je eerste stelling waar ik op reageerde dat het antisemitisme voortkomt vanuit de oprichting van Israel, dat antisemitisme was ervoor er ook. En de koran, ongeacht hoe jij die interpreteert geeft daar ook voedingsbodem voor.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_173732305
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 15:23 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat is allemaal prima, maar het klopt niet in verband met je eerste stelling waar ik op reageerde dat het antisemitisme voortkomt vanuit de oprichting van Israel, dat antisemitisme was ervoor er ook. En de koran, ongeacht hoe jij die interpreteert geeft daar ook voedingsbodem voor.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Pogrom
Je hebt gelijk. Veel pogroms tegen Joden door Moslims. Had ik niet verwacht. De Koran kan natuurlijk de voedingsbodem zijn. Dat neemt niet weg dat de Koran ook zo interpreteerbaar is dat het niet leidt tot anti-semitisme. Net als de bijbel.
pi_173732473
Het gaat nu wel erg ver op de materie in en daar is dit forum niet voor, daarvoor kun je oa bij NWS, POL en WFL terecht. Hier graag alleen reacties op de uitzending van Zondag met Lubach.

Ik vond het een prima aflevering. Dat Jesse-stuk duurde inderdaad wel erg lang.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_173732565
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 15:38 schreef Mike het volgende:
Het gaat nu wel erg ver op de materie in en daar is dit forum niet voor, daarvoor kun je oa bij NWS, POL en WFL terecht. Hier graag alleen reacties op de uitzending van Zondag met Lubach.

Ik vond het een prima aflevering. Dat Jesse-stuk duurde inderdaad wel erg lang.
De lengte is tot daar aan toe, als het sterk en grappig is is dat prima. Ik vond het vooral pijnlijk ongrappig, maar ik had ook niet echt door wat de insteek precies was dus misschien lag het aan mij.
  dinsdag 12 september 2017 @ 16:22:33 #197
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_173733259
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 22:04 schreef Wereldgozer het volgende:
Duurt wel wat lang.
Precies dit, dat was jammer.
Het leven spaart je niet, geloof me.
  dinsdag 12 september 2017 @ 16:25:20 #198
328189 ArnieAlberts
pi_173733328
Ik dacht trouwens dat hij het wel over die zogenaamde viral video van de fake Game of Thrones-spinoff trailer zou hebben, maar niks daarvan. Beetje vreemd.
pi_173733659
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:25 schreef ArnieAlberts het volgende:
Ik dacht trouwens dat hij het wel over die zogenaamde viral video van de fake Game of Thrones-spinoff trailer zou hebben, maar niks daarvan. Beetje vreemd.
Dat was zijn promo, wat viel daar verder nog over te zeggen?
  dinsdag 12 september 2017 @ 20:12:51 #200
328189 ArnieAlberts
pi_173738269
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:38 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dat was zijn promo, wat viel daar verder nog over te zeggen?
Voornamelijk de mediacoverage die het blijkbaar had opgeroepen. Een beetje zoals toen met Trump.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')