abonnement Unibet Coolblue
pi_169968903
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 12:27 schreef Lkw het volgende:

[..]

Hm, dat vind ik veel meer van toepassing op Annekim dan op Anke. Annekim heeft zichzelf volgens mij erg (te) hoog zitten, Anke staat voor zover ik kan inschatten juist wel met beide voeten op de grond.

Ik vind zelf Anke veel leuker en 'aardser'. Volgens mij heeft ze ook meer diepgang dan Annekim.

Maar goed, uiteindelijk is het allemaal gelul op basis van een paar beelden en een montage die je misschien op het verkeerde been zet... :)
Dit, alhoewel Anke me ook best streverig lijkt (maar dat vind ik niet per definitie een slecht iets).
Tails tell tales
  maandag 3 april 2017 @ 12:39:17 #252
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_169968945
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 12:27 schreef TserrofEnoch het volgende:
Herman wat doe je? Voor deze aflevering dacht ik echt dat het Anne ging worden. Maar goed we zien niet alles en Anne zag het aankomen.Maar goed qua Herman en Fleur zat ik dus fout. Ze moeten niet te hard van stapel gaan. Beetje zoenen eerst want dat hadden ze ook nog nooit gedaan.

Olke lijkt voor Sandra te gaan, dit wordt ook logischer doordat die zich al helemaal in Texas waant. Krijg bij haar sterk de indruk dat ze een man met geld zoekt en ze is ook een beetje verliefd op de VS. Bij Alberdien weet ik zeker dat ze gek op Olke is. Maar Sandra speelt het meer als spel en beter en gaat zo winnen. Ontzettend apart dat hij deze 2 dames overgehouden heeft. Ze zijn wel heel anders.

David zal als hij slim is voor Mara kiezen. In deze aflevering meende ik ook te zien dat David Mara ook liet weten dat hij haar kiest. Toch heb ik het idee dat hij toch nog heel veel voelt voor Susan. Als Susan net zo enthousiast was als Mara dan zou hij voor haar gegaan zijn. En ik snap het totaal niet, Mara is duidelijk de betere, hoe kun je het nu lastig hebben?

Riks kiest voor Marit. Ze is vlotter en gaat er echt voor. Ze is ook gelovig. Ik geloof ook dat ze oprecht was. Acht van de tien vrouwen bij hem waren gelovig. Dat Marit gelovig was was allang bekend. Maar het grotere verhaal vond ik dat mensen hier dus echt de ballen van religie weten. En ook de mensen die het massaal eng vinden, beetje kinderlijk. 1. Het was een predikant en geen priester. 2. Hij is dus een mennoniet. En sommige mensen hebben het erover dat dit zwaar zou zijn? Je hebt bv. old order mennonieten of doopsgezinden. Zit zo'n verschil tussen. Dus nee mennonieten zijn niet meteen extreem oid. Denk dat ze wat conservatiever zijn dan de doopsgezinden in Nederland. Waarschijnlijk is Riks gewoon protestant en is dit de meest dichtsbijzijnde protestantse kerk. Welke denominatie er achter schuilt lijkt voor protestanten vaak minder uit te maken dan de gemeenschap waarin je terecht komt.
Eline is goed met kinderen, maar verder spreekt er weinig in haar voordeel. Maar ik snap eigenlijk niet waarom zij er nog is. Ga toch lekker naar huis. Riks vindt Eline wat hebben, maar het is duidelijk dat het Marit wordt.

Marc lijkt voor Annekim te gaan. Maar tja Anke zou ook kunnen. Anke ziet het wel zitten in ieder geval en Annekim ook. Vond de reactie van Marc naar Anke toe apart. Hij probeerde Anke's enthousiasme te temperen leek het. Dus ik verwacht nu toch wel Annekim. Annekim heb ik al vanaf de 10 dames al als de kandidaat met de meeste kans gezien. Lijkt erop dat ze het wordt.
mag ik vragen als jij ons nog meer interessants kint vertellen over god?
pi_169968963
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 12:11 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Misschien omdat het maar een paar dagen is? Zal een heel gedoe zijn om dan eerder weg te gaan, en het is toch best uit te houden voor die paar dagen. Verder zal ze misschien wel nieuwsgierig zijn hoe het allemaal loopt.
Oh, praktisch gezien is het inderdaad misschien handiger om te blijven en de tijd even uit te zitten, want idd hoe erg is het. Ze lijkt het best naar haar zin te hebben. Maar ik vroeg me af waarom ze zou willen wachten tot het keuzemoment en het risico wil lopen dat hij toch voor haar kiest, als ze hem niet wil. Ik zou zelf die awkward situatie willen voorkomen, dat je thanks but no thanks moet zeggen. Dus waarschijnlijk is ze nog helemaal niet zo zeker van dat ze hem niet wil als ik op basis van de aflevering denk :+

quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 11:58 schreef Lkw het volgende:
Wat een kritiek op Riks hier. Hij komt op mij juist over als een oprechte, eerlijke, gevoelige vent die duidelijk aangeeft waar hij naar op zoek is. Niks mis mee, met die man.
Eens hoor, hij geeft inderdaad duidelijk aan waar hij naar op zoek is, daar valt niks op af te dingen. En naar mijn idee heeft hij daar vanaf het begin al geen geheim van gemaakt, dus in zoverre wisten alle dames ook wel waar ze aan begonnen. Termen als 'religekkie' en 'indoctrineren met geloof' vind ik dan ook wat overdreven, ieder z'n ding. Uit dat voorstelfilmpje bleek al dat geloof een grote rol in zijn leven speelde, daar kan je zelf dan wel je conclusies uit trekken of dat bij je past.
  maandag 3 april 2017 @ 12:40:32 #254
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_169968966
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 12:03 schreef MichelWuyts het volgende:
Annekim is trouwens echt vervelend opdringerig.

Ik zou voor die andere meid gaan al is ze eigenlijk te leuk voor hem.
Die Anke zei juist dat ze zsm daar wilde gaan wonen als hij voor haar kiest :D. Ik vind ze beiden een beetje hard van stapel lopen.
KuikenGuppy
  maandag 3 april 2017 @ 12:41:15 #255
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_169968988
quote:
10s.gif Op maandag 3 april 2017 12:35 schreef Burdie het volgende:

[..]

Het geeft inderdaad ellende als mensen elkaar hun eigen levensopvattingen niet gunnen. Maar als ik jou zo lees hoef je daar niet eens gelovig voor te zijn.
Daar zit wat in.

Olke bijvoorbeeld vindt het eigenlijk ondenkbaar om een vegetariër op zijn boerderij te hebben rondlopen, en zijn vader was daar al helemaal resoluut over: dat ging niet!

Riks zoekt - net als Olke - ook iemand die ongeveer hetzelfde in het leven staat als hij, zodat hij samen met haar verder kan. Daarin verschilt hij dus niet van de andere boeren, maar omdat hij ook die klik zoekt op het gebied van zijn levensovertuiging, is hij opeens 'eng'.

Dat is raar. Ik vind het logisch dat hij iemand zoekt die ook gelovig is, want anders haal je op voorhand inderdaad een hoop wrijving in je gezin, zoals hij zelf ook al aangaf.
Stop the world, I want to get out.
  maandag 3 april 2017 @ 12:42:41 #256
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_169969023
Anke vorige aflevering: "wat er bij mij altijd mis gaat in een relatie is dat ik me ga gedragen zoals de ander wil dat ik me gedraag en niet zoals ik zelf ben"
Anke deze aflevering: "Marc vindt het leuk als een vrouw op de tractor rijdt dus dan doe ik dat".
KuikenGuppy
  maandag 3 april 2017 @ 12:43:13 #257
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_169969035
quote:
10s.gif Op maandag 3 april 2017 12:42 schreef Burdie het volgende:
Anke vorige aflevering: "wat er bij mij altijd mis gaat in een relatie is dat ik me ga gedragen zoals de ander wil dat ik me gedraag en niet zoals ik zelf ben"
Anke deze aflevering: "Marc vindt het leuk als een vrouw op de tractor rijdt dus dan doe ik dat".
Hihi, scherp :)
Stop the world, I want to get out.
pi_169969053
quote:
10s.gif Op maandag 3 april 2017 12:42 schreef Burdie het volgende:
Anke vorige aflevering: "wat er bij mij altijd mis gaat in een relatie is dat ik me ga gedragen zoals de ander wil dat ik me gedraag en niet zoals ik zelf ben"
Anke deze aflevering: "Marc vindt het leuk als een vrouw op de tractor rijdt dus dan doe ik dat".
Dat klopt wel met het feit dat ze blijkbaar alles wil laten vallen om in Zambia te gaan wonen als hij haar kiest :D
  maandag 3 april 2017 @ 12:45:47 #259
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_169969082
Ik vind het ook apart dat Riks en Eline het niet over de opvoeding van de kinderen hebben? Ik vind het zelf heel belangrijk dat mijn man en ik daar hetzelfde over denken.
KuikenGuppy
pi_169969118
quote:
10s.gif Op maandag 3 april 2017 12:42 schreef Burdie het volgende:
Anke vorige aflevering: "wat er bij mij altijd mis gaat in een relatie is dat ik me ga gedragen zoals de ander wil dat ik me gedraag en niet zoals ik zelf ben"
Anke deze aflevering: "Marc vindt het leuk als een vrouw op de tractor rijdt dus dan doe ik dat".
Precies, dat bedoelde ik ook met streverig, maar dat is misschien niet het juiste woord. Ze doet zo haar best om in de smaak te vallen. Ook op die jetski, dat wilde ze eigenlijk helemaal niet, maar deed het toch maar omdat Annekim het ook al gedaan had.
  maandag 3 april 2017 @ 12:47:45 #261
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_169969126
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 12:45 schreef Burdie het volgende:
Ik vind het ook apart dat Riks en Eline het niet over de opvoeding van de kinderen hebben? Ik vind het zelf heel belangrijk dat mijn man en ik daar hetzelfde over denken.
Daar ging het afgelopen uitzending met nadruk juist wél over. Hoewel bijna uitsluitend aangaande het religieuze aspect ervan.
Stop the world, I want to get out.
  maandag 3 april 2017 @ 13:04:14 #262
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_169969440
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 12:47 schreef Lkw het volgende:

[..]

Daar ging het afgelopen uitzending met nadruk juist wél over. Hoewel bijna uitsluitend aangaande het religieuze aspect ervan.
Misschien dat ik dan een stukje gemist heb (zat intussen op Funda te neuzen), maar volgens mij ging het niet echt over regels, taken, straffen/belonen, etc.
KuikenGuppy
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 april 2017 @ 13:07:22 #263
163650 Greys
pi_169969489
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 13:04 schreef Burdie het volgende:

[..]

Misschien dat ik dan een stukje gemist heb (zat intussen op Funda te neuzen), maar volgens mij ging het niet echt over regels, taken, straffen/belonen, etc.
Ik vond dat het er juist wel veel over ging. Dat hij wilde dat zij zijn kinderen als haar eigen kinderen zou beschouwen en dat hij dat ook bij haar kind zou doen en hij benadrukte nog dat als bv hij zou zeggen dat ze iets niet mogen dat zij dat dan ook moest vinden en andersom, omdat je één lijn moest trekken omdat ze anders geen respect meer hebben voor de ander.

Vond eerlijk gezegd dit ook wel genoeg om in een kort fragmentje in een tv uitzending te bespreken, ze hoeven van mij nog niet een lijst met regels op te gaan stellen (of iig niet in de uitzending ;) )
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_169969541
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 12:44 schreef Mineola het volgende:

[..]

Dat klopt wel met het feit dat ze blijkbaar alles wil laten vallen om in Zambia te gaan wonen als hij haar kiest :D
Mwah, beetje uit z'n verband gerukt. Ze zei dat ze naar Zambia wil om uit te zoeken wat voor relatie ze zouden kunnen hebben. En dat ze dat niet vanuit Nederland kan bepalen. Ik vond dat best een reëel idee. Want op afstand weet je het inderdaad niet.
Somebody that I used to know
pi_169969618
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 12:45 schreef Burdie het volgende:
Ik vind het ook apart dat Riks en Eline het niet over de opvoeding van de kinderen hebben? Ik vind het zelf heel belangrijk dat mijn man en ik daar hetzelfde over denken.
Het wordt niks met die dames.

Als je niet gelovig bent kan je best een weekje net doen alsof en meebidden, maar die komende 40 jaar houd je dat echt niet vol.
En ook nog elke zondagochtend vroeg opstaan om in de kerk te zitten. No way.
5 Ferrari's op videoband!
pi_169969678
Het lijkt wel alsof al die mannen de vrouw willen die het minst voor de hand ligt/die het meest onbereikbaar is/die niet wil. Ze zitten allemaal te vissen bij die vrouw, terwijl de andere vrouw zo ongeveer direct ja zou zeggen als ze ten huwelijk wordt gevraagd.

David: wil Suzanne, maar vangt daar bot en moet voor Mara kiezen.
Riks: wil Eline, maar vangt daar bot en moet voor Marit gaan.
Olke: wil Sandra, terwijl Alberdien veel liever wil dan Sandra.
Marc: onduidelijk. Maar Annekim wil in ieder geval wel.

quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 12:03 schreef MichelWuyts het volgende:
Annekim is trouwens echt vervelend opdringerig.

Ik zou voor die andere meid gaan al is ze eigenlijk te leuk voor hem.
En dit. Dat viel me vorige week ook al op, met die jetski. Bah :r
Somebody that I used to know
  maandag 3 april 2017 @ 13:19:41 #267
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_169969713
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 11:55 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Ja de schoolbus brengt ze iedere dag op de boerderij werd er gezegd. Hoe de rest ingevuld is werd natuurlijk niet gezegd, maar ze zijn iig door de week bij hem, zo vat ik dat op.
dat kan natuurlijk ook alleen gelden voor de weken dat ze bij hem zijn bijvoorbeeld, of alleen de dagen dat ze bij hem zijn. Ik denk dat ze bewust alles wat naar de moeder verwijst buiten het programma houden, maar dat betekent niet dat ze niet bestaat.
in de haak.
pi_169969714
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 13:15 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Het wordt niks met die dames.

Als je niet gelovig bent kan je best een weekje net doen alsof en meebidden, maar die komende 40 jaar houd je dat echt niet vol.
En ook nog elke zondagochtend vroeg opstaan om in de kerk te zitten. No way.
Ik verbaasde me er inderdaad ook over dat dit punt bij de selectie niet meer aandacht heeft gehad. Yvon heeft het wel aangestipt en Riks ertoe bewogen om wat ruimere selectie-eisen te hebben, maar uiteindelijk wil een christelijk iemand (zeker zo'n strenge als Riks) toch een christelijk iemand. Dat is te belangrijk om als bijzaak te beschouwen. Is niet erg, maar wees eerlijk en was daar aan het begin duidelijker in geweest. (en dit vind ik meer te wijten aan BZV dan aan Riks).
Somebody that I used to know
  maandag 3 april 2017 @ 13:32:04 #269
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_169969919
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 12:21 schreef Teslynd het volgende:
Ik vind het wel neutraal zo. Geloven doe je in de kerk. Je leest in zo'n christelijke omgeving de bekende verhaaltjes voor, op de zondagschool en/of school wordt er evt. nog over uitgeweid en zelf ontloopt hij de valkuilen van de onvermijdelijke tegenstrijdigheden.
Ik kan me overigens van vroeger geen gezellige gesprekjes thuis herinneren. De kinderbijbel (dus voor kinderen redelijk begrijpelijk geschreven versie) kwam alleen met kerstmis en pasen op tafel. Verder was het dagelijks lezen uit de bijbel, of je er wat van begreep of niet. Rondom de kerk/zondagsschool heb ik nooit in termen van gezellig gedacht.
Ik zou denken dat je verhalen uit de bijbel voorleest ter illustratie van bepaalde thema's, het kunnen hebben over wat je belangrijk vindt in 't leven etc. Als 't nou van zichzelf een mooie tekst of verhaal is, allez, maar zeker dit soort droge versies van een verhaal, of bij jonge kinderen die zo'n tekst misschien nog niet helemaal begrijpen lijkt het me juist de gelegenheid bij uitstek om ze de waarden die erin meegegeven worden bij te brengen (of er het gesprek over aan te gaan, maar Riks lijkt me niet zo´n filosofisch type). Dat sec teksten lezen heb ik zelf ook nooit meegekregen hoor, dus ik kan me er weinig bij voorstellen.
in de haak.
pi_169969921
quote:
2s.gif Op maandag 3 april 2017 13:17 schreef Postbus100 het volgende:
Het lijkt wel alsof al die mannen de vrouw willen die het minst voor de hand ligt/die het meest onbereikbaar is/die niet wil. Ze zitten allemaal te vissen bij die vrouw, terwijl de andere vrouw zo ongeveer direct ja zou zeggen als ze ten huwelijk wordt gevraagd.

David: wil Suzanne, maar vangt daar bot en moet voor Mara kiezen.
Riks: wil Eline, maar vangt daar bot en moet voor Marit gaan.
Olke: wil Sandra, terwijl Alberdien veel liever wil dan Sandra.
Marc: onduidelijk. Maar Annekim wil in ieder geval wel.
Ja, echt hé :D Annekim op de jetski though :9~ :@
mag het weten
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 april 2017 @ 13:38:55 #271
163650 Greys
pi_169970020
"Wil je met me op de jetski?" is al gruwelijk opdringerig, ja?

Jeetje... ik dacht dat vrouwelijk normaal initiatief om iets leuks te gaan doen tegenwoordig wel kon in deze moderne tijd, maar we zijn nog niet zo ver kennelijk. :')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 3 april 2017 @ 13:40:27 #272
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_169970048
Wat een opdringerige greppelheks die Anne Kim!
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_169970075
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 13:38 schreef Greys het volgende:
"Wil je met me op de jetski?" is al gruwelijk opdringerig, ja?

Jeetje... ik dacht dat vrouwelijk normaal initiatief om iets leuks te gaan doen tegenwoordig wel kon in deze moderne tijd, maar we zijn nog niet zo ver kennelijk. :')
Ik vond er ook niks opdringerigs aan. Met een zoutzak/lambal als Marc was er verder weinig initiatief te verwachten. Niet zo gek als Annekim hem dan voorhoudt: als jij niet mee wil pak Ik wel een van je vrienden. Das gewoon het initiatief naar je toetrekken idd. ^O^
mag het weten
pi_169970102
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 13:38 schreef Greys het volgende:
"Wil je met me op de jetski?" is al gruwelijk opdringerig, ja?

Jeetje... ik dacht dat vrouwelijk normaal initiatief om iets leuks te gaan doen tegenwoordig wel kon in deze moderne tijd, maar we zijn nog niet zo ver kennelijk. :')
Hoe zij het vroeg wel.
Somebody that I used to know
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 april 2017 @ 13:55:18 #275
163650 Greys
pi_169970376
quote:
2s.gif Op maandag 3 april 2017 13:43 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Hoe zij het vroeg wel.
Welnee, die suffige lambal heeft juist iemand nodig die een beetje initiatief durft te nemen. :)
Misschien wordt ie daar uiteindelijk nog open en leuk door en zijn de wonderen de wereld nog niet uit.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')