abonnement Unibet Coolblue
pi_169977020
Vóór de verbouwing had ik een eikenhouten vloer in de woonkamer en een Novilon (soort gemeleerde print, geen houtprint) in de keuken. Toen was er ongeveer 2 meter waar de Novilon en de houten vloer elkaar raakten.
Met de verbouwing van de keuken (o.a. uitbreken van een muur tussen keuken en woonkamer) ook lang over nagedacht en uiteindelijk besloten een marmeren vloer in de keuken te leggen. Marmer (dus geen tegels met marmer-look) is net zo 'levendig' als hout qua looks, het is een hele goede match geworden! Het gaat overigens om een huis uit ongeveer 1906.

Mijn tip: als je hout wil, koop dan hout. Als je geen hout wil, koop dan niet iets 'wat er op lijkt', want het is het gewoon niet. Hoe goed ze het ook proberen het er op te laten lijken. PVC vloeren, plastic deuren, aluminium kozijnen, tegels met houtprint etc.

En als ik de keuze had als er in mijn woonkamer een visgraat vloer zou liggen: opschuren, olie/was/lak en een natuurstenen vloer in de keuken. Antraciet bijvoorbeeld of een dambord.
Da gao nie nou!
pi_169983119
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 21:49 schreef BrrrKoud het volgende:

[..]

Wat hebben jullie bijvoorbeeld?
Als ik eraan denk zal ik morgen even foto maken en kijken of ik de naam nog kan achterhalen :)
pi_169993838
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 22:02 schreef Bastoenie het volgende:

[..]

Als ik eraan denk zal ik morgen even foto maken en kijken of ik de naam nog kan achterhalen :)
Leuk, ben benieuwd
  dinsdag 4 april 2017 @ 13:46:34 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169993933
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 19:01 schreef vigier het volgende:

En als ik de keuze had als er in mijn woonkamer een visgraat vloer zou liggen: opschuren, olie/was/lak en een natuurstenen vloer in de keuken. Antraciet bijvoorbeeld of een dambord.
Dit dus, of een granieten vloer in de keuken laten leggen.... ook heel fraai in een jaren 30 woning, maar dat zal ook wel wat kosten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169994197
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 13:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit dus, of een granieten vloer in de keuken laten leggen.... ook heel fraai in een jaren 30 woning, maar dat zal ook wel wat kosten.
Er is ook nog de serre (had ik in begin er niet bijgezet. Dan heb je een beneden etage in 3 vlakken. Maakt het wel kleiner. Geld is niet zo'n groot probleem, maar je splitst de woonkamer met granieten keukenvloer.

Oud visgraat parket dumpen is natuurlijk heel pijnlijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')