twitter:FIAformulaE twitterde op zondag 16-07-2017 om 20:06:20 Crazy finish as @PierreGASLY catches the Mahindra team-mates at the flag (and the wall) #NYCePrix https://t.co/mIfIrKAhhg reageer retweet
quote:+++BREAKING NEWS+++
Mercedes-Benz commits to Formula E, departs DTM
Toto Wolff, Head of Mercedes-AMG Motorsport:
"Our years in the DTM will always be held high as a major chapter in the motorsport history of Mercedes. I want to thank every team member whose fantastic work has helped to make Mercedes-Benz the most successful DTM manufacturer during that time. Although leaving is tough for all of us, we will be doing everything during this season and next to make sure we win as many DTM titles as possible before we go. We owe that to our fans and to ourselves."
Dr. Jens Thiemer, Vice President Marketing Mercedes-Benz Cars:
"Our departure from the DTM brings a long-standing motorsport era to a close. We look back with pride on the commitment of our teams, drivers, partners and the many people behind the scenes, who so often made the series a fascinating platform for our customers and for fans of our brand. It is now time to start on a new path. Mercedes-Benz will market future battery powered electric vehicles using the EQ label. Formula E is a significant step in order to demonstrate the performance of our attractive battery powered electric vehicles, as well as giving an emotional spin to our EQ technology brand through motorsport and marketing."
Toto Wolff, Head of Mercedes-AMG Motorsport:
"In motorsport like in every other area, we want to be the benchmark in the premium segment and to explore innovative new projects. The combination of Formula 1 and Formula E delivers that. Formula E is like an exciting start-up venture: it offers a brand new format, combining racing with a strong event character, in order to promote current and future technologies."
Persoonlijk vind ik er ook geen zak aan maar volledige elektrische auto's zijn de toekomst. Bovendien is FE volgens mij nog redelijk goedkoop, zeker vergeleken met LMP1 en ik denk zelfs DTM.quote:Op donderdag 27 juli 2017 18:32 schreef Jigzoz het volgende:
Hoe is het toch mogelijk dat zo'n impopulaire klasse zo'n enorme aantrekkingskracht op fabrikanten heeft...
Jajaja, elektra is de toekomst, zal best. Feit blijft dat er geen hond naar kijkt en dat de tribunes leegblijven.
Het is een klasse met potentie. Het is nog allemaal nieuw, dus niet zo gek dat er nog niet veel fans op de tribune zitten. Dat moet nog komen en gaat ook wel gebeuren in de toekomst. Bovendien komen er veranderingen aan: de accu's zijn in de toekomst goed genoeg zodat een autowissel niet meer nodig is.quote:Op donderdag 27 juli 2017 18:47 schreef sasquatsch het volgende:
Ik vind het wel een leuke klasse.
Kijk er meer na dan bijvoorbeeld de DTM.
https://www.autoblog.nl/nieuws/de-kogel-is-door-de-kerk-porsche-naar-formule-e-100833quote:De kogel is door de kerk: Porsche naar Formule E
Het nieuws is nu officieel.
Gisteren kwam het nieuws naar buiten dat Porsche zou gaan stoppen met LMP1 op Le Mans. Het nieuws was afkomstig van Duitse media. Vandaag heeft het merk uit Zuffenhausen bevestigd wat al werd gedacht: vaarwel FIA World Endurance Championship (WEC) in de LMP1-klasse, hallo Formule E.
Vanaf 2019 stapt Porsche in de Formule E met een eigen fabrieksteam. Naar eigen zeggen is de keuze logisch. Het merk verwijst naar de Mission E en het feit dat er meer elektrische auto’s gaan komen. Het merk blijft nog wel actief in de WEC met de GT-klasse. Dit betekent dat Porsche niet helemaal stopt met Le Mans. Op Circuit de la Sarthe kunnen fans Porkers kieken in de vorm van de 911 RSR.
Porsche motiveert de keuze met dezelfde redenering die ik gisteren omschreef in het Le Mans-artikel. Ontwikkelingen in de Formule E gebruiken voor de reguliere modellen van het merk.
“Met deze ontwikkelingen is een succesvolle toetreding tot de Formule E een logisch gevolg. De mogelijkheden om binnenshuis nieuwe technieken te ontwikkelen, maken de Formule E voor ons zeer interessant..
..Voor ons is de Formule E de ultieme competitieve omgeving waarin we high performance auto’s verder kunnen ontwikkelen.” – Michael Steiner
De Formule E kwam in 2014 van de grond. Het werd pas echt populair toen mainstream merken gingen meedoen met de emissievrije raceklasse. Zo doet Jaguar mee en heeft Audi ook een eigen fabrieksteam. Porsche treedt dus per 2019 in de voetsporen van de concerngenoot uit Ingolstadt.
Mahindra is ook een fabrieksteam.quote:
twitter:FIAformulaE twitterde op zaterdag 29-07-2017 om 16:53:37 Amazing scenes as @Sebastien_buemi smashes into the wall in second free practice #MontrealePrix https://t.co/BFLyVRZlXp reageer retweet
Eh.... Denk het niet....quote:
Oef, dan kan die crash in de training hem zomaar het kampioenschap kosten.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 19:02 schreef sasquatsch het volgende:
Di Grassi start van pole. Buemi, die de 2de tijd reed, start van P12 door een grid penalty vanwege het vervangen van de aandrijflijn.
Frijns start op P13.
Race is vanavond om 22.00 uur.
Ja. Morgen hetzelfde programma als vandaag.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 19:33 schreef Racerblade het volgende:
[..]
Oef, dan kan die crash in de training hem zomaar het kampioenschap kosten.
Race 2 heeft gewoon een aparte kwalificatie toch?
De Andretti is niet top. Frijns wel.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 19:45 schreef de_boswachter het volgende:
Hoe lang zou Frijns nog FE mogen rijden nu de klasse steeds populairder wordt bij diverse automerken. Dat trekt ook betere coureurs etc.
Frijns is nou niet echt top...
Niet? Hij heeft 2x zoveel punten als zijn teamgenoot. Vorig jaar had hij 11x zo veel punten als zijn teamgenoot.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 19:45 schreef de_boswachter het volgende:
Hoe lang zou Frijns nog FE mogen rijden nu de klasse steeds populairder wordt bij diverse automerken. Dat trekt ook betere coureurs etc.
Frijns is nou niet echt top...
Dan moet hij daar snel weg.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 19:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De Andretti is niet top. Frijns wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |