abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 16 juli 2017 @ 20:07:48 #151
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_172468457
FIAformulaE twitterde op zondag 16-07-2017 om 20:06:20 Crazy finish as @PierreGASLY catches the Mahindra team-mates at the flag (and the wall) #NYCePrix https://t.co/mIfIrKAhhg reageer retweet
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 16 juli 2017 @ 20:21:12 #152
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_172468932
Mooie race
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_172651657
Mercedes-Benz stapt uit de DTM en in Formula-E

quote:
+++BREAKING NEWS+++
Mercedes-Benz commits to Formula E, departs DTM

Toto Wolff, Head of Mercedes-AMG Motorsport:
"Our years in the DTM will always be held high as a major chapter in the motorsport history of Mercedes. I want to thank every team member whose fantastic work has helped to make Mercedes-Benz the most successful DTM manufacturer during that time. Although leaving is tough for all of us, we will be doing everything during this season and next to make sure we win as many DTM titles as possible before we go. We owe that to our fans and to ourselves."

Dr. Jens Thiemer, Vice President Marketing Mercedes-Benz Cars:
"Our departure from the DTM brings a long-standing motorsport era to a close. We look back with pride on the commitment of our teams, drivers, partners and the many people behind the scenes, who so often made the series a fascinating platform for our customers and for fans of our brand. It is now time to start on a new path. Mercedes-Benz will market future battery powered electric vehicles using the EQ label. Formula E is a significant step in order to demonstrate the performance of our attractive battery powered electric vehicles, as well as giving an emotional spin to our EQ technology brand through motorsport and marketing."

Toto Wolff, Head of Mercedes-AMG Motorsport:
"In motorsport like in every other area, we want to be the benchmark in the premium segment and to explore innovative new projects. The combination of Formula 1 and Formula E delivers that. Formula E is like an exciting start-up venture: it offers a brand new format, combining racing with a strong event character, in order to promote current and future technologies."
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 24 juli 2017 @ 21:10:31 #154
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_172651690
Dat is kutnieuws zeg :{

Nou ja, niet voor FE, maar wel voor DTM :{
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_172651694
Sow...... dat is een flinke aderlating voor de DTM....
U MAD?
  Moderator / Redactie Sport maandag 24 juli 2017 @ 21:12:07 #156
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_172651751
Oef... :{
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_172652441
Voor DTM is dit zeker een klap... Eerlijk gezegd kunnen ze dan de raceklasse wel opdoeken (hetzelfde als toen Opel zich terugtrok vanwege de financieėn, toen was er ook geen klap meer aan).
pi_172718376
Hoe is het toch mogelijk dat zo'n impopulaire klasse zo'n enorme aantrekkingskracht op fabrikanten heeft...

Jajaja, elektra is de toekomst, zal best. Feit blijft dat er geen hond naar kijkt en dat de tribunes leegblijven.
pi_172718533
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 18:32 schreef Jigzoz het volgende:
Hoe is het toch mogelijk dat zo'n impopulaire klasse zo'n enorme aantrekkingskracht op fabrikanten heeft...

Jajaja, elektra is de toekomst, zal best. Feit blijft dat er geen hond naar kijkt en dat de tribunes leegblijven.
Persoonlijk vind ik er ook geen zak aan maar volledige elektrische auto's zijn de toekomst. Bovendien is FE volgens mij nog redelijk goedkoop, zeker vergeleken met LMP1 en ik denk zelfs DTM.

Maar ik kan me niet voorstellen dat FE veel fans heeft. Als je van racen houdt zijn er veel betere klassen om te kijken en van diegenen die in het verleden geen interesse in autosport hadden kan ik me niet voorstellen dat die nu ineens FE wel leuk vinden.
pi_172718674
Ik vind het wel een leuke klasse. :@

Kijk er meer na dan bijvoorbeeld de DTM.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator / Redactie Sport donderdag 27 juli 2017 @ 19:08:57 #161
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_172719117
Ik vind FE ook echt geen zak aan. Af en toe kijk ik het, maar het mist wel wat.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_172719251
Ik denk dat ze met een setje knappe banden de raceklasse een stuk aantrekkelijker kunnen maken. Nu hebben ze gewoon helemaal geen grip. Ja lekker duurzaam zo'n setje rubbere stuiterballen maar het is volgens mij als coureur zwaar frustrerend dat je elk rempunt mist en het vermogen niet kwijt kan...
  donderdag 27 juli 2017 @ 22:50:17 #163
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_172725838
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 18:47 schreef sasquatsch het volgende:
Ik vind het wel een leuke klasse. :@

Kijk er meer na dan bijvoorbeeld de DTM.
Het is een klasse met potentie. Het is nog allemaal nieuw, dus niet zo gek dat er nog niet veel fans op de tribune zitten. Dat moet nog komen en gaat ook wel gebeuren in de toekomst. Bovendien komen er veranderingen aan: de accu's zijn in de toekomst goed genoeg zodat een autowissel niet meer nodig is.

Ik vind het wel jammer dat dit ten koste gaat van de DTM (Mercedes) en LMP1 (Porsche). Afgelopen zondag zowaar weer een keer naar DTM gekeken, was echt een supergave race. Hoop niet dat dit het einde van de DTM zal betekenen.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_172730550
quote:
De kogel is door de kerk: Porsche naar Formule E

Het nieuws is nu officieel.

Gisteren kwam het nieuws naar buiten dat Porsche zou gaan stoppen met LMP1 op Le Mans. Het nieuws was afkomstig van Duitse media. Vandaag heeft het merk uit Zuffenhausen bevestigd wat al werd gedacht: vaarwel FIA World Endurance Championship (WEC) in de LMP1-klasse, hallo Formule E.

Vanaf 2019 stapt Porsche in de Formule E met een eigen fabrieksteam. Naar eigen zeggen is de keuze logisch. Het merk verwijst naar de Mission E en het feit dat er meer elektrische auto’s gaan komen. Het merk blijft nog wel actief in de WEC met de GT-klasse. Dit betekent dat Porsche niet helemaal stopt met Le Mans. Op Circuit de la Sarthe kunnen fans Porkers kieken in de vorm van de 911 RSR.

Porsche motiveert de keuze met dezelfde redenering die ik gisteren omschreef in het Le Mans-artikel. Ontwikkelingen in de Formule E gebruiken voor de reguliere modellen van het merk.

“Met deze ontwikkelingen is een succesvolle toetreding tot de Formule E een logisch gevolg. De mogelijkheden om binnenshuis nieuwe technieken te ontwikkelen, maken de Formule E voor ons zeer interessant..
..Voor ons is de Formule E de ultieme competitieve omgeving waarin we high performance auto’s verder kunnen ontwikkelen.”
– Michael Steiner

De Formule E kwam in 2014 van de grond. Het werd pas echt populair toen mainstream merken gingen meedoen met de emissievrije raceklasse. Zo doet Jaguar mee en heeft Audi ook een eigen fabrieksteam. Porsche treedt dus per 2019 in de voetsporen van de concerngenoot uit Ingolstadt.
https://www.autoblog.nl/nieuws/de-kogel-is-door-de-kerk-porsche-naar-formule-e-100833
  vrijdag 28 juli 2017 @ 09:38:33 #165
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_172731252
quote:
Mahindra is ook een fabrieksteam.
En Dragon Faraday Future (al verwacht ik dat zij er mee nokken na dit seizoen).
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Redactie Games zaterdag 29 juli 2017 @ 17:20:06 #166
206706 crew  Racerblade
pi_172762945
Buemi maakt een flinke klapper mee tijdens tweede vrije training. :{ Is wel in orde.

FIAformulaE twitterde op zaterdag 29-07-2017 om 16:53:37 Amazing scenes as @Sebastien_buemi smashes into the wall in second free practice #MontrealePrix https://t.co/BFLyVRZlXp reageer retweet
pi_172765527
Di Grassi start van pole. Buemi, die de 2de tijd reed, start van P12 door een grid penalty vanwege het vervangen van de aandrijflijn.

Frijns start op P13.

Race is vanavond om 22.00 uur.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_172765594
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 19:02 schreef sasquatsch het volgende:
Di Grassi start van pole.
Eh.... Denk het niet....

edit: kak, ik was in de war met Di Resta, laat maar.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2017 19:06:04 ]
  Redactie Games zaterdag 29 juli 2017 @ 19:33:02 #169
206706 crew  Racerblade
pi_172766389
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 19:02 schreef sasquatsch het volgende:
Di Grassi start van pole. Buemi, die de 2de tijd reed, start van P12 door een grid penalty vanwege het vervangen van de aandrijflijn.

Frijns start op P13.

Race is vanavond om 22.00 uur.
Oef, dan kan die crash in de training hem zomaar het kampioenschap kosten.

Race 2 heeft gewoon een aparte kwalificatie toch?
pi_172766465
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 19:33 schreef Racerblade het volgende:

[..]

Oef, dan kan die crash in de training hem zomaar het kampioenschap kosten.

Race 2 heeft gewoon een aparte kwalificatie toch?
Ja. Morgen hetzelfde programma als vandaag.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_172766724
Hoe lang zou Frijns nog FE mogen rijden nu de klasse steeds populairder wordt bij diverse automerken. Dat trekt ook betere coureurs etc.
Frijns is nou niet echt top...
U MAD?
pi_172766928
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 19:45 schreef de_boswachter het volgende:
Hoe lang zou Frijns nog FE mogen rijden nu de klasse steeds populairder wordt bij diverse automerken. Dat trekt ook betere coureurs etc.
Frijns is nou niet echt top...
De Andretti is niet top. Frijns wel.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Games zaterdag 29 juli 2017 @ 19:51:49 #173
206706 crew  Racerblade
pi_172766933
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 19:45 schreef de_boswachter het volgende:
Hoe lang zou Frijns nog FE mogen rijden nu de klasse steeds populairder wordt bij diverse automerken. Dat trekt ook betere coureurs etc.
Frijns is nou niet echt top...
Niet? Hij heeft 2x zoveel punten als zijn teamgenoot. Vorig jaar had hij 11x zo veel punten als zijn teamgenoot.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 20:01:43 #174
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_172767196
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 19:51 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

De Andretti is niet top. Frijns wel.
Dan moet hij daar snel weg.
pi_172767887
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 20:01 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Dan moet hij daar snel weg.
BMW gaat dat team overnemen, of in ieder geval meer support geven.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')