abonnement Unibet Coolblue
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 25 april 2017 @ 21:01:35 #201
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_170485610
quote:
12s.gif Op dinsdag 25 april 2017 21:01 schreef Operc het volgende:

[..]

Ja lap zeg! Ik allemaal mijn best doen enzo.. -O-
Spoiler: Ze gaat dood. :@
:{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_170485645
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 april 2017 21:01 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

:{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sorry. :@
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_170486674
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 april 2017 20:45 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Oh, op die manier bedoelde ik het ook niet hoor! Vind haar gewoon heel erg niet leuk om naar te kijken en moeilijk om met haar mee te leven (komt ook door het crappy acteerwerk - vergelijk het voor de gein eens met het acteerwerk van de jongere kinderen uit Stranger Things, echt een wereld van verschil).

Ik zit ook echt te kijken van: oh, is dit Hannah die een depressie ontwikkelt? Ik vind dat namelijk allesbehalve duidelijk zo overkomen. Ik weet het enkel en alleen omdat ze het zelf aangeeft en/of die gedichten schreef. Maar dat is echt de enige manier waarop ik het kan 'merken' aan d'r. Krijg niet het gevoel dat ik word meegenomen met iemand die zich steeds slechter en slechter voelt.
Voor een groot deel zien we Hannah ook wel vooral in gezelschap en ik weet uit ervaring dat realiteit is dat je het soms ook écht niet aan iemand kunt zien. Depressief valt niet persé te acteren omdat het grootste deel zich van binnen afspeelt.
pi_170486843
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 april 2017 20:45 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Oh, op die manier bedoelde ik het ook niet hoor! Vind haar gewoon heel erg niet leuk om naar te kijken en moeilijk om met haar mee te leven (komt ook door het crappy acteerwerk - vergelijk het voor de gein eens met het acteerwerk van de jongere kinderen uit Stranger Things, echt een wereld van verschil).

Ik zit ook echt te kijken van: oh, is dit Hannah die een depressie ontwikkelt? Ik vind dat namelijk allesbehalve duidelijk zo overkomen. Ik weet het enkel en alleen omdat ze het zelf aangeeft en/of die gedichten schreef. Maar dat is echt de enige manier waarop ik het kan 'merken' aan d'r. Krijg niet het gevoel dat ik word meegenomen met iemand die zich steeds slechter en slechter voelt.
Crappy acteerwerk? :') Are you kidding me?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 25 april 2017 @ 21:58:29 #205
163650 Greys
pi_170487495
Ik vond de moeder van Clay inderdaad irritant maar wel héél goed gespeeld, omdat de ouders zich volgens mij idd vaak geen raad weten als ze zo'n bericht van school krijgen en je haar zag struggelen met bezorgd/vertrouwen/wantrouwen etc.

De vader van Hannah vond ik ook belachelijk goed acteren. Alex ook. Eigenlijk iedereen behalve Bryce, die vond ik niet zo goed.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 25 april 2017 @ 21:59:44 #206
403253 Meke
after all this time? always.
pi_170487551
quote:
12s.gif Op dinsdag 25 april 2017 21:01 schreef Operc het volgende:

[..]

Ja lap zeg! Ik allemaal mijn best doen enzo.. -O-
Spoiler: Ze gaat dood. :@
Haha een vriendin van mij had niet door dat ze echt zelfmoord had gepleegd tot aflevering 8 ofzo :')
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_170487602
quote:
12s.gif Op dinsdag 25 april 2017 21:01 schreef Operc het volgende:

[..]

Ja lap zeg! Ik allemaal mijn best doen enzo.. -O-
Spoiler: Ze gaat dood. :@
Ze gaat helemaal niet dood, want op het moment dat de serie begint is ze al dood :O
pi_170489613
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 22:00 schreef ombekend1997 het volgende:

[..]

Ze gaat helemaal niet dood, want op het moment dat de serie begint is ze al dood :O
Ja zeg, maak de spoiler nog een beetje erger! -O-

quote:
17s.gif Op dinsdag 25 april 2017 21:59 schreef Meke het volgende:

[..]

Haha een vriendin van mij had niet door dat ze echt zelfmoord had gepleegd tot aflevering 8 ofzo :')
Wat gaf de doorslag? :P
pi_170490223
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 23:12 schreef Operc het volgende:

[..]

Ja zeg, maak de spoiler nog een beetje erger! -O-

[..]

Wat gaf de doorslag? :P
Succes met een trailer / uitleg over de serie te vinden waar niet instaat dat ze dood is/gaat....
pi_170490438
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 23:35 schreef ombekend1997 het volgende:

[..]

Succes met een trailer / uitleg over de serie te vinden waar niet instaat dat ze dood is/gaat....
Oh je bedoelde het heel serieus! :D Dat had ik even gemist. Je hebt helemaal gelijk. ^O^
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 26 april 2017 @ 07:23:23 #211
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_170492131
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 21:34 schreef Maartel het volgende:

[..]

Voor een groot deel zien we Hannah ook wel vooral in gezelschap en ik weet uit ervaring dat realiteit is dat je het soms ook écht niet aan iemand kunt zien. Depressief valt niet persé te acteren omdat het grootste deel zich van binnen afspeelt.
Trust me, dat weet ik zelf ook als geen ander. Maar in dit geval is het een serie waarin een en ander duidelijk moet worden, toch? En bovendien las/hoorde ik van anderen dat je zeer duidelijk werd meegenomen in haar verdriet en hoe ze steeds maar depressiever wordt. Dat vind ik dus helemaal niet.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 26 april 2017 @ 07:23:41 #212
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_170492133
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 21:40 schreef Unites het volgende:

[..]

Crappy acteerwerk? :') Are you kidding me?
Ja, vind ik (m.n. door de hoofdrolspelers/tieners. Hannahs moeder doet 't bijv. wel goed imo).
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_170494456
Het is wel heel Amerikaans allemaal :')
pi_170494507
quote:
17s.gif Op woensdag 26 april 2017 07:23 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Trust me, dat weet ik zelf ook als geen ander. Maar in dit geval is het een serie waarin een en ander duidelijk moet worden, toch? En bovendien las/hoorde ik van anderen dat je zeer duidelijk werd meegenomen in haar verdriet en hoe ze steeds maar depressiever wordt. Dat vind ik dus helemaal niet.
Ik had wel dat gevoel, dat ze steeds meer overkwam alsof ze het opgegeven had. Ze gaf ook steeds sneller op. OK dan niet. Waar ze in het begin meer levendig (no pun intended) was en probeerde dingen op te lossen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 11:49 schreef ombekend1997 het volgende:

[..]

Sneetje komt in aflevering 1.
Bergklimmen (Dus eerste keer dat die weer open gaat) aflevering 10 geloof ik.
In elkaar rossen is aflevering 9 denk ik. en in aflevering 12 is hij op z'n oog na weer genezen.

Dus een volledig in elkaar geslagen gezicht heeft 2 afleveringen nodig en een klein sneetje is na 10 afleveringen nog niet genezen? (Ja, een aflevering is geen specifieke tijd maar toch)

Al gebruikte ik het ook om te zien in welke tijd we nu precies waren. Al zag ik ook het kleur verschil.
In aflevering 3 vangt hij nog een volleybal met z'n gezicht.

Ik ben voor de tweede keer aan het kijken, met iemand die het nog niet gezien heeft. Leuk, zie nog wel dingen die me de eerste keer niet opgevallen waren. Zoals dat in aflevering 2 (of 3) de directeur aan Mr. Porter vraagt of Hannah niet om hulp heeft gevraagd, en dat Porter een pagina uit zijn agenda scheurt. De pagina waarop hij een afspraak had met Hannah dan, haar laatste dag.
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_170495210
quote:
17s.gif Op woensdag 26 april 2017 07:23 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Trust me, dat weet ik zelf ook als geen ander. Maar in dit geval is het een serie waarin een en ander duidelijk moet worden, toch? En bovendien las/hoorde ik van anderen dat je zeer duidelijk werd meegenomen in haar verdriet en hoe ze steeds maar depressiever wordt. Dat vind ik dus helemaal niet.
Dat klopt wel een beetje, je zag niet héél erg hoe het haar raakte, maar dat lijkt me ergens meer een keuze van de schrijvers dan een acteerkwestie.
pi_170503284
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 11:14 schreef Maartel het volgende:

[..]

Dat klopt wel een beetje, je zag niet héél erg hoe het haar raakte, maar dat lijkt me ergens meer een keuze van de schrijvers dan een acteerkwestie.
Dat denk ik dus ook, dat het meer ligt aan hoe het geschreven is. Een tikkeltje te luchtig voor zo'n zwaar onderwerp. Vond de actrice het prima doen in de scenes waar ze dan wel emotie moest vertonen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb van het weekend het hele seizoen gebinged met mijn vriend, we waren ook te nieuwsgierig naar de ontknoping. Zitten wel wat verbeterpunten in, maar al met al niet onaardig.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 26 april 2017 @ 17:36:57 #217
163650 Greys
pi_170503464
Maar 'dat je niet heel erg zag dat het haar zo raakte' is (vind ik) nou juist zo góed gedaan. Omdat het vaak zo gaat. De zelfmoord komt voor familie en vrienden vaak als donderslag bij heldere hemel. Als je het heel erg merkt aan iemand zou er eerder ingegrepen kunnen worden met hulp. Haar ouders zagen het toch ook totaal niet aankomen? Dus heel góed gespeeld juist, heel realistisch, dat tikje onverschillige naar buiten toe.

En het is echt niet dat ze het nooit aangaf. Het gedicht, het gesprek met die counselor op school "ik wil dat alles stopt", de brief die ze in dat zakje plakte aan die lange sportjongen die haar complimentenbriefjes jatte waarin ze haar gevoel blootlegde etc.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_170509389
Ik word een beetje depri van die serie :'(
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 26 april 2017 @ 22:03:28 #219
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_170509748
quote:
14s.gif Op woensdag 26 april 2017 17:36 schreef Greys het volgende:
Maar 'dat je niet heel erg zag dat het haar zo raakte' is (vind ik) nou juist zo góed gedaan. Omdat het vaak zo gaat. De zelfmoord komt voor familie en vrienden vaak als donderslag bij heldere hemel. Als je het heel erg merkt aan iemand zou er eerder ingegrepen kunnen worden met hulp. Haar ouders zagen het toch ook totaal niet aankomen? Dus heel góed gespeeld juist, heel realistisch, dat tikje onverschillige naar buiten toe.

En het is echt niet dat ze het nooit aangaf. Het gedicht, het gesprek met die counselor op school "ik wil dat alles stopt", de brief die ze in dat zakje plakte aan die lange sportjongen die haar complimentenbriefjes jatte waarin ze haar gevoel blootlegde etc.
Ik weet precies hoe het normaal gaat, maar op een of andere manier vind ik het gewoon niet goed uit de verf komen.

Serie afgekeken trouwens. Laatste aflevering (wellicht 2?) vond ik wel wat beter de de voorgaande. Ik heb denk ik Alex gemist? Die zichzelf door het hoofd schoot, of klopt het dat we dat enkel weten doordat die ene dude dat kwam zeggen?
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_170510041
quote:
17s.gif Op woensdag 26 april 2017 22:03 schreef ChipsZak. het volgende:

Serie afgekeken trouwens. Laatste aflevering (wellicht 2?) vond ik wel wat beter de de voorgaande. Ik heb denk ik Alex gemist? Die zichzelf door het hoofd schoot, of klopt het dat we dat enkel weten doordat die ene dude dat kwam zeggen?
Lieten ze denk ik bewust in het midden. Maar de herinnering van Tyler suggereert echt meer dat ie Alex buiten schot houdt. Laatste gesprekje van Alex met zijn vader, waarbij ie nog net zijn kamer netjes achter had gelaten en zijn eerdere sprong in het zwembad maken zelfmoord zeker zo waarschijnlijk.
pi_170515172
Er moet toch nog wat met Tyler gaan gebeuren? Of was het gewoon een stille hint? Van die was ook fuckedup in de serie en is ook niet geholpen, en die gaat in de nabije toekomst nog wat kinderen afschieten. Einde? :D

Je zag hem 1 wapen kopen en toen op het eind ineens dat hele arsenaal ook echt :D

En waarom hing Clay er ook als potentieel slachtoffer?
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 27 april 2017 @ 10:10:17 #222
163650 Greys
pi_170515258
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 10:00 schreef poker4lifee het volgende:
En waarom hing Clay er ook als potentieel slachtoffer?
Iedereen van de tapes hing er. En vergeet niet dat Clay niet bepaald tof was tegen Tyler, hij stuurde die foto rond van Tyler in z'n blote kont waar Tyler nogal om moest huilen. Dus waarom zou hij er niet bij hangen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_170515556
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 10:10 schreef Greys het volgende:

[..]

Iedereen van de tapes hing er. En vergeet niet dat Clay niet bepaald tof was tegen Tyler, hij stuurde die foto rond van Tyler in z'n blote kont waar Tyler nogal om moest huilen. Dus waarom zou hij er niet bij hangen?
ohja dat moment was ik even vergeten toen ik postte :P idd
Je zou wel denken dat de school hem gelijk hulp zou bieden na dat gesprek met die advocaten
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
  donderdag 27 april 2017 @ 11:27:26 #224
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170516366
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 10:34 schreef poker4lifee het volgende:

[..]

ohja dat moment was ik even vergeten toen ik postte :P idd
Je zou wel denken dat de school hem gelijk hulp zou bieden na dat gesprek met die advocaten
Tyler is die "stalkerachtige" jongen toch? Ik vind hem eigenlijk zieliger dan dat meisje dat zelfmoord pleegde.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170518179
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 11:27 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Tyler is die "stalkerachtige" jongen toch? Ik vind hem eigenlijk zieliger dan dat meisje dat zelfmoord pleegde.
yup!
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 27 april 2017 @ 12:38:36 #226
163650 Greys
pi_170518414
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 10:34 schreef poker4lifee het volgende:

[..]

ohja dat moment was ik even vergeten toen ik postte :P idd
Je zou wel denken dat de school hem gelijk hulp zou bieden na dat gesprek met die advocaten
Ja dat vind ik wel mooi dat we dat zelf in mogen vullen. De makers van de serie hopen denk ik dat iedereen er zo over denkt, dat zo iemand hulp zou moeten krijgen en dat de hedendaagse pesters er dus ook zo over denken en er misschien eens bij stilstaan. Maar ipv dat heel prekerig te brengen laten ze de kijker er zelf over nadenken. Net als over het gevolg, met z'n hele schietarsenaal.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_170530477
Verhaal over een schoolshooter zou wel interessant zijn idd.
pi_170530825
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 21:41 schreef wuuht het volgende:
Verhaal over een schoolshooter zou wel interessant zijn idd.
Ja, alleen hebben we zijn verhaal (qua hoe het zo ver kwam) voor mijn gevoel dit seizoen al zo'n beetje gezien..
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 27 april 2017 @ 21:54:02 #229
163650 Greys
pi_170530876
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 21:52 schreef Maartel het volgende:

[..]

Ja, alleen hebben we zijn verhaal (qua hoe het zo ver kwam) voor mijn gevoel dit seizoen al zo'n beetje gezien..
Jup. Eens.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_170534605
Ik ben nu bij aflevering 3 en sorry maar gebeurt er nog iets? Wat is dit saai zeg
pi_170535341
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 23:43 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Ik ben nu bij aflevering 3 en sorry maar gebeurt er nog iets? Wat is dit saai zeg
Welcome to your tape
pi_170538300
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 23:43 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Ik ben nu bij aflevering 3 en sorry maar gebeurt er nog iets? Wat is dit saai zeg
Het is niet dat iedere aflevering iemand vermoord wordt nee...
Het is geen actie serie...
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 28 april 2017 @ 09:53:00 #233
163650 Greys
pi_170538382
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 23:43 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Ik ben nu bij aflevering 3 en sorry maar gebeurt er nog iets? Wat is dit saai zeg
Ik had dit ook. Het is de moeite waard om het toch af te kijken. Ik riep iets van gelijke strekking destijds in het algemene Netflix topic en degenen die zeiden 'kijk nou maar door' hadden gelijk. :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_170542195
Prima serie en voelde best verfrissend aan. Geef hem een 8, maar achteraf gezien vond ik wel dat de serie iets teveel aan elkaar hangt met toevalligheden.

Hannah maakt net iets teveel extreme dingen mee om het geloofwaardig te houden. Begrijp me niet verkeerd, het is allemaal heel heftig en snap best dat iemand er aan onder door gaat. Als je echter als seriemaker een 'taboe' op het bespreekbaar maken van pesten wil doorbreken, dan is de plank imo volledig misgeslagen.

De serie miste daarvoor de subtiliteiten waarom een gepeste kiest voor zelfmoord. Denk aan structurele sociale uitsluiting of structurele psychische mishandeling. Dan zit t hem juist in de kleine details die door vatbare jongeren verkeerd opgepakt worden en depressief worden.

In de serie worden voornamelijk de losstaande/eenmalige (heftige) incidenten behandeld waarmee juist het structureel pesten (zoals Hannahs reputatie op school) en details daaromtrent behoorlijk ondergesneeuwd raakt. Kreeg hierdoor de indruk dat voor zelfmoord alleen in zeer uitzonderlijke gevallen wordt gekozen. Jammer.

[ Bericht 2% gewijzigd door Justinn op 28-04-2017 13:49:34 ]
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 28 april 2017 @ 14:00:58 #235
163650 Greys
pi_170542478
Oh dat gevoel had ik helemaal niet dat het meer om de heftige dingen ging dan om haar slet-reputatie op school. Ik vond dat dat juist ook veel aandacht kreeg in de serie. De foto op de glijbaan, die andere sportsgast die haar mee uitvroeg 'I thought you were easy', het gesprek dat ze daarover had met dat meisje bij haar thuis (waarmee ze zoende), hoe vaak ze het noemt op de tapes etc etc. Ik vind persoonlijk niet dat dat onderbelicht bleef.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_170544518
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 21:52 schreef Maartel het volgende:

[..]

Ja, alleen hebben we zijn verhaal (qua hoe het zo ver kwam) voor mijn gevoel dit seizoen al zo'n beetje gezien..
Mee eens. Ben bang dat ze het gaan uitmelken.
Somebody that I used to know
pi_170544672
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 14:00 schreef Greys het volgende:
Oh dat gevoel had ik helemaal niet dat het meer om de heftige dingen ging dan om haar slet-reputatie op school. Ik vond dat dat juist ook veel aandacht kreeg in de serie. De foto op de glijbaan, die andere sportsgast die haar mee uitvroeg 'I thought you were easy', het gesprek dat ze daarover had met dat meisje bij haar thuis (waarmee ze zoende), hoe vaak ze het noemt op de tapes etc etc. Ik vind persoonlijk niet dat dat onderbelicht bleef.
Dat niet, maar het bijwonen van een verkrachting en medeverantwoordelijk zijn voor een autoongeluk op 1 avond was wel een beetje in de categorie 'dat trekt geen mens'.
pi_170552749
Inmiddels is er onofficieel bevestigd dat er een vervolg komt.
pi_170563820
Ik zal kort proberen te verwoorden waarom deze serie voor mij totaal niet werkt.
Op het gebied van spanning/beleving heb ik me 3/4 van deze serie verveeld. Ik heb het idee dat je afleveringenlang zit te wachten op een twist die uiteindelijk niet komt. Daarnaast had ik met de meerderheid van de personages geen gevoel of "band", op een enkeling na.

Dan het morele aspect. Volgens Selena Gomez is het belangrijk om aandacht te schenken aan de problemen van suÏcidale/depressieve tieners. Door de afleveringen heen zijn er twee personages die signalen afgeven van structurele eenzaamheid/afwijzing en depressiviteit: Alex en Tyler. Hannah heeft alle randvoorwaarden om een populair meisje te worden, maar door een reeks toevalligheden raakt ze een soort van acuut in de war en besluit op een sociopatische manier een einde aan d'r leven te maken (en dan doel ik op de tapes). Typisch Amerikaans hoe zo'n Tyler wordt gedemoniseerd en hoe de nadruk ligt op een mooi maar fragiel meisje.
  zaterdag 29 april 2017 @ 15:33:29 #240
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170564624
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 14:56 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Ik zal kort proberen te verwoorden waarom deze serie voor mij totaal niet werkt.
Op het gebied van spanning/beleving heb ik me 3/4 van deze serie verveeld. Ik heb het idee dat je afleveringenlang zit te wachten op een twist die uiteindelijk niet komt. Daarnaast had ik met de meerderheid van de personages geen gevoel of "band", op een enkeling na.

Dan het morele aspect. Volgens Selena Gomez is het belangrijk om aandacht te schenken aan de problemen van suÏcidale/depressieve tieners. Door de afleveringen heen zijn er twee personages die signalen afgeven van structurele eenzaamheid/afwijzing en depressiviteit: Alex en Tyler. Hannah heeft alle randvoorwaarden om een populair meisje te worden, maar door een reeks toevalligheden raakt ze een soort van acuut in de war en besluit op een sociopatische manier een einde aan d'r leven te maken (en dan doel ik op de tapes). Typisch Amerikaans hoe zo'n Tyler wordt gedemoniseerd en hoe de nadruk ligt op een mooi maar fragiel meisje.
Eens met dat gedeelte over Tyler.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170567693
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 14:56 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Ik zal kort proberen te verwoorden waarom deze serie voor mij totaal niet werkt.
Op het gebied van spanning/beleving heb ik me 3/4 van deze serie verveeld. Ik heb het idee dat je afleveringenlang zit te wachten op een twist die uiteindelijk niet komt. Daarnaast had ik met de meerderheid van de personages geen gevoel of "band", op een enkeling na.

Dan het morele aspect. Volgens Selena Gomez is het belangrijk om aandacht te schenken aan de problemen van suÏcidale/depressieve tieners. Door de afleveringen heen zijn er twee personages die signalen afgeven van structurele eenzaamheid/afwijzing en depressiviteit: Alex en Tyler. Hannah heeft alle randvoorwaarden om een populair meisje te worden, maar door een reeks toevalligheden raakt ze een soort van acuut in de war en besluit op een sociopatische manier een einde aan d'r leven te maken (en dan doel ik op de tapes). Typisch Amerikaans hoe zo'n Tyler wordt gedemoniseerd en hoe de nadruk ligt op een mooi maar fragiel meisje.
Ik zie geen demonizering bij Tyler hoor. Heb met hem evengoed te doen. Hij wordt in mijn ogen even goed als slachtoffer neergezet.
pi_170568372
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 18:06 schreef Maartel het volgende:

[..]

Ik zie geen demonizering bij Tyler hoor. Heb met hem evengoed te doen. Hij wordt in mijn ogen even goed als slachtoffer neergezet.
Vind ik ook inderdaad. En de rest gaat ook door met hem pesten. Hannahs dood is geen wake up call in dat opzicht, het eigen pestgedrag blijft een blinde vlek.
  roze zaterdag 29 april 2017 @ 18:44:57 #243
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_170568452
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 15:47 schreef Maartel het volgende:

[..]

Dat niet, maar het bijwonen van een verkrachting en medeverantwoordelijk zijn voor een autoongeluk op 1 avond was wel een beetje in de categorie 'dat trekt geen mens'.
Ik vond dat persoonlijk wel een beetje teveel van het goede. :') Verder een top serie maar bij die avond dacht ik nog wel "dit is wel heel veel hé?".
Your beauty never ever scared me.
pi_170568564
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 april 2017 18:44 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Ik vond dat persoonlijk wel een beetje teveel van het goede. :') Verder een top serie maar bij die avond dacht ik nog wel "dit is wel heel veel hé?".
Haha dat ja!
Terwijl ik ook mensen sprak die tot dat moment nog zoiets hadden van 'waar maakt die Hannah zich nou zo druk over?' dus kennelijk was 't voor sommige mensen nog niet genoeg.
pi_170568960
Mooie serie! 8.5/10

Nu hopen dat ze seizoen 2 niet gaan verpesten. Nog veel open vragen te beantwoorden. Vraag me af waar ze gaan doen met het Alex verhaal.
-géén blogabet, bvd-
pi_170599429
Dit weekend de serie gebingewatched met mijn vriendin. Alles is wel een beetje gezegd maar wij hadden het ook best te doen met Jeffrey :'( hij was zo lief voor Clay.. Zaten bijna meer met zijn dood dan Hannah toen het bekend werd.

Hele heftige serie. Zal nog wel wat dagen rondspoken in mijn hoofd.

Kijk niet perse uit naar deel 2. Dit is voor mij als stand alone prachtig gebracht.
  maandag 1 mei 2017 @ 00:12:16 #247
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_170599496
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 00:07 schreef MeneerLogica het volgende:
Dit weekend de serie gebingewatched met mijn vriendin. Alles is wel een beetje gezegd maar wij hadden het ook best te doen met Jeffrey :'( hij was zo lief voor Clay.. Zaten bijna meer met zijn dood dan Hannah toen het bekend werd.

Hele heftige serie. Zal nog wel wat dagen rondspoken in mijn hoofd.

Kijk niet perse uit naar deel 2. Dit is voor mij als stand alone prachtig gebracht.
Ja idd, Jeff was echt een top personage ;(
pi_170601069
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 00:07 schreef MeneerLogica het volgende:
Dit weekend de serie gebingewatched met mijn vriendin. Alles is wel een beetje gezegd maar wij hadden het ook best te doen met Jeffrey :'( hij was zo lief voor Clay.. Zaten bijna meer met zijn dood dan Hannah toen het bekend werd.

Hele heftige serie. Zal nog wel wat dagen rondspoken in mijn hoofd.

Kijk niet perse uit naar deel 2. Dit is voor mij als stand alone prachtig gebracht.
Wie was Jeffrey ook alweer :@
Somebody that I used to know
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 1 mei 2017 @ 09:16:44 #249
163650 Greys
pi_170601687
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 07:48 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Wie was Jeffrey ook alweer :@
Jeff, die lange knappe die Clay regelmatig aanspoorde om dingen te durven (Hannah ten dans vragen etc). Hij stierf in het auto ongeluk. Clay ging zijn ouders vertellen dat hij niet gedronken had.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 1 mei 2017 @ 09:19:07 #250
163650 Greys
pi_170601715
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 15:47 schreef Maartel het volgende:

[..]

Dat niet, maar het bijwonen van een verkrachting en medeverantwoordelijk zijn voor een autoongeluk op 1 avond was wel een beetje in de categorie 'dat trekt geen mens'.
Ze was nul medeverantwoordelijk, toch? Ze ging direct een telefoon zoeken om de politie te bellen over die paal.

Blijft natuurlijk heel erg dat ongeluk, maar ze was geenszins medeverantwoordelijk. Of ik moet iets gemist hebben. :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_170602792
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 09:19 schreef Greys het volgende:

[..]

Ze was nul medeverantwoordelijk, toch? Ze ging direct een telefoon zoeken om de politie te bellen over die paal.

Blijft natuurlijk heel erg dat ongeluk, maar ze was geenszins medeverantwoordelijk. Of ik moet iets gemist hebben. :@
Oh, ik wil haar absoluut de schuld niet geven, maar als 1 van de 13 'reasons' zag ik wel wat schuldgevoel over een aandeel hebben in de dood van Jeff. 'Als we daar toen niet hadden gereden..' zeg maar. Los van wie schuldig is was de combi van de verkrachting en het ongeluk op 1 avond wel een beetje veel van het goede.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 1 mei 2017 @ 10:33:11 #252
163650 Greys
pi_170602950
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 10:25 schreef Maartel het volgende:

[..]

Oh, ik wil haar absoluut de schuld niet geven, maar als 1 van de 13 'reasons' zag ik wel wat schuldgevoel over een aandeel hebben in de dood van Jeff. 'Als we daar toen niet hadden gereden..' zeg maar. Los van wie schuldig is was de combi van de verkrachting en het ongeluk op 1 avond wel een beetje veel van het goede.
Ja da's waar. Een ander maakt dat meestal (gelukkig) in z'n hele leven niet allebei mee en zij binnen drie uur.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_170613980
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 09:16 schreef Greys het volgende:

[..]

Jeff, die lange knappe die Clay regelmatig aanspoorde om dingen te durven (Hannah ten dans vragen etc). Hij stierf in het auto ongeluk. Clay ging zijn ouders vertellen dat hij niet gedronken had.
Oja, die verliet de serie al vroeg, vandaar dat hij niet is blijven hangen.
Somebody that I used to know
pi_170615814
quote:
2s.gif Op maandag 1 mei 2017 18:30 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Oja, die verliet de serie al vroeg, vandaar dat hij niet is blijven hangen.
Hij zat er tot aflevering 11 in als ik het me goed herinner. Alleen zat ie niet in het heden (wat me stom genoeg tot t ongeluk niet eens was opgevallen)
pi_170615999
Door Jeff had hij dat oh my dollar valentine vertiefd
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
pi_170616380
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 19:49 schreef poker4lifee het volgende:
Door Jeff had hij dat oh my dollar valentine vertiefd
Door Jeff kreeg hij Hannah Baker op nummer 1.

Jeff Atkins deserved better!
pi_170618797
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 20:02 schreef maho_91 het volgende:

[..]

Door Jeff kreeg hij Hannah Baker op nummer 1.

Jeff Atkins deserved better!
Dit! Jeff :'(
pi_170619361
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 20:02 schreef maho_91 het volgende:

[..]

Door Jeff kreeg hij Hannah Baker op nummer 1.

Jeff Atkins deserved better!
ja maar andersom niet
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
pi_170632632
ik kijk de serie niet, maar lijkt mij best een treurige en depressieve serie.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 21:27:54 #260
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_170641718
Er kon toch gewoon worden getest of Jeff alcohol op had?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 2 mei 2017 @ 21:30:52 #261
163650 Greys
pi_170641862
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 21:27 schreef sonnyspek het volgende:
Er kon toch gewoon worden getest of Jeff alcohol op had?
Politie maakt ook fouten. Z'n hele auto lag vol alcohol omdat hij vanaf dat feestje drank ging halen. Te snelle conclusie getrokken idd..
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_170696957
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2017 01:07:03 ]
  vrijdag 5 mei 2017 @ 01:36:42 #263
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170697079
Ik herken me ook in Jeff idd
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170704020
Jow wtf Clay en Hannah zijn bezig opeens krijgt ze post vietnam flashbacks flipt ze helemaal op clay like wtf _O- Daarna zegt ze ook nog van ik wou eigenlijk dat je blijft waarom ben je weggegaan? BITCH je hebt 3x duidelijk gezegd dat je wilt dat hij weg gaat... Ik zweer dit soort meiden zijn echt parra.
  zaterdag 6 mei 2017 @ 17:01:39 #265
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_170728060
Leuke meid om naar te kijken, de hoofdrolspeelster.

Yep.
  zaterdag 6 mei 2017 @ 23:45:12 #266
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_170736261
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 13:50 schreef vigen98 het volgende:
Jow wtf Clay en Hannah zijn bezig opeens krijgt ze post vietnam flashbacks flipt ze helemaal op clay like wtf _O- Daarna zegt ze ook nog van ik wou eigenlijk dat je blijft waarom ben je weggegaan? BITCH je hebt 3x duidelijk gezegd dat je wilt dat hij weg gaat... Ik zweer dit soort meiden zijn echt parra.
Echt hè. Ik snap ook niet waarom hij een tape heeft gekregen.
KuikenGuppy
  zondag 7 mei 2017 @ 17:08:32 #267
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_170750262
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 23:45 schreef Burdie het volgende:

[..]

Echt hè. Ik snap ook niet waarom hij een tape heeft gekregen.
Clay heeft de tape gekregen omdat Hannah hopeloos verliefd was op hem, alleen hij zag het niet, of wilde dat niet zien. En op het moment dat ze sex hadden kreeg zij flashbacks en stuurde hem weg.
  zondag 7 mei 2017 @ 19:03:31 #268
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_170753587
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zondag 7 mei 2017 @ 22:35:37 #269
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_170761717
Is dit een aanrader? Waar is het mee te vergelijken?
Feyenoord!
pi_170761785
quote:
17s.gif Op zondag 7 mei 2017 22:35 schreef Japie77 het volgende:
Is dit een aanrader? Waar is het mee te vergelijken?
Nee
  zondag 7 mei 2017 @ 22:43:52 #271
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_170762028
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 22:37 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Nee
Waarom niet?
Feyenoord!
pi_170762170
quote:
17s.gif Op zondag 7 mei 2017 22:43 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Waarom niet?
Hype. Als ik opnieuw had mogen kiezen tussen wel kijken of niet kijken had ik niet kijken gekozen.
Vond Scream nog vermakelijker (de serie).
pi_170763520
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 22:48 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Hype. Als ik opnieuw had mogen kiezen tussen wel kijken of niet kijken had ik niet kijken gekozen.
Vond Scream nog vermakelijker (de serie).
Maar da's meer thriller toch?
Deze serie draaide bovenal om emotie, niet om spanning.
  zondag 7 mei 2017 @ 23:29:23 #274
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_170763664
Ik snap de kritiek/'haat' ook niet zo. Er zit ook een flink stuk bewustwording aan deze serie. Ongeacht iemand mening over zelfmoord, of over de fictionele redenen van deze character; het brengt het enorm onder de aandacht. Dat hoeft niet alleen altijd vermaak te zijn.

Of iemand het goed vond, of er met plezier naar keek, dat is iets anders natuurlijk. Maar dat is smaak. Kwalitatief (verhaal, achterliggende gedachte etc.) is dit gewoon erg goed. Daarnaast is het ook gewoon vernieuwend in mijn ogen. De boodschap/het onderwerp, en de manier van vertellen etc.

Ik ben dan ook benieuwd naar dat 2e seizoen. Ik hoop niet dat het weer met tapes wordt, dat lijkt me uitgemolken, ik hoop dat ze gewoon verder gaan met de open eindes. Als ik het goed heb omvangt dit eerste seizoen het boek he? Maar het boek had dus ook deze open eindes? Want dat zou betekenen dat seizoen 2 dan volledig origineel wordt ipv louter een verfilming; ik ben benieuwd hoe dat uitpakt.
pi_170764072
quote:
14s.gif Op zondag 7 mei 2017 23:29 schreef MrBanaan1 het volgende:
Ik snap de kritiek/'haat' ook niet zo. Er zit ook een flink stuk bewustwording aan deze serie. Ongeacht iemand mening over zelfmoord, of over de fictionele redenen van deze character; het brengt het enorm onder de aandacht. Dat hoeft niet alleen altijd vermaak te zijn.

Of iemand het goed vond, of er met plezier naar keek, dat is iets anders natuurlijk. Maar dat is smaak. Kwalitatief (verhaal, achterliggende gedachte etc.) is dit gewoon erg goed. Daarnaast is het ook gewoon vernieuwend in mijn ogen. De boodschap/het onderwerp, en de manier van vertellen etc.

Ik ben dan ook benieuwd naar dat 2e seizoen. Ik hoop niet dat het weer met tapes wordt, dat lijkt me uitgemolken, ik hoop dat ze gewoon verder gaan met de open eindes. Als ik het goed heb omvangt dit eerste seizoen het boek he? Maar het boek had dus ook deze open eindes? Want dat zou betekenen dat seizoen 2 dan volledig origineel wordt ipv louter een verfilming; ik ben benieuwd hoe dat uitpakt.
Wat ik begreep is dat het boek puur uit de tapes bestond en dat je dus eigenlijk amper iets meekreeg van de nasleep voor alle personages. Las al de nodige complimenten dat het ten opzichte van het boek al enorm verdiept is in de show.
  zondag 7 mei 2017 @ 23:45:24 #276
291228 RemcoW23
VI / TDJ
pi_170764233
quote:
Daar kun je van alles van vinden, maar ik ben er persoonlijk wel blij mee :). Heb het eerste seizoen in vrij korte tijd uit gekeken en heb wel zin een een vervolg.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_170764391
quote:
12s.gif Op zondag 7 mei 2017 23:45 schreef RemcoW23 het volgende:

[..]

Daar kun je van alles van vinden, maar ik ben er persoonlijk wel blij mee :). Heb het eerste seizoen in vrij korte tijd uit gekeken en heb wel zin een een vervolg.
Als 't bij 1 seizoen gebleven was vond ik 't een pareltje waarvan ik zelfs de open eindjes wel kon waarderen.
Nu is het even afwachten of 't nog beter wordt of dat seizoen 2 afbreuk doet.
Bij seizoen 1 stond eigenlijk vanaf het begin al vast waar het naartoe zou gaan, ik vind t ergens nu wel spannend en interessant dat alles nu helemaal open lijkt te liggen voor het volgende seizoen.
  zondag 7 mei 2017 @ 23:53:00 #278
291228 RemcoW23
VI / TDJ
pi_170764500
quote:
14s.gif Op zondag 7 mei 2017 23:29 schreef MrBanaan1 het volgende:
Ik snap de kritiek/'haat' ook niet zo. Er zit ook een flink stuk bewustwording aan deze serie. Ongeacht iemand mening over zelfmoord, of over de fictionele redenen van deze character; het brengt het enorm onder de aandacht. Dat hoeft niet alleen altijd vermaak te zijn.

Of iemand het goed vond, of er met plezier naar keek, dat is iets anders natuurlijk. Maar dat is smaak. Kwalitatief (verhaal, achterliggende gedachte etc.) is dit gewoon erg goed. Daarnaast is het ook gewoon vernieuwend in mijn ogen. De boodschap/het onderwerp, en de manier van vertellen etc.

Ik ben dan ook benieuwd naar dat 2e seizoen. Ik hoop niet dat het weer met tapes wordt, dat lijkt me uitgemolken, ik hoop dat ze gewoon verder gaan met de open eindes. Als ik het goed heb omvangt dit eerste seizoen het boek he? Maar het boek had dus ook deze open eindes? Want dat zou betekenen dat seizoen 2 dan volledig origineel wordt ipv louter een verfilming; ik ben benieuwd hoe dat uitpakt.
Ik denk dat er veel zijn die het te "traag" en "teveel van hetzelfde" vinden en dus na een paar afleveringen afhaken. Ook zullen er genoeg zijn die het achterliggende idee wel snappen, maar de dramaqueen die Hannah soms kan zijn niet trekken waardoor dat de overhand krijgt en het hele verhaal op "aanstellerij" wordt gegooid.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens vond ik het ook wel een beetje overdreven
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

Dusja, de kritiek kan ik me ergens wel voorstellen.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  maandag 8 mei 2017 @ 00:01:21 #279
291228 RemcoW23
VI / TDJ
pi_170764739
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 23:50 schreef Maartel het volgende:

[..]

Als 't bij 1 seizoen gebleven was vond ik 't een pareltje waarvan ik zelfs de open eindjes wel kon waarderen.
Nu is het even afwachten of 't nog beter wordt of dat seizoen 2 afbreuk doet.
Bij seizoen 1 stond eigenlijk vanaf het begin al vast waar het naartoe zou gaan, ik vind t ergens nu wel spannend en interessant dat alles nu helemaal open lijkt te liggen voor het volgende seizoen.
Zouden ze vanaf het begin al hebben geweten dat er een nieuw seizoen aan vastgeplakt zou worden? Dat wil zeggen dat het verhaal waarschijnlijk van tevoren al goed is uitgedacht (incl. verspreiding over meerdere seizoenen).

Of hebben ze die open eindjes er in gebouwd zodat mensen in eerste instantie het gevolg van de zelfmoord zelf in kunnen gaan vullen? En nu de serie succesvol blijkt er toch een 2e seizoen achteraan gooien. Dan wordt het een beetje improviseren met het verhaal :P.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_170764834
quote:
12s.gif Op maandag 8 mei 2017 00:01 schreef RemcoW23 het volgende:

[..]

Zouden ze vanaf het begin al hebben geweten dat er een nieuw seizoen aan vastgeplakt zou worden? Dat wil zeggen dat het verhaal waarschijnlijk van tevoren al goed is uitgedacht (incl. verspreiding over meerdere seizoenen).

Of hebben ze die open eindjes er in gebouwd zodat mensen in eerste instantie het gevolg van de zelfmoord zelf in kunnen gaan vullen? En nu de serie succesvol blijkt er toch een 2e seizoen achteraan gooien. Dan wordt het een beetje improviseren met het verhaal :P.
Aangezien bijna alle (levende) karakters een open einde kregen denk ik wel dat ze zich hebben ingesteld op een seizoen 2. Netflix is ook best makkelijk met vervolgseizoenen zelfs als een serie niet geweldig loopt, dus ik denk niet dat dit de makers heeft overvallen.
  maandag 8 mei 2017 @ 00:06:52 #281
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_170764849
Jammer dat er een 2e seizoen komt. Ik denk dat het met één seizoen beter tot zijn recht komt. Het is een zwaar onderwerp en het is nu krachtig neergezet. Mooi van afblijven
pi_170764963
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 00:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
Jammer dat er een 2e seizoen komt. Ik denk dat het met één seizoen beter tot zijn recht komt. Het is een zwaar onderwerp en het is nu krachtig neergezet. Mooi van afblijven
Ik denk dat een 2e seizoen de meeste kans van slagen heeft als er weer de focus op het verhaal van 1 persoon ligt (Alex of Tyler?) waarmee het eenzelfde soort impact en gewicht heeft.
Maar dan nog is 't de vraag of het niet te veel als herhalingskunstje gaat voelen.
Plus dat je (net als bij een 2e seizoen van bijvoorbeeld Desperate Housewives) het mysterie rondom de overige personages nu een beetje gaat missen. Deel van de spanning/mysterie zat 'm toch in het leren kennen van alle personen, en dat er meer achter iedereen schuilging dan je eerst dacht. Dat is in een 2e seizoen sowieso al wat minder het geval.
  maandag 8 mei 2017 @ 00:15:59 #283
291228 RemcoW23
VI / TDJ
pi_170765060
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 00:11 schreef Maartel het volgende:

[..]

Ik denk dat een 2e seizoen de meeste kans van slagen heeft als er weer de focus op het verhaal van 1 persoon ligt (Alex of Tyler?) waarmee het eenzelfde soort impact en gewicht heeft.
Maar dan nog is 't de vraag of het niet te veel als herhalingskunstje gaat voelen.
Plus dat je (net als bij een 2e seizoen van bijvoorbeeld Desperate Housewives) het mysterie rondom de overige personages nu een beetje gaat missen. Deel van de spanning/mysterie zat 'm toch in het leren kennen van alle personen, en dat er meer achter iedereen schuilging dan je eerst dacht. Dat is in een 2e seizoen sowieso al wat minder het geval.
Hahaha ieder seizoen gewoon een zelfmoord zou ook een stunt zijn. 13 seizoenen, ieder 13 afleveringen, 13 zelfmoorden _O_

En dat allemaal als aftermath van één zelfmoord.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  maandag 8 mei 2017 @ 08:38:56 #284
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_170767041
Seizoen 2: 13 afleveringen waarin de ouders naar de tapes van Hannah luisteren? Waarin we per tape het verhaal van de andere kant ontdekken​?
KuikenGuppy
pi_170767072
De serie ook gekeken. Mooi in beeld gebracht, zeer realistisch.
Hopelijk wordt seizoen 2 geen domper.
pi_170807693
Net aflevering 2 afgekeken. Ik moet zeggen dat ik die gozer behoorlijk storend vind met z'n constante gezeik. Ga gewoon luisteren man idioot. Series waarin je een bumbling idiot protagonist hebt zijn meestal niet helemaal zo mijn ding :{
  dinsdag 9 mei 2017 @ 20:32:52 #287
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_170808001
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 20:22 schreef JedimindhaX het volgende:
Net aflevering 2 afgekeken. Ik moet zeggen dat ik die gozer behoorlijk storend vind met z'n constante gezeik. Ga gewoon luisteren man idioot. Series waarin je een bumbling idiot protagonist hebt zijn meestal niet helemaal zo mijn ding :{
Daar heb ik me ook afleveringen lang aan gestoord... hoezo ga je iedereen aanspreken op wat ze gedaan hebben als je nog geen flauw idee hebt wat je eigen aandeel in het geheel was/is! :')!!!
KuikenGuppy
pi_170813852
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 20:32 schreef Burdie het volgende:

[..]

Daar heb ik me ook afleveringen lang aan gestoord... hoezo ga je iedereen aanspreken op wat ze gedaan hebben als je nog geen flauw idee hebt wat je eigen aandeel in het geheel was/is! :')!!!
ja dat was inderdaad wel af en toe frustrerend

wat me ook een beetje tegenstaat aan de serie is dat Cheri met een jeep dat stopbord omver rijd zonder dat er een krasje op de jeep was. als je zo'n paal zo doormidden rijd met je auto dan rijd je auto echt geen meter verder meer.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_170815217
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 20:32 schreef Burdie het volgende:

[..]

Daar heb ik me ook afleveringen lang aan gestoord... hoezo ga je iedereen aanspreken op wat ze gedaan hebben als je nog geen flauw idee hebt wat je eigen aandeel in het geheel was/is! :')!!!
En die fout ook meerdere keren maken :')
pi_170817718
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 22:26 schreef Chai het volgende:

[..]

En die fout ook meerdere keren maken :')
Ja ik zweer je ik ben nu bij afl 4 en ik word helemaal gek van die gozer. Wat een fucking domme sukkel. Echt zin om hem nog een litteken op die bloedkop van hem te geven :')
pi_170818950
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 23:14 schreef JedimindhaX het volgende:

[..]

Ja ik zweer je ik ben nu bij afl 4 en ik word helemaal gek van die gozer. Wat een fucking domme sukkel. Echt zin om hem nog een litteken op die bloedkop van hem te geven :')
Ja dit had ik ook wel een beetje, duurt allemaal zo lang en soms had ik moeite om naar een volgende aflevering te kijken.

Vond de serie verder oké en het is heel goed dat het onderwerp pesten is besproken en wat voor effect het kan hebben maar voor mij geen serie die nog lang blijft hangen, wat ik bijvoorbeeld bij Stranger Things wel had.
pi_170820152
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 23:54 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:

[..]

Ja dit had ik ook wel een beetje, duurt allemaal zo lang en soms had ik moeite om naar een volgende aflevering te kijken.

Vond de serie verder oké en het is heel goed dat het onderwerp pesten is besproken en wat voor effect het kan hebben maar voor mij geen serie die nog lang blijft hangen, wat ik bijvoorbeeld bij Stranger Things wel had.
Hmm nee so far vind ik t ook niet per se anything too special.

Ik heb ook een beetje zoiets van.. Okay, heel sneu voor haar allemaal.. En ja, tieners zijn klootzakjes. Maar.. ze neemt zelf ook wel een boel domme beslissingen he? Zal ik wel weer een victim blamer genoemd worden ofzo, maar okay neem nou afl. 6.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 10 mei 2017 @ 01:18:49 #293
433309 Impressme
Very funny
pi_170820211
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 01:10 schreef JedimindhaX het volgende:

[..]

Hmm nee so far vind ik t ook niet per se anything too special.

Ik heb ook een beetje zoiets van.. Okay, heel sneu voor haar allemaal.. En ja, tieners zijn klootzakjes. Maar.. ze neemt zelf ook wel een boel domme beslissingen he? Zal ik wel weer een victim blamer genoemd worden ofzo, maar okay neem nou afl. 6.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Like Bitch wat wil je nou"

Doe normaal man, het zijn maar tieners, ook zij ja. En zoveel meisjes in die leeftijd weten net als jongens niet hoe of wat.
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
pi_170820354
quote:
7s.gif Op woensdag 10 mei 2017 01:18 schreef Impressme het volgende:

[..]

"Like Bitch wat wil je nou"

Doe normaal man, het zijn maar tieners, ook zij ja. En zoveel meisjes in die leeftijd weten net als jongens niet hoe of wat.
Vanaf welke leeftijd mag ik mensen bekritiseren voor hun domme beslissingen?
pi_170843591
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 09:38 schreef Greys het volgende:
Hannah ruimde haar kamer op voordat ze in het bad stapte om er een einde aan te maken.
Je zag dat Alex ook z'n kamer aan het opruimen was. Toen kreeg ik al kippenvel van wat er misschien komen ging. Brrr. Goed gedaan dat detail vond ik.

https://my.clevelandclini(...)ng-suicidal-behavior

[ afbeelding ]
Dat herkende ik ook meteen ja. In mijn minste periodes heb ik altijd iets van.. dat ik aan t plannen ben wat ik nog allemaal moet afhandelen enzo. Voordat ik 'klaar' ben om te gaan. Ben daar vaak mee bezig geweest. Misschien dat ik daar op de eoa manier nog steeds wel mee bezig ben, in a way. Maar nu is t meer van.. Van al die dingen die ik nog moet afmaken, zullen een boel daarvan me ook gewoon verder helpen in mijn leven. Dus nu het wat beter met me gaat ben ik daar alsnog soort van mee bezig.. like. Stappen maken om mijn leven op orde te krijgen.
pi_170843602
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 00:07 schreef MeneerLogica het volgende:
Dit weekend de serie gebingewatched met mijn vriendin. Alles is wel een beetje gezegd maar wij hadden het ook best te doen met Jeffrey :'( hij was zo lief voor Clay.. Zaten bijna meer met zijn dood dan Hannah toen het bekend werd.
Same dude, saaame. Hij en Tony waren min of meer de enige 2 personages die mij niet irriteerden. Voor de rest voelde t echt een soort van als.. "13 reasons why - a story about a dim-witted autistic boy trying to make sense of the world after the girl he was too spergy to ask out killed herself after a string of run-ins with the wrong people (for which she herself was partly responsible, considering all the bad decisions she made about which people or what situations to involve herself with), combined with a complete inability to speak her mind and the constant expectancy for others to be reading her mind - if they then failed to do so, she would blame them for her own (in)action(s).

Maargoed. Dat zetten ze vast niet op de bluray :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2017 06:14:22 ]
pi_171107506
Vriend en ik hebben ook eindelijk alle afleveringen gezien. Bijzondere serie.
Nu eens even veilig hier in het topic lezen zonder gespoilerd te worden.

één van de dingen die mij het meest opviel (losstaand van het verhaal natuurlijk) in de serie was dat al die kids onder de tatoeages zitten. Nu weet ik niet hoe dat in Amerika er aan toe gaat maar de meeste 16-17 jarige hebben er niet zo veel lijkt me?

[ Bericht 23% gewijzigd door Yashaaaaa op 21-05-2017 23:00:27 ]
pi_171109273
Mijn nichtje uit amerika had er op haar 18e ook al best wel wat. Amerikanen vinden het heel vaak mooi en als ze 18 worden lijkt het wel alsof de ouders hun handen er vanaf trekken omdat ze dan zoiets hebben van, ok ze zijn meerderjarig.
pi_171109325
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 00:04 schreef loezzzje het volgende:
Mijn nichtje uit amerika had er op haar 18e ook al best wel wat. Amerikanen vinden het heel vaak mooi en als ze 18 worden lijkt het wel alsof de ouders hun handen er vanaf trekken omdat ze dan zoiets hebben van, ok ze zijn meerderjarig.
Maar in de serie zijn ze 16-17 toch?
pi_171440964
quote:
7s.gif Op woensdag 10 mei 2017 01:18 schreef Impressme het volgende:

[..]

"Like Bitch wat wil je nou"

Doe normaal man, het zijn maar tieners, ook zij ja. En zoveel meisjes in die leeftijd weten net als jongens niet hoe of wat.
Ik snap wel wat impressme zegt, op zich. Maar dat vind ik juist het sterke aan de serie. Daar gaat het eigenlijk allemaal helemaal niet om. Je mag vinden dat ze zich aanstelt, een dramaqueen is, zich wel erg veel aantrekt, domme keuzes maakt, naïef is, name it. Maar het gaat erom dat jij, of ik, gewoon niet altijd kan weten wat er in iemand omgaat. Al zou dit allemaal zo zijn, wil je nog steeds niet dat zo'n meisje zelfmoord pleegt, natuurlijk. Daar gaat het om. Die diepere gedachte vind ik wel mooi.

Er zijn hier zelfs mensen die die Tyler zieliger vonden dan Hannah, wat ik nou ook weer 'lichtelijk' overdreven vind :+. Maar goed kan, wellicht herkennen ze zich daarzelf in en zien ze daar ook een diepere context. Wat ik daar dan wel zie is dat de rest doorgaat met hem te pesten, terwijl ze zelf echt niet minder erg zijn geweest. Oftewel, ze hebben er geen zak van geleerd. Al had ik die steen waarschijnlijk ook alleen bij hem naar binnen gemieterd dan.

Vond het ook wel heavy shit eigenlijk. Ben er aardig van onder de indruk, wat ik van tevoren eigenlijk helemaal niet verwacht had. Ging meer ff kijken waar al die heisa nou zo om was te doen. En vind het, verrassend genoeg, meer dan terecht.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')