abonnement Unibet Coolblue
pi_169931691
Het Gezond Slank-topic

Doelstelling: Zie TT
Werkwijze: Wat voor je eigenwijze ik werkt :P

Eet wat je eet, beweeg wat je beweegt en krijg er commentaar op.

Gewoon een teveel aan KH's, te weinig E's, V's in slechte verhouding. En misschien een tekort aan beweging.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_169931697
Ik verbaas me er steeds over hoe makkelijk je weer in oude gewoontes terug valt. Het gaat meestal heel geleidelijk. "Oh een keertje kan geen kwaad", naar het punt dat ik deze week elke dag iets alcoholisch gedronken heb. Ik had een goede wijn gekregen van een collega uit parijs en mn man had een heel speciaal biertje mee genomen.

Ik ben ook wat inspiratieloos geworden qua avondeten. Ik moet eigenlijk een goede schop onder mn kont en gewoon doorzetten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169931799
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 19:46 schreef Ticootje het volgende:
Ik verbaas me er steeds over hoe makkelijk je weer in oude gewoontes terug valt. Het gaat meestal heel geleidelijk. "Oh een keertje kan geen kwaad", naar het punt dat ik deze week elke dag iets alcoholisch gedronken heb. Ik had een goede wijn gekregen van een collega uit parijs en mn man had een heel speciaal biertje mee genomen.
Als je het na één week al herkent en onderschept, vind ik je tamelijk vlot ;).
Wij zijn maar weer eens overgestapt op het principe "geen alcohol op madiwodovr".
Dus drink ik nu een biertje :D.

quote:
Ik ben ook wat inspiratieloos geworden qua avondeten. Ik moet eigenlijk een goede schop onder mn kont en gewoon doorzetten.
Kook jij de hele week? Voor? 2 volwassenen & 2 kinderen (heb ik dat goed onthouden?)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_169932228
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 19:51 schreef sigme het volgende:

[..]

Als je het na één week al herkent en onderschept, vind ik je tamelijk vlot ;).
Wij zijn maar weer eens overgestapt op het principe "geen alcohol op madiwodovr".
Dus drink ik nu een biertje :D.

[..]

Kook jij de hele week? Voor? 2 volwassenen & 2 kinderen (heb ik dat goed onthouden?)
2 volwassenen en 3 kinderen en glutenvrij.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169932385
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2017 20:14 schreef Ticootje het volgende:

[..]

2 volwassenen en 3 kinderen en glutenvrij.
Vanwaar de glutenvrij?
Gokje: jouw coeliakie? Helpt het?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_169932408
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 20:23 schreef sigme het volgende:

[..]

Vanwaar de glutenvrij?
Gokje: jouw coeliakie? Helpt het?
Dochter heeft coeliakie. Ja glutenvrij dieet helpt dan inderdaad, nu groeit ze weer en jankt ze niet vol continu.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169932485
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2017 20:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dochter heeft coeliakie. Ja glutenvrij dieet helpt dan inderdaad, nu groeit ze weer en jankt ze niet vol continu.
Oh zo zat het.
Lijkt me best lastig om dan voor de hele club lekker & afwisselend te koken.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_169932596
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 20:28 schreef sigme het volgende:

[..]

Oh zo zat het.
Lijkt me best lastig om dan voor de hele club lekker & afwisselend te koken.
Ja precies. Je maakt dan toch wel vaak dezelfde dingen idd.

Maar bijvoorbeeld hachee bind ik met pannenkoekenmeel :D, dus je wordt vanzelf ook wel creatief.

Misschien ga ik dat morgen maar eens maken. Iets van een stoofpot.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169938444
Bruine bonen zijn glutenvrij toch? :7
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  zondag 2 april 2017 @ 07:29:28 #10
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_169940104
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 00:51 schreef V1z0R het volgende:
Bruine bonen zijn glutenvrij toch? :7
Zeker :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_169940379
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 19:46 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben ook wat inspiratieloos geworden qua avondeten. Ik moet eigenlijk een goede schop onder mn kont en gewoon doorzetten.
/schop onder kont geeft ;)

Ik ben al niet creatief terwijl ik in principe nergens rekening mee hoef te houden, dus glutenvrij lijkt me helemaal lastig dan.

En linda de mol..lijkt mij ook niet echt inspirerend, ga me de moeite van het filmpje bekijken besparen ;)
pi_169944666
Ik heb mijn Fitbit om gehouden met het feestje vannacht bij wijze van experiment. Als ik zoals gewoonlijk de bob zou zijn geweest was het goed voor de lijn geweest, nu te veel bier gehad en we liggen uit te brakken in het tegenover gelegen hotel. Maar goed, ik heb onder andere een automatisch geregistreerde aerobics activiteit om half twee vannacht van 3 uur en 40 minuten met een gemiddelde hartslag van 118 _O- :D ik had toen we om half zeven het hotel binnen stapten de badge voor 35k stappen op een dag al binnen :D

Volg je glutenvrije blogs of pagina ''s op Facebook Ticootje? Op die manier krijg ik vaak inspiratie (ik kom niet glutenvrij maar bij mij in het algemeen). Ik eet wel sinds een maand vegetarisch en dat bevalt goed :)
pi_169946208
wat voor feestje was het serinde?
pi_169946577
010 classics in de Maassilo, classics / oldschool
https://partyflock.nl/party/332516:010-Classics
  zondag 2 april 2017 @ 15:17:45 #15
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_169947303
Zelf merk ik dat ik letterlijk ziek word van brood (ook spelt), maar dat ik wel goed reageer op havermout. En erg moe word van producten met suiker, maar problemen met mijn nieren krijg van te veel eiwit. Ik weet het even niet meer :')
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_169950259
Haver(mout) bevat geen gluten toch? Dan is het verschil in reactie niet heel raar.

Hoeveel eiwit is te veel in dit geval?

Ik snap dat je er moedeloos van wordt soms....
  zondag 2 april 2017 @ 16:53:39 #17
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_169950334
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 16:51 schreef Serinde het volgende:
Haver(mout) bevat geen gluten toch? Dan is het verschil in reactie niet heel raar.

Hoeveel eiwit is te veel in dit geval?

Ik snap dat je er moedeloos van wordt soms....
Havermout is vaak niet glutenvrij door kruisbesmetting. Volgens mij zitten er geen gluten in het product zelf maar komt het erbij door de verwerking.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 2 april 2017 @ 16:54:25 #18
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_169950356
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 16:51 schreef Serinde het volgende:
Haver(mout) bevat geen gluten toch? Dan is het verschil in reactie niet heel raar.

Hoeveel eiwit is te veel in dit geval?

Ik snap dat je er moedeloos van wordt soms....
Hoeveel te veel is? Iedere dag 500 gram kwark moet ik iig niet doen.
Heb het een tijdje laten gaan en gewoon gegeten waar ik zin in had, maar mijn gezondheid begint er langzaam toch onder te leiden.

En tico heeft gelijk. Gelukkig heb ik waarschijnlijk geen glutenallergie maar ben ik gewoon gevoelig voor gist ofzo.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_169952896
Dat van havermout wist ik niet, maar door de lage concentratie kan het vast dat iemand daar minder op reageert dan op bijvoorbeeld brood. Althans mij klinkt het logisch in de oren. Maar gist zou ook kunnen. In zuurdesem brood zit minder of geen gist toch? Of is daar iets anders mee,ik onthoud soms maar de helft :@

500 gram kwark is nog niet eens echt veel aan eiwitten... Ik weet niet wat je al gedaan hebt om uit te vinden waar je klachten door ontstaan maar het lijkt me echt heel vervelend zo :{
  zondag 2 april 2017 @ 18:48:09 #20
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_169953171
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 18:37 schreef Serinde het volgende:
Dat van havermout wist ik niet, maar door de lage concentratie kan het vast dat iemand daar minder op reageert dan op bijvoorbeeld brood. Althans mij klinkt het logisch in de oren. Maar gist zou ook kunnen. In zuurdesem brood zit minder of geen gist toch? Of is daar iets anders mee,ik onthoud soms maar de helft :@

500 gram kwark is nog niet eens echt veel aan eiwitten... Ik weet niet wat je al gedaan hebt om uit te vinden waar je klachten door ontstaan maar het lijkt me echt heel vervelend zo :{
Brood: chronisch buikpijn
Kwark: bewustzijnsverlies en ziekenhuisopname

Komt goed ;-)
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_169960471


[ Bericht 100% gewijzigd door V1z0R op 02-04-2017 22:37:39 ]
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? maandag 3 april 2017 @ 14:35:53 #22
70532 loveli
N
pi_169971181
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 18:37 schreef Serinde het volgende:
In zuurdesem brood zit minder of geen gist toch? Of is daar iets anders mee,ik onthoud soms maar de helft :@
In gewoon brood zit bakkersgist, dat is vrij sterk spul. Ze hebben er goed mee doorgefokt tot ze een krachtig gist hadden. Zuurdesem kan ook bakkersgist bevatten, in elk zuurdesem zit een verzameling verschillende culturen. Bij het meeste supermarkt desembrood staat op de ingredientenlijst naast desem ook gist.

Ik kan op de lange duur niet tegen gist :')
crap in = crap out
pi_169988485
Zo, rondje hardlopen zit er weer op. Nu een kopje thee, douche en aan de kantoordag beginnen.

Gister oefenwandelingetje gemaakt, met rugzak(7,5kg) en hond. Mooi weer!
Dag geeindigd met 32duizend stappen.
O: gebakken ei met ham / bonensalade / fruitsalade & vette yoghurt
M: blokjes kaas & leverworst, gehaktballetje, handvol sprot, wat bietensalade, appel, beker ayran.
A: gestoofd varkensvlees, paksoi, pindasaus. custardpudding toe
1 pils

En per saldo ben ik nou weer 3kg te mollig, dat is wel eens minder geweest.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_169989262
nou lijstje van gister ook maar weer eens

o: havermout multifruit van quaker met melk
t: banaan
l: yoghurt met whey
t: proteine wafel
t: meloen
d: soep met stokbrood
t: stukje kwarktaart
s: 1,5 uur kt

gewicht 57,3, prima..steeds iets gespierder dus gewicht is sowiezo niet perse leidend
pi_169995239
Hoi! Hoe is het hier? Leuk om te zien dat dit topic er nog steeds is.
Ik ga ook weer eens wat meer doen. Na een drukke periode te veel gegeten/uiteten en te weinig gesport is het tijd om weer wat gezonder te leven. Afgelopen week wees de weegschaal 98 kg aan :{ Dat is echt teveel. Doel is weer 85 worden.
Maarrrr.. ik ben weer wat begonnen met sporten. Zondag met mijn vriendin 8 km hardgelopen. En zonder blessures tot nu toe! Wat langzamer / constanter lopen helpt in ieder geval wel tegen blessures:)
  dinsdag 4 april 2017 @ 19:51:37 #26
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_170002978
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 14:49 schreef the85mc het volgende:
Hoi! Hoe is het hier? Leuk om te zien dat dit topic er nog steeds is.
Ik ga ook weer eens wat meer doen. Na een drukke periode te veel gegeten/uiteten en te weinig gesport is het tijd om weer wat gezonder te leven. Afgelopen week wees de weegschaal 98 kg aan :{ Dat is echt teveel. Doel is weer 85 worden.
Maarrrr.. ik ben weer wat begonnen met sporten. Zondag met mijn vriendin 8 km hardgelopen. En zonder blessures tot nu toe! Wat langzamer / constanter lopen helpt in ieder geval wel tegen blessures:)
Zet m op! Je kan het.
Mijn man, een vriendin van ons en ik dus zijn gewoon team afvallen geworden. We staan elkaar bij ook op de lastige momenten, een weekendje ongezond moet allemaa wel kunnen zolang we dan de kracht en support weer hebben om daarna wel weer het gezonde ritme op te pakken.

Ondertussen is mijn man meer dan 30 kilo kwijt. Staat m goed btw :9
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 4 april 2017 @ 20:03:45 #27
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_170003296
Listje gisteren
O. Cracker met ei
T. Nakd reep (oid). Niet meer doen. Krijg ik ook buikpijn van.
L. Misosoep
T. 5 Speltcrackers
D. Lasagne, stukje choco

Lijstje vandaag
O. Havermout met gember en melk
T. 6 spelt-kaas crackertjes, appel
L. Japanse salade (Ah) en halve avocado
T. 2 blokjes kaas
B. Uurtje sportschool
D. Lasagne
T. Stukje pure choco

Verder 2 kg te zwaar, maar niet te dik. Zou wel wat gespierder mogen worden.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 4 april 2017 @ 20:17:30 #28
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_170003673
Ik moet weer ff back to normal. 1,5 kilo boven streef. Maar is ook wel mn marge om te schommelen. Anyway.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_170008140
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 14:35 schreef loveli het volgende:

[..]

In gewoon brood zit bakkersgist, dat is vrij sterk spul. Ze hebben er goed mee doorgefokt tot ze een krachtig gist hadden. Zuurdesem kan ook bakkersgist bevatten, in elk zuurdesem zit een verzameling verschillende culturen. Bij het meeste supermarkt desembrood staat op de ingredientenlijst naast desem ook gist.

Ik kan op de lange duur niet tegen gist :')
Ik haal brood bij de bakker. Zag net dat de ingrediënten op de site staan. Desembrood volkoren: volkorenmeel (gluten), zout en water

Het gisten zal vanuit het meel met water komen neem ik aan?

Ik vind het gewoon lekker. Ik wissel alle volkoren broden die ze bakken af :D
pi_170008257
Verder hier ook te ongezond maar vandaag tentamen gehad dus ik hoop de komende weken weer wat meer rust en dat resulteert over het algemeen in beter eten.

Morgen weer crossbox, weekje niet geweest. Ik kijk uit naar de spierpijn :X
pi_170012665
Succes the85mc!
  Vis een optie? zondag 9 april 2017 @ 19:47:23 #32
70532 loveli
N
pi_170113082
5 kilo op de verkeerde plaatsen, moet eraf. Na kerst is er iets niet helemaal goed gegaan, normale mensen stoppen na 3 dagen met overdadig eten.
crap in = crap out
  zondag 9 april 2017 @ 19:57:05 #33
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_170113301
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 19:47 schreef loveli het volgende:
5 kilo op de verkeerde plaatsen, moet eraf. Na kerst is er iets niet helemaal goed gegaan, normale mensen stoppen na 3 dagen met overdadig eten.
Nee hoor.

;)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_170113469
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 19:47 schreef loveli het volgende:
5 kilo op de verkeerde plaatsen, moet eraf. Na kerst is er iets niet helemaal goed gegaan, normale mensen stoppen na 3 dagen met overdadig eten.
Hmpf. Volgens jaar sla ik kerst gewoon over.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 9 april 2017 @ 20:20:22 #35
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_170113895
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 19:47 schreef loveli het volgende:
5 kilo op de verkeerde plaatsen, moet eraf. Na kerst is er iets niet helemaal goed gegaan, normale mensen stoppen na 3 dagen met overdadig eten.
Ben ik ook niet normaal. Kan kloppen hoor :')
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_170116905
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 19:47 schreef loveli het volgende:
5 kilo op de verkeerde plaatsen, moet eraf. Na kerst is er iets niet helemaal goed gegaan, normale mensen stoppen na 3 dagen met overdadig eten.
Ik deel de pijn, alleen wijt ik het vooral aan bijna niet bewegen dankzij een gebroken elleboog en pols. :{
Maar.... Donderdag gaat het gips er als het goed is af. *O*
Fijn revalideren en hopelijk weer wat meer bewegen.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_170118002
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 21:35 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Ik deel de pijn, alleen wijt ik het vooral aan bijna niet bewegen dankzij een gebroken elleboog en pols. :{
Maar.... Donderdag gaat het gips er als het goed is af. *O*
Fijn revalideren en hopelijk weer wat meer bewegen.
Au, wat heb jij uitgehaald! :*
Donderdag *O*

Hier vandaag:
O: havermout, sojamelk, appel, lijnzaad
L: vriendje :P
D: bloemkool, linzen, rijst
Misschien straks maar nog wat eten. Ik loop vandaag niet op voedsel maar op vlinders geloof ik :D
  Vis een optie? zondag 9 april 2017 @ 23:44:35 #38
70532 loveli
N
pi_170120399
Vlinders zijn goed voor de lijn O+
crap in = crap out
pi_170123421
Vlinders O+

Fijn, gips eraf..wat had je gedaan?

Vorige week 8 gangen met aantal amuses vooraf en flink wat wijn plus ook nog een dag mcdonalds en M&M's en snoep en de zondag bbq dus deze week weer normaal.
pi_170123645
Ik ging nogal hard op m'n plaat bij het snowboarden. Maar het komt wel weer goed. :)
Vanaf vandaag ook op m'n nieuwe werkplek in het nieuwe gebouw. Mag ik ook niet meer eten achter m'n bureau. Scheelt misschien ook wel wat kilo's. :P
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_170123793
ai :D
Niet meer eten achter je bureau? Dat lijkt me enorm onpractisch!
pi_170125520
Ik zit nu een verrassend lekkere en makkelijke salade te eten voor de lunch O+ :)
Wortels, heel kort gekookt zodat het harde eraf is
Half blikje gemengde bonen (kikkererwten, kidneybonen, witte bonen)
Dressing van citroensap, olijfolie, peper, komijnpoeder en paprikapoeder
pi_170127892
Niet meer eten achter je bureau?
Moet je dan steeds in de gang staan snoepen dan ofzo? Bij de koffieautomaat?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_170141473
Waar ik stage loop is een tafel bij de koffieautomaat waar je kunt gaan zitten lunchen en dat doen de meeste mensen ook. Maar waarom je eten achter het bureau helemaal zou verbieden?

Lijstje van gisteren:
O: havermout, sojamelk, rozijnen, banaan
L: wortel-bonensalade
D: 3 zuurdesemboterhammen met hummus
S: anderhalf uur hardlooptraining, waarvan 45 min een duurloop van 7,5 km
T: banaan
T: peer, muesli, sojamelk
pi_170142175
Ik heb gewerkt op een klanten service en daar was het ook ten strengste verboden. Of als je werkplek zichtbaar is vanaf een balie /receptie, dan zou ik het ook niet gek vinden.

Ik ga best goed. Nog 5 weken en dan mag ik m'n jurk ophalen. Mini buikje gaat wel weer weg denk ik, komt nu volgens mij vooral van mijn ongesteldheid.
pi_170153686
Ik heb geen zin om elke dag in mn pauze bij mn collega's te zitten. Ik kijk al 8 uur per dag tegen die koppen aan. Mn pauze zit ik liever autistisch achter fok te wiegen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_170167481
Gisteren
O: havermout, sojamelk, appel, rozijnen, lijnzaad
L: koolraap, bonen, balsamicoazijn en olijfolie
D: 3 boterhammen hummus
T: sinaasappel, cashewnoten, rozijnen
B: hele dag practicum, volgens studiegenoot is dat ongeveer 8k stappen extra :o

Vandaag
O: havermout, sojamelk, banaan, lijnzaad
L: witlof, appel, walnoten, rozijnen
B: halfuurtje wandelen
D: 2 boterhammen hummus, 2 boterhammen chocopasta
B: weer practicum
S: anderhalf uur survivaltraining
T: nog iets. Misschien muesli en sojamelk

[ Bericht 25% gewijzigd door Tele6 op 12-04-2017 17:39:17 ]
pi_170170883
Niet eten op je werkplek vind ik niet per definitie een slechte regel. Het houdt de werkplek wel een stuk schoner en je zit (hopelijk) wat minder gedachteloos jezelf vol te proppen.
En ik heb uitzicht op de kantine als ik me omdraai, dus dat valt ook mee. :)

Verder is het gewoon een tof gebouw midden in de stad op een steenworp van het station. Ik word daar best blij van. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_170174814
Nee is ook zo, maar ik eet mijn eten tijdens het werk zodat ik daarna een half uur kan wandelen. En aangezien ik zelden iets eet wat ik al wandelend kan opeten zou dat hier echt balen zijn :)

O: melk met havermout
T: smart wafel
L: 2x brood pindapasta
T: 2 x brood pindapasta en een stukje van de elsa cake die mijn dochterh had gebakken
D: brocolli met krieltjes en 2 drumsticks
S: uur kt

Morgen
O: melk met havermout
T: smart wafel
L: yoghurt met whey
T: gekookt ei
T: iets
D: pasta met spinazi en spekjes en kookroom
pi_170191468
Wat is pindapasta? Zelfde als pindakaas?
pi_170192431
Ja soort van hetzelfde :) van body&fit erg lekker..gewone pindakaas hoef ik nu niet meer
pi_170192544
Houden jullie je kcal bij (myfitnesspal oid)?
En werk je met macro's?
Make my day!
  donderdag 13 april 2017 @ 16:09:45 #53
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_170192635
Vandaag al 2 collega's: goh je kan nu toch echt zien dat je best aangekomen bent.
Ja dat is goed voor mij Maar het klinkt erg eng in mijn hoofd
De dikke ik is er na al die jaren niet uit mijn hoofd :@
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_170192671
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 16:09 schreef uniekhoorn het volgende:
Vandaag al 2 collega's: goh je kan nu toch echt zien dat je best aangekomen bent.
Ja dat is goed voor mij Maar het klinkt erg eng in mijn hoofd
De dikke ik is er na al die jaren niet uit mijn hoofd :@
:*

Je bent een anders mens. Je blijft altijd jezelf.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_170193022
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 16:05 schreef agter het volgende:
Houden jullie je kcal bij (myfitnesspal oid)?
En werk je met macro's?
Lang gedaan..tegenwoordig niet meer
pi_170193873
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 16:05 schreef agter het volgende:
Houden jullie je kcal bij (myfitnesspal oid)?
En werk je met macro's?
Nee. Wel eens gedaan, maar dat werkt voor mij niet. De ene dag eet ik veel te veel volgens dat ding en de andere dag veel te weinig, ik laat mijn lijf dat wel allemaal uitzoeken, daar heb ik meer vertrouwen in ;)
Ik heb sinds ik grotendeels vegan eet wel een paar richtlijnen waar ik me aan probeer te houden:
* Elke dag noten en peulvruchten
* Max 1 portie soja per dag
* Ik mik op elke dag 2x groente eten, of anders een grotere portie bij een maaltijd
* En twee stuks fruit per dag
* Zo veel mogelijk volkoren granen
Maar macro's daar kijk ik niet naar.
pi_170202821
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 17:27 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Nee. Wel eens gedaan, maar dat werkt voor mij niet. De ene dag eet ik veel te veel volgens dat ding en de andere dag veel te weinig, ik laat mijn lijf dat wel allemaal uitzoeken, daar heb ik meer vertrouwen in ;)
Ik heb sinds ik grotendeels vegan eet wel een paar richtlijnen waar ik me aan probeer te houden:
* Elke dag noten en peulvruchten
* Max 1 portie soja per dag
* Ik mik op elke dag 2x groente eten, of anders een grotere portie bij een maaltijd
* En twee stuks fruit per dag
* Zo veel mogelijk volkoren granen
Maar macro's daar kijk ik niet naar.
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 16:31 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

Lang gedaan..tegenwoordig niet meer
Thanx!
Ik heb die inwendige 'klok' niet.
Als ik het zijn gang laat gaan, dan kom ik ieder jaar wel een kilo of twee aan.

Dus nu haal ik het er weer af. Ik tel mijn calorieën en sport wat meer.
Werkt goed voor mij.
Verlies ongeveer een kilo per maand.
En zit over een paar weken weer op mijn normale gewicht.
Maar ik zou willen dat ik het van nature automatisch goed zou doen. :D
Make my day!
pi_170211009
Ja het duurde bij mijn ook een tijd voor ik wel een werkende inwendige klok had hoor :)
Maar het was voor mij ook een doel op zich om uiteindelijk gewoon te kunnen eten zonder steeds alles qua macro's en kcal bij te houden..dat wil je niet de rest van je leven ;)

Maar het enigszins plannen (al is het in mijn hoofd of hier) helpt wel
Ik merk namelijk dat als ik op woensdag thuis ben en wel 'kijk' wat ik eet dat altijd teveel of geen verstandige keuze zijn.

Maar zolang ik tevreden ben en vooruitgang zie qua gewicht tijdens KT vind ik het al snel prima ;)
  Vis een optie? vrijdag 14 april 2017 @ 12:13:36 #59
70532 loveli
N
pi_170211863
Mijn inwendige klok heeft een hele dikke snooze knop.
crap in = crap out
pi_170216960
Ik leef al een week op stroopwafels ofzo. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_170232647
Stroopwafels <3

Gister
O: havermout met melk
T: smart wafel
L: 2 speltcrackers met kaas
T: soepstengel en wat cashews
D: kipfilet gek aardappels en erwtjes en wortels
S:uur kt
T: yoghurt met beetje hagelslag
pi_170284379
*O*
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_170287374
quote:
14s.gif Op maandag 17 april 2017 14:32 schreef V1z0R het volgende:
*O*
*G*
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_170290285
Hoi! Meld hier maar. Tijdje geprobeerd mee te posten in dieet, maar pas denk ik beter hier. Sinds feb vorig jaar 8 kilo afgevallen, van 72 naar 64, bij een lengte van 1.70. Buik is redelijk plat nu, alleen die lovehandles... |:( Herkent iemand dit?
Ik doe 2 uur yoga in de week en dat is wel mijn max wbt sporten. Geen tijd, maar vooral zin om meer tijd in de sportschool door te brengen.
pi_170290336
Lijstje:
O: 2 croissants, appel
L: meloensalade
D: worteltjes en aardappeltjes uit de oven, kabeljauw.
T: 2 glazen karvan cevitam, peer.
pi_170290721
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 19:02 schreef sibella2 het volgende:
Hoi! Meld hier maar. Tijdje geprobeerd mee te posten in dieet, maar pas denk ik beter hier. Sinds feb vorig jaar 8 kilo afgevallen, van 72 naar 64, bij een lengte van 1.70. Buik is redelijk plat nu, alleen die lovehandles... |:( Herkent iemand dit?
Ik doe 2 uur yoga in de week en dat is wel mijn max wbt sporten. Geen tijd, maar vooral zin om meer tijd in de sportschool door te brengen.
Knap, al zoveel kwijt!
Heb zelf juist tegenovergestelde, dikke buik maar verder wel tevreden.

Ik doe ook alleen yoga, maar 1uur per week. Maar dat is een erg ontspannen vorm ook nog. Dus ik heb besloten om toch maar weer naar de sportschool te gaan.
Zou je niet 1 yoga sessie kunnen vervangen door krachttraining bijvoorbeeld?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_170290750
Lijstje:
O: Griekse yoghurt met banaan
L: 2 afbakbroodjes met kaas
T: blokje chocola
D: pannenkoeken :Y)
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_170291032
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 19:02 schreef sibella2 het volgende:
Hoi! Meld hier maar. Tijdje geprobeerd mee te posten in dieet, maar pas denk ik beter hier. Sinds feb vorig jaar 8 kilo afgevallen, van 72 naar 64, bij een lengte van 1.70. Buik is redelijk plat nu, alleen die lovehandles... |:( Herkent iemand dit?
Ik doe 2 uur yoga in de week en dat is wel mijn max wbt sporten. Geen tijd, maar vooral zin om meer tijd in de sportschool door te brengen.
Welkom :)

Plaatselijk vet is hardnekkig. Wil je proberen nog meer af te vallen of wil je proberen strakker te worden (of wil je proberen tevreden te zijn met hoe je nu bent)?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Redactie Sport maandag 17 april 2017 @ 19:42:11 #69
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_170291205
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 19:02 schreef sibella2 het volgende:
Hoi! Meld hier maar. Tijdje geprobeerd mee te posten in dieet, maar pas denk ik beter hier. Sinds feb vorig jaar 8 kilo afgevallen, van 72 naar 64, bij een lengte van 1.70. Buik is redelijk plat nu, alleen die lovehandles... |:( Herkent iemand dit?
Ik doe 2 uur yoga in de week en dat is wel mijn max wbt sporten. Geen tijd, maar vooral zin om meer tijd in de sportschool door te brengen.
Grappig, zelfde lengte, bijna zelfde startgewicht (ik 73). Alleen moet ik "nog beginnen" :+

Ben nooit verder gekomen dan 69.9.

Lees overigens al een hele tijd mee hier en post onregelmatig in dieet mee. :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_170291270
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 19:02 schreef sibella2 het volgende:
Hoi! Meld hier maar. Tijdje geprobeerd mee te posten in dieet, maar pas denk ik beter hier. Sinds feb vorig jaar 8 kilo afgevallen, van 72 naar 64, bij een lengte van 1.70. Buik is redelijk plat nu, alleen die lovehandles... |:( Herkent iemand dit?
Ik doe 2 uur yoga in de week en dat is wel mijn max wbt sporten. Geen tijd, maar vooral zin om meer tijd in de sportschool door te brengen.
Jup. Maar je lijf moet ook gewoon weer een beetje in de plooi komen.

Ik zit op 54 bij 1.68 en ik heb ook gewoon die hardnekkige lovehandles. (En hangbillen)

Ik denk dat je die punten vrij goed weg kan trainen met krachttraining. Alleen daar heb ik geen zin in. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_170291277
Ik merk nu deze TT pas op. Sigme :D
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_170291306
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 19:42 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Grappig, zelfde lengte, bijna zelfde startgewicht (ik 73). Alleen moet ik "nog beginnen" :+

Ben nooit verder gekomen dan 69.9.

Lees overigens al een hele tijd mee hier en post onregelmatig in dieet mee. :P
Klik in je hoofd omzetten en doen.

Mijn start was 70.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Redactie Sport maandag 17 april 2017 @ 19:46:48 #73
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_170291340
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 19:45 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Klik in je hoofd omzetten en doen.

Mijn start was 70.
Klopt. Sporten is het probleem niet. Ik zwem, ik loop hard en ik heb sinds kort een racefiets.
Eten is gewoon moeilijk. :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_170291381
quote:
7s.gif Op maandag 17 april 2017 19:46 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Klopt. Sporten is het probleem niet. Ik zwem, ik loop hard en ik heb sinds kort een racefiets.
Eten is gewoon moeilijk. :')
Ik sport niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Redactie Sport maandag 17 april 2017 @ 19:49:19 #75
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_170291399
Nouja eigenlijk is eten niet moeilijk. Maargoed. :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_170291453
quote:
10s.gif Op maandag 17 april 2017 19:49 schreef DeLuna het volgende:
Nouja eigenlijk is eten niet moeilijk. Maargoed. :')
:D

Ik hou ook gewoon van alles wat ongezond is. Maar eigenlijk ben ik wel heel blij dat ik de klik heb gemaakt, ik loop echt een stuk fijner in mn bikini rond.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Redactie Sport maandag 17 april 2017 @ 19:58:07 #77
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_170291623
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 19:51 schreef Ticootje het volgende:

[..]

:D

Ik hou ook gewoon van alles wat ongezond is. Maar eigenlijk ben ik wel heel blij dat ik de klik heb gemaakt, ik loop echt een stuk fijner in mn bikini rond.
Ja dat lijkt me ook fijn. En bepaalde kledingstukken die ik in de winkel heel mooi vindt staan maar als ik het aan heb kan het toch net niet ofzo. :')

Ik ga maar weer eens die knop omzetten. Zou toch een keer moeten lukken. :)
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_170291720
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 19:44 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Jup. Maar je lijf moet ook gewoon weer een beetje in de plooi komen.

Ik zit op 54 bij 1.68 en ik heb ook gewoon die hardnekkige lovehandles. (En hangbillen)

Ik denk dat je die punten vrij goed weg kan trainen met krachttraining. Alleen daar heb ik geen zin in. :D
Krachttraining is hier ook de bom. Merk het niet eens zo zeer aan mijn gewicht, maar wel aan de vorm van mijn lijf. En alle broeken die los om mijn middel gaan zitten.
Nooit gedacht dat dat zoveel impact zou hebben.
Heb ook een tijdje hardgelopen. Maar krachttraining (in mijn geval stronglifts 5x5) maakt echt het verschil.
Make my day!
pi_170291760
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 19:58 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ja dat lijkt me ook fijn. En bepaalde kledingstukken die ik in de winkel heel mooi vindt staan maar als ik het aan heb kan het toch net niet ofzo. :')

Ik ga maar weer eens die knop omzetten. Zou toch een keer moeten lukken. :)
*schop!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_170291801
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 20:02 schreef agter het volgende:

[..]

Krachttraining is hier ook de bom. Merk het niet eens zo zeer aan mijn gewicht, maar wel aan de vorm van mijn lijf. En alle broeken die los om mijn middel gaan zitten.
Nooit gedacht dat dat zoveel impact zou hebben.
Heb ook een tijdje hardgelopen. Maar krachttraining (in mijn geval stronglifts 5x5) maakt echt het verschil.
:'(

Ik weet het.

Al zou het alleen gaan om een strakker vel of mooiere contouren. Ik draag nu spijkerbroek maat 26/27, dat moet vooral niet losser gaan zitten aangezien mensen me te dun vinden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_170293901
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 19:44 schreef Njosnavelin het volgende:
Ik merk nu deze TT pas op. Sigme :D
;)
En jij hoort er ook bij.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_170294360
quote:
6s.gif Op maandag 17 april 2017 21:06 schreef sigme het volgende:

[..]

;)
En jij hoort er ook bij.
*O* morgen eet ik pannenkoeken-kliekjes.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_170302473
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 20:05 schreef Ticootje het volgende:

[..]

:'(

Ik weet het.

Al zou het alleen gaan om een strakker vel of mooiere contouren. Ik draag nu spijkerbroek maat 26/27, dat moet vooral niet losser gaan zitten aangezien mensen me te dun vinden.
Nou dat vel wordt er niet perse beter van ;( ach zolang ik rechtop blijf staan valt het wel mee :P
pi_170313842
quote:
5s.gif Op maandag 17 april 2017 17:01 schreef sigme het volgende:

[..]

*G*
Ninja-edit.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_170318535
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 11:29 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

Nou dat vel wordt er niet perse beter van ;( ach zolang ik rechtop blijf staan valt het wel mee :P
Oh. Kak.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_170323638
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 19:40 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ninja-edit.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jammer. Ik hoopte iets leuks. Rosbief met olijf ofzo.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Vis een optie? woensdag 19 april 2017 @ 08:46:05 #87
70532 loveli
N
pi_170324399
:D!
crap in = crap out
pi_170326972
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 19:40 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ninja-edit.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
leef je vooral uit hoor, beetje discussie hier kan geen kwaad :P
pi_170327779
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 08:46 schreef loveli het volgende:
:D!
En hoe is het met jou dan? Moet jij niet weer eens wat lijstjes gaan posten, hmm?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_170329860
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 19:40 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ninja-edit.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
v1z! Hoe is het met je? :D
Ik ben een blij mens want ik kan weer fietsen. *O*
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_170333207
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 14:05 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

v1z! Hoe is het met je? :D
Ik ben een blij mens want ik kan weer fietsen. *O*
Wat had jij nou eigenlijk gedaan? Over een tuinhekje gestapt?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_170335103
Mijn lijstje:

O Griekse yoghurt met 1 appel, rozijnen en walnoten
L 2 boterhammen met oude kaas, 1 met pindakaas
T mineola
D rijst met gewokte groenten (courgette, sperziebonen, prei, paprika) en vega wokblokjes

Tips zijn welkom! De weegschaal blijft maar hetzelfde aangeven :+
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_170335820
Ik zal ook weer wat braver lijstjes doen.
Vandaag een kantoordagje. Tegen de gewoonte in niet 's ochtends hardgelopen want gister wat later naar bed.

• thee
• 2 handen drop
• 5 cacoafantasiesuikerwaters
• middageten:
* * fruitsalade (½ appel, ½ peer, ½ kiwi, ½ banaan, ½ sinaasappel)
* * bakje bonensalade (bonen, mais, rijst, mayonaise)
* * ½ komkommer
* * beker melk
• avondeten:
* * voor: erwtensoep met vlees
* * hoofd: pompoenpuree/stoofgroente/klein stukje karbonade
* * toe: stoofpeertjes met advocaat
• drank: 1 winterbok
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_170336600
quote:
14s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:40 schreef sigme het volgende:

[..]

Wat had jij nou eigenlijk gedaan? Over een tuinhekje gestapt?
Ik ging snowboarden maar ben niet zo'n talent geloof ik. :D
Resultaat was iig een gebroken elleboog en pols.
Nu bijna een week uit het gips en geniet weer van het kunnen typen met 10 vingers. O+
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_170337358
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 19:44 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Jup. Maar je lijf moet ook gewoon weer een beetje in de plooi komen.

Ik zit op 54 bij 1.68 en ik heb ook gewoon die hardnekkige lovehandles. (En hangbillen)

Ik denk dat je die punten vrij goed weg kan trainen met krachttraining. Alleen daar heb ik geen zin in. :D
Bedankt voor het welkom iedereen. Kan mobiel niet multiquoten, dus maar zo.

Maar inderdaad geen zin in krachttraining, lui aangelegd en druk genoeg overdag. Daarnaast aceeptatie dat mijn lichaam er anders ziet na zwangerschap. Ben op zich tevreden zo, maar het gaat zo lekker dat ik geen lovehandles ook wel heel fijn zou vinden.

Was bij mij puur een kwestie van instelling veranderen, niet de hele dag eten, niet eten tot je volvol ziet en af en toe een beetje trek is niet erg. Mocht ook wel, kind is inmiddels bijna 4 en heb eindelijk weer een beetje mijn lijf terug.
pi_170337551
Lijstje dan maar:

Kommetje volle yoghurt, appel
Twee bruine boterhammen met osseworst en boter
Half gebakje, mandarijn
Kipfilet, wortels en zoete aardappel uit de oven
pi_170338507
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 19:53 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Bedankt voor het welkom iedereen. Kan mobiel niet multiquoten, dus maar zo.

Maar inderdaad geen zin in krachttraining, lui aangelegd en druk genoeg overdag. Daarnaast aceeptatie dat mijn lichaam er anders ziet na zwangerschap. Ben op zich tevreden zo, maar het gaat zo lekker dat ik geen lovehandles ook wel heel fijn zou vinden.

Was bij mij puur een kwestie van instelling veranderen, niet de hele dag eten, niet eten tot je volvol ziet en af en toe een beetje trek is niet erg. Mocht ook wel, kind is inmiddels bijna 4 en heb eindelijk weer een beetje mijn lijf terug.
Hier 3 kinderen. Tja dat zie je aan mn lichaam. Maar mag het? Ik ben geen 18 meer enzo.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_170338563
Lijstje:
Kwark met whey
Stroopwafel
2 boterhammen met pate
Risotto met chorizo, italiaanse balletjes en wat kaas en pijnboompitten.

Ik moet ook mn hoofd omzetten van "er moet nog xx af", naar "zo is het goed".
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_170338736
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 20:29 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hier 3 kinderen. Tja dat zie je aan mn lichaam. Maar mag het? Ik ben geen 18 meer enzo.
Een ander lichaam hoort er ook gewoon bij, maar in mijn geval 26kg aankomen in je zwangerschap en er dan 3,5 jaar lang 14 bij houden was niet nodig. Vond het een tijd lang ook wel best allemaal, voel me nu toch wel een stuk beter in een jurkje of bikini.
pi_170338954
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 20:37 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Een ander lichaam hoort er ook gewoon bij, maar in mijn geval 26kg aankomen in je zwangerschap en er dan 3,5 jaar lang 14 bij houden was niet nodig. Vond het een tijd lang ook wel best allemaal, voel me nu toch wel een stuk beter in een jurkje of bikini.
Ik kwam 30 kilo aan en er bleef inderdaad zo'n 15 kilo hangen. Ik voel me beter nu het eraf is ondanks dat het toen ook prima was.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_170339792
Hier 2 kinderen...maar dat betekent voor mij niet dat ik genoegen wil nemen met minder dan ik met wat effort best kan bereiken ..maar dat is gewoon persoonlijk en snap een andere instelling ook best.

Lijstje vandaag
T: smart wafel en koffie
L: koffie en brood met pindapasta
T: yoghurt met honing
T: smart chips
D: bradworst, prei, aardappelen
S: half uur cardio en half uur kt
T: handje cashews
pi_170340530
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 20:45 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik kwam 30 kilo aan en er bleef inderdaad zo'n 15 kilo hangen. Ik voel me beter nu het eraf is ondanks dat het toen ook prima was.
Precies. Alleen geen borst meer over hier, dat is dan wel wat minder.
pi_170340565
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 21:27 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Precies. Alleen geen borst meer over hier, dat is dan wel wat minder.
Borsten?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_170340582
Oh die losse velletjes die alleen met wat duurder ondergoed nog toonbaar zijn.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_170340590
:O

[ Bericht 88% gewijzigd door V1z0R op 19-04-2017 21:44:58 ]
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_170340615
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 21:28 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Borsten?
Gelukkig nog wel meervoud ja :X
pi_170341022


[ Bericht 41% gewijzigd door V1z0R op 19-04-2017 21:44:17 ]
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_170341306
Waarom worden steeds berichten verwijderd?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_170341544
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 19:24 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

Nu bijna een week uit het gips en geniet weer van het kunnen typen met 10 vingers. O+
:D
pi_170346402
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 21:29 schreef V1z0R het volgende:
:O
He joh, zo hebben we niet veel aan je ;).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_170346404
Maar.. vandaag wel lekker hardgelopen. 't Is fris! -6 :o!
Ik mag zo de autoruiten krabben zag ik.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_170346673
quote:
6s.gif Op donderdag 20 april 2017 06:07 schreef sigme het volgende:
Maar.. vandaag wel lekker hardgelopen. 't Is fris! -6 :o!
Ik mag zo de autoruiten krabben zag ik.
Zo vroeg :o
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_170346752
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 07:47 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Zo vroeg :o
Ik spring om 5 uur uit bed en begin rond 5 over 5 met hardlopen. Behalve op vrijdag en zaterdag, dan is het meestal vroeger *)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_170346761
quote:
6s.gif Op donderdag 20 april 2017 07:58 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik spring om 5 uur uit bed en begin rond 5 over 5 met hardlopen. Behalve op vrijdag en zaterdag, dan is het meestal vroeger *)
Pfoe. Bewonderingswaardig!
Hoe laat ga je slapen? En wat voor werktijden heb je?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_170346811
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 07:59 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Pfoe. Bewonderingswaardig!
Hoe laat ga je slapen? En wat voor werktijden heb je?
• Ma/di/wo: om negen uur naar bed
• Do/vr: afhankelijk van hoe laat we op moeten tussen half acht en negen uur.

Als ik naar kantoor ga (diwodo) dan ben ik daar rond 6:45u.
Op vrijdag moet mijn liefste vaak vroeg beginnen en dan vertrekt hij vaak rond een uur of 3. 's Ochtends. Ik ga dan een uurtje hardlopen en begin dan rond 4 uur met thuiswerken, dus dan is mijn kantoordag rond 12 uur klaar. Zo kunnen thuiswerken is voor mij wel een uitkomst!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_170347647
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 21:48 schreef Ticootje het volgende:
Waarom worden steeds berichten verwijderd?
Sorry.

Kwam er eigenlijk op neer dat ik vond dat wanneer je vegan bent je juist moet gaan letten op je macro's. Veganisten hebben niet echt veel ruimte om hun eiwitten binnen te krijgen, laat staan een uitgebreid palet.

De rest was wat persoonlijk gezeik. Vroeger was ik gewend dat hier nog wel eens te plaatsen, maar met de huidige staat van het topic niet echt wenselijk leek me.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_170349292
misschien juist wel wenselijk. Daar was het topic toch oorspronkelijk voor.
Dat het een beetje is doodgevallen hier is zonde.

En sigme wat een tijden!

lijstje vandaag is een beetje ruk want vanmiddag tijdens de lunch richting klantlocatie en geen tijd voor tussendoortjes
o: havermout met melk
t: smart wafel
l: 2x brood met pindapasta
d: spaghetti bolognese
t nog iets
pi_170360780
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 09:23 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Sorry.

Kwam er eigenlijk op neer dat ik vond dat wanneer je vegan bent je juist moet gaan letten op je macro's. Veganisten hebben niet echt veel ruimte om hun eiwitten binnen te krijgen, laat staan een uitgebreid palet.

De rest was wat persoonlijk gezeik. Vroeger was ik gewend dat hier nog wel eens te plaatsen, maar met de huidige staat van het topic niet echt wenselijk leek me.
Topic is juist een beetje dood.
Ik zou gewoon posten wat je wilt posten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_170361559
quote:
7s.gif Op donderdag 20 april 2017 08:08 schreef sigme het volgende:

[..]

• Ma/di/wo: om negen uur naar bed
• Do/vr: afhankelijk van hoe laat we op moeten tussen half acht en negen uur.

Als ik naar kantoor ga (diwodo) dan ben ik daar rond 6:45u.
Op vrijdag moet mijn liefste vaak vroeg beginnen en dan vertrekt hij vaak rond een uur of 3. 's Ochtends. Ik ga dan een uurtje hardlopen en begin dan rond 4 uur met thuiswerken, dus dan is mijn kantoordag rond 12 uur klaar. Zo kunnen thuiswerken is voor mij wel een uitkomst!
Jeetje wat vroeg. Dan zit je echt in een heel ander ritme. Knap!
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_170361574
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:30 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
misschien juist wel wenselijk. Daar was het topic toch oorspronkelijk voor.
Dat het een beetje is doodgevallen hier is zonde.

En sigme wat een tijden!

lijstje vandaag is een beetje ruk want vanmiddag tijdens de lunch richting klantlocatie en geen tijd voor tussendoortjes
o: havermout met melk
t: smart wafel
l: 2x brood met pindapasta
d: spaghetti bolognese
t nog iets
Wat zijn die smart dingen steeds?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_170361583
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 09:23 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Sorry.

Kwam er eigenlijk op neer dat ik vond dat wanneer je vegan bent je juist moet gaan letten op je macro's. Veganisten hebben niet echt veel ruimte om hun eiwitten binnen te krijgen, laat staan een uitgebreid palet.

De rest was wat persoonlijk gezeik. Vroeger was ik gewend dat hier nog wel eens te plaatsen, maar met de huidige staat van het topic niet echt wenselijk leek me.
Ben jij vegan?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_170362525
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 20:24 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Ben jij vegan?
Nee hij reageerde op mij begrijp ik
pi_170362789
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 20:24 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Wat zijn die smart dingen steeds?
https://www.bodyenfitshop.nl/smart-waffles/
Meestal proteine rijke tussendoortjes en ook nog eens lekker.

Ow en vandaag kwam er nog kwark bij en handje cashews
pi_170369077
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 09:23 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Sorry.

Kwam er eigenlijk op neer dat ik vond dat wanneer je vegan bent je juist moet gaan letten op je macro's. Veganisten hebben niet echt veel ruimte om hun eiwitten binnen te krijgen, laat staan een uitgebreid palet.

De rest was wat persoonlijk gezeik. Vroeger was ik gewend dat hier nog wel eens te plaatsen, maar met de huidige staat van het topic niet echt wenselijk leek me.
Ik heb in het begin een paar dagen van mijn standaard vegan eetpatroon ingevuld in myfitnesspal en dat was best prima. Ja, ik heb niet 20 % van mijn voeding in eiwitten, maar wel 1.2 x mijn lichaamsgewicht en dat is goed.
Vandaag weer ingevuld, speciaal voor jou :P en nog steeds goed.

Sowieso.
Ik ben gestopt met kaas eten, maar kaas is voornamelijk vet en zout.
Ik lustte al geen kip. Vlees dat ik vroeger vaak kocht: spekjes, speklapjes, gehakt, slavinken. Niet het gezondste vlees, ik verlies er niets aan.
Ik koop soms nog een doosje eitjes, want ik heb geen zin om die nooit meer te eten.
Dan is het alleen yoghurt/kwark dat ik niet meer heb. Ik eet nu havermout met sojamelk in plaats van yoghurt met muesli. Soms in het weekend alsnog yoghurt.
Ik eet nu veel peulvruchten en noten. Ik supplementeer braaf B12 en D.
Ik heb niet het idee dat het nodig is om allerlei macro's bij te houden. Volgens mij gaat het echt gewoon goed.

Maar fijn dat je uitspreekt wat er is. Je hebt wel gelijk dat ik op moet blijven letten dat ik alles binnenkrijg.

Dat uitgebreide palet heb je misschien wel iets mee. Myfitnesspal zegt daar niets over. Ik weet niet of ik zo inderdaad alle aminozuren heb. Veganisme.org zegt dat je wel goed zit als je granen en peulvruchten combineert. Dat doe ik: havermout met sojamelk, brood met hummus, linzencurry met rijst.
pi_170375227
Waarom ging je eigenlijk over op vegan?

O: havermout met melk
T: ligt aan de tandarts..als het kan smart wafel
L: salade met tonijn
T: aardbeien
D: shit vergeten vlees uit te leggen bedenk ik me nu :') dus denk dat het pannekoeken worden.
S: kt
  vrijdag 21 april 2017 @ 11:32:44 #126
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_170378257
Lijstje van gisteren (moet weer normaal gaan doen :{w )

o. havermout + koffie
t. appel + minnealo oid + fruitreep
l. soep + salade
t. kwart reep chocolade (puur met noten)
d. groentecurry met rijst
t. dropjes + klein zakje chips + minibeetje jagermeister + 5 blokjes kaas

Edit: hmm, zo erg is dit nou ook weer niet. In mijn belevingswereld eet ik vreselijk slecht, maar dit is eigenlijk nog best acceptabel.

[ Bericht 9% gewijzigd door Tinkepink op 21-04-2017 12:36:52 ]
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_170381948
• 1 pak cracottes met boter
• 2 saucijzenbroodjes
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 21 april 2017 @ 18:06:21 #128
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_170385968
O: kwark met whey
L: salade met van alles
D: patat :')
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_170386355
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:05 schreef sigme het volgende:
• 1 pak cracottes met boter
• 2 saucijzenbroodjes
• pruimen met vette yoghurt
• avondeten:
voor: olijven & stukje stoofvlees
hoofd: courgettesoep
toe: stoofpeer/vlierbessensap-pudding met advocaat
• drank: 1 gulden draak

Uiteindelijk niet eens zo slecht voor een vrijdag, voor mijn doen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 21 april 2017 @ 19:29:20 #130
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_170387789
O. Havermout
T. Minneola
D. Kaasstengel + aardappelsalade
T. Saucijzenbroodje + zak dropjes
D. Nu pizza

Morgen echt normaal doen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_170388365
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 08:19 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Waarom ging je eigenlijk over op vegan?

O: havermout met melk
T: ligt aan de tandarts..als het kan smart wafel
L: salade met tonijn
T: aardbeien
D: shit vergeten vlees uit te leggen bedenk ik me nu :') dus denk dat het pannekoeken worden.
S: kt
Voor het milieu en dierenwelzijn. Om vlees en zuivel en eieren te produceren is zo veel water, energie, broeikasgas, dierenleed nodig. Zonder kan ook prima. Vooral kaas is eigenlijk niet goed, want daar is zo veel melk voor nodig, dus zo veel koeien en koeienvoer en kalfjes en water. Rundvlees is ook niet best voor het milieu. Maar soms een eitje of yoghurt of zo doe ik dus nog wel.

En omdat ik dus niet vegan leef omdat ik het niet kan hebben dat dieren doodgaan of zo, kan ik bij bijzondere gelegenheden nog steeds lekker doen wat ik wil. Vanavond friet babi pangang gehaald om te vieren dat ik twee weken labwerk-hel overleefd heb :D

Ik ben vast gruwelijk inconsequent enzo. Maar ieder beetje in de goede richting helpt de wereld denk ik. En mensen zijn allemaal inconsequent.

Viel het mee bij de tandarts? :*
pi_170388419
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:58 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik heb in het begin een paar dagen van mijn standaard vegan eetpatroon ingevuld in myfitnesspal en dat was best prima. Ja, ik heb niet 20 % van mijn voeding in eiwitten, maar wel 1.2 x mijn lichaamsgewicht en dat is goed.
Vandaag weer ingevuld, speciaal voor jou :P en nog steeds goed.

Sowieso.
Ik ben gestopt met kaas eten, maar kaas is voornamelijk vet en zout.
Ik lustte al geen kip. Vlees dat ik vroeger vaak kocht: spekjes, speklapjes, gehakt, slavinken. Niet het gezondste vlees, ik verlies er niets aan.
Ik koop soms nog een doosje eitjes, want ik heb geen zin om die nooit meer te eten.
Dan is het alleen yoghurt/kwark dat ik niet meer heb. Ik eet nu havermout met sojamelk in plaats van yoghurt met muesli. Soms in het weekend alsnog yoghurt.
Ik eet nu veel peulvruchten en noten. Ik supplementeer braaf B12 en D.
Ik heb niet het idee dat het nodig is om allerlei macro's bij te houden. Volgens mij gaat het echt gewoon goed.

Maar fijn dat je uitspreekt wat er is. Je hebt wel gelijk dat ik op moet blijven letten dat ik alles binnenkrijg.

Dat uitgebreide palet heb je misschien wel iets mee. Myfitnesspal zegt daar niets over. Ik weet niet of ik zo inderdaad alle aminozuren heb. Veganisme.org zegt dat je wel goed zit als je granen en peulvruchten combineert. Dat doe ik: havermout met sojamelk, brood met hummus, linzencurry met rijst.
^O^
Als toevoeging zou ik zink wel als supplement aanraden. Beetje een zekere tegenstander van de effecten die (niet gefermenteerde)sojaproducten hebben.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_170388536
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 19:53 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Voor het milieu en dierenwelzijn. Om vlees en zuivel en eieren te produceren is zo veel water, energie, broeikasgas, dierenleed nodig. Zonder kan ook prima. Vooral kaas is eigenlijk niet goed, want daar is zo veel melk voor nodig, dus zo veel koeien en koeienvoer en kalfjes en water. Rundvlees is ook niet best voor het milieu. Maar soms een eitje of yoghurt of zo doe ik dus nog wel.

En omdat ik dus niet vegan leef omdat ik het niet kan hebben dat dieren doodgaan of zo, kan ik bij bijzondere gelegenheden nog steeds lekker doen wat ik wil. Vanavond friet babi pangang gehaald om te vieren dat ik twee weken labwerk-hel overleefd heb :D

Ik ben vast gruwelijk inconsequent enzo. Maar ieder beetje in de goede richting helpt de wereld denk ik. En mensen zijn allemaal inconsequent.

Viel het mee bij de tandarts? :*
Mag ik dan vragen wat jij hebt gestemd bij het Oekraïne-referendum?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_170388683
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_170389151
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 20:01 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Mag ik dan vragen wat jij hebt gestemd bij het Oekraïne-referendum?
Voor
En jij? :P
pi_170389198
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 19:56 schreef V1z0R het volgende:

[..]

^O^
Als toevoeging zou ik zink wel als supplement aanraden. Beetje een zekere tegenstander van de effecten die (niet gefermenteerde)sojaproducten hebben.
Die onthoud ik, dankje.
Ik probeer nu sowieso wat zuiniger te zijn met tofu dan in het begin :D zodat de niet gefermenteerde soja die ik binnenkrijg alleen de sojamelk in mijn ontbijt is. Ik zal me eens inlezen over wat zink doet.
  Vis een optie? vrijdag 21 april 2017 @ 21:34:26 #137
70532 loveli
N
pi_170391360
quote:
7s.gif Op woensdag 19 april 2017 12:15 schreef sigme het volgende:

[..]

En hoe is het met jou dan? Moet jij niet weer eens wat lijstjes gaan posten, hmm?
Ja! Laatste paar dagen zat ik overal en nergens, dus rare lijstjes. Wel weer normaler dan na kerst (duurt 2 dagen, niet 2 maanden). Had een probleempje met teveel chocola overgehouden voor een toetje. Dat zit nu op plek zwemband. Jammer, want met kerst was ik 64 en een maand geleden 69. En dat is bij mij het verschil tussen wel of niet lekker in m'n vel (letterlijk en figuurlijk).

Komende week ook weer overal en nergens, maar ik heb een app die wil dat ik elke dag beloof geen suiker te eten. En het werkt nest aardig.
crap in = crap out
  vrijdag 21 april 2017 @ 22:33:31 #138
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_170392867
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 19:29 schreef Tinkepink het volgende:
O. Havermout
T. Minneola
D. Kaasstengel + aardappelsalade
T. Saucijzenbroodje + zak dropjes
D. Nu pizza

Morgen echt normaal doen.
En dat was meteen de laatste keer pizza. Was vergeten dat het ook brood met gist was :'). Nu buikpijn
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_170394012
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 19:56 schreef V1z0R het volgende:

[..]

^O^
Als toevoeging zou ik zink wel als supplement aanraden. Beetje een zekere tegenstander van de effecten die (niet gefermenteerde)sojaproducten hebben.
Wat bedoel je met die effecten van soja?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_170397345
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 20:25 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Voor
En jij? :P
Tegen natuurlijk :D
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 20:27 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Die onthoud ik, dankje.
Ik probeer nu sowieso wat zuiniger te zijn met tofu dan in het begin :D zodat de niet gefermenteerde soja die ik binnenkrijg alleen de sojamelk in mijn ontbijt is. Ik zal me eens inlezen over wat zink doet.
Zink is goed voor je hersenen. Niet gefermenteerde soja bevat een stofje die de opneembaarheid van zink flink vermindert.
Zelfde reden dat bonen moeten weken en zo.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_170398292
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 19:53 schreef Tele6 het volgende:

[..]

uitleg

Viel het mee bij de tandarts? :*
oke, die reden heb ik nog nooit gehoord om vegan te eten :)
maar, als je dan zelf kippen hebt die eieren leggen en een koe hebt die melk enzo geeft..dan zou je het wel allemaal gewoon willen/ kunnen eten? :)

tandarts viel mee, ik wou zonder verdoving vullen maar hij moest toch wel diep. Dus niks gevoeld

Zaterdag is qua eten altijd een aparte dag

o: kofffie 2 sneen brood met halva jam
s: paardrijles
late L: waarschijnlijk 2 broodje met brie en honing
d: asperges met ham en ei en krieltjes en mischien een glaasje wijn
pi_170402674
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 10:10 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

oke, die reden heb ik nog nooit gehoord om vegan te eten :)
maar, als je dan zelf kippen hebt die eieren leggen en een koe hebt die melk enzo geeft..dan zou je het wel allemaal gewoon willen/ kunnen eten? :)

tandarts viel mee, ik wou zonder verdoving vullen maar hij moest toch wel diep. Dus niks gevoeld

Zaterdag is qua eten altijd een aparte dag

o: kofffie 2 sneen brood met halva jam
s: paardrijles
late L: waarschijnlijk 2 broodje met brie en honing
d: asperges met ham en ei en krieltjes en mischien een glaasje wijn
Lekkere L en D :)

Grappig dat je daar nog nooit van gehoord hebt. De filterbubbel waar Facebook me inmiddels in gestopt heeft doet niet anders. Vegan eten puur vanwege dierenleed is zó 2016 :P

Ik denk niet dat ik zin zou hebben om de moeite te doen om kippen en een koe te houden :D
En eigenlijk zit je dan nog steeds met het probleem van waar laat je de haantjes en kalfjes, en de inefficiënte manier van voedsel omzetten in voedsel voor ons. Die koe eet niet alleen gras en een kip eet niet alleen restjes, daar gaat ook een hoop soja en granen en weetikwat in - kan ik net zo goed zelf meteen opeten :P
Maar het zou wel gezellig zijn. En ik zou de haantjes natuurlijk groot kunnen laten worden en dan opeten. Da's wat minder gezellig misschien. En wat een gedoe. Doe mij maar een moestuintje :P
  Vis een optie? zaterdag 22 april 2017 @ 15:58:53 #143
70532 loveli
N
pi_170405061
Haan kan toch in de soep? Heeft sigme ook niet het agressieve beest gedaan. 't Zal 'em leren!
crap in = crap out
pi_170407562
Ghehe nee dat snap ik, maar in theorie :p
Wen moestuin is wel makkelijker ja

Gister zo hard mijn rug n schouders getraind dat ik er vandaag hoofd pijn van heb omdat alles stijf is :')
pi_170408460
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 13:46 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Lekkere L en D :)

Grappig dat je daar nog nooit van gehoord hebt. De filterbubbel waar Facebook me inmiddels in gestopt heeft doet niet anders. Vegan eten puur vanwege dierenleed is zó 2016 :P

Ik denk niet dat ik zin zou hebben om de moeite te doen om kippen en een koe te houden :D
En eigenlijk zit je dan nog steeds met het probleem van waar laat je de haantjes en kalfjes, en de inefficiënte manier van voedsel omzetten in voedsel voor ons. Die koe eet niet alleen gras en een kip eet niet alleen restjes, daar gaat ook een hoop soja en granen en weetikwat in - kan ik net zo goed zelf meteen opeten :P
Maar het zou wel gezellig zijn. En ik zou de haantjes natuurlijk groot kunnen laten worden en dan opeten. Da's wat minder gezellig misschien. En wat een gedoe. Doe mij maar een moestuintje :P
Een normale koe eet wel alleen gras. Industriële plofkoe (vlees) of productiemachinekoe (melk) krijgen krachtvoer. Maar dat heeft een koe echt niet nodig.

Tip: als je zo af en toe toch iets dierlijk wil, zoek dan of je het ergens biologisch dynamisch kan vinden (keurmerk: Demeter). Dan weet je zeker dat de beesten ook geen krachtvoer gehad hebben. Je eet af en toe een ei toch? ( ^O^ )
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_170435341
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 18:34 schreef sigme het volgende:

[..]

Een normale koe eet wel alleen gras. Industriële plofkoe (vlees) of productiemachinekoe (melk) krijgen krachtvoer. Maar dat heeft een koe echt niet nodig.

Tip: als je zo af en toe toch iets dierlijk wil, zoek dan of je het ergens biologisch dynamisch kan vinden (keurmerk: Demeter). Dan weet je zeker dat de beesten ook geen krachtvoer gehad hebben. Je eet af en toe een ei toch? ( ^O^ )
Goed om te weten, dankje. Ik eet inderdaad om de zoveel tijd ei, dus biologisch dynamisch zal ik onthouden ^O^
En dat is dan een bezwaar minder om een koe te gaan houden ooit :P
  zondag 23 april 2017 @ 20:32:55 #147
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_170437884
Volgens mij kun je ook een koe kopen die blijft wonen bij de boer. Tot er genoeg mensen zijn dat al het vlees verdeeld kan worden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_170448213
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 20:32 schreef Ticootje het volgende:
Volgens mij kun je ook een koe kopen die blijft wonen bij de boer. Tot er genoeg mensen zijn dat al het vlees verdeeld kan worden.
Ik ken koopeenkoe. Die zijn redelijk biologisch (niet gecertificeerd). Er gaat wel graan/bietenpulp/bierborstel in, en je krijgt weinig garanties etc met betrekking tot weidegang / huisvesting en dergelijk. Niet dat ik denk dat er iets mis mee is hoor!

Als je (nog) meer belang hecht aan de omstandigheden waarin het rund heeft geleefd is vlees van natuurbeheerkuddes erg interessant. Van die Schotse hooglanders enzo. Er zijn landelijke en regionale leveranciers van. Ik ken deze : https://schotsehooglanders.nl
Doen tegenwoordig ook in varken en kip. Het zijn aardige lui.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 24 april 2017 @ 09:38:40 #149
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_170448426
Goede tip. Thanks.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_170448561
So dure kip hebben ze daar zeg :D

o: Havermout met melk
t: smartmuffin
l: kwark met whey, banaan en aardbei
t: ei
t: smartchips
s: KT
d: soep met stokbrood
  Vis een optie? maandag 24 april 2017 @ 10:13:59 #151
70532 loveli
N
pi_170448869
Supermarktkip krijgt voer waarvan de prijs wordt uitgedrukt in gewichtstoename per euro.

Echte kip (die niet na 6 weken uit het ei in een plastic bakje springt) heeft er wat meer tijd en wat meer voer voor nodig om een volwaardige kipfilet te worden.

En schijt ook meer, dus slechter voor het milieu oO<
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')