abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 1 april 2017 @ 13:34:14 #1
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169924068


SLOWCHAT TOPIC

Veelgestelde vragen
Wat ís Bitcoin nou eigenlijk?
Op de (officiële?) website van Bitcoin (bitcoin.org) vind je veel informatie over de Bitcoin. Ook vind je daar hoe je een wallet maakt, wat de valkuilen zijn, en nog veel meer informatie die voor beginners erg handig is om te weten.

Welke crypto-coins zijn er behalve Bitcoin nog meer?
Een overzichtje van alle crypto-coins vind je hier.
Een nog mooier overzicht vind je hier
Let op voor zogenaamde scamcoins; coins waar je niets aan hebt, en enkel de portemonnee van de oprichter/bedenker spekt.

Waar kan ik Bitcoins (ver)kopen?
1. Via een exchange (bijvoorbeeld bitstamp.net of btc-e.com). Voordelen: altijd kopen en verkopen tegen de marktprijs. Nadelen: duurt lang voor je geld op een exchange hebt staan, en je hebt te maken met soms hoge fees.
2. Via een site als bitonic.nl. Voordelen: je hebt direct je bitcoins en kunt afrekenen met iDEAL. nadelen: je betaalt doorgaans ietsje meer dan je op een exchange zou betalen.

Ik kan geen betaling versturen terwijl ik wel genoeg BTC in mijn wallet heb?
Bovenop je betaling komt (niet altijd automatisch!!!) nog een fee (van meestal 0,0001 BTC), houd er dus rekening mee dat je maximaal je saldo min de fee kunt overboeken. Je kan ook zonder fee overboeken, maar dan kan een overboeking dagen duren.

Welke exchanges zijn er?
Er zijn enkele grote exchanges:
Poloniex.com Een belangrijke exchange voor het traden van verschillende altcoins. (Grootste volume voor Ether)
btc-e.com: Handelen in de meest bekende coins; je moet minimaal 2000,- storten als je geld wil storten.
bitstamp.net: handelen in Bitcoin.
Yobit.net Een belangrijke exchange voor het traden van verschillende altcoins.
Bittrex Een belangrijke exchange voor het traden van verschillende altcoins.
Kraken Een Europese exchange voor Bitcoins en een klein aantal altcoins.
Coinbase Een Amerikaanse exchange voor Bitcoins.
BL3P Een Nederlandse exchange voor Bitcoins (op dit moment nog invite only).
OKcoin.com Een grote Chinese exchange.

Meer exchanges plus de marktposities vind je hier.

Hoe koop ik snel Ethereum of andere Altcoins?
Koop Bitcoins bij een site als bitonic.nl, stuur je Bitcoins naar een exchange (bijvoorbeeld btc-e, en 'ruil' ze daar in voor de coins die je wil.

Waar houden jullie de koersen in de gaten?
https://bitcoinwisdom.com (Hier een pagina met alle exchanges overzichten in één)
http://www.preev.com
http://coinmarketcap.com/

Ik heb Bitcoins verzonden, maar ze komen niet aan!
Zoek het nummer van je transactie op, of je persoonlijke Bitcoinadres als je je transactienummer niet kunt vinden. Vul die hier in de zoekbalk in, klik op Search, en kijk hoeveel keer je transactie is bevestigd.

Is het veilig al mijn coins op een exchange te laten staan?
Je geeft daarmee je coins in handen van iemand die je niet kent. Over het algemeen wordt in deze topicreeks iedereen op het hart gedrukt de coins in eigen beheer te houden. Er zijn voorbeelden te noemen van exchanges of online wallets die er plots met alle coins vandoor gingen, zonder ook maar een spoor achter te laten.

Populaire coins onder SC'ers:
ETH (Ethereum)
ORLY (waardeloze coin, gelanceerd door MaGNeT)
WAVES (Waves Platform)
BTC (Bitcoin) (deze ertussen zetten :') )
LISK (Lisk)
SOLAR (roislecxecoin)

100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169924575
M'n harddisk met alle coins erop is gecrasht ;(
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 1 april 2017 @ 14:04:45 #3
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169924689
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 14:00 schreef MaGNeT het volgende:
M'n harddisk met alle coins erop is gecrasht ;(
Gelukkig heb je een backup.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 1 april 2017 @ 14:11:27 #4
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_169924802
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 14:00 schreef MaGNeT het volgende:
M'n harddisk met alle coins erop is gecrasht ;(
Damn wtf, dat is eng
Spatieboos
  Eindredactie Games zaterdag 1 april 2017 @ 14:12:16 #5
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_169924822
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2017 14:04 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Gelukkig heb je een backup.
die heeft een fret opgegeten
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zaterdag 1 april 2017 @ 14:16:58 #6
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_169924913
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 14:00 schreef MaGNeT het volgende:
M'n harddisk met alle coins erop is gecrasht ;(
1 April :D
Toch?
pi_169926167
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2017 14:04 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Gelukkig heb je een backup.
1 April :+

Maar idd ook een back-up, meerdere + paper wallets
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 1 april 2017 @ 15:23:24 #8
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169926203
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 15:22 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

1 April :+

Maar idd ook een back-up, meerdere + paper wallets
Kijk uit voor die fret hè.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169926210
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 15:22 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

1 April :+

Maar idd ook een back-up, meerdere + paper wallets
Hehehe, aapie
[P]otverdorie
pi_169929975
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 13:32 schreef TourOfData het volgende:

[..]

Wees liever blij dat EdRaket z'n visie geeft. Die is in het verleden vaker valide gebleken.
Vooral na het feit een visie geven is nuttig. Veder vind ik het maar raar dat je eerst je vaarwel komt doen en vervolgens weer gewoon doorgaat met posten. Ik snap dat niet.

Over Visie gesproken, Grappig genoeg heb ik vorig jaar al een paar keer aangegeven Ripples een goede koop was met de lage koers. Niet anders dan negatief gebrom als reactie.

Hier kijkt met vaak of de gene die het advies geeft wel aardig wordt gevonden, zo niet is het bij voorbaat een slecht advies of visie.

Best raar eigenlijk.
pi_169930017
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 18:05 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Vooral na het feit een visie geven is nuttig. Veder vind ik het maar raar dat je eerst je vaarwel komt doen en vervolgens weer gewoon doorgaat met posten. Ik snap dat niet.

Over Visie gesproken, Grappig genoeg heb ik vorig jaar al een paar keer aangegeven Ripples een goede koop was met de lage koers. Niet anders dan negatief gebrom als reactie.

Hier kijkt met vaak of de gene die het advies geeft wel aardig wordt gevonden, zo niet is het bij voorbaat een slecht advies of visie.

Best raar eigenlijk.
Stel je aan.
  zaterdag 1 april 2017 @ 19:50:48 #12
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_169931794
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 11:13 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

M'n glazen bol zegt nog weinig :P

Maar hou zo'n topic wat in de gaten en als je denkt dat het goedkomt met zo'n project, koop er wat van in en HODL!
Oh, ik HODL al een tijdje AMP (ingekocht tussen 10 en 15k) en wellicht blijft dat nog een tijdje duren. Recentelijk ook wat in XRP gestopt (inkoopwaarde rondom 1950) en daarmee sta ik nu een paar virtuele procenten in de plus :+
pi_169931862
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 18:05 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Vooral na het feit een visie geven is nuttig. Veder vind ik het maar raar dat je eerst je vaarwel komt doen en vervolgens weer gewoon doorgaat met posten. Ik snap dat niet.

Over Visie gesproken, Grappig genoeg heb ik vorig jaar al een paar keer aangegeven Ripples een goede koop was met de lage koers. Niet anders dan negatief gebrom als reactie.

Hier kijkt met vaak of de gene die het advies geeft wel aardig wordt gevonden, zo niet is het bij voorbaat een slecht advies of visie.

Best raar eigenlijk.
Gast.... Als je mijn "vaarwel" van vorige week goed gelezen zou hebben, zou je beseffen dat ik in serious shit zit dus flikker aub op met dat je het niet snapt.

Sorry dat ik na een week reageer op een aantal opmerkingen dat men mijn advies mist...

Alleen reageren op iemand die men aardig vindt, durf ik te betwijfelen. Ik ben hier vaak genoeg kritisch geweest naar anderen en zeker met Katje vaak genoeg overhoop gelegen.

Sneu voor je dat men je advies niet serieus zou nemen.... Je verhaal heeft een hoog Calimero gehalte 8)7
pi_169934330
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 18:05 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Vooral na het feit een visie geven is nuttig. Veder vind ik het maar raar dat je eerst je vaarwel komt doen en vervolgens weer gewoon doorgaat met posten. Ik snap dat niet.

Over Visie gesproken, Grappig genoeg heb ik vorig jaar al een paar keer aangegeven Ripples een goede koop was met de lage koers. Niet anders dan negatief gebrom als reactie.

Hier kijkt met vaak of de gene die het advies geeft wel aardig wordt gevonden, zo niet is het bij voorbaat een slecht advies of visie.

Best raar eigenlijk.
Huilen joh.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_169935837
Vanaf volgende week ga ik de koersen van de afgelopen week met 100% nauwkeurigheid voorspellen!
pi_169939291
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2017 19:55 schreef edraket31 het volgende:

[..]

Gast.... Als je mijn "vaarwel" van vorige week goed gelezen zou hebben, zou je beseffen dat ik in serious shit zit dus flikker aub op met dat je het niet snapt.

Schelden moet je niet doen. Vertel eens duidelijk wat is je probleem? Er is nu geen duidelijk kader om het probleem in te schatten.
pi_169940308
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 01:57 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Schelden moet je niet doen. Vertel eens duidelijk wat is je probleem? Er is nu geen duidelijk kader om het probleem in te schatten.
Mijn probleem gaat je geen zak aan. Ik heb een korte uitleg gegeven die voor iedereen voldoende was behalve voor jou kennelijk.... Jammer voor je.

Misschien kun je beter aan je eigen probleem gaan werken ("boehoe, ik krijg hier te weinig respect").

Ik loop trouwens nergens te schelden, dus stel je niet zo aan....
  † In Memoriam † zondag 2 april 2017 @ 09:55:28 #18
230491 Zith
pls tip
pi_169940818
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 08:43 schreef edraket31 het volgende:

[..]

Mijn probleem gaat je geen zak aan. Ik heb een korte uitleg gegeven die voor iedereen voldoende was behalve voor jou kennelijk.... Jammer voor je.

Misschien kun je beter aan je eigen probleem gaan werken ("boehoe, ik krijg hier te weinig respect").

Ik loop trouwens nergens te schelden, dus stel je niet zo aan....
Ging je niet weg?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zondag 2 april 2017 @ 10:03:40 #19
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_169940896
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 15:22 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

1 April :+

Maar idd ook een back-up, meerdere + paper wallets
Goede _O-
Spatieboos
pi_169941094
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 09:55 schreef Zith het volgende:

[..]

Ging je niet weg?
Ach....Een lurker moet zich ermee bemoeien. Je opmerking draagt al net zoveel bij als die andere paar posts in het verleden :Z

Ik wordt ergens op aangesproken waar ik even op reageer, sorry hoor. Ben alweer weg.
pi_169941140
Iedereen even tot 10 telen voordat je reageert. Zegjes zijn nu wel gedaan. Let's get back to lief doen en het over onze geliefde crypto's hebben O+
[P]otverdorie
  zondag 2 april 2017 @ 10:30:18 #22
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_169941191
Wat is dit voor soap :{
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_169941256
Ripple gaat lekker. Denk dat ik die ook maar eens ga holden.
  zondag 2 april 2017 @ 10:37:56 #24
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_169941299
quote:
14s.gif Op zondag 2 april 2017 10:35 schreef Typisch het volgende:
Ripple gaat lekker. Denk dat ik die ook maar eens ga holden.
Ik wacht op de crash, koop ze dan in
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_169941315
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 10:37 schreef Sosa het volgende:

[..]

Ik wacht op de crash, koop ze dan in
Ik heb al wat. :+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')