Volgens mij geldt dat alleen maar als je meer dan eenmaal een onderdeel per race wisselt. Dus twee motoren wisselen betekent 2x10 plekken straf. Maar van alles 1 keer wisselen (max 25 plekken) betekent achteraan starten en wordt niet meegenomen naar de volgende race.quote:Op woensdag 5 april 2017 15:36 schreef Yashaaaaa het volgende:
En dit jaar nemen ze de straffen ook mee naar de volgende races toch? Dus niet van je krijgt 40 plaatsen straf maar dat boeit toch geen fuck.
Vechten jullie dat samen uit :pquote:Op woensdag 5 april 2017 15:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, ik maak er wel eentje vanavond. Heb van WEST wat afbeeldingen gekregen
Correctquote:Op woensdag 5 april 2017 15:38 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgens mij geldt dat alleen maar als je meer dan eenmaal een onderdeel per race wisselt. Dus twee motoren wisselen betekent 2x10 plekken straf. Maar van alles 1 keer wisselen (max 25 plekken) betekent achteraan starten en wordt niet meegenomen naar de volgende race.
Volgens mij is het zo:quote:Op woensdag 5 april 2017 15:39 schreef Hanschje het volgende:
[..]
Vechten jullie dat samen uit :p
[..]
Correct
1 motor wisselen +10 plekken
2de motor wisselen volgende race +5 plekken (als je hem niet volledig hebt kunnen inwisselen.
Je hebt PM.quote:
quote:Op woensdag 5 april 2017 17:01 schreef TagForce het volgende:
[..]
Volgens mij is het zo:
Als er meer dan 1 van hetzelfde PU element in 1 weekend wordt vervangen, dan krijg je daar straf voor, en mag alleen de laatst vervangen versie gebruikt worden in elk volgend weekend zonder extra straf.
Dus stel: Ik gebruik mijn 5e en 6e MGU-K in het 5e weekend, dan krijg ik daar 20 plekken straf voor. Ik mag dan voor de rest van het seizoen alleen van de 6e MGU-K gebruik maken zonder extra gridstraffen. Gebruik ik de 5e opnieuw dan krijg ik daar straf voor. De regels stellen echter niet welke straf ik daarvoor krijg. Voor de 5e en 6e krijg ik 10 plekken straf, maar alleen de eerste keer dat ik ze gebruik. De 5 plekken straf zijn voor elk ander element van de PU die ik vervolgens vervang.
Althans, zo lees ik Art 22.3e van de sporting regulations.
Volgens mij wat jij zegt. Dus niet meer zoals Hamilton deed in Belgie, omdat je toch een gridstraf gaat krijgen, maar gelijk 3 complete nieuwe powerunits monteren, zodat ze de volgende races weer voldoende in de pool hebt zitten.quote:A rule change has been made to prevent drivers stockpiling spare power unit elements. During any single event, if a driver introduces more than one of a power unit element that is subject to a grid penalty, only the last element fitted may be used at subsequent events without further penalty.
Dat kon bij mijn uitleg ook niet. Maar TagForce uitleg klopt met zoals het in de regels staat.quote:Op woensdag 5 april 2017 18:53 schreef Fer het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij wat jij zegt. Dus niet meer zoals Hamilton deed in Belgie, omdat je toch een gridstraf gaat krijgen, maar gelijk 3 complete nieuwe powerunits monteren, zodat ze de volgende races weer voldoende in de pool hebt zitten.
en terecht dat ze het zo geregeld hebben. McLaren had er ook een handje van om zulke dingen te doen. Maar ja, dat was omdat ze niet anders konden met die grasmaaier die ze achterin hebben liggen.quote:Op woensdag 5 april 2017 18:53 schreef Fer het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij wat jij zegt. Dus niet meer zoals Hamilton deed in Belgie, omdat je toch een gridstraf gaat krijgen, maar gelijk 3 complete nieuwe powerunits monteren, zodat ze de volgende races weer voldoende in de pool hebt zitten.
2015: belachelijk dat die gridstraffen mee gaan naar de volgende race als je ze niet kunt inlossen.quote:Op woensdag 5 april 2017 19:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en terecht dat ze het zo geregeld hebben. McLaren had er ook een handje van om zulke dingen te doen. Maar ja, dat was omdat ze niet anders konden met die grasmaaier die ze achterin hebben liggen.
Mee eens, en ik ben ook benieuwd of ze de regel waarin een stop en go penalty niet ingelast kan worden omgezet wordt in een gridstraf de volgende race toegepast gaat worden.quote:Op woensdag 5 april 2017 19:54 schreef Peterselieman het volgende:
Van de oplossingen die ze bedacht hebben is dit denk ik de beste
Dit klopt.quote:Op dinsdag 4 april 2017 21:48 schreef Geralt het volgende:
Volgens mij brak de ophanging rechtsvoor af bij het eerste tikje tegen de barrier. Vanaf daar staat dat wiel niet meer recht en daarom raakt ie de tweede barrier.
Leesvoer van James Allen.quote:Op woensdag 5 april 2017 22:10 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Dit klopt.
Wel vreemd dat Wehrlein, die lachend wegloopt bij die crash, nu 3 maanden later, ineens zo geblesseerd is dat hij niet kan racen, maar in Barcelona wel kon testen.
Ik denk dat er meer aan de hand is
Wehrlein heeft niet getest.quote:Op woensdag 5 april 2017 22:10 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Dit klopt.
Wel vreemd dat Wehrlein, die lachend wegloopt bij die crash, nu 3 maanden later, ineens zo geblesseerd is dat hij niet kan racen, maar in Barcelona wel kon testen.
Ik denk dat er meer aan de hand is
Maar er is wel meer aan de hand. Men had het er over dat hij terug in de auto komt als hij fit is, in Bahrein of Rusland. WTF manquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |