abonnement Unibet Coolblue
pi_169916455
Goedenavond,

Ik had even een vraagje over de de manier van becijfering in het hoger onderwijs bij exacte studies.

Ik heb zelf rechten gestudeerd, en het was praktisch gezien onmogelijk om een 10 te halen voor een tentamen, essay of praktische opdracht. Meestal lag dat eraan dat een antwoord op een juridische vraag vaak afhangt van de omstandigheden en je eigen zienswijzen/formulering. Er zat dus altijd een 'vage' factor in de beantwoording van vragen en becijfering van antwoorden. Ook had ik ook altijd het idee dat een 10 (of eigenlijk alles boven een 9) als een utopisch iets werd gezien door docenten (en dus ook studenten).

Mijn vriend studeert Computer Science in Brazilië en daar is het behalen van een 10 absoluut niet abnormaal. Ik vraag mij dus af hoe dat in Nederland zit. Zien jullie (exacte studenten) in de statistieken na jullie tentamen regelmatig een 10 langskomen? Of zal dit groot en deels aan het verschil per land/universiteit liggen?

Alvast bedankt voor de reacties.
  vrijdag 31 maart 2017 @ 23:10:04 #2
256666 leeell
I know you're lonely
pi_169916484
Beta studie > nee komt nooit voor. Misschien 1x meegemaakt dat iemand een foutloos tentamen maakt. Voor papers / opdrachten heb ik ook nog geen 9 meegemaakt of amper.
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_169916942
Nee, een 10 heb ik nog nooit meegemaakt tijdens werktuigbouwkunde. Een 9 wordt met hele grote uitzondering wel eens gehaald maar echt alles goed doen is zowat onmogelijk. Voor verlagen en projecten, die bèta studenten ook veel moeten maken, is een 10 zeer onwaarschijnlijk/onmogelijk want er kan altijd wel iets beter inderdaad.

Veel bèta studenten zijn al blij als het überhaupt een voldoende is (zeker tijdens de bachelor). Weet niet of je het niveau en manier van lesgeven in Brazilië wel kan vergelijken met Nederland.
pi_169917329