Leuk maar wat lawaaiig en inefficiënt met brandstofquote:Op zaterdag 1 april 2017 12:43 schreef Pajanus het volgende:
[..]
tja als je zo denkt, waarom geen turbine?
Die zijn er gewoon...quote:Op vrijdag 31 maart 2017 19:52 schreef silenthill het volgende:
Stel je voor dat ze een doorontwikkelde 750cc motor hadden gemaakt.
De 500cc 2-takt motoren liepen tegen het einde van hun ontwikkleing tegen de 13000 toeren, dus jouw veronderstelling klopt niet. Geloof wel dat ze niet veel hoger meer konden, aangezien ze al enige jaren op dat maximum toerental bleven hangen.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 20:14 schreef Fer het volgende:
Omdat ze techniek toch al hebben, is het goedkoper om een reeds ontwikkelde 1000cc 4takt aan te passen voor een motorfiets, dan een 2takt injectiemotor van 1000cc te ontwikkelen. Daarnaast emissie en verbruik.
En volgens mij komt die tweetakt ook niet boven de 10000 toeren, een viertakt wel, als je wil.
Inderdaad, waarom niet?quote:Op zaterdag 1 april 2017 12:43 schreef Pajanus het volgende:
[..]
tja als je zo denkt, waarom geen turbine?
De hijskraan op het platform waar ik werk heeft een 2 takt Detroit Diesel motor, met blower (mechanische compressor) erop.quote:Op zaterdag 1 april 2017 03:22 schreef derLudolf het volgende:
De Class 66 locomotieven die ook in NL rijden hebben trouwens tweetakt motoren. Zijn nog best nieuw
Nu moesten motoren boven de 800pk (geloof ik, zoiets) niet aan emissieeisen te voldoen tot voorkort en zo'n loc heeft 1500pk
Er zijn natuurlijk ook grote 2 takt diesels in vrachtwagens gezet. Wat te denken van de Detroit Diesel 71 en 92 series:quote:Op zondag 2 april 2017 18:35 schreef Straatcommando. het volgende:
Er zijn schepen met 2 takt motoren, maar ik ken daar het fijne niet van. Dat zijn iig totaal geen toerenbeukers.
Jay Leno heeft ook de Chrysler Turbine car:quote:
Die 71 serie noemen ze toch ook wel screaming jimmies?quote:Op maandag 3 april 2017 11:32 schreef matig het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk ook grote 2 takt diesels in vrachtwagens gezet. Wat te denken van de Detroit Diesel 71 en 92 series:
Of deze mooie Evinrude V8 buitenboordmotor:
die overigens in deze Volvo Amazon gepropt is:
Mooie geluidjes hoor
quote:Over the years, the 71 series has enjoyed a reputation for dependability and ease of maintenance. Due to their ubiquity and operating characteristics, inline models acquired a variety of nicknames from those who used and serviced them. Most common were "Screaming Jimmy" (Jimmy being trucker slang for GMC trucks) or "Rocky Mountain Humming Bird," which terms referred to the engine's sound at full throttle. Other nicknames include "Green Leaker" and "Driptroit Diesel," referring to the powerplants' factory color and propensity for leaking oil, from air box drains, on everything in or near the engine compartment. The V12 has been called the "Buzzin Dozen" due to the higher RPM needed for it to produce power and what sound it makes when the exhaust brake is on.
Die Detroit Diesel x71 series worden inderdaad screamers genoemd. Dingen leveren vergeleken met een 4-takt vrijwel geen koppel, je schakelt je letterlijk het leplazarus. De bruikbare koppelband is maar enkele honderden toeren maar zoals gezegd is zelfs in dat gebied het koppel bedroevend laag.quote:Op maandag 3 april 2017 11:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die 71 serie noemen ze toch ook wel screaming jimmies?
Niet gewoon zelf een bouwenquote:Op zondag 2 april 2017 19:18 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Of een V-1 Pulse Jet zo gaaf klinken die
2001 belde:quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |