abonnement Unibet Coolblue
pi_169923209
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2017 12:43 schreef Pajanus het volgende:

[..]

tja als je zo denkt, waarom geen turbine?
Leuk maar wat lawaaiig en inefficiënt met brandstof
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  zaterdag 1 april 2017 @ 12:55:49 #27
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_169923258
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 19:52 schreef silenthill het volgende:
Stel je voor dat ze een doorontwikkelde 750cc motor hadden gemaakt.
Die zijn er gewoon... :O

En ook wel meer dan dat.. een 1300cc twin bijv.. etc..
pi_169940177
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 20:14 schreef Fer het volgende:
Omdat ze techniek toch al hebben, is het goedkoper om een reeds ontwikkelde 1000cc 4takt aan te passen voor een motorfiets, dan een 2takt injectiemotor van 1000cc te ontwikkelen. Daarnaast emissie en verbruik.

En volgens mij komt die tweetakt ook niet boven de 10000 toeren, een viertakt wel, als je wil.
De 500cc 2-takt motoren liepen tegen het einde van hun ontwikkleing tegen de 13000 toeren, dus jouw veronderstelling klopt niet. Geloof wel dat ze niet veel hoger meer konden, aangezien ze al enige jaren op dat maximum toerental bleven hangen.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
  zondag 2 april 2017 @ 17:29:41 #29
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_169951385
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2017 12:43 schreef Pajanus het volgende:

[..]

tja als je zo denkt, waarom geen turbine?
Inderdaad, waarom niet?


:P
pi_169951873
Dat geluid van die turbine. :-)

Top van 260 mph.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 2 april 2017 @ 18:35:38 #31
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_169952865
Er zijn schepen met 2 takt motoren, maar ik ken daar het fijne niet van. Dat zijn iig totaal geen toerenbeukers.

Daarnaast is een 2 takt minder slijtvast, is de koppelkromme doorgaans niet geschikt voor straatgebruik en is het verbruik slechter. Ze leveren wel meer vermogen per CC in de meeste situaties. Dat is waarom je zo veel in de racerij en scooters zag.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_169953959
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_169958402
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2017 03:22 schreef derLudolf het volgende:
De Class 66 locomotieven die ook in NL rijden hebben trouwens tweetakt motoren. Zijn nog best nieuw :Y

Nu moesten motoren boven de 800pk (geloof ik, zoiets) niet aan emissieeisen te voldoen tot voorkort en zo'n loc heeft 1500pk :+
De hijskraan op het platform waar ik werk heeft een 2 takt Detroit Diesel motor, met blower (mechanische compressor) erop.
Zit op zich wel een mooi geluid in, maar wel errug veel lawaai.
pi_169967318
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 18:35 schreef Straatcommando. het volgende:
Er zijn schepen met 2 takt motoren, maar ik ken daar het fijne niet van. Dat zijn iig totaal geen toerenbeukers.
Er zijn natuurlijk ook grote 2 takt diesels in vrachtwagens gezet. Wat te denken van de Detroit Diesel 71 en 92 series:


Of deze mooie Evinrude V8 buitenboordmotor:


die overigens in deze Volvo Amazon gepropt is:


Mooie geluidjes hoor _O_
pi_169967402
quote:
7s.gif Op zondag 2 april 2017 17:29 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Inderdaad, waarom niet?


:P
Jay Leno heeft ook de Chrysler Turbine car:


Als je een keer een half uurtje over hebt moet je het filmpje helemaal kijken, wordt mooi in uitgelegd wat de uitdagingen met betrekking tot de productie en marketing waren en waarom het geen succes is geworden.
  Moderator maandag 3 april 2017 @ 11:47:40 #36
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169967684
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 11:32 schreef matig het volgende:

[..]

Er zijn natuurlijk ook grote 2 takt diesels in vrachtwagens gezet. Wat te denken van de Detroit Diesel 71 en 92 series:


Of deze mooie Evinrude V8 buitenboordmotor:


die overigens in deze Volvo Amazon gepropt is:


Mooie geluidjes hoor _O_
Die 71 serie noemen ze toch ook wel screaming jimmies?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_169967801
Nog wel meer namen blijkbaar:

quote:
Over the years, the 71 series has enjoyed a reputation for dependability and ease of maintenance. Due to their ubiquity and operating characteristics, inline models acquired a variety of nicknames from those who used and serviced them. Most common were "Screaming Jimmy" (Jimmy being trucker slang for GMC trucks) or "Rocky Mountain Humming Bird," which terms referred to the engine's sound at full throttle. Other nicknames include "Green Leaker" and "Driptroit Diesel," referring to the powerplants' factory color and propensity for leaking oil, from air box drains, on everything in or near the engine compartment. The V12 has been called the "Buzzin Dozen" due to the higher RPM needed for it to produce power and what sound it makes when the exhaust brake is on.
  Moderator maandag 3 april 2017 @ 11:53:57 #38
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169967856
Driptroit Diesel _O-

Vind het wel een gaaf geluid, die 71 series :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 3 april 2017 @ 13:40:39 #39
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_169970052
denk dat er ook heel veel autos getuned zouden worden enzo, 1500cc 2 takt gaat wel redelijk hard...
Lachen joh.
  maandag 3 april 2017 @ 14:29:07 #40
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_169971007
Evinrude maakt nog steeds tweetakt buitenboordmotoren. Die zijn behoorlijk zuining, en schijnen nog schoon te zijn ook.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_169975979
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 11:47 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Die 71 serie noemen ze toch ook wel screaming jimmies?
Die Detroit Diesel x71 series worden inderdaad screamers genoemd. Dingen leveren vergeleken met een 4-takt vrijwel geen koppel, je schakelt je letterlijk het leplazarus. De bruikbare koppelband is maar enkele honderden toeren maar zoals gezegd is zelfs in dat gebied het koppel bedroevend laag.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
  maandag 3 april 2017 @ 18:19:34 #42
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_169976092
Omdat je olie in de brandstof moet stoppen, of zeg ik nu iets stoms???

Ik heb nog wel zo'n Cita Gilera.....
pi_169976344
Omdat levensvatbaarheid van een powerunit van meer afhankelijk is dan enkel de topologie. Er zijn meer ontwerpen die levensvatbaar zijn. Maar de faalkans wanneer bestaande technieken overboord worden gekieperd om volledig bij 0 te beginnen is geen risico dat welke branche dan ook wil nemen. Volgens mij heeft Mazda het ook opgegeven met zijn rotary. En dat is niet omdat het niet voldoende werkte.
  maandag 3 april 2017 @ 19:03:28 #44
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_169977074
Rotary had een gigantisch probleem. Elke RX8 haalde de 80.000 km niet.

Net zoiets als de THP motoren nu.
De VAG/BMW/etc 1.4 motoren waren ook kansloos qua kettingen. Die haalden de 60.000 niet eens.
  maandag 3 april 2017 @ 19:07:41 #46
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_169977151
Laten we dat trouwens gewoon wankelmotoren noemen.
pi_169977270
Dat van die powerband, zou weleens verholpen kunnen worden door de roots-blower te vervangen met een electrische of electrisch geassisteerde turbo, zoals ze nu in de f1 gebruiken.
.
  maandag 3 april 2017 @ 19:25:33 #48
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_169977585
quote:
7s.gif Op zondag 2 april 2017 17:29 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Inderdaad, waarom niet?


:P
2001 belde:


TeKno in 2001:


Dit is een stuk leuker in 2001:
http://pnpzone.com/010535_kensteward/dj_ken_steward.htm
  dinsdag 4 april 2017 @ 18:28:12 #49
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_170000969
maar ts heeft wel gelijk, in bijvoorbeeld sportauto's zou het echt leuk zijn. Mazda mx5 bijv
Lachen joh.
pi_170001760
Op het gevaar af dat ik vloek in de kerk: is de doorontwikkeling van de 2-takt niet gewoon de 4-takt ?

Oprechte vraag, hoor.
Ik ben niet bepaald bekend met de historie van beide typen motoren. :@
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')