abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_169910836
registreer om deze reclame te verbergen
Waarom geen 2-takt meer?

Vroeger had je de Yamaha RF 500cc 2-takt motor. Veel vermogen voor cilinder inhoud. Top van over de 200 km en behoorlijke acceleratie.

Of de 180cc Runners. Lichte scooters met een hogere top en acceleratie dan de 4-takt motorscooters.

Stel je voor dat ze een doorontwikkelde 750cc motor hadden gemaakt.
Of een 1000cc 2-takt, dat zou echt vlammen. :-)

Voordelen: veel meer vermogen dan 4-takt.
Lichter in gewicht.
Geen kleppen stellen.

Nadelen:
Vermogen komt alleen bij hogere toeren vrij.
Benzineverbruik.
Meer slijtage.
Geen echt motor geluid.
Stank van 2-takt geur.
Slechter voor milieu. :-(
pi_169910882
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 19:52 schreef silenthill het volgende:
Waarom geen 2-takt meer?

......

Slechter voor milieu. :-(
Daarom dus
Beunhaas in hart en nieren
  vrijdag 31 maart 2017 @ 20:03:46 #3
256666 leeell
I know you're lonely
pi_169911105
quote:
Stank van 2-takt geur
wat....

er bestaat niks beters dan 2takt lucht

En terechte klacht

4takt :')
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_169911163
registreer om deze reclame te verbergen
Als we dat milieu even wegdenken.

De Yamaha RD 500 had 90 pk bij 9000 toeren.

Dan zit je met 1000 cc in de buurt van 200 pk bij doorontwikkeling. De RD komt immers uit 1984.

Toch jammer. Stomme milieu ook altijd :-)
  vrijdag 31 maart 2017 @ 20:08:54 #5
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_169911204
3.6 liter V8 noem ik redelijk doorontwikkeld..... :D.
And so is the past
pi_169911284
Auto of motor?
pi_169911339
registreer om deze reclame te verbergen
Omdat ze techniek toch al hebben, is het goedkoper om een reeds ontwikkelde 1000cc 4takt aan te passen voor een motorfiets, dan een 2takt injectiemotor van 1000cc te ontwikkelen. Daarnaast emissie en verbruik.

En volgens mij komt die tweetakt ook niet boven de 10000 toeren, een viertakt wel, als je wil.
.
  vrijdag 31 maart 2017 @ 20:14:46 #8
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_169911357
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 20:12 schreef silenthill het volgende:
Auto of motor?
Boot. ;).
And so is the past
pi_169911426
2-takt _O_

Maarja, smeerolie verbranden is wel een groot nadeel.
[b]Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:[/b]
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_169911648
Ach. Heb voor de hobby nog een 50 cc Honda MT staan. Paris Dakar uitvoering.

Ben van plan om er de bekende 70cc Zeta onder te hangen. Hoge druk kop.
Powerbox op spruitstuk. En om het af te ronden een 18 mm carb. 80cc bocht en einddemper.

Is leuk voor de binnendoor weggetjes. En snel langs file naar het strand.
pi_169913098
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 20:14 schreef Fer het volgende:
Omdat ze techniek toch al hebben, is het goedkoper om een reeds ontwikkelde 1000cc 4takt aan te passen voor een motorfiets, dan een 2takt injectiemotor van 1000cc te ontwikkelen. Daarnaast emissie en verbruik.

En volgens mij komt die tweetakt ook niet boven de 10000 toeren, een viertakt wel, als je wil.
Een tweetakt kan veeeeel meer toeren draaien door het ontbreken van het kleppenmechanisme.

De echte race motoren draaiden wel over de 20.000 toeren.

2 takt zal helaas nooit echt iets worden voor de wegmotoren, aangezien bij crossmotoren al om de 30 uur het bigend van de krukas vervangen moet worden. dat is om de 10 dagen op de weg rijden ofzo :') :')
Unne echte vent, riedt unne fendt.
Of unne eicher, net wat d'r op stal head stoan.
pi_169913127
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 19:52 schreef silenthill het volgende:
Waarom geen 2-takt meer?

Vroeger had je de Yamaha RF 500cc 2-takt motor. Veel vermogen voor cilinder inhoud. Top van over de 200 km en behoorlijke acceleratie.

Of de 180cc Runners. Lichte scooters met een hogere top en acceleratie dan de 4-takt motorscooters.

Stel je voor dat ze een doorontwikkelde 750cc motor hadden gemaakt.
Of een 1000cc 2-takt, dat zou echt vlammen. :-)

Voordelen: veel meer vermogen dan 4-takt.
Lichter in gewicht.
Geen kleppen stellen.

Nadelen:
Vermogen komt alleen bij hogere toeren vrij.
Benzineverbruik.
Meer slijtage.
Geen echt motor geluid.
Stank van 2-takt geur.
Slechter voor milieu. :-(
Je noemt de redenen zelf al.

Hogere kosten ivm slijtage en brandstofverbruik.
Slecht voor het milieu ivm brandstofverbruik en verbranden van tweetakt olie.

Daarbij komt dat dat toeren janken in het dagelijks verkeer niet bepaald comfortabel rijdt.
  vrijdag 31 maart 2017 @ 23:28:29 #13
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_169917036
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 20:14 schreef Fer het volgende:
Omdat ze techniek toch al hebben, is het goedkoper om een reeds ontwikkelde 1000cc 4takt aan te passen voor een motorfiets, dan een 2takt injectiemotor van 1000cc te ontwikkelen. Daarnaast emissie en verbruik.

En volgens mij komt die tweetakt ook niet boven de 10000 toeren, een viertakt wel, als je wil.
kan wel, maar de meeste grote 2 takten draaien iets van 12, werkt t best.
Lachen joh.
  vrijdag 31 maart 2017 @ 23:29:55 #14
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_169917078
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 21:14 schreef -niemand- het volgende:

[..]

Een tweetakt kan veeeeel meer toeren draaien door het ontbreken van het kleppenmechanisme.

De echte race motoren draaiden wel over de 20.000 toeren.

2 takt zal helaas nooit echt iets worden voor de wegmotoren, aangezien bij crossmotoren al om de 30 uur het bigend van de krukas vervangen moet worden. dat is om de 10 dagen op de weg rijden ofzo :') :')
de snelste 50cc's met roterende inlaten konden dat wel draaien in neutraal ja, ze hadden alleen 0.0 vermogen op dat punt. na de 16k zit er niet veel meer in.
Lachen joh.
  vrijdag 31 maart 2017 @ 23:49:10 #15
256666 leeell
I know you're lonely
pi_169917586
< Honda NSR70, powerband van 13k tot 18k.

Comfortabel? Misschien niet, maar wel een stuk leuker dan zo'n stofzuiger 4takt :r

2 takt *O*
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  zaterdag 1 april 2017 @ 00:45:03 #16
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_169918840
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_169919010
Ik weet niet of gewicht tegenwoordig nog zo'n issue is. Kijk naar de moderne motoren, zouden die heel veel lichter zijn in 2-takt uitvoering en zouden ze net zo robuust zijn als een 4-takt.

Een Kawasaki h2r haalt uit 998cc 310pk en weeg 210kg.

Uitstoot is overigens geen issue meer voor 2-takt. KTM komt zelfs met een 2-takt die voldoet aan de Euro4 normering. Envinrude heeft met de E-TEC G2 ook een zeer zuinig en schone 2-takt buitenboordmotor die voldoet aan de strenge emissie eisen, ze claimen zelfs dat ze schoner zijn dan een 4-takt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Revolution-NL op 01-04-2017 01:08:10 ]
pi_169919035
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 23:49 schreef leeell het volgende:
< Honda NSR70, powerband van 13k tot 18k.

Comfortabel? Misschien niet, maar wel een stuk leuker dan zo'n stofzuiger 4takt :r

2 takt *O*
Ik weet niet wat de powerband is van moderne 2 takts, maar vroeger was het gewoon helemaal ruk. Een plofmotor moet gewoon lekker constant koppel leveren over het hele toerengebied.

Dat gejengel en geschakel constant bij een 2 takt :|W

Ik heb ooit een RGV 250 gehad als circuitbakkie gehad , het ruikt en stuurt lekker maar de vermogensafgifte was om te huilen :{

Ik kan er wel van genieten _O_ :9~


[ Bericht 6% gewijzigd door Revolution-NL op 01-04-2017 01:14:08 ]
  Moderator zaterdag 1 april 2017 @ 03:22:30 #19
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169919984
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 00:56 schreef Revolution-NL het volgende:
zelfs met een 2-takt die voldoet aan de Euro4 normering.
Poeh Poeh, vrachtwagens voldoen al zeker twee jaar aan euro 6, euro 4 is best oud.

De Class 66 locomotieven die ook in NL rijden hebben trouwens tweetakt motoren. Zijn nog best nieuw :Y

Nu moesten motoren boven de 800pk (geloof ik, zoiets) niet aan emissieeisen te voldoen tot voorkort en zo'n loc heeft 1500pk :+
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_169920049
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 00:58 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ik weet niet wat de powerband is van moderne 2 takts, maar vroeger was het gewoon helemaal ruk. Een plofmotor moet gewoon lekker constant koppel leveren over het hele toerengebied.

Dat gejengel en geschakel constant bij een 2 takt :|W

Ik heb ooit een RGV 250 gehad als circuitbakkie gehad , het ruikt en stuurt lekker maar de vermogensafgifte was om te huilen :{

Ik kan er wel van genieten _O_ :9~

Nee joh, had vroeger een brommer met een 50cc am6 blok (redelijk modern denk ik). Tot 7000 toeren gebeurde er niet veel maar daarna was het blazen en met juist schakelen bleef je in die powerband. Heerlijk :9~
[b]Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:[/b]
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  zaterdag 1 april 2017 @ 08:39:35 #21
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_169920345
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 23:49 schreef leeell het volgende:
< Honda NSR70, powerband van 13k tot 18k.

Comfortabel? Misschien niet, maar wel een stuk leuker dan zo'n stofzuiger 4takt :r

2 takt *O*
eerder van 9 tot 13 me dunkt, een 2 takt zonder roterende inlaat gaat moeilijk boven de 14k
Lachen joh.
pi_169920530
Persoonlijk vind ik het maar klinken alsof die dingen een plastic uitlaat hebben.


Verder denk ik dat omdat nu een motorinhoud van 3 colablikjes voldoende is om een half voetbalteam naar de uitwedstrijd te brengen (C-Max 1.0) en de toekomst electrischer aan het worden is, er weinig behoefte zal zijn om nog met twewtakt verder te gaan.

[ Bericht 62% gewijzigd door Fer op 01-04-2017 09:31:04 ]
.
pi_169920665
Waarom niet meer wankelmotoren?

Die zijn nog gaver!

Wankel_Cycle.jpg
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_169922232
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2017 03:22 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Poeh Poeh, vrachtwagens voldoen al zeker twee jaar aan euro 6, euro 4 is best oud.

De Class 66 locomotieven die ook in NL rijden hebben trouwens tweetakt motoren. Zijn nog best nieuw :Y

Nu moesten motoren boven de 800pk (geloof ik, zoiets) niet aan emissieeisen te voldoen tot voorkort en zo'n loc heeft 1500pk :+
Euro 4 is pas sinds Januari 2017 verplicht voor nieuwe motoren en is dus lang geen vanzelfsprekendheid. Sterker nog, er zijn best wat modellen die per 2017 uit de showroom zijn gehaald omdat ze niet voldoen.
  zaterdag 1 april 2017 @ 12:43:29 #25
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_169923077
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 09:36 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Waarom niet meer wankelmotoren?

Die zijn nog gaver!

[ afbeelding ]
tja als je zo denkt, waarom geen turbine?
Lachen joh.
pi_169923209
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2017 12:43 schreef Pajanus het volgende:

[..]

tja als je zo denkt, waarom geen turbine?
Leuk maar wat lawaaiig en inefficiŽnt met brandstof
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  zaterdag 1 april 2017 @ 12:55:49 #27
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_169923258
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 19:52 schreef silenthill het volgende:
Stel je voor dat ze een doorontwikkelde 750cc motor hadden gemaakt.
Die zijn er gewoon... :O

En ook wel meer dan dat.. een 1300cc twin bijv.. etc..
pi_169940177
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 20:14 schreef Fer het volgende:
Omdat ze techniek toch al hebben, is het goedkoper om een reeds ontwikkelde 1000cc 4takt aan te passen voor een motorfiets, dan een 2takt injectiemotor van 1000cc te ontwikkelen. Daarnaast emissie en verbruik.

En volgens mij komt die tweetakt ook niet boven de 10000 toeren, een viertakt wel, als je wil.
De 500cc 2-takt motoren liepen tegen het einde van hun ontwikkleing tegen de 13000 toeren, dus jouw veronderstelling klopt niet. Geloof wel dat ze niet veel hoger meer konden, aangezien ze al enige jaren op dat maximum toerental bleven hangen.
Ik post slechts mijn mening. Daar kan je het mee eens zijn of niet.
  zondag 2 april 2017 @ 17:29:41 #29
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_169951385
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2017 12:43 schreef Pajanus het volgende:

[..]

tja als je zo denkt, waarom geen turbine?
Inderdaad, waarom niet?


:P
pi_169951873
Dat geluid van die turbine. :-)

Top van 260 mph.
  Moderator zondag 2 april 2017 @ 18:35:38 #31
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_169952865
Er zijn schepen met 2 takt motoren, maar ik ken daar het fijne niet van. Dat zijn iig totaal geen toerenbeukers.

Daarnaast is een 2 takt minder slijtvast, is de koppelkromme doorgaans niet geschikt voor straatgebruik en is het verbruik slechter. Ze leveren wel meer vermogen per CC in de meeste situaties. Dat is waarom je zo veel in de racerij en scooters zag.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_169953959
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_169958402
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2017 03:22 schreef derLudolf het volgende:
De Class 66 locomotieven die ook in NL rijden hebben trouwens tweetakt motoren. Zijn nog best nieuw :Y

Nu moesten motoren boven de 800pk (geloof ik, zoiets) niet aan emissieeisen te voldoen tot voorkort en zo'n loc heeft 1500pk :+
De hijskraan op het platform waar ik werk heeft een 2 takt Detroit Diesel motor, met blower (mechanische compressor) erop.
Zit op zich wel een mooi geluid in, maar wel errug veel lawaai.
pi_169967318
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 18:35 schreef Straatcommando. het volgende:
Er zijn schepen met 2 takt motoren, maar ik ken daar het fijne niet van. Dat zijn iig totaal geen toerenbeukers.
Er zijn natuurlijk ook grote 2 takt diesels in vrachtwagens gezet. Wat te denken van de Detroit Diesel 71 en 92 series:


Of deze mooie Evinrude V8 buitenboordmotor:


die overigens in deze Volvo Amazon gepropt is:


Mooie geluidjes hoor _O_
pi_169967402
quote:
7s.gif Op zondag 2 april 2017 17:29 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Inderdaad, waarom niet?


:P
Jay Leno heeft ook de Chrysler Turbine car:


Als je een keer een half uurtje over hebt moet je het filmpje helemaal kijken, wordt mooi in uitgelegd wat de uitdagingen met betrekking tot de productie en marketing waren en waarom het geen succes is geworden.
  Moderator maandag 3 april 2017 @ 11:47:40 #36
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169967684
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 11:32 schreef matig het volgende:

[..]

Er zijn natuurlijk ook grote 2 takt diesels in vrachtwagens gezet. Wat te denken van de Detroit Diesel 71 en 92 series:


Of deze mooie Evinrude V8 buitenboordmotor:


die overigens in deze Volvo Amazon gepropt is:


Mooie geluidjes hoor _O_
Die 71 serie noemen ze toch ook wel screaming jimmies?
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_169967801
Nog wel meer namen blijkbaar:

quote:
Over the years, the 71 series has enjoyed a reputation for dependability and ease of maintenance. Due to their ubiquity and operating characteristics, inline models acquired a variety of nicknames from those who used and serviced them. Most common were "Screaming Jimmy" (Jimmy being trucker slang for GMC trucks) or "Rocky Mountain Humming Bird," which terms referred to the engine's sound at full throttle. Other nicknames include "Green Leaker" and "Driptroit Diesel," referring to the powerplants' factory color and propensity for leaking oil, from air box drains, on everything in or near the engine compartment. The V12 has been called the "Buzzin Dozen" due to the higher RPM needed for it to produce power and what sound it makes when the exhaust brake is on.
  Moderator maandag 3 april 2017 @ 11:53:57 #38
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169967856
Driptroit Diesel _O-

Vind het wel een gaaf geluid, die 71 series :D
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  maandag 3 april 2017 @ 13:40:39 #39
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_169970052
denk dat er ook heel veel autos getuned zouden worden enzo, 1500cc 2 takt gaat wel redelijk hard...
Lachen joh.
  maandag 3 april 2017 @ 14:29:07 #40
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_169971007
Evinrude maakt nog steeds tweetakt buitenboordmotoren. Die zijn behoorlijk zuining, en schijnen nog schoon te zijn ook.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_169975979
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 11:47 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Die 71 serie noemen ze toch ook wel screaming jimmies?
Die Detroit Diesel x71 series worden inderdaad screamers genoemd. Dingen leveren vergeleken met een 4-takt vrijwel geen koppel, je schakelt je letterlijk het leplazarus. De bruikbare koppelband is maar enkele honderden toeren maar zoals gezegd is zelfs in dat gebied het koppel bedroevend laag.
Ik post slechts mijn mening. Daar kan je het mee eens zijn of niet.
  maandag 3 april 2017 @ 18:19:34 #42
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_169976092
Omdat je olie in de brandstof moet stoppen, of zeg ik nu iets stoms???

Ik heb nog wel zo'n Cita Gilera.....
pi_169976344
Omdat levensvatbaarheid van een powerunit van meer afhankelijk is dan enkel de topologie. Er zijn meer ontwerpen die levensvatbaar zijn. Maar de faalkans wanneer bestaande technieken overboord worden gekieperd om volledig bij 0 te beginnen is geen risico dat welke branche dan ook wil nemen. Volgens mij heeft Mazda het ook opgegeven met zijn rotary. En dat is niet omdat het niet voldoende werkte.
They are minerals.
  maandag 3 april 2017 @ 19:03:28 #44
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_169977074
Rotary had een gigantisch probleem. Elke RX8 haalde de 80.000 km niet.

Net zoiets als de THP motoren nu.
De VAG/BMW/etc 1.4 motoren waren ook kansloos qua kettingen. Die haalden de 60.000 niet eens.
  maandag 3 april 2017 @ 19:06:41 #45
2629 Juup©
Soms serieus (meestal niet).
  maandag 3 april 2017 @ 19:07:41 #46
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_169977151
Laten we dat trouwens gewoon wankelmotoren noemen.
pi_169977270
Dat van die powerband, zou weleens verholpen kunnen worden door de roots-blower te vervangen met een electrische of electrisch geassisteerde turbo, zoals ze nu in de f1 gebruiken.
.
  maandag 3 april 2017 @ 19:25:33 #48
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_169977585
quote:
7s.gif Op zondag 2 april 2017 17:29 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Inderdaad, waarom niet?


:P
2001 belde:
y2kjettbike3.jpg

TeKno in 2001:
bikesidefastinnov.jpg

Dit is een stuk leuker in 2001:
http://pnpzone.com/010535_kensteward/dj_ken_steward.htm
  dinsdag 4 april 2017 @ 18:28:12 #49
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_170000969
maar ts heeft wel gelijk, in bijvoorbeeld sportauto's zou het echt leuk zijn. Mazda mx5 bijv
Lachen joh.
  dinsdag 4 april 2017 @ 18:57:26 #50
7380 Treinhomo
2017: WTF is going on ?
pi_170001760
Op het gevaar af dat ik vloek in de kerk: is de doorontwikkeling van de 2-takt niet gewoon de 4-takt ?

Oprechte vraag, hoor.
Ik ben niet bepaald bekend met de historie van beide typen motoren. :@
Back to react
enough is enough
let me ask you a question;
what time is love ?
pi_170001962
quote:
17s.gif Op maandag 3 april 2017 19:06 schreef Juup© het volgende:

[..]

Niet gewoon zelf een bouwen :{w 8-)

Ja dat kan maar dan wel een goed design ja een 180 graden bocht erin slaat nergens op 8)7 8)7
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_170018358
er worden nog steeds tweetakt diesels gebouwd. Gewoon omdat er geen extra olie voor de smering nodig is en diesel toch wordt verbrand.
Meestal bij toepassingen die hoge bedrijfszekerheid vereist, zoals mobiele kranen en (kleine) noodaggregaten.
"To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize" -Voltaire
pi_170018593
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 19:03 schreef PluggieOD het volgende:
Rotary had Verbrandingsmotoren kunnen een gigantisch probleem hebben. Elke Sommige RX8 van voor 1996 haalde de 80.000 km niet.

ftfy.
They are minerals.
  woensdag 5 april 2017 @ 17:54:22 #54
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_170023134
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 14:05 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

ftfy.
Jij gaat me niet vertellen dat er ook maar een RX8 is met meer dan 100.000 op de originele motor.

Als je refereert naar de milieuvriendelijke 1.4 VAG en bv de milieuvriendelijke Franse THP 1.6 motoren. Dat is echt het toppunt van millieuvervuiling. Loopt in no time in puin. Hybriden zijn op een andere manier dodelijk voor millieu.
pi_170023613
Niet alles geloven wat op internet staat. Zover ik weet hebben alle TSI's in mijn omgeving het einde van de leasetermijn gehaald zonder grote problemen. Een setje bougies of een nieuwe bobine hier en daar. Het zal geen BMW M10 blokkie zijn, maar doe nou niet alsof ze allemaal na 5 jaar uit elkaar vallen.
.
  woensdag 5 april 2017 @ 23:58:18 #56
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_170033222
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 17:54 schreef PluggieOD het volgende:

[..]

Jij gaat me niet vertellen dat er ook maar een RX8 is met meer dan 100.000 op de originele motor.

Als je refereert naar de milieuvriendelijke 1.4 VAG en bv de milieuvriendelijke Franse THP 1.6 motoren. Dat is echt het toppunt van millieuvervuiling. Loopt in no time in puin. Hybriden zijn op een andere manier dodelijk voor millieu.
die zijn er wel, alleen met veel minder compressie dan gereviseerde.
Lachen joh.
  woensdag 5 april 2017 @ 23:59:13 #57
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_170033234
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 april 2017 18:57 schreef Treinhomo het volgende:
Op het gevaar af dat ik vloek in de kerk: is de doorontwikkeling van de 2-takt niet gewoon de 4-takt ?

Oprechte vraag, hoor.
Ik ben niet bepaald bekend met de historie van beide typen motoren. :@

deels ja, deels nee. zoek de verschillen eens op zou ik zeggen (kijk naar de racerij).
Lachen joh.
pi_170034009
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 14:05 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

ftfy.
Dat is dan de RX7 niet de RX8 :P
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_170036449
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 19:12 schreef Fer het volgende:
Dat van die powerband, zou weleens verholpen kunnen worden door de roots-blower te vervangen met een electrische of electrisch geassisteerde turbo, zoals ze nu in de f1 gebruiken.
Moeilijk, de bruikbare powerband van een 2-takt diesel is zeer beperkt en ligt tegen de redline van de motor, daar verander je in mijn ogen weinig mee door een andere turbo of blower te plaatsen.Een blower gebruik je juist om ook onder de powerband nog wat vermogen te hebben, een turbo gebruik je om het hoogtoeren vermogen op te krikken. De blower vervangen door een turbo zal dus volgens mij juist een negatief effect hebben.
Ik post slechts mijn mening. Daar kan je het mee eens zijn of niet.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')