Daarom dusquote:Op vrijdag 31 maart 2017 19:52 schreef silenthill het volgende:
Waarom geen 2-takt meer?
......
Slechter voor milieu. :-(
wat....quote:Stank van 2-takt geur
Een tweetakt kan veeeeel meer toeren draaien door het ontbreken van het kleppenmechanisme.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 20:14 schreef Fer het volgende:
Omdat ze techniek toch al hebben, is het goedkoper om een reeds ontwikkelde 1000cc 4takt aan te passen voor een motorfiets, dan een 2takt injectiemotor van 1000cc te ontwikkelen. Daarnaast emissie en verbruik.
En volgens mij komt die tweetakt ook niet boven de 10000 toeren, een viertakt wel, als je wil.
Je noemt de redenen zelf al.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 19:52 schreef silenthill het volgende:
Waarom geen 2-takt meer?
Vroeger had je de Yamaha RF 500cc 2-takt motor. Veel vermogen voor cilinder inhoud. Top van over de 200 km en behoorlijke acceleratie.
Of de 180cc Runners. Lichte scooters met een hogere top en acceleratie dan de 4-takt motorscooters.
Stel je voor dat ze een doorontwikkelde 750cc motor hadden gemaakt.
Of een 1000cc 2-takt, dat zou echt vlammen. :-)
Voordelen: veel meer vermogen dan 4-takt.
Lichter in gewicht.
Geen kleppen stellen.
Nadelen:
Vermogen komt alleen bij hogere toeren vrij.
Benzineverbruik.
Meer slijtage.
Geen echt motor geluid.
Stank van 2-takt geur.
Slechter voor milieu. :-(
kan wel, maar de meeste grote 2 takten draaien iets van 12, werkt t best.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 20:14 schreef Fer het volgende:
Omdat ze techniek toch al hebben, is het goedkoper om een reeds ontwikkelde 1000cc 4takt aan te passen voor een motorfiets, dan een 2takt injectiemotor van 1000cc te ontwikkelen. Daarnaast emissie en verbruik.
En volgens mij komt die tweetakt ook niet boven de 10000 toeren, een viertakt wel, als je wil.
de snelste 50cc's met roterende inlaten konden dat wel draaien in neutraal ja, ze hadden alleen 0.0 vermogen op dat punt. na de 16k zit er niet veel meer in.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 21:14 schreef -niemand- het volgende:
[..]
Een tweetakt kan veeeeel meer toeren draaien door het ontbreken van het kleppenmechanisme.
De echte race motoren draaiden wel over de 20.000 toeren.
2 takt zal helaas nooit echt iets worden voor de wegmotoren, aangezien bij crossmotoren al om de 30 uur het bigend van de krukas vervangen moet worden. dat is om de 10 dagen op de weg rijden ofzo
Ik weet niet wat de powerband is van moderne 2 takts, maar vroeger was het gewoon helemaal ruk. Een plofmotor moet gewoon lekker constant koppel leveren over het hele toerengebied.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 23:49 schreef leeell het volgende:
< Honda NSR70, powerband van 13k tot 18k.
Comfortabel? Misschien niet, maar wel een stuk leuker dan zo'n stofzuiger 4takt
2 takt
Poeh Poeh, vrachtwagens voldoen al zeker twee jaar aan euro 6, euro 4 is best oud.quote:Op zaterdag 1 april 2017 00:56 schreef Revolution-NL het volgende:
zelfs met een 2-takt die voldoet aan de Euro4 normering.
Nee joh, had vroeger een brommer met een 50cc am6 blok (redelijk modern denk ik). Tot 7000 toeren gebeurde er niet veel maar daarna was het blazen en met juist schakelen bleef je in die powerband. Heerlijkquote:Op zaterdag 1 april 2017 00:58 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik weet niet wat de powerband is van moderne 2 takts, maar vroeger was het gewoon helemaal ruk. Een plofmotor moet gewoon lekker constant koppel leveren over het hele toerengebied.
Dat gejengel en geschakel constant bij een 2 takt
Ik heb ooit een RGV 250 gehad als circuitbakkie gehad , het ruikt en stuurt lekker maar de vermogensafgifte was om te huilen
Ik kan er wel van genieten
eerder van 9 tot 13 me dunkt, een 2 takt zonder roterende inlaat gaat moeilijk boven de 14kquote:Op vrijdag 31 maart 2017 23:49 schreef leeell het volgende:
< Honda NSR70, powerband van 13k tot 18k.
Comfortabel? Misschien niet, maar wel een stuk leuker dan zo'n stofzuiger 4takt
2 takt
Euro 4 is pas sinds Januari 2017 verplicht voor nieuwe motoren en is dus lang geen vanzelfsprekendheid. Sterker nog, er zijn best wat modellen die per 2017 uit de showroom zijn gehaald omdat ze niet voldoen.quote:Op zaterdag 1 april 2017 03:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Poeh Poeh, vrachtwagens voldoen al zeker twee jaar aan euro 6, euro 4 is best oud.
De Class 66 locomotieven die ook in NL rijden hebben trouwens tweetakt motoren. Zijn nog best nieuw
Nu moesten motoren boven de 800pk (geloof ik, zoiets) niet aan emissieeisen te voldoen tot voorkort en zo'n loc heeft 1500pk
tja als je zo denkt, waarom geen turbine?quote:Op zaterdag 1 april 2017 09:36 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Waarom niet meer wankelmotoren?
Die zijn nog gaver!
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |