abonnement Unibet Coolblue
pi_169907224
Ik ben opzoek naar traineeships voor na mijn master. Bij veel bedrijven wordt een 2:1 degree gevraagd. Dit is een soort cijfer-eis. Alleen kan ik nergens vinden wat die cijfer-eis (ongeveer) is. Iemand enig idee?

Voorbeeldtekstje:
Minimum of 2:1 degree (or equivalent) from a university or a business school ideally in Business Administration, International Management or Economics
  Moderator vrijdag 31 maart 2017 @ 16:11:09 #2
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_169907411
Heb ik ook gevonden ja. Maar kan er geen specifieke informatie uithalen. Of zou je, omdat ik een master doe, sowieso aan die eis voldoen?
pi_169907550
Ik zou gewoon contact met ze opnemen en het ze vragen. Met wat voor cijfer hoop je je master af te ronden en wat voor gemiddelde had je voor je bachelor?
Ja doei.
pi_169907641
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 16:28 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zou gewoon contact met ze opnemen en het ze vragen. Met wat voor cijfer hoop je je master af te ronden en wat voor gemiddelde had je voor je bachelor?
Heb een hbo gedaan hiervoor, met 7,4 gemiddeld. Nu sinds februari bezig met de master, maar premaster ook met een 7,4 gemiddeld. Wil eigenlijk de master met minimaal 7,5 doen.
pi_169907714
In het VK zit 'officieel' geen verschil tussen hbo- en wo-opleidingen, maar je master zal gók ik wel voldoende zijn, aangezien niet iedereen in het VK een master doet: het bij een bachelor laten is hier veel normaler.

Dus je eventueel lager ingeschatte hbo-bachelor (university of applied sciences) maak je dan weer goed met je wo master. Maargoed, dat zul je ze echt zelf even moeten vragen :)
Ja doei.
pi_169910816
Heel toevallig had ik precies dezelfde vraag als jij vorige week: wat wordt er bedoeld met 2:1 cijfers??

Het meest duidelijke antwoord vond ik hier: (en ja het is echt de moeite waard om het even helemaal, aandachtig door te lezen)

https://www.google.nl/url(...)um_yVN-fQTSXUuKfpEtA

Waar op de laatste pagina in die oranje tabel ze met 2.i dus 2:1 bedoelen.
pi_169918163
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 19:51 schreef Banktoestel het volgende:
Heel toevallig had ik precies dezelfde vraag als jij vorige week: wat wordt er bedoeld met 2:1 cijfers??

Het meest duidelijke antwoord vond ik hier: (en ja het is echt de moeite waard om het even helemaal, aandachtig door te lezen)

https://www.google.nl/url(...)um_yVN-fQTSXUuKfpEtA

Waar op de laatste pagina in die oranje tabel ze met 2.i dus 2:1 bedoelen.
Thanks!
pi_170193308
Upper 2.1 is 7.5 of hoger. Dat is waar de meeste bedrijven naar vragen. First begint vanaf 8.0
pi_170194846
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 16:51 schreef Maramba het volgende:
Upper 2.1 is 7.5 of hoger. Dat is waar de meeste bedrijven naar vragen. First begint vanaf 8.0
Officieel wel, maar aangezien je in Engeland een First krijgt bij 70% van de punten (telling van 0-100%), kun je net zo goed gewoon je gemiddelde noemen en zeggen dat je "7,4 out of 10" hebt. Dat zij dat wat positiever inschatten dan in Nederland is prima, aangezien het niveau in Engeland lager ligt.
  donderdag 13 april 2017 @ 19:41:24 #11
419161 Chaes
Badr, BADR!
pi_170196500
2:1 degree is gewoon tussen de 7,5 en 8,0.
pi_170206546
Kijk ook wellicht eens hier naar... zou je eventueel ook altijd kunnen meesturen en dan verwijzen naar de conversie tabel.

https://www.nuffic.nl/en/(...)e-united-kingdom.pdf
pi_170212536
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 18:27 schreef Operc het volgende:

[..]

Officieel wel, maar aangezien je in Engeland een First krijgt bij 70% van de punten (telling van 0-100%), kun je net zo goed gewoon je gemiddelde noemen en zeggen dat je "7,4 out of 10" hebt. Dat zij dat wat positiever inschatten dan in Nederland is prima, aangezien het niveau in Engeland lager ligt.
Zo werkt t niet echt, bij grote bedrijven althans. Dan word je vaak gescreend door NLse medewerkers, waar dan de lat bij een 8.0 ligt. Voordeel is dat bijna niemand expliciet om een First vraagt, maar 7.5 is wel redelijk het minimum.

'Aangezien het niveau in Engeland lager ligt' zou ik niet echt zo generaliseren. Afhankelijk van waar je solliciteert worden bepaalde universiteiten verwacht. Bij de degelijke tot goede unis (Oxbridge, LSE, UCL, Imperial, Warwick, Bristol etc.) is een 70% halen vaak lastiger dan een 8,0 in Nederland.
pi_170217392
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 12:46 schreef Maramba het volgende:

[..]

Zo werkt t niet echt, bij grote bedrijven althans. Dan word je vaak gescreend door NLse medewerkers, waar dan de lat bij een 8.0 ligt. Voordeel is dat bijna niemand expliciet om een First vraagt, maar 7.5 is wel redelijk het minimum.

'Aangezien het niveau in Engeland lager ligt' zou ik niet echt zo generaliseren. Afhankelijk van waar je solliciteert worden bepaalde universiteiten verwacht. Bij de degelijke tot goede unis (Oxbridge, LSE, UCL, Imperial, Warwick, Bristol etc.) is een 70% halen vaak lastiger dan een 8,0 in Nederland.
Ja als er naar bepaalde universiteiten wordt gevraagd wel, maar het gemiddelde niveau ligt echt veel lager. Dat is niet erg, maar laat die bedrijven de omrekening maar doen, daar kom je nooit slechter uit dan wanneer je het zelf doet.
pi_170221271
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 16:48 schreef Operc het volgende:

[..]

Ja als er naar bepaalde universiteiten wordt gevraagd wel, maar het gemiddelde niveau ligt echt veel lager. Dat is niet erg, maar laat die bedrijven de omrekening maar doen, daar kom je nooit slechter uit dan wanneer je het zelf doet.
Bron?

De UK huisvest 5 universiteiten in de wereld top 20, en 19 in de top 100. Nederland heeft er 2 in de top 100.
pi_170221818
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 april 2017 19:45 schreef Maramba het volgende:

[..]

Bron?

De UK huisvest 5 universiteiten in de wereld top 20, en 19 in de top 100. Nederland heeft er 2 in de top 100.
Eigen ervaring. En in Engeland is geen onderscheid tussen hbo en uni, waardoor iedereen die in Nederland aan een universiteit een master haalt ver boven het gemiddelde in Engeland zit, omdat er daar ook universiteiten zijn die in principe hbo instellingen zijn. (Alleen kennen ze die term niet.)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')