abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  vrijdag 31 maart 2017 @ 15:00:02 #26
181667 Strani
ĦAmunt Valencia!
pi_169906055
registreer om deze reclame te verbergen
Het is heel onwaarschijnlijk dat je als burger zonder enige training alsnog opgeroepen wordt. Bovendien ziet oorlog er tegenwoordig heel anders uit en heeft het leger veel minder aan grote massa's soldaten.
pi_169906124
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 14:48 schreef Polenbatser het volgende:
Zwitserland heeft toch een dienstplicht voor hun eigen mannen? Ik vind het vrij ironisch dat je een land verlaat dat een opgeschorte dienstplicht heeft, maar gaat wonen in een land waar de mannen van dat land wel moeten komen opdraven. Maar goed, dat geldt niet voor jou, dus dan is het ok? In veel landen in Europa moet je gewoon een aantal maanden in dienst, of anders een sociale dienstplicht vervullen, Nederland is wat dat betreft helemaal zo slecht niet. Daarnaast lijkt het me sterk dat ze mensen gaan oproepen terwijl we gewoon een beroepsleger hebben.
Als je het goed leest gaat het mij niet alleen om de dienstplicht, alleen voor welk land je die vervuld. Als ik ooit de dienstplicht zou moeten vervullen (hoewel ik bezwaren heb voor het betalen van belasting in natura), zou ik het voor Zwitserland willen vervullen in de Zivildienst (vanwege de gewetensbezwaren die ik opnoemde). Ik weiger het leger in te gaan vanwege gewetensbezwaren, of diensten te vervullen voor een land waar ik toevallig alleen geboren ben. Dus daarom mij vraag. Als ik al mijn banden met nederland wil verbreken (het liefste ook paspoort inleveren, maar dan moet ik nog een aantal jaren wachten), waarom moet ik dan nog iets doen voor dat land? Daarom mijn vraag, of ik in geval van uiterste nood nog iets moet doen voor Nederland.

[ Bericht 1% gewijzigd door vragenisaltijdgoed op 31-03-2017 15:17:43 ]
  vrijdag 31 maart 2017 @ 15:28:33 #28
181667 Strani
ĦAmunt Valencia!
pi_169906471
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 15:05 schreef vragenisaltijdgoed het volgende:

[..]

Als je het goed leest gaat het mij niet alleen om de dienstplicht, alleen voor welk land je die vervuld. Als ik ooit de dienstplicht zou moeten vervullen (hoewel ik bezwaren heb voor het betalen van belasting in natura), zou ik het voor Zwitserland willen vervullen in de Zivildienst (vanwege de gewetensbezwaren die ik opnoemde). Ik weiger het leger in te gaan vanwege gewetensbezwaren, of diensten te vervullen voor een land waar ik toevallig alleen geboren ben. Dus daarom mij vraag. Als ik al mijn banden met nederland wil verbreken (het liefste ook paspoort inleveren, maar dan moet ik nog een aantal jaren wachten), waarom moet ik dan nog iets doen voor dat land? Daarom mijn vraag, of ik in geval van uiterste nood nog iets moet doen voor Nederland.
Waarom heb je eigenlijk zo'n hekel aan Nederland?
pi_169907302
quote:

[..]

Dus eigenlijk is je vraag hoe je het snel mogelijkst van Nederland afkomt? Ik vind je verhaal over de dienstplicht nogal tegenstrijdig namelijk. Ben nu eigenlijk ook wel erg benieuwd waarom je zo'n hekel hebt aan NL en op welke punten dat in Zwitserland anders is.
  vrijdag 31 maart 2017 @ 16:44:23 #30
162870 motorbloempje
Dr. SJW voor jou...
pi_169907776
Nou nou, wat een paniek.
Bovenstaande is mijn mening, ook wanneer er niet expliciet 'ik vind' of soortgelijk in de post vermeld staat. Oh, en zwarte piet is racisme.
pi_169907886
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 15:00 schreef Strani het volgende:
Het is heel onwaarschijnlijk dat je als burger zonder enige training alsnog opgeroepen wordt. Bovendien ziet oorlog er tegenwoordig heel anders uit en heeft het leger veel minder aan grote massa's soldaten.
Beetje kanonnenvoer is altijd handig.
pi_169907967
quote:
Daarom mijn vraag, of ik in geval van uiterste nood nog iets moet doen voor Nederland.
Als ze je onverhoopt oproepen, gebruik dan de magische combinatiesleutel S5. Onthoud de combinatie van deze ene letter en dit ene cijfer in deze preciese volgorde goed. Eens zal het van pas komen.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')