abonnement Unibet Coolblue
pi_169903466



Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

*link naar bronnen/videos:
1. Partijkartel
2. Uitzichtloze euro
3. Eberhard van der Laan

Een uitgebreidere visie over o.a. de EU, onderwijs, veiligheid, overheidsfinanciën en immigratie vind je op www.forumvoordemocratie.nl/standpunten.

Verkiezingsprogramma: Op de website hier te vinden (PDF)








Baudet/Hiddema is Batman/Alfred


[ Bericht 1% gewijzigd door KingRoland op 05-04-2017 19:36:31 ]
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 31 maart 2017 @ 12:38:22 #3
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169903558
Ik wil eerst wel eens weten wat de concrete plannen zijn voor ik dat ga overwegen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169903614
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 12:14 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Hm, ik doelde met "als je zo'n referendum laat plaatsvinden" op een mogelijk vervolgreferendum, waar de zin ervoor dus over gaat. Met (alleen al het opperen van) zo'n tweede referendum is er alle reden voor Bremainers en voor EU-behoeders om NIET tot een deal te komen. Onduidelijkheid = meer angst in UK voor een slecht toemomstscenario = nog meer roep om 2e referendum + meer steun voor Bremain.
Oh maar voor het referendum ging het Brexit-kamp al voor een "Neverendum" als dit zou mislukken. Niet iedereen kan even goed tegen zijn verlies. Maar de EU heeft het vertrek van de Britten al geaccepteerd, dan gaat het vooral om de manier waarop.

quote:
De EU heeft geen enkele "rationele" (voor jou betekent dat economisch zo ongeveer toch?) reden om moeilijk te doen over een fatsoenlijke deal. Enige reden om moeilijk te doen is zelfbehoud.
De EU staat gewoon open voor een deal zoals ook met andere partijen (lees Noorwegen en Zwitserland) is gesloten. Dat is ook gewoon een fatsoenlijke deal. Een deal waarbij de Britten slechts de lusten en geen lasten krijgt is geen redelijke deal, of wel?
pi_169903670
quote:
Fylax moet zuipen!
standaarddrinker
pi_169903856
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 12:41 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De EU staat gewoon open voor een deal zoals ook met andere partijen (lees Noorwegen en Zwitserland) is gesloten.
Bronnetje?
  vrijdag 31 maart 2017 @ 12:57:02 #7
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_169903865
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 12:45 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Fylax moet zuipen!
Lekker een paar groene knuppels soldaat maken. :Y)
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  vrijdag 31 maart 2017 @ 12:58:15 #8
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_169903891
De jeugd lekker op zomerkamp met Thierry. Ik zie het zo voor me.

Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  vrijdag 31 maart 2017 @ 13:06:52 #9
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_169904024
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 12:58 schreef Mani89 het volgende:
De jeugd lekker op zomerkamp met Thierry. Ik zie het zo voor me.

Ik mis de kisten bier :P
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  vrijdag 31 maart 2017 @ 13:09:09 #10
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_169904062
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 12:45 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Fylax moet zuipen!
Fylax heeft toegang tot een nieuw forum gekregen wat hij weer helemaal kan gaan vol spammen.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  vrijdag 31 maart 2017 @ 13:11:02 #11
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_169904097
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 13:06 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Ik mis de kisten bier :P
Bij Thierry zal je leren wijnproeven. Voor bierzuipen is daar echt geen plek.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_169904117
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 12:56 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Bronnetje?
Vrij algemeen wordt aangenomen dat de EU de (lucratieve) toegang tot de interne markt koppelt aan een aantal andere vrijheden zoals vrij verkeer van arbeid.

quote:
Verklaring Europese leiders

Na een informele top van 27 Europese staatshoofden en regeringsleiders in juni 2016 (zonder het Verenigd Koninkrijk) verklaarden zij:

-
Tot het Verenigd Koninkrijk (VK) de EU verlaat, blijft de EU-wetgeving van toepassing op dat land; zowel de rechten als de verplichtingen.
-
De terugtrekking van het VK uit de EU moet op ordelijke wijze worden georganiseerd, op basis van artikel 50. Het is aan de Britse regering de Europese Raad in kennis te stellen van het voornemen om de EU te verlaten. Dit moet zo snel mogelijk gebeuren. Er vinden geen onderhandelingen plaats vóór deze kennisgeving.
-
Zodra de kennisgeving is ontvangen, zal de Europese Raad richtsnoeren voor de onderhandelingen vaststellen. In het verdere proces spelen de Europese Commissie en het Europees Parlement hun rol zoals neergelegd in de Verdragen.
-
De leiders hopen dat het VK in de toekomst een hechte partner van de EU blijft. Voor toegang tot de interne markt van de EU moet het Verenigd Koninkrijk de vier vrijheden aanvaarden.
Over die "vier vrijheden" https://www.europa-nu.nl/id/vh7eg8yo94yo/vier_vrijheden

Dit is het raamwerk hoe de EU werkt. Ofwel het ene komt niet zonder het andere.
  vrijdag 31 maart 2017 @ 13:13:13 #13
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_169904143
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 13:11 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Bij Thierry zal je leren wijnproeven. Voor bierzuipen is daar echt geen plek.
Meerder malen geprobeerd om wijn te drinken, maar het is niet aan mij besteed :N
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 31 maart 2017 @ 13:17:15 #14
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169904200
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 12:45 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Fylax moet zuipen!
Mag niet
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169904218
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 12:38 schreef Nattekat het volgende:
Ik wil eerst wel eens weten wat de concrete plannen zijn voor ik dat ga overwegen.
Edmund Burke Stichting had/heeft ook een zomerschool voor zogenaamd getalenteerde jongeren hè. http://www.burkestichting.nl/nl/studenten/zomerschool

SDAP had vroeger (i.e. voor de oorlog) de AJC, zelfde laken een pak. Alleen was dat in de tijd van de verzuiling, toen iedere zuil wel een jeugdbeweging had.

In feite is het natuurlijk een klasje brainwashing.
I´m back.
pi_169904277
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 13:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Mag niet
Misschien hebben ze ook cola zonder prik
standaarddrinker
pi_169904504
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 13:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Edmund Burke Stichting had/heeft ook een zomerschool voor zogenaamd getalenteerde jongeren hè. http://www.burkestichting.nl/nl/studenten/zomerschool

SDAP had vroeger (i.e. voor de oorlog) de AJC, zelfde laken een pak. Alleen was dat in de tijd van de verzuiling, toen iedere zuil wel een jeugdbeweging had.

In feite is het natuurlijk een klasje brainwashing.
Veel meer partijen hebben een zomerschool, wat voorbeelden;
PvdA
https://js.nl/nieuws/kom-naar-de-zomerschool/
SP
https://rood.sp.nl/nieuws/2016/04/kom-naar-de-rood-zomerschool
CDA
https://www.cda.nl/steenk(...)-talent/zomerschool/
pi_169904530
quote:
O, kijk eens aan, nou ja, daar geldt hetzelfde voor: klasje brainwashing dus.
I´m back.
pi_169905586
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 13:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Vrij algemeen wordt aangenomen dat de EU de (lucratieve) toegang tot de interne markt koppelt aan een aantal andere vrijheden zoals vrij verkeer van arbeid.

[..]

Over die "vier vrijheden" https://www.europa-nu.nl/id/vh7eg8yo94yo/vier_vrijheden

Dit is het raamwerk hoe de EU werkt. Ofwel het ene komt niet zonder het andere.
Mja, nu dat de breuk er moet zijn alvorens verder te praten is het niet meer helemaal zeker natuurlijk, en Noorse PM zei dat details voor UK slechter zullen uitvallen dan voor Noorwegen. Maar dat de EU een Noorwegen/efta scenario zal goedkeuren, waarschijnlijk wel ja.

Het kromme is natuurlijk dat we de EU als noodzaak beschouwen om zogenaamd goede internationale FTAs af te kunnen dwingen, maar dat de vier vrijheden toch vooral op Europees grondgebied moeten gelden. Het vrije verkeer van personen/arbeid is amper van de grond gekomen, en waar dat wel het geval is leidt het eerder tot verdrukking dan tot een tegenstroom.

Waarom zo krampachtig volhouden aan dat soort zaken als het functioneert noch baat?

Wat is er tegen een FTA met de UK? Het kan met Oekraine, Turkije/MENA en Latijns Amerika, en EU ambtenaren spenderen nogal wat aan het opstellen van FTAs met de rest van de wereld, waarom zou het in vredesnaam niet ook met de UK kunnen? Wel lusten niet lasten is een wat holle frase, het draait er vooral om dat de EU gewoon vindt dat de UK de lasten (vrij verkeer van personen a.o.) moet dragen, maar nergens wordt duidelijk waarom dat niet voor de rest van de wereld geldt.

[ Bericht 0% gewijzigd door gekkewiebel op 31-03-2017 14:40:22 ]
pi_169905692
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 14:32 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Mja, nu dat de breuk er moet zijn alvorens verder te praten is het niet meer helemaal zeker natuurlijk, en Noorse PM zei dat details voor UK slechter zullen uitvallen dan voor Noorwegen. Maar dat de EU een Noorwegen/efta scenario zal goedkeuren, waarschijnlijk wel ja.

Het kromme is natuurlijk dat we de EU als noodzaak beschouwen om zogenaamd goede internationale FTAs af te kunnen dwingen, maar dat de vier vrijheden toch vooral op Europees grondgebied moeten gelden. Het vrije verkeer van personen/arbeid is amper van de grond gekomen, en waar dat wel het geval is leidt het eerder tot verdrukking dan tot een tegenstroom.

Waarom zo krampachtig volhouden aan dat soort zaken als het functioneert noch baadt?

Wat is er tegen een FTA met de UK? Het kan met Oekraine, Turkije/MENA en Latijns Amerika kan, en EU ambtenaren spenderen nogal wat aan het opstellen van FTAs met de rest van de wereld, waarom zou het in vredesnaam niet ook met de UK kunnen? Wel lusten niet lasten is een wat holle frase, het draait er vooral om dat de EU gewoon vindt dat de UK de lasten (vrij verkeer van personen a.o.) moet dragen, maar nergens wordt duidelijk waarom dat niet voor de rest van de wereld geldt.
Een FTA is prachtig maar de interne markt zoals we die in de EU kennen is veel verder geïntegreerd. En heeft voor de handel daardoor nog grotere voordelen. Het is niet voor niets dat het VK daar graag toegang tot blijft houden ;).
Maar het is ook niet meer dan logisch dat de EU voor toegang tot haar grootste pluspunt ook eisen stelt. Daarbij hoort vrij verkeer van arbeid eigenlijk gewoon bij een gezamenlijke interne markt.
Overigens is dat juist best aardig van de grond gekomen. In Nederland zorgde het er bijvoorbeeld voor dat tijdens de crisis onze werkloosheid minder hard steeg, immers de arbeidsmigranten zochten deels gewoon andere landen op om te gaan werken.
Maar ik snap ook wel dat vanuit een conservatief of protectionistisch oogpunt (zoals de FvD, PVV en SP hanteren) het gevoel leeft dat de nadelen overheersen.
pi_169906108
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 14:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Een FTA is prachtig maar de interne markt zoals we die in de EU kennen is veel verder geïntegreerd. En heeft voor de handel daardoor nog grotere voordelen. Het is niet voor niets dat het VK daar graag toegang tot blijft houden ;).
Maar het is ook niet meer dan logisch dat de EU voor toegang tot haar grootste pluspunt ook eisen stelt. Daarbij hoort vrij verkeer van arbeid eigenlijk gewoon bij een gezamenlijke interne markt.
Overigens is dat juist best aardig van de grond gekomen. In Nederland zorgde het er bijvoorbeeld voor dat tijdens de crisis onze werkloosheid minder hard steeg, immers de arbeidsmigranten zochten deels gewoon andere landen op om te gaan werken.
Maar ik snap ook wel dat vanuit een conservatief of protectionistisch oogpunt (zoals de FvD, PVV en SP hanteren) het gevoel leeft dat de nadelen overheersen.
Is me niet helemaal duidelijk wat je bedoelt met dat de UK toegang wil blijven hebben tot de interne markt. Zeg je dat ze tariefloos handel willen blijven drijven of dat ze open willen blijven staan voor vrij verkeer? Neem aan dat je het het eerste bedoelt. Toegang tot de Europese handelsmarkt is de gehele UK voor neem ik aan, maar laat het vrij verkeer nou juist een van de grote pijnpunten zijn. Of het probleem met vrij verkeer nu een onderbuikgevoel is of niet, mij lijkt dat de UK prima zelf kan bepalen wanneer ze mankracht nodig hebben, en de EU-lidstaten kunnen ook prima zelf bepalen wanneer ze UK mankracht nodig hebben. Dat arbeidsmigratie minder vlotjes zal lopen, soit. Maar je bent in ieder geval in staat om pijnpunten tegen te gaan zoals verdrukking, welfare shopping, en (in zoverre gerelateeerd hieraan) toenemende publieke spanningen.
pi_169906279
quote:
Ik heb nog nooit iets over gehoord. :D
  vrijdag 31 maart 2017 @ 15:23:06 #23
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169906385
quote:
Alle partijen - op de PVV na dan - hebben als het goed is een zomerschool. Dat is een van de kerntaken van het wetenschappelijk bureau om te organiseren. En partijen hebben weer een wetenschappelijk bureau nodig om subsidie te kunnen krijgen.

Nog even los van het gegeven dat die zomerscholen erg leuk en leerzaam zijn.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  vrijdag 31 maart 2017 @ 15:28:46 #24
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169906478
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 12:58 schreef Mani89 het volgende:
De jeugd lekker op zomerkamp met Thierry. Ik zie het zo voor me.

Baudet had vorig jaar eeen filmpje geplaatst van het zomerdingetje dat hij toen organiseerde. Dat is binnen de rechtse media viral gegaan. Was binnen een dag weer verwijderd.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  vrijdag 31 maart 2017 @ 15:33:53 #25
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_169906567
De EU is er natuurlijk bij gebaat om het GB zo moeilijk mogelijk te maken. Anders krijgen andere landen misschien het idee dat ze ook uit de EU kunnen stappen. Best logisch ook vanuit EU oogpunt.

Met de Grieken zijn destijds ook hele smerige spelletjes gespeeld om ze erin te houden.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_169906906
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 15:33 schreef Gohf046 het volgende:
De EU is er natuurlijk bij gebaat om het GB zo moeilijk mogelijk te maken. Anders krijgen andere landen misschien het idee dat ze ook uit de EU kunnen stappen. Best logisch ook vanuit EU oogpunt.

Met de Grieken zijn destijds ook hele smerige spelletjes gespeeld om ze erin te houden.
Ja toch? 99.999 zou zeggen "dat is toch geen geheim?" :')

Landen willen handelen, tuurlijk is het dan nodig dingen af te spreken, maar dat hoeft toch niet te betekenen dat landen hun zeggenschap verliezen over wie er in-/uitgaan, dat Griekenland per se de euro moeten vasthouden, dat een uitdijende ECB de geldprinter 24/7 laat loeien om de problemen die juist door verdere integratie zijn veroorzaakt maar het hoofd te bieden?

Meest rationele oplossing is om de status van EU-lidstaten te reduceren tot provincies. Het was geen toeval dat Juncker gister weer zo iets insinueerde: als Trump doorging met Brexit-praisen dan zou hij zich wel even gaan inmengen in de US om Texas af te laten splitsen. Maar of men zo'n toekomst wil, niet als je het ze expliciet vraagt. Dus doen we het stapje voor stapje, het hellend vlak argument is hierbij zeker geen drogreden.
pi_169907003
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 15:33 schreef Gohf046 het volgende:
De EU is er natuurlijk bij gebaat om het GB zo moeilijk mogelijk te maken. Anders krijgen andere landen misschien het idee dat ze ook uit de EU kunnen stappen. Best logisch ook vanuit EU oogpunt.
Ze zijn vooral gebaat bij behoud van kernwaarden van de unie. Zoals de vier genoemde vrijheden. Ze hebben in het verleden de Britten daarin al veel ruimte geboden. Dat ze die principes nu overeind houden is niet meer dan logisch. Vergeet ook niet dat een deel van de Brexitcampagne het Noorse of Zwitserse model propageerde. Met zo moeilijk mogelijk maken heeft het dus niet per sé te maken.
quote:
Met de Grieken zijn destijds ook hele smerige spelletjes gespeeld om ze erin te houden.
Vergeet niet dat zelfs op het hoogtepunt van de crisis de Griekse bevolking in ruime meerderheid voor blijven in de Euro en EU was. Ook niet heel gek want hyperinflatie is geen geweldig alternatief voor de bezuinigingen.
pi_169907122
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 15:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ze zijn vooral gebaat bij behoud van kernwaarden van de unie. Zoals de vier genoemde vrijheden. Ze hebben in het verleden de Britten daarin al veel ruimte geboden. Dat ze die principes nu overeind houden is niet meer dan logisch. Vergeet ook niet dat een deel van de Brexitcampagne het Noorse of Zwitserse model propageerde. Met zo moeilijk mogelijk maken heeft het dus niet per sé te maken.

[..]

Vergeet niet dat zelfs op het hoogtepunt van de crisis de Griekse bevolking in ruime meerderheid voor blijven in de Euro en EU was. Ook niet heel gek want hyperinflatie is geen geweldig alternatief voor de bezuinigingen.
Lekker aan het infuus hangen, beloftes maken. Slim gespeeld, de EU laat zich maar wat graag geld uit de zak kloppen om de eigen continuïteit te waarborgen.

En het referendum dan? Werd ook niet daar de 2/3e 'nee' beantwoord met een dikke middelvinger om vervolgens akkoord te gaan met nog meer bezuinigingen? :')

En waarom is de EU gebaat bij het behoud van de 4 vrijheden? Omdat de EU en jij van mening zijn dat dat beter is voor de economie?

En om maar eens minder vanuit de EU te redeneren: waarom is Nederland gebaat bij het redden van Griekenland? Dan kom je toch al heel gauw bij de fragiliteit van de EU uit?

[ Bericht 2% gewijzigd door gekkewiebel op 31-03-2017 16:16:28 ]
pi_169907304
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 11:20 schreef 99.999 het volgende:
Nee, een systeem van wel de lusten, niet de lasten zal niet geaccepteerd worden.
Dat hoor je ook wel vanuit het politbureau in Brussel.

"Ze willen wel de lusten, maar niet de lasten"
Blijkbaar erkennen ze in Brussel wel dat er lasten zijn aan de EU, en dat veel mensen daar problemen mee hebben.
Waarom doen ze daar dan niks aan ?
pi_169907574
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 16:13 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat hoor je ook wel vanuit het politbureau in Brussel.

"Ze willen wel de lusten, maar niet de lasten"
Blijkbaar erkennen ze in Brussel wel dat er lasten zijn aan de EU, en dat veel mensen daar problemen mee hebben.
Waarom doen ze daar dan niks aan ?
14.gif
  vrijdag 31 maart 2017 @ 16:34:56 #31
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169907643
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 16:13 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat hoor je ook wel vanuit het politbureau in Brussel.

"Ze willen wel de lusten, maar niet de lasten"
Blijkbaar erkennen ze in Brussel wel dat er lasten zijn aan de EU, en dat veel mensen daar problemen mee hebben.
Waarom doen ze daar dan niks aan ?
Je begrijpt dat er altijd lasten zijn als je iets voor elkaar wil krijgen? Bijvoorbeeld de belasting die betaald moet worden?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_169907646
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 16:13 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat hoor je ook wel vanuit het politbureau in Brussel.

"Ze willen wel de lusten, maar niet de lasten"
Blijkbaar erkennen ze in Brussel wel dat er lasten zijn aan de EU, en dat veel mensen daar problemen mee hebben.
Waarom doen ze daar dan niks aan ?
Gratis bier voor iedereen?
pi_169907647
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 16:13 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat hoor je ook wel vanuit het politbureau in Brussel.

"Ze willen wel de lusten, maar niet de lasten"
Blijkbaar erkennen ze in Brussel wel dat er lasten zijn aan de EU, en dat veel mensen daar problemen mee hebben.
Waarom doen ze daar dan niks aan ?
Goede dingen kosten toch ook geld. Het paradijs bestaat helaas niet.
pi_169907678
Hij bedoelt natuurlijk niet dat het niets mag kosten, maar dat de EU blijkbaar zelf het 'vrije verkeer' als last beschouwt. Waarom zou de UK anders niet gewoon wél toegang tot de markt mogen hebben zonder al die andere gekkigheid?
pi_169907800
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 16:37 schreef gekkewiebel het volgende:
Hij bedoelt natuurlijk niet dat het niets mag kosten, maar dat de EU blijkbaar zelf het 'vrije verkeer' als last beschouwt. Waarom zou de UK anders niet gewoon wél toegang tot de markt mogen hebben zonder al die andere gekkigheid?
Ze beschouwen de vier vrijheden als onlosmakelijk met elkaar verbonden. En in zo'n pakket zijn niet alle onderdelen voor iedereen even aantrekkelijk. Echter de combinatie heeft in totaal wel de meestemeerwaarde.
Dat is toch net even een andere insteek.
pi_169908128
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 16:46 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ze beschouwen de vier vrijheden als onlosmakelijk met elkaar verbonden. En in zo'n pakket zijn niet alle onderdelen voor iedereen even aantrekkelijk. Echter de combinatie heeft in totaal wel de meestemeerwaarde.
Dat is toch net even een andere insteek.
Ja precies. Maar waar zowat compleet Europe nu over valt, is juist de combinatie. Op papier klinkt het fantastisch, tot je ontdekt dat free movement of people er wel toe leidt dat Anis Amri na een aanslag lekker de trein kan pakken naar Italië en dat vluchtelingen gaan asielshoppen, maar dat het weinig helpt om werkloosheid in zuid Europa tegen te gaan.

Het is een andere insteek, absoluut. En natuurlijk mag je vinden/hopen dat het de beste insteek is. Maar er zijn misschien wel net zoveel mensen die er niet zo in geloven.
pi_169908215
Ik kreeg een mail dat ik vandaag al moet dokken voor de JFVD
pi_169908257
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 17:13 schreef JanCees het volgende:
Ik kreeg een mail dat ik vandaag al moet dokken voor de JFVD
Ga je ook op zomerkamp, misschien kom je dan fylax tegen.
  vrijdag 31 maart 2017 @ 17:22:22 #39
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_169908342
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 17:13 schreef JanCees het volgende:
Ik kreeg een mail dat ik vandaag al moet dokken voor de JFVD
Komt waarschijnlijk dat ze morgen moeten kunnen aantonen een x aantal leden te hebben, om in aanmerking te komen voor subsidie :)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_169908417
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 17:22 schreef Maraca het volgende:

[..]

Komt waarschijnlijk dat ze morgen moeten kunnen aantonen een x aantal leden te hebben, om in aanmerking te komen voor subsidie :)
Klopt, wel gek dat ze dat gister dan al niet vroegen.
  vrijdag 31 maart 2017 @ 17:37:28 #41
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_169908612
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 17:27 schreef JanCees het volgende:

[..]

Klopt, wel gek dat ze dat gister dan al niet vroegen.
Denk zat ze gisteren niet dachten aan het aantal leden te komen voor morgen _O-
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_169909588
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 17:27 schreef JanCees het volgende:

[..]

Klopt, wel gek dat ze dat gister dan al niet vroegen.
Logisch toch, zo snel mogelijk een positief persbericht verspreiden over het aantal leden zodat je weer extra aandacht (en dus extra leden) krijgt. Controleren om hoeveel serieuze aanmeldingen het gaat komt daarna wel een keer.
pi_169909756
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 16:13 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat hoor je ook wel vanuit het politbureau in Brussel.

"Ze willen wel de lusten, maar niet de lasten"
Blijkbaar erkennen ze in Brussel wel dat er lasten zijn aan de EU, en dat veel mensen daar problemen mee hebben.
Waarom doen ze daar dan niks aan ?
Hint: de chaos is beoogd.
pi_169910041
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 18:33 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Logisch toch, zo snel mogelijk een positief persbericht verspreiden over het aantal leden zodat je weer extra aandacht (en dus extra leden) krijgt. Controleren om hoeveel serieuze aanmeldingen het gaat komt daarna wel een keer.
Dat zal er wel mee te maken hebben denk ik
pi_169910632
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_169910806
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 17:13 schreef JanCees het volgende:
Ik kreeg een mail dat ik vandaag al moet dokken voor de JFVD
Heb betaald!
(she/her)
pi_169910831
Hoe weten ze trouwens dat ik het ben die betaald heeft :o
(she/her)
pi_169910862
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 19:52 schreef Fylax het volgende:
Hoe weten ze trouwens dat ik het ben die betaald heeft :o
Betaallink is persoonlijk
pi_169910912
quote:
:')

Ben overigens wel benieuwd hoe Baudet een waarnemend cdk wil laten kiezen door het volk.
  vrijdag 31 maart 2017 @ 20:27:01 #51
365082 IPA35
Patriarch
pi_169911678
Nobody gives a fuck om vrij verkeer van goederen, diensten en kapitaal. Maar die draconische verblijfsrichtlijn wil je gewoon van af.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_169912062
quote:
Niet zo netjes
pi_169912192
quote:
Pvv'ers :')
pi_169912409
Waarom moet het eigenlijk per se voor morgen?
(she/her)
pi_169912475
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 20:50 schreef Fylax het volgende:
Waarom moet het eigenlijk per se voor morgen?
Anders krijgen ze geen subsidie.
pi_169912604
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 20:52 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Anders krijgen ze geen subsidie.
Maar waar staat dat? Ik zie op de site van de overheid dat dat altijd in november geregeld wordt.
(she/her)
pi_169912842
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 20:57 schreef Fylax het volgende:

[..]

Maar waar staat dat? Ik zie op de site van de overheid dat dat altijd in november geregeld wordt.
Hier in de comments. :D
pi_169912905
ik twijfel. ik ben in juni weer te oud voor de jongeren afdeling
pi_169914148
(she/her)
  vrijdag 31 maart 2017 @ 21:52:26 #60
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_169914250
quote:
Lekker wijf. Ga je die proberen te fixen Fylax?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  vrijdag 31 maart 2017 @ 23:04:42 #61
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_169916336
Wie is al lid van de jongerentak?
pi_169916416
Ik wil nu eigenlijk ook wel lid worden. :9 :9~
pi_169916943
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 23:07 schreef 6star6lord6 het volgende:
Ik wil nu eigenlijk ook wel lid worden. :9 :9~
doe dan
(she/her)
pi_169917971
quote:
Wat zou die knul geantwoord hebben op de vraag "zou je 'm doen?"
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 1 april 2017 @ 00:07:42 #65
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169918045
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 23:04 schreef KingRoland het volgende:
Wie is al lid van de jongerentak?
Wacht nog steeds op concrete plannen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169920380
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2017 00:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wacht nog steeds op concrete plannen.
:z :z :z
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_169920491
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2017 00:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wacht nog steeds op concrete plannen.
Lid worden en dan meehelpen die concrete plannen te maken.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_169924588
Mekkeren over Trump die een mening heeft over de EU en Brexit, maar ondertussen (1) UK opsplitsing aanwakkeren, Juncker wil wel los met Schotland praten, (2) dreigen met het losweken van Texas/Ohio in de US en (3) Gibraltar zo ongeveer soeverein te verklaren van de UK

Hypocrisie ten top dit. Baudet, doe er wat aan ;(
pi_169925193
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 19:55 schreef 99.999 het volgende:

[..]

:')

Ben overigens wel benieuwd hoe Baudet een waarnemend cdk wil laten kiezen door het volk.
Ik snap het gezeik daarover ook niet. Hij is tijdelijk waarnemend CvdK om de continuïteit te waarborgen. Als er iemand geschikt is voor zo'n functie dan is het wel een ex-burgemeester van een grote stad.

Op de vacature voor CvdK kun je gewoon solliciteren: https://www.rijksoverheid(...)-provincie-groningen
Eind dit jaar zal er wel zo'n vacature voor de CvdK in Drenthe beschikbaar komen.

Wat wel FvD dan, een willekeurige mien van de straat aanwijzen als CvdK ofzo?
  zondag 2 april 2017 @ 08:09:08 #70
403665 Tocqueville
Rustig blijven
pi_169940162
Haha, Anne Fleur wil wat doen tegen het partijkartel: http://www.geenstijl.nl/m(...)rdt_lid_van_fvd.html
  zondag 2 april 2017 @ 08:46:43 #71
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169940322
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 17:16 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Ga je ook op zomerkamp, misschien kom je dan fylax tegen.
Fylax is veel te bang daar Anders-Fleur tegen te komen met een rifle
Laffe huichelaar
pi_169941215
Baudet bij Harry Mens zometeen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_169941576
Ik kan niet kijken, laat maar weten wat ie te zeggencheeft
(she/her)
pi_169941621
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 21:52 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Lekker wijf. Ga je die proberen te fixen Fylax?
Fylax ging met Annezeur, of waren dat indianenverhalen?
I´m back.
pi_169941630
quote:
2s.gif Op zondag 2 april 2017 10:32 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Baudet bij Harry Mens zometeen.
En dat is op welke zender?

RTL7 dus, nu een volkszanger bij Harry? :').

PS is Terry al geweest? Of bewaart-ie die voor het laatst?

[ Bericht 9% gewijzigd door Ryan3 op 02-04-2017 11:07:13 ]
I´m back.
pi_169941662
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 10:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Fylax ging met Annezeur, of waren dat indianenverhalen?
Dat is natuurlijk een geintje
(she/her)
pi_169941672
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 11:00 schreef Fylax het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk een geintje
Indianenverhalen dus?
I´m back.
pi_169941718
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 april 2017 14:34 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Ik snap het gezeik daarover ook niet. Hij is tijdelijk waarnemend CvdK om de continuïteit te waarborgen. Als er iemand geschikt is voor zo'n functie dan is het wel een ex-burgemeester van een grote stad.

Op de vacature voor CvdK kun je gewoon solliciteren: https://www.rijksoverheid(...)-provincie-groningen
Eind dit jaar zal er wel zo'n vacature voor de CvdK in Drenthe beschikbaar komen.

Wat wel FvD dan, een willekeurige mien van de straat aanwijzen als CvdK ofzo?
De vice-CdK? Die is er toch wel, zelfde als loco-burgemeester?
I´m back.
pi_169941923
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 10:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En dat is op welke zender?

RTL7 dus, nu een volkszanger bij Harry? :').

PS is Terry al geweest? Of bewaart-ie die voor het laatst?
Op het laatst denk ik ja. Nu Leon de Winter die allemaal dingen zegt die precies in het FVD straatje passen... Thierry druk aan het knikken en glimlachen _O-
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_169941932
Ik kijk nu ook, Thierry dus nog niet geweest?
(she/her)
pi_169941936
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 11:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Op het laatst denk ik ja. Nu Leon de Winter die allemaal dingen zegt die precies in het FVD straatje passen... Thierry druk aan het knikken en glimlachen _O-
Ja, 1 op 1 Terry idd, die zit ook te knikken.
I´m back.
pi_169941940
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 11:17 schreef Fylax het volgende:
Ik kijk nu ook, Thierry dus nog niet geweest?
Nee, nog niet.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_169941986
Die De Winter zou een goeie FOK!ker zijn, zeg, die heeft overal verstand van.....
I´m back.
  zondag 2 april 2017 @ 11:24:26 #84
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169942048
quote:
10s.gif Op zondag 2 april 2017 11:20 schreef Ryan3 het volgende:
Die De Winter zou een goeie FOK!ker zijn, zeg, die heeft overal verstand van.....
Ik vermoed dat hij een account heeft en uitsluitend in NWS post.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_169942091
quote:
10s.gif Op zondag 2 april 2017 11:20 schreef Ryan3 het volgende:
Die De Winter zou een goeie FOK!ker zijn, zeg, die heeft overal verstand van.....
Hebben ze Filip ook uitgenodigd?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_169942106
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 11:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De vice-CdK? Die is er toch wel, zelfde als loco-burgemeester?
Uiteraard maar dat is echt voor de korte termijn. Als het zoals nu om meer dan een half jaar gaat is het aanwijzen van een waarnemer gebruikelijk. Ook bij burgemeesters.
pi_169942129
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 april 2017 14:34 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Ik snap het gezeik daarover ook niet. Hij is tijdelijk waarnemend CvdK om de continuïteit te waarborgen. Als er iemand geschikt is voor zo'n functie dan is het wel een ex-burgemeester van een grote stad.

Op de vacature voor CvdK kun je gewoon solliciteren: https://www.rijksoverheid(...)-provincie-groningen
Eind dit jaar zal er wel zo'n vacature voor de CvdK in Drenthe beschikbaar komen.

Wat wel FvD dan, een willekeurige mien van de straat aanwijzen als CvdK ofzo?
Wat ze wel willen en hoe dan, is over het algemeen wat vaag. Ze weten geloof ik vooral wat ze niet willen :P.
pi_169942150
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 11:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Uiteraard maar dat is echt voor de korte termijn. Als het zoals nu om meer dan een half jaar gaat is het aanwijzen van een waarnemer gebruikelijk. Ook bij burgemeesters.
Ja, alleen de termijn moet toch niet volgemaakt worden als een cdK opstapt. Maw je kunt toch meteen de eerste werkdag daarna een sollicitatieprocedure starten? Duurt dat langer dan een half jaar voordat je iemand gestrikt hebt?
I´m back.
pi_169942153
quote:
7s.gif Op zondag 2 april 2017 11:26 schreef nostra het volgende:

[..]

Hebben ze Filip ook uitgenodigd?
Die komt ideologisch wel voor een leuk deel overeen natuurlijk :P
pi_169942205
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 11:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, alleen de termijn moet toch niet volgemaakt worden als een cdK opstapt. Maw je kunt toch meteen de eerste werkdag daarna een sollicitatieprocedure starten? Duurt dat langer dan een half jaar voordat je iemand gestrikt hebt?
Alles bij elkaar wel. Provinciale Staten moeten eerst een profiel opstellen en daarna moet een uitgebreide procedure van start. Iets sneller zou misschien wel kunnen maar als het allemaal onverwacht komt is een tijdelijke waarnemer soms handiger.
Je ziet dat zelfs een waarnemer vinden al een maand duurt :P

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2017 11:33:37 ]
pi_169942248
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 11:32 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Alles bij elkaar wel. Provinciale Staten moeten eerst een profiel opstellen en daarna moet een uitgebreide procedure van start. Iets sneller zou misschien wel kunnen maar als het allemaal onverwacht komt is een tijdelijke waarnemer soms handiger.
Je ziet dat zelfs een waarnemer vinden al een maand duurt :P
Dat soort dingen, zoals een profiel van de sollicitant, zouden ze gewoon in de bureaula hebben moeten liggen wmb. Bovendien CdK is net zo'n functie als burgemeester hè, in feite politiek neutraal. Meer een ere-baantje voor in Den Haag uitgerangeerde bestuurders en/of politici.
I´m back.
pi_169942298
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 11:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat soort dingen, zoals een profiel van de sollicitant, zouden ze gewoon in de bureaula hebben moeten liggen wmb. Bovendien CdK is net zo'n functie als burgemeester hè, in feite politiek neutraal.
Normaal gesproken werft PS om de zes of twaalf jaar een nieuwe CdK. Dat is een periode waarin de tijden veranderen, net als de samenstelling van de PS. Dat duurt dus gewoon allemaal een tijdje. En het is wel een politieke benoeming, daar doe je niks aan.
Vind het allemaal maar gezeik om niks.
pi_169942319
We hebben gewoon de verjaardag van de Hiddemeister over het hoofd gezien jongens ;(
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_169942323
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 11:39 schreef Ronald-Koeman het volgende:
We hebben gewoon de verjaardag van de Hiddemeister over het hoofd gezien jongens ;(
:o
(she/her)
pi_169942346
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 11:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Normaal gesproken werft PS om de zes of twaalf jaar een nieuwe CdK. Dat is een periode waarin de tijden veranderen, net als de samenstelling van de PS. Dat duurt dus gewoon allemaal een tijdje. En het is wel een politieke benoeming, daar doe je niks aan.
Vind het allemaal maar gezeik om niks.
Nou ja, ik vind dus dat ze het an sich ook af kunnen gedurende een korte periode, die evt. verkort kan worden, met de loco.
Loco is beter nog, want die heeft verstand van de lopende zaken, zo'n bestuurder uit Den Haag halen betekent dat-ie zich eerst nog eens razend snel moet inwerken.

[ Bericht 9% gewijzigd door Ryan3 op 02-04-2017 11:55:25 ]
I´m back.
pi_169942350
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 11:39 schreef Ronald-Koeman het volgende:
We hebben gewoon de verjaardag van de Hiddemeister over het hoofd gezien jongens ;(
73. Kan-ie met pensioen.
I´m back.
pi_169942386
Ik geloof toch ook niet in GroenRechts, of althans als Klaver ermee akkoord gaat dan leidt dat voor GL tot net als voor PvdA in vorig kabinet tot enorme afbreuk.
I´m back.
pi_169942398
Mens zegt dat FVD half miljoen heeft uitgegeven in campagne
(she/her)
pi_169942459
"Jonge mensen kritisch opleiden om anders naar de wereld te kijken"???
Dwz jonge mensen brainwashen in de manier waarop Terry naar de wereld kijkt?
I´m back.
pi_169942535
Hiddema doet zijn maidenspeech waarschijnlijk donderdag
(she/her)
pi_169942540
Nou dat was kort.....
I´m back.
pi_169942545
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 11:50 schreef Fylax het volgende:
Hiddema doet zijn maidenspeech waarschijnlijk donderdag
over anti-racisme.. dat wordt vuurwerk _O_
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_169942698
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 11:46 schreef Ryan3 het volgende:
"Jonge mensen kritisch opleiden om anders naar de wereld te kijken"???
Dwz jonge mensen brainwashen in de manier waarop Terry naar de wereld kijkt?
Uiteraard, het gaat er bij hen als Gods woord in een ouderling. Kritisch denken over wat voorgekauwd wordt komt niet echt in ze op..
  Moderator / Redactie Sport zondag 2 april 2017 @ 11:59:56 #104
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169942714
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 11:59 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Uiteraard, het gaat er bij hen als Gods woord in een ouderling. Kritisch denken over wat voorgekauwd wordt komt niet echt in ze op..
Kritisch denken is precies wat ze aangeleerd moet worden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169942735
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 11:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Kritisch denken is precies wat ze aangeleerd moet worden.
Zou Baudet inhoudelijke kritiek wel kunnen waarderen? Zijn fans gaan er in elk geval niet erg lekker mee om...
  Moderator / Redactie Sport zondag 2 april 2017 @ 12:01:52 #106
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169942744
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 12:01 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zou Baudet inhoudelijke kritiek wel kunnen waarderen? Zijn fans gaan er in elk geval niet erg lekker mee om...
Aannames, aannames.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169942754
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 11:59 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Uiteraard, het gaat er bij hen als Gods woord in een ouderling. Kritisch denken over wat voorgekauwd wordt komt niet echt in ze op..
Nee, klopt, wat dat betreft moest ook lachen. Zegt Terry over zijn boekje over breek de kartelpolitiek dat dat "precies" hetzelfde is wat De Winter eerder zei. Maar het is natuurlijk andersom De Winter had dat verhaal van Terry gehoord, zoals iedereen inmiddels wel gehoord heeft, en debiteert dat vervolgens in eigen woorden aan Harry. Het is gewoon een narratief geworden. En dat heeft juist niets met kritisch nadenken te maken. En dat gaan die jongeren leren in Baudets jongerenclubje: een narratief. Deden ze vroeger bij de communisten ook: agit-prop werd dat genoemd.
I´m back.
pi_169942804
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 12:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Aannames, aannames.
Niet echt, daarvoor is het gedrag te consequent eenzijdig de reacties te voorspelbaar.
pi_169942855
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 12:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, klopt, wat dat betreft moest ook lachen. Zegt Terry over zijn boekje over breek de kartelpolitiek dat dat "precies" hetzelfde is wat De Winter eerder zei. Maar het is natuurlijk andersom De Winter had dat verhaal van Terry gehoord, zoals iedereen inmiddels wel gehoord heeft, en debiteert dat vervolgens in eigen woorden aan Harry. Het is gewoon een narratief geworden. En dat heeft juist niets met kritisch nadenken te maken. En dat gaan die jongeren leren in Baudets jongerenclubje: een narratief. Deden ze vroeger bij de communisten ook: agit-prop werd dat genoemd.
Zijn volgelingen bedreven maken in propaganda en intimidatie is dan ook veel aantrekkelijker dan ze kritisch leren denken. Dan is de kans dat ze ook kritisch gaan denken over Baudet immers veel te groot.
pi_169942875
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 12:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zijn volgelingen bedreven maken in propaganda en intimidatie is dan ook veel aantrekkelijker dan ze kritisch leren denken. Dan is de kans dat ze ook kritisch gaan denken over Baudet immers veel te groot.
Ja, hij creëert zijn eigen kerkje wel.
I´m back.
pi_169942921
Carolagodin
  Moderator / Redactie Sport zondag 2 april 2017 @ 12:11:30 #112
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169942944
quote:
2s.gif Op zondag 2 april 2017 12:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Niet echt, daarvoor is het gedrag te consequent eenzijdig de reacties te voorspelbaar.
Ik zie menig FvD-aanhanger graag de discussie aangaan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169943011
Alle partijen hebben jongerenorganisaties maar als FVD er eentje start is het opeens erg. :D
(she/her)
pi_169943042
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 12:15 schreef Fylax het volgende:
Alle partijen hebben jongerenorganisaties maar als FVD er eentje start is het opeens erg. :D
Nee, hoor, dat is helemaal niet erg. Alleen dat je daar wordt opgeleid als kritisch denker dat waag ik te betwijfelen.
I´m back.
pi_169943046
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 12:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, hoor, dat is helemaal niet erg. Alleen dat je daar wordt opgeleid als kritisch denker dat waag ik te betwijfelen.
We zullen zien, toch?
(she/her)
pi_169943088
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 12:11 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik zie menig FvD-aanhanger graag de discussie aangaan.
Het is meer de zendeling spelen over het algemeen.
pi_169943093
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 11:59 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Uiteraard, het gaat er bij hen als Gods woord in een ouderling. Kritisch denken over wat voorgekauwd wordt komt niet echt in ze op..
Onzin natuurlijk. FVD voorstanders hebben al regelmatig kritiek gehad op Baudet. Bijvoorbeeld toen bepaalde media niet werden toegelaten op het feestje op de verkiezingsavond, of toen Baudet met DENK meeklaagde over de plek van de stoelen in de Kamer, en zelfs over z'n gebruik van het Latijn in z'n eerste speech. Dat beeld van kritiekloze Baudet-fanboys is nergens op gebaseerd, hooguit wat individuen op social media of NVU types.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_169943100
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 12:17 schreef Fylax het volgende:

[..]

We zullen zien, toch?
Denk je niet dat je tot een kloontje van Baudet wordt geboetseerd dan?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 02-04-2017 12:41:31 ]
I´m back.
pi_169943101
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 12:15 schreef Fylax het volgende:
Alle partijen hebben jongerenorganisaties maar als FVD er eentje start is het opeens erg. :D
Nee joh, wie vindt het erg?
Het is eerder puur vermaak voor de toeschouwers.
pi_169943115
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 12:20 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk. FVD voorstanders hebben al regelmatig kritiek gehad op Baudet. Bijvoorbeeld toen bepaalde media niet werden toegelaten op het feestje op de verkiezingsavond, of toen Baudet met DENK meeklaagde over de plek van de stoelen in de Kamer, en zelfs over z'n gebruik van het Latijn in z'n eerste speech. Dat beeld van kritiekloze Baudet-fanboys is nergens op gebaseerd, hooguit wat individuen op social media of NVU types.
Nou ja, we zullen zien. De indruk die achterblijft is tot nu toe toch vooral dat kritiek erg gevoelig ligt.
pi_169946339
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 12:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nou ja, we zullen zien. De indruk die achterblijft is tot nu toe toch vooral dat kritiek erg gevoelig ligt.
Valt mee hoor.
Alleen bij jongere types die hem beschouwen als een god (lees fylax types).
Wel genoeg interne "kritiek", gelukkig maar.
pi_169946673
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 14:50 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Valt mee hoor.
Alleen bij jongere types die hem beschouwen als een god (lees fylax types).
Wel genoeg interne "kritiek", gelukkig maar.
Dat scheelt weer. Ben erg benieuwd hoe deze club zich gaat ontwikkelen.
pi_169955688
Komt 99.999 hier nog steeds?
pi_169955790
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 14:50 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Valt mee hoor.
Alleen bij jongere types die hem beschouwen als een god (lees fylax types).
Wel genoeg interne "kritiek", gelukkig maar.
Ja, maar hij wil juist jongeren hebben in zijn jongerenclub. Jongeren met onvolgroeide hersentjes en zonder ervaringen in het leven, waardoor je cynisch wordt tav juist lieden als een Baudet.
I´m back.
  Moderator / Redactie Sport zondag 2 april 2017 @ 20:26:19 #126
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169955888
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 20:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar hij wil juist jongeren hebben in zijn jongerenclub. Jongeren met onvolgroeide hersentjes en zonder ervaringen in het leven, waardoor je cynisch wordt tav juist lieden als een Baudet.
Lekkere vooroordelen weer :')
En dit gaat niet over 18-, of je wil zeggen dat 25 ook nog maar net uit de luiers is.

Van de meeste jongeren die de politiek uitgebreid volgen, mag je er wel van uit gaan dat ze heel goed op de hoogte zijn van wat er speelt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169955927
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 20:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Lekkere vooroordelen weer :')
En dit gaat niet over 18-, of je wil zeggen dat 25 ook nog maar net uit de luiers is.

Van de meeste jongeren die de politiek uitgebreid volgen, mag je er wel van uit gaan dat ze heel goed op de hoogte zijn van wat er speelt.
Is dat zo? Of geldt dat voor jou?
I´m back.
  Moderator / Redactie Sport zondag 2 april 2017 @ 20:28:39 #128
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169955978
quote:
10s.gif Op zondag 2 april 2017 20:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Is dat zo? Of geldt dat voor jou?
Jij zegt dat de hele leeftijdsgroep tot 28 jaar uit louter Fylaxen bestaat, kom zelf lekker met bewijs voor die enorme hoop stront van je.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169956025
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 20:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Jij zegt dat de hele leeftijdsgroep tot 28 jaar uit louter Fylaxen bestaat, kom zelf lekker met bewijs voor die enorme hoop stront van je.
Nee, ik debiteer hier slechts feiten-vrij.
I´m back.
  Moderator / Redactie Sport zondag 2 april 2017 @ 20:31:34 #130
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169956090
quote:
14s.gif Op zondag 2 april 2017 20:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, ik debiteer hier slechts feiten-vrij.
Dan heb je zeker niet door dat dit niet ONZ is een dus verzoek ik je vriendelijk om dit topic gewoon inhoudelijk te laten en naar ONZ te gaan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169956096
Overigens de misvatting kan ontstaan dat ik 100% tegen Terry ben; dat is niet zo. Wat hij de kartelpolitiek noemt en wat Fortuyn eerder bracht onder de noemer onder meer van de co-optatie. Ik ben er ook tegenstander van. Ik denk dat-ie wel degelijk paar goede ideeën heeft, dat had Fortuyn ook.
I´m back.
pi_169956126
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 20:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dan heb je zeker niet door dat dit niet ONZ is een dus verzoek ik je vriendelijk om dit topic gewoon inhoudelijk te laten en naar ONZ te gaan.
Onzin, ik mag hier gewoon mijn mening ventileren hoor.
I´m back.
  Moderator / Redactie Sport zondag 2 april 2017 @ 20:32:52 #133
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169956157
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 20:31 schreef Ryan3 het volgende:
Overigens de misvatting kan ontstaan dat ik 100% tegen Terry ben; dat is niet zo. Wat hij de kartelpolitiek noemt en wat Fortuyn eerder bracht onder de noemer onder meer van de co-optatie. Ik ben er ook tegenstander van. Ik denk dat-ie wel degelijk paar goede ideeën heeft, dat had Fortuyn ook.
En toch is iedereen die op hem stemt racist, islamofoob en nog wat achterlijke dingen. Je doet niet erg je best om geloofwaardig over te komen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport zondag 2 april 2017 @ 20:33:42 #134
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169956193
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 20:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Onzin, ik mag hier gewoon mijn mening ventileren hoor.
Er is een groot verschil tussen inhoudelijk bijdragen en als een troll een hoop stront in dit topic kieperen. Types zoals jij zijn de dood van serieuze discussies.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169956287
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 20:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En toch is iedereen die op hem stemt racist, islamofoob en nog wat achterlijke dingen. Je doet niet erg je best om geloofwaardig over te komen.
Nee, dat heb ik nooit gezegd, en daar ben ik het ook niet mee eens.
Maar ik heb wel erg mijn bedenkingen bij zo'n jeugdkamp. Je wordt daar juist niet geleerd kritisch te zijn, je wordt wrs gewoon geleerd wat Baudets standpunten zijn en die moet je dan gaan uitdragen; there's good boy.
Iedereen met een beetje intelligentie loopt hard weg bij jongerenorganisaties, hetzij met politiek hetzij met religie te maken.
I´m back.
pi_169956370
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 20:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er is een groot verschil tussen inhoudelijk bijdragen en als een troll een hoop stront in dit topic kieperen. Types zoals jij zijn de dood van serieuze discussies.
Ik ben geen troll, wat ik tot dusverre schreef is gewoon mijn mening. Dat jij niet met de mening van andere mensen kunt omgaan, geeft te denken.
Of ben je zelf soms een troll... ?
I´m back.
pi_169958313
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 20:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar hij wil juist jongeren hebben in zijn jongerenclub. Jongeren met onvolgroeide hersentjes en zonder ervaringen in het leven, waardoor je cynisch wordt tav juist lieden als een Baudet.
Jezus wat een debiel :')
Ik ben zelf 23, werk als fysiotherapeut en heb redelijk wat levenservaring. Maar bedoel jij met levenservaring soms 20 jaar verkwanselen met lopen kankeren tegen mensen die wel iets van hun leven maken?
pi_169958460
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 21:18 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Jezus wat een debiel :')
Ik ben zelf 23, werk als fysiotherapeut en heb redelijk wat levenservaring. Maar bedoel jij met levenservaring soms 20 jaar verkwanselen met lopen kankeren tegen mensen die wel iets van hun leven maken?
O, het is dus of iets van je leven maken en aansluiten bij FvD of oud en cynisch worden en niets van je leven maken? :').
Geeft alweer aan waarom ik het geblaat niet zo hoog aansla.
I´m back.
pi_169959938
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 21:18 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Jezus wat een debiel :')
Ik ben zelf 23, werk als fysiotherapeut en heb redelijk wat levenservaring. Maar bedoel jij met levenservaring soms 20 jaar verkwanselen met lopen kankeren tegen mensen die wel iets van hun leven maken?
Waarom zou je dan eigenlijk nog bij een jongerenorganisatie willen tussen de kinders vanaf 14?
pi_169960094
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 21:56 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Waarom zou je dan eigenlijk nog bij een jongerenorganisatie willen tussen de kinders vanaf 14?
Ik ben geen jongerenlid, maar ik kan mij zo voorstellen dat er meer mensen zijn van mijn leeftijd die dat wel willen.
pi_169960252
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 22:01 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Ik ben geen jongerenlid, maar ik kan mij zo voorstellen dat er meer mensen zijn van mijn leeftijd die dat wel willen.
Je hebt je op je... 23ste nog geen redelijk idee van de politiek en waar je voor staat kunnen vormen dan, als HoogOpgeleide HBO'er???
I´m back.
  zondag 2 april 2017 @ 22:15:04 #142
66825 Reya
Fier Wallon
pi_169960518
quote:
10s.gif Op zondag 2 april 2017 22:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je hebt je op je... 23ste nog geen redelijk idee van de politiek en waar je voor staat kunnen vormen dan, als HoogOpgeleide HBO'er???
Doe eens niet zo vervelend.
pi_169960557
quote:
9s.gif Op zondag 2 april 2017 22:15 schreef Reya het volgende:

[..]

Doe eens niet zo vervelend.
Wat dan?
I´m back.
pi_169962598
quote:
9s.gif Op zondag 2 april 2017 22:15 schreef Reya het volgende:

[..]

Doe eens niet zo vervelend.
Meer algemeen zijn leden van politieke jongerenorganisaties natuurlijk meestal wel stomvervelend :P
pi_169963173
Dit topique wordt een beetje verpest door lui die hier constant lopen te bashen om te bashen.

Leuk dat je Baudet een kwal vindt, leden mongolen zijn en dat het partijprogramma populistisch is, maar ga dat dan niet constant herhalen in het hol van de leeuw.
  Knapste mannelijke user 2022 maandag 3 april 2017 @ 01:24:12 #146
206731 Mortaxx
Doomer
pi_169963302
Zijn jullie er ook bij in Volendam?
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_169964033
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 21:18 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Jezus wat een debiel :')
Ik ben zelf 23, werk als fysiotherapeut en heb redelijk wat levenservaring. Maar bedoel jij met levenservaring soms 20 jaar verkwanselen met lopen kankeren tegen mensen die wel iets van hun leven maken?
barney.gif
pi_169964330
quote:
10s.gif Op zondag 2 april 2017 23:55 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Meer algemeen zijn leden van politieke jongerenorganisaties natuurlijk meestal wel stomvervelend :P
Mensen met een mening zijn sowieso vervelend.
pi_169964428
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 21:18 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Jezus wat een debiel :')
Ik ben zelf 23, werk als fysiotherapeut en heb redelijk wat levenservaring. Maar bedoel jij met levenservaring soms 20 jaar verkwanselen met lopen kankeren tegen mensen die wel iets van hun leven maken?
koekoek
pi_169964443
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 20:23 schreef Ryan3 het volgende:

Valt mee hoor.
Alleen bij jongere types die hem beschouwen als een god (lees fylax types).
Wel genoeg interne "kritiek", gelukkig maar.
Ja, maar hij wil juist jongeren hebben in zijn jongerenclub. Jongeren met onvolgroeide hersentjes en zonder ervaringen in het leven, waardoor je cynisch wordt tav juist lieden als een Baudet.
Ach je kan zeggen wat je wil van Baudet, maar hij slaat in ieder geval wel een brug van de politiek naar jongeren. Het argument dat je met levenservaring pas het benodigde cynisme over bepaalde politieke stromingen die jouzelf niet aanstaan kweekt is wel zo'n drogreden. Dat zegt rechts over links (hoe zei Churchill het ook alweer) en links over rechts, allemaal overtuigd van hun eigen gelijk. Het is immers politiek.

Ik heb geen idee hoe zo'n zomerschool eruit gaat zien en het idee komt me wat naïef-schattig over, maar het heeft niet zoveel nut om daar nu al over te oordelen. Als ik moet gokken zal het een beetje een corps-insteek hebben: lesjes debatteren, romantische beschouwingen over de diverse conservatieve stromingen en dat alles gelardeerd met bier en netwerken zodat je in de caroussel belandt ;). Met als grootste risico dat daar voornamelijk de wannabe's op af komen. Ik ben niet zo bang voor zielige 20-jarige zieltjes die gehersenspoeld worden door de o-zo-charismatische-maar-eigenlijk-fascistische Baudet.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_169964849
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 01:24 schreef Mortaxx het volgende:
Zijn jullie er ook bij in Volendam?
Denk het niet

neefje van me wel

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2017 09:40:06 ]
pi_169964861
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 01:24 schreef Mortaxx het volgende:
Zijn jullie er ook bij in Volendam?
is helaas te ver voor me
(she/her)
pi_169964997
Wel leuk voor de Volendammers dat er na telkens PVV nu ook een andere politieke partij is die de plaats aandoet. Toch dezelfde vijver natuurlijk.
  maandag 3 april 2017 @ 09:56:49 #154
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_169966759
quote:
14s.gif Op maandag 3 april 2017 09:50 schreef Kaas- het volgende:
Wel leuk voor de Volendammers dat er na telkens PVV nu ook een andere politieke partij is die de plaats aandoet. Toch dezelfde vijver natuurlijk.
En ze hebben verstand van vissen.
pi_169966831
quote:
14s.gif Op maandag 3 april 2017 11:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En ze hebben verstand van vissen.
Ken je ze?
pi_169966915
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 11:14 schreef JanCees het volgende:

[..]

Ken je ze?
Volendam staat bekend als vissersdorp.
pi_169966981
quote:
2s.gif Op maandag 3 april 2017 11:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Volendam staat bekend als vissersdorp.
Oke bedankt
pi_169967072
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 11:20 schreef JanCees het volgende:

[..]

Oke bedankt
Geen dank. Kennis aandragen blijft een mooie bezigheid. En ook nodig bij de FvD-fans.
pi_169967166
quote:
2s.gif Op maandag 3 april 2017 11:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Geen dank. Kennis aandragen blijft een mooie bezigheid. En ook nodig bij de FvD-fans.
Was alleen niet nodig in dit geval. Maar ik laat je graag in waarde. (ik heb Volendamse roots)
pi_169967291
Ben toch wel erg benieuwd naar wat FvD denkt te kunnen aankaarten bij gemeentes. De PVV-vergelijking gaat toch snel mank aangezien de FvD op nationaal niveau gewoon geloofsvrijheid nastreeft, zonder dat in te perken met (gemeentelijke) minaretverboden of moskeestops. Baantjescarrousel lijkt me ook een minder sterk item op gemeenteniveau. AZC-discussies zijn wat geluwd en dus ook niet direct relevant. Gekozen burgemeesters is ook vooral een nationaal besluit. Ben benieuwd wat echt de speerpunten worden voor de gemeentelijke FvDs
pi_169967363
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 11:26 schreef JanCees het volgende:

[..]

Was alleen niet nodig in dit geval. Maar ik laat je graag in waarde. (ik heb Volendamse roots)
Dat verklaart veel. Maar niet echt je vraag. Dan zou je de verwijzing vissen-Volendam toch zonder uitleg moeten kunnen begrijpen.
  maandag 3 april 2017 @ 11:39:11 #163
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169967485
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 21:56 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Waarom zou je dan eigenlijk nog bij een jongerenorganisatie willen tussen de kinders vanaf 14?
De meeste leden van een PJO zijn 20+. Dat zal bij de JFVD niet anders zijn. Hoewel de precieze invulling natuurlijk nog niet bekend is.

Meer in het algemeen over de JFVD:

Het is knap dat Baudet met zijn organisatie zoveel jongeren weer aan te spreken die politiek actief willen worden. Dat is een goed teken. Het is altijd jammer geweest dat de PVV geen PJO wilde oprichten, dat zou voor de mobilisatie van jongeren ook erg positief zijn geweest.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 3 april 2017 @ 11:45:02 #164
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169967622
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 11:31 schreef gekkewiebel het volgende:
Ben toch wel erg benieuwd naar wat FvD denkt te kunnen aankaarten bij gemeentes. De PVV-vergelijking gaat toch snel mank aangezien de FvD op nationaal niveau gewoon geloofsvrijheid nastreeft, zonder dat in te perken met (gemeentelijke) minaretverboden of moskeestops. Baantjescarrousel lijkt me ook een minder sterk item op gemeenteniveau. AZC-discussies zijn wat geluwd en dus ook niet direct relevant. Gekozen burgemeesters is ook vooral een nationaal besluit. Ben benieuwd wat echt de speerpunten worden voor de gemeentelijke FvDs
In de aanloop van de TK verkiezingen heeft Baudet veel plaatselijke partijen ("dorpsbelang") aangeschreven. Partijen die zich kenmerken door geen landelijke binding te hebben en veelal stelling te nemen op 1 a 2 lokale kwesties (bijvoorbeeld de aanleg van een brug of nieuw winkelcentrum).

Het ligt voor de hand dat FVD die partijen (goed voor bijna 30% van de stemmen in veel gemeentes!) gaat proberen te verbinden aan de FVD. Dat heeft hij al een keer eerder geprobeerd en daar ligt het grootste electoraat.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_169967974
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 11:45 schreef Ryon het volgende:

[..]

In de aanloop van de TK verkiezingen heeft Baudet veel plaatselijke partijen ("dorpsbelang") aangeschreven. Partijen die zich kenmerken door geen landelijke binding te hebben en veelal stelling te nemen op 1 a 2 lokale kwesties (bijvoorbeeld de aanleg van een brug of nieuw winkelcentrum).

Het ligt voor de hand dat FVD die partijen (goed voor bijna 30% van de stemmen in veel gemeentes!) gaat proberen te verbinden aan de FVD. Dat heeft hij al een keer eerder geprobeerd en daar ligt het grootste electoraat.
Ok, had ik niet meegekregen. Maar was het niet zo dat FvD juist niet naar gemeenten zou gaan waar al een 'vergelijkbare' lokale partij actief was (dat is het enige wat ik me herinner)?

Bij de mainstream partijen kan ik me doorgaans wel een voorstelling maken van de standpunten op gemeente niveau, GL meer milieu-maatregelen / subsidies, VVD meer ruimte voor bedrijven etc. Vraag me af welke rol zorg/GGZ gaat spelen in de gemeenteraadsverkiezingen komende tijd. Bij de FvD vind ik dat toch lastiger, omdat ze niet een heel zichtbare overkoepelende visie lijken te hebben, eerder pragmatisch, conservatief of, afhankelijk van je perspectief, populistisch. Mocht de FvD op gemeenteniveau een soort single-issue dorpsbelang partij worden dan zou het wel jammer zijn m.i.
pi_169968218
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 11:58 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Ok, had ik niet meegekregen. Maar was het niet zo dat FvD juist niet naar gemeenten zou gaan waar al een 'vergelijkbare' lokale partij actief was (dat is het enige wat ik me herinner)?

Bij de mainstream partijen kan ik me doorgaans wel een voorstelling maken van de standpunten op gemeente niveau, GL meer milieu-maatregelen / subsidies, VVD meer ruimte voor bedrijven etc. Vraag me af welke rol zorg/GGZ gaat spelen in de gemeenteraadsverkiezingen komende tijd. Bij de FvD vind ik dat toch lastiger, omdat ze niet een heel zichtbare overkoepelende visie lijken te hebben, eerder pragmatisch, conservatief of, afhankelijk van je perspectief, populistisch. Mocht de FvD op gemeenteniveau een soort single-issue dorpsbelang partij worden dan zou het wel jammer zijn m.i.
Inspringen op een lokaal gevoelig dossier is wel de makkelijkste manier om er tussen te komen. Lekker ageren tegen windmolens, een bedrijventerrein of diftar.
pi_169968295
quote:
2s.gif Op maandag 3 april 2017 11:34 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat verklaart veel. Maar niet echt je vraag. Dan zou je de verwijzing vissen-Volendam toch zonder uitleg moeten kunnen begrijpen.
Wat verklaart veel? Ik vraag of je ze kent en nog geen antwoord op gezien.
  maandag 3 april 2017 @ 12:10:57 #168
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169968356
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 11:58 schreef gekkewiebel het volgende:
Ok, had ik niet meegekregen. Maar was het niet zo dat FvD juist niet naar gemeenten zou gaan waar al een 'vergelijkbare' lokale partij actief was (dat is het enige wat ik me herinner)?
Was nog in 2016 voordat de FVD camapgne echt op stoom kwam:

http://politiek.tpo.nl/20(...)okale-vrijwilligers/

Dat is een beschouwing van Chris Aalberts n.a.v de mail die verstuurd werd.

quote:
Bij de mainstream partijen kan ik me doorgaans wel een voorstelling maken van de standpunten op gemeente niveau, GL meer milieu-maatregelen / subsidies, VVD meer ruimte voor bedrijven etc. Vraag me af welke rol zorg/GGZ gaat spelen in de gemeenteraadsverkiezingen komende tijd. Bij de FvD vind ik dat toch lastiger, omdat ze niet een heel zichtbare overkoepelende visie lijken te hebben, eerder pragmatisch, conservatief of, afhankelijk van je perspectief, populistisch. Mocht de FvD op gemeenteniveau een soort single-issue dorpsbelang partij worden dan zou het wel jammer zijn m.i.
Dat is interessant. Wij weten nog niet welke rol de decentralisaties gaan hebben op lokaal niveau, maar hopelijk is daar effect van te zien. Op gemeenteniveau kunnen er nu voor het eerst sinds jaren weer grote onderscheidende beslissingen genomen worden,

Veel mensen stellen dat de ideologieën op lokaal niveau van ondergeschikt belang zijn maar dat het gaat om concrete standpunten op concrete lokale onderwerpen. Ik ben het daar zelf niet mee eens, maar de populariteit van ideologische arme partijen als "dorpsbelang" lijken die stelling te onderschreven. De opzet van FVD is erop gericht om dat soort partijen 'te steunen', juist door geen landelijk vastgesteld politiek filosofisch kader mee te geven.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_169968464
quote:
14s.gif Op maandag 3 april 2017 09:50 schreef Kaas- het volgende:
Wel leuk voor de Volendammers dat er na telkens PVV nu ook een andere politieke partij is die de plaats aandoet. Toch dezelfde vijver natuurlijk.
PVV is één keer de grootste geweest in Volendam en dat was niet tijdens de tweede kamerverkiezingen. Dat het een PVV-dorp is is een grote mythe.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2017 12:15:12 ]
pi_169968674
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 12:14 schreef JanCees het volgende:

[..]

PVV is één keer de grootste geweest in Volendam en dat was niet tijdens de tweede kamerverkiezingen. Dat het een PVV-dorp is is een grote mythe.
Als je https://maps.nrc.nl/tk2017dev/tk2017sb.php bekijkt was de PVV afgelopen verkiezingen in 6 van de 10 stembureaus van Volendam de grootste. Dat het voor de totale gemeente niet zo was kwam vooral doordat Edam het nog wat recht trok richting VVD.

En in 2010 was de PVV in de hele gemeente Edam-Volendam de grootste. Net als bij EP 2014. En bij andere verkiezingen steevast tussen de 20 en 30% voor de gehele gemeente.
Dus het is bepaald geen mythe.
..
pi_169968846
quote:
10s.gif Op maandag 3 april 2017 12:26 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als je https://maps.nrc.nl/tk2017dev/tk2017sb.php bekijkt was de PVV afgelopen verkiezingen in 6 van de 10 stembureaus van Volendam de grootste. Dat het voor de totale gemeente niet zo was kwam vooral doordat Edam het nog wat recht trok richting VVD.

En in 2010 was de PVV in de hele gemeente Edam-Volendam de grootste. Net als bij EP 2014. En bij andere verkiezingen steevast tussen de 20 en 30% voor de gehele gemeente.
Dus het is bepaald geen mythe.
..
Oke ik bedoelde inderdaad 2010 wel. Mijn excuses. Verder valt het dus wel mee en is het vooral erg opgeblazen in de media.
pi_169968928
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 12:34 schreef JanCees het volgende:

[..]

Oke ik bedoelde inderdaad 2010 wel. Mijn excuses. Verder valt het dus wel mee en is het vooral erg opgeblazen in de media.
Nou ja, de PVV is er consequent de grootste of bijna de grootste. De kwalificatie als PVV-dorp is dus niet erg gezocht of onterecht.
pi_169968985
quote:
2s.gif Op maandag 3 april 2017 12:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nou ja, de PVV is er consequent de grootste of bijna de grootste. De kwalificatie als PVV-dorp is dus niet erg gezocht of onterecht.
De 3de partij, valt dus wel mee. Vrij vergelijkbaar met de rest van Nederland.
pi_169969016
Enkhuizen is PVV ook de 2de partij geworden :O
echt een PVV-dorp terwijl in 2012 PVDA nog de grootste was
pi_169969057
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 12:41 schreef JanCees het volgende:

[..]

De 3de partij, valt dus wel mee. Vrij vergelijkbaar met de rest van Nederland.
Afgelopen verkiezingen in zes van de tien stembureaus van het dorp de grootste. En dan toch maar de derde in totaal?

In Volendam blijkt de pvv gewoon consequent flink bovengemiddeld te scoren. Veel spannender is het niet.
pi_169969108
quote:
2s.gif Op maandag 3 april 2017 12:44 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Afgelopen verkiezingen in zes van de tien stembureaus van het dorp de grootste. En dan toch maar de derde in totaal?

In Volendam blijkt de pvv gewoon consequent flink bovengemiddeld te scoren. Veel spannender is het niet.
De derde partij ja.
pi_169969175
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 12:08 schreef JanCees het volgende:

[..]

Wat verklaart veel? Ik vraag of je ze kent en nog geen antwoord op gezien.
Graag hier antwoord op
pi_169969177
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 12:46 schreef JanCees het volgende:

[..]

De derde partij ja.
In het dorp of de gemeente derde? Immers Edam trekt het redelijk bij.
pi_169969505
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 12:10 schreef Ryon het volgende:

[..]

Was nog in 2016 voordat de FVD camapgne echt op stoom kwam:

http://politiek.tpo.nl/20(...)okale-vrijwilligers/

Dat is een beschouwing van Chris Aalberts n.a.v de mail die verstuurd werd.

[..]

Dat is interessant. Wij weten nog niet welke rol de decentralisaties gaan hebben op lokaal niveau, maar hopelijk is daar effect van te zien. Op gemeenteniveau kunnen er nu voor het eerst sinds jaren weer grote onderscheidende beslissingen genomen worden,

Veel mensen stellen dat de ideologieën op lokaal niveau van ondergeschikt belang zijn maar dat het gaat om concrete standpunten op concrete lokale onderwerpen. Ik ben het daar zelf niet mee eens, maar de populariteit van ideologische arme partijen als "dorpsbelang" lijken die stelling te onderschreven. De opzet van FVD is erop gericht om dat soort partijen 'te steunen', juist door geen landelijk vastgesteld politiek filosofisch kader mee te geven.
Thanks voor de link, weet nog niet helemaal wat ik uit het stuk op kan maken, behalve dat het nogal overhaast en rommelig gegaan is dan.

Ik hou me normaliter niet veel bezig met de gemeentepolitiek, maar nu met de decentralisering van zorg is het toch wel een belangrijkere keus geworden. Ergens vind ik het niet verkeerd hoor, dat soort lokaal belang partijen. Het gaat gewoon om een ander schaalniveau en daar horen ook andere keuzes bij. De gemeente moet niet gereduceerd worden tot lokale aannemer van landsbeleid. Met te sterk dorpsbelang riskeer je veel nimby, maar zonder 'dorpsbelang' (in brede zin) kun je de gemeenteraadsverkiezingen net zo goed afschaffen. Het mooie aan mainstream partijen in de gemeente is dat je de grote lijn snapt zonder de standpunten te hoeven lezen, maar de gemeenteraad is wel bij uitstek de plek waar de lokale bevolking vertegenwoordigd zou moeten worden. Als dat overal tot nimby leidt kun je zeggen dat dorpen dwarsliggen, of andersom dat mensen blijkbaar landelijk hebben gestemd op iets wat ze vooral in andermans backyard willen hebben toch? :D

Afijn, ik ben er nog niet echt uit wat dat betreft. Qua FvD in de gemeente zie ik iig niet waar het zich distantieert van wat er al is, en is het best een risico als ik je link zo bekijk.
pi_169969565
De FvD is natuurlijk wel voor extra centrale sturing m.b.t. de decentralisaties. Zo willen ze middelen specifiek voor bepaalde taken oormerken. Dat zou de gemeenten dus minder sturingsmiddelen geven en de lokale democratie uithollen. Iets zegt me dat de lokale partijen die ze over willen nemen dat ook niet direct zullen steunen :P
pi_169969653
quote:
10s.gif Op maandag 3 april 2017 13:12 schreef 99.999 het volgende:
De FvD is natuurlijk wel voor extra centrale sturing m.b.t. de decentralisaties. Zo willen ze middelen specifiek voor bepaalde taken oormerken. Dat zou de gemeenten dus minder sturingsmiddelen geven en de lokale democratie uithollen. Iets zegt me dat de lokale partijen die ze over willen nemen dat ook niet direct zullen steunen :P
Heb je iets van een linkje wat dat toelicht?
Oh je hebt het nu over zorg/ggz decentralisatie ok
pi_169969716
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 13:16 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Heb je iets van een linkje wat dat toelicht?
Oh je hebt het nu over zorg/ggz decentralisatie ok
Ja, het ging over zorg. Uit hun programma het volgende

quote:
Alle gelden in thuiszorg, jeugdzorg en ouderenzorg worden geoormerkt. Zorggelden moeten door gemeente aan zorg worden besteed in plaats van aan andere gemeentelijke activiteiten.

De voorwaarden voor thuiszorg, jeugdzorg en ouderenzorg in alle gemeenten hetzelfde.
Waar je ook woont, iedereen heeft recht op hetzelfde zorgpakket.
Iedereen overal hetzelfde pakket tegen dezelfde voorwaarden. Kan je net zo goed de hele decentralisatie terugdraaien. Waar ze dat dan van gaan betalen verklappen ze echter niet :P
pi_169969897
quote:
10s.gif Op maandag 3 april 2017 13:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ja, het ging over zorg. Uit hun programma het volgende

[..]

Iedereen overal hetzelfde pakket tegen dezelfde voorwaarden. Kan je net zo goed de hele decentralisatie terugdraaien. Waar ze dat dan van gaan betalen verklappen ze echter niet :P
Maar de weerstand tegen de decentralisatie was dan ook fors, en de vraag hoe de zorg betaald wordt speelde in die discussie misschien nog wel sterker. Het was primair een bezuiniging waarbij de verantwoording voor resultaten werd afgeschoven naar een lager niveau, met toch best wat ellende tot gevolg. Misschien dat de komende tijd duidelijk wordt hoe de gemeentefracties het denken op te lossen, maar het zal vast weer een tv-spektakel met landelijke lijsttrekkers worden.

Is er trouwens bewijs voor de stelling dat gemeentes 'zorggelden' onderbenutten en het restant doorschuiven op andere zaken?
pi_169970132
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 13:30 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Maar de weerstand tegen de decentralisatie was dan ook fors, en de vraag hoe de zorg betaald wordt speelde in die discussie misschien nog wel sterker. Het was primair een bezuiniging waarbij de verantwoording voor resultaten werd afgeschoven naar een lager niveau, met toch best wat ellende tot gevolg.
Natuurlijk gaat lang niet alles goed. Echter er gaat ook heel veel wel goed en er worden allerlei nieuwe verbanden gelegd. Door alles weer exact te oormerken maak je ook nieuwe innovatieve combinaties onmogelijk en krijg je juist weer meer bureaucratie terug in de zorg.

quote:
Misschien dat de komende tijd duidelijk wordt hoe de gemeentefracties het denken op te lossen, maar het zal vast weer een tv-spektakel met landelijke lijsttrekkers worden.
De landelijke politiek gaat hier juist niet zo gek veel meer aan doen gok ik. Het komt dus juist bij de gemeenten en haar bestuur te liggen. Waar het door die decentralisaties ook hoort wat mij betreft. Volgend jaar gemeentelijke verkiezingen, dus alle ruimte voor discussies.
quote:
Is er trouwens bewijs voor de stelling dat gemeentes 'zorggelden' onderbenutten en het restant doorschuiven op andere zaken?
Amper eigenlijk. Gemeenten houden vaak wel geld over op het sociaal domein met de nieuwe taken. Maar daar werd ook al geld aan besteed. En de nieuwe middelen zijn juist bewust niet op voorhand geoormerkt. Het is dus al bijna onmogelijk te bepalen wat gemeenten precies waarvoor krijgen in het gemeentefonds :P.
En hoe ze dat dan besteden zou wat mij betreft door de lokale democratie bepaald moeten worden. Niet door Haagse rekenmeesters...
pi_169971569
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 12:08 schreef JanCees het volgende:

[..]

Wat verklaart veel? Ik vraag of je ze kent en nog geen antwoord op gezien.
quote:
2s.gif Op maandag 3 april 2017 12:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nou ja, de PVV is er consequent de grootste of bijna de grootste. De kwalificatie als PVV-dorp is dus niet erg gezocht of onterecht.
Graag antwoord op mijn vraag
pi_169973781
Ik ben nu ook lid!!
  maandag 3 april 2017 @ 16:34:03 #188
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_169973980
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 14:54 schreef JanCees het volgende:

[..]


[..]

Graag antwoord op mijn vraag
Wat was je vraag eigenlijk ? :7
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_169974069
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 14:54 schreef JanCees het volgende:

[..]

[..]

Graag antwoord op mijn vraag
Wat veel verklaart is je afkomst :P.

Maar kan je mij nog antwoorden of je met derde partij doelde op het dorp of de gemeente?
pi_169974154
quote:
14s.gif Op maandag 3 april 2017 16:24 schreef Doublepain het volgende:
Ik ben nu ook lid!!
Jongeren of normaal?
pi_169974569
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 16:41 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Jongeren of normaal?
Jongeren
pi_169974576
quote:
10s.gif Op maandag 3 april 2017 16:37 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat veel verklaart is je afkomst :P.

Maar kan je mij nog antwoorden of je met derde partij doelde op het dorp of de gemeente?
Wat is mijn afkomst
  maandag 3 april 2017 @ 17:40:10 #193
466552 PenetrairDebat
Debatteer dan!
pi_169975220


Heeft u ooit wel eens gehoord over de tragedie van de Partij Van De Arbeid? Ik dacht al van niet. Het is geen verhaal dat de linkse media u wilt vertellen. Het is een linkse legende.
De Partij van de Arbeid was een linkse partij voor de elite en allochtonen. Ze hadden zoveel leden en invloed op de maatschappij dat men zelfs dacht voor eeuwig te kunnen regeren.
De linkse politiek is een pad naar vele nevenfuncties en banencaroussels, dat velen onnatuurlijk vinden. De PVDA werd zo machtig, dat het enige waar zij bang voor was, was de macht van het opkomende Forum voor Democratie. Wat uiteraard ook gebeurde. Helaas leerde Samson zijn leerling Asscher alles wat hij wist. Uiteindelijk stak Asscher hem in de rug. Ironisch. Hij kon de macht behouden, maar niet zichzelf.
Penetrair geagiteerd.
pi_169975330
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 17:05 schreef JanCees het volgende:

[..]

Wat is mijn afkomst
Turks
pi_169978867
de bijeenkomst in Volendam zo wordt gelivestreamd
(she/her)
pi_169979021
techniek is niet helemaal in orde ;(
(she/her)
pi_169979142
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 20:20 schreef Fylax het volgende:
techniek is niet helemaal in orde ;(
Dát nemen we even mee naar achteren.
pi_169979269
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 20:15 schreef Fylax het volgende:
de bijeenkomst in Volendam zo wordt gelivestreamd
Alleen op facebook of ook voor a-sociale mensen te bekijken? :)
  maandag 3 april 2017 @ 20:40:32 #199
466552 PenetrairDebat
Debatteer dan!
pi_169979630
quote:
10s.gif Op maandag 3 april 2017 20:24 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Dát nemen we even mee naar achteren.
Neem gelijk een lavendelzakje mee.

klik om te spelen
Penetrair geagiteerd.
pi_169979691
Ook Thierry en Theo zijn solidair met homo's.
(she/her)
pi_169979716
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 20:42 schreef Fylax het volgende:
[ afbeelding ] Ook Thierry en Theo zijn solidair met homo's.
Theo is toch kasthomo? :D
pi_169979751
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 20:43 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Theo is toch kasthomo? :D
weet ik veel jongen lekker belangrijk ook
(she/her)
  maandag 3 april 2017 @ 20:45:41 #203
466552 PenetrairDebat
Debatteer dan!
pi_169979793
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 20:44 schreef Fylax het volgende:

[..]

weet ik veel jongen lekker belangrijk ook
Ik hoorde dat alle ex mods van FOK! ook homoseksueel zijn.
Penetrair geagiteerd.
pi_169980979
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 20:20 schreef Fylax het volgende:
techniek is niet helemaal in orde ;(
Je bent zelf...
pi_169981044
quote:
Weer een puberfanboyfilmpje, daar waren er niet genoeg van.
pi_169981075
quote:
14s.gif Op maandag 3 april 2017 21:17 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Weer een puberfanboyfilmpje, daar waren er niet genoeg van.
Boeiend, is toch leuk, doet niemand kwaad.
(she/her)
pi_169981331
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 21:17 schreef Fylax het volgende:

[..]

Boeiend, is toch leuk, doet niemand kwaad.
Het doet enkel het imago van de partij kwaad, maar daar zit ik inderdaad niet mee. :P
pi_169981414
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 20:43 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Theo is toch kasthomo? :D
Gewoon openlijk toch?
  maandag 3 april 2017 @ 21:25:39 #210
466552 PenetrairDebat
Debatteer dan!
pi_169981459
quote:
14s.gif Op maandag 3 april 2017 21:23 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Het doet enkel het imago van de partij kwaad, maar daar zit ik inderdaad niet mee. :P
Maak je dan meer kwaad op links die zulke drogredenen aanvoert om hun gelijk te halen. Zoals altijd komt de kogel van links. Een hetze op een persoon, om zo maar het gevaar aan te tonen. Wie het hardst en meest Hitler roept, mag bij de omroepen komen om te snikken aan tafel.
Penetrair geagiteerd.
  maandag 3 april 2017 @ 21:26:22 #211
466552 PenetrairDebat
Debatteer dan!
pi_169981495
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 21:24 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Gewoon openlijk toch?
Zijn vrouw is een tijd geleden overleden. Iets waar hij nog steeds 'pijn' aan heeft. Volgens mij is er van enige vorm van homoseksualiteit geen sprake. Tenminste, ik heb er geen bewijs van gezien.
Penetrair geagiteerd.
pi_169981580
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 21:26 schreef PenetrairDebat het volgende:

[..]

Zijn vrouw is een tijd geleden overleden. Iets waar hij nog steeds 'pijn' aan heeft. Volgens mij is er van enige vorm van homoseksualiteit geen sprake. Tenminste, ik heb er geen bewijs van gezien.
Oh, dat is waar ook, dat wist ik. Dan was ik even in de war met andere topadvocaten. Maakt overigens geen bal uit ook.
  Moderator / Redactie Sport maandag 3 april 2017 @ 22:39:06 #215
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169984516
quote:
Gebeurt blijkbaar vaker. Netjes is anders, maar echt speciaal is het dus niet.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169984880
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 22:39 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Gebeurt blijkbaar vaker. Netjes is anders, maar echt speciaal is het dus niet.
Jah maar zei hij dat over advocaten in 't algemeen of over z'n eigen advocatenkantoor? Kan me haast niet voorstellen dat zoiets echt per ongeluk gebeurt, noch bij Hiddema noch bij anderen. Is misschien een trucje ofzo, zou er iets juridisch te winnen zijn hiermee?
pi_169985617
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 21:28 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Oh, dat is waar ook, dat wist ik. Dan was ik even in de war met andere topadvocaten. Maakt overigens geen bal uit ook.
Jij bedoelt Spong :p
Ook wel een geinige kerel.
pi_169987296
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 23:08 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Jij bedoelt Spong :p
Ook wel een geinige kerel.
Nee, die bedoel ik niet. Zeker een geinige kerel, maar niet iemand die ik met Hiddema vervang. Maakt ook niet uit verder.
pi_169990457
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 23:57 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Nee, die bedoel ik niet. Zeker een geinige kerel, maar niet iemand die ik met Hiddema vervang. Maakt ook niet uit verder.
Ah de enige topadvocaat die ik ''ken'' die homosexueel is. Maar is inderdaad zeker niet iemand die in hetzelfde rijtje past als Hiddema.
  dinsdag 4 april 2017 @ 12:07:26 #221
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_169992314
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 10:22 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Ah de enige topadvocaat die ik ''ken'' die homosexueel is. Maar is inderdaad zeker niet iemand die in hetzelfde rijtje past als Hiddema.
Spong is niet alleen homo maar ook eng. Zulke figuren zijn alleen loyaal aan hun inkomen. Hebbrn totaal geen moreel kompas tenzij het ze uitkomt (bijv. tijdens een betoog voor dader of slachtoffer).
pi_169992399
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 12:07 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Spong is niet alleen homo maar ook eng. Zulke figuren zijn alleen loyaal aan hun inkomen. Hebbrn totaal geen moreel kompas tenzij het ze uitkomt (bijv. tijdens een betoog voor dader of slachtoffer).
Een moreel kompas zit toch alleen maar in de weg als je advocaat bent?
  dinsdag 4 april 2017 @ 12:20:56 #223
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169992545
quote:
quote:
Even later werd Baudet zélf aangepakt. Baudet vindt namelijk dat intolerantie tegen homo's alleen een probleem is onder moslimjongeren. Advocaat Sidney Smeets reageerde als volgt: "Het probleem ligt juist bij mensen als meneer Baudet, die homo's alleen maar zien als een slachtoffer die misbruikt kunnen worden voor de eigen politieke agenda."
https://www.powned.tv/artikel/zien-baudet-gaat-los-in-debatfittie
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  dinsdag 4 april 2017 @ 12:22:04 #224
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169992579
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 20:43 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Theo is toch kasthomo? :D
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_169992588
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 april 2017 12:22 schreef Ryon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Grappig zeg over de rug van zijn overleden vrouw
pi_169992668
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 12:22 schreef JanCees het volgende:

[..]

Grappig zeg over de rug van zijn overleden vrouw
Die cartoon werd een jaar voor het overlijden van Hiddema's vrouw gepubliceerd...
  dinsdag 4 april 2017 @ 12:28:08 #227
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169992671
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 12:22 schreef JanCees het volgende:

[..]

Grappig zeg over de rug van zijn overleden vrouw
Grapje zeker? Zijn vrouw is overleden in april 2016. Deze cartoon was al van een jaar eerder.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_169992685
Correctie, zelfs bijna 2 jaar eerder.
pi_169992696
quote:
15s.gif Op dinsdag 4 april 2017 12:28 schreef Ryon het volgende:

[..]

Grapje zeker? Zijn vrouw is overleden in april 2016. Deze cartoon was al van een jaar eerder.
geen grap
  dinsdag 4 april 2017 @ 12:36:15 #230
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_169992787
quote:
Die Sidney Smeets is ook een droeftoeter zeg. Maar als Pechtold het doet is er natuurlijk geen cynisme bij aanwezig. :')

Verder klopt het ook gewoon wat Baudet zegt. ''Geweld tegen homo's'' door blanken blijft 9 van de 10 keer beperkt tot een beetje schelden. De eerste blanke die een homo molesteert met een betonschaar moet nog geboren worden.
  dinsdag 4 april 2017 @ 12:40:39 #231
466552 PenetrairDebat
Debatteer dan!
pi_169992837
Wat een heisa ook weer om die potenrammers.
Hop, de cel in, homo's hun verhaal laten doen op sbs, klaar. Over op de orde van de dag.
Penetrair geagiteerd.
  dinsdag 4 april 2017 @ 12:43:25 #232
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169992873
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 12:36 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Die Sidney Smeets is ook een droeftoeter zeg. Maar als Pechtold het doet is er natuurlijk geen cynisme bij aanwezig. :')

Verder klopt het ook gewoon wat Baudet zegt. ''Geweld tegen homo's'' door blanken blijft 9 van de 10 keer beperkt tot een beetje schelden. De eerste blanke die een homo molesteert met een betonschaar moet nog geboren worden.
Homogeweld vooral door blanke man

En er zijn nogal wat homoseksuelen door witte mannen met gereedschap om zeep geholpen. Zijn ook aardig wat films overgemaakt.

For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 4 april 2017 @ 12:47:18 #233
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169992939
quote:
12s.gif Op dinsdag 4 april 2017 12:43 schreef Ryon het volgende:

[..]

Homogeweld vooral door blanke man

En er zijn nogal wat homoseksuelen door witte mannen met gereedschap om zeep geholpen. Zijn ook aardig wat films overgemaakt.

Die titel is belachelijk suggestief. Het gaat om autochtone Nederlanders, niet om blanke Nederlanders. En laat het nou toevalig zo zijn dat een groot percentage Marokkanen hier ook onder valt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169993455
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 12:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Die titel is belachelijk suggestief. Het gaat om autochtone Nederlanders, niet om blanke Nederlanders. En laat het nou toevalig zo zijn dat een groot percentage Marokkanen hier ook onder valt.
Iemand met twee in Nederland geboren ouders is natuurlijk nog steeds gewoon Marokkaan, of niet?
pi_169993647
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 april 2017 13:20 schreef Tchock het volgende:

[..]

Iemand met twee in Nederland geboren ouders is natuurlijk nog steeds gewoon Marokkaan, of niet?
Tot in welke generatie? En wanneer begint dan die homeopathische verdunning, vraag ik me af.
pi_169993846
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 12:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Die titel is belachelijk suggestief. Het gaat om autochtone Nederlanders, niet om blanke Nederlanders. En laat het nou toevalig zo zijn dat een groot percentage Marokkanen hier ook onder valt.
De titel slaat inderdaad nergens op :')
Rapport is hier te zien: http://www.advlimburg.nl/(...)eld-in-nederland.pdf

Van p. 32
quote:
Uit het onderzoek van de Universiteit van Amsterdam (Buijs, 2009) is gebleken dat 36 procent
van de verdachten van fysiek geweld vanwege de (vermeende) seksuele voorkeur van het
slachtoffer van Nederlandse afkomst was en 36 procent van Marokkaanse afkomst. Een
vergelijkbaar beeld was te zien bij verdachten van bedreigingen (Buijs, 2009). Omdat in de
politieregistraties niet vastgelegd wordt wat de afkomst of etniciteit van een verdachte is,
kunnen we in dit rapport niet bepalen welke proportie van de verdachten allochtoon is.
De
definitie van een allochtoon volgens het CBS is een persoon die in Nederland woonachtig is
en van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren. Voor dit onderzoek is gekeken
naar de nationaliteit van de verdachte en het geboorteland van de verdachte
Ofwel, enige dat uit het rapport gehaald kan worden is geboorteland van de dader én nationaliteit van de dader.
Veruit de grootste groep is dan NL paspoorthouders geboren in Nederland. Marokko als geboorteland en als eventueel 2e paspoort is daarna de grootste groep. Het verschil met de studies van UvA en Buijs is best fors overigens, Marokkanen komen er in het politierapport beter van af.

Cijfers volgens gewoon de definitie. De politie mag niet opschrijven welk kleurtje iemand heeft, dus het blijft wat gelul in de ruimte. Dat 'lichtgetint' vaker voorkomt dan de cijfers doen vermoeden, dat is wel heel aannemlijk natuurlijk. Er zijn genoeg lichtgetinte personen in Nederland geboren met (alleen) de Nederlandse nationaliteit. Het aantal 'blanke' personen dat in het buitenland is geboren, is verhuisd naar Nederland en zich hier schuldig maakt aan homo-geweld, dat lijkt me verwaarloosbaar.
pi_169993864
Ik kijk uit naar het moment waarop FvD en PVV elkaar gaan kruisen in de peilingen. Hopelijk gaat FvD in 2018 ook in alle gemeenten meedoen waar PVV meedoet.
  dinsdag 4 april 2017 @ 13:46:45 #239
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_169993940
Ik heb 99.999 hier eerder zien posten dat Baudet anti-homo zou zijn. Dat denk je nu niet meer toch mag ik aannemen :7 ?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_169994012
Kan iemand van FvD trouwens uitleggen wat nou eigenlijk de onderliggende ideologie is? Ik heb alle standpunten op de website gelezen, maar dit voelt aan als een willekeurige mengelmoes aan standpunten waarin ik de onderliggende ideologie persoonlijk niet heb kunnen ontdekken. Het ene standpunt is nationalistisch, de volgende sociaal, de volgende liberaal, de volgende conservatief etc. etc. Hierdoor is het ook niet echt te voorspellen wat voor standpunten zij in zullen nemen tijdens debatten waarover zij de standpunten niet op de website vermeld hebben staan.

Wat is het nou? VNL is (was) klassiek-liberalisme, VVD conservatief-liberalisme, D66 progressief-liberalisme, PVV nationaal-socialisme, PvdA sociaaldemocratie, SP socialisme etc. Maar wat is FvD??? Iemand die ze plaatsen wil of kan? Hééft deze club überhaupt een ideologie of is het gewoon een ietwat willekeurige verzameling aan standpunten die ze willen verwezenlijken dan wel one-issue partij? En indien FvD zich a la PvdD ooit van one-issue partij naar een partij met een onderliggende ideologie wil ontwikkelen, wat zou dat volgens de aanhangers logischerwijs dan moeten zijn?
  dinsdag 4 april 2017 @ 13:50:29 #241
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169994026
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 13:42 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

De titel slaat inderdaad nergens op :')
Rapport is hier te zien: http://www.advlimburg.nl/(...)eld-in-nederland.pdf

Van p. 32

[..]

Ofwel, enige dat uit het rapport gehaald kan worden is geboorteland van de dader én nationaliteit van de dader.
Veruit de grootste groep is dan NL paspoorthouders geboren in Nederland. Marokko als geboorteland en als eventueel 2e paspoort is daarna de grootste groep. Het verschil met de studies van UvA en Buijs is best fors overigens, Marokkanen komen er in het politierapport beter van af.

Cijfers volgens gewoon de definitie. De politie mag niet opschrijven welk kleurtje iemand heeft, dus het blijft wat gelul in de ruimte. Dat 'lichtgetint' vaker voorkomt dan de cijfers doen vermoeden, dat is wel heel aannemlijk natuurlijk. Er zijn genoeg lichtgetinte personen in Nederland geboren met (alleen) de Nederlandse nationaliteit. Het aantal 'blanke' personen dat in het buitenland is geboren, is verhuisd naar Nederland en zich hier schuldig maakt aan homo-geweld, dat lijkt me verwaarloosbaar.
Marokkanen en Turken die in Nederland geboren zijn behouden de Marokkaanse en Turkse nationaliteit.

Wat zowel uit de cijfers van de politie als die van Buijs naar voren komt is dat de alom geliefde Marokkanen wederom oververtegenwoordigd zijn in de anti-homogeweld cijfers, maar dat i.t.t de beeldvorming (of uitspraken als " De eerste blanke die een homo molesteert met een betonschaar moet nog geboren worden") zij geen monopoliepositie hebben op de oudhollansche bezigheid "potenrammen".

De laagopgeleide werkloze mannelijke Nederlander tussen de 18 en 25 jaar (al dan niet met kleurtje of zonnebankbruin) is en blijft de hoofddader. Dat willen mensen nog wel eens vergeten.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_169994078
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 13:50 schreef Ryon het volgende:

[..]

Marokkanen en Turken die in Nederland geboren zijn behouden de Marokkaanse en Turkse nationaliteit.

Wat zowel uit de cijfers van de politie als die van Buijs naar voren komt is dat de alom geliefde Marokkanen wederom oververtegenwoordigd zijn in de anti-homogeweld cijfers, maar dat i.t.t de beeldvorming (of uitspraken als " De eerste blanke die een homo molesteert met een betonschaar moet nog geboren worden") zij geen monopoliepositie hebben op de oudhollansche bezigheid "potenrammen".

De laagopgeleide werkloze mannelijke Nederlander tussen de 18 en 25 jaar (al dan niet met kleurtje of zonnebankbruin) is en blijft de hoofddader. Dat willen mensen nog wel eens vergeten.
Zal vast hoor. Weet niet precies hoe het gaat met nationaliteit bij de geboorte, maar ik neem aan dat dat alleen maar geregistreerd kan worden als de ouders ook echt naar het consulaat gaan om aangifte te doen van het kind / als het kind een paspoort opvraagt. Vervelende is dat het politierapport geen definitie geeft van 'nationaliteit'.

Overigens, met de nieuwe BRP wet wordt tweede nationalteit niet meer geregistreerd, als deze discussie over 10 jaar weer de kop op steekt is het nog onduidelijker dus

[ Bericht 2% gewijzigd door gekkewiebel op 04-04-2017 13:57:50 ]
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 4 april 2017 @ 14:02:08 #243
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169994449
Moet nog steeds beetje wennen om Thierry zien te interrumperen :P
(she/her)
  dinsdag 4 april 2017 @ 14:16:37 #245
466552 PenetrairDebat
Debatteer dan!
pi_169994484
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 14:14 schreef Fylax het volgende:
Moet nog steeds beetje wennen om Thierry zien te interrumperen :P
Waarom sta je weer op zwart?
Penetrair geagiteerd.
pi_169994492
De FvD'ers weten zelf ook niet wat de ideologie is?
pi_169994493
quote:
5s.gif Op dinsdag 4 april 2017 13:50 schreef Kaas- het volgende:
Kan iemand van FvD trouwens uitleggen wat nou eigenlijk de onderliggende ideologie is? Ik heb alle standpunten op de website gelezen, maar dit voelt aan als een willekeurige mengelmoes aan standpunten waarin ik de onderliggende ideologie persoonlijk niet heb kunnen ontdekken. Het ene standpunt is nationalistisch, de volgende sociaal, de volgende liberaal, de volgende conservatief etc. etc. Hierdoor is het ook niet echt te voorspellen wat voor standpunten zij in zullen nemen tijdens debatten waarover zij de standpunten niet op de website vermeld hebben staan.

Wat is het nou? VNL is (was) klassiek-liberalisme, VVD conservatief-liberalisme, D66 progressief-liberalisme, PVV nationaal-socialisme, PvdA sociaaldemocratie, SP socialisme etc. Maar wat is FvD??? Iemand die ze plaatsen wil of kan? Hééft deze club überhaupt een ideologie of is het gewoon een ietwat willekeurige verzameling aan standpunten die ze willen verwezenlijken dan wel one-issue partij? En indien FvD zich a la PvdD ooit van one-issue partij naar een partij met een onderliggende ideologie wil ontwikkelen, wat zou dat volgens de aanhangers logischerwijs dan moeten zijn?
Vind dat ook wat onduidelijk, zie de eerdere discussie over mogelijke gemeente-standpunten. Kan het iets als een conservatief pragmatisme zijn, een conservatieve D66 ofzo?
pi_169994568
quote:
Zijn uitbreiding van de politieke controle en inperking van de vrijheid van de omroepen echt 'het licht'?
Is persvrijheid niet veel belangrijker in een vrije samenleving?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 4 april 2017 @ 14:22:58 #249
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169994605
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 april 2017 14:20 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zijn uitbreiding van de politieke controle en inperking van de vrijheid van de omroepen echt 'het licht'?
Is persvrijheid niet veel belangrijker in een vrije samenleving?
Dit is geen persvrijheid meer, in tegendeel. De omroepbazen beslissen even dat buitenlanders minder negatief op tv moeten komen, dat is pure propaganda en heeft niks met persvrijheid te maken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169994636
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 april 2017 14:20 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zijn uitbreiding van de politieke controle en inperking van de vrijheid van de omroepen echt 'het licht'?
Is persvrijheid niet veel belangrijker in een vrije samenleving?
Persvrijheid heeft hier weinig mee te maken. Je kunt het zelfs omdraaien, waarom zou het ministerie aan NPO2 (inzoverre dit een top-down beslissing is/wordt) op moeten leggen meer positief te berichten over niet Westerse allochtonen? Is dat persvrijheid in jouw optiek?
  dinsdag 4 april 2017 @ 14:25:55 #251
466552 PenetrairDebat
Debatteer dan!
pi_169994673
Ik vraag me ook gewoon af wie dat bedacht heeft. Ergens is er een vergadering geweest waarin hier over gesproken is. Daar moeten toch wel wenkbrauwen zijn opgetrokken?
Penetrair geagiteerd.
pi_169994784
quote:
_O_

Lekker eerlijk die Hiddema. Ook verstandig en goed uitziend volk wat wordt geïnterviewd.
pi_169994825
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 14:25 schreef PenetrairDebat het volgende:
Ik vraag me ook gewoon af wie dat bedacht heeft. Ergens is er een vergadering geweest waarin hier over gesproken is. Daar moeten toch wel wenkbrauwen zijn opgetrokken?
Ben ook wel benieuwd naar het volledige rapport. De 'over de gehele linie' bijzin kan ik niet helemaal plaatsen. Moet elk programma positieve stukjes gaan bevatten, of komt er elke dag een 15 minuten blokje "dit is een programma in de zendtijd van lieve allochtonen"?

Volledige artikel waar de discussie mee begon, denk ik:

http://www.volkskrant.nl/(...)d96653b1a0f09458b96b

[ Bericht 16% gewijzigd door gekkewiebel op 04-04-2017 14:51:56 ]
pi_169996193
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 14:22 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dit is geen persvrijheid meer, in tegendeel. De omroepbazen beslissen even dat buitenlanders minder negatief op tv moeten komen, dat is pure propaganda en heeft niks met persvrijheid te maken.
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 14:24 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Persvrijheid heeft hier weinig mee te maken. Je kunt het zelfs omdraaien, waarom zou het ministerie aan NPO2 (inzoverre dit een top-down beslissing is/wordt) op moeten leggen meer positief te berichten over niet Westerse allochtonen? Is dat persvrijheid in jouw optiek?
Zodra parlementariërs zich beginnen te roeren weet je dat de onafhankelijkheid in het gedrang raakt.

Maar gezien de stukjes ideologie van de FvD die wel duidelijk zijn, snap ik dat onafhankelijkheid en vrijheid daarin niet zo belangrijk zijn.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 4 april 2017 @ 15:47:05 #255
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169996339
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 15:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]


[..]

Zodra parlementariërs zich beginnen te roeren weet je dat de onafhankelijkheid in het gedrang raakt.

Maar gezien de stukjes ideologie van de FvD die wel duidelijk zijn, snap ik dat onafhankelijkheid en vrijheid daarin niet zo belangrijk zijn.
Gast :')

Jij hebt liever een propagandakanaal zonder controle dan een meer neutrale zender met iets meer controle? _O- :')
Dit is een prachtig teken dat die onafhankelijkheid momenteel onterecht is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169996567
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 15:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Gast :')

Jij hebt liever een propagandakanaal zonder controle dan een meer neutrale zender met iets meer controle? _O- :')
Dit is een prachtig teken dat die onafhankelijkheid momenteel onterecht is.
Ik heb liever een overheid die zich zo min mogelijk bemoeit met de programmering van de PO en al helemaal niet met de inhoud van de programma's.
De daarbij behorende vrijheid en wellicht onwelgevallige programma's prefereer ik ver boven een door de politiek geïnstalleerd Politbureau wat de inhoud van programma's gaat bepalen en langs een meetlat van zelfverzonnen neutraliteit legt.
De controle op de media die jij wenst is iets voor enge totalitaire overheden. Is dat dan die ideologie die Kaas probeert te ontdekken bij de FvD?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2017 15:58:31 ]
  dinsdag 4 april 2017 @ 15:57:51 #257
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_169996575
Mooie foto:



Ik keur dit soort ''kijk mij eens deugen'' acties nog altijd af, maar zo door Volendam lopen is nog altijd moediger dan kereltje Pechtold die over het Binnenhof flanneert.

Nog steeds geen Schilderswijk natuurlijk.
pi_169996602
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 15:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

[..]

Zodra parlementariërs zich beginnen te roeren weet je dat de onafhankelijkheid in het gedrang raakt.

Maar gezien de stukjes ideologie van de FvD die wel duidelijk zijn, snap ik dat onafhankelijkheid en vrijheid daarin niet zo belangrijk zijn.
Van even weinig belang als bij jou vermoed ik, alles wat in iemand's straatje past is welkom. Ik vermoedde eerder trouwens dat het ministerie erbij betrokken was omdat men Dekker op het matje wilde roepen, maar het lijkt er meer op dat het gewoon een plan uit de NPO-koker zelf is.

FvD stelt dat de NPO kritiekloos partijkartel-standpunten verdedigt terwijl het andere zaken wegwuift/uitlacht. De een vindt de NPO links of een verzameling deugmensen (getuige ook dit NPO2-plan), de ander vindt het rechts en xenofoob. Als het al een van beide is, kun je je de vraag stellen waardoor dat komt (indien te links: is het de NPO zelf, reflecteert NPO gewoon de oververtegenwoordiging aan deug-wetenschappers, of is het veiliger om als deugmens aan te schuiven dan als rechtsmens?). Het FvD standpunt om partijlidmaatschappen openbaar te maken beschouw ik vooral als 'methode' om te ontdekken waar het 'probleem' zit. Een idioot plan natuurlijk, wat vooral zal leiden tot naming-and-shaming, maar ik denk dat de oorspronkelijke insteek net iets anders is: zoeken naar 'hard' bewijs voor eventuele vooringenomenheid van de NPO. Nogmaals, gek plan, lidmaatschap zegt weinig over overtuiging en nog minder over het effect ervan op iemands werk.

Los daarvan zijn de suggesties qua inhoud van de programmering vooral gericht op onderwerpkeuze bij de FvD, niet zozeer op kleuring. Als NPO2 had voorgesteld om meer aandacht te geven aan allochtonen, aan zaken als islam (positief en negatief), radicalisering, dubbele paspoorten, vluchtelingen, ik had het helemaal prima gevonden. Het probleem zit 'm in de geforceerde positieve benadering van allochtonen.

Natuurlijk mag de politiek zich bemoeien met programmering. Als de NPO het complete budget stuk zou slaan op reisprogramma's en wijnproeverijen zou ook jij daar voorstander van zijn. Waar het om draait is of de invulling van die programma's wel objectief blijft en niet gestuurd wordt door de overheid (noch door een politieke overtuiging van de NPO-top)
pi_169996785
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 15:59 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Van even weinig belang als bij jou vermoed ik, alles wat in iemand's straatje past is welkom. Ik vermoedde eerder trouwens dat het ministerie erbij betrokken was omdat men Dekker op het matje wilde roepen, maar het lijkt er meer op dat het gewoon een plan uit de NPO-koker zelf is.
Ik zie het liefst geen of in ieder geval zo min mogelijk politieke bemoeienis bij de publieke omroep. Anders kan je net zo goed ons mooie pluriforme stelsel met omroepen voor ieders smaak opheffen. Lijkt mij zonde.
quote:
FvD stelt dat de NPO kritiekloos partijkartel-standpunten verdedigt terwijl het andere zaken wegwuift/uitlacht.
Zoals bij wel meer wat de FvD verkondigt lijkt me dit ook nonsens. Maar in de retoriek om de onwelgevallige media te gaan muilkorven past het vast prima...

quote:
De een vindt de NPO links of een verzameling deugmensen (getuige ook dit NPO2-plan), de ander vindt het rechts en xenofoob. Als het al een van beide is, kun je je de vraag stellen waardoor dat komt (NPO zelf of reflecteert NPO gewoon de oververtegenwoordiging aan deug-wetenschappers?).
Dat komt doordat we een pluriform omroepstelsel hebben met omroepen uit allerlei richtingen. De NPO bestaat niet en dat is maar goed ook.

quote:
Het FvD standpunt om partijlidmaatschappen openbaar te maken beschouw ik vooral als 'methode' om te ontdekken waar het 'probleem' zit. Een idioot plan natuurlijk, wat vooral zal leiden tot naming-and-shaming, maar ik denk dat de oorspronkelijke insteek net iets anders is: zoeken naar 'hard' bewijs voor eventuele vooringenomenheid van de NPO. Nogmaals, gek plan, lidmaatschap zegt weinig over overtuiging en nog minder over het effect ervan op iemands werk.
Het past wel goed binnen het bredere plaatje van de FvD wat toch vooral draait om vergroten van de grip van de overheid op allerlei sectoren. Van luchtvaart tot energie en van media tot zorg.
quote:
Los daarvan zijn de suggesties qua inhoud van de programmering vooral gericht op onderwerpkeuze, niet zozeer op kleuring. Als NPO2 had voorgesteld om meer aandacht te geven aan allochtonen, aan zaken als islam (positief en negatief), radicalisering, dubbele paspoorten, vluchtelingen, ik had het helemaal prima gevonden. Het probleem zit 'm in de geforceerde positieve benadering van allochtonen.

Natuurlijk mag de politiek zich bemoeien met programmering. Als de NPO het complete budget stuk zou slaan op reisprogramma's en wijnproeverijen zou ook jij daar voorstander van zijn. Waar het om draait is of de invulling van die programma's wel objectief blijft en niet gestuurd wordt door de overheid.
En voor wat betreft dat laatste, partijen als PVV en FvD willen daar op ingrijpen. De overheid laten sturen hoe programma's over zaken berichten. Ik heb daar een erg naar gevoel bij.
En inhoudelijke sturing door de topmensen van de verschillende omroepen vind ik niet meer dan logisch. De omroepen hebben immers een ideologische basis.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2017 16:06:10 ]
  dinsdag 4 april 2017 @ 16:09:17 #260
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_169996923
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 13:50 schreef Ryon het volgende:

[..]

De eerste blanke die een homo molesteert met een betonschaar moet nog geboren worden") zij geen monopoliepositie hebben op de oudhollansche bezigheid "potenrammen".

Ik zei 9 op de 10 keer, dus van een monopoliepositie is dan sowieso geen sprake. Dat is waarschijnlijk nog een royale schatting. Jij bent erg goed in het negeren van nuances he.

Enne, betreft die betonschaar, ga maar op zoek naar een specifiek geval dan, tot die tijd blijf ik erbij. :W Dat men in de Middeleeuwen hete poken in je reet duwde als je homo was weet ik ook wel. Zoals ik al DUIDELIJK aangaf, natuurlijk zijn blanken, BLANKEN, niet ''witten'', soms ook bezig met homo's mishandelen, en dat is naar. Maar het is niet iets dat hier vandaag de dag met de paplepel wordt ingegoten, en verhoudingsgewijs is het een veel kleiner probleem. Ook de extremiteit van de mishandelingen is veel lager, vaak blijft het bij schelden, niet bij permanente verminkingen.
pi_169996964
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 april 2017 16:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik zie het liefst geen of in ieder geval zo min mogelijk politieke bemoeienis bij de publieke omroep. Anders kan je net zo goed ons mooie pluriforme stelsel met omroepen voor ieders smaak opheffen. Lijkt mij zonde.

[..]

Zoals bij wel meer wat de FvD verkondigt lijkt me dit ook nonsens. Maar in de retoriek om de onwelgevallige media te gaan muilkorven past het vast prima...

[..]

Dat komt doordat we een pluriform omroepstelsel hebben met omroepen uit allerlei richtingen. De NPO bestaat niet en dat is maar goed ook.

[..]

Het past wel goed binnen het bredere plaatje van de FvD wat toch vooral draait om vergroten van de grip van de overheid op allerlei sectoren. Van luchtvaart tot energie en van media tot zorg.

[..]

En voor wat betreft dat laatste, partijen als PVV en FvD willen daar op ingrijpen. De overheid laten sturen hoe programma's over zaken berichten. Ik heb daar een erg naar gevoel bij.
En inhoudelijke sturing door de topmensen van de verschillende omroepen vind ik niet meer dan logisch. De omroepen hebben immers een ideologische basis.
Je spreekt je zelf hier toch wat tegen? Als omroepen het uitgangspunt zijn en de kern van de diversiteit aan opinies, dan mag het toch niet zo zijn dat de NPO2 als kanaal bepaalt dat alle daarop uitzendende omroepen positiever over allochtonen moeten bericht?

En overheidsbemoeienis met de programmering lijkt me niet meer dan terecht. Kan me weinig schelen of omroepen daar zelf over moeten gaan eigenlijk. Er gaat veel geld van Den Haag richting Hilversum, er is niks mis met wat sturing op onderwerpkeuze. Dat moet niet leiden tot bewuste kleuring in bepaalde richting. Wat FvD echter stelt is dat er nu juist (linkse/progressieve) kleuring plaatsvindt, zonder dat echt stevig te onderbouwen.

Toevallig was ik een jaar of 2 geleden gevraagd door e.o.a. omroep om deel te nemen aan een discussie over vluchtelingen / Syrië en Europa. De stelling zou worden "grenzen open of grenzen dicht". Was opvallend dat ik na het 2e 'intake-gesprek' nooit meer iets gehoord heb. M'n relaas tegen de redactrice was iets in de zin van 'zo simpel ligt het niet', je kunt prima vluchtelingen opnemen met dichte grenzen, en er is niet 'een' grens. Europa heeft buitengrenzen, verre buitengrenzen, en interne (open) 'grenzen'. Ze wilde dat ik me in een van beide kampen zou gaan scharen (wat wordt het gekkewiebel: open of dicht?)

Ben er niet rouwig om dat ik daar uiteindelijk niet heb gezeten hoor. Maar het sterkte me wel in de indruk dat de simplistische benadering van de NPO in dit soort discussies het moeilijk maakt om een gefundeerd betoog te kunnen houden. De complete opzet van het programma was een tweedeling: (1) grenzen open = vluchtelingen welkom (2) grenzen dicht = vluchtelingen niet welkom. En ja, met zo'n opzet gaat de algehele teneur van een stuk toch gauw naar links, omdat links de enige is die met zo'n opzet een moral highground in kan nemen. Die moral highground wou ik ook innemen, maar ze vonden mijn interpretatie blijkbaar niet passen in hun opvatting van goed/fout.

Denk dat dit het programma uiteindelijk is geworden. Met m'n bovenstaande verhaal in het achterhoofd zie je wat ik bedoel:
http://www.eo.nl/home/ove(...)-voor-vluchtelingen/

[ Bericht 18% gewijzigd door gekkewiebel op 04-04-2017 16:43:54 ]
pi_169999831
Bredere les die ik er uit haal is dat de dit soort discussies draait om 'vuurwerk' / spektakel omdat kijkers vastgehouden moeten worden. Met amusement blijft minder tijd over voor nuance, en met het belang van kijkcijfers/reclame is nuance helemaal ver te zoeken. Terwijl daar juist een taak ligt voor de NPO imo. Nu beperkt het zich tot deugtypes die alles fantastisch vinden en antigekkies met xenofobe trekjes.
pi_170000097
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 15:57 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Mooie foto:

[ afbeelding ]

Ik keur dit soort ''kijk mij eens deugen'' acties nog altijd af, maar zo door Volendam lopen is nog altijd moediger dan kereltje Pechtold die over het Binnenhof flanneert.

Nog steeds geen Schilderswijk natuurlijk.
Want in volendam mag je geen homo zijn ofzo?
  dinsdag 4 april 2017 @ 18:06:57 #264
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_170000555
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 17:38 schreef gekkewiebel het volgende:
Bredere les die ik er uit haal is dat de dit soort discussies draait om 'vuurwerk' / spektakel omdat kijkers vastgehouden moeten worden. Met amusement blijft minder tijd over voor nuance, en met het belang van kijkcijfers/reclame is nuance helemaal ver te zoeken. Terwijl daar juist een taak ligt voor de NPO imo. Nu beperkt het zich tot deugtypes die alles fantastisch vinden en antigekkies met xenofobe trekjes.
Ja, ik ben ook van mening dat in een discussie de nuance opgezocht moet worden etc. maar dit specifieke debat had nadrukkelijk de bedoeling om voor- en tegenstanders van een bepaald onderwerp tegenover elkaar te zetten. Iets wat voor een debat erg belangrijk is. Die tegenstelling maakt juist de diversiteit aan opvattingen zichtbaar.

Dat kan je de NPO niet verwijten. Bij dit onderwerp werden ook zowel rechtse als linkse sprekers uitgenodigd.

De politiek kiest voor een genuanceerde en vrije technische oplossing (realistisch buitenlandbeleid, Europese overeenkomst, opvang in de regio, Turkije deal) dat valt niet te vertalen naar een debat.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_170000794
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 18:06 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, ik ben ook van mening dat in een discussie de nuance opgezocht moet worden etc. maar dit specifieke debat had nadrukkelijk de bedoeling om voor- en tegenstanders van een bepaald onderwerp tegenover elkaar te zetten. Iets wat voor een debat erg belangrijk is. Die tegenstelling maakt juist de diversiteit aan opvattingen zichtbaar.

Dat kan je de NPO niet verwijten. Bij dit onderwerp werden ook zowel rechtse als linkse sprekers uitgenodigd.

De politiek kiest voor een genuanceerde en vrije technische oplossing (realistisch buitenlandbeleid, Europese overeenkomst, opvang in de regio, Turkije deal) dat valt niet te vertalen naar een debat.
De NPO draagt op deze manier zelf bij aan polarisatie imo. Debatten zijn leuk voor verkiezingen, niet voor dit soort onderwerpen omdat de NPO hierbij zelf de tegenstellingen opzoekt/selecteert. Een npo die wil 'verbinden' zou er beter aan doen wat meer ruimte te geven voor het palet aan opvattingen ipv extremen te selecteren. Daarmee vertekenen ze zelf de discussie.

Mijn eo voorbeeld was een debat idd, maar zeker op primetime is het juist zoeken naar dit vuurwerk. Ik stoor me er aan, steeds dezelfde idioten op tv, het is niet gek dat mensen kritiek hebben op de npo.

De npo kan het mooi afdoen met iets als 'maar we hebben beide kanten hun zegje laten doen', maar dat negeert de impact die ze zelf hebben met hun selectie op extremen.

Bovendien typeert de associatie grenzen=minder vluchtelingen de vooringenomenheid van de programmamakers in deze. Los van wie ze precies uitkiezen leidt dit juist tot een nog extremere persoonskeuze.
pi_170002565
quote:
"iets genoegelijks wat een band creëert tussen de gekozene en de kiezer"
pi_170002615
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 18:20 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

De NPO draagt op deze manier zelf bij aan polarisatie imo. Debatten zijn leuk voor verkiezingen, niet voor dit soort onderwerpen omdat de NPO hierbij zelf de tegenstellingen opzoekt/selecteert.
Ze maken het wat vatbaarder voor tv, lijkt me niets mis mee.
pi_170014387
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 14:16 schreef Kaas- het volgende:
De FvD'ers weten zelf ook niet wat de ideologie is?
Ik zou het beestje ook nog geen naam kunnen geven. Het is in ieder geval een ideologie die nog in ontwikkeling is, gebaseerd op waarden uit de klassieke oudheid die pragmatisch omgaat met bestaande ideologische stromingen. Vandaar dat de partijpunten ideologisch gezien heel divers zijn maar toch veel mensen aanspreekt en als kloppend aanvoelt gezien de snelle groei van de partij. Maar ook voor veel onduidelijkheid en verwarring zorgt. Erg spannend en interessant om het ontstaan er van mee te maken en de mogelijkheid om er in de beginfase aan bij te dragen :)
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_170016101
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 april 2017 19:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ze maken het wat vatbaarder voor tv, lijkt me niets mis mee.
Zo geformuleerd is er niets mis mee nee. Maar ik wil met dit hele verhaal twee dingen duidelijk maken:
1) Inzoverre een programma meer discussie dan debat is, dan verzanden maatschappelijke discussies al gauw in geforceerde stellingname. Dat is overal, niet alleen op tv. Maar bij tv speelt dit wel sterker, ivm kijkcijfers, omdat genodigden graag nog een keer uitgenodigd worden en dus extremer stelling nemen, en omdat de extremen bewust geselecteerd worden. Het probleem is eigenlijk nog breder dan 'extremen', opvattingen zijn niet te rangschikken op 1 as. Ik verwacht wat dat betreft meer van publieke tv.
2) Ook al zijn programmamakers/redacteurs 'neutraal' in de zin dat ze beide kanten aan het woord laten, hun eigen interpretaties beinvloeden wel de stellingen/onderwerpen. Misschien zijn 'grenzen' (niet vluchtelingen) in de uiteindelijke uitzending een minder grote rol gaan spelen, maar in de voorgesprekken lag dit er dik op. Hoe kun je in vredesnaam een 'debat' over vluchtelingen gaan verdelen in twee kampen obv 'wel/geen grenzen'? Los van politieke overtuiging tekent dit de associaties die in Hilversum gemaakt worden.

Publieke tv hoeft, zoals Ryon aangeeft, niet een (politiek haalbare) middenweg te vinden. Wel moeten ze ruimte bieden voor diverse opinies en invalshoeken. In mijn optiek bepaalt Hilversum veelal de invalshoek, waarna ze die invalshoek invullen met opinies. Dat vertekent de discussie.

Een oplossing begint imo bij het minderen van amusement en het belang van reclame (FvD standpunten). Hopelijk biedt dat meer ruimte voor andere invalshoeken. Daarnaast zou je eventueel kunnen kijken naar hoe de onbewuste associaties in Hilversum de discussie vertekenen, naming and shaming (FvD) werkt daarvoor niet, het kijkerspanel misschien meer (FvD), en van mij mogen er meer ideeën worden aangedragen.
pi_170017703
quote:
1s.gif Op woensdag 5 april 2017 11:51 schreef gekkewiebel het volgende:
2) Ook al zijn programmamakers/redacteurs 'neutraal' in de zin dat ze beide kanten aan het woord laten, hun eigen interpretaties beinvloeden wel de stellingen/onderwerpen. Misschien zijn 'grenzen' (niet vluchtelingen) in de uiteindelijke uitzending een minder grote rol gaan spelen, maar in de voorgesprekken lag dit er dik op. Hoe kun je in vredesnaam een 'debat' over vluchtelingen gaan verdelen in twee kampen obv 'wel/geen grenzen'? Los van politieke overtuiging tekent dit de associaties die in Hilversum gemaakt worden.
Nou nee, dat is gewoon inherent aan televisie maken. Dat zag je net zo goed bij de politieke debatten op RTL. Simplisme tot en met, maar dat is nu eenmaal de trend om veel kijkcijfers te scoren. Mensen staan minder open voor nuance en als ze daar al voor openstaan vergt dat meer aandacht. Die trend zie je ook met andere media.

Daar kun je van alles van vinden, ik vind het ook jammer dat er zo weinig ruimte is voor wat meer nuance maar dat kun je niet echt een bepaalde partij verwijten.
pi_170017870
quote:
7s.gif Op woensdag 5 april 2017 13:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou nee, dat is gewoon inherent aan televisie maken. Dat zag je net zo goed bij de politieke debatten op RTL. Simplisme tot en met, maar dat is nu eenmaal de trend om veel kijkcijfers te scoren. Mensen staan minder open voor nuance en als ze daar al voor openstaan vergt dat meer aandacht. Die trend zie je ook met andere media.

Daar kun je van alles van vinden, ik vind het ook jammer dat er zo weinig ruimte is voor wat meer nuance maar dat kun je niet echt een bepaalde partij verwijten.
Ik verwijt dit niet aan een of andere partij hoor (doel je op politieke partijen hier?). Maar je gaat nogal voorbij aan vrijwel alles wat ik schrijf. Geen zin om alles te herhalen.
pi_170018026
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 13:29 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Ik verwijt dit niet aan een of andere partij hoor (doel je op politieke partijen hier?). Maar je gaat nogal voorbij aan vrijwel alles wat ik schrijf. Geen zin om alles te herhalen.
Je schrijft dat het de associaties tekent die in Hilversum gemaakt worden. Dat is het dus niet, ik leg net uit dat het gewoon te maken heeft met een thema vatbaar maken voor tv en door vrijwel iedereen gekeken kan worden. Dat er nauwelijks tot geen verdieping aan te pas komt heeft niet zoveel met de eventuele ideologische agenda van programmamakers te maken ofzo.
pi_170018111
quote:
7s.gif Op woensdag 5 april 2017 13:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je schrijft dat het de associaties tekent die in Hilversum gemaakt worden. Dat is het dus niet, ik leg net uit dat het gewoon te maken heeft met een thema vatbaar maken voor tv en door vrijwel iedereen gekeken kan worden. Dat er nauwelijks tot geen verdieping aan te pas komt heeft niet zoveel met de eventuele ideologische agenda van programmamakers te maken ofzo.
Joh, het probleem zit het helemaal niet in het gebrek aan diepgang per se. M'n punt is dat twee losse zaken aan elkaar gekoppeld worden, waardoor de discussie verder vertroebelt. De discussie open grenzen wordt 1:1 gelinkt aan meer of minder vluchtelingen. Getuige Van Klaveren uiteindelijk aanschoof komt dit dus neer op het 1:1 koppelen van de EU wel/niet aan vluchtelingen meer/minder. De hele opzet is achterlijk. Om tv vatbaar te maken moet het enigszins begrijpelijk zijn en gestructureerd, dat is heel wat anders dan het aan elkaar koppelen van twee losse zaken waardoor je met Van Klaveren eindigt.

(ik schreef Jan Roos, was Van Klaveren, aangepast)
  woensdag 5 april 2017 @ 13:49:04 #274
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_170018300
thierrybaudet twitterde op woensdag 05-04-2017 om 13:19:16 Lezen! "The '97% Of Climate Scientists Agree'-claim Is 100% Wrong" https://t.co/TmlM4QAntM reageer retweet
Thierry is toch geen climate change denier he? Alex Epstein is nogal een beetje een aluhoedje in dat wereldje. Van die reacties op die tweet word je ook niet echt vrolijk. Ik had wel iets meer ratio verwacht. (skeptisch zijn is altijd goed, zelfs (of zeker?) t.o.v. eventuele consensus rondom dit soort kwesties, maar schiet dan niet door).
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_170018450
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 13:49 schreef LuNaTiC het volgende:
thierrybaudet twitterde op woensdag 05-04-2017 om 13:19:16 Lezen! "The '97% Of Climate Scientists Agree'-claim Is 100% Wrong" https://t.co/TmlM4QAntM reageer retweet
Thierry is toch geen climate change denier he? Alex Epstein is nogal een beetje een aluhoedje in dat wereldje. Van die reacties op die tweet word je ook niet echt vrolijk. Ik had wel iets meer ratio verwacht. (skeptisch zijn is altijd goed, zelfs (of zeker?) t.o.v. eventuele consensus rondom dit soort kwesties, maar schiet dan niet door).
Hij zal wel moeten. Z'n volgende boekje gaat over hoe de milieulobby de nieuwe vijand van de natiestaat is. Hoe je ook over milieuverandering denkt (of de menselijke hand daarin), ik denk dat Baudet daarmee een interessante koppeling legt tussen globale problematiek en verlies van nationale soevereiniteit. Of hij het allemaal ook goed kan onderbouwen, ik wacht het af. Maar het zou wel stroken met het idee dat meer EU de enige oplossing is tegen Russische aggressie, dat meer EU de enige oplossing is voor wereldvrede, tegen vluchtelingen (hoewel ze volgens de EU ook juist weer welkom zijn..?), enz.
pi_170019333
quote:
Helft jongeren wil nieuw kiesstelsel

Meer dan de helft van de Nederlandse jongeren geeft de voorkeur aan een nieuw kiesstelsel. Dit blijkt uit recent onderzoek.


Rond 52 procent van de jongeren tussen de 18 en 34 jaar wil niet meer stemmen op één partij, maar inhoudelijk per thema.

Slechts een kwart van de ondervraagde jongeren – uit een totaal van 729 respondenten - kiest voor het huidige kiesstelsel. De rest heeft geen voorkeur, of weet het niet. Dit blijkt uit onderzoek van bureau Motivaction in opdracht van Het Nieuwe Kiezen.

Volgens initiatiefnemer Rudy van Belkom van Het Nieuwe Kiezen ‘gaat dit verder dan pure vernieuwingsdrang’. Kiezen per thema - waarbij per thema op verschillende partijen kan worden gestemd - geeft 50 procent van de deelnemende jongeren het gevoel dat er naar hen geluisterd wordt. In het huidige stelsel geldt dit voor slechts 7 procent.

Verder meent 49 procent van de ondervraagde jongeren dat zij daadwerkelijk invloed kunnen uitoefenen indien zij per thema kunnen kiezen. Dit percentage is nu 8 procent. Ook voelen zij zich meer serieus genomen: 37 tegen 8 procent. En jongeren voelen zich gemotiveerder om te gaan stemmen: 41 versus 16 procent.

Onder de 35-plussers geeft een op de drie de voorkeur aan stemmen per thema.

Wantrouwen
Motivaction keek ook naar het vertrouwen in de politiek onder stemgerechtigde Nederlanders. Ondanks het hoge opkomstpercentage bij de recente parlementsverkiezingen is dat vertrouwen laag. Slechts een vijfde van de Nederlanders tussen de 18 en 70 jaar geeft aan vertrouwen te hebben in de huidige politici en de politieke partijen, van wie 1 procent ‘zeer veel’.

Hoe kan het dan dat het huidige kiesstelsel al vanaf de verkiezingen van 1918 in essentie onveranderd is?
Rudy van Belkom van Het Nieuwe Kiezen
Twee keer zo veel Nederlanders (41 procent) heeft geen of weinig vertrouwen in de politiek. Vier op de tien Nederlanders vindt zelfs dat politieke partijen hun beloften nooit nakomen. Veel burgers zien stemmen als een recht (74 procent), maar ze vertrouwen het systeem niet. ,,Hoe kan het dan dat het huidige kiesstelsel al vanaf de verkiezingen van 1918 in essentie onveranderd is?”, vraagt Rudy van Belkom zich af.

Particratie
De uitkomsten van Motivaction sluiten aan bij de bevindingen van de jonge politicoloog Arnout Maat (24). Maat publiceerde recent het boek 'De Particratie', waarin hij het monopolie van de politieke partijen hekelt. ,,Het huidige partijstelsel past helemaal niet bij mensen van mijn leeftijd,'' zei Maat in een interview met het AD. ,,Die binden zich liever niet aan een club. Maar als je carrière wilt maken in de politiek moet je niet naar de burger luisteren, maar naar je partij."
Het kiezen per thema is best populair onder jongeren zo te zien, wellicht is dat ook één van de redenen waarom de JFvD zo snel groeit.
pi_170022108
quote:
Hoe kan het dan dat het huidige kiesstelsel al vanaf de verkiezingen van 1918 in essentie onveranderd is?”, vraagt Rudy van Belkom zich af.
Dat vind ik altijd zo'n onzin. Je verandert een systeem omdat je vindt dat bepaalde zaken beter kunnen of moeten, niet omdat het oud is.
pi_170022667
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 13:49 schreef LuNaTiC het volgende:
thierrybaudet twitterde op woensdag 05-04-2017 om 13:19:16 Lezen! "The '97% Of Climate Scientists Agree'-claim Is 100% Wrong" https://t.co/TmlM4QAntM reageer retweet
Thierry is toch geen climate change denier he? Alex Epstein is nogal een beetje een aluhoedje in dat wereldje. Van die reacties op die tweet word je ook niet echt vrolijk. Ik had wel iets meer ratio verwacht. (skeptisch zijn is altijd goed, zelfs (of zeker?) t.o.v. eventuele consensus rondom dit soort kwesties, maar schiet dan niet door).
Het verbaast mij niets. Past toch precies in het straatje?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 5 april 2017 @ 17:25:35 #279
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170022683
:|W
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 5 april 2017 @ 20:28:10 #280
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_170027115
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 14:42 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Het kiezen per thema is best populair onder jongeren zo te zien, wellicht is dat ook één van de redenen waarom de JFvD zo snel groeit.
Ik denk dat Thierry zelf ook weet hoe je die jonge kiezers aan je kunt binden. Wat een genie is het ook.
  woensdag 5 april 2017 @ 20:29:02 #281
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_170027145
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 15:57 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Mooie foto:

[ afbeelding ]

Ik keur dit soort ''kijk mij eens deugen'' acties nog altijd af, maar zo door Volendam lopen is nog altijd moediger dan kereltje Pechtold die over het Binnenhof flanneert.

Nog steeds geen Schilderswijk natuurlijk.
Ik ook niet, maar dit is een prachtig plaatje _O_ _O_ _O_ 2 genieën
pi_170036004
Straks doet Hiddema zijn maidenspeech ^O^
(she/her)
pi_170036081
Ah kijk, nog een verafgoder. Die club trekt toch wel interessante types aan.
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 20:29 schreef KingRoland het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar dit is een prachtig plaatje _O_ _O_ _O_ 2 genieën
pi_170036135
quote:
14s.gif Op donderdag 6 april 2017 10:05 schreef Kaas- het volgende:
Ah kijk, nog een verafgoder. Die club trekt toch wel interessante types aan.

[..]

Als KingFlopland het goed vindt, IS het goed!
  donderdag 6 april 2017 @ 10:09:18 #285
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_170036146
quote:
14s.gif Op donderdag 6 april 2017 10:05 schreef Kaas- het volgende:
Ah kijk, nog een verafgoder. Die club trekt toch wel interessante types aan.

[..]

Waarom neem je het allemaal zo serieus Kaas? En waarom trek je je het zo aan?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_170036148
quote:
14s.gif Op donderdag 6 april 2017 10:05 schreef Kaas- het volgende:
Ah kijk, nog een verafgoder. Die club trekt toch wel interessante types aan.

[..]

Ze zien politiek gewoon als een voetbalcompetitie. Zakt hun clubje door het ijs, dan hoppen ze als successupporter door naar de volgende hype.
pi_170036544
het zit wel erg diep bij jullie hè :')
(she/her)
pi_170036578
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 10:26 schreef Fylax het volgende:
het zit wel erg diep hè :')
Nee, ik duid juist dat het bijzonder oppervlakkig is.
pi_170036620
99.999 is een gaslighter
pi_170036692
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 10:30 schreef Sjemmert het volgende:
99.999 is een gaslighter
Is dit ook weer zo'n term uit de categorie cultureel-marxistisch, white genocide en andere ranzigheid?
  donderdag 6 april 2017 @ 10:36:34 #291
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_170036753
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 10:02 schreef Fylax het volgende:
Straks doet Hiddema zijn maidenspeech ^O^
Is dat ergens live te bekijken ?
Ik ben inmiddels overleden
pi_170036782
quote:
10s.gif Op donderdag 6 april 2017 10:33 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Is dit ook weer zo'n term uit de categorie cultureel-marxistisch, white genocide en andere ranzigheid?
Een gaslighter is iemand die onterecht de morele overhand claimt in een discussie om die zo naar zijn hand te zetten en zijn tegenstanders weg te zetten.

pi_170036830
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2017 10:09 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Waarom neem je het allemaal zo serieus Kaas? En waarom trek je je het zo aan?
Ehmm, wanneer iemand telkens heel erg moet lachen om hoe anderen zich gedragen betekent dat in de regel nog altijd juist dat je het totaal niet serieus neemt beste vriend. :P
pi_170036851
quote:
7s.gif Op donderdag 6 april 2017 10:36 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Is dat ergens live te bekijken ?
Ja natuurlijk. Alles dat in de TK gebeurt aan debat is live te bekijken.
pi_170036857
quote:
7s.gif Op donderdag 6 april 2017 10:36 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Is dat ergens live te bekijken ?
Upc kanaal 502 sowieso
Hell To The Liars
pi_170036885
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2017 10:41 schreef Droopie het volgende:

[..]

Upc kanaal 502 sowieso
UPC, wat is dat? :?
(she/her)
  donderdag 6 april 2017 @ 10:43:24 #297
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_170036902
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2017 10:37 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Een gaslighter is iemand die onterecht de morele overhand claimt in een discussie om die zo naar zijn hand te zetten en zijn tegenstanders weg te zetten.

Echt? Volgens mij is de definitie van een "gaslighter" toch net even anders. Ik zou even het filmpje bekijken waar je naar toe linkt ;)
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_170036919
quote:
7s.gif Op donderdag 6 april 2017 10:36 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Is dat ergens live te bekijken ?
https://www.npo.nl/live/npo-politiek
pi_170036946
Nog nooit van gehoord, maar ik zie een GeenStijl-logo en hoor het in een Baudetverheerlijkingstopic voor het eerst dus dat zegt al wel weer genoeg over hoe serieus ik het zou moeten nemen. :P
pi_170037000


Volgorde sprekers...
  donderdag 6 april 2017 @ 10:49:57 #301
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_170037051
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 10:47 schreef JanCees het volgende:
[ afbeelding ]

Volgorde sprekers...
Zit Ali B bij D66?
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')