abonnement Unibet Coolblue
pi_169956365
Morgen wellicht een stukje van de nieuwe Den Haag - Eindhoven testen. Enige verschil voor mij is dat ie op mijn minitrajectje 3 minuten later rijdt. Betekent wel dat ik nu 10 minuten moet wachten als ik de Dordt mis, maar dat overleef ik wel.

Enige wat ik me nu afvraag, is of trein-bus aansluitingen op Delft nog "werken"
  zondag 2 april 2017 @ 20:48:46 #152
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_169956869
TREEIINNN HAHAAA KEDENG KEDENG HARDGAANNNN!!!


Wist je dat zelfs een godvergeten oord als Klarenbeek vroeger een eigen spoorlijntje had? In het bos, langs een paadje waar met wat fantasie wel een spoorlijntje van te maken is, staat dit bordje, een ongeveer anderhalve kilometer lange spoorlijn takte ooit af naar een fabriek.
doei
  Redactie Sport zondag 2 april 2017 @ 22:58:49 #153
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_169961707
Door werkzaamheden aan de noordelijkste van de drie bruggen over de Oosterdoksdoorvaart kon er nauwelijks tussen Amsterdam Centraal en de Watergraafsmeer gereden worden. Hierdoor keerden de Benelux, IC Direct maar ook de Thalys grotendeels onder de kap van Amsterdam Centraal. In dit geval wel een afwijkende kap voor deze Thalys 9998 naar Lille Europe: stel 4346 is vertrokken van spoor 8b en verlaat via spoor 10a onder de nieuwe kap door het station.

Nadat ik terugkwam in Oldenzaal na een rondje getreind te hebben zag ik daar de Bauer-trein staan. Als loc stond hier de Rheincargo DE668 voor, die vijf jaar na de naamswijziging nog altijd in de kleurstelling van HGK (Häfen und Güterverkehr Köln) draagt. Omdat de zon al ver gezakt was op dit tijdstip kon ik weinig anders verzinnen dan deze stek bij Hengelo Westermaat, die overigens in negen maanden tijd flink veranderd is. Vergelijk hem maar eens met deze foto.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 3 april 2017 @ 12:34:13 #155
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169968844
quote:
Waarom zou ProRail als beheerder geen proeven mogen doen met zelfrijdende treinen op haar spoorwegnet?
Rijkswaterstaat doet toch ook proeven met zelfrijdende auto's? Daar hoor je ook niemand over klagen.

Die paniekreacties en behoudendheid onder spoorpersoneel gaat een keer tegen werken. Bij alles wat nieuw is wordt direct geroepen: "onveilig!" "onverantwoord!" "Er gaan doden vallen!"

Rondje rond de kerk: "gevaarlijk!" Hofplein en Zoetermeerstadslijn zijn over naar metro en tram, met rondje rond de kerk. En we leven allemaal nog...

Dit soort ontwikkelingen houd je niet tegen. Je er tegen verzetten levert je hooguit WW op, er in mee gaan geeft je ook weer nieuwe kansen. Die zelfrijdende treinen zullen door iemand in de gaten gehouden moeten worden en voor het fijne afstellen is kennis nodig van ervaren machinisten. En je kan wel raden wie eerder in aanmerking komt: de machinist die vanaf begin af aan mee werkt of de machinist die zijn poot stijf houdt?

De NS (en andere spoorvervoerders) zij commerciële bedrijven en als het echt goedkoper (en toegestaan) wordt om zonder machinist te rijden, dan zullen ze vast wel iets verzinnen om "lastig" personeel te lozen.
So we just called him Fred
pi_169969226
Het feit dat je de vervoerders niet hoort zegt ook iets over de relatie vervoerders <-> vakbonden
pi_169969380
Helft van Sprinters tussen DH Centraal en Dordrecht zijn foetsie.
Weet iemand hier de reden van? Lijkt me geen gebrek aan materieel, gezien het vrijkomen van SGMM's van de Hoekse Lijn
  maandag 3 april 2017 @ 13:01:32 #158
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_169969392
Daarmee is de redenatie van Eilert dat de vervoerders er niet mee bezig zijn en het dus ook overbodig is ook zo dubieus.
  maandag 3 april 2017 @ 13:01:46 #159
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_169969396
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 13:01 schreef RokStarr het volgende:
Helft van Sprinters tussen DH Centraal en Dordrecht zijn foetsie.
Weet iemand hier de reden van? Lijkt me geen gebrek aan materieel, gezien het vrijkomen van SGMM's van de Hoekse Lijn
Werkzaamheden.
pi_169969500
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 13:01 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Werkzaamheden.
Ah, thanks.
Toch leuk dat ze in Haaglanden alle soorten werkzaamheden in 1x doen. Vandaag bij plan H beland om op plaats van bestemming te komen :o
  maandag 3 april 2017 @ 13:36:43 #161
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_169969977
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 13:01 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Werkzaamheden.
Waar alle andere treinen die over hetzelfde spoor rijden geen last van hebben? :?
pi_169970058
Kijk maar eens naar al die spoorwijzigingen op Holland Spoor
pi_169971101
quote:
Dus zelfrijdend Transport is uitermate geschikt voor zelfrijdend transport?
  maandag 3 april 2017 @ 15:05:25 #164
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_169971837
Rond 13:30 onze tijd is er een explosie geweest in de metro van Sint Petersburg. Er zijn tot nu toe 10 doden geteld en meer dan 50 gewonden, het gaat hoogstwaarschijnlijk meer worden. Terrorisme wordt niet uitgesloten.
http://www.rtlnieuws.nl/b(...)etro-sint-petersburg

Edit: het is een bomaanslag.

[ Bericht 4% gewijzigd door Prins_Pils op 03-04-2017 15:14:14 ]
doei
  maandag 3 april 2017 @ 15:17:45 #165
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169972158
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 13:01 schreef RokStarr het volgende:
Helft van Sprinters tussen DH Centraal en Dordrecht zijn foetsie.
Weet iemand hier de reden van? Lijkt me geen gebrek aan materieel, gezien het vrijkomen van SGMM's van de Hoekse Lijn
Werkzaamheden volgens de NS
So we just called him Fred
  Redactie Sport maandag 3 april 2017 @ 16:36:53 #166
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_169974051
Onderzoeksrapport over een trein die voorbij een gedoofd sein rijdt: https://www.ilent.nl/Imag(...)am_tcm334-382322.pdf
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 3 april 2017 @ 16:40:09 #167
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169974115
Heel flauw, maar een inkoppertje: dit was niet gebeurd als de trein zonder machinist zou rijden ;)
So we just called him Fred
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 3 april 2017 @ 17:15:07 #168
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_169974730
Hiero. Trein zoveelnogwat rijdt het station van Crianlarich binnen en wacht op de tweede vleugel waarna ze samen naar Glasgow gaan. Scottish Highlands, 1 aprilkikkerinjebildiedernooitmeeruitwil 2017.

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_169974954
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 16:36 schreef dennistd het volgende:
Onderzoeksrapport over een trein die voorbij een gedoofd sein rijdt: https://www.ilent.nl/Imag(...)am_tcm334-382322.pdf
oh vandaar dat ze weer mentoren aan het werven zijn :')
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 april 2017 @ 20:00:28 #170
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169978442
nou, ze hebben een fikkiestoker opgepakt die het voorzien had op een SGMm. Uiteraard is het nog niet duidelijk of hij ook achter de andere branden zat
http://www.blikopnieuws.n(...)pt-in-amsterdam.html
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 april 2017 @ 20:01:18 #171
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169978465
De eerste FLIRT voor het traject Bielefeld (bestaat dat echt :? ) - Hengelo is opgedoken. Ikzelf vind het wat een fletse kleurstelling

http://www.drehscheibe-on(...),8144149#msg-8144149.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 3 april 2017 @ 20:09:43 #172
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169978693
quote:
14s.gif Op maandag 3 april 2017 20:00 schreef Peterselieman het volgende:
nou, ze hebben een fikkiestoker opgepakt die het voorzien had op een SGMm. Uiteraard is het nog niet duidelijk of hij ook achter de andere branden zat
http://www.blikopnieuws.n(...)pt-in-amsterdam.html
Je zou bijna zeggen van wel:
quote:
In het kader van dit onderzoek werd de man uit IJmuiden al enige tijd door de politie geobserveerd.
So we just called him Fred
  maandag 3 april 2017 @ 20:15:46 #173
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_169978880
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 20:09 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Je zou bijna zeggen van wel:

[..]

Zou het Kleefpasta zijn?
  Redactie Sport maandag 3 april 2017 @ 21:27:57 #174
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_169981565
quote:
14s.gif Op maandag 3 april 2017 20:01 schreef Peterselieman het volgende:
De eerste FLIRT voor het traject Bielefeld (bestaat dat echt :? ) - Hengelo is opgedoken. Ikzelf vind het wat een fletse kleurstelling

http://www.drehscheibe-on(...),8144149#msg-8144149.
Tja, dat is de invloed van Keolis...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_169984346
quote:
10s.gif Op maandag 3 april 2017 20:15 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]
Zou het Kleefpasta zijn?
Aan de ene kant wel toevallig altijd in de buurt. Aan de andere kant wel een vaak volger van digitale bronnen. Reist wel vaak op Amsterdam-Haarlem gezien de berichten.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_169989342
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 12:34 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Waarom zou ProRail als beheerder geen proeven mogen doen met zelfrijdende treinen op haar spoorwegnet?
Rijkswaterstaat doet toch ook proeven met zelfrijdende auto's? Daar hoor je ook niemand over klagen.

Die paniekreacties en behoudendheid onder spoorpersoneel gaat een keer tegen werken. Bij alles wat nieuw is wordt direct geroepen: "onveilig!" "onverantwoord!" "Er gaan doden vallen!"

Rondje rond de kerk: "gevaarlijk!" Hofplein en Zoetermeerstadslijn zijn over naar metro en tram, met rondje rond de kerk. En we leven allemaal nog...

Dit soort ontwikkelingen houd je niet tegen. Je er tegen verzetten levert je hooguit WW op, er in mee gaan geeft je ook weer nieuwe kansen. Die zelfrijdende treinen zullen door iemand in de gaten gehouden moeten worden en voor het fijne afstellen is kennis nodig van ervaren machinisten. En je kan wel raden wie eerder in aanmerking komt: de machinist die vanaf begin af aan mee werkt of de machinist die zijn poot stijf houdt?

De NS (en andere spoorvervoerders) zij commerciële bedrijven en als het echt goedkoper (en toegestaan) wordt om zonder machinist te rijden, dan zullen ze vast wel iets verzinnen om "lastig" personeel te lozen.
Robotisering gaat enorm veel banen kosten in de toekomst, niet alleen in deze sector. Dat zag je al met diens voorloper, automatisering.
Deze maatschappij is ingericht op het hebben van werk en helaas ook op het alsmaar langer door blijven werken. Ik zie over 10/20/30 jaar gerust wel weer 1000 beroepen verdwijnen, terwijl er ondertussen ook nog altijd veel meer mensen bijkomen die weer een inkomen moeten hebben etc.

Ik juich dit soort ontwikkelingen dan ook niet toe. Het zal ongetwijfeld bepaalde voordelen met zich mee brengen maar uiteindelijk zijn de enigen die er beter van worden de personen die deze rotzooi aan het ontwikkelen zijn, en de personen die er in hun eigen werkende leven nog geen last van ondervinden.
pi_169989661
En de voordelen van robotisering maar gelijk afschuiven en het feit dat robotisering ook banen oplevert? Weliswaar in een andere sector maar zo zwart-wit als je hem nu schetst is het niet
pi_169989797
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 09:28 schreef b2py het volgende:
En de voordelen van robotisering maar gelijk afschuiven en het feit dat robotisering ook banen oplevert? Weliswaar in een andere sector maar zo zwart-wit als je hem nu schetst is het niet
Ik zeg toch duidelijk dat het ongetwijfeld bepaalde voordelen met zich mee zal brengen. Met name de werkgevers gaan hier erg blij van worden. Echter gaan deze voordelen niet opwegen tegen de nadelen in het maatschappelijk oogpunt. Of moet ik er soms blij mee zijn dat ik straks weer tig jaar (onbetaald) naar school toe moet om mezelf om te laten scholen voor nieuw soort werk (welk 'nieuw' werk zou dit dan moeten worden volgens jou?) ?

Robotisering gaat uiteindelijk vele miljoenen banen kosten. Dat is nu nog niet zichtbaar maar ik voorspel dat het sneller gaat dan we denken. Waar gaan al die miljoenen mensen naartoe? Hoe verdienen al die miljoenen mensen straks hun geld? De hele maatschappij zal zowat op een andere manier ingericht moeten worden. Zijn we daar wel klaar voor met z'n allen?
pi_169989898
We hebben de vorige industriële revoluties ook overleefd als maatschappij, je kan je kont wel tegen de krib gooien maar daar ga je het niet mee redden. De argumenten die je aandraagt zijn ongetwijfeld dezelfde die ze in de 19e eeuw ook gebruikten. Zijn we er slechter van geworden?
pi_169990072
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 09:45 schreef b2py het volgende:
We hebben de vorige industriële revoluties ook overleefd als maatschappij, je kan je kont wel tegen de krib gooien maar daar ga je het niet mee redden. De argumenten die je aandraagt zijn ongetwijfeld dezelfde die ze in de 19e eeuw ook gebruikten. Zijn we er slechter van geworden?
Lees je maar eens in dan in de vroege industriële revolutie, wat voor een ellende dat allemaal met zich meebracht voor de mensen die er de dupe van zijn geworden. De mensen die hun banen zijn verloren en opeens een totaal andere manier van leven moesten gaan aanhangen. Die mensen dat zijn jij en ik nu ook hoor. Wij zijn nou eenmaal niet de mensen die over 100 jaar in een op en top gerobotiseerde wereld leven waarin alles op rolletjes loopt en tot in de puntjes perfect verzorgd is. Wij zijn die mensen die straks hun werk kwijt zijn en moeten happen naar lucht omdat we op een andere manier moeten gaan leven.

Ik ben het met je eens dat het -helaas- niet is tegen te houden, maar toejuichen dat nooit :+
  dinsdag 4 april 2017 @ 10:01:44 #181
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_169990141
Het wordt vooral een bende omdat iedereen hard probeert vast te houden aan hoe het ging terwijl de mensen die baat hebben bij de nieuwe technologie toch op de kar van de nieuwe technologie springen. Dat valt niet tegen te houden. Daarom is het beter om onze maatschappij beter in te richten op dat mensen minder werk, of ander werk hebben in plaats van dat ons te laten overkomen. Dat betekent dus ook vormen van het basisinkomen invoeren.

Overigens is het in de spoorsector nog niet automatisch zo dat het personeel van de trein verdwijnt: Als een storing optreedt zal daar wat aan gedaan moeten worden door personeel. Daarnaast is een automatisch rijdende trein een uitgelezen kans om geld vrij te maken om een HC niet in z'n eentje rondjes te laten lopen door een trein. Op de een of andere manier is het toch altijd verstandig om op zijn minst iemand aan boord te hebben.
pi_169990248
Als die robots wel in staat zijn een rondje om de kerk te rijden zonder dat de veiligheid zogenaamd in het geding is, ben ik voor.
  dinsdag 4 april 2017 @ 14:29:19 #183
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_169994751
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 10:09 schreef Kansenjongere het volgende:
Als die robots wel in staat zijn een rondje om de kerk te rijden zonder dat de veiligheid zogenaamd in het geding is, ben ik voor.
Nee joh, de vakbonden zullen instemmen met robotmachinisten op treinen op voorwaarde dat ze dezelfde CAO-eisen krijgen als echte machinisten, met als argumente dat het anders niet veilig zou zijn... ;)
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 april 2017 @ 18:13:26 #184
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_170000662
Handig hoor. Per gisteren zou er in Brabant meer FLIRT rond gaan rijden, ware het niet dat er niet genoeg machinisten opgeleid zijn :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_170001395
Stop er een robot in
pi_170001750
Ondertussen heeft Rotterdam al maanden mensen over bij de machinisten maarja wij zaten niet in het clubje standplaatsen die op Flirtcursus gingen terwijl we wel gewoon in het inzetgebied rijden maar nu dus alleen de ic's :')
  dinsdag 4 april 2017 @ 19:13:11 #187
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_170002111
Dat is wel heel curieus. Wil jij de FLIRT-cursus?
  dinsdag 4 april 2017 @ 19:13:42 #188
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170002128
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 april 2017 09:03 schreef GlenSpey het volgende:
Robotisering gaat enorm veel banen kosten in de toekomst, niet alleen in deze sector. Dat zag je al met diens voorloper, automatisering.
Sinds de start van de automatisering na de tweede wereldoorlog zijn is de bevolking bijna verdubbeld. Die mensen zitten niet massaal thuis.

Sinds de uitvinding van de stoommachine wordt er al geroepen "dat gaat banen kosten". Tja, het heeft banen gekost. Maar nog veel meer banen opgeleverd. Sterker nog, zonder die uitvinding zou er voor niemand in deze reeks een baan in het spoorwegwezen bestaan. Dan waren we nu allemaal arbeider op het land geweest, in povere woningen gewoond en met een beetje geluk waren we zeker wel 50 jaar oud geworden.

Zonder de mechanisering, automatisering en robotisering had je geen auto voor de deur gehad, had je niet die ruime keuze in supermarkt, had je niet elke dag een stukje vlees op je brood, was je een kapitaal kwijt aan levensmiddelen, stond je vrouw hele dagen met de hand de was te doen.

De computer of telefoon die je nu voor je hebt om dit bericht te lezen had je dan helemaal wel kunnen vergeten.
quote:
Ik juich dit soort ontwikkelingen dan ook niet toe. Het zal ongetwijfeld bepaalde voordelen met zich mee brengen maar uiteindelijk zijn de enigen die er beter van worden de personen die deze rotzooi aan het ontwikkelen zijn, en de personen die er in hun eigen werkende leven nog geen last van ondervinden.
Ik snap dat het zuur is om het werk waar je met veel plezier naar toe gaat dreigt te verdwijnen, maar ik ben bang dat het een ontwikkeling is die je niet tegen kan houden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 09:37 schreef GlenSpey het volgende:
Ik zeg toch duidelijk dat het ongetwijfeld bepaalde voordelen met zich mee zal brengen. Met name de werkgevers gaan hier erg blij van worden. Echter gaan deze voordelen niet opwegen tegen de nadelen in het maatschappelijk oogpunt. Of moet ik er soms blij mee zijn dat ik straks weer tig jaar (onbetaald) naar school toe moet om mezelf om te laten scholen voor nieuw soort werk (welk 'nieuw' werk zou dit dan moeten worden volgens jou?) ?
In de ICT is werk zat, die systemen zullen ook beheerd, vervangen, gerepareerd, geëvalueerd, uitgebreid en geīnstalleerd moeten worden.
So we just called him Fred
pi_170002477
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 19:13 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Dat is wel heel curieus. Wil jij de FLIRT-cursus?
waarom zou ik dat niet willen? Ik heb er alleen niet zoveel aannals mijn standplaats geen ritten krijgt toegewezen door logistiek :')
pi_170002481
Het vervelende voor de machinist is dat die waarschijnlijk de IT niet in wilt
  Redactie Sport dinsdag 4 april 2017 @ 19:35:03 #191
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_170002537
Het probleem is ook dat de huidige generatie machinisten er waarschijnlijk niks aan heeft: de systemen worden allemaal ontworpen door huidige IT'ers. Tegen de tijd dat een machinist vijf jaar nadat hij overbodig is geworden eindelijk omgeschoold is zitten er ook al anderen die het systeem onderhouden, waardoor hij alsnog moet hopen dat hij ergens anders werk kan vinden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_170002550
Wil eventueel wel meubelmaker worden want dan kan ik gewoon krukken blijven draaien
pi_170002694
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 19:35 schreef dennistd het volgende:
Het probleem is ook dat de huidige generatie machinisten er waarschijnlijk niks aan heeft: de systemen worden allemaal ontworpen door huidige IT'ers. Tegen de tijd dat een machinist vijf jaar nadat hij overbodig is geworden eindelijk omgeschoold is zitten er ook al anderen die het systeem onderhouden, waardoor hij alsnog moet hopen dat hij ergens anders werk kan vinden.
Er zullen ook machinisten betrokken moeten worden bij de ontwikkeling gok ik en als je actief meedenkt ipv kont tegen de krib heb je vast ook mogelijkheden
pi_170002984
da's leuk voor die 10 machinisten bij Internationaal die al 28 andere taken hebben naast dat
pi_170003297
Je kunt een weddenschap/voorspelling organiseren over wanneer de eerste reguliere zelf rijdende trein, robot mag rijden. Weet niet of Fok tegen die tijd nog bestaat, maar ik ben ook benieuwd naar wat we denken en het wordt.

December 2024.
  dinsdag 4 april 2017 @ 20:06:14 #196
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_170003362
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 19:41 schreef b2py het volgende:

[..]

Er zullen ook machinisten betrokken moeten worden bij de ontwikkeling gok ik en als je actief meedenkt ipv kont tegen de krib heb je vast ook mogelijkheden
Zei je dit eerder vandaag of gisteren niet ook al?
pi_170003421
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 20:03 schreef Adrie072 het volgende:
Je kunt een weddenschap/voorspelling organiseren over wanneer de eerste reguliere zelf rijdende trein, robot mag rijden. Weet niet of Fok tegen die tijd nog bestaat, maar ik ben ook benieuwd naar wat we denken en het wordt.

December 2024.
Kunnen ze gelijk in Spoorzone Delft gaan rijden, dat gaat dan ook richting voltooiing
pi_170003878
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 20:06 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Zei je dit eerder vandaag of gisteren niet ook al?
Klopt
pi_170003891
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 20:03 schreef Adrie072 het volgende:
Je kunt een weddenschap/voorspelling organiseren over wanneer de eerste reguliere zelf rijdende trein, robot mag rijden. Weet niet of Fok tegen die tijd nog bestaat, maar ik ben ook benieuwd naar wat we denken en het wordt.

December 2024.
Ik ga richting 2030
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 april 2017 @ 20:38:58 #200
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_170004288
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 18:57 schreef Salatrel het volgende:
Ondertussen heeft Rotterdam al maanden mensen over bij de machinisten maarja wij zaten niet in het clubje standplaatsen die op Flirtcursus gingen terwijl we wel gewoon in het inzetgebied rijden maar nu dus alleen de ic's :')
en Eindhoven heeft een tekort :')
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')