abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  zaterdag 1 april 2017 @ 19:37:52 #76
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_169931497
Vanwege financiŽle problemen bij TrainServices heeft TrainServices het eigen werk gestaakt en/of uitbesteed aan een andere vervoerder. MRCE heeft op 8 maart 2017 de 3 G1206'en, TS-106 (Vossloh 5001627), TS-107 (Vossloh 5001510) en TS-108 (Vossloh 5001511), door CapTrain laten afslepen en retour gehaald vanwege een te hoog opgelopen betalingsachterstand. Waar ze momenteel bivakkeren, is mij onbekend.
Weer een Nederlandse vervoerder om zeep (de voorganger TrainGroup was ook al failliet gegaan, HTRS heeft destijds het werk neergelegd, ERS legt het werk neer).



[ Bericht 16% gewijzigd door greavy op 01-04-2017 22:09:19 ]
  zaterdag 1 april 2017 @ 22:26:12 #78
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_169935488
DB heeft nogmaals 25 IC2 treinstellen besteld. Tractie wordt een Traxx AC3 met 5 Twindexx Vario-dubbeldeksrijtuigen. Levering in 2019.
  zaterdag 1 april 2017 @ 22:37:13 #79
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_169935733
maare, iemand hier eigenlijk bekend met de RailRunner-systemen voor treinwagens? Om trailers te vervoeren op het spoor heb je dan geen wagens meer nodig, enkel losse lorry's die men kan koppelen.
RRNA_53-4erGruppe-im-Gleis.jpg
Met de buffers:
RR-EU-EnddrehgestellTU.png
Om een 'gelede wagon' te creŽren:
RR-IU_NEU_Halle-300x199-e1484915619503.png
pi_169935806
En wat is het voordeel tov een vrachtwagen die een platte wagen op rijdt?
  zaterdag 1 april 2017 @ 22:45:12 #81
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_169935914
Dit gaat om de Hupac-treinen en dergelijke. De vrachtwagen koppelt de trailer af bij de railterminal, en de trailer gaat los de trein op. RailRunner wil die wagens onnodig maken, en deze systemen gaan gebruiken. Men is in Duitsland al bezig om ze toegelaten te krijgen.
Voor zeecontainers die met de trein gaan, gaat het alweer lastig worden, dus ik betwijfel of het wel een goed systeem wordt.

Zie voor meer: de site
pi_169936018
Maar wat is het voordeel tov trucks meesturen? Kan me voorstellen dat dit opbouwen (en afbouwen) veel meer tijd kost dan een truck een wagen op scheuren
  zaterdag 1 april 2017 @ 22:52:31 #83
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_169936079
Nog nooit van gehoord. Maar ik volg de laatste ontwikkelingen in badslippervervoerland dan ook niet echt :P
We are shaping the future.
  zaterdag 1 april 2017 @ 22:55:37 #84
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_169936139
Weet je hoe weinig er een vrachtwagen mee gaat op de trein?
In bepaalde gebieden omdat een vrachtwagen niet mag rijden over de berg oid, maar meestal gaat alleen de trailer, en niet de vrachtwagen.
Voordeel wat ik kan bedenken van dat Railrunner-systeem, is dat je meer trailers mee kan nemen in dezelfde lengte.
Trailers worden nu veelal zo geladen op treinen en vervoerd:
visbeen-Huckepack-koeltrailers.jpg
14057380411_149642e5c4.jpg
Maar ik denk niet dat dat systeem snel groot uitrolt, eerlijk gezegd

Beetje als containers, maar dan gaan er nu wielen mee. Bij containers blijft het chassis bij de vrachtwagen.
pi_169936149
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 22:49 schreef b2py het volgende:
Maar wat is het voordeel tov trucks meesturen? Kan me voorstellen dat dit opbouwen (en afbouwen) veel meer tijd kost dan een truck een wagen op scheuren
Nu wordt een trailer volgens mij op de wagen getild, waar je bij dit systeem de wagen onder de trailer kunt duwen en dan kunt heffen lijkt me.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 1 april 2017 @ 22:59:30 #86
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_169936219
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 22:56 schreef dennistd het volgende:

[..]

Nu wordt een trailer volgens mij op de wagen getild, waar je bij dit systeem de wagen onder de trailer kunt duwen en dan kunt heffen lijkt me.
Ja, inderdaad.
pi_169936246
Filmpje ervan gevonden:

Ik vraag me alleen af of de chassis van trailers bestand zijn tegen de krachten van 700 meter trein bij het optrekken...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_169936261
Op zich is dit ook wel een geinig idee:
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169936319
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 april 2017 23:01 schreef Peterselieman het volgende:
Op zich is dit ook wel een geinig idee:
Dan moet je de truck meenemen, terwijl het natuurlijk efficiŽnter is om de (dure) truck achter te laten, zodat deze direct weer een andere trailer van een aankomende trein kan meenemen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 1 april 2017 @ 23:04:30 #90
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_169936322
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 23:00 schreef dennistd het volgende:
Filmpje ervan gevonden:

Ik vraag me alleen af of de chassis van trailers bestand zijn tegen de krachten van 700 meter trein bij het optrekken...
Als je nu al trailers ziet waar de buik van "doorhangt" bij het hijsen, of alleen al van de lading... Ik betwijfel het inderdaad. De krachten komen ook veel meer op de trailers nu.
  zaterdag 1 april 2017 @ 23:06:20 #91
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_169936356
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 23:04 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dan moet je de truck meenemen, terwijl het natuurlijk efficiŽnter is om de (dure) truck achter te laten, zodat deze direct weer een andere trailer van een aankomende trein kan meenemen.
Ja, net als bij containers. Trailers gaan vanuit hier heel veel richting ItaliŽ en Spanje per trein. Containers ook wel, maar vaak ook verder weg. Hier laden, trein brengt het weg, en daar pakt een chauffeur uit dat land de trailer weer op (bij een container heeft die chauffeur nog een chassis nodig).
pi_169936365
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 23:04 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dan moet je de truck meenemen, terwijl het natuurlijk efficiŽnter is om de (dure) truck achter te laten, zodat deze direct weer een andere trailer van een aankomende trein kan meenemen.
In de Alpenlanden hebben ze wagons waarvan het vloergedeelte zijwaarts kan draaien. Rij je de trailer erop, koppel je de trekker af en rijdt weer weg.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169936598
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 23:04 schreef greavy het volgende:

[..]

Als je nu al trailers ziet waar de buik van "doorhangt" bij het hijsen, of alleen al van de lading... Ik betwijfel het inderdaad. De krachten komen ook veel meer op de trailers nu.
Is er bij containers eigenlijk een verplichte gewichtsverdeling, of kan het ook zijn dat een container aan de ene kant 3x zo zwaar is als aan de andere kant?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_169936857
rola.gif&w=675&h=194&bg=A00C95

Dit is niet een kwestie van erop scheuren?
pi_169936870
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 23:04 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dan moet je de truck meenemen, terwijl het natuurlijk efficiŽnter is om de (dure) truck achter te laten, zodat deze direct weer een andere trailer van een aankomende trein kan meenemen.
Ik betwijfel deze stelling
  zaterdag 1 april 2017 @ 23:32:28 #96
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_169936889
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 23:31 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik betwijfel deze stelling
Het duurste is de chauffeur.
We are shaping the future.
pi_169936960
Nice antwoord, greavy. Thanks!
Bier.
pi_169940076
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 22:37 schreef greavy het volgende:
maare, iemand hier eigenlijk bekend met de RailRunner-systemen voor treinwagens? Om trailers te vervoeren op het spoor heb je dan geen wagens meer nodig, enkel losse lorry's die men kan koppelen.
[ afbeelding ]
Met de buffers:
[ afbeelding ]
Om een 'gelede wagon' te creŽren:
[ afbeelding ]
Dit probeerde men in Europa al in 1999 onder de naam 'RoadRailer europa', een idee van de 'Bayerische Trailerzug Gesellschaft'. Dat je daar nu niks over post zegt heel wat over het succes daarvan.
  zondag 2 april 2017 @ 07:26:28 #99
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_169940100
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 23:16 schreef dennistd het volgende:

[..]

Is er bij containers eigenlijk een verplichte gewichtsverdeling, of kan het ook zijn dat een container aan de ene kant 3x zo zwaar is als aan de andere kant?
Bij containers mŠg de ene kant iets zwaarder zijn als de andere kant, maar de terminal of de rederij mag de container weigeren als hij niet veilig gehesen of vervoerd kan worden. Als je bijvoorbeeld een 40ft hebt, en je zet tegen het kopschot 15 ton, en de andere driekwart staat 2 ton, kan de kraan niet veilig werken en wordt hij geweigerd.
Zelf weiger ik dan uiteraard ook om te rijden, want ik mag maximaal 11,5 ton op de trekas hebben (dat is ook incl. eigen gewicht container en chassis). Bij 12,5 ton mag ik de container weigeren van de baas. Via het dashboard kan ik alle asgewichten uitlezen.
Ook moeten alle containers een 'VGM'(Verified Gross Mass) hebben voordat ze verscheept mogen worden: Als er opgegeven is 20 ton, en hij wijkt meer dan 3% af in gewicht wordt de container niet op de boot gezet. Met het VGM wordt er uberhaupt niet geladen als die niet aanwezig is.
  zondag 2 april 2017 @ 07:28:19 #100
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_169940101
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 23:30 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is niet een kwestie van erop scheuren?
Ja, maar daar wordt alleen de trein opgereden omdat er rijverboden voor vrachtwagens zijn vanwege de hellingen. In de winter kan het ook zijn dat er wel vrachtwagens mogen rijden, maar als er gevaarlijke stoffen geladen zijn mag het weer niet over de bergpas. Vaak mogen daar die trucks niet door de tunnels (indien aanwezig).
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')