Nu wordt een trailer volgens mij op de wagen getild, waar je bij dit systeem de wagen onder de trailer kunt duwen en dan kunt heffen lijkt me.quote:Op zaterdag 1 april 2017 22:49 schreef b2py het volgende:
Maar wat is het voordeel tov trucks meesturen? Kan me voorstellen dat dit opbouwen (en afbouwen) veel meer tijd kost dan een truck een wagen op scheuren
Ja, inderdaad.quote:Op zaterdag 1 april 2017 22:56 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nu wordt een trailer volgens mij op de wagen getild, waar je bij dit systeem de wagen onder de trailer kunt duwen en dan kunt heffen lijkt me.
Dan moet je de truck meenemen, terwijl het natuurlijk efficiënter is om de (dure) truck achter te laten, zodat deze direct weer een andere trailer van een aankomende trein kan meenemen.quote:Op zaterdag 1 april 2017 23:01 schreef Peterselieman het volgende:
Op zich is dit ook wel een geinig idee:
Als je nu al trailers ziet waar de buik van "doorhangt" bij het hijsen, of alleen al van de lading... Ik betwijfel het inderdaad. De krachten komen ook veel meer op de trailers nu.quote:Op zaterdag 1 april 2017 23:00 schreef dennistd het volgende:
Filmpje ervan gevonden:
Ik vraag me alleen af of de chassis van trailers bestand zijn tegen de krachten van 700 meter trein bij het optrekken...
Ja, net als bij containers. Trailers gaan vanuit hier heel veel richting Italië en Spanje per trein. Containers ook wel, maar vaak ook verder weg. Hier laden, trein brengt het weg, en daar pakt een chauffeur uit dat land de trailer weer op (bij een container heeft die chauffeur nog een chassis nodig).quote:Op zaterdag 1 april 2017 23:04 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dan moet je de truck meenemen, terwijl het natuurlijk efficiënter is om de (dure) truck achter te laten, zodat deze direct weer een andere trailer van een aankomende trein kan meenemen.
In de Alpenlanden hebben ze wagons waarvan het vloergedeelte zijwaarts kan draaien. Rij je de trailer erop, koppel je de trekker af en rijdt weer weg.quote:Op zaterdag 1 april 2017 23:04 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dan moet je de truck meenemen, terwijl het natuurlijk efficiënter is om de (dure) truck achter te laten, zodat deze direct weer een andere trailer van een aankomende trein kan meenemen.
Is er bij containers eigenlijk een verplichte gewichtsverdeling, of kan het ook zijn dat een container aan de ene kant 3x zo zwaar is als aan de andere kant?quote:Op zaterdag 1 april 2017 23:04 schreef greavy het volgende:
[..]
Als je nu al trailers ziet waar de buik van "doorhangt" bij het hijsen, of alleen al van de lading... Ik betwijfel het inderdaad. De krachten komen ook veel meer op de trailers nu.
Ik betwijfel deze stellingquote:Op zaterdag 1 april 2017 23:04 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dan moet je de truck meenemen, terwijl het natuurlijk efficiënter is om de (dure) truck achter te laten, zodat deze direct weer een andere trailer van een aankomende trein kan meenemen.
Dit probeerde men in Europa al in 1999 onder de naam 'RoadRailer europa', een idee van de 'Bayerische Trailerzug Gesellschaft'. Dat je daar nu niks over post zegt heel wat over het succes daarvan.quote:Op zaterdag 1 april 2017 22:37 schreef greavy het volgende:
maare, iemand hier eigenlijk bekend met de RailRunner-systemen voor treinwagens? Om trailers te vervoeren op het spoor heb je dan geen wagens meer nodig, enkel losse lorry's die men kan koppelen.
[ afbeelding ]
Met de buffers:
[ afbeelding ]
Om een 'gelede wagon' te creëren:
[ afbeelding ]
Bij containers mág de ene kant iets zwaarder zijn als de andere kant, maar de terminal of de rederij mag de container weigeren als hij niet veilig gehesen of vervoerd kan worden. Als je bijvoorbeeld een 40ft hebt, en je zet tegen het kopschot 15 ton, en de andere driekwart staat 2 ton, kan de kraan niet veilig werken en wordt hij geweigerd.quote:Op zaterdag 1 april 2017 23:16 schreef dennistd het volgende:
[..]
Is er bij containers eigenlijk een verplichte gewichtsverdeling, of kan het ook zijn dat een container aan de ene kant 3x zo zwaar is als aan de andere kant?
Ja, maar daar wordt alleen de trein opgereden omdat er rijverboden voor vrachtwagens zijn vanwege de hellingen. In de winter kan het ook zijn dat er wel vrachtwagens mogen rijden, maar als er gevaarlijke stoffen geladen zijn mag het weer niet over de bergpas. Vaak mogen daar die trucks niet door de tunnels (indien aanwezig).quote:Op zaterdag 1 april 2017 23:30 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is niet een kwestie van erop scheuren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |