Extra (ddm) rijtuig tussen Amsterdam en Bentheim?quote:Op woensdag 5 april 2017 17:07 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Weet iemand al hoe NS ervoor gaat zorgen dat de Pimpel in de zomer groot genoeg is?
Waarom niet gewoon mee laten rijden tot Berlijn? DDM heeft al eerder in Duitsland geredenquote:Op woensdag 5 april 2017 17:47 schreef b2py het volgende:
[..]
Extra (ddm) rijtuig tussen Amsterdam en Bentheim?
DDM-1 een maximale snelheid van 140km/h, terwijl de Pimpel 200km/h rijdt. En ik denk dat er ook een andere omzetter nodig is in de rijtuigen.quote:Op woensdag 5 april 2017 18:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon mee laten rijden tot Berlijn? DDM heeft al eerder in Duitsland gereden
Nederland moet met een tegenplan komen: Duitsland moet de stroperigheid in de procedures overboord gooien zodat ze zelf kunnen investeren in zaken zoals de Friesenbrückequote:Op woensdag 5 april 2017 19:25 schreef b2py het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ven-7962071-a1553326
U wilt dat wij 105 mio investeren voor een IC? Investeer dan zelf ook even
Deze snap ik niet, waarom zou dat nu niet kunnen? Je kan toch gewoon een bestaande treindienst verlengen (de IC uit Den Haag, net zoals vroeger)?quote:In Nederland moet station Eindhoven ingrijpend verbouwd worden om die nieuwe intercityverbinding mogelijk te maken.
Die moeten ze bouwen omdat het kanquote:Op woensdag 5 april 2017 19:38 schreef b2py het volgende:
Die brug moeten ze echt gewoon zo laten, wat een nonsens die verbinding. Gaat de provincie zelf maar regelen
Ja. Schiphol - Rotterdam via de HSL, Rotterdam - Antwerpen via Dordrecht en Roosendaal.quote:Op woensdag 5 april 2017 20:05 schreef iBugged het volgende:
Ik zag net een Thalys ri. België in Roosendaal, die zal wel weer omgeleid zijn door HSL problemen, maar ik zie in de reisplanner dat alle Thalys' ook Rotterdam C en Schiphol aandoen, worden die dan omgeleid via Dordrecht over de 'normale' lijn?
Ah, ik was even verbaasd omdat die met werkzaamheden en dergelijke meestal worden omgeleid via Utrecht/Den Bosch/Roosendaal, maar dat hoefde dit keer niet dus :pquote:Op woensdag 5 april 2017 20:07 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja. Schiphol - Rotterdam via de HSL, Rotterdam - Antwerpen via Dordrecht en Roosendaal.
De voorkeursomleidingsroutes zijn via Den Haag (als Schiphol nog bereikbaar is), via Breukelen (als Rotterdam nog bereikbaar is) en via Dordrecht (als Dordrecht nog bereikbaar is).quote:Op woensdag 5 april 2017 20:09 schreef iBugged het volgende:
[..]
Ah, ik was even verbaasd omdat die met werkzaamheden en dergelijke meestal worden omgeleid via Utrecht/Den Bosch/Roosendaal, maar dat hoefde dit keer niet dus :p
Omhalen via Stadion geen optie?quote:Op woensdag 5 april 2017 20:14 schreef James1988 het volgende:
Die verbouwing van Eindhoven zal denk ik nodig zijn ivm capaciteit.
Eindhoven lijkt op een doorstroomstation, waarbij de perrons al goed gebruikt worden. Aan de westkant is er geen enkele plek om een trein te keren, dus dat zal in het station zelf moeten wat een hoop capaciteit kost.
Dat zou nog wel kunnen (al kan een voorlangs kruisende beweging ongewenst zijn in een BUP) maar het kan zijn dat er dan nog wat aan faciliteiten ontbreekt, bijvoorbeeld voor schoonmaken en bevoorrading.quote:Op woensdag 5 april 2017 20:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Omhalen via Stadion geen optie?
Waar liggen die dan?quote:Op woensdag 5 april 2017 20:51 schreef Peterselieman het volgende:
Hangt er vanaf hoe lang je wilt keren. Anders zou je namelijk ook nog even via de reinigingsperrons kunnen rijden.
volgens sporenplan ergens tussen het station en de werkplaats, in de buurt van waar ze dat tijdelijke perronnetje hebben gehad.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |