ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 31 maart 2017 08:52 schreef Bitlord het volgende: Gaan er nog mensen mee op de laatste rit van de Hoekse Lijn? Terugreis op eigen gelegenheid. Trein met 3+3 bakken.
[...]
Hoe laat is ie? Laatste keer Hoekse Lijn was denk ik vorig jaar met de Rotterdam marathon...
nee dat is de terugweg. de trein van 00:32 naar Hoek van Holland gaat namelijk als leeg mat terug. wil je ook weer met de trein terug dan moet je die van 00:02 hebben.
zelfs de uitgenodigde bobo's gaan met de bus terug om te ervaren hoe die rit is... zal natuurlijk vlekkeloos gaan want midden in de nacht
Zojuist in reisapp: trein vertraagd door vertraging in het buitenland
Verder een begraffiti'de sprinter op de foto kunnen zetten. Nu onderweg HS-Delft, vertrekken 2 IC's tegelijk. Kunnen ze uit gaan vechten wie er eerder de tunnel in gaat
Edit: zie nu dat ik de verkeerde heb gekozen. Helaas, helaas; volgende keer beter
De RET heeft er wel zin in, waar Hoek van Holland Strand het volgens de reguliere dienstregeling moest doen met 6 treinen per dag, doet de RET vanaf morgen minimaal 4 bussen per uur. Óók 's avonds en in het weekend.
Zou wel zo keurig zijn om de eerste metrovervangende bus niet te versterken, zoals ook de bedoeling is tijdens de rest van het treinvervangende vervoer.
6 bakken Sprinter in 1 bus
Ik heb geen behoefte om heel Somda af te struinen, maar wat is het gevolg van het vrijkomen van de SGM-Sprinters voor de materieelinzet in de rest van Nederland? Met 8 treinen per uur zullen er aardig wat stellen vrijkomen.
Op vrijdag 31 maart 2017 10:27 schreef Bitlord het volgende: Zou wel zo keurig zijn om de eerste metrovervangende bus niet te versterken, zoals ook de bedoeling is tijdens de rest van het treinvervangende vervoer.
6 bakken Sprinter in 1 bus
Ik heb geen behoefte om heel Somda af te struinen, maar wat is het gevolg van het vrijkomen van de SGM-Sprinters voor de materieelinzet in de rest van Nederland? Met 8 treinen per uur zullen er aardig wat stellen vrijkomen.
voorlopig worden ze nog niet elders ingepland. Ik kan me voorstellen dat ze wat drietjes gebruiken om dordt - den haag te versterken van 3+2 naar 3+3
Ik mag hopen dat ze op de 5000 en 5100 tussen Dordrecht en Den Haag C worden ingezet. Het is nu al aardig knus in de spits en wat extra "ademruimte" voor de hogere temperaturen in de zomer zou wmb wel fijn zijn.
Klinkt als een idee idd Is natuurlijk ook een studententrein
idd, als student vaak genoeg in gezeten. toen nog met 6 bakken Mat '64 tussen Rotterdam Lombardijen en Leiden: Plan V + Plan V + Plan V of Plan V + Plan T en DDAR tussen Den Haag C en Roosendaal: 3xDDAR+1700 en later 3xDDAR+mDDM
Op vrijdag 31 maart 2017 10:27 schreef Bitlord het volgende: Ik heb geen behoefte om heel Somda af te struinen, maar wat is het gevolg van het vrijkomen van de SGM-Sprinters voor de materieelinzet in de rest van Nederland? Met 8 treinen per uur zullen er aardig wat stellen vrijkomen.
8 treinen per uur lijkt misschien heel wat, maar het rijdt voornamelijk met losse stellen, zo vreselijk veel stellen zullen er niet vrijkomen.
Edit: voor de hele Hoekse lijn worden nu 5 drietjes en 2 tweetjes gebruikt. Dat zet geen zoden aan de dijk.
quote:
Op vrijdag 31 maart 2017 10:24 schreef FredvZ het volgende: De RET heeft er wel zin in, waar Hoek van Holland Strand het volgens de reguliere dienstregeling moest doen met 6 treinen per dag, doet de RET vanaf morgen minimaal 4 bussen per uur. Óók 's avonds en in het weekend.
NS reed altijd vanaf april een halfuurdienst naar Strand, zo heel gek is het niet om dat te vervangen door vier bussen.
[ Bericht 3% gewijzigd door ReisT op 31-03-2017 11:33:58 ]
8 treinen per uur lijkt misschien heel wat, maar het rijdt voornamelijk met losse stellen, zo vreselijk veel stellen zullen er niet vrijkomen.
en 4 van de 8 alleen in de spits en tot vlaardingen centrum en afhankelijk van ochtend of avondspits op de heen of terugweg alleen stoppend op schiedam centrum. Na 19:00 rijden de treinen naar maassluis west ook niet meer.
Op vrijdag 31 maart 2017 14:19 schreef FredvZ het volgende: Volgens mij staat er ook nog een tweetje reserve in Rotterdam. Dan heb je er net 1 te weing om alles in de 5000/5100 met een treinstel te verlengen
de meeste op de 5000/5100 rijden al met dubbele stellen overdag. 3 stellen gaan ze niet doen
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Nee, eerder een stuk of 10 series, Hoekse Lijn niet meegerekend.
Welke dan? Kom zelf niet verder dan Hoorn - Amsterdam (-Zandvoort) en Rotterdam / Den Haag - Roosendaal. Exclusief Hoekse lijn inderdaad... Weet dat er incidenteel nog inzet is op Arnhem - Ede, Zutphen - Wijchen en Arnhem - Deurne...
Prettige stellen die nieuwe NS Flirts. Vandaag de mogelijkheid gehad om eens een ritje te maken. Stoelen zitten fijn voor een Sprinter, zeker prettiger dan de variant die we tijdens een Nieuwjaarsrondje in Duitsland hebben gedaan.
Interieur komt wel wat druk over met die "kunst", maar dat is altijd een afweging.
Ander vraagje: wanneer is eigenlijk gestopt met houten biels en overgestapt naar beton?
Het laatste restje van de Rotterdamse spoorwegmaterieelbouwer Allan is langzaam aan het verdwijnen. Sinds 1959 is er geen trein of tram meer gebouwd en is het de werkplaats geweest van de RET. Niemand vond het de moeite waard om het pand te bewaren, dus wordt het nu met de grond gelijk gemaakt om plaats te maken voor een nieuwe remise.
- 4000, Rotterdam - Uitgeest - 4100, Rotterdam - Hoek van Holland - 4200, Rotterdam - Maassluis West - 4800, Amsterdam - Hoorn - 5000 Dordrecht - Den Haag - 5100 Dordrecht - Den Haag - 5400 Amsterdam - Zandvoort - 5900 Dordrecht - Roosendaal - 6300 Den Haag - Haarlem - 7100 Rotterdam - Vlaardingen - 7300 Breukelen - Veenendaal Centrum - 7600 Zutphen - Wijchen - 7700 Rotterdam - Gouda Goverwelle - 8900 Leiden - Alphen aan den Rijn
En dan zijn er nog een paar series waarin er 1 trein per week met SGMm wordt gereden, die heb ik niet meegeteld.
Nja, zo'n serie 4000 rijdt bijvoorbeeld vrijwel altijd SLT. Bedoelde meer de series waarin SGM echt nog vast op rijdt, niet waarin het incidenteel nog wordt ingezet
Op vrijdag 31 maart 2017 19:41 schreef FredvZ het volgende: Het laatste restje van de Rotterdamse spoorwegmaterieelbouwer Allan is langzaam aan het verdwijnen. Sinds 1959 is er geen trein of tram meer gebouwd en is het de werkplaats geweest van de RET. Niemand vond het de moeite waard om het pand te bewaren, dus wordt het nu met de grond gelijk gemaakt om plaats te maken voor een nieuwe remise.
ICM deden ze vroeger al, dus dat is niet bijzonder. De laatste keer dat het gebeurde heeft het een aantal koeien de kop gekost en gingen er wat treinstellen bij de vissen kijken
Op vrijdag 31 maart 2017 21:59 schreef Peterselieman het volgende: @ziggy: in hoeverre staan er tussen Groningen en Leeuwarden exotische ritten gepland vanwege de aanpak van station Assen?
Weet ik nog niet precies. Maar er zal vast 's nachts een hoop worden gedaan met een loc ervoor. En ook Roodeschool en Delfzijl moeten natuurlijk bediend worden.
Overdag krijg je er nauwelijks een extra trein tussendoor, zeker niet met die 10 km enkelspoor naar Hurdegaryp.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Op vrijdag 31 maart 2017 22:41 schreef Peterselieman het volgende: ICM deden ze vroeger al, dus dat is niet bijzonder. De laatste keer dat het gebeurde heeft het een aantal koeien de kop gekost en gingen er wat treinstellen bij de vissen kijken
Ja. Vier DH'tjes met een ICM. De calamiteitenbestrijding keek raar op toen ze een ICM tegenkwamen bij Tytsjerk en de treindienstleider had wat uit te leggen...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Op vrijdag 31 maart 2017 22:12 schreef Salatrel het volgende: Er staat een sgm2 stand-by om evt 8 bakken sgm naar de hoek te rijden als het erg druk is bij de laatste
En ook extra bussen om die massa mensen weer terug te brengen? Zou ergens wel mooi zijn als de laatste trein tjokvol zit en de machinist gewoon leeg terug rijdt
En ook extra bussen om die massa mensen weer terug te brengen? Zou ergens wel mooi zijn als de laatste trein tjokvol zit en de machinist gewoon leeg terug rijdt
Tenzij ze die trein als reizigerstrein in gaan leggen gaat dat ook gewoon gebeuren. Is een verzekeringskwestie
Geen slag hoek voor mij op de laatste dag(ik zat reserve) het is bij een ritje breda - eindhoven met de 11100 gebleven en terug passagieren... Niet echt veel km's dus
Nice en welkom terug PP, CAF-sprinter ziet er stukken beter uit dan die dingen van nu, ik weet niet eens wie die meuk maakt, Alstom of Bombardier? Nog geen ervaring met NS-Flirt btw, zitten daar wc's in btw, in die Flirts?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op vrijdag 31 maart 2017 23:36 schreef FredvZ het volgende: De Kiosk op spoor 1 in Rotterdam doet goede zaken zo te zien. Zou die morgen nog gewoon open zijn?
Zie nu ook SGM's vanaf het rangeerterrein voor de Hoekse Lijn in de tunnel verdwijnen
Ja die blijft wel open. Is namelijk ook een standplaats voor de railcatering
NS-abonnementen en dergelijke zijn ook niet geldig in de RET-bussen (had misschien leuk geweest, ter compensatie). Vanaf vandaag is het dus voor NS-reizigers over op RET-abonnementen of kortingsproducten, of voltarief op saldo.
Op zaterdag 1 april 2017 15:34 schreef Mr_Klaasje het volgende: In het geval van Den Haag weet je het maar nooit. Ze zien zichzelf als het centrum van de wereld.
Op zaterdag 1 april 2017 15:34 schreef Mr_Klaasje het volgende: In het geval van Den Haag weet je het maar nooit. Ze zien zichzelf als het centrum van de wereld.
Vanwege financiële problemen bij TrainServices heeft TrainServices het eigen werk gestaakt en/of uitbesteed aan een andere vervoerder. MRCE heeft op 8 maart 2017 de 3 G1206'en, TS-106 (Vossloh 5001627), TS-107 (Vossloh 5001510) en TS-108 (Vossloh 5001511), door CapTrain laten afslepen en retour gehaald vanwege een te hoog opgelopen betalingsachterstand. Waar ze momenteel bivakkeren, is mij onbekend. Weer een Nederlandse vervoerder om zeep (de voorganger TrainGroup was ook al failliet gegaan, HTRS heeft destijds het werk neergelegd, ERS legt het werk neer).
maare, iemand hier eigenlijk bekend met de RailRunner-systemen voor treinwagens? Om trailers te vervoeren op het spoor heb je dan geen wagens meer nodig, enkel losse lorry's die men kan koppelen.
Dit gaat om de Hupac-treinen en dergelijke. De vrachtwagen koppelt de trailer af bij de railterminal, en de trailer gaat los de trein op. RailRunner wil die wagens onnodig maken, en deze systemen gaan gebruiken. Men is in Duitsland al bezig om ze toegelaten te krijgen. Voor zeecontainers die met de trein gaan, gaat het alweer lastig worden, dus ik betwijfel of het wel een goed systeem wordt.
Maar wat is het voordeel tov trucks meesturen? Kan me voorstellen dat dit opbouwen (en afbouwen) veel meer tijd kost dan een truck een wagen op scheuren
Weet je hoe weinig er een vrachtwagen mee gaat op de trein? In bepaalde gebieden omdat een vrachtwagen niet mag rijden over de berg oid, maar meestal gaat alleen de trailer, en niet de vrachtwagen. Voordeel wat ik kan bedenken van dat Railrunner-systeem, is dat je meer trailers mee kan nemen in dezelfde lengte. Trailers worden nu veelal zo geladen op treinen en vervoerd: Maar ik denk niet dat dat systeem snel groot uitrolt, eerlijk gezegd
Beetje als containers, maar dan gaan er nu wielen mee. Bij containers blijft het chassis bij de vrachtwagen.
Op zaterdag 1 april 2017 22:49 schreef b2py het volgende: Maar wat is het voordeel tov trucks meesturen? Kan me voorstellen dat dit opbouwen (en afbouwen) veel meer tijd kost dan een truck een wagen op scheuren
Nu wordt een trailer volgens mij op de wagen getild, waar je bij dit systeem de wagen onder de trailer kunt duwen en dan kunt heffen lijkt me.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dan moet je de truck meenemen, terwijl het natuurlijk efficiënter is om de (dure) truck achter te laten, zodat deze direct weer een andere trailer van een aankomende trein kan meenemen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik vraag me alleen af of de chassis van trailers bestand zijn tegen de krachten van 700 meter trein bij het optrekken...
Als je nu al trailers ziet waar de buik van "doorhangt" bij het hijsen, of alleen al van de lading... Ik betwijfel het inderdaad. De krachten komen ook veel meer op de trailers nu.
Dan moet je de truck meenemen, terwijl het natuurlijk efficiënter is om de (dure) truck achter te laten, zodat deze direct weer een andere trailer van een aankomende trein kan meenemen.
Ja, net als bij containers. Trailers gaan vanuit hier heel veel richting Italië en Spanje per trein. Containers ook wel, maar vaak ook verder weg. Hier laden, trein brengt het weg, en daar pakt een chauffeur uit dat land de trailer weer op (bij een container heeft die chauffeur nog een chassis nodig).
Dan moet je de truck meenemen, terwijl het natuurlijk efficiënter is om de (dure) truck achter te laten, zodat deze direct weer een andere trailer van een aankomende trein kan meenemen.
In de Alpenlanden hebben ze wagons waarvan het vloergedeelte zijwaarts kan draaien. Rij je de trailer erop, koppel je de trekker af en rijdt weer weg.
Als je nu al trailers ziet waar de buik van "doorhangt" bij het hijsen, of alleen al van de lading... Ik betwijfel het inderdaad. De krachten komen ook veel meer op de trailers nu.
Is er bij containers eigenlijk een verplichte gewichtsverdeling, of kan het ook zijn dat een container aan de ene kant 3x zo zwaar is als aan de andere kant?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dan moet je de truck meenemen, terwijl het natuurlijk efficiënter is om de (dure) truck achter te laten, zodat deze direct weer een andere trailer van een aankomende trein kan meenemen.
Op zaterdag 1 april 2017 22:37 schreef greavy het volgende: maare, iemand hier eigenlijk bekend met de RailRunner-systemen voor treinwagens? Om trailers te vervoeren op het spoor heb je dan geen wagens meer nodig, enkel losse lorry's die men kan koppelen. [ afbeelding ] Met de buffers: [ afbeelding ] Om een 'gelede wagon' te creëren: [ afbeelding ]
Dit probeerde men in Europa al in 1999 onder de naam 'RoadRailer europa', een idee van de 'Bayerische Trailerzug Gesellschaft'. Dat je daar nu niks over post zegt heel wat over het succes daarvan.
Is er bij containers eigenlijk een verplichte gewichtsverdeling, of kan het ook zijn dat een container aan de ene kant 3x zo zwaar is als aan de andere kant?
Bij containers mág de ene kant iets zwaarder zijn als de andere kant, maar de terminal of de rederij mag de container weigeren als hij niet veilig gehesen of vervoerd kan worden. Als je bijvoorbeeld een 40ft hebt, en je zet tegen het kopschot 15 ton, en de andere driekwart staat 2 ton, kan de kraan niet veilig werken en wordt hij geweigerd. Zelf weiger ik dan uiteraard ook om te rijden, want ik mag maximaal 11,5 ton op de trekas hebben (dat is ook incl. eigen gewicht container en chassis). Bij 12,5 ton mag ik de container weigeren van de baas. Via het dashboard kan ik alle asgewichten uitlezen. Ook moeten alle containers een 'VGM'(Verified Gross Mass) hebben voordat ze verscheept mogen worden: Als er opgegeven is 20 ton, en hij wijkt meer dan 3% af in gewicht wordt de container niet op de boot gezet. Met het VGM wordt er uberhaupt niet geladen als die niet aanwezig is.
Ja, maar daar wordt alleen de trein opgereden omdat er rijverboden voor vrachtwagens zijn vanwege de hellingen. In de winter kan het ook zijn dat er wel vrachtwagens mogen rijden, maar als er gevaarlijke stoffen geladen zijn mag het weer niet over de bergpas. Vaak mogen daar die trucks niet door de tunnels (indien aanwezig).
Dit probeerde men in Europa al in 1999 onder de naam 'RoadRailer europa', een idee van de 'Bayerische Trailerzug Gesellschaft'. Dat je daar nu niks over post zegt heel wat over het succes daarvan.
Klopt, niet succesvol geworden. Waarom weet ik niet, maar het is nergens echt doorgevoerd.
Kanaaltunnel werkt ook zo. Passagiersrijtuig voor- of achterop omdat je op die open wagens kennelijk niet in de cabine kunt blijven zitten.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Als je nu al trailers ziet waar de buik van "doorhangt" bij het hijsen, of alleen al van de lading... Ik betwijfel het inderdaad. De krachten komen ook veel meer op de trailers nu.
Over krachten gesproken moet je die W-concept onderlossers waar Butter mee rijdt eens een krappe bocht zien/horen maken. Star aluminium onderstel hebben die dingen - indien Nederlandse auto en chauffeur mogen ze 38 ton aardappels laden volgens mij.
Zo, als alles door gaat, ga ik vanavond even wat sandwichspul richting Eindhoven verplaatsen vanaf Amsterdam voor de opstart van de treindienst Eindhoven - Den Haag morgenochtend. Amsterdam - Eindhoven via Utrecht is weer eens wat anders dan de hele dag tunnels kijken met dat materieel
Oh, wees niet bevreesd, die tunnels zie ik in de eerste helft van mijn dienst ook nog wel
Op zondag 2 april 2017 10:12 schreef Zelfscanner het volgende: NS denkt natuurijk vandaag: Waarom zouden wij geld uitgeven aan langere treinen als de reiziger gratis reist?
vrij logisch. Ze hebben nooit langere treinen wegens verwachtte drukte op zondag volgens mij
Op zondag 2 april 2017 10:12 schreef Zelfscanner het volgende: NS denkt natuurijk vandaag: Waarom zouden wij geld uitgeven aan langere treinen als de reiziger gratis reist?
Zoals ze op andere dagen denken: "Waarom zouden wij geld uitgeven aan langere treinen als de reiziger betaalt voor zijn reis?"
De TM moest op Schiphol nog even flink aanduwen, maar het lukte Op Amsterdam maar even de deur afgesloten en aangemeld om 'm opnieuw af te laten stellen
Zoals ze op andere dagen denken: "Waarom zouden wij geld uitgeven aan langere treinen als de reiziger betaalt voor zijn reis?"
Toch kan ik de NS qua beleid echt amper volgen. De ene keer zet men een hoeveelheid treinstellen in dat je een kanon kan afschieten. En de andere keer beknibbeld men zodanig op treinstellen dat je blij mag zijn dat je überhaupt mee kan. Vooral de Noordoost is iedere keer bal, zo lijkt het.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Tja, ik zit nu in de stopper Enschede-Zwolle met drie stellen... Voor de terugweg zijn die wel nodig (Twente speelt thuis om 16.45u), maar blijkbaar staan er in Zwolle geen stellen over op zondag.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Conducteur op de omroeper: Dames en heren, Dit is de intercity naar Leeuwarden. We zijn zojuist geheel volgens dienstregeling vertrokken vanaf Rotterdam Centraal, en dat is best wel een applaus waard.
Nog geen 30 seconden later: Even een mededeling, we zullen zometeen enige tijd stoppen op Rotterdam Noord, dit heeft er mee te maken dat een spoorbrug in Gouda niet dicht wil.
Op zondag 2 april 2017 14:42 schreef Jappie111 het volgende: Nog geen 30 seconden later: Even een mededeling, we zullen zometeen enige tijd stoppen op Rotterdam Noord, dit heeft er mee te maken dat een spoorbrug in Gouda niet dicht wil.
Op zondag 2 april 2017 14:42 schreef Jappie111 het volgende: Nog geen 30 seconden later: Even een mededeling, we zullen zometeen enige tijd stoppen op Rotterdam Noord, dit heeft er mee te maken dat een spoorbrug in Gouda niet dicht wil.
HIj jinxte zichzelf
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b] Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b] [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
Op zondag 2 april 2017 11:50 schreef MTL het volgende: Zo, als alles door gaat, ga ik vanavond even wat sandwichspul richting Eindhoven verplaatsen vanaf Amsterdam voor de opstart van de treindienst Eindhoven - Den Haag morgenochtend. Amsterdam - Eindhoven via Utrecht is weer eens wat anders dan de hele dag tunnels kijken met dat materieel
Oh, wees niet bevreesd, die tunnels zie ik in de eerste helft van mijn dienst ook nog wel
Zo te lezen ben je in je eentje vanavond "De 1000 wordt opgeheven a.g.v. "problemen met de personeelsinzet". Weer iets nieuws op de HSL." Iedereen op het terras?
Geen idee wat er aan de hand is of waar het aan ligt. Ik hoef pas over een paar uur te beginnen. Zo te zien is de Amsterdam-Rotterdam pendel er tussenuit gehaald. Mijn eigen dienst is enkel op de 900-serie (ja, plus dat lege materieel), dus ik merk er weinig van.
Zo te lezen ben je in je eentje vanavond "De 1000 wordt opgeheven a.g.v. "problemen met de personeelsinzet". Weer iets nieuws op de HSL." Iedereen op het terras?
Op zondag 2 april 2017 10:12 schreef Zelfscanner het volgende: NS denkt natuurijk vandaag: Waarom zouden wij geld uitgeven aan langere treinen als de reiziger gratis reist?
Ja, dat idee had ik vandaag ook al. Ik stond in een bloedhete ICM3 (airco was waarschijnlijk ook te duur) waarin Herman Koch blijkbaar ook meereed om zijn boekenweekgeschenk voor te lezen. Werden er koptelefoons uitgeleend zodat je mee kon luisteren. . Voor dat soort onzin is dan blijkbaar wel geld. Ik zei tegen het meisje dat ze uitdeelde dat ik daar niet zo'n behoefte aan had, maar dat ik een zitplaats toch wel op prijs zou stellen. Dat was het verkeerde antwoord denk ik.
Op zondag 2 april 2017 18:23 schreef b2py het volgende: Ik had het gezien in een aankondiging, kwam er meer uit dan een 1 miljard promotiepraatje?
Ik ben vrij snel afgehaakt, maar de eerste minuten niet. Er is contact met alle politieke partijen over de geldverdeling en nieuwe treinen krijgen duurt heel lang,dus materieeltekort kan de NS niks aan doen. Oh, en hij wil investeren in lightrail.
2 April 2017 - Tiijdens een rondje havens werd opgemerkt dat de fraaie V203 van Rurtalbahn te Pernis opgestart werd. Omdat we niet wisten wat er ging gebeuren, zijn we nog even doorgereden: De machinist klom net in de trein. Tijdens een vlot rondje Botlek werd opgemerkt dat er een Pannonia Ethanol-trein stond. Die is normaal voor Rurtalbahn. Na een kort bezoekje aan de Waalhaven voor LTE werd weer teruggekeerd naar de Botlek, en daar stond de lok inmiddels tegen de keteltrein aan, en na enig rangeerwerk kon men de lege Ethanoltrein richting de Vopak aan de Welplaatweg duwen, en heeft net de overweg met de Botlekweg achter zich gelaten.
2 April 2017 - Ook werd deze zonnige middag even een bezoek aan Moerdijk gebracht, om de zondagse bediening van DB Cargo even vast te leggen. De 6436 was met de Wolfurt aangekomen in Lage Zwaluwe, maar ook de Segrate-shuttle was gearriveerd. Omdat dezelfde lok beide bedieningen op zondag doet, werd de trein aanelkaar geknoopt: Eerst de Wolfurt, gevolgd door de Segrate containertrein. Hier passeert het geheel de 2 toegesnelde fotografen, met aan de haak 16 schuifwandwagens voor Wupperman Staal in de Moerdijk, gevolgd door de containertrain voor de CCT Moerdijk. De oplettende kijker ziet net de eerste containerwagen onder het viaduct uitkomen.
2 April 2017 - Nadat de trein ons bij de vorige stek gepasseerd was, werd er koers gezet naar industrieterrein Moerdijk, wat makkelijk haalbaar is door de lage snelheid van de trein. Hier rolt de fraaie trein het industrieterrein binnen, en zal weldra de Segrate containertrein op ditzelfde spoor parkeren, waarna de Wolfurt staaltrein op het spoor links geparkeerd wordt. Hierna gaat eerst de containertrein geduwd naar de CCT-terminal in de Moerdijk, waarna men met het rangeerwerk voor Wupperman gaat beginnen. Gezien er geen andere treinen gepland stonden Moerdijk binnen te komen, kon men alle sporen vrij gebruiken en bezet houden.
2 April 2017 - Na het nodige rangeerwerk bij het omloopspoor en Wupperman Staal komt de trein weer met de wagens die uitgehaald werden bij Wupperman Staal langs de fotografen, onderweg richting het omloopspoor Transitoweg, waarna men de laatste 8 wagens naar Wupperman Staal zal duwen.
Morgen wellicht een stukje van de nieuwe Den Haag - Eindhoven testen. Enige verschil voor mij is dat ie op mijn minitrajectje 3 minuten later rijdt. Betekent wel dat ik nu 10 minuten moet wachten als ik de Dordt mis, maar dat overleef ik wel.
Enige wat ik me nu afvraag, is of trein-bus aansluitingen op Delft nog "werken"
Wist je dat zelfs een godvergeten oord als Klarenbeek vroeger een eigen spoorlijntje had? In het bos, langs een paadje waar met wat fantasie wel een spoorlijntje van te maken is, staat dit bordje, een ongeveer anderhalve kilometer lange spoorlijn takte ooit af naar een fabriek.
Door werkzaamheden aan de noordelijkste van de drie bruggen over de Oosterdoksdoorvaart kon er nauwelijks tussen Amsterdam Centraal en de Watergraafsmeer gereden worden. Hierdoor keerden de Benelux, IC Direct maar ook de Thalys grotendeels onder de kap van Amsterdam Centraal. In dit geval wel een afwijkende kap voor deze Thalys 9998 naar Lille Europe: stel 4346 is vertrokken van spoor 8b en verlaat via spoor 10a onder de nieuwe kap door het station.
Nadat ik terugkwam in Oldenzaal na een rondje getreind te hebben zag ik daar de Bauer-trein staan. Als loc stond hier de Rheincargo DE668 voor, die vijf jaar na de naamswijziging nog altijd in de kleurstelling van HGK (Häfen und Güterverkehr Köln) draagt. Omdat de zon al ver gezakt was op dit tijdstip kon ik weinig anders verzinnen dan deze stek bij Hengelo Westermaat, die overigens in negen maanden tijd flink veranderd is. Vergelijk hem maar eens met deze foto.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Waarom zou ProRail als beheerder geen proeven mogen doen met zelfrijdende treinen op haar spoorwegnet? Rijkswaterstaat doet toch ook proeven met zelfrijdende auto's? Daar hoor je ook niemand over klagen.
Die paniekreacties en behoudendheid onder spoorpersoneel gaat een keer tegen werken. Bij alles wat nieuw is wordt direct geroepen: "onveilig!" "onverantwoord!" "Er gaan doden vallen!"
Rondje rond de kerk: "gevaarlijk!" Hofplein en Zoetermeerstadslijn zijn over naar metro en tram, met rondje rond de kerk. En we leven allemaal nog...
Dit soort ontwikkelingen houd je niet tegen. Je er tegen verzetten levert je hooguit WW op, er in mee gaan geeft je ook weer nieuwe kansen. Die zelfrijdende treinen zullen door iemand in de gaten gehouden moeten worden en voor het fijne afstellen is kennis nodig van ervaren machinisten. En je kan wel raden wie eerder in aanmerking komt: de machinist die vanaf begin af aan mee werkt of de machinist die zijn poot stijf houdt?
De NS (en andere spoorvervoerders) zij commerciële bedrijven en als het echt goedkoper (en toegestaan) wordt om zonder machinist te rijden, dan zullen ze vast wel iets verzinnen om "lastig" personeel te lozen.
Helft van Sprinters tussen DH Centraal en Dordrecht zijn foetsie. Weet iemand hier de reden van? Lijkt me geen gebrek aan materieel, gezien het vrijkomen van SGMM's van de Hoekse Lijn
Op maandag 3 april 2017 13:01 schreef RokStarr het volgende: Helft van Sprinters tussen DH Centraal en Dordrecht zijn foetsie. Weet iemand hier de reden van? Lijkt me geen gebrek aan materieel, gezien het vrijkomen van SGMM's van de Hoekse Lijn
Rond 13:30 onze tijd is er een explosie geweest in de metro van Sint Petersburg. Er zijn tot nu toe 10 doden geteld en meer dan 50 gewonden, het gaat hoogstwaarschijnlijk meer worden. Terrorisme wordt niet uitgesloten. http://www.rtlnieuws.nl/b(...)etro-sint-petersburg
Edit: het is een bomaanslag.
[ Bericht 4% gewijzigd door Prins_Pils op 03-04-2017 15:14:14 ]
Op maandag 3 april 2017 13:01 schreef RokStarr het volgende: Helft van Sprinters tussen DH Centraal en Dordrecht zijn foetsie. Weet iemand hier de reden van? Lijkt me geen gebrek aan materieel, gezien het vrijkomen van SGMM's van de Hoekse Lijn
Hiero. Trein zoveelnogwat rijdt het station van Crianlarich binnen en wacht op de tweede vleugel waarna ze samen naar Glasgow gaan. Scottish Highlands, 1 aprilkikkerinjebildiedernooitmeeruitwil 2017.
nou, ze hebben een fikkiestoker opgepakt die het voorzien had op een SGMm. Uiteraard is het nog niet duidelijk of hij ook achter de andere branden zat http://www.blikopnieuws.n(...)pt-in-amsterdam.html
Op maandag 3 april 2017 20:01 schreef Peterselieman het volgende: De eerste FLIRT voor het traject Bielefeld (bestaat dat echt ) - Hengelo is opgedoken. Ikzelf vind het wat een fletse kleurstelling
Aan de ene kant wel toevallig altijd in de buurt. Aan de andere kant wel een vaak volger van digitale bronnen. Reist wel vaak op Amsterdam-Haarlem gezien de berichten.
Waarom zou ProRail als beheerder geen proeven mogen doen met zelfrijdende treinen op haar spoorwegnet? Rijkswaterstaat doet toch ook proeven met zelfrijdende auto's? Daar hoor je ook niemand over klagen.
Die paniekreacties en behoudendheid onder spoorpersoneel gaat een keer tegen werken. Bij alles wat nieuw is wordt direct geroepen: "onveilig!" "onverantwoord!" "Er gaan doden vallen!"
Rondje rond de kerk: "gevaarlijk!" Hofplein en Zoetermeerstadslijn zijn over naar metro en tram, met rondje rond de kerk. En we leven allemaal nog...
Dit soort ontwikkelingen houd je niet tegen. Je er tegen verzetten levert je hooguit WW op, er in mee gaan geeft je ook weer nieuwe kansen. Die zelfrijdende treinen zullen door iemand in de gaten gehouden moeten worden en voor het fijne afstellen is kennis nodig van ervaren machinisten. En je kan wel raden wie eerder in aanmerking komt: de machinist die vanaf begin af aan mee werkt of de machinist die zijn poot stijf houdt?
De NS (en andere spoorvervoerders) zij commerciële bedrijven en als het echt goedkoper (en toegestaan) wordt om zonder machinist te rijden, dan zullen ze vast wel iets verzinnen om "lastig" personeel te lozen.
Robotisering gaat enorm veel banen kosten in de toekomst, niet alleen in deze sector. Dat zag je al met diens voorloper, automatisering. Deze maatschappij is ingericht op het hebben van werk en helaas ook op het alsmaar langer door blijven werken. Ik zie over 10/20/30 jaar gerust wel weer 1000 beroepen verdwijnen, terwijl er ondertussen ook nog altijd veel meer mensen bijkomen die weer een inkomen moeten hebben etc.
Ik juich dit soort ontwikkelingen dan ook niet toe. Het zal ongetwijfeld bepaalde voordelen met zich mee brengen maar uiteindelijk zijn de enigen die er beter van worden de personen die deze rotzooi aan het ontwikkelen zijn, en de personen die er in hun eigen werkende leven nog geen last van ondervinden.
En de voordelen van robotisering maar gelijk afschuiven en het feit dat robotisering ook banen oplevert? Weliswaar in een andere sector maar zo zwart-wit als je hem nu schetst is het niet
Op dinsdag 4 april 2017 09:28 schreef b2py het volgende: En de voordelen van robotisering maar gelijk afschuiven en het feit dat robotisering ook banen oplevert? Weliswaar in een andere sector maar zo zwart-wit als je hem nu schetst is het niet
Ik zeg toch duidelijk dat het ongetwijfeld bepaalde voordelen met zich mee zal brengen. Met name de werkgevers gaan hier erg blij van worden. Echter gaan deze voordelen niet opwegen tegen de nadelen in het maatschappelijk oogpunt. Of moet ik er soms blij mee zijn dat ik straks weer tig jaar (onbetaald) naar school toe moet om mezelf om te laten scholen voor nieuw soort werk (welk 'nieuw' werk zou dit dan moeten worden volgens jou?) ?
Robotisering gaat uiteindelijk vele miljoenen banen kosten. Dat is nu nog niet zichtbaar maar ik voorspel dat het sneller gaat dan we denken. Waar gaan al die miljoenen mensen naartoe? Hoe verdienen al die miljoenen mensen straks hun geld? De hele maatschappij zal zowat op een andere manier ingericht moeten worden. Zijn we daar wel klaar voor met z'n allen?
We hebben de vorige industriële revoluties ook overleefd als maatschappij, je kan je kont wel tegen de krib gooien maar daar ga je het niet mee redden. De argumenten die je aandraagt zijn ongetwijfeld dezelfde die ze in de 19e eeuw ook gebruikten. Zijn we er slechter van geworden?
Op dinsdag 4 april 2017 09:45 schreef b2py het volgende: We hebben de vorige industriële revoluties ook overleefd als maatschappij, je kan je kont wel tegen de krib gooien maar daar ga je het niet mee redden. De argumenten die je aandraagt zijn ongetwijfeld dezelfde die ze in de 19e eeuw ook gebruikten. Zijn we er slechter van geworden?
Lees je maar eens in dan in de vroege industriële revolutie, wat voor een ellende dat allemaal met zich meebracht voor de mensen die er de dupe van zijn geworden. De mensen die hun banen zijn verloren en opeens een totaal andere manier van leven moesten gaan aanhangen. Die mensen dat zijn jij en ik nu ook hoor. Wij zijn nou eenmaal niet de mensen die over 100 jaar in een op en top gerobotiseerde wereld leven waarin alles op rolletjes loopt en tot in de puntjes perfect verzorgd is. Wij zijn die mensen die straks hun werk kwijt zijn en moeten happen naar lucht omdat we op een andere manier moeten gaan leven.
Ik ben het met je eens dat het -helaas- niet is tegen te houden, maar toejuichen dat nooit
Het wordt vooral een bende omdat iedereen hard probeert vast te houden aan hoe het ging terwijl de mensen die baat hebben bij de nieuwe technologie toch op de kar van de nieuwe technologie springen. Dat valt niet tegen te houden. Daarom is het beter om onze maatschappij beter in te richten op dat mensen minder werk, of ander werk hebben in plaats van dat ons te laten overkomen. Dat betekent dus ook vormen van het basisinkomen invoeren.
Overigens is het in de spoorsector nog niet automatisch zo dat het personeel van de trein verdwijnt: Als een storing optreedt zal daar wat aan gedaan moeten worden door personeel. Daarnaast is een automatisch rijdende trein een uitgelezen kans om geld vrij te maken om een HC niet in z'n eentje rondjes te laten lopen door een trein. Op de een of andere manier is het toch altijd verstandig om op zijn minst iemand aan boord te hebben.
Op dinsdag 4 april 2017 10:09 schreef Kansenjongere het volgende: Als die robots wel in staat zijn een rondje om de kerk te rijden zonder dat de veiligheid zogenaamd in het geding is, ben ik voor.
Nee joh, de vakbonden zullen instemmen met robotmachinisten op treinen op voorwaarde dat ze dezelfde CAO-eisen krijgen als echte machinisten, met als argumente dat het anders niet veilig zou zijn...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Ondertussen heeft Rotterdam al maanden mensen over bij de machinisten maarja wij zaten niet in het clubje standplaatsen die op Flirtcursus gingen terwijl we wel gewoon in het inzetgebied rijden maar nu dus alleen de ic's
Op dinsdag 4 april 2017 09:03 schreef GlenSpey het volgende: Robotisering gaat enorm veel banen kosten in de toekomst, niet alleen in deze sector. Dat zag je al met diens voorloper, automatisering.
Sinds de start van de automatisering na de tweede wereldoorlog zijn is de bevolking bijna verdubbeld. Die mensen zitten niet massaal thuis.
Sinds de uitvinding van de stoommachine wordt er al geroepen "dat gaat banen kosten". Tja, het heeft banen gekost. Maar nog veel meer banen opgeleverd. Sterker nog, zonder die uitvinding zou er voor niemand in deze reeks een baan in het spoorwegwezen bestaan. Dan waren we nu allemaal arbeider op het land geweest, in povere woningen gewoond en met een beetje geluk waren we zeker wel 50 jaar oud geworden.
Zonder de mechanisering, automatisering en robotisering had je geen auto voor de deur gehad, had je niet die ruime keuze in supermarkt, had je niet elke dag een stukje vlees op je brood, was je een kapitaal kwijt aan levensmiddelen, stond je vrouw hele dagen met de hand de was te doen.
De computer of telefoon die je nu voor je hebt om dit bericht te lezen had je dan helemaal wel kunnen vergeten.
quote:
Ik juich dit soort ontwikkelingen dan ook niet toe. Het zal ongetwijfeld bepaalde voordelen met zich mee brengen maar uiteindelijk zijn de enigen die er beter van worden de personen die deze rotzooi aan het ontwikkelen zijn, en de personen die er in hun eigen werkende leven nog geen last van ondervinden.
Ik snap dat het zuur is om het werk waar je met veel plezier naar toe gaat dreigt te verdwijnen, maar ik ben bang dat het een ontwikkeling is die je niet tegen kan houden.
quote:
Op dinsdag 4 april 2017 09:37 schreef GlenSpey het volgende: Ik zeg toch duidelijk dat het ongetwijfeld bepaalde voordelen met zich mee zal brengen. Met name de werkgevers gaan hier erg blij van worden. Echter gaan deze voordelen niet opwegen tegen de nadelen in het maatschappelijk oogpunt. Of moet ik er soms blij mee zijn dat ik straks weer tig jaar (onbetaald) naar school toe moet om mezelf om te laten scholen voor nieuw soort werk (welk 'nieuw' werk zou dit dan moeten worden volgens jou?) ?
In de ICT is werk zat, die systemen zullen ook beheerd, vervangen, gerepareerd, geëvalueerd, uitgebreid en geïnstalleerd moeten worden.
Het probleem is ook dat de huidige generatie machinisten er waarschijnlijk niks aan heeft: de systemen worden allemaal ontworpen door huidige IT'ers. Tegen de tijd dat een machinist vijf jaar nadat hij overbodig is geworden eindelijk omgeschoold is zitten er ook al anderen die het systeem onderhouden, waardoor hij alsnog moet hopen dat hij ergens anders werk kan vinden.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 4 april 2017 19:35 schreef dennistd het volgende: Het probleem is ook dat de huidige generatie machinisten er waarschijnlijk niks aan heeft: de systemen worden allemaal ontworpen door huidige IT'ers. Tegen de tijd dat een machinist vijf jaar nadat hij overbodig is geworden eindelijk omgeschoold is zitten er ook al anderen die het systeem onderhouden, waardoor hij alsnog moet hopen dat hij ergens anders werk kan vinden.
Er zullen ook machinisten betrokken moeten worden bij de ontwikkeling gok ik en als je actief meedenkt ipv kont tegen de krib heb je vast ook mogelijkheden
Je kunt een weddenschap/voorspelling organiseren over wanneer de eerste reguliere zelf rijdende trein, robot mag rijden. Weet niet of Fok tegen die tijd nog bestaat, maar ik ben ook benieuwd naar wat we denken en het wordt.
Er zullen ook machinisten betrokken moeten worden bij de ontwikkeling gok ik en als je actief meedenkt ipv kont tegen de krib heb je vast ook mogelijkheden
Zei je dit eerder vandaag of gisteren niet ook al?
Op dinsdag 4 april 2017 20:03 schreef Adrie072 het volgende: Je kunt een weddenschap/voorspelling organiseren over wanneer de eerste reguliere zelf rijdende trein, robot mag rijden. Weet niet of Fok tegen die tijd nog bestaat, maar ik ben ook benieuwd naar wat we denken en het wordt.
December 2024.
Kunnen ze gelijk in Spoorzone Delft gaan rijden, dat gaat dan ook richting voltooiing
Op dinsdag 4 april 2017 20:03 schreef Adrie072 het volgende: Je kunt een weddenschap/voorspelling organiseren over wanneer de eerste reguliere zelf rijdende trein, robot mag rijden. Weet niet of Fok tegen die tijd nog bestaat, maar ik ben ook benieuwd naar wat we denken en het wordt.
Op dinsdag 4 april 2017 18:57 schreef Salatrel het volgende: Ondertussen heeft Rotterdam al maanden mensen over bij de machinisten maarja wij zaten niet in het clubje standplaatsen die op Flirtcursus gingen terwijl we wel gewoon in het inzetgebied rijden maar nu dus alleen de ic's
Dan maar ook gelijk Delft, Vlissingen, Gouda, Zoetermeer, Tilburg, Eindhoven, Maastricht, Heerlen, Nijmegen, Alkmaar, Hoorn, Heerenveen, Leeuwarden, Groningen, Tiel, Harlingen en Diemen óók maar de toevoeging Centraal geven?
Terwijl Hoogeveen graag een doorgaande lijn wil naar Amsterdam vind Groningen het blijkbaar prima om hun traject op te knippen en vanuit zwolle met een overstap op de veel beter functionerende gtw van Arriva te stappen.
Tis toch ook wat. Willen ze het zogenaamde monopolie van de NS doorbreken, komen ze zelf met een voorkeursbedrijf aan. En Arriva heeft natuurlijk in die provincie al bewezen dat ook zij volle treinen niet kunnen voorkomen. Zelfs in het nuchtere noorden zitten de oogkleppen op
Op dinsdag 4 april 2017 22:08 schreef RokStarr het volgende: Krom eigenlijk, dat Schiedam met 1 station wel "Centraal" voert en Delft met 2 stations alleen "Zuid" voor het sprinterstationnetje voert
Op dinsdag 4 april 2017 21:48 schreef FredvZ het volgende: Dan maar ook gelijk Delft, Vlissingen, Gouda, Zoetermeer, Tilburg, Eindhoven, Maastricht, Heerlen, Nijmegen, Alkmaar, Hoorn, Heerenveen, Leeuwarden, Groningen, Tiel, Harlingen en Diemen óók maar de toevoeging Centraal geven?
ik mis onder meer Sneek Centraal, Emmen Centraal en Santpoort Centraal
Als Arriva geen overvolle treinen wil hebben op Zwolle-Groningen moeten ze maar heel gauw wat dubbeldekkers gaan bestellen... Dan kan NS dat toch beter doen
SNCF heeft een optie gelicht op 30 extra Coradia stellen voor zowel IC als IR net. DB heeft de order voor ICE4 gewijzigd. Vanwege de verwachte groei van het aantal passagiers is daarom de order uitgebreid van 85 12-rijtuigen naar 100 en 45 7-rijtuigen worden er 19.
Als ik die aantallen alleen ga optellen kom ik uit op 2 rijtuigen minder, verwachten ze pure reizigers per trein groei en niet hogere frequenties?
Op woensdag 5 april 2017 11:21 schreef Salatrel het volgende: Rondje om de moskee vandaag voetbaldienst vanavond dus 1 slag rotterdam centraal - rotterdam stadion
Ik zag laatst een dienst dat was Den Haag - Zwolle met directe sprinter, schaft, Zwolle - Den Haag directe sprinter en einde dienst. Ik weet niet of dat nou zo zaligmakend is
Op woensdag 5 april 2017 08:58 schreef b2py het volgende: SNCF heeft een optie gelicht op 30 extra Coradia stellen voor zowel IC als IR net. DB heeft de order voor ICE4 gewijzigd. Vanwege de verwachte groei van het aantal passagiers is daarom de order uitgebreid van 85 12-rijtuigen naar 100 en 45 7-rijtuigen worden er 19.
Als ik die aantallen alleen ga optellen kom ik uit op 2 rijtuigen minder, verwachten ze pure reizigers per trein groei en niet hogere frequenties?
Er komen twee reserve-kopbakken:
quote:
Two additional driving cars will also be delivered to act as spares in the event of damage to vehicles in the main fleet.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op woensdag 5 april 2017 12:21 schreef b2py het volgende: Dat heeft toch niks met 'groei' te maken als het aantal zitplaatsen nauwelijks groeit?
Ze verwachten dan meer vraag voor de treinen die er al zijn, maar niet genoeg om meer ritten te rechtvaardigen. Tegen 2030 moet het Fernverkehrsnetwerk al flink groeien, zie https://www.deutschebahn.(...)iven_fernverkehr.pdf
Ik heb een vermoeden dat 2x7 bakken niet overal past en dat men daarom alvast kiest voor meer treinen van 12 bakken.
Ze verwachten dan meer vraag voor de treinen die er al zijn, maar niet genoeg om meer ritten te rechtvaardigen. Tegen 2030 moet het Fernverkehrsnetwerk al flink groeien, zie https://www.deutschebahn.(...)iven_fernverkehr.pdf
Ik heb een vermoeden dat 2x7 bakken niet overal past en dat men daarom alvast kiest voor meer treinen van 12 bakken.
De grap is dat de bakken langer zijn dan normaal en dat 7 rijtuigen ICE4 net zo lang is als 8 normale rijtuigen. Daar kan het niet aan liggen. Het moet wel de groei zijn op bestaande treinen zoals jij aangeeft en ik eerder ook al
Een twaalfdelig stel heeft trouwens het dubbele vermogen van een zevendelig stel, maar is slechts 1,7x zo lang. Verder is de topsnelheid van de twaalfdelige stellen 250km/h terwijl een zevendelig stel 230km/h haalt.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Heeft NS voldoende rijtuigen om al die stammen te verlengen? Daarbij, misschien zijn er wel twee nodig maar mochten ze voldoende hebben juich ik het toe!
Waarom niet gewoon mee laten rijden tot Berlijn? DDM heeft al eerder in Duitsland gereden
DDM-1 een maximale snelheid van 140km/h, terwijl de Pimpel 200km/h rijdt. En ik denk dat er ook een andere omzetter nodig is in de rijtuigen.
Tot Bentheim zou geen probleem moeten zijn: vanuit Amsterdam achterop mee, bij het afkoppelen van de loc ook de DDM's loskoppelen, trein weg met Duitse loc. Vervolgens 1700 om de rijtuigen heen, aan de Nederlandse zijde aankoppelen en omrangeren naar het opstelspoor. Dan heb je alleen nog iemand nodig die de machinist aanwijzingen geeft bij het geduwd rangeren tegen de trein uit Berlijn aan.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
U wilt dat wij 105 mio investeren voor een IC? Investeer dan zelf ook even
Nederland moet met een tegenplan komen: Duitsland moet de stroperigheid in de procedures overboord gooien zodat ze zelf kunnen investeren in zaken zoals de Friesenbrücke
Op woensdag 5 april 2017 19:38 schreef b2py het volgende: Die brug moeten ze echt gewoon zo laten, wat een nonsens die verbinding. Gaat de provincie zelf maar regelen
Ik zag net een Thalys ri. België in Roosendaal, die zal wel weer omgeleid zijn door HSL problemen, maar ik zie in de reisplanner dat alle Thalys' ook Rotterdam C en Schiphol aandoen, worden die dan omgeleid via Dordrecht over de 'normale' lijn?
Op woensdag 5 april 2017 20:05 schreef iBugged het volgende: Ik zag net een Thalys ri. België in Roosendaal, die zal wel weer omgeleid zijn door HSL problemen, maar ik zie in de reisplanner dat alle Thalys' ook Rotterdam C en Schiphol aandoen, worden die dan omgeleid via Dordrecht over de 'normale' lijn?
Ja. Schiphol - Rotterdam via de HSL, Rotterdam - Antwerpen via Dordrecht en Roosendaal.
Ja. Schiphol - Rotterdam via de HSL, Rotterdam - Antwerpen via Dordrecht en Roosendaal.
Ah, ik was even verbaasd omdat die met werkzaamheden en dergelijke meestal worden omgeleid via Utrecht/Den Bosch/Roosendaal, maar dat hoefde dit keer niet dus :p
Die verbouwing van Eindhoven zal denk ik nodig zijn ivm capaciteit.
Eindhoven lijkt op een doorstroomstation, waarbij de perrons al goed gebruikt worden. Aan de westkant is er geen enkele plek om een trein te keren, dus dat zal in het station zelf moeten wat een hoop capaciteit kost.
Ah, ik was even verbaasd omdat die met werkzaamheden en dergelijke meestal worden omgeleid via Utrecht/Den Bosch/Roosendaal, maar dat hoefde dit keer niet dus :p
De voorkeursomleidingsroutes zijn via Den Haag (als Schiphol nog bereikbaar is), via Breukelen (als Rotterdam nog bereikbaar is) en via Dordrecht (als Dordrecht nog bereikbaar is).
De Thalys wordt eigenlijk alleen maar via Den Bosch gestuurd als Rotterdam onbereikbaar is, en pakt dan soms de verbindingsbogen bij de woonboulevard van Breda.
Eindhoven lijkt op een doorstroomstation, waarbij de perrons al goed gebruikt worden. Aan de westkant is er geen enkele plek om een trein te keren, dus dat zal in het station zelf moeten wat een hoop capaciteit kost.
Dat zou nog wel kunnen (al kan een voorlangs kruisende beweging ongewenst zijn in een BUP) maar het kan zijn dat er dan nog wat aan faciliteiten ontbreekt, bijvoorbeeld voor schoonmaken en bevoorrading.
Op woensdag 5 april 2017 20:51 schreef Peterselieman het volgende: Hangt er vanaf hoe lang je wilt keren. Anders zou je namelijk ook nog even via de reinigingsperrons kunnen rijden.
Volgend jaar 6 IC-treinen per uur tussen Limburg en Utrecht, een IC uit Den Haag (gaat die frequentie ooit nog omhoog?), een zwik stoptreinen en diverse rangeerbewegingen voor en na de spitsen: zou dat dan nog op een A/B-deel van spoor 3/4 passen (de rest is vol zat)? Met rangeerbewegingen erbij over de sporen met veel treinbewegingen? In Eindhoven krijgen ze zo'n trein echt niet binnen 5 minuten van het perron weg.
Op woensdag 5 april 2017 18:16 schreef James1988 het volgende: [ afbeelding ] 120 153 Kirchseeon 10.6.89 Die 120 151 und 153 fuhren einige Wochen mit NS-Doppelstockwagen auf der S4 in München für Testzwecke.
De nieuwe Abellio RE 19 (Arnhem-Dusseldorf) heeft een mooie start: die van 7:44 reed niet, die van 8:44 staat op de borden als 'diverted'. Trein zelf ook nog niet gezien dus
Op donderdag 6 april 2017 07:52 schreef De_Hertog het volgende: De nieuwe Abellio RE 19 (Arnhem-Dusseldorf) heeft een mooie start: die van 7:44 reed niet, die van 8:44 staat op de borden als 'diverted'. Trein zelf ook nog niet gezien dus
Gaat dat op een willekeurige donderdag van start ja?
Hoe zit het trouwens met Boskoop Snijdelwijk? Gaat dat nogeens wat worden?
Op donderdag 6 april 2017 07:52 schreef De_Hertog het volgende: De nieuwe Abellio RE 19 (Arnhem-Dusseldorf) heeft een mooie start: die van 7:44 reed niet, die van 8:44 staat op de borden als 'diverted'. Trein zelf ook nog niet gezien dus
Gaat dat op een willekeurige donderdag van start ja?
T/m gisteren waren er werkzaamheden in Duitsland, waar ook de ICE last van had. Misschien was er geen pad voor die RE?
edit: even gekeken op ovtijden.com, die van 5:44 zou met +15 via een andere route hebben gereden (hoe dan?), die van 6:44 t/m 11:44 zijn allemaal opgeheven.
Die trein zelf hebben ze in Nederland een miljoen miljard keer getest. Ze zijn er zelfs mee de Betuweroute op geweest.
Op de HSL was nog veel vaker getest, maar een week na de start van Fyra V160 tussen Amsterdam en Rotterdam werd de treindienst weer stilgelegd omdat er was ontdekt dat de Traxx voor storingen zorgde op het naastgelegen klassieke spoor bij Nieuw-Vennep.
Daar is toen uiteindelijk dat hele testprogramma in Wildenrath uit voortgekomen, en aanpassingen aan VIRM-1.
Inmiddels lijken ze wel te rijden maar slechts tot Zevenaar. Daar zal dan wel een negatieve kering plaatsvinden. Blijkbaar een tekort aan meerspanningsstellen, of ze zitten gewoon in de verkeerde omlopen (niet heel vreemd als je ze maanden door elkaar hebt gebruikt).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 6 april 2017 09:59 schreef dennistd het volgende: Inmiddels lijken ze wel te rijden maar slechts tot Zevenaar. Daar zal dan wel een negatieve kering plaatsvinden. Blijkbaar een tekort aan meerspanningsstellen, of ze zitten gewoon in de verkeerde omlopen (niet heel vreemd als je ze maanden door elkaar hebt gebruikt).
Een defect stel resulteert wel in minder beschikbaar ja
een niet helemaal gelukte softwareupdate en setjes treinen die in de verkeerde volgorde rijden met richting Emmerich het in Nederland toegelaten stel achterop
Op donderdag 6 april 2017 11:49 schreef Peterselieman het volgende: een niet helemaal gelukte softwareupdate en setjes treinen die in de verkeerde volgorde rijden met richting Emmerich het in Nederland toegelaten stel achterop
Zo godsonmogelijk is het toch ook niet, treinen in de juiste volgorde koppelen.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende: IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
Nee, treinstellen PER STUK toelating verlenen slaat ergens op bedoel je
Hoezo per stuk? Volgens mij is gewoon de hele serie toegelaten hoor, maar Abellio heeft ervoor gekozen om maar 7 multicourante treinstellen aan te schaffen, tegenover 13 monocourante. Er zijn (na nog een keer rekenen) vijf omlopen, daarvoor zou zeven genoeg moeten zijn. Maar als je ze in de verkeerde omlopen zet dan gaat het mis inderdaad...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Nee, treinstellen PER STUK toelating verlenen slaat ergens op bedoel je
Kan dat met alle treinen die geproduceerd worden? Een of paar stellen representatief voor de gehele serie of moet alsnog wel elke trein een (misschien korter?) testraject door?