abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_170330409
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 13:36 schreef Molurus het volgende:

[..]

Er is in de Islam, zover je van 'de Islam' kunt spreken, niet zo heel veel veranderd in die periode en al zeker niet heel recent. Verder zijn er gewoon heel erg veel verschillende stromingen, net als in het Christendom. Sommige stromingen zijn heel conservatief, sommigen juist heel liberaal. Dat op 1 grote hoop gooien is net zo maf als alle christelijke stromingen op 1 hoop gooien.

De bijbel en koran hebben een fundamenteel verschil.

De bijbel en het NT in bijzonder bestaat uit menselijke getuigenissen.

De koran bestaat uit het woord van 'god'.

Hierdoor is er vanuit de bijbel twijfel en afzwering of afzwakking van passages en hele boeken (Openbaringen) mogelijk. Dat de Roomse Kerk dit verbood was politiek. Bij de islam is het vanuit de koran verboden, dat er verschillende stromingen bestaan komt door politiek over de opvolging van mo.
quote:
Onjuist, daar ben je al op gewezen, en het is sowieso niet erg relevant.

Het is relevant omdat het volk christelijk was zonder dat het de bijbel kende, de religie was alleen gebaseerd op rituelen en mystiek. De Roomse kerk had dit als politiek en verbood vertaling van de bijbel op straffe van verbranding, dat er bijbels in het Grieks en Hebreeuws bestonden is niet relevant voor Nederland en de rest van Noord Europa.

Relevant omdat tot de jaren 70 de massa moslims niet de inhoud van de koran kenden. En nu ze die wel kunnen kennen is de islam de tegenovergetelde weg van de christelijke reformatie aan het afgaan.

quote:
Leuk stukje geschiedenis dat mij volledig bekend is, maar de relevantie ervan ontgaat mij wel volledig.
quote:
Hoe kom je tot die conclusie? Ik heb eerlijk gezegd niet de indruk dat dat het geval is. De moslims die leven in de seculiere wereld zijn wel anders tegen dingen aan gaan kijken, maar om dat nu een 'reformatie' te noemen gaat mij wel wat ver.
De moslims in de seculaire wereld hebben de mogelijkheid om twijfel te hebben vrij van vervolging. Dat velen ondanks dit vervolgens met de generatie steeds strenger in leer gaan staan laat zien dat de dogmas van de islam vrijheid overheersen.

Zeer alarmerend.

De hele islamitische wereld staat strenger in de leer dan 50 jaar geleden. Met het onderwijs in de islamitsche wereld is ook de toegang tot de inhoud van de koran gekomen.

Dit is de reformatie in de islam die ik bedoel. Er wordt met het decenia strenger in de leer geleefd. Met als uitingen het totaal respectloos behandelen van mensen die niet letterlijk de koran leven. Tot moord aan toe, in steeds vaker voorkomende uitingen, groei gelijk aan het steeds groter worden islam fundamentalisme.

quote:
Dat is een theologische interpretatie van de teksten. Zoals ik wel vaker aangeef zou ik afraden om 1 specifieke interpretatie te gaan verdedigen. Om twee redenen:

- er zijn geen goede manieren om te verdedigen dat de ene interpretatie 'juister' is dan de andere.
- de manier waarop gelovigen daar zelf mee omgaan zijn divers, ondanks dat de teksten niet veranderen. Je kunt dus ook niet vanuit de tekst verklaren dat de rollen exact omgedraaid waren in de 7e tot de 11e eeuw, waarin de moslimwereld voorop liep qua wetenschappelijke vooruitgang en intellectuele vrijheid, terwijl christenen elkaar voornamelijk aan het martelen waren.
quote:
De verlichting hebben wij niet te danken aan het Christendom. Zonder Christendom zou er ook helemaal geen verlichting nodig zijn geweest. Het is meer dat we het geluk hebben gehad dat het Christendom zich gedurende een bepaalde periode niet al te veel heeft verzet tegen wetenschappelijke vooruitgang.
Dat beweer ik ook niet. Ik beweer dat de reformatie en de mogelijkheid tot twijfel aan inhoud van het geloof de vrijheid aan de verlichting heeft gegeven.
quote:
Er is niet "1 set waarden" die volgt uit islam of christendom. Veel te simpel gedacht. Nogmaals: het wordt vanuit die visie onmogelijk om de variatie en veranderingen te verklaren.
Er is dus wel maar 1 set waarden mogelijk uit de koran omdat er niet getwijfeld mag worden aan de verklaarde inhoud van het geloof.

De eerste en tweede islamitische gouden eeuw komt door de verovering van meerderwaardige culturen. De eerste komt door de verovering van Persie, de tweede komt door de verovering van het Oost Romeinse rijk. Beiden periodes waren lokaal en zijn een stille dood gestorven door de dogmas van de islam.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door WodanIsGroot op 19-04-2017 14:41:26 ]
pi_170330449
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 14:13 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het is verklaarbaar in elk geval. We worden al sinds 'the war on terror' door de media bestookt met een eigenaardig soort angstbeeld. En niet eens dat dit bewust wordt aangestuurd, het is meer dat dat het soort 'nieuws' is dat mensen trekt.

Maar dat is niet helemaal hetzelfde als "niet zonder reden". Ik zou nog steeds wel zeggen dat het volledig ontbreekt aan rationele redenen voor die angst.

Er zijn heel wat vergelijkingen gemaakt, maar onlangs las ik er 1 die ik wel grappig vond: statistisch is de kans groter dat je door bliksem wordt geraakt dan dat je somehow betrokken raakt bij een terreuraanslag. (En hoor je ooit iemand over de risico's van bliksem? :D )
Het ontbreekt mensen denk ik niet aan rationaliteit, als je ziet waar Europa mee heeft te kampen qua aanslagen.

Waar mensen eens een beetje door heen zouden moeten prikken z'n die jongeren in de coffeeshop die zichzelf 'moslim' noemen. Ze roken wiet, drinken alcohol, snuiven, zijn nog nooit in een moskee geweest of überhaupt de koran gelezen want ze kunnen geen Arabisch. Ze worden nergens aangenomen vanwege een 'licht' strafblad, dus gaan ze hangen op straat en willen ze stoer doen, gaan mensen bedreigen omdat ze toch met 20 man zijn. En dat gaat van kwaad naar erger.

De 'gewone' moslim ergert zich hier groen en geel aan. klein voorbeeld; in Rotterdam heb je al jaren een deel in de stad dat 'klein Marokko' wordt genoemd. Daar wonen bijna alleen maar Marokkanen, met winkeltjes en zo, keurige mensen. Zo gauw een criminele Marokkaan iets flikt worden hun daar weer op aan gekeken en staan ze weer met 2-0 achter.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_170330605
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 14:29 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je vindt vliegtuigen wel een goede vergelijking?
Nee, maar ik heb een lichte kater dus ik kon even niets beters verzinnen.
quote:
Er zijn bij mijn weten geen politieke partijen die vliegveiligheid bovenaan de agenda zetten namelijk.

We kunnen ons wel op elk risico'tje kapot staren, het lijkt mij handiger om ons te richten op de grootste risico's. En de dreiging van aanslagen komt echt niet voor in de top 100.
Afhankelijk van hoe je Islam beschouwt kan je het als een gigantisch risico zien. Allicht niet op de korte termijn wat betreft aanslagen en geweld maar wel over hoe het op de lange termijn invloed gaat hebben.

Daarom was ik van mening dat je dingen niet zo letterlijk moet vergelijken, ondanks mijn eigen knullige vergelijking. Je kan niet 1 op 1 zeggen dat 'iets' de meeste doden oplevert en dat dus alle energie daarnaartoe moet gaan.
quote:
Zoals dat nu gaat heeft het nog het meeste weg van een heksenjacht.
Mwa, dat vind ik juist wel meevallen. Behalve de rechts populistische partijen is iedereen juist zeer mellow.
quote:
Prima om ons te richten op reele zaken, reele risico's, etc. Maar dan wel gericht. Ik vind het niet zo interessant om beleid te voeren op basis van statistieken van bevolkingsgroepen. Dat meer dan 90% van de misdrijven wordt gepleegd door mannen is ook geen reden om dan te beweren dat er iets fundamenteel mis is met het mannelijk geslacht. Als er een probleem is met criminaliteit kunnen we daar ook wat meer gericht aan werken.
Ik denk dat een hoop mensen het ook eerder een ideologisch probleem vinden dan een crimineel probleem.
quote:
Hetzelfde geldt voor wat het dan ook is dat men aan onwenselijk gedrag toeschrijft aan "de Islam".
Dat zal je altijd houden. Net als mensen die zogenaamd wenselijk gedrag menen te halen uit de koran.

quote:
Dat kan beter zoals dat ook met het Christendom is gegaan: promoten van secularisme, wetenschap, onderwijs. Aanmoedigen van de meer liberale elementen in de religie, etc.
Ik denk dat het voorbarig is om er vanuit te gaan dat dezelfde zaken net zo goed zullen werken op Islam. Persoonlijk ga ik liever voor ontmoediging in deze.
quote:
De manier waarop de PVV dit benadert lijkt me alleen maar contraproductief.
Ik denk dat dat geheel afhangt van wat men hoopt te bereiken met PVV. Sommigen willen geen compromis. Die willen gewoon dat Islam oprot uit Nederland. Wat dat betreft ben je bij PVV eerder aan het goede adres, ondanks dat dat in de praktijk niet zo makkelijk zal gaan :P
Conscience do cost.
  woensdag 19 april 2017 @ 14:41:33 #104
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_170330695
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 14:32 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Het ontbreekt mensen denk ik niet aan rationaliteit, als je ziet waar Europa mee heeft te kampen qua aanslagen.
Hoezo? Er zijn nu minder aanslagen dan in de jaren '70 en '80. In termen van omvang gaat het over helemaal niks.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 14:32 schreef BoneThugss het volgende:

Waar mensen eens een beetje door heen zouden moeten prikken z'n die jongeren in de coffeeshop die zichzelf 'moslim' noemen. Ze roken wiet, drinken alcohol, snuiven, zijn nog nooit in een moskee geweest of überhaupt de koran gelezen want ze kunnen geen Arabisch. Ze worden nergens aangenomen vanwege een 'licht' strafblad, dus gaan ze hangen op straat en willen ze stoer doen, gaan mensen bedreigen omdat ze toch met 20 man zijn. En dat gaat van kwaad naar erger.

De 'gewone' moslim ergert zich hier groen en geel aan. klein voorbeeld; in Rotterdam heb je al jaren een deel in de stad dat 'klein Marokko' wordt genoemd. Daar wonen bijna alleen maar Marokkanen, met winkeltjes en zo, keurige mensen. Zo gauw een criminele Marokkaan iets flikt worden hun daar weer op aan gekeken en staan ze weer met 2-0 achter.
Voor sommige figuren is het meer een soort 'antiwesters ganglabel' dan werkelijk een levensbeschouwing inderdaad. Helpt ook niet echt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_170330756
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 14:41 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hoezo? Er zijn nu minder aanslagen dan in de jaren '70 en '80. In termen van omvang gaat het over helemaal niks.

[..]

Voor sommige figuren is het meer een soort 'antiwesters ganglabel' dan werkelijk een levensbeschouwing inderdaad. Helpt ook niet echt.
Precies, ik kom zelf regelmatig in de shop maar ik zit er bijna nooit meer. En je hoort de meeste wilde verhalen van die lui. Zoals dat Wilders aangestuurd wordt door de Joden en meer van dat soort kroegpraat. Maar ze geloven het echt.

En het zal best dat er nu minder aanslagen zijn, het gebeurt nu wel regelmatig en dat zijn 'wij' in het Westen niet gewend. Daardoor worden mensen bang en krijgen ze last van tunnelvisie.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  woensdag 19 april 2017 @ 14:51:55 #106
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_170330913
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 14:30 schreef WodanIsGroot het volgende:
De moslims in de seculaire wereld hebben de mogelijkheid om twijfel te hebben vrij van vervolging. Dat velen ondanks dit vervolgens met de generatie steeds strenger in leer gaan staan laat zien dat de dogmas van de islam vrijheid overheersen.

Zeer alarmerend.

De hele islamitische wereld staat strenger in de leer dan 50 jaar geleden. Met het onderwijs in de islamitsche wereld is ook de toegang tot de inhoud van de koran gekomen.

Dit is de reformatie in de islam die ik bedoel. Er wordt met het decenia strenger in de leer geleefd. Met als uitingen het totaal respectloos behandelen van mensen die niet letterlijk de koran leven. Tot moord aan toe, in steeds vaker voorkomende uitingen, groei gelijk aan het steeds groter worden islam fundamentalisme.
Het komt ook wel voor een deel door de cultuurshock met het Westen. Men komt hier, en ziet videoclips met popsterren die er compleet als hoer bijlopen, Satan vereren, drugsgebruik aanmoedigen, gedoe met alcohol, en ga zo maar door. Boodschap die dat uitzendt: zo is de wereld van de ongelovigen nou. Boodschap daarvan: zo worden wij óók als we niet uitkijken. Reactie: teruggrijpen op de oude waarden en de radicalisering heeft alle geestelijke munitie om te groeien.

Wat dat betreft is de situatie ergens ook bijzonder onhandig en vermoed ik wel eens dat hier zelfs kwade opzet bij in het spel is. Een cultuur die superver is doorgevoerd in progressieve waarden, vrijgevochtenheid, alle heilige huisjes omver heeft geschopt, en anderszijds ineens een nieuwe cultuur in ons midden dat exact de andere kant opgaat bij het zien van dat alles. Alsof er opzettelijk totale tegenstellingen tegen elkaar worden gezet, waarbij het uiteraard haast niet anders dan totaal mis kan gaan.

Wat je nu hebt, is onze 'schokkende' vrije wereld met meisjes als Miley Cyrus, en aan de andere kant een groeiende, aartsconservatieve én ook nog eens gewelddadige, religieuze wereld van de Islam.
Laat je geestesoog er maar op los.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  woensdag 19 april 2017 @ 14:53:15 #107
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_170330938
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 14:44 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

En het zal best dat er nu minder aanslagen zijn, het gebeurt nu wel regelmatig en dat zijn 'wij' in het Westen niet gewend. Daardoor worden mensen bang en krijgen ze last van tunnelvisie.
Het enige dat is veranderd is de hoeveelheid nieuws die wij erover krijgen. Het gebeurt helemaal niet regelmatig, het is juist uitermate zeldzaam. Ik zou haast zeggen: zeldzamer dan ooit tevoren in onze geschiedenis.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_170331085
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 14:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het enige dat is veranderd is de hoeveelheid nieuws die wij erover krijgen. Het gebeurt helemaal niet regelmatig, het is juist uitermate zeldzaam. Ik zou haast zeggen: zeldzamer dan ooit tevoren in onze geschiedenis.
Nee, echt niet. Tien jaar geleden was het misschien zeldzaam voor die enorme vluchtelingenstromen Als je zoveel mensen opvangt moet je niet gek staan te kijken als daar ook heel veel kutvolk tussen zit.

Dan kun jij leuk zeggen dat het door de hoeveelheid nieuws komt, als er niks gebeurt is er ook geen nieuws, niet?
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  woensdag 19 april 2017 @ 15:11:36 #109
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_170331358
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 14:59 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Nee, echt niet. Tien jaar geleden was het misschien zeldzaam voor die enorme vluchtelingenstromen Als je zoveel mensen opvangt moet je niet gek staan te kijken als daar ook heel veel kutvolk tussen zit.
Wat heeft dit eigenlijk te maken met dit onderwerp? Dat daar ook veel moslims tussen zitten betekent nog niet dat dat de relevante factor is. Er zijn zo veel statistieken waar je naar zou kunnen kijken, waarom deze?

quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 14:59 schreef BoneThugss het volgende:

Dan kun jij leuk zeggen dat het door de hoeveelheid nieuws komt, als er niks gebeurt is er ook geen nieuws, niet?
Het nieuws dat wij krijgen gaat voornamelijk over zaken die niet in de westerse wereld gebeuren, en wat er wel in de westerse wereld gebeurt wordt daar waar het ook maar een beetje kan gerelateerd aan de Islam, ook als daar geen enkele aanwijsbare relatie is. (Correlatie =/= causatie.)

Plus dat er ook gewoon heel veel nieuws is in het genre "volgens de AIVD... dreigingsniveau zus en zo..." terwijl volstrekt onduidelijk is waar het over gaat.

Het aantal islamitische terreuraanslagen (daarmee bedoel ik aanslagen die zijn georganiseerd door een religieuze organisatie met theologische motieven) in Europa in de laatste 20 jaar kun je nog steeds op 1 hand tellen. Dat zou ik zelf niet "regelmatig" noemen. Er storten vaker vliegtuigen neer, wat toch nog steeds de veiligste vorm van vervoer is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Molurus op 19-04-2017 15:22:06 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 19 april 2017 @ 15:13:27 #110
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_170331391
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 14:37 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik denk dat een hoop mensen het ook eerder een ideologisch probleem vinden dan een crimineel probleem.
Dat is niet zozeer een mening, maar een feitelijke claim.

Men legt correlatie uit als causatie, zonder dit te onderbouwen. En dan is het toch echt een klassieke drogreden.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 14:37 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik denk dat dat geheel afhangt van wat men hoopt te bereiken met PVV. Sommigen willen geen compromis. Die willen gewoon dat Islam oprot uit Nederland. Wat dat betreft ben je bij PVV eerder aan het goede adres, ondanks dat dat in de praktijk niet zo makkelijk zal gaan :P
Dat gaat dan wel het soort staatsvorm betekenen waar ik niet in zou willen leven. En niet omdat ik een groot fan ben van de Islam, in tegendeel. Op het moment dat we ideologieen categorisch gaan verbieden, niet omdat ze strijdig zijn met de wet, maar omdat die ons gewoon niet bevallen is het einde zoek. Dat leidt echt linea recta naar fascisme.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_170331737
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 15:13 schreef Molurus het volgende:

[..]
Dat gaat dan wel het soort staatsvorm betekenen waar ik niet in zou willen leven. En niet omdat ik een groot fan ben van de Islam, in tegendeel. Op het moment dat we ideologieen categorisch gaan verbieden, niet omdat ze strijdig zijn met de wet, maar omdat die ons gewoon niet bevallen is het einde zoek. Dat leidt echt linea recta naar fascisme.
Achja, de wet. Die kan je natuurlijk altijd veranderen en dat wordt ook gedaan op het moment dat ons massaal iets niet bevalt. De wet is een ontrouwe mistress :P

Ik ben trouwens ook niet voor verbieden maar ontmoedigen en niet faciliteren. Net als sigaretten, zeg maar.
Conscience do cost.
  woensdag 19 april 2017 @ 15:35:02 #112
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_170331860
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 15:30 schreef ems. het volgende:

[..]

Achja, de wet. Die kan je natuurlijk altijd veranderen en dat wordt ook gedaan op het moment dat ons massaal iets niet bevalt. De wet is een ontrouwe mistress :P
De wet is een afspiegeling van normen en waarden, niet zo zeer een definitie. Ik denk wel dat we nogal wat van onze westerse normen en waarden overboord moeten zetten om te realiseren wat de PVV wil realiseren.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 15:30 schreef ems. het volgende:


Ik ben trouwens ook niet voor verbieden maar ontmoedigen en niet faciliteren. Net als sigaretten, zeg maar.
Hoe zie je dat precies voor je? Als we dat hetzelfde aanpakken als, zeg, het Christendom in de jaren '50 en '60, helemaal prima.

Maar een 'kopvoddentax' zou ik behoorlijk krom vinden. Dat vind ik bij sigaretten ook.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_170332065
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 15:35 schreef Molurus het volgende:

[..]

De wet is een afspiegeling van normen en waarden, niet zo zeer een definitie. Ik denk wel dat we nogal wat van onze westerse normen en waarden overboord moeten zetten om te realiseren wat de PVV wil realiseren.
En ik vermoed dat de PVV net zo denkt maar omgekeerd op het moment dat men de Islam laat groeien zoals het de laatste jaren is gegaan.
quote:
Hoe zie je dat precies voor je? Als we dat hetzelfde aanpakken als, zeg, het Christendom in de jaren '50 en '60, helemaal prima.
Alle vormen van voortrekken voor religie afschaffen. Geen cent meer naar kerken/moskeeën. Religieuze scholen zo snel mogelijk weg doen. Geen buitenlandse financiering toelaten wat betreft religie. Terugdringen aantal kerken/moskeeën, zeker als ze zichzelf niet kunnen bedruipen door een gebrek aan bezoekers die geld doneren.
quote:
Maar een 'kopvoddentax' zou ik behoorlijk krom vinden. Dat vind ik bij sigaretten ook.
Oh, ik ook. Hoe bedoel je dat je dat bij sigaretten ook zo vindt? :P
Conscience do cost.
  woensdag 19 april 2017 @ 16:00:13 #114
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_170332380
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 15:45 schreef ems. het volgende:

[..]

En ik vermoed dat de PVV net zo denkt maar omgekeerd op het moment dat men de Islam laat groeien zoals het de laatste jaren is gegaan.
Dat lijkt mij onzin, dat is gewoon een kwestie van de regels die al bestaan handhaven. Zo ver dat nodig is, als je het mij vraagt wordt de noodzaak daarvan absurd overdreven.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 15:45 schreef ems. het volgende:

[..]

Alle vormen van voortrekken voor religie afschaffen. Geen cent meer naar kerken/moskeeën. Religieuze scholen zo snel mogelijk weg doen.
Daar zou ik op zich achter staan, hoewel dit geen rol heeft gespeeld in de Verlichting van het Christendom of de liberalisering van het Christendom vlak na de oorlog. Kennelijk kan dat ook zonder deze maatregelen.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 15:45 schreef ems. het volgende:

Geen buitenlandse financiering toelaten wat betreft religie.
Dit lijkt me juridisch een heel stuk lastiger. Wat zijn de criteria? Waarom zou, zeg, een voetbalclub wel buitenlandse financiering mogen ontvangen maar een moskee niet?

quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 15:45 schreef ems. het volgende:

Terugdringen aantal kerken/moskeeën, zeker als ze zichzelf niet kunnen bedruipen door een gebrek aan bezoekers die geld doneren.
Vrijheid van vereniging? Lijkt me toch een groot goed.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 15:45 schreef ems. het volgende:

[..]

Oh, ik ook. Hoe bedoel je dat je dat bij sigaretten ook zo vindt? :P
De voornaamste manier om het roken te ontmoedigen is accijns. Meer dan 50% van wat je betaalt voor een pakje sigaretten gaat direct naar de staat onder het mom van 'dat is goed voor je'. Dat vind ik krom.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_170332475
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:00 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat lijkt mij onzin, dat is gewoon een kwestie van de regels die al bestaan handhaven. Zo ver dat nodig is, als je het mij vraagt wordt de noodzaak daarvan absurd overdreven.
Ok. Mij lijkt het zo gek nog niet. Maar dat is voor mij niet genoeg reden om PVV te stemmen.

quote:
Daar zou ik op zich achter staan, hoewel dit geen rol heeft gespeeld in de Verlichting van het Christendom of de liberalisering van het Christendom vlak na de oorlog. Kennelijk kan dat ook zonder deze maatregelen.
Ik denk niet dat het christendom en de islam per se zo identiek zijn dat dezelfde 'oplossingen' helpen.

quote:
Dit lijkt me juridisch een heel stuk lastiger. Wat zijn de criteria? Waarom zou, zeg, een voetbalclub wel buitenlandse financiering mogen ontvangen maar een moskee niet?
Dat is persoonlijk natuurlijk. Ik ben van mening dat religie een extreem negatieve invloed heeft op een land/maatschappij en een voetbalclub niet.

quote:
Vrijheid van vereniging? Lijkt me toch een groot goed.
Ik zie niet in waarom dat aangetast zou worden door wat ik zei?

quote:
De voornaamste manier om het roken te ontmoedigen is accijns. Meer dan 50% van wat je betaalt voor een pakje sigaretten gaat direct naar de staat onder het mom van 'dat is goed voor je'. Dat vind ik krom.
Waar zou dat geld dan wel heen moeten gaan, volgens jou?
Conscience do cost.
  woensdag 19 april 2017 @ 16:18:16 #116
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170332765
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 14:41 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hoezo? Er zijn nu minder aanslagen dan in de jaren '70 en '80.
Waarom is dat relevant? Er zijn aanslagen.

Gelukkig heel weinig, maar dat ligt vooral aan het goede werk van overheden, politie en inlichtingendiensten.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 19 april 2017 @ 16:30:01 #117
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_170333003
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:05 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het christendom en de islam per se zo identiek zijn dat dezelfde 'oplossingen' helpen.
Ik zie ieg geen noemenswaardige verschillen ten aanzien van dit vraagstuk.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:05 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat is persoonlijk natuurlijk. Ik ben van mening dat religie een extreem negatieve invloed heeft op een land/maatschappij en een voetbalclub niet.
En die mening mag je hebben, maar als je dit wilt vatten in wetgeving zul je daar wel exacte criteria voor moeten geven die vrij zijn van interpretatie en mening. Dan moet je werkelijk vragen gaan beantwoorden zoals "wanneer is een ideologie een religie"? Dat lijkt mij helemaal niet eenvoudig.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:05 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom dat aangetast zou worden door wat ik zei?
Hoe wil je dat terugdringen doen? En wederom, welke criteria?

quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:05 schreef ems. het volgende:

[..]

Waar zou dat geld dan wel heen moeten gaan, volgens jou?
Niet uit de portemonnee van de roker, laten zitten waar het zit. Als 'ontmoedigingsmaatregel' vind ik belasting gewoon een erg slecht middel. Dat is voor religie niet anders dan voor roken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 19 april 2017 @ 16:31:03 #118
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_170333026
quote:
2s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:18 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Waarom is dat relevant? Er zijn aanslagen.
En er zijn ook blikseminslagen. So f'ing what?

Vrijwel niemand heeft ooit met 1 van beide te maken.

quote:
2s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:18 schreef Fir3fly het volgende:

Gelukkig heel weinig, maar dat ligt vooral aan het goede werk van overheden, politie en inlichtingendiensten.
Welnee. Je maakt mij niet wijs dat onze inlichtingendiensten een soort halfgoden zijn die meer dan 90% van de aanslagen kunnen voorkomen. Complete bullshit. Zo moeilijk is het plegen van een aanslag zonder door de AIVD te worden gespot echt niet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 19 april 2017 @ 17:20:37 #119
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170333972
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:31 schreef Molurus het volgende:

[..]

En er zijn ook blikseminslagen. So f'ing what?

Vrijwel niemand heeft ooit met 1 van beide te maken.

Blikseminslagen hebben hier sowieso niets mee te maken.

quote:
Welnee. Je maakt mij niet wijs dat onze inlichtingendiensten een soort halfgoden zijn die meer dan 90% van de aanslagen kunnen voorkomen.
Doe ik dan ook niet. Lees even wat er staat.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 19 april 2017 @ 17:24:22 #120
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_170334031
quote:
14s.gif Op woensdag 19 april 2017 17:20 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Blikseminslagen hebben hier sowieso niets mee te maken.
Als we het hebben over risico is dat een groter risico. Verder gaat de vergelijking niet. Het is puur om te illustreren hoe belachelijk het is om dat niveau van risico bovenaan de politieke agenda te zetten.

quote:
14s.gif Op woensdag 19 april 2017 17:20 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Doe ik dan ook niet. Lees even wat er staat.
Dat lijk je te suggereren, maar anders zul je dat even moeten toelichten. Wat mij betreft hebben we het helemaal niet te danken aan onze inlichtingendiensten dat er weinig aanslagen zijn. Ik zie ieg geen enkele onderbouwing daarvan. Het aantal aanslagen dat werkelijk wordt verijdeld is nog lager dan het aantal aanslagen dat wel wordt gepleegd. Veel lager.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 19 april 2017 @ 17:26:28 #121
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170334069
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 17:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als we het hebben over risico is dat een groter risico. Verder gaat de vergelijking niet.

Het is dan ook een hele domme vergelijking, tenzij je wilt suggereren dat de bliksemschicht het moedwillig op jou gemunt heeft. Ga je nog in op mijn vraag?

quote:
Dat lijk je te suggereren, maar anders zul je dat even moeten toelichten. Wat mij betreft hebben we het helemaal niet te danken aan onze inlichtingendiensten dat er weinig aanslagen zijn. Ik zie ieg geen enkele onderbouwing daarvan.
Maar dus wel aan politie en politiek? En natuurlijk hebben inlichtingendiensten een belangrijke invloed, potentiële gevaren kunnen daardoor ingeschat en zonodig uitgeschakeld worden.

Maar aanslagen zijn niet de belangrijkste reden om islam als geheel af te wijzen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Fir3fly op 19-04-2017 17:36:19 ]
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 19 april 2017 @ 17:45:36 #122
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_170334416
quote:
14s.gif Op woensdag 19 april 2017 17:26 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het is dan ook een hele domme vergelijking, tenzij je wilt suggereren dat de bliksemschicht het moedwillig op jou gemunt heeft. Ga je nog in op mijn vraag?
Als we risico's aan het vergelijken zijn is intentie totaal irrelevant. Of wou je hyperzeldzame psychopaten ook bovenaan de politieke agenda zetten puur vanwege de intentie?

Is intentie somehow belangrijker dan risico?

quote:
14s.gif Op woensdag 19 april 2017 17:26 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Maar dus wel aan politie en politiek?
Nee, helemaal nergens aan. Er zijn gewoon niet veel mensen die aanslagen willen plegen in de westerse wereld. De wereld is niet zo eng als jij graag denkt.

quote:
14s.gif Op woensdag 19 april 2017 17:26 schreef Fir3fly het volgende:

En natuurlijk hebben inlichtingendiensten een belangrijke invloed, potentiële gevaren kunnen daardoor ingeschat en zonodig uitgeschakeld worden.
Ik heb geen enkele reden om te denken dat dat een noemenswaardig verschil maakt. Als jij denkt van wel zie ik graag een onderbouwing (plus inschatting van welk verschil dat zou maken.)

quote:
14s.gif Op woensdag 19 april 2017 17:26 schreef Fir3fly het volgende:

Maar aanslagen zijn niet de belangrijkste reden om islam als geheel af te wijzen.
"These are my principles. If you don't like them, I have others."
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_170334624
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 17:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

"These are my principles. If you don't like them, I have others."
Oh ja?
  woensdag 19 april 2017 @ 18:01:26 #124
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170334752
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 17:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als we risico's aan het vergelijken zijn is intentie totaal irrelevant. Of wou je hyperzeldzame psychopaten ook bovenaan de politieke agenda zetten puur vanwege de intentie?

Is intentie somehow belangrijker dan risico?
Natuurlijk. Simpel voorbeeld: het verschil tussen moord en doodslag. Of dood door schuld. Je gaat me niet vertellen dat je dat niet snapt.

Tweede reden: er zijn mensen die jou dood willen hebben. Niet om iets dat jij gedaan hebt maar simpelweg omdat jij westerling bent. Natuurlijk is het begrijpelijk dat mensen daar angstiger over zijn.

Overigens is er een groot verschil tussen wat mensen zeggen en wat ze doen, in het dagelijks leven is er geen enkele verandering in gedrag zichtbaar naar aanleiding van terrorisme. Gelukkig maar, onze samenleving is daar robuust genoeg voor.

quote:
Nee, helemaal nergens aan. Er zijn gewoon niet veel mensen die aanslagen willen plegen in de westerse wereld. De wereld is niet zo eng als jij graag denkt.
Oh, ok. Je bent dus gewoon moedwillig naïef. Dat is eigenlijk nog wel wat laakbaarder dan gewoon onwetend. Blijft bizar hoe uit politieke overwegingen mensen zo'n blinde vlek kunnen ontwikkelen.

Maar laten we toch een poging wagen: hoe veel is 'niet veel'? Bij welk aantal ben jij tevreden en kunnen we de AIVD opdoeken?

quote:
Ik heb geen enkele reden om te denken dat dat een noemenswaardig verschil maakt. Als jij denkt van wel zie ik graag een onderbouwing (plus inschatting van welk verschil dat zou maken.)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Hofstadgroep

Al eerder gedaan maar dat negeerde je toen.

quote:
"These are my principles. If you don't like them, I have others."
In ieder geval heb je je zelfspot niet verloren, dat is mooi om te zien.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_170334940
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik zie ieg geen noemenswaardige verschillen ten aanzien van dit vraagstuk.
Ik zie juist gigantische verschillen tussen de twee. Neemt niet weg dat ze allebei kut zijn natuurlijk, maar het lijkt mij sterk dat we zo eenvoudig dezelfde maatregelen kunnen gebruiken om de invloed ervan te minimaliseren.

Sowieso is het natuurlijk wat vaag. Het is niet alsof Nederland van het een op het andere moment besloot seculier te worden.

quote:
En die mening mag je hebben, maar als je dit wilt vatten in wetgeving zul je daar wel exacte criteria voor moeten geven die vrij zijn van interpretatie en mening. Dan moet je werkelijk vragen gaan beantwoorden zoals "wanneer is een ideologie een religie"? Dat lijkt mij helemaal niet eenvoudig.
We kunnen het beestje gewoon bij de naam noemen en alle aftakkingen van het christendom en islam aanwijzen.

quote:
Hoe wil je dat terugdringen doen? En wederom, welke criteria?
Niet meer openen van nieuwe kerken/moskeeën. En criteria kunnen we vast wel inventief mee zijn. Allicht dat het verderfelijke ideologieën zijn, op dezelfde manier als dat nazisme wordt geschuwd?

Het staat verder moslims e.d. natuurlijk vrij om gewoon thuis af te spreken en daar dan samen te zingen en te dansen enzo.
quote:
Niet uit de portemonnee van de roker, laten zitten waar het zit. Als 'ontmoedigingsmaatregel' vind ik belasting gewoon een erg slecht middel. Dat is voor religie niet anders dan voor roken.
Oh, eens hoor. Ik ben ook niet van mening dat we moslims moeten laten betalen voor hun slechte gedrag.
Conscience do cost.
  woensdag 19 april 2017 @ 18:23:27 #126
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170335203
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

En die mening mag je hebben, maar als je dit wilt vatten in wetgeving zul je daar wel exacte criteria voor moeten geven die vrij zijn van interpretatie en mening. Dan moet je werkelijk vragen gaan beantwoorden zoals "wanneer is een ideologie een religie"? Dat lijkt mij helemaal niet eenvoudig.
Een van de problemen met de huidige wet is dat die dat wel probeert. Zie de zaken omtrent het vergiet op het hoofd bij de pasfoto.

Het lijkt me geen zinloos project om te proberen onze grondwet volledig vrij te maken van religieuze verwijzingen behalve de bepaling over religieuze vrijheid.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_170335610
Stel dat Europese christenen vinden dat homoseksuelen niet mogen trouwen zullen we dat ook maar accepteren onder het mom van religieuze vrijheid?

In Frankrijk heeft men al een tijdje last van Islamitische terreur. De Franse minister zei " we moeten er mee leren leven". Hiermee doelt hij op de Islamitische terreur.
Wablief?

Wat ook zo raar is. Toen die Franse priester in Normandie onthoofd werd (wtf) zei de Paus op dezelfde dag dat hij dit niet goedkeurde maar ( er is altijd een maar) daarna zei hij dat men meer de vluchteligen moeten verwelkomen. Hij riep op tot solidariteit met diegene die beroofd zijn van basisrechten waaronder het recht om vrij je geloof te belijden
En hij had hier over islamitische vluchtelingen he

Maar hoe zit het eigenlijk met rechten van de Joden en christenen om hun geloof in vrijheid te belijden? Die onthoofde priester is niet meer vrij om zijn geloof te belijden
En sinds ISIS heeft geroepen om hun aandacht te richten om meer kerken aan te vallen (ook in Europa) zijn de christenen wat minder vrij geworden.
En de Joden in Europa die zijn al langere tijd niet meer zo vrij omdat ze al tijdje beschermd moeten worden met beveiliging (zelfs militairen) en camera's

Wil je de toekomst weten van Europa? Heel simpel: kijk naar de landen waar moslims de meerderheid zijn. Kijk naar die landen. In Afrika (bijv Nigeria) waar christeenen regelmatig aangevallen worden tijdens hun kerkdiensten. Er zijn zelfs gevallen waar ze levend verbrand worden tijdens hun dienst

Toen die Paus op de wereldjongeren dagen was in Polen toen was de beveiliging zo hoog. Duizenden (ziek!) veleligheidspersoneel was er op been
Xrays die mee beweegden, metaal detectoren , honden die getraind waren om explosieven op te sporen, betonnen wegblokkaddes in het geval iemand in het publiek zou rijden
Vrachtwagens werden uit de hoofdstad tijdje geweerd uit angst (omdat net die Nice aanslag was geweest)

Dude wat is gebeurd met het Westen? En waarom al die beveiliging? Zijn ze bang dat de Joden de christelijke jongeren gaan opblazen of wa? Of dat de Jehova getuigen de kahtolieken gaan aanvallen?
Of zijn ze bang dat de Boedhisten een bom plaatst onder de autotootje van de paus??

Echt vroeger zouden dit soort voorzorgsmaatregelen als idioot gezien worden. Als onverspelbaar dat dit nodig zou zijn. Nu lijkt het de doodnormaalste zaak te zijn. Het is doodnormaal dat er de aller hoogste beveiliging nodig moet zijn voor de Christelijke Wereld jongeren dagen in Europa :')

Overigens dit was toch al geplaatst?:

http://www.pewresearch.or(...)nd-around-the-world/
pi_170336129
Of Brussel en Antwerpen, dit hoort er nu ook maar bij?

Of dat Leeuwarden afgelopen donderdag betonblokken heeft moeten plaatsen en de tocht van de passion geheim heeft gehouden, hoort er ook maar bij?

Zo zijn er legio voorbeelden van hoe het veranderd is, maar 'niks aan de hand' blijft er geroepen worden en een inhoudelijke islam kritische discussie wordt ontweken.

[ Bericht 5% gewijzigd door WodanIsGroot op 19-04-2017 19:09:51 ]
pi_170337927
Modern islamitisch terrorisme is in de eind jaren 60 begonnen met bewegingen als 'Al Fatah' en de PFLP die burgers buiten het directe conflict gebied gingen aanvallen.

Dit is in gang gezet nadat de Arabische wereld door de nederlaag tegen Israel had geleerd dat het nooit zal overwinnen met militaire kracht.

Ontvoeringen, kidnappings, bommen en schietpartijen met als legitimatie de koran werden de nieuwe standaard van oorlogvoering voor de Arabische wereld.

Na de mislukking van de Arabische staten in 1967 groeide het aantal progressieve en extremistische islamitische bewegingen in de Arabische wereld. Ze doken daar in het gat wat de seculaire nationalistische staten lieten liggen: ze boden een alternatief voor het vacuum in onderwijs en sociale status. De moslim broederschap is hier een goed voorbeeld van.

En sinds de educatie van moslims in de koran hebben we 50 jaar later honderden islamitische bewegingen die alle moord en verderf zaaien uit naam van de koran.

[ Bericht 0% gewijzigd door WodanIsGroot op 20-04-2017 10:50:21 ]
pi_170361443
Als je het over de duivel hebt...

'Donderdag 20 april 2017. Brief regering; Conclusies onderzoek Moslimbroederschap in Nederland - Grondrechten in een pluriforme samenleving'
https://www.parlementaire(...)pmj1ey0/vipncvj8czzn

"
...

Conclusie

De AIVD heeft in het onderzoek naar de Moslimbroederschap in Nederland geconstateerd dat de activiteiten van de beweging op de lange termijn een risico zouden kunnen vormen voor de democratische rechtsorde in Nederland.

Ten eerste is het voorstelbaar dat het streven van de Moslimbroeders om de islam leidend te laten zijn in alle aspecten van het leven van moslims op lange termijn kan bijdragen aan een voedingsbodem voor (onverdraagzaam) isolationisme en polarisatie. Deze constatering geldt overigens ook voor andere bewegingen die een zeer orthodox gedachtegoed propageren.

Ten tweede kan door het veiligheidsbewuste en heimelijke optreden van de Nederlandse Moslimbroeders niet uitgesloten worden dat er naast de geconstateerde intenties andere doelstellingen bestaan die strijdig kunnen zijn met de democratische rechtsorde in Nederland. Hiervoor heeft de AIVD echter geen concrete aanwijzingen.

Ten derde is geconstateerd dat Nederlandse Moslimbroeders invloed trachten te verwerven in het maatschappelijk middenveld. Indien Moslimbroeders hierbij deelnemen aan of invloed uitoefenen op politieke besluitvorming zonder hun signatuur en daarmee hun belangen en intenties kenbaar te maken, kan dit tot een onwenselijke situatie leiden. De AIVD beschikt echter niet over concrete aanwijzingen dat dit momenteel het geval is.

Ten slotte heeft de AIVD vastgesteld dat Nederlandse Moslimbroeders over een breed internationaal contactennetwerk en ruime financiële middelen beschikken, hetgeen de mogelijkheden zou kunnen vergroten om de (eventueel verhulde) doelstellingen in Nederland te verwezenlijken.

Hier tegenover staan de andere bevindingen van de AIVD, namelijk dat de Nederlandse Moslimbroederschap van geringe omvang is en thans slechts een zeer beperkte invloed heeft op de moslimgemeenschap en op het maatschappelijk middenveld.

Ook heeft de AIVD vastgesteld dat zowel de onderkende doelstellingen als de activiteiten van de Nederlandse beweging niet strijdig zijn met de democratische rechtsorde in Nederland. Bovendien heeft de AIVD geen aanwijzingen dat de Moslimbroederschap in Nederland een radicale of gewelddadige koers zou varen.

Ten slotte schat de AIVD in dat de weerstand van de Nederlandse samenleving zodanig hoog is dat het onwaarschijnlijk is dat, eventueel verhulde, doelstellingen van de beweging in Nederland in gerealiseerd kunnen worden.

Zoals gesteld in de inleiding bestaan er verschillende beelden over de Moslimbroederschap in Europa. Zo bestaat enerzijds de inschatting dat de gematigde koers van de Europese Moslimbroederschap een bewuste, misleidende strategie is om meer radicale doelstellingen te verwezenlijken, terwijl anderzijds de inschatting leeft dat de Moslimbroederschap oprecht een gematigde koers vaart en zich verder zal hervormen onder invloed van de Westerse democratie. Naar de inschatting van de AIVD vaart de Moslimbroederschap in Nederland thans een gematigde koers. Hoewel niet volledig kan worden uitgesloten dat dit een misleidende strategie is, beschikt de AIVD momenteel niet over concrete aanwijzingen hiervoor.

Derhalve is de conclusie van het tot nu toe verrichte onderzoek dat de Moslimbroederschap in Nederland thans geen feitelijke dreiging vormt voor de democratische rechtsorde of nationale veiligheid.

De minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, J. P. H. Donner
"

[ Bericht 42% gewijzigd door WodanIsGroot op 20-04-2017 20:27:51 ]
pi_170361750
Europa anno 2017: 50.000 soldaten en agenten nodig rond Franse presidentsverkiezingen
Nek-aan-nekrace tussen Le Pen en Macron verwacht

Na een verijdelde terroristische aanslag zijn de veiligheidsmaatregelen in Frankrijk in aanloop naar de presidentsverkiezingen verder opgevoerd. Frankrijk gaat zondag naar de stembus om een nieuwe president te kiezen. Een tweede en beslissende ronde is op 7 mei. Minister van Binnenlandse Zaken Matthias Fekl heeft aangekondigd dat 50.000 politieagenten en militairen paraat staan bij de stembusgang.

De politie hield dinsdag in een flat in Marseille twee geradicaliseerde moslims aan. In de woning hadden de verdachten een wapenarsenaal verborgen. Volgens antiterrorismeaanklager François Molins planden de twee een aanslag ergens in de komende dagen. Het was nog niet duidelijk wat het doel van de aanslag zou zijn. De afgelopen twee jaar zijn in Frankrijk ruim 230 mensen omgekomen door aanslagen van islamitische militanten.

Ondanks de dreiging van terrorisme zetten de kandidaten hun verkiezingscampagne voort. In de eerste ronde voorspellen de peilingen een nek-aan-nekrace tussen de anti-Europese Marine Le Pen en de sociaal-liberale kandidaat Emmanuel Macron, die pro-Europees en voor een sterkere band met Duitsland is.

Franse media berichtten dat de thema’s veiligheid en terrorisme aan het eind van de campagne een belangrijkere rol spelen dan voorheen. “Een slot van de verkiezingscampagne onder dreiging”, schreef dagblad Libération. De krant Le Parisien merkte op dat de verkiezingscampagne tot voor kort gespaard is gebleven van de dreiging van terrorisme, maar dat het thema nu weer terug is op de agenda.

“De toen zeer bekritiseerde noodtoestand heeft het onderzoek mogelijk gemaakt dat leidde tot de arrestatie van het geradicaliseerde duo”, meldde de regionale krant L’Alsace. De noodtoestand in Frankrijk geldt sinds 2015 en is al een paar keer verlengd.

Behalve Le Pen en Macron zijn de conservatieve François Fillon en de uitgesproken linkse Jean-Luc Mélenchon in de race om François Hollande als president op te volgen. De andere kandidaten lijken op voorhand kansloos.

http://politiek.tpo.nl/20(...)sidentsverkiezingen/
pi_170362109
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 20:11 schreef WodanIsGroot het volgende:
Modern islamitisch terrorisme is in de eind jaren 60 begonnen met bewegingen als 'Al Fatah' en de PFLP die burgers buiten het directe conflict gebied gingen aanvallen.

Dit is in gang gezet nadat de Arabische wereld door de nederlaag tegen Israel had geleerd dat het nooit zal overwinnen met militaire kracht.

Ontvoeringen, kidnappings, bommen en schietpartijen met als legitimatie de koran werden de nieuwe standaard van oorlogvoering voor de Arabische wereld.

Na de mislukking van de Arabische staten in 1967 groeide het aantal progressieve en extremistische islamitische bewegingen in de Arabische wereld. Ze doken daar in het gat wat de seculaire nationalistische staten lieten liggen: ze boden een alternatief voor het vacuum in onderwijs en sociale status. De moslim broederschap is hier een goed voorbeeld van.

En sinds de educatie van moslims in de koran hebben we 50 jaar later honderden islamitische bewegingen die alle moord en verderf zaaien uit naam van de koran.
Islam terrorisme die we nu kennen is gemaakt door Links.
Links beschermd terreur van Islam voor hun eigen politieke doeleinden (tuurlijk is er islamitisch geweld tegen niet-moslims dat is altijdgeweest) maar hoe het nu gaat , deze technieken en tactieken van moderne terrorisme is door Sovjet Unie

Sovjet Unie hebben bijv traditionele Islam theologie opgepakt en gaven hen trainingen ( Al Qauda bijv)
Moslim broederschap was al infiltreerd door Sovjet Unie. Sovjet Unie wilden deze Islam ideologie gebruiken voor hun oorlog. Links dus
PLO werd gecreerd in Moskau

En dit werd uiteindelijk onze huidige gekke terrorist die ineens vliegtuigen begon: de Islamitische zelfmoord terrorist. Islamiitsche terrorisme werd het leger voor Links. Zoals de guarilla in Latijns Amerika

Links en Islamitische terrorisme is hetzelfde. En hoe dan? Want Links geeft toch om homos en zwarte medemens? Voor vrouwenrechten. Voor de multi cultu samenleving. Voor de gehandicapten. En moslims geven toch niets om vrouwen? Om homo's? Die onderdrukken juist de minderheden?

Waarom denk je dat LInks zo'n grote liefde heeft voor islamitische landen. En het is ook niet toevallig dat er shit is in landen als Irak en Syrie. Precies die landne waar Rusland veel contact mee heeft gehad en nog heeft.

Links is een parasiet. Het leeft op leugens. Want het geeft niets om vrouwen. Het geeft niets om zwarten. Of zoals ik eerder schreef:

En zullen we over de Linkse " rechten van de werknemers" zullen hebben? In het Westen verdedigen de Linksen/ Communisten de vakbonden. In Sovjet Unie: worden werden ( en worden) vakbonden met zeer veel geweld afgekapt. Met kogels zelfs. Gewoon bloedbaden
In Novetsjerkassk probeerden werkers te protesteren voor de bezuinignen. Het eindigde in een bloedbad

Links en de Islamitsten hebben dezelfde doel: absolute macht. Dat maakt hen zo gevaarlijk. Hun doel is totaal tiranie gebaseerd op ideologies dat een betere wereld beloofd.
Deze ideologie brengt hen macht en idioten zullen hiervoor gaan moorden omdat ze denken dat ze vechten voor een goede doel : een utopische samenleving.
Een samenleving volgens de Koran of marxisme
Iedereen zal blij zijn behalve alle mensen die vermoord worden.

Links zit op dezelfde pagina als islamitsten. Net zoals ze hetzelfde pagina zitten met de nazi's en ieder elk ander regime die totale macht wil.
Links is de Islam van het Westen. En Islam is het Links van het Midden Oosten. Beide zijn totalitaire bewegingen met hulp van goedgelovige idioten de macht proberen te grijpen. Dat is alles wat er is aan het eind. De rest is alleen maar techniek.

Links heeft geen enkel probleem om een bondgenootschap met de Islam aan te gaan. En net zoals Islam het geen probleem vindt om een bondgesnootschap aan te gaan met Links. Dit is omdat ze beiden het over hun vijanden eens zijn en hun doelstellingen het zelfde zijn.

Het is precies zoals het communisme en het nazisme. Weet je nog dat ze samenwerkten om Oost Europa op te slurpen? beiden hadden als doel om wanneer ze klaar waren met hun doel de ander te vernietigen. Hitler heeft met groot succes Stalin voor de gek gehouden en bijna de Sovjet Unie kunnen vernietigen door als eerste toe te slaan.
Islam gaat zoiets gelijks doen met Links. Net zoals het gedaan heeft in Iran

Links en Islam samenwerking werkt gewoon. Niet vanwege Palestina- Israel maar vanwege gemeenschappelijke doel: totale regime.
En het is niet dat links een bedreiging vormt voor Islam of dat Islam een bedreiging vormt voor Links maar de vrije samenlevingen en individuele vrijheden.
Want wanneer deze samenlevingen succes blijken te zijn dan wordt Links en Islam woedend en gaan ze beweren dat ze moeten worden vervangen door hun totalitaire bewind.
Deze tweeling ( Links en Islam ) die beiden angst hebben voor het verlies van controle over hun eigen samenleving en een verlangen naar macht voedt dus de Jihad van de Islam en de revoluties van Links

Beiden willen controle inplaats van vrijheid. En beiden beloften van een utopische samenleving in ruil voor vrijheid.

Vernietigen van Amerika, Canada, Europa (en Israel) is voor macht. Absolute macht. En het beetje licht wat nog schijnt in het Westen geeft hen angst. Want dat licht is vrijheid van beschavingen. En dat staat in de weg voor tiranie. En tiranie is het einddoel van zowel Links als Islam terrorisme
Twee kanten van dezelfde hout dus: een man die met 1 hoofd dat terug kijkt naar het onmogelijke verleden van Mohammed ( Islam) en de ander hoofd die uitkijkt naar de nog onmogelijke toekomst van het communisme.

Beiden ( Islam en Links) negeren het hier en nu waarin mensen nog steeds gelukkig en vrij kunnen zijn

Om van Islamiitsche terrorisme af te komen moet je Links vernietigen. Dat is het ware gevaar. TT moet zijn " bang voor Links"
pi_170362388
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 20:37 schreef Szikha2 het volgende:

Om van Islamiitsche terrorisme af te komen moet je Links vernietigen. Dat is het ware gevaar.
Gooi er anders ff een paar bommen op. 8)7
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_170362686
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 20:37 schreef Szikha2 het volgende:
...

Ik neem het ter kennisgeving aan, maar blijf van mening dat het probleem van de islam in de religie ligt en niet in tijdelijke bondgenoten.
pi_170362930
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 20:48 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Ik neem het ter kennisgeving aan, maar blijf van mening dat het probleem van de islam in de religie ligt en niet in tijdelijke bondgenoten.
Het is geen of-of kwestie mi. De islam is an sich een probleem, maar het is alleen een probleem van en in Europa vanwege de vermeende alliantie met links (of neoliberaal rechts).

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2017 20:53:55 ]
pi_170363003
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 20:53 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Het is geen of-of kwestie mi. De islam is an sich een probleem, maar het is alleen een probleem van en in Europa vanwege de vermeende alliantie met links (of neoliberaal rechts).
Of vanuit een onderschatting...
pi_170376582
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 13:16 schreef Molurus het volgende:

...

Ja zeg, waar wil je dat ik op inga dan? Je hebt helemaal niets gezegd dat theologisch of kentheoretisch interessant is.
Ik neem door het uitblijven van een debat maar aan dat jij het eens bent met de door mij getrokken conclusies.
  vrijdag 21 april 2017 @ 10:11:23 #138
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_170376724
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 10:03 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Ik neem door het uitblijven van een debat maar aan dat jij het eens bent met de door mij getrokken conclusies.
Dat is een verkeerde aanname.

Momenteel heb ik er geen tijd voor, en bovendien stuit het mij tegen de borst om in F&L een politieke discussie te gaan voeren ipv een een theologische of kentheoretische discussie. Pogingen daartoe worden door jou overigens ook structureel genegeerd lijkt het. (Of je hebt geen idee wat ik daarmee bedoel, eerder dat laatste schat ik.)

De oorlogstaal die hier nu wordt uitgeslagen door dom-rechts motiveert mij niet echt om dat te proberen, en moderatie is hier al geruime tijd niet meer helaas.

Wellicht dat ik nog de energie en motivatie kan vinden ergens in de komende week, voor het moment heb ik noch de tijd noch de motivatie voor het analyseren van alle drogredenen die hier voorbij komen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_170376849
Voor je tijdgebrek heb ik begrip, ik hoop wel dat jij binnenkort wel de tijd en motivatie kan vinden.

Ik heb zelf niet het idee dat ik argumenten negeer maar ik zal in de tussentijd het reeds geschreven doornemen en wanneer repliek ontbreekt deze geven.

Ps ik heb een redelijk ontwikkeld begrip van theologie en kennisleer, daar hoef je niet aan te twijfelen. Ik heb liever dat je vraagtekens zet bij het door mij beweerde, wat ook nogeens theologisch gefundeerd is en niet politiek.

[ Bericht 39% gewijzigd door WodanIsGroot op 21-04-2017 10:30:05 ]
  vrijdag 21 april 2017 @ 10:48:26 #140
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_170377443
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 10:17 schreef WodanIsGroot het volgende:

Voor je tijdgebrek heb ik begrip, ik hoop wel dat jij binnenkort wel de tijd en motivatie kan vinden.
Wie weet. Ik heb een deadline begin mei, maar ik ga mijn best doen. ;)

quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 10:17 schreef WodanIsGroot het volgende:

Ik heb zelf niet het idee dat ik argumenten negeer maar ik zal in de tussentijd het reeds geschreven doornemen en wanneer repliek ontbreekt deze geven.
Mijn centrale probleem met de manier waarop de discussie hier wordt gevoerd is het idee dat er een soort objectief beeld kan bestaan van wat 'de Islam' (of 'het christendom') is. Het is niet voor het eerst dat ik met ongelovigen in discussie ben over wat nou 'de ware Islam' is.

En ik zie niet hoe er een casus gemaakt kan worden voor zo'n beeld, welk beeld dat ook is.

Wellicht iets om over na te denken intussen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 10:17 schreef WodanIsGroot het volgende:

Ps ik heb een redelijk ontwikkeld begrip van theologie en kennisleer, daar hoef je niet aan te twijfelen. Ik heb liever dat je vraagtekens zet bij het door mij beweerde, wat ook nogeens theologisch gefundeerd is en niet politiek.
Voor mij heeft een ongelovige die een uitgesproken idee heeft over wat 'de ware Islam' is iets heel paradoxaals. In mijn ogen kan er voor een ongelovige geen 'ware Islam' bestaan.

Wat dat betreft ben ik benieuwd hoe jij denkt jouw interpretatie daarvan te kunnen rechtvaardigen. (Anders dan met 'dat staat er toch?' dat lijkt me veel te kort door de bocht.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_170380261
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 10:48 schreef Molurus het volgende:

...

Voor mij heeft een ongelovige die een uitgesproken idee heeft over wat 'de ware Islam' is iets heel paradoxaals. In mijn ogen kan er voor een ongelovige geen 'ware Islam' bestaan.

Wat dat betreft ben ik benieuwd hoe jij denkt jouw interpretatie daarvan te kunnen rechtvaardigen. (Anders dan met 'dat staat er toch?' dat lijkt me veel te kort door de bocht.)
Hier wil ik wel gelijk wel op reageren.

Ik gebruik niet de term 'de ware islam' (ctrl-f laat zien dat alleen JIJ die term hebt bezigt in dit topic), maar ik schrijf 'de islam', triviaal misschien maar ook afbuigend. Want in mijn ogen bestaat er geen ware islam.

Wat wel bestaat is 'de islam' en een ongelovige lijkt mij juist de aangewezen persoon om daar een definitie van te maken, want deze is los van de vrees en dogma's die een gelovige ondervindt vanuit de godelijke wereld.

Een definitie van de islam gebasseerd op de menselijke wereld: de oorsprong, de geschiedenis, de uitingen, en de vastgelegde fundamenten.

[ Bericht 0% gewijzigd door WodanIsGroot op 21-04-2017 13:10:44 ]
  vrijdag 21 april 2017 @ 13:53:56 #142
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_170381718
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:03 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Hier wil ik wel gelijk wel op reageren.

Ik gebruik niet de term 'de ware islam' (ctrl-f laat zien dat alleen JIJ die term hebt bezigt in dit topic), maar ik schrijf 'de islam', triviaal misschien maar ook afbuigend. Want in mijn ogen bestaat er geen ware islam.

Wat wel bestaat is 'de islam' en een ongelovige lijkt mij juist de aangewezen persoon om daar een definitie van te maken, want deze is los van de vrees en dogma's die een gelovige ondervindt vanuit de godelijke wereld.
Wat is "de Islam" dan? Wat soennieten geloven? Wat Sjiieten geloven? Wat een moslim die gelooft dat de Koran is ingegeven door aliens gelooft?

Er is niet 1 uitleg van "de Islam", en daarmee is wat jij "de Islam" noemt niet zomaar ambigu, het is volledig ongedefinieerd.

En ik zie niet hoe je tot een objectieve definitie kunt komen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:03 schreef WodanIsGroot het volgende:

Een definitie van de islam gebasseerd op de menselijke wereld: de oorsprong, de geschiedenis, de uitingen, en de vastgelegde fundamenten.
Als je op deze manier tot een definitie kon komen dan zouden er geen verschillende stromingen van de Islam bestaan. (Of in het Christendom, waar exact hetzelfde probleem speelt.)

Het lijkt mij duidelijk dat er wel degelijk verschillende stromingen bestaan in beide religies. Hoe wil jij die vanuit oorsprong, geschiedenis en heilige teksten duiden? Heb je werkelijk de ballen om te zeggen dat de ene stroming 'beter aansluit' bij het beeld dat jij daarvan hebt?

Dat lijkt mij namelijk onmogelijk om te verdedigen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_170381916
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat is "de Islam" dan? Wat soennieten geloven? Wat Sjiieten geloven? Wat een moslim die gelooft dat de Koran is ingegeven door aliens gelooft?

Er is niet 1 uitleg van "de Islam", en daarmee is wat jij "de Islam" noemt niet zomaar ambigu, het is volledig ongedefinieerd.

En ik zie niet hoe je tot een objectieve definitie kunt komen.

[..]

Als je op deze manier tot een definitie kon komen dan zouden er geen verschillende stromingen van de Islam bestaan. (Of in het Christendom, waar exact hetzelfde probleem speelt.)

Het lijkt mij duidelijk dat er wel degelijk verschillende stromingen bestaan in beide religies. Hoe wil jij die vanuit oorsprong, geschiedenis en heilige teksten duiden? Heb je werkelijk de ballen om te zeggen dat de ene stroming 'beter aansluit' bij het beeld dat jij daarvan hebt?

Dat lijkt mij namelijk onmogelijk om te verdedigen.
Ten eerste, voor een ongelovige maakt het niet uit wat gelovige geloven, het gaat om wat ze doen en willen. Al geloven ze dat de koran door aliens is ingegeven, ik negeer die kant en kijk naar de religie in de enige echte wereld.

Ten tweede is de oorzaak in het christendom anders, dit heb ik al toegelicht. De bijbel bestaat uit getuigenissen en staat hierdoor open voor twijfel.

De grootste deling in de islam, die tussen soennieten en sjiieten komt voort uit politiek over de opvolging van mohammed, niet uit twijfel aan de inhoud van de koran.

Er bestaan in de islam (integenstelling tot het christendom) geen grote stromingen uit verwerping of aanpassen van de fundamenten, ze hebben geen fundamentele verschillen: het is islam uit de koran.

[ Bericht 1% gewijzigd door WodanIsGroot op 21-04-2017 14:20:36 ]
  vrijdag 21 april 2017 @ 14:19:51 #144
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_170382305
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:03 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Ten eerste is de oorzaak in het christendom anders, dit heb ik al toegelicht. De bijbel bestaat uit getuigenissen en staat hierdoor open voor twijfel.

De grootste deling in de islam, die tussen soennieten en sjiieten komt voort uit politiek over de opvolging van mohammed, niet uit twijfel aan de inhoud van de koran.
Even geheel hypothetisch... stel dat een moslim (= een persoon die zichzelf een moslim noemt) jou vertelt dat hij oprecht gelooft dat de Koran het woord van Q, een onvoorspelbare alien, is... kun je dan objectief zeggen dat dat onjuist is en/of dat het geloof van een wat meer traditionele moslim "juister" is?

Want ik ben wel benieuwd welke argumenten je dan daarvoor zou kunnen aandragen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:03 schreef WodanIsGroot het volgende:

Er bestaan in de islam (integenstelling tot het christendom) geen grote stromingen uit verwerping of aanpassen van de fundamenten, ze hebben geen fundamentele verschillen: het is islam uit de koran.
Hoe is dit anders dan "het Christendom is het Christendom uit de Bijbel"? (Wat elke Christen je zal vertellen... zowel katholieken als Jehova Getuigen, die toch echt heel verschillende dingen geloven.)

In beide gevallen hebben we het over tekstinterpretaties. En om die tekstinterpretaties te rechtvaardigen is er niet veel anders dan die tekst zelf. Dan wordt het gewoon een cirkelredenering.

Net als in het Christendom is hier een enorm risico dat we geschiedenis en theologie door elkaar halen. Het 1 heeft niet noodzakelijk of per definitie ook maar iets te maken met het ander. Natuurlijk zal een Moslim je vertellen dat hij gelooft in de historische Mohammed, net zoals een Christen je zal vertellen dat hij gelooft in de historische Jezus.

Maar in beide gevallen is dat aantoonbaar onjuist.

[ Bericht 4% gewijzigd door Molurus op 21-04-2017 14:26:54 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_170382453
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:19 schreef Molurus het volgende:

[..]

Even geheel hypothetisch... stel dat een moslim (= een persoon die zichzelf een moslim noemt) jou vertelt dat hij oprecht gelooft dat de Koran het woord van Q, een onvoorspelbare alien, is... kun je dan objectief zeggen dat dat onjuist is en/of dat het geloof van een wat meer traditionele moslim "juister" is?

Want ik ben wel benieuwd welke argumenten je dan daarvoor zou kunnen aandragen.

Als ongelovige kan ik gewoon stellen dat beiden onjuist zijn.

voor een ongelovige maakt het niet uit wat gelovige geloven, het gaat om wat ze doen en willen. Al geloven ze dat de koran door aliens is ingegeven, ik negeer die kant en kijk naar de religie in de enige echte wereld,en er is maar éen koran.

quote:
Hoe is dit anders dan "het Christendom is het Christendom uit de Bijbel"? (Wat elke Christen je zal vertellen... zowel katholieken als Jehova Getuigen, die toch echt heel verschillende dingen geloven.)

In beide gevallen hebben we het over tekstinterpretaties. En om die tekstinterpretaties te rechtvaardigen is er niet veel anders dan die tekst zelf. Dan wordt het gewoon een cirkelredenering.
In het christendom is niet vastgelegd dat het geschreven de onbewiste waarheid is. In de islam wel.

En ik heb het niet alleen over het uitleggen van teksten. Nee de scheuringen in de kerk komen ook voort uit afzwakking en negering van teksten.

Aan de tekst van de koran is geen afzwakking mogelijk van buiten uit de koran. Het is een alles of niets religie.

[ Bericht 0% gewijzigd door WodanIsGroot op 21-04-2017 14:34:12 ]
pi_170393013
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 20:48 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Ik neem het ter kennisgeving aan, maar blijf van mening dat het probleem van de islam in de religie ligt en niet in tijdelijke bondgenoten.
Ik ben het boek No God but One: Allah or Jesus?: A Former Muslim Investigates the Evidence for Islam and Christianity aan het lezen van Nabeel Qureshi

Aanrader.
  zaterdag 22 april 2017 @ 07:36:07 #147
66825 Reya
Fier Wallon
pi_170397172
Probeer ontopic te blijven, en ook "on-forum"; F&L is niet het juiste forum om copy-paste-nieuwsberichten in een draad te zetten en dat dan als argument te zien.
pi_170407776
Maar TS is toch duidelijk in izjn vraag?

Enfin TS vroeger was er geen taboe op kritiek op de Islam. Neem bijv Tomas Jefferson over moslims.Verschillende pausen. Franse generaal over Islam. John Quincy Adams. Churchill. Karl Marx en ga zo maar door.
200 jaar geleden dacht de Westerling compleet anders dan de huidige 21e eeuw mens

Kritiek die toen gewoon was is nu taboe. Er is wat veranderd blijkbaar. In 2001 paar daagjes na de aanslagen in Amerika zei de president Bush " Islam is vrede"
De Paus zei in 2016 dat Isamitisch geweld exact hetzelfde is als katholieke geweld

Obama ging na de vreselijke moord op een Jordaanse piloot tekeer over kruisvaarders enz je weet wel

Groot deel van dit soort overgave aan Islamitische terreur komt klein deel denk ik door het nieuwe atheisme. Er kwam een soort bekeerde geloofssysteem. Iedereen kent wel de vliegende spagetti monster die uitgevonden werd meer dan 10 jaren geleden. Een godheid gemaakt uit spagetti en gehaktballetjes. Doel van dit was dat religieis hetzelfe zijn. maw: alle religies zijn even achterlijk.

Toen kwamen de gruwelheden gepleegd in naam van Islam steeds meer. De vliegende spagetti monster als agrument werd naar voren geschoven tegen iedereen die kritiek uite op Islam. Want als jij kritiek uit tegen geweld van ene religie (Islam in dit geval) dan maak jij hierdoor ondersheid tussen andere gruwelheden begaan door andere religies

En je merkt dat ook terug. Want, zo zegt men in het Westen, christenen in Amerika die zijn net zo erg als Al Qauda. Zij blazen abortusklinieken op (dus christenen zijn net onderdrukend en geweldadig als moslim)
En christenen hebben zoveel onschudlige mensen vermoord tijdens de kruistochten
Dus als jij TS (en iedereen trouwens) de gruwelheden van Islam blootlegt dan maak jij een onderscheid tussen religies. Iets wat de atheisten juist niet willen.

Islam is (en ik pak het woordenboek erbij) : een religie. Maar wettelijk gezien geniet Islam alle voordelen van zowel religie en ras en cultuur. Islam heeft dus eigenlijk geen nadelen
Want Islam is een religie wanneer het de werkgevers verplicht wordt om werk te geven aan vrouwen met hoofdoekje maar als het wordt een ander verhaal als scholieren leren over Islam en een kijkje nemen in een moskee. Ze leren over Islamiitsche gebeden of de boerka. Maw: de schoolieren leren over deze andere cultuur
Kritiek op Islam wordt dan gezien als racistisch terwijl Islam duidelijk geen ras is he

Het is de Islamitishe organisaties met grote hulp dus gelukt om alle voordelen van cultuur religie en ras te krijgen en de nadelen te onderdrukken. Het is ze gelukt om de Islam raciaal te maken. En dat is de grooste privelege dat ze hebben gekregen
Ze hebbben wel de voordelen om gezien te worden als een ras terwijl ze geen ras zijn. Enige wat ze gemeen met elkaar hebben is een ideologie

Daarom kan Islam ook niet bekritiseerd meer worden. Geen enkel andere religie heeft een term voor zichzelf (die ook massaal gebruikt) om kritiek weg te schuiven als racisme: Islamfobie dus
Het is een hele unieke term omdat deze term ervoor zorgt dat kritiek op religie op dezelfde lijn komt te staan met rasisme
Je kan dus moeilijk kritiek uiten op deze religie zonder bechuldig te worden van racist

Dus door religie gelijk te zetten met een ras wordt de islam niet meer behandeld als een geloof met overuigngen. Dus iemand die moslim is kan niet beoordeeld worden door zijn gedrag dat zowel goed als slecht kan zijn omdat het bij hem is aangeboren. Wat hij doet is een dan een natuurlijke eigenschap: iets wat bij hem hoort hij is ermee geboren
Dus alles wat hij doet kan geen kritiek op gegeven worden zonder je een hele bevolkingsgroep ook hierbij beschuldigd
Dus als jij zegt dat Islamitsch geweld komt door hun overtuigingen dan ben je automatisch racitisch.

Want moslims worden echt behandeld als een raciale groep ipv een groep mensen die dezelfe opvattingen delen. En daarom is het voor veel Westerlingen (vooral Links) zo moeilijk om omtegaan met ex moslims
Of mensen die GEEN moslim zijn maar wel geboren zijn uit moslim families. Want als Islam meer een huidskleur is dan een ideologie dan zijn ex moslims hetzelfde als ex Zwarten. En dat bestaat niet. En daarom bestaan deze ex moslims ook niet voor deze Linkse wereld. Is een debat dat bijv Hirsi Ali heeft over Atheisme wordt gezien als een misdaad
Hirsi Ali werd beschuldigd voor racist omdat zij de Islam bekritiseerde. Haar inzet voor zoveel islamitsche vrouwen werd bekroond met een prijs maar voordat zij die prijs kon ophalen werd het geanuleerd door de universiteiten. Want wat zij doet en zegt is : racistisch volgens hen

Je kan Islam debat dus ook niet aangaan Je kan hun ideologie niet in twijfel trekken want dan trek je een heel volk in twijfel
Dus moslim atheisten, vergeleken met al die andere atheisten, worden behandeld en gezien als veraders van hun ras. En niet alleen door moslims maar juist en vooral door de linksen
Want Links heeft het idee van de moslim broederschap overgenomen dat de enige echte autentieke bewoner van het midden oosten een moslim is. Dus een Jood of christen horen daar niet.

Doordat van de Islam nu een ras van is gemaakt heeft dit proces er dus ook voorgezegd dat het maken van een religieuze catroons (Mohammed) racistisch is. Ook al tekent een ex moslim hem. het is racistisch
Maar cartoons van bijv Maria die bedrenkt is met poep en daarnaast een piemel in haar mond dat wordt gezien als anti religieus en niet racistisch.

En doordat men de Islam gelijk heeft gesteld met Arabieren en Aghanen Iraniers, Turken , Berbers,enzovoort is het duso ook onmogelijk geworden voor de media om te spreken over geweld tegen bijv christenen in die delen in de wereld.
Door Islam als ras te zien zijn de christenen of Joden en vele andere minderheden in die wereld vreemd. Klopt dan niet meer he? Dus als de jazidsich ETNISCH zuiverd worden kan dat alleen maar door hen apart te zien. Ik weet niet of men dit begrijpt?
Het is daarom dat vele mindehreden (bijv Arabisch sprekende christenen) in die gebieden zoveel mogelijk proberen om niet meer als Arabieren gezien te worden omdat dit de enige manier is om die muur van onwetendheid te droobreken

Islam is een theocratie. En nu de Islam zijn territorium heeft verlaten (hier in Europa en Amearika) wil het precies dezelfde rechten en bescherming hebben als waar ze vandaa komen
En dat is ze ook gelukt. Want de islamitische wetten tegen godlastering in Islamiitsche landen worden ze in het Westen gewoom aan hen aangeboden
Want werkgevers moeten zijn verplicht om moslim werknemers aan te nemen die een hoofddoek draagt vanwege religieuze rechten
Maar vele praktijken zoals het weigeren van varkensvlees of drank in openabare ruimtes is gewoon dwang. Alleen maar omdat Islam dat verbiedt moet Europa dat ook maar doen.
Het is precies het openbare leven in Iran bijna

Religies zij niet bedoeld om imuniteit te krijgen van godslastering want dat is theocratie. Door Islam te presenteren als een cultuur is het ook makkelijker om culturele instellingen en scholen te binnen drigen
Links ziet de Islam het liefst als een cultuur dan een religie. Want ze hebben geen zin in een godheid wat ze al eerder hebben gedaan in de afgewezen religieis zoals Jodendom en christendom
Door Islam als een cultuur te zien is het mogelijk voor Links om én met een schone lei te beginnen en hun eigen visie op de Islam te zien zonder zich 1 seconde zorgen te maken over wat Islam nu leert. Ze leren wat woorden zoals Allah enz en denken dat ze echte wereldreizigers zijn
Door het in een cultuur te proppen is de Islam een manier van leven nu. Met de kleding , de baard style
En loopt loopt men weg van de vervelende vragen over wat de Koran nu werkelijk zegt dooor inplaats hiervan te lopen verkondigen dat de religie een belangrijke leeftijl is

Zoals echte goochelaren hebben ze een religie getranformeerd tot een ras. En van een ras naar een cultuur en van een cultuur naar religie. Dit om de mensen af te leiden die zich afvragen wat Islam nu echt geloofd.

Islam is dus een bevoorrechte religie. En daar beste mensen hebben we 1 woord voor : theocratie

[ Bericht 0% gewijzigd door Szikha2 op 22-04-2017 18:08:14 ]
pi_170461880
In Duitsland voelen joden zich in toenemende mate door moslims bedreigt. Dit terwijl er nauwelijks onderzoek is gedaan of moslims in Duitsland inderdaad vijandig staan t.o.v. joden. Conclusie is dat er meer onderzoek moet worden gedaan naar antisemitisme onder de moslims. Doorgaans tref je in de diaspora wel meer van de extreme en conservatiever opvattingen aan. De toegenomen angst ten gevolge van het snel groeiende bevolkingsdeel moslims in Duitsland kan wel degelijk gerechtvaardigd zijn. Bij toenemende polaristatie tussen rechts extremen en immigranten komen de joden letterlijk in de knel en worden zij van 2 kanten bedreigt.

quote:
Juden fühlen sich von Muslimen bedroht

Antisemitismus unter Muslimen müsse deshalb beobachtet werden. Gleichzeitig dürften judenfeindliche Strömungen unter Rechtsextremen oder in der gesellschaftlichen Mitte nicht verharmlost werden.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_170464940
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 19:04 schreef WodanIsGroot het volgende:
Of Brussel en Antwerpen, dit hoort er nu ook maar bij?
[ afbeelding ]
Of dat Leeuwarden afgelopen donderdag betonblokken heeft moeten plaatsen en de tocht van de passion geheim heeft gehouden, hoort er ook maar bij?

Zo zijn er legio voorbeelden van hoe het veranderd is, maar 'niks aan de hand' blijft er geroepen worden en een inhoudelijke islam kritische discussie wordt ontweken.
Actie reactie.
Het midden oosten lekker met rust moeten laten.
  woensdag 26 april 2017 @ 19:17:08 #151
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_170505298
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 21:59 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Actie reactie.
Het midden oosten lekker met rust moeten laten.
Idd, laat die lui daar lekker zélf hun buren afslachten. Daar hebben ze heus geen buitenlandse hulp bij nodig.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_170505403
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 19:17 schreef Perrin het volgende:

[..]

Idd, laat die lui daar lekker zélf hun buren afslachten. Daar hebben ze heus geen buitenlandse hulp bij nodig.
Te laat
pi_170505482
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 19:22 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Te laat
Om het toch een beetje levensbeschouwlijk te maken.

Wat voor verwantschap heb jij als Nederlandse-Marokkaan(of was het Turk) met het midden oosten?

Is dat de islam of wat anders?

Is het ook juist wanneer ik concludeer uit je laatste twee reacties, dat jij meer verwantschap voelt met het midden oosten dan met het westen?
pi_170506006
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 19:26 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Om het toch een beetje levensbeschouwlijk te maken.

Wat voor verwantschap heb jij als Nederlandse-Marokkaan(of was het Turk) met het midden oosten?

Is dat de islam of wat anders?

Is het ook juist wanneer ik concludeer uit je laatste twee reacties, dat jij meer verwantschap voelt met het midden oosten dan met het westen?
Onschuldige Moslims die al decennia lang worden gebombardeerd door de slaven van satan.

Ik voel verwantschap met de Moslims/Islam.
pi_170506177
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 19:48 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Onschuldige Moslims die al decennia lang worden gebombardeerd door de slaven van satan.

Ik voel verwantschap met de Moslims/Islam.
Dat is duidelijk :) dus meer verwantschap met een op islamitisch gebasseerd systeem van recht,macht en levensinvulling dan een westers systeem?
pi_170506580
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 21:59 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Actie reactie.
Het midden oosten lekker met rust moeten laten.
Goedkope retoriek om maar niet naar de islam te hoeven kijken. Moslims maken elkaar onderling nog het meeste af in oa de Sjiitische vs Sunnitische scheidingslijnen.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  donderdag 27 april 2017 @ 10:35:21 #157
66825 Reya
Fier Wallon
pi_170515570
Nog maar weer eens de vraag ontopic te blijven.
pi_170515828
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 20:11 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Goedkope retoriek om maar niet naar de islam te hoeven kijken. Moslims maken elkaar onderling nog het meeste af in oa de Sjiitische vs Sunnitische scheidingslijnen.
Misschien moeten we dat ook maar eens laten gebeuren. Doden vallen er toch wel, geen reden voor ons om daaraan bij te dragen en zelf waardevol volk op te offeren omdat Achmed boos is dat Mo 2x ipv 3x richting Mecca buigt en dus z'n hele stamboom afgemaakt moet worden.
Conscience do cost.
pi_170515865
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 10:55 schreef ems. het volgende:
Misschien moeten we dat ook maar eens laten gebeuren. Doden vallen er toch wel, geen reden voor ons om daaraan bij te dragen en zelf waardevol volk op te offeren omdat Achmed boos is dat Mo 2x ipv 3x richting Mecca buigt en dus z'n hele stamboom afgemaakt moet worden.
Dat vind ik dus niet. Ik vind het ook dramatisch dat er weer 50 of 100 onschuldige mensen door een autobom in Baghdad omkomen. Dat ze toevallig in een islamitisch land zijn geboren maakt hun leven niet minder waard.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_170515886
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 10:59 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat vind ik dus niet. Ik vind het ook dramatisch dat er weer 50 of 100 onschuldige mensen door een autobom in Baghdad omkomen. Dat ze toevallig in een islamitisch land zijn geboren maakt hun leven niet minder waard.
Zeker niet, maar ze willen elkaar nou eenmaal uitmoorden. Westers ingrijpen is, laten we eerlijk zijn, een grote grap geweest en pakte voornamelijk contraproductief uit. Die mensen zijn gewoon nog primitief en weten niet beter. Daar gaat het verlichte westen niet zo eenvoudig verandering in brengen.

Doden vallen er toch wel, nogmaals. Geen reden om daar nog eens aan bij te dragen.
Conscience do cost.
pi_170516034
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 11:01 schreef ems. het volgende:
Zeker niet, maar ze willen elkaar nou eenmaal uitmoorden. Westers ingrijpen is, laten we eerlijk zijn, een grote grap geweest en pakte voornamelijk contraproductief uit. Die mensen zijn gewoon nog primitief en weten niet beter. Daar gaat het verlichte westen niet zo eenvoudig verandering in brengen.

Doden vallen er toch wel, nogmaals. Geen reden om daar nog eens aan bij te dragen.
Ik ben het er mee eens dat het machtsvacuum ontstaan na het ingrijpen in Irak en na de Arabische lente ontzettend klote heeft uitgepakt. En ik echt de hoop had dat de mensen daar die kans aan zouden grijpen om progressieve stappen te zetten.

Maar de religie ziekte is nog te hardnekkig in die landen, helaas, het levert zoveel ellende op.

En dat is waarom ik het zo bizar vind dat men hier zo naïef is tegenover religie, terwijl het zoveel ellende veroorzaakt. Ellende die gewoon aantoonbaar, bewijsbaar is. Waar je echt bewust je ogen voor moet sluiten om religie acceptabel te maken, bizar.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_170516476
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 11:09 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik ben het er mee eens dat het machtsvacuum ontstaan na het ingrijpen in Irak en na de Arabische lente ontzettend klote heeft uitgepakt. En ik echt de hoop had dat de mensen daar die kans aan zouden grijpen om progressieve stappen te zetten.

Maar de religie ziekte is nog te hardnekkig in die landen, helaas, het levert zoveel ellende op.
...
Nog te hardnekkig? Wat zijn volgens jou de voorwaarden waardoor religie minder wordt in 'die landen'?
pi_170516896
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 11:30 schreef WodanIsGroot het volgende:
Nog te hardnekkig? Wat zijn volgens jou de voorwaarden waardoor religie minder wordt in 'die landen'?
Daar hebben we geen rol in, dat moeten de politieke en religieuze leiders daar doen. Wat we wel kunnen doen is trotser en meer beschermend zijn op onze eigen seculiere maatschappij en daarmee het voorbeeld geven. En dat doen we nu te weinig wat mij betreft.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_170517002
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 11:45 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Daar hebben we geen rol in, dat moeten de politieke en religieuze leiders daar doen. Wat we wel kunnen doen is trotser en meer beschermend zijn op onze eigen seculiere maatschappij en daarmee het voorbeeld geven. En dat doen we nu te weinig wat mij betreft.
Wat zijn dan volgens jou de voorwaarden voor de mensen daar om de 'religie ziekte' af te zwakken of uit te roeien? Naast dat het westen als voorbeeld voor hun bestaat, of zou dat voldoende zijn?
pi_170517615
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 11:49 schreef WodanIsGroot het volgende:
Wat zijn dan volgens jou de voorwaarden voor de mensen daar om de 'religie ziekte' af te zwakken of uit te roeien? Naast dat het westen als voorbeeld voor hun bestaat, of zou dat voldoende zijn?
Ik weet niet of dat voldoende is... Het is complexer dan dat, je kan niet zeggen we doen dit of dat en dan komt het goed. Dat gaat van educatie naar wat minder hypocriet zijn tegenover landen als SA.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')