abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_169879008
President
440px-Donald_Trump_August_19%2C_2015_%28cropped%29.jpg
Donald Trump - 250px-Flag_of_New_York.svg.png New York

Vice President
440px-Mike_Pence_by_Gage_Skidmore_6.jpg
Mike Pence - 250px-Flag_of_Indiana.svg.png Indiana

*Cabinet members:

Rex Tillerson - Secretary of State
Steven Mnuchin - Secretary of Treasury
General Jim 'Mad Dog' Mattis - Secretary of Defense
Jeff Sessions - Attorney General
Ryan Zinke - Secretary of the Interior
Sonny Perdue - Secretary of Agriculture
Wilbur Ross - Secretary of Commerce
Alexander Acosta - Secretary of Labor
Tom Price - Secretary of Health and Human Services
Ben Carson - Secretary of Housing & Urban Development
Elaine Chao - Secretary of Transportation
Rick Perry - Secretary of Energy
Betsy DeVos - Secretary of Education
Steve Shulkin - Secretary of Veterans Affairs
John F. Kelly - Secretary of Homeland Security

*Cabinet-level officials:

Reince Priebus - White House Chief of Staff
Robert Lighthizer - United States Trade Reprensentative
Dan Coats - Director of National Intelligence
Nikki Haley - US Ambassador to the UN
Mick Mulvaney - Director of the Office of Management & Budget
Mike Pompeo - CIA Director
Scott Pruitt - EPA Administrator
Linda McMahon - Administrator SBA

White House Office:

Stephen Bannon - Chief Strategist
Stephen Miller - Senior Adviser Policy
Jared Kushner - Senior Adviser Strategic Planning
Herbert Raymond McMaster - National Security Adviser
Thomas Bossart - Homeland Security Adviser
Kellyanne Conway- Counselor
Carl Icahn - Regulatory Czar
Donald McGahn - White House Counsel
Peter Navarro - Trade Czar
Sean Spicer - Press Secretary

* Meerderheid Senaat vereist

Cabinet of Donald Trump
List of executive actions by Donald Trump
List of presidential trips made by Donald Trump

Hoogtepunten tot nu toe:
Bekijk de tracker van de Guardian voor de laatste stand van zaken

1500x500
in a crowd you lose humanity
pi_169879226
Je mag de GOP nooit onderschatten en te vroeg afschrijven, maar deze ramp met Trump moet toch consequenties krijgen zou je zeggen.

Al het beleid dat Trump uitschrijft wordt ůf door rechters tegengehouden ůf grote bedrijven keren zich tegen het beleid. Zo is er (godzijdank) een tegenreactie gekomen uit het Amerikaanse bedrijfsleven om niet zomaar het klimaatbeleid overboord te gooien.

Voor wie is Trump nou bezig? Voor het volk die hij bijkans wil vergiftigen en de health care van af wil pakken of grote corporaties die z'n immigratie- en milieubeleid maar niks vinden? Of zijn het die paar oude witte investeerders die nog even willen cashen voor ze dood neervallen. Visie heeft ie niet. Make America small again.
  donderdag 30 maart 2017 @ 09:06:08 #3
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_169879318
D'r is inderdaad geen langetermijnstrategie bij Trump te vinden. En quick wins zie ik ook niet. Het is stilstand en destructief gedrag.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 30 maart 2017 @ 09:18:15 #4
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_169879412
Het is ook gewoon zo doorzichtig, dat is het probleem. Saudi Arabie, zo'n beetje het enige land waar daadwerkelijk terroristen vandaan kwamen die aanslagen hebben gepleegd in de VS, staat natuurlijk niet op die lijst vanwege olie en vanwege zakenrelaties van Trump.

Hij had beter strengere visa eisen oid kunnen pushen. Dat was er waarschijnlijk wel doorheen gekomen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_169879431
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 08:16 schreef JanCees het volgende:

[..]

Bizar
Inderdaad. Het is bizar dat zijn EO kennelijk alweer waardeloos in elkaar zit.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 30 maart 2017 @ 09:24:53 #6
3928 Ulx
pi_169879484
Niet echt, de man is een prutser,
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_169879488
quote:
2s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het is ook gewoon zo doorzichtig, dat is het probleem. Saudi Arabie, zo'n beetje het enige land waar daadwerkelijk terroristen vandaan kwamen die aanslagen hebben gepleegd in de VS, staat natuurlijk niet op die lijst vanwege olie en vanwege zakenrelaties van Trump.

Hij had beter strengere visa eisen oid kunnen pushen. Dat was er waarschijnlijk wel doorheen gekomen.
niet zakenrelaties van trump maar omdat het een bondgenoot is van VS in het midden-oosten
[b]People tell me I'm crazy. "You take that 'Jesus-thing' too seriously."
Well, Christ took me really seriously, when he died for me on that cross.
† [/b]
<a href="http://i.imgur.com/Qp3fqXa.jpg" target="_blank" rel="nofollow">JanCees FOR ADMIN 2017</a>
pi_169879494
quote:
2s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:20 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Inderdaad. Het is bizar dat zijn EO kennelijk alweer waardeloos in elkaar zit.
Onzinnig natuurlijk, komt door het linkse gedachtegoed in Hawaii en CaliforniŽ waar ze de grenzen wagenwijd open willen stellen
† [/b]
<a href="http://i.imgur.com/Qp3fqXa.jpg" target="_blank" rel="nofollow">JanCees FOR ADMIN 2017</a>
  donderdag 30 maart 2017 @ 09:26:55 #9
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_169879513
Heb de uitspraak niet gelezen, maar een mogelijkheid kan zijn dat zijn eerder uitspraken over het instellen van een mosliminreisverbod hem dwars zitten. Dan moet je in staat zijn om echt aan te tonen waarom dit specifiek nodig is, waar uit de betreffende landen het al lastig is om de VS binnen te komen.
pi_169879583
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:25 schreef JanCees het volgende:

[..]

Onzinnig natuurlijk, komt door het linkse gedachtegoed in Hawaii en CaliforniŽ waar ze de grenzen wagenwijd open willen stellen
Ligt het weer eens aan die duivelse (s)linksen ja? :')
Maar goed, als American No.1 nou iets beter zijn best had gedaan om het zaakje juridisch goed dicht te timmeren was er geen vuiltje aan de lucht geweest. De vraag is natuurlijk waarom hij dat, alweer, heeft nagelaten.
pi_169879616
quote:

[..]

Wat? :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 30 maart 2017 @ 09:36:37 #12
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_169879650
quote:

[..]

niet zakenrelaties van trump maar omdat het een bondgenoot is van VS in het midden-oosten
Beide dus. Trump doet zelf ook erg veel zaken met SA.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_169879755
quote:

[..]

dat is nu juist het probleem voor rechters om dat reisverbod serieus te nemen als noodzakelijk wegens een reele bedreiging, als men bepaalde nationaliteiten toelaat omdat de regering er pro-amerikaans is of nationaliteit verbed in te reizen omdat hun regering kennelijk te kritisch is jegens de VS...

De enige juridische basis voor een executive order die personen het inreizen zou verbieden zou een direkt en verklaarbare dreiging van zulke personen moeten zijn, ook volgens de amerikaanse Grondwet.

het is ongrondwettelijke bv een inreisverbod te gebruiken om buitenlandse regeringen politiek onder druk te zetten, door hun onderdanen het inreizen extra te verbieden...
gebaseerd op welke regeringen bondgenoten zijn en welke niet.
Der der den Wind der Veršnderung spŁrt, sollte keinen Windschutz sondern eine WindmŁhle bauen.
  donderdag 30 maart 2017 @ 09:45:49 #14
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_169879777
http://www.nu.nl/buitenla(...)reden-wc-wet-in.html

Dat gaat Pence niet leuk vinden...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 30 maart 2017 @ 09:46:37 #15
3928 Ulx
pi_169879791
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:26 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Heb de uitspraak niet gelezen, maar een mogelijkheid kan zijn dat zijn eerder uitspraken over het instellen van een mosliminreisverbod hem dwars zitten. Dan moet je in staat zijn om echt aan te tonen waarom dit specifiek nodig is, waar uit de betreffende landen het al lastig is om de VS binnen te komen.
Min of meer. Regering Trump vroeg de rechter wel Trump's uitspraken en tweets uit de campagne te negeren, maar dat deed de rechter dus niet.
  donderdag 30 maart 2017 @ 09:51:30 #16
3928 Ulx
pi_169879863
quote:

[..]

Eh nee, het komt doordat Trump een prutser is.
pi_169879929
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:51 schreef Ulx het volgende:

[..]

Eh nee, het komt doordat Trump een prutser is.
Jij kan alleen maar roepen roepen roepen
† [/b]
pi_169879980
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:55 schreef JanCees het volgende:

[..]

Evenveel als Trump dus.
  donderdag 30 maart 2017 @ 10:00:10 #19
3928 Ulx
pi_169880021
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:55 schreef JanCees het volgende:

[..]

Nee hoor, het is gewoon de enige logische conclusie: Trump kan het gewoon niet.
Smoesjes en rechtpraterij gaan dat niet veranderen.
pi_169880047
quote:

[..]

De EO is gewoon tegen hun eigen grondwet, dus tsja.
Carpe Libertatem
  donderdag 30 maart 2017 @ 10:03:38 #21
372780 99.999
Komt voor 100.000
pi_169880088
quote:

[..]

Jaja, het enige alternatief voor zo'n totaal inreisverbod is de grenzen wagenwijd open willen stellen?
Ik kan tellen
pi_169880347
Medewerkers van het Energy Department hebben te horen gekregen welke woorden ze niet meer mogen gebruiken: Climate change, emmission reduction en Paris Agreement mogen niet meer worden geschreven... :N

http://www.politico.com/s(...)hrases-banned-236655

quote:
A supervisor at the Energy Department's international climate office told staff this week not to use the phrases "climate change," "emissions reduction" or "Paris Agreement" in written memos, briefings or other written communication, sources have told POLITICO.
  donderdag 30 maart 2017 @ 10:22:02 #23
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_169880443
quote:

[..]

Nou, nee. De uitleg van de federale rechter lijkt me vrij duidelijk.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 30 maart 2017 @ 10:51:49 #24
3928 Ulx
pi_169881146
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:18 schreef PippenScottie het volgende:
Medewerkers van het Energy Department hebben te horen gekregen welke woorden ze niet meer mogen gebruiken: Climate change, emmission reduction en Paris Agreement mogen niet meer worden geschreven... :N

http://www.politico.com/s(...)hrases-banned-236655

[..]

Kan Trump niet gewoon beter in een safe-zone gaan zitten als hij het moeilijk heeft met bepaalde woordjes?
pi_169881327
Trump agenda vandaag:

* Intelligence briefings
* Meeting with Secretary of the Treasury Steve Mnuchin
* Legislative affairs and strategy session on opioid and drug abuse
* Meeting with Prime Minister Lars Lokke Rasmussen of Denmark

----

Senate:

* Business meeting to consider the nomination of Sonny Perdue, of Georgia, to be Secretary of Agriculture
* Business meeting to consider the nomination of R. Alexander Acosta, of Florida, to be Secretary of Labor
* Hearings to examine the nomination of Heather Wilson, of South Dakota, to be Secretary of the Air Force, Department of Defense
* Hearings to examine United States interests, values, and the American people
* Hearings to examine the potential for infrastructure improvements to create jobs and reduce the cost of living through all-of-the-above energy and mineral production in Alaska
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')