Ik ben daar ook wel eens in de ochtend geweest, inderdaad een levensgevaarlijk punt. Het middenstuk wat daar zit is ook nog eens supersmal dus je kunt bijna alleen oversteken als er geen verkeer is vanuit beide kanten. Dat gebeurt maar weinig in de ochtendquote:Op woensdag 10 mei 2017 11:06 schreef Neelix het volgende:
[ afbeelding ]
Fantastische redenering: Er is ¤5 miljoen nodig voor een fietstunnel, want infrastructuur kost geld.
Maar zonder gekheid: als daar straks die vierbaansweg komt is het verdomd irritant om daar over te steken. En ze zullen er vast geen stoplichten neerzetten.
Sowieso idioot dat zelfs bij de originele zesbaansweg plannen er geen fietstunnel/viaduct bedacht is daar.
quote:Op vrijdag 12 mei 2017 10:20 schreef d4v1d het volgende:
Ik fiets daar regelmatig langs. Oortjes in en druk aan het snapchatten.
Gek genoeg hoor ik altijd getoeter van auto's om me heen. Voortaan mn muziek maar wat harder zetten.
Oogplekken op helpt ook wel.quote:Op vrijdag 12 mei 2017 10:20 schreef d4v1d het volgende:
Ik fiets daar regelmatig langs. Oortjes in en druk aan het snapchatten.
Gek genoeg hoor ik altijd getoeter van auto's om me heen. Voortaan mn muziek maar wat harder zetten.
En dan woon je in de meernquote:Op vrijdag 12 mei 2017 10:12 schreef Blik het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)rechtse_villa__.html
1100 man voor 18 woningen
Begrijp het overigens wel, 6 ton is geen verkeerde prijs
Ja, dat wel... Maja, als je ziet wat in je in Oog in Al koopt voor 6 ton in vergelijking met wat je in de Meern krijgt. Dan is daar best wel wat voor te zeggen natuurlijk.quote:
Een levendige buurt ten opzichte van een dode?quote:Op vrijdag 12 mei 2017 13:40 schreef Blik het volgende:
[..]
Ja, dat wel... Maja, als je ziet wat in je in Oog in Al koopt voor 6 ton in vergelijking met wat je in de Meern krijgt. Dan is daar best wel wat voor te zeggen natuurlijk.
Maar blijkbaar zijn een heleboel mensen tevreden met een locatie als de Meern, anders waren er geen 1100 gegadigden. Ze hadden 2 ton bovenop ieder huis kunnen en dan was alsnog alles verkocht.quote:Op vrijdag 12 mei 2017 14:06 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Een levendige buurt ten opzichte van een dode?
Nee ik ken de discussie, maar ik vind dat zo'n dooddoener. Ten eerste geldt dat natuurlijk voor alles, dus als je dat belangrijk vindt kun je het beste in noord-oost Groningen gaan wonen want daar koop je voor 6 ton nog veel meer. Ten tweede, of in het verlengde daarvan, de drie belangrijkste regels bij huizenkopen zijn niet voor niets "location, location en location".
Je koopt geen huis alleen, je koopt een belangrijk deel van je leven, dus ook het soort mensen in de buurt, de winkels, de samenhang/omgang met elkaar, de opvoeding van je, eventuele kinderen, de politieke kleur... alles. De prijs per vierkante meter zit hem met name daarin.
Het is nog steeds niet zoals het was voor de oude situatie. Ook lijkt de situatie op rotonde goyplein niet meegenomen in evaluatie, daar is het vaak nog het recht van de sterkste.quote:Op dinsdag 16 mei 2017 18:25 schreef d4v1d het volgende:
https://www.utrecht.nl/wo(...)projecten/t-goylaan/
Niks aan t handje, alles gaat prima. Helemaal geslaagd.
Gekken.
De aanrijroute over de W.A. Vultostraat en Socrateslaan (en de wegen die daar weer op aansluiten) lijkt ook niet meegenomen te zijn.quote:Op dinsdag 16 mei 2017 18:34 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Het is nog steeds niet zoals het was voor de oude situatie. Ook lijkt de situatie op rotonde goyplein niet meegenomen in evaluatie, daar is het vaak nog het recht van de sterkste.
Ben ook niet gevraagd om mening on te vullen terwijl ik me wel omwonende en goylaangebruiker voel.
Maar had jij een realistische weergave verwacht? Ik niet hoor.
Leuk die trechter bij Beneluxlaan / 't Goylaan. Normaliter was het al erg druk met spits, maar vorige week donderdag was het echt geen doen.quote:Op dinsdag 16 mei 2017 18:25 schreef d4v1d het volgende:
https://www.utrecht.nl/wo(...)projecten/t-goylaan/
Niks aan t handje, alles gaat prima. Helemaal geslaagd.
Gekken.
Toen ik de UIT liep heette zij ons welkom in het Beatrix Theater.quote:Op donderdag 18 mei 2017 11:22 schreef Paul het volgende:
Oud-burgemeester Brouwer van Utrecht overleden
Bizar dat ze die tweede rijstrook hebben weggehaald om er een stoep van te maken maar vervolgens wel allerlei parkeervakken op die stoep maken. Nu staan er nog steeds allemaal auto's.quote:Op donderdag 18 mei 2017 22:54 schreef d4v1d het volgende:
Wat wordt er met tips en feedback gedaan?
De 2e rijstrook komt heus niet terug.
Hoezo is het een sluiproute als het voor heel Hoograven gewoon de ader naar de snelweg is?quote:Op vrijdag 19 mei 2017 08:40 schreef Neelix het volgende:
Dat hele project op 't Goylaan is ingezet om minder auto's daar te krijgen. Het wordt gebruikt als sluiproute door veel mensen, maar dat is helaas niet afgenomen. En ja, dan verbetert de situatie niet, dat was van tevoren al bekend.
Maar, het is wel een stuk makkelijker om over te steken nu, met de fiets of met de auto. Dat was in de vorige situatie echt een stuk moeilijker. Dat is wel echt een verbetering voor de wijk.
Mensen binnen de ring hebben geen auto, alleen een bakfiets.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 08:46 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hoezo is het een sluiproute als het voor heel Hoograven gewoon de ader naar de snelweg is?
Er zijn voor het hele plan metingen geweest en een heel groot deel van het verkeer, zeker in de spits, rijdt van Socrateslaan tot 't Goyplein over 't Goylaan en vice versa. Je omzeilt daarmee een stuk A12/Waterlinieweg en vice versa. En daar is die weg niet voor bedoeld.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 08:46 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hoezo is het een sluiproute als het voor heel Hoograven gewoon de ader naar de snelweg is?
het is qua route ook wel heel logisch om zo te rijden als je richting Arnhem wil of uit die richting komt, toch? of zeg ik nou wat geks? 'omzeilen' lijkt me nou niet de juiste termquote:Op vrijdag 19 mei 2017 10:05 schreef Neelix het volgende:
[..]
Er zijn voor het hele plan metingen geweest en een heel groot deel van het verkeer, zeker in de spits, rijdt van Socrateslaan tot 't Goyplein over 't Goylaan en vice versa. Je omzeilt daarmee een stuk A12/Waterlinieweg en vice versa. En daar is die weg niet voor bedoeld.
Fixedquote:Op vrijdag 19 mei 2017 11:11 schreef d4v1d het volgende:
Laten we de appartementen daar plat gooien en een snelweg langs door het winkelcentrum leggen.
Gewoon de hele stad platgooien en één grote snelwegparkeerplaats van maken. Dat is veel beter voor de stad.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 11:11 schreef d4v1d het volgende:
Laten we de appartementen daar plat gooien en een snelweg langs het winkelcentrum leggen.
Blij dat ik die route niet meer hoef te rijden Dat gaat als 1-baans weg echt niet werken lijkt me.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 22:26 schreef d4v1d het volgende:
https://www.duic.nl/algem(...)-naar-twee-rijbanen/
Pleurt op Lot.
Ik rij die route 2-3 keer per week, mijn jongste zit bij het Fantaziehuis en mijn oudste op school in Oog in Al, indien mogelijk doe ik het al op de fiets, maar dat is niet altijd mogelijk in combi met werk. Denken ze in de politiek dat ik voor mijn plezier ga rijden in die chaos?quote:Op zaterdag 20 mei 2017 17:51 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Blij dat ik die route niet meer hoef te rijden Dat gaat als 1-baans weg echt niet werken lijkt me.
https://www.duic.nl/algem(...)oijdonk-op-facebook/quote:Een discussie op een besloten Facebook-pagina over de herinrichting van de Westelijke Stadsboulevard in Utrecht is gestopt na een doodsverwensing aan het adres van de wethouder. Op de besloten pagina Je bent Utrechter (geweest) als… is de betreffende tekst inmiddels verwijderd door de beheerders. Dat meldt het AD.
Wethouder Lot van Hooijdonk van Verkeer presenteerde vorige week de plannen voor de herinrichting en dat schoot bij een aantal leden van de groep in het verkeerde keelgat. Welke uitspraak precies is gedaan is niet bekend gemaakt. De beheerders sloten de discussie nadat de tekst was verwijderd. Er werden ook twee beledigende reacties weggehaald.
Een woordvoerder van de gemeente zei tegen het dagblad geen aangifte te doen omdat niet precies duidelijk was ‘wat de uitspraken zijn geweest’. De groepsbeheerder Trudie de Jong zegt dat de volgende keer mogelijk aangifte volgt bij de politie.
De pagina Je bent Utrechter (geweest) als… telt bijna 30.000 leden.
Nope, snap sowieso niet dat je je zo kwaad kan maken over zoiets.quote:Op maandag 22 mei 2017 22:49 schreef zatoichi het volgende:
[..]
https://www.duic.nl/algem(...)oijdonk-op-facebook/
Oké jongens wie van jullie was het?
Mijn overbuurman heeft een redelijk hoge functie in de gemeente, en die vertelde me dat ze aan het toewerken zijn om in de toekomst alleen nog maar zelfrijdende/elektrische auto's toe te staan in het gebied van de stadsring. Natuurlijk een lange-termijn visie, maar daar werken ze naartoe.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 09:58 schreef MevrouwPuff het volgende:
Alle autobezitters weg uit Utrecht lijkt jet doel wel.
Zelfs zonder GL in de gemeenteraad kan de gemeente niet anders. Met de huidige uitstootregels is het voor Utrecht onmogelijk om dat te halen zonder drastische maatregelen.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 10:14 schreef Blik het volgende:
[..]
Mijn overbuurman heeft een redelijk hoge functie in de gemeente, en die vertelde me dat ze aan het toewerken zijn om in de toekomst alleen nog maar zelfrijdende/elektrische auto's toe te staan in het gebied van de stadsring. Natuurlijk een lange-termijn visie, maar daar werken ze naartoe.
o.a. met dank aan Groenlinks in de gemeenteraad
Dat ga je niet halen door verkeersluwe zones te creëren die langs industrie-terreinen en richting de belangrijkste uitvalswegen gaan. Het stuk waar we het nu over hebben is tegelijkertijd een uitvalsweg richting de A12, de A2 en de A27. Enige wat je hiermee krijgt is meer files en dus meer vervuiling.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 20:03 schreef Neelix het volgende:
[..]
Zelfs zonder GL in de gemeenteraad kan de gemeente niet anders. Met de huidige uitstootregels is het voor Utrecht onmogelijk om dat te halen zonder drastische maatregelen.
Die regels worden nu al niet gehaald en ze worden alleen maar strenger.
Een nieuwe autoloze stad zou fantastisch zijn, dat zou automatisch een van de meest leefbare steden op aarde worden. Probleem is dat ze het met een bestaande stad doen, dus snap wel dat mensen die gewend zijn aan een auto zich soms genaaid voelen. Misschien moeten ze zeggen: vanaf nu geen enkele auto meer erbij. Dan weten nieuwe bewoners waar ze voor kiezen, en worden huidige auto's langzaam uitgefaseerd.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 20:49 schreef Marsenal het volgende:
Ik zie dat wel zitten, nog meer auto's weren
Sja, files op de snelwegen zijn geen probleem van de gemeente, maar van de provincie...quote:Op dinsdag 23 mei 2017 20:49 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat ga je niet halen door verkeersluwe zones te creëren die langs industrie-terreinen en richting de belangrijkste uitvalswegen gaan. Het stuk waar we het nu over hebben is tegelijkertijd een uitvalsweg richting de A12, de A2 en de A27. Enige wat je hiermee krijgt is meer files en dus meer vervuiling.
Nee dat werkt niet met mensen. Je ziet ook dat mensen in de stad willen gaan wonen en vervolgens gaan klagen over cafe's en geluidsoverlast...quote:Op dinsdag 23 mei 2017 23:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Een nieuwe autoloze stad zou fantastisch zijn, dat zou automatisch een van de meest leefbare steden op aarde worden. Probleem is dat ze het met een bestaande stad doen, dus snap wel dat mensen die gewend zijn aan een auto zich soms genaaid voelen. Misschien moeten ze zeggen: vanaf nu geen enkele auto meer erbij. Dan weten nieuwe bewoners waar ze voor kiezen, en worden huidige auto's langzaam uitgefaseerd.
Niet eens. Ik zou niet in het centrum wonen, want ik heb nou eenmaal bereikbaarheidsdiensten. Buiten het centrum kan je ook in Utrecht wonen.quote:Op woensdag 24 mei 2017 06:09 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Nee dat werkt niet met mensen. Je ziet ook dat mensen in de stad willen gaan wonen en vervolgens gaan klagen over cafe's en geluidsoverlast...
Of in een Groenlinks stad gaan wonen en klagen over dat je minder en minder mag autorijden
De "stad" als in het centrum bedoel ik natuurlijk...quote:Op woensdag 24 mei 2017 06:56 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Niet eens. Ik zou niet in het centrum wonen, want ik heb nou eenmaal bereikbaarheidsdiensten. Buiten het centrum kan je ook in Utrecht wonen.
Utrecht heeft parkeerplekken, als ze die allemaal gaan verwijderen, heb je gelijk.
Ik niet, maar ik snap het wel.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 20:49 schreef Marsenal het volgende:
Ik zie dat wel zitten, nog meer auto's weren
Bovendien is het OV ondermaats in Utrecht; het liefst bouw je een enorm tram- (of beter, maar minder haalbaar metro- ) netwerk zodat er geen auto meer nodig is.quote:Op woensdag 24 mei 2017 07:24 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik niet, maar ik snap het wel.
Probleem is alleen dat de gemeente het verkeer in de stad wil weren, maar vervolgens niet de parkeernorm bij nieuwbouw in het centrum aanpast, zelfs duizenden parkeerplaatsen bij bouwt in het centrum en de uitbreiding van de ring tegenwerkt.
Auto's tover je niet van de ene op de andere dag weg, zeker niet op deze manier.
Het kan wel, je moet er wel achter staan om voldoende draagvlak te creeeren. In Freiburg heb je een wijk Vauban die bijna autovrij is, aan de rand staan 2 parkeergarages en er staan deelauto's in de wijk, verder wordt de wijk ontsloten door een tramlijn. De bewoners hebben zelf deze wijk opgezet en ingevuld en voor deze opzet gekozen. Als je daar met een auto de wijk in komt staat er binnen mum van tijd iemand bij je auto om je erop te wijzen dat je er niet zomaar mag komen, alleen voor laden/lossen. De wijk is zo opgezet dat het er niet aantrekkelijk is om te rijden met een auto.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 23:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Een nieuwe autoloze stad zou fantastisch zijn, dat zou automatisch een van de meest leefbare steden op aarde worden. Probleem is dat ze het met een bestaande stad doen, dus snap wel dat mensen die gewend zijn aan een auto zich soms genaaid voelen. Misschien moeten ze zeggen: vanaf nu geen enkele auto meer erbij. Dan weten nieuwe bewoners waar ze voor kiezen, en worden huidige auto's langzaam uitgefaseerd.
quote:Most of Vauban's residential streets are described as stellplatzfrei – literally "free from parking spaces". Vehicles are allowed down these streets at walking pace to pick up and deliver but not to park, although there are some infractions as the system depends essentially on social consensus – there are few official controls. Each year, households are required to sign a declaration stating either that they do not own a car, or that they do, in which case they must buy a space in one of the multi-storey car parks on the periphery, at a one-off cost of 17,500¤ plus a monthly service fee (in 2006). The city-wide car club has the greatest concentration of its 2,500 members in Vauban – at least ten of its cars are stationed around the district.[9]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |