abonnement Unibet Coolblue
pi_169862490
Ik heb vandaag een huurwoning toegewezen gekregen. Wel eentje waar nog het één en ander aan gedaan moet worden.

Zo heeft er een kettingroker ingewoond die schoonmaken overbodig vond. Een hele grote schoonmaak is dus sowieso nodig.

Maar het is ook iemand geweest die geen kluskoning was en alles versmeerd heeft. Zo zit er gewoon grondverf op de kozijnen dat er zo dik op zit waardoor het lijkt alsof er houtnerven in zitten. Gaten in muren e.d. zijn ook ruim opgevuld dus dat alles moet ook goed vlakgemaakt worden. Met verven is niks afgeplakt dus dan heb je misschien een idee hoe de plinten eruit zien.

Al met al nog wel wat te doen. Alles moet gedaan worden. Sauzen, verven van kozijnen/plinten, laminaat leggen, behangen.

Maar wat is nu de juiste volgorde? Dit zal namelijk mijn eerste eigen huisje worden en over de globale dingen heb ik wel een idee wat handig is wanneer en wat te doen maar ik zou het graag van de echte experts van klussen&wonen willen horen.
  PR/Manusje van alles woensdag 29 maart 2017 @ 15:21:06 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_169862540
De verhuurder gaat niets voor je opknappen? Kijk eerst even wat voor rekening van de verhuurder is en wat je uiteindelijk zelf moet doen.

(Maak ook eerst van elke muur, elke deur en elk kozijn en plafond een foto. Dan kan je aantonen dat de woning een puinhoop was toen je hem betrok.)
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 29 maart 2017 @ 15:24:35 #3
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_169862632
Ik zou dan eerst sauzen (eventueel eerst de ondergrond afwassen als de nicotine ervan af druipt zeg maar), kozijnen verven, behangen, laminaat.

Plinten zou ik loshalen en als laatste na de laminaat weer terugplaatsen, is ook makkelijker verven. Tenzij je overzetplinten gaat gebruiken natuurlijk.
And so is the past
pi_169862643
quote:
14s.gif Op woensdag 29 maart 2017 15:21 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
De verhuurder gaat niets voor je opknappen? Kijk eerst even wat voor rekening van de verhuurder is en wat je uiteindelijk zelf moet doen.

(Maak ook eerst van elke muur, elke deur en elk kozijn en plafond een foto. Dan kan je aantonen dat de woning een puinhoop was toen je hem betrok.)
Ik mag volgende week de sleutel ophalen en dan ga ik nog een rondje met de opzichter lopen. Daar ga ik zeker een aantal punten aangeven want ik ben niet van plan om die 3 mm dikke laag grondverf eraf te schuren. :')
Net als de muur in de woonkamer, ik weet niet wat erop zit, maar het lijkt wel plastic. Lijkt mij niet over te schilderen of te behangen.. veel te glad.
pi_169862726
Dan kan dit topic tot die tijd beter even op slot. Anders wordt het voor volgende week al 3 pagina's speculatie en dan weten we nog niets tot jij met de verhuurder hebt rondgelopen en duidelijk is wat je mag en zal doen. Dan kunnen we je daarbij helpen voor de juiste volgorde en aanpak.
  woensdag 29 maart 2017 @ 17:37:20 #6
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_169865404
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 15:19 schreef Patoshik het volgende:
Al met al nog wel wat te doen. Alles moet gedaan worden. Sauzen, verven van kozijnen/plinten, laminaat leggen, behangen.
Eerst kijken wat voor rekening van de verhuurder komt. Misschien kun je met het huurcontract nog iets (muren wit opleveren, etc.). Mogelijk is de woning niet opgeleverd zoals zij wel wensen dat jij hem achterlaat. Probeer dus zoveel mogelijk om hun nek te hangen.

Tweede: sloopwerk: alles wat weg moet, weghalen.

Ten derde: schuren, etc.Voorbereiding afwerken. Alle gevulde gaten schuren, kozijnen schuren, etc.

Ten vierde: schoonmaak voor afwerking. Alle stof en meuk het huis uit, zodat je een beetje netjes kunt werken. Niets zo vervelend als ingewaaid stof in je schilderwerk.

Ten vijfde: plafonds afwerken

Ten zesde: wanden afwerken

Ten zevende: vloeren afwerken

Ten achtste: zogenaamde "0-schoonmaak". Alles van binnen en buiten soppen, zodat het lekker schoon is en je kunt inhuizen.

Ten negende: inhuizen.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_169865788
Oude gordijnen en tapijt gaan er ook uit neem ik aan?

Nicotinevlekken zijn al lastig te verwijderen, er bestaat speciale isoleer om dat af te dekken.

Verder in principe van boven naar beneden werken:
1) Schuur- en afschraapwerk als eerste; o.a. kozijnen, deuren en plafonds (dus eigenlijk alles)
2) Isoleer aanbrengen gevolgd door gipswerk van gaten in plafonds en muren. Houtwerk bijwerken met 2-K epoxyhars en plamuur
3) Grondverfwerk doen op kale plekken, evt. kieren dichtkitten met overschilderbare siliconenkit
4) Wanden & Plafonds sausen
5) Kozijnen, ramen en deuren schilderen
6) Plinten schilderen, of weglaten als je laminaat met afwerklatjes neemt,
7) Vloerbedekking: laminaat o.i.d. en dan de afwerklatjes tegen de muur.

Tussen de bedrijven door veel dweilen, stofzuigen en nat afnemen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_169871062
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 17:57 schreef blomke het volgende:
Oude gordijnen en tapijt gaan er ook uit neem ik aan?

Nicotinevlekken zijn al lastig te verwijderen, er bestaat speciale isoleer om dat af te dekken.

Verder in principe van boven naar beneden werken:
1) Schuur- en afschraapwerk als eerste; o.a. kozijnen, deuren en plafonds (dus eigenlijk alles)
2) Isoleer aanbrengen gevolgd door gipswerk van gaten in plafonds en muren. Houtwerk bijwerken met 2-K epoxyhars en plamuur
3) Grondverfwerk doen op kale plekken, evt. kieren dichtkitten met overschilderbare siliconenkit
4) Wanden & Plafonds sausen
5) Kozijnen, ramen en deuren schilderen
6) Plinten schilderen, of weglaten als je laminaat met afwerklatjes neemt,
7) Vloerbedekking: laminaat o.i.d. en dan de afwerklatjes tegen de muur.

Tussen de bedrijven door veel dweilen, stofzuigen en nat afnemen.
Waarom geen acrylaatkit?
pi_169871097
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 21:11 schreef Vinz0r het volgende:
Waarom geen acrylaatkit?
Kan, maar ik vind siliconenkit (overschilderbaar) sterker. Hoewel dat eigenlijk een non-argument is, bedenk ik mij nu
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator donderdag 30 maart 2017 @ 06:28:18 #10
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_169878507
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 15:28 schreef Sjoerdfoto het volgende:
Dan kan dit topic tot die tijd beter even op slot. Anders wordt het voor volgende week al 3 pagina's speculatie en dan weten we nog niets tot jij met de verhuurder hebt rondgelopen en duidelijk is wat je mag en zal doen.
Nergens voor nodig hoor, we sluiten in K&W sowieso niet makkelijk een topic. Ook niet tijdelijk, mocht ts er later weer op terugkomen dan kan hij dit topic zo weer omhoog schoppen ;):)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')