abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_169860539
http://curiales.nl/2016/0(...)e-westen-beschaving/

Las net deze tekst, en ik vrees dat dit toch best wel behoorlijk waar is.
Al langer heb ik het gevoel dat het Westen langzaam maar zeker in verval aan het raken is. Vooral door het hele migrantengebeuren - dat vind ik wel het meest duidelijke teken aan de want.
In dit artikel wordt beschreven hoe seksuele vrijheid en vrijheid voor vrouwen in het algemeen leidt tot verraad van de eigen soort en verzwakking van de samenleving als geheel. Dit alles baant de weg voor de val, en wat nu wordt aangevochten door feministen zal uiteindelijk snoeihard omver worden gelopen door de poorten die het zelf openzet in haar feministische idealen.
Hoe denken jullie hierover? Ik heb best wel het idee dat dit artikel spot on is!
  woensdag 29 maart 2017 @ 14:21:48 #2
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_169861198
Ik kan niet zo goed plaatsen of dit nou daadwerkelijk een gefrustreerd christen-conservatief blogje is, of dat het voor satire moet doorgaan.
  woensdag 29 maart 2017 @ 14:22:07 #3
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_169861206
Feminisme is een symptoom, niet de ziekte.

Het artikel is een beetje lang maar als ik er zo doorheen skim komt over alsof het een conservatief wereldbeeld aan het verdedigen is. Klopt mijn analyse?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_169861306
Dus als iemand heel vaak zegt dat als vrouwen seksuele vrijheid krijgen, zij beschavingen vernietigen dan gelooft TS dat onmiddellijk en is onderbouwing niet meer nodig?

SpecialK's analyse klopt wat mij betreft dan ook.
  woensdag 29 maart 2017 @ 21:52:13 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_169872501
Ik ben het daar wel mee eens. Vooral om dat het feminisme het gezin uitholt en daarmee de geboortecijfers. In combinatie met hoge migratie verliest het Westen gewoon demografisch.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 30 maart 2017 @ 05:20:24 #6
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_169878452
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 21:52 schreef LXIV het volgende:
Ik ben het daar wel mee eens. Vooral om dat het feminisme het gezin uitholt en daarmee de geboortecijfers. In combinatie met hoge migratie verliest het Westen gewoon demografisch.
Het is niet het feminisme wat geboortecijfers uitholt maar technologische vooruitgang + de menselijke natuur en de verzorgingsstaat.

Mannen en vrouwen hebben verschillende doelen qua seksuele selectie (mannen willen seksuele variateit zonder kinderen, vrouwen willen een relatie uiteindelijk met kinderen). Dit heeft miljoenen jaren als uitkomst meer kinderen gehad. Maar voeg je condooms en vooral de pil toe aan de mix dan zitten die 2 motieven elkaar tegen.

Het feminisme is wat dat betreft gewoon een soort achteraf gelul slachtoffer-rol-spelletje wat een hoop vrouwen kunnen spelen om zichzelf binnen die veranderende wereld te herpositioneren. Het liefst met zo veel mogelijk voordeeltjes.

Maar een conservatieve uitleg van dit verhaal gaat volledig voorbij aan het feit dat de geest uit de fles is. De jaren 50 zijn voorbij. Als technologie er eenmaal is kan je het niet terug is de fles duwen. Je kan de geopolitiek ook niet meer spelen alsof de atoombom nooit is uitgevonden. Je moet er vanaf dat moment rekening mee houden. Conservatieven smachten naar een tijd waarin dingen simpeler waren. Nu zijn we echter hier en dingen worden alleen maar complexer. We dienen de wereld meer door de realiteit in ogenschouw te houden en onze waarden daar op aan te passen, niet andersom.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_169897091
Nu ziet men als kernwaarden van de westerse samenlevingen het streven naar gelijkberechting van de vrouwen.
Sommigen maken het tot propagandapunt en stellen dat islamieten dit ons willen afnemen.

Bart Bohemen is kennelijk een extreemrechts figuur, van het eigenvolkeerstsoort en vrouwen hatend. Hij verwerpt die kernwaarde en pleit voor terugkeer naar vrouwenonderdrukking van vroeger, zoals hij die meer ziet in islamitische samenlevingen
De komende ondergang van de westerse cultuur is de schuld van vrouwen die maatschappelijk meebeslissen oa met het algemeen kiesrecht, aldus Bohemen.

Feitelijk zegt hij dat vrouwen in hun dna minderwaardig zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 31-03-2017 01:12:42 ]
  maandag 3 april 2017 @ 17:36:42 #8
452300 DuizendGezichten
Komedie? Tragedie?
pi_169975146
Het is een walgelijk stuk. De tenenkrommende, hemeltergende intellectuele leegheid, de vuige verkrachtingsapologetica, het beeld van een natie in verval terwijl het in de geschiedenis met de mens nog nooit beter is gegaan als hier, nu, in Nederland, alleen maar vanuit de wens de mannelijke vergane glorie in originele staat te herstellen; Ik krijg de behoefte om, uit pure frustratie, mijn eigen rechterarm af te knagen.

Mannen zoals de auteur zijn zwakke schepsels. Zwak en niet in staat om in te zien dat de veranderingen die zich in de afgelopen eeuw in onze samenleving hebben afgespeeld ons alleen maar sterker hebben gemaakt. Niet alleen in economisch opzicht (vrouwen die werken brengen geld in het laatje, waarom zou je helft van je beroepsbevolking veroordelen tot huishoudelijk werk), maar ook in moreel opzicht. Diversiteit is kracht. Daarbij gaat verder op dat waar vrouwen worden betrokken bij besluitvorming, betere beslissingen worden genomen.

Het gevaar ligt bij de mannen die niet kunnen verkroppen dat ze hun bevoorrechte positie zijn kwijtgeraakt en zich in allerlei, semi-intellectuele, bochten wringen om de situatie van honderd jaar geleden te rechtvaardigen. En dan smerige stukjes schrijven in de hoop met hun triestige mannelijke kompanen een vuist te kunnen vormen. Daar liggen de echte bedreigingen voor onze samenleving. Als wij als Nederland al ten onder gaan, zal het liggen aan dat soort mannen, die verongelijkt datgene kapotmaken, wat ons zo ver heeft gebracht. Uit pure frustratie. Wat zielig. Wat erg.

Ik denk dat ik mijn tanden maar eens uit mijn schouder haal, voordat het verkeerd afloopt.
Op het scherp van de snede.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')