abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_169864668
Maar de fiscus ziet jouw schuld bij DUO toch niet? Dus die weten nooit of dat door jou, of door je ouders, is ingelost.
  woensdag 29 maart 2017 @ 17:04:31 #27
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_169864803
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 16:57 schreef pwmh82 het volgende:
Maar de fiscus ziet jouw schuld bij DUO toch niet? Dus die weten nooit of dat door jou, of door je ouders, is ingelost.
Die schulden kunnen 1000-den tot 10.000den euro's zijn. Denk je nou werkelijk dat die onzichtbaar voor de fiscus zijn? Ze weten dat je dun gepoept hebt gisteravond om half 7 maar ze hebben geen idee dat een schuld van 50k ineens verdwenen is.
Tot nooit .......
pi_169864911
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 10:32 schreef mime_negert het volgende:
Ik heb het geluk dat ze beide willen doen. Wanneer mijn studieschuld is afgelost krijg ik significant meer van de bank.

De BD zal er toch wel achterkomen dat iemand anders mijn studieschuld heeft betaald en dit zien als een schenking, of schat ik ze te hoog in?
Als je toch al wilt frauderen kan je net zo goed je studieschuld verzwijgen. :D
pi_169866080
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 15:30 schreef Speekselklier het volgende:
Is dat zo?
Er is al langer sprake dat ook de studieschuld bij de BKR wordt geregistreerd.
Als dat binnenkort gebeurt kan de bank gewoon een lijsje van zijn bestaande klanten opvragen en constateren dat er door een aantal klanten is gejokt.
Dat is inderdaad een risico dat je neemt, maar ook weer kunt afwenden door in dat geval de studieschuld in een keer af te lossen. Er zijn nu in ieder geval nog geen plannen voor een BKR registratie van de studieschuld dus als het al komt zijn we een aantal jaar verder en is er mogelijk al geen studieschuld meer.
pi_169866528
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 18:11 schreef JaJammerJan het volgende:
Dat is inderdaad een risico dat je neemt, maar ook weer kunt afwenden door in dat geval de studieschuld in een keer af te lossen. Er zijn nu in ieder geval nog geen plannen voor een BKR registratie van de studieschuld dus als het al komt zijn we een aantal jaar verder en is er mogelijk al geen studieschuld meer.
Het frappante is ook, dat een hypotheek (die je netjes betaalt qua rente en evt. aflossing) ook niet geregistreerd staat bij BKR. Terwijl dat toch voor grote financiėle zorgen en kosten kan zorgen.

Pas bij betalingsachterstand en/of een restschuld na verkoop woning, vindt neg. BKR-registratie plaats.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 29 maart 2017 @ 18:52:07 #31
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_169866948
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 18:11 schreef JaJammerJan het volgende:
Er zijn nu in ieder geval nog geen plannen voor een BKR registratie van de studieschuld
Die plannen zijn er wel degelijk. Ik denk zelf dat we dat nog binnen een jaar gaan meemaken.
En het is ook nog eens heel eenvoudig. De BKR hoeft maar bij een organisatie een lijstje op te halen in plaats van bij een hele rits telcos, banken of energiebedrijven.
Tot nooit .......
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')