abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_169854900
quote:
Een groeiende groep afgewezen asielzoekers raakt buiten beeld. Omdat er gesneden is in de begeleiding naar hun land van herkomst, is niet duidelijk of ze Nederland ook echt verlaten. Hulporganisaties vermoeden dat ze vaker illegaal door Nederland zwerven.

Waar in heel 2016 8.000 afgewezen asielzoekers 'zonder toezicht' vertrokken, staat dat aantal na de eerste twee maanden van 2017 al op 2.000. Het aantal asielzoekers dat vrijwillig is vertrokken en waarvan bekend is dat ze Nederland daadwerkelijk hebben verlaten, is fors gedaald: van 6.700 in heel 2016, naar 660 in de eerste twee maanden van dit jaar. Opvangorganisaties zeggen de afgelopen tijd meer afgewezen asielzoekers uit landen als Albanië en Marokko aan de deur te krijgen.

Aangescherpte regels
De daling van het aantal mensen dat aantoonbaar is vertrokken, heeft met name te maken met aangescherpte regels die staatssecretaris Klaas Dijkhoff (Asiel, VVD) eind vorig jaar heeft ingevoerd, stelt de Internationale Organisatie voor Migratie (IOM). Die grootste terugkeerorganisatie in Nederland hielp in september en oktober nog 400 mensen per maand terug naar hun land van herkomst, dat aantal is gedaald naar 117 in februari.

,,De IOM mag sinds eind 2016 migranten uit onder meer de Balkanlanden niet meer helpen met hun terugkeer. Ook zijn migranten uit landen als Marokko en Algerije uitgesloten van extra financiële hulp of ondersteuning bij terugkeer, daardoor krijgen zij minder prikkels om via ons terug te gaan'', zegt Pieter Maas van de organisatie.

Dijkhoff verscherpte die regels omdat er vorig jaar plots veel asielzoekers uit dergelijke 'veilige' landen kwamen. Zij maken geen kans op asiel in Nederland en zouden vooral komen om een vertrekpremie op te strijken.

Bed, bad, brood
Asielzoekers uit veilige landen als Albanië, Marokko en Algerije krijgen nu na hun afwijzing te horen dat ze niet meer welkom zijn in een azc en dat ze Nederland moeten verlaten, niemand weet echter of ze dat ook doen. De bed-bad-brood-voorziening in Groningen, die is bedoeld voor asielzoekers die geen opvang meer van het rijk krijgen, zag de afgelopen tijd meer Albanezen komen.

,,En daar werden we niet gelukkig van. Het zijn mensen die geen perspectief op een verblijf in Nederland hebben'', zegt John van Tilborg van hulporganisatie INLIA, die de opvang runt. De Pauluskerk in Rotterdam, waar ook uitgeprocedeerde asielzoekers worden opgevangen, ziet een 'lichte stijging' van het aantal Marokkanen dat zich er meldt. ,,Dat zijn mensen aan wie is verteld dat ze binnen 48 uur Nederland moeten verlaten, maar dat kunnen ze vaak niet omdat Marokko ze niet terugneemt.'' Van Tilborg van INLIA vermoedt dat de meeste afgewezen Marokkanen überhaupt niet vertrekken. ,,Vaak kennen ze via via andere Marokkanen in Nederland en zoeken ze een plekje in hun eigen netwerk.''

Berlijnse terrorist
Afgewezen asielzoekers die illegaal in Nederland verblijven, leiden een bestaan in de schaduw. Zij komen bijvoorbeeld niet in aanmerking voor reguliere gezondheidszorg. GGD Nederland waarschuwde eerder dat dat een risico kan zijn bij besmettelijke ziekten.

Duitsland kondigde onlangs aan afgewezen asielzoekers strenger in de gaten te gaan houden. Dat was een reactie op de aanslag op een kerstmarkt in Berlijn, die werd gepleegd door een afgewezen Tunesische asielzoeker (Anis Amri), die ondanks zijn afwijzing nog steeds in Duitsland was.

Het ministerie van Veiligheid en Justitie stelt dat het 'in zichzelf geen probleem is dat een vreemdeling is vertrokken, zonder dat de uiteindelijke bestemming bekend is'. Een woordvoerder vindt het nog te vroeg om te beoordelen of de afschaffing van de terugkeerondersteuning gevolgen heeft op de wijze van vertrek. Het ministerie wijst er op dat het aantal mensen dat 'gedwongen' wordt uitgezet licht stijgt, zij worden onder toezicht van de Marechaussee naar hun land van herkomst gevlogen. Landen als Marokko en Tunesië weigeren vooralsnog onderdanen 'gedwongen' terug te nemen.
Bron

De meeste gelukszoekers die afgewezen worden wisten op voorhand al dat hun aanvraag afgewezen ging worden, dus ze gingen bewust wetende dat er geen toekomstperspectief was, en dan bedenkt één of andere naïeve wereldvreemde idioot dat ze wel kunnen vertrouwen om het land uit zichzelf te verlaten. Die gelukszoekers zullen allemaal de illegaliteit ingaan, want ze moeten immers toch ergens hun centen mee verdienen. De criminaliteit door die groepen stijgt, en de kosten om deze criminaliteit te bestrijden lopen gestaag op, gevolgd door nieuwsberichten dat het moeilijk is om ze aan te pakken, ze hebben immers geen vast verblijfadres.

Daarbij, het kan aan mij liggen, maar het vrij rond laten lopen van duizenden illegalen in dit land (veelal afkomstig uit islamitische landen), lijkt mij gezien de huidige ontwikkeling in Europa gerelateerd aan islamitische terrorisme het domste wat je kunt doen.
  woensdag 29 maart 2017 @ 08:34:56 #2
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_169854919
Geen nieuws. Je moet ze bij de grenzen stoppen. Eenmaal binnen blijven ze binnen want uitzetting is over het algemeen duurder dan het maar tolereren dat ze rondzwerven.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_169854924
Ik snap het ook niet.
pi_169854969
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 08:34 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Geen nieuws. Je moet ze bij de grenzen stoppen. Eenmaal binnen blijven ze binnen want uitzetting is over het algemeen duurder dan het maar tolereren dat ze rondzwerven.
Uitzetting duurder dan wat? Ik weet dat dit de algemene opvatting is van de Nederlandse politiek, maar het tolereren van duizenden illegalen kost de overheid meer dan ze allemaal in een vliegtuig plempen en de grens over te vliegen.

De kosten in de toekomst houd niemand rekening mee, denk aan schade voor winkeliers door diefstal, schade burgers bij overvallen, drugscriminaliteit, vandalisme etc. En denk aan onbetaalbare schade, emotionele schade na een aanslag of aanranding. Tijd dat wij ons hier niet meer laten gijzelen door politieke correctheid, willen landen hun burgers niet terugnemen kunnen ze naar mijn inzien op dezelfde rubberen bootjes teruggesleept worden naar hun geboorteland.
  woensdag 29 maart 2017 @ 08:50:07 #5
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_169855050
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 08:40 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Uitzetting duurder dan wat? Ik weet dat dit de algemene opvatting is van de Nederlandse politiek, maar het tolereren van duizenden illegalen kost de overheid meer dan ze allemaal in een vliegtuig plempen en de grens over te vliegen.

Duurder dan het negeren en je opvolger met de ellende opzadelen. Politici worden niet afgerekend op gevolgen die pas op de lange termijn zichtbaar worden.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
  woensdag 29 maart 2017 @ 08:57:44 #6
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_169855126
Al die emotionele schade die ik al geleden heb wegens die tientallen aanslagen in Nederland :'(
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_169855154
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 08:57 schreef Dven het volgende:
Al die emotionele schade die ik al geleden heb wegens die tientallen aanslagen in Nederland :'(
Moet je dit jaar terugbetalen?
  woensdag 29 maart 2017 @ 09:01:44 #8
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_169855159
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 09:01 schreef HPLC het volgende:

[..]

Moet je dit jaar terugbetalen?
Circa 450 euro
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_169855189
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 08:57 schreef Dven het volgende:
Al die emotionele schade die ik al geleden heb wegens die tientallen aanslagen in Nederland :'(
Gaat niet alleen om Nederland, dit gebeurd in heel Europa. Daarbij hoeven die gelukszoekers geen aanslag te plegen in Nederland he? We hebben immers open grenzen en geen controle, kans dat een groot gedeelte in Duitsland zit.

Maar dat wist jij ook wel.
  woensdag 29 maart 2017 @ 09:07:31 #10
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_169855197
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 09:06 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Gaat niet alleen om Nederland, dit gebeurd in heel Europa. Daarbij hoeven die gelukszoekers geen aanslag te plegen in Nederland he? We hebben immers open grenzen en geen controle, kans dat een groot gedeelte in Duitsland zit.

Maar dat wist jij ook wel.
Klopt, gister nog keihard moeten janken om de aanslagen in Londen. Straks even een factuurtje naar IS sturen wegens de emotionele schade.

Huil jij ook altijd als er weer een westerse bom in Syrië klapt? Hoe ga je daar emotioneel mee om? Ik kan me voorstellen dat je er slapeloze nachten aan overhoudt :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_169855286
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 09:07 schreef Dven het volgende:

[..]

Klopt, gister nog keihard moeten janken om de aanslagen in Londen. Straks even een factuurtje naar IS sturen wegens de emotionele schade.

Huil jij ook altijd als er weer een westerse bom in Syrië klapt? Hoe ga je daar emotioneel mee om? Ik kan me voorstellen dat je er slapeloze nachten aan overhoudt :)
Ik woon niet in Syrië, waarom zou ik me druk maken wat daar gebeurd? Ik woon in Europa, daar maak ik mij druk om.

Zou je die sarcastische opmerking over emotionele schade ook durven te maken tegen één van de nabestaanden van de slachtoffers in Berlijn? Of tegen één van de duizenden aanranding/verkrachting slachtoffers door gelukszoekers?
  woensdag 29 maart 2017 @ 09:24:00 #12
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_169855366
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 09:17 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Ik woon niet in Syrië, waarom zou ik me druk maken wat daar gebeurd? Ik woon in Europa, daar maak ik mij druk om.

Zou je die sarcastische opmerking over emotionele schade ook durven te maken tegen één van de nabestaanden van de slachtoffers in Berlijn? Of tegen één van de duizenden aanranding/verkrachting slachtoffers door gelukszoekers?
Ah. Nu woon je weer in Europa. Het is inderdaad maar net hoe het jou uitkomt. Draaien draaien draaien om maar te kunnen blijven kankeren over gelukszoekertjes, policortjes, oogklepjes etc. etc.

Maar goed : De duizenden slachtoffers van verkrachting door gelukszoekers _O_

Je zou een goede romanschrijver zijn :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 29 maart 2017 @ 09:25:09 #13
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_169855382
Ik ga dit rode draadje nu overigens ontvolgen want de emotionele schade die mij berokkend wordt wegens het met mijn neus op de feiten van de rode draad te worden gedrukt is gigantisch.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 29 maart 2017 @ 09:26:48 #14
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_169855408
quote:
15s.gif Op woensdag 29 maart 2017 08:33 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
,,Dat zijn mensen aan wie is verteld dat ze binnen 48 uur Nederland moeten verlaten, maar dat kunnen ze vaak niet omdat Marokko ze niet terugneemt.''
Blijft apart dat een land de toegang mag weigeren aan eigen burgers.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  woensdag 29 maart 2017 @ 09:28:45 #15
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_169855427
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 09:26 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Blijft apart dat een land de toegang mag weigeren aan eigen burgers.
Die zijn ook niet dom, doorgaans sturen we niet de beste lieden terug.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_169855697
Verassend weer. Daarom moet je aan de grens al selecteren.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_169855731
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 09:24 schreef Dven het volgende:

[..]

Ah. Nu woon je weer in Europa. Het is inderdaad maar net hoe het jou uitkomt. Draaien draaien draaien om maar te kunnen blijven kankeren over gelukszoekertjes, policortjes, oogklepjes etc. etc.

Maar goed : De duizenden slachtoffers van verkrachting door gelukszoekers _O_

Je zou een goede romanschrijver zijn :)
Ehm, ik woon al mijn gehele leven in Europa? Aangezien we open grenzen hebben is het kortzichtig om het probleem van niet terugkerende gelukszoekers alleen als een Nederlands probleem te zien.

Ga jij ontkennen dat er duizenden vrouwen aangerand/verkracht zijn in de tijd dat de vluchtelingen tsunami begon? In alleen al Duitsland halen we dat aantal in een jaar. :')

http://pamelageller.com/2(...)ime-in-germany.html/

In 2015 alleen al:
quote:
There were 1,688 reported sexual assaults against women and children, including 458 rapes or acts of sexual coercion
quote:
Migrants committed 208,344 crimes in 2015, according to a confidential police report that was leaked to the German newspaper, Bild. This figure represents an 80% increase over 2014 and works out to around 570 crimes committed by migrants every day, or 23 crimes each hour, between January and December 2015.
Ik kan niet wachten op de cijfers van 2016. _O_

[ Bericht 13% gewijzigd door Verrekte_Koekwous op 29-03-2017 09:53:17 ]
pi_169855744
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 09:25 schreef Dven het volgende:
Ik ga dit rode draadje nu overigens ontvolgen want de emotionele schade die mij berokkend wordt wegens het met mijn neus op de feiten van de rode draad te worden gedrukt is gigantisch.
Mooi, normaal kom je wel sterk uit de bocht, maar je reacties lijken nu op wat stuiptrekkingen van een ontbindend lijk.
pi_169856039
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 09:48 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Mooi, normaal kom je wel sterk uit de bocht, maar je reacties lijken nu op wat stuiptrekkingen van een ontbindend lijk.
Een lijk in ontbindende fase en stuiptrekkingen. Blijf bij je leest. Lul niet zo dom.
pi_169856156
Waarom zet ze afgewezen asielzoeker niet in uit geproduceerd centrum bijv bij Lelystad. Vanuit daar kan men afgewezen met vliegtuig uit EU zetten.
Dat allemaal is wel best te doen met EU subsidie. Net als in VS waar men al jaren doet.

Bij de tweede keer betrapt, per direct naar werkkamp. tot onkosten terugverdiend, daarna uitzetten.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_169856238
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 09:47 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Ehm, ik woon al mijn gehele leven in Europa? Aangezien we open grenzen hebben is het kortzichtig om het probleem van niet terugkerende gelukszoekers alleen als een Nederlands probleem te zien.

Ga jij ontkennen dat er duizenden vrouwen aangerand/verkracht zijn in de tijd dat de vluchtelingen tsunami begon? In alleen al Duitsland halen we dat aantal in een jaar. :')

http://pamelageller.com/2(...)ime-in-germany.html/

In 2015 alleen al:

[..]

[..]

Ik kan niet wachten op de cijfers van 2016. _O_
Nou nou het is toch wat maar liefst 208.244 misdaden door migranten, laten we ons daar op focussen en dan vergeten we even de 3 miljoen misdaden van andere daders (maar 350 per uur), net als de 35.000 seksuele misdaden door niet migranten. Uiteindelijk is het voor de slachtoffers van groot belang of men slachtoffer wordt van een migrant of van een ander en is het aanpakken van alle criminaliteit veel minder van belang. De belangrijkste les uit dat onderzoek is duidelijk dat we immigratie moeten voorkomen zonder verder te kijken naar details over uit welke landen komen dan relatief veel criminelen en wat zijn de achterliggende oorzaken. Dat veel migranten uit voormalig Joegoslavië en Marokko lijken te komen met als doel het plegen van criminele feiten is minder belangrijk dan proberen alle immigranten uit te maken voor ernstige criminelen.
pi_169856526
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 10:04 schreef Chadi het volgende:

[..]

Een lijk in ontbindende fase en stuiptrekkingen. Blijf bij je leest. Lul niet zo dom.
Spieren die samentrekken, nog nooit van gehoord?
pi_169856587
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 10:16 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nou nou het is toch wat maar liefst 208.244 misdaden door migranten, laten we ons daar op focussen en dan vergeten we even de 3 miljoen misdaden van andere daders (maar 350 per uur), net als de 35.000 seksuele misdaden door niet migranten. Uiteindelijk is het voor de slachtoffers van groot belang of men slachtoffer wordt van een migrant of van een ander en is het aanpakken van alle criminaliteit veel minder van belang. De belangrijkste les uit dat onderzoek is duidelijk dat we immigratie moeten voorkomen zonder verder te kijken naar details over uit welke landen komen dan relatief veel criminelen en wat zijn de achterliggende oorzaken. Dat veel migranten uit voormalig Joegoslavië en Marokko lijken te komen met als doel het plegen van criminele feiten is minder belangrijk dan proberen alle immigranten uit te maken voor ernstige criminelen.
3 miljoen misdaden van andere criminelen, je bedoeld die andere 95% van de bevolking, en van die 3 miljoen misdaden zullen er zeker meer dan de helft gepleegd zijn door mensen met een immigratie achtergrond maar omdat ze 2e generatie zijn worden ze bestempeld als Duitsers. Zoals ook al jaren in Nederland gebeurd met de 2e generatie Marokkanen, voor het CBS zijn dit Nederlanders/autochtonen. :')
pi_169857089
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 10:33 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Spieren die samentrekken, nog nooit van gehoord?
Ja joh! :)
pi_169857197
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 09:25 schreef Dven het volgende:
Ik ga dit rode draadje nu overigens ontvolgen want de emotionele schade die mij berokkend wordt wegens het met mijn neus op de feiten van de rode draad te worden gedrukt is gigantisch.
Wat betreft mentale bevredigings waarde gaat deze post vandaag niet meer overtroffen worden.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')