abonnement Unibet Coolblue
pi_169870876
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 20:43 schreef Barrah het volgende:

[..]

[..]

Bron (ik neem aan dat dit gebaseerd is op NEN1010)

De plek op de foto komt mij wat onpraktisch over. In tegenstelling tot wat in vermoedde (afstand t.o.v. wastafel) geldt officieel de afstand ten opzichte van je kraan. Was die eerder goed? En blijft deze op de plek waar deze straks uit je meubel komt minstens 60cm? Op het oog zou ik zeggen van niet.
De vorige wastafel zat op dezelfde plek.
Ik lees het verhaal, bijzonder wel.
pi_169871222
Die zone indeling is voor bad- en douche-omgeving. Vreemd, want met je hand bij dat stopcontact en je andere hand aan de kraan lijkt me ook een hoog risico scenario.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_169871239
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 20:43 schreef Barrah het volgende:

[..]

[..]

Bron (ik neem aan dat dit gebaseerd is op NEN1010)

De plek op de foto komt mij wat onpraktisch over. In tegenstelling tot wat in vermoedde (afstand t.o.v. wastafel) geldt officieel de afstand ten opzichte van je kraan. Was die eerder goed? En blijft deze op de plek waar deze straks uit je meubel komt minstens 60cm? Op het oog zou ik zeggen van niet.
Is dat niet het geval als er geen aardlekschakelaar in huis aanwezig is? (zoals ik lees)
  donderdag 30 maart 2017 @ 08:44:25 #29
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_169879158
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 21:05 schreef Isane het volgende:
De vorige wastafel zat op dezelfde plek.
Het lijkt op de foto alsof de kraan in de nieuwe situatie een paar cm naar rechts komt, maar dat kan ook gezichtsbedrog zijn.

Het is mij niet duidelijk welke regels hier precies gelden en of de situatie hier nu wel of niet aan voldoet. In de praktijk komt er na de oplevering van je huis niemand meer controleren of je installaties wel conform de regels zijn. Hooguit kun je je aannemer er op aanspreken als de situatie al meteen niet klopte, al zal die misschien zeggen dat je ook zelf een stem hebt gehad in de indeling van de badkamer.

Ik zou zelf niet zo snel kiezen voor een stopcontact zo vlak boven de wastafel. Doden zullen er niet zo snel door vallen maar het lijkt me toch minder ideaal. Tegelijk snap ik dat je graag zo'n meubel wilt en dat het daardoor schipperen met de ruimte is.

Misschien dat één van de vonkenboeren hier er nog iets zinnigs over kan zeggen?
pi_169883799
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 20:31 schreef Barrah het volgende:
Voldoet dat stopcontact nu nog wel aan de richtlijnen qua natte zones? Of gelden die niet voor wastafels?
Ik kom dat regelmatig zo tegen in nieuwbouwhuizen. Je snapt het niet, maarja van de andere kant gaat het ook nooit fout kennelijk :)
pi_169889428
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 08:44 schreef Barrah het volgende:

[..]

Het lijkt op de foto alsof de kraan in de nieuwe situatie een paar cm naar rechts komt, maar dat kan ook gezichtsbedrog zijn.

Het is mij niet duidelijk welke regels hier precies gelden en of de situatie hier nu wel of niet aan voldoet. In de praktijk komt er na de oplevering van je huis niemand meer controleren of je installaties wel conform de regels zijn. Hooguit kun je je aannemer er op aanspreken als de situatie al meteen niet klopte, al zal die misschien zeggen dat je ook zelf een stem hebt gehad in de indeling van de badkamer.

Ik zou zelf niet zo snel kiezen voor een stopcontact zo vlak boven de wastafel. Doden zullen er niet zo snel door vallen maar het lijkt me toch minder ideaal. Tegelijk snap ik dat je graag zo'n meubel wilt en dat het daardoor schipperen met de ruimte is.

Misschien dat één van de vonkenboeren hier er nog iets zinnigs over kan zeggen?
De vorige wastafel (en ook de kraan) zaten op dezelfde plek.
Achteraf had ik ook het stopcontact wat hoger willen hebben, mja dat gaat nu niet meer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')