abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 28 maart 2017 @ 17:01:46 #1
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_169838562
quote:
Nieuwe zoektocht naar lichaam Jolanda Meijer

Het lichaam van de sinds 1998 vermiste prostituee Jolanda Meijer uit Groningen ligt mogelijk begraven bij een hoogspanningmast in de omgeving van Zuidbroek. De politie heeft voor woensdag een zoektocht aangekondigd.
Na een uitzending van het programma Opsporing Verzocht, vorig jaar oktober, kwamen er meerdere tips binnen over de verdwijning van Jolanda Meijer. 'Ook een aantal anonieme tips', zegt politiewoordvoerder Nathalie Schubart. 'Op basis van deze informatie gaan we nu dus zoeken.'

Hijskraan helpt bij de zoektocht
Naast het cold case team van de politie zijn ook het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) en een grondradar van de landelijke divisie aanwezig. Ook komt er een loonwerker met een hijskraan helpen bij de zoektocht.

Eerdere zoektochten zonder resultaat
De afgelopen jaren is er op meerdere plekken in de provincie naar het lichaam van de 34-jarige Meijer gezocht. Zo werd er gezocht bij hoogspanningsmasten in de omgeving van Veendam en Meeden. En in 2012 werden de gierkelders van twee boerderijen in Winsum en Klein Garwerd doorzocht, maar zonder resultaat.

'Ik heb pas rust als Jolanda gevonden wordt'
De ouders van Jolanda Meijer hebben er alles aan gedaan om de verdwijning van hun dochter in de media te houden. 'Ik wil graag weten wat er met Jolanda is gebeurd. Waar ligt ze begraven, wie heeft haar om het leven gebracht? Ik heb pas rust als ze gevonden wordt, maar eerder niet', aldus Tiny Meijer eind vorig jaar in de uitzending van Opsporing Verzocht.

http://www.rtvnoord.nl/ni(...)chaam-Jolanda-Meijer




Zolang al aan het zoeken.. allemaal theorietjes.. nooit eentje waarheid geworden..
Ze zou in een gierkelder liggen:


Op diverse andere plekken in de omgeving van Meeden en Veendam is onder hoogspanningsmasten gezocht..
Langs de snelweg a7 is gezocht, in en rond de boerderij van Willem van Eijk is gezocht, in het stadspark, in Mensingeweer in een bos.. etc

Ook Ilham Benchelh uit Siddeburen is nooit teruggevonden.. al heeft dat waarschijnlijk niets met deze zaak te maken.. Ze ligt waarschijnlijk wel in ongeveer dezelfde omgeving..

Wat waarschijnlijk wel met deze zaak te maken heeft is de verdwijning van Marian Kusters, net zoals Jolanda een straatprostituee uit Groningen. zij zou meer informatie hebben gehad over de verdwijning van Jolanda..

Lange tijd werd Willem van Eijk uit Harkstede (het monster van Harkstede, voor vijf gruwelijke moorden veroordeeld) verdacht, maar daarvoor is nooit bewijs gevonden, alhoewel hij wel haar vriendin heeft vermoord rond dezelfde periode.. (zie ook uitzending van Peter R de Vries op youtube)

Oudere filmpjes:

Zou ze nu toch eindelijk gevonden worden?

[ Bericht 1% gewijzigd door Zolderkamer op 28-03-2017 19:26:16 ]
  woensdag 29 maart 2017 @ 11:28:09 #2
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_169857356
quote:
Politie zoekt tussen Muntendam en Zuidbroek naar lichaam Jolanda Meijer (update)

De politie begint woensdagmorgen een zoektocht naar het lichaam van de vermiste prostituee Jolanda Meijer. De zoektocht vindt plaats aan de Eendrachtsweg tussen Muntendam en Zuidbroek.
Jolanda Meijer wordt sinds 1998 vermist. Vorig jaar oktober besteedde het programma Opsporing Verzocht opnieuw aandacht aan de vermissing. Dat leverde toen een aantal tips op, waardoor de politie nu op de nieuwe locatie gaat zoeken.

Zaak leeft nog steeds

'We gaan niet na elk telefoontje zoeken, maar deze tip was dermate serieus dat we nu hier gaan zoeken', vertelt politiewoordvoerder Natalie Schubart.

Ondanks dat de zaak al bijna twintig jaar oud is, kwamen er dus meerdere tips binnen.
Schubart: 'Mensen denken heel goed mee, daaruit blijkt hoezeer deze zaak nog steeds leeft.'

Eerdere zoektochten
Het is niet voor het eerst dat de politie in Groningen zoekt naar het lichaam van de vermiste prostituee. Eerder werd er gezocht bij hoogspanningsmasten in de omgeving van Veendam en Meeden.

In 2012 werden de gierkelders van twee boerderijen in Winsum en Klein Garwerd doorzocht. Ook is er nadat er bij RTV Noord een tip binnenkwam, gezocht in het Stadspark. Geen enkele zoektocht leverde iets op.

Hijskraan
De politie krijgt woensdagochtend steun van het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) en een grondradar van de landelijke divisie aanwezig. Ook komt er een loonwerker met een hijskraan helpen bij de zoektocht.
http://www.rtvnoord.nl/ni(...)olanda-Meijer-update






[ Bericht 4% gewijzigd door Zolderkamer op 29-03-2017 12:39:56 ]
  woensdag 29 maart 2017 @ 12:39:39 #3
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_169858902
quote:
Zoektocht Jolanda: 'Mijn gevoel zegt dat de politie hier niks gaat vinden'

De hele ochtend is er in de Tussenklappenpolder bij Muntendam gezocht naar het lichaam van de vermiste Jolanda Meijer. Tot op heden zonder resultaat.
'Er is nu een kuil gegraven onder de mast, ongeveer op kniehoogte. Misschien een kleine meter diep', beschrijft verslaggever Peter Steinfort.

Laagje voor laagje
Hij schat de kans dat er iets gevonden wordt, klein in. 'Ik ben eerder bij een dergelijke zoektocht geweest. Ook toen werd er niets gevonden. Tot nu toe hier ook nog niet. Mijn gevoel zegt dat de politie hier niks gaat vinden.'

De politie werkt samen met onder meer Nederlands Forensisch Instituut (NFI). 'We zijn vanochtend gaan graven, laagje voor laagje. Alles gebeurt onder toeziend oog van een archeoloog van het NFI', vertelt politiewoordvoerder Natalie Schubart.

Minitieus
Politie en NFI bekijken momenteel hoe het verder moet. 'We moeten beslissen of we de grond nog een keer scannen met de grondradar of dat we nog een laagje afgraven', zegt Schubart.

Volgens Steinfort duurt de zoektocht nog wel even. 'Ze gaan hier minitieus te werk.'
http://www.rtvnoord.nl/ni(...)ier-niks-gaat-vinden
  woensdag 29 maart 2017 @ 13:34:17 #4
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_169860123
Update: Niets gevonden en gat is gedicht...
pi_169860259
Bij een dorp als Zuidbroek.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  woensdag 29 maart 2017 @ 13:44:44 #6
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_169860375
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 13:39 schreef HSG het volgende:
Bij een dorp als Zuidbroek.
Ja nouja.. zuidbroek/meeden/muntendam.. daar tussenin..

Alleen staat er nog een mast op een vergelijkbare plek een klein stukje verderop... in precies dezelfde setting..
Maar daar halen ze nog niet eens de grondradar overheen.. terwijl dat een kwartier werk is en het ding er toch is..

Verder hebben ze exact onder de mast gezocht.. op een heel klein stukje.. terwijl je toch er omheen ook even gaat zoeken.. Het is immers uit 1998.. geheugen kan soms heel bedrieglijk zijn..

Maar ik zal wel gek zijn..
pi_169860446
quote:
14s.gif Op woensdag 29 maart 2017 13:44 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ja nouja.. zuidbroek/meeden/muntendam.. daar tussenin..

Alleen staat er nog een mast op een vergelijkbare plek een klein stukje verderop... in precies dezelfde setting..
Maar daar halen ze nog niet eens de grondradar overheen.. terwijl dat een kwartier werk is en het ding er toch is..

Verder hebben ze exact onder de mast gezocht.. op een heel klein stukje.. terwijl je toch er omheen ook even gaat zoeken.. Het is immers uit 1998.. geheugen kan soms heel bedrieglijk zijn..

Maar ik zal wel gek zijn..
Snap ik maar het is zo'n nietszeggend dorp ergens in Groningen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  woensdag 29 maart 2017 @ 13:52:58 #8
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_169860555
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 13:48 schreef HSG het volgende:

[..]

Snap ik maar het is zo'n nietszeggend dorp ergens in Groningen.
Klopt.. en dat is juist het moeilijke ook.. je kan hier zo simpel ongezien een lichaam wegmaken..
En ze is niet de enige die vermist is.. Er liggen nog wel een paar...
De pest is dat de polderweggetjes erg op elkaar lijken, en bij een zaak die zo oud is zou ik me die vergissing heel goed kunnen indenken..
Maar ook het gegeven dat ze "onder"een hoogspanningsmast zou liggen en je er dan niet ff tien meter omheen zoekt, maar alleen exact onder de mast tussen de poten.. tja..



[ Bericht 6% gewijzigd door Zolderkamer op 29-03-2017 14:00:38 ]
  woensdag 29 maart 2017 @ 13:57:12 #9
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')