abonnement Unibet Coolblue
pi_169836991
Omdat DUO Webcare op dit forum weleens meeleest en bericht, zou ik graag de volgende vraag willen stellen:

Ik heb een bachelor- en masteropleiding nominaal in vier jaar afgerond (in 2016 was ik klaar, nu sta ik niet meer als student ingeschreven). In de bachelorfase (eerste drie jaar) zat ik overigens nog in het oude stelsel van de prestatiebeurs, in de master niet meer en heb ik geleend. Nu denk ik erover na om volgend studiejaar een tweede master te volgen in het buitenland (in voltijd). Mijn vraag is of ik in dat geval nog bij DUO zou kunnen lenen. Op de website van het DUO las ik dit:

“Heb je al studiefinanciering voor een andere opleiding in het hoger onderwijs ontvangen? Dan moet je de al verbruikte maanden in mindering brengen op die 7 jaar studiefinanciering.”

Betekent dit dat ik nog maximaal 7-4= 3 jaar zou kunnen lenen voor deze tweede master ?(wat ik overigens niet 3 jaar zal doen, want zolang duurt die master niet, maar dat terzijde)

Voor de goede orde merk ik op dat jonger dan 30 ben en geen vragen heb over de hoogte van het (wettelijk of –instellings)collegeld, want daarvoor gelden dan de tarieven van het buitenland.

Dank! :)
  woensdag 29 maart 2017 @ 10:23:24 #2
401329 verified  DUO-Webcare
Dienst Uitvoering Onderwijs
pi_169856369
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:39 schreef Centrifuge het volgende:
Omdat DUO Webcare op dit forum weleens meeleest en bericht, zou ik graag de volgende vraag willen stellen:

Ik heb een bachelor- en masteropleiding nominaal in vier jaar afgerond (in 2016 was ik klaar, nu sta ik niet meer als student ingeschreven). In de bachelorfase (eerste drie jaar) zat ik overigens nog in het oude stelsel van de prestatiebeurs, in de master niet meer en heb ik geleend. Nu denk ik erover na om volgend studiejaar een tweede master te volgen in het buitenland (in voltijd). Mijn vraag is of ik in dat geval nog bij DUO zou kunnen lenen. Op de website van het DUO las ik dit:

“Heb je al studiefinanciering voor een andere opleiding in het hoger onderwijs ontvangen? Dan moet je de al verbruikte maanden in mindering brengen op die 7 jaar studiefinanciering.”

Betekent dit dat ik nog maximaal 7-4= 3 jaar zou kunnen lenen voor deze tweede master ?(wat ik overigens niet 3 jaar zal doen, want zolang duurt die master niet, maar dat terzijde)

Voor de goede orde merk ik op dat jonger dan 30 ben en geen vragen heb over de hoogte van het (wettelijk of –instellings)collegeld, want daarvoor gelden dan de tarieven van het buitenland.

Dank! :)
Hoi,

Dat heb je goed uitgerekend. Hiervoor geen andere opleiding in het hoger onderwijs gevolgd?Dan kun je nog drie jaar uitsluitend lenen. Daarnaast mag je in de eerste 12 maanden nog gebruik maken van het studentenreisproduct. Nu heb je daar niet zoveel aan omdat je in het buitenland wilt gaan studeren ;), maar je kunt dan wel de ov-buitenlandvergoeding aanvragen (Zie link onderaan bericht).

Of je de drie jaar mag inzetten voor je buitenlandse opleiding, kunnen we hier niet vertellen. Wanneer het een opleiding is waarvoor we u ook studiefinanciering ontvangen, dan is de kans groot dat dit aankomend jaar ook het geval is.
Is het een opleiding die bij ons onbekend is? Dan moet er eerst onderzoek worden gedaan naar de opleiding. Dit neemt zo'n 8 weken in beslag. We adviseren daarom om de opleiding minimaal drie maanden voordat je start aan ons door te geven via Mijn DUO.

Hier lees je wat je moet regelen en wat je moet aanvragen wanneer je in het buitenland wilt gaan studeren: https://duo.nl/particulie(...)n-het-buitenland.jsp

^CN
We geven alleen algemene informatie op Fok!. Voor persoonlijk contact klik hier.
Volg je ons al op: Twitter of Facebook: mbo * hbo en universiteit * debiteur?
Op PM en DM gaan we niet in. www.duo.nl
pi_169857170
Bedankt CN! :)

Ik neem aan dat u met 'Hiervoor geen andere opleiding in het hoger onderwijs gevolgd?' bedoelt of ik vóór die vier jaar die ik aan de afgerond bachelor- en masteropleiding heb besteed, nog wat anders heb gestudeerd aan het hoger onderwijs? Dat is inderdaad niet het geval.
  woensdag 29 maart 2017 @ 11:38:32 #4
401329 verified  DUO-Webcare
Dienst Uitvoering Onderwijs
pi_169857539
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 11:17 schreef Centrifuge het volgende:
Bedankt CN! :)

Ik neem aan dat u met 'Hiervoor geen andere opleiding in het hoger onderwijs gevolgd?' bedoelt of ik vóór die vier jaar die ik aan de afgerond bachelor- en masteropleiding heb besteed, nog wat anders heb gestudeerd aan het hoger onderwijs? Dat is inderdaad niet het geval.
Dat bedoelde ik inderdaad :).

^CN
We geven alleen algemene informatie op Fok!. Voor persoonlijk contact klik hier.
Volg je ons al op: Twitter of Facebook: mbo * hbo en universiteit * debiteur?
Op PM en DM gaan we niet in. www.duo.nl
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')