abonnement Unibet Coolblue
pi_169834846
Hoi!

Ik zit er sterk over na te denken om mijn huidige (zwaar verouderde) game pc te vervangen door een mini-pc.

Redenen zijn dat ik niet meer veel game, af en toe een potje Fallout 3, Far Cry 3/4, Anno 1404... en steeds meer bezig ben met fotobewerking (maar niet superprofessioneel). Daarnaast vind ik het gewoon niet meer praktisch om een kast van 1 bij 1 meter en 15 kilo in de kamer te hebben staan.

Zit op dit moment een AMD Phenom 965 in, met 8GB RAM en een R9280 3GB, een SSD van 256 GB en twee HDDs van 2TB elk.

Ik ben nu op zoek naar een leuke vervanger voor dit systeem, met uiteraard wat up to date componenten, liefst in een kleine behuizing. Heb al gekeken naar Alienware Alphas, Zotac, etc. Van die kant-en-klaar dingen.

Iemand misschien nog andere suggesties of tips? Ga het liefst voor een plug&play systeempje, het bouwen van een pc vind ik leuk, maar heb ik nu niet echt de tijd meer voor.

Moet dus aardig vlot zijn voor fotobewerking en wat spelletjes. Opslag is niet heel belangrijk omdat ik dan waarschijnlijk een NAS aanschaf i.c.m. mijn huidige HDDs.

Bedankt!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_169835119
Budget, heel belangrijk.

De Alienware Alpha R2 is wel leuk.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_169835515
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 13:57 schreef dimmak het volgende:
Budget, heel belangrijk.

De Alienware Alpha R2 is wel leuk.
Oh ja, natuurlijk.... Dacht zo aan de 700 euro maximaal (aangezien ik dan ook nog een NAS wil aanschaffen).

Overigens bedenk ik me net dat een laptop eventueel ook een optie is. Maar denk niet dat binnen dit budget een laptop te vinden is die krachtig en tegelijkertijd handzaam is. Moet namelijk kunnen werken i.c.m. 1440p monitor.

Mocht het een financieel voordeel opleveren zou ik misschien toch ook nog overwegen zelf een mini pc in elkaar te steken. Heb alleen niet zo veel zin om alle componenten bij elkaar te zoeken. :')
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_169835586
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:22 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Oh ja, natuurlijk.... Dacht zo aan de 700 euro maximaal (aangezien ik dan ook nog een NAS wil aanschaffen).

Overigens bedenk ik me net dat een laptop eventueel ook een optie is. Maar denk niet dat binnen dit budget een laptop te vinden is die krachtig en tegelijkertijd handzaam is. Moet namelijk kunnen werken i.c.m. 1440p monitor.

Mocht het een financieel voordeel opleveren zou ik misschien toch ook nog overwegen zelf een mini pc in elkaar te steken. Heb alleen niet zo veel zin om alle componenten bij elkaar te zoeken. :')
https://tweakers.net/pric(...)5isk-80ru008pmh.html

Dit is wel een leuke laptop in de buurt van je budget.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_169838085
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:26 schreef dimmak het volgende:

[..]

https://tweakers.net/pric(...)5isk-80ru008pmh.html

Dit is wel een leuke laptop in de buurt van je budget.
Dank voor de tip, ik ga er eens verder induiken.

Waarvan ik eigenlijk geen idee heb, is wat voor GPU/CPU power er nodig is voor fotobewerking?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 18:52:41 #6
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_169840783
Ik heb een Fractal design kastje. Ook leuk spul, en lekker compact. Daarnaast past er toch verdomd veel in.

Voor jouw info;

3 x een 3,5" HDD
2 x een SSD
GTX 970
Waterkoeling.

Al red je dat pakketje samen niet voor die 700 euro, maar om je een idee te geven..
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_169843250
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:52 schreef Bootje84 het volgende:
Ik heb een Fractal design kastje. Ook leuk spul, en lekker compact. Daarnaast past er toch verdomd veel in.

Voor jouw info;

3 x een 3,5" HDD
2 x een SSD
GTX 970
Waterkoeling.

Al red je dat pakketje samen niet voor die 700 euro, maar om je een idee te geven..
Thanks voor de tip, zat er idd toch over na te denken om zelf samen te gaan stellen aangezien ik een paar dingen al heb. Zou alleen een mobo, cpu en gpu moeten hebben. En de kast natuurlijk.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 23:00:29 #8
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_169850398
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 20:24 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Thanks voor de tip, zat er idd toch over na te denken om zelf samen te gaan stellen aangezien ik een paar dingen al heb. Zou alleen een mobo, cpu en gpu moeten hebben. En de kast natuurlijk.


Dit is het beestje. Een Fractal Design node 804. Nogmaals, een sloot aan ruimte, terwijl je het er niet echt aan afziet.
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_169854736
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 16:36 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Dank voor de tip, ik ga er eens verder induiken.

Waarvan ik eigenlijk geen idee heb, is wat voor GPU/CPU power er nodig is voor fotobewerking?
Photoshop wil een goede GPU en CPU. Die laptop bevat beide. :)
Uitvinder van de biersmiley.
pi_169855327
De tweakers best buy guides nemen geregeld dat soort systemen mee:

https://tweakers.net/revi(...)-itx-gamesyteem.html
pi_169873811
De leukste mini-PC vind ik de Mac mini ;)

Ik heb zelf geen Apple maar dat is voor mij de fraaiste oplossing en eigenlijk helemaal niet duur voor wat je er allemaal bij krijgt. Helemaal wanneer je met fotobewerking aan de slag wil gaan is dat een serieuze optie.
pi_169876824
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 22:31 schreef tudorme het volgende:
De leukste mini-PC vind ik de Mac mini ;)

Ik heb zelf geen Apple maar dat is voor mij de fraaiste oplossing en eigenlijk helemaal niet duur voor wat je er allemaal bij krijgt. Helemaal wanneer je met fotobewerking aan de slag wil gaan is dat een serieuze optie.
Hm... ik ben niet echt anti-Apple, maar ik heb gewoon niet zo'n zin om met een voor mij nieuw OS aan de slag te moeten.

Die best-buy-guide had ik al bekeken, maar die specifieke nog niet gezien. Bedankt!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_169892276
begin eens met kijken welke case er voor jou prima uit ziet / welke je keurig kan weg werken oid.

dan kan je kijken of je (m)ATX of ITX based gaat doen
pi_169936465
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:26 schreef dimmak het volgende:

[..]

https://tweakers.net/pric(...)5isk-80ru008pmh.html

Dit is wel een leuke laptop in de buurt van je budget.
Die cpu en gpu zijn natuurlijk pure stront vergeleken met de desktop equivalenten. 950m :{
Hier schreef Roypsv het volgende:
beter 10 euro naar unibet dan die vieze moeder van je nog een keer volduwen
Hier schreef Maver24 het volgende:
En weet je wat het waren. Tyfes negers.
  zaterdag 1 april 2017 @ 23:41:56 #15
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_169937079
Is de Skull Canyon NUC een optie? De Intel 550 graphics daarin presteren ergens tussen een 940m en een 950m in.
pi_169939102
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 23:41 schreef Splackavellie02 het volgende:
Is de Skull Canyon NUC een optie? De Intel 550 graphics daarin presteren ergens tussen een 940m en een 950m in.
uit zijn eerdere reacties lijkt dat een no-go, zeker als ik deze review erbij pak:
https://www.google.nl/amp(...)conceptions.amp.html
pi_170009078
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 00:11 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Hm... ik ben niet echt anti-Apple, maar ik heb gewoon niet zo'n zin om met een voor mij nieuw OS aan de slag te moeten.

Die best-buy-guide had ik al bekeken, maar die specifieke nog niet gezien. Bedankt!
Uiteindelijk is een ander OS niet zo heel spannend hoor. Windows. vensters en knoppen, ze hebben het allemaal. Kwestie van een paar dagen wennen en dat weet je niet beter.

Het is wel een heel fraai gemaakt doosje. http://www.apple.com/nl/mac-mini/
pi_170031208
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 23:00 schreef tudorme het volgende:

[..]

Uiteindelijk is een ander OS niet zo heel spannend hoor. Windows. vensters en knoppen, ze hebben het allemaal. Kwestie van een paar dagen wennen en dat weet je niet beter.

Het is wel een heel fraai gemaakt doosje. http://www.apple.com/nl/mac-mini/
Nah, mijn vriendin heeft een Macbook en heb er vaker mee gewerkt (en nog steeds) maar nah.

Dit is mijn huidige setup: Tweakers inventaris
En hiermee zou ik het willen vervangen: Tweakers wenslijstje
Met behoud van de SSD+HDDs, en voeding en videokaart (welke ik op een later tijdstip dan wil vervangen door wat zuinigers).

Wat denken jullie?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_170084283
Tips? Iemand?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_170084306
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 12:23 schreef Hojdhopper het volgende:
Tips? Iemand?
de tray vervangen door een boxed versie of een thirdparty cooler toevoegen anders kan je er niet zoveel mee ;)
pi_170084432
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 12:25 schreef mschol het volgende:

[..]

de tray vervangen door een boxed versie of een thirdparty cooler toevoegen anders kan je er niet zoveel mee ;)
Oh, vergeten te vermelden dat ik -als ie past- ook mijn koeler overhevel.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_170084517
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 12:37 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Oh, vergeten te vermelden dat ik -als ie past- ook mijn koeler overhevel.
je gebruikt nu de cooler van die amd?

die zal niet gaan passen ivm totaal verschillende socket
pi_170093106
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 12:45 schreef mschol het volgende:

[..]

je gebruikt nu de cooler van die amd?

die zal niet gaan passen ivm totaal verschillende socket
Nee, heb momenteel een Gelid koeler. Ook geschikt voor de 1151 socket volgens mij. Moet alleen even kijken of het past qua afmetingen.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')