abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 28 maart 2017 @ 13:22:16 #1
466543 studenthbo
Student bedrijfseconomie
pi_169834515
Beste forumleden,

Ter afronding van mijn opleiding bedrijfseconomie ben ik bezig met mijn scriptie. Mijn scriptie heb ik gedaan bij een woningcorporatie. Tijdens mijn afstudeerperiode heb ik onderzoek gedaan naar de risico's binnen de processen (procesrisico's). Mijn hoofdvraag is: Hoe moet woningcorporatie X haar AO inrichten om meer zekerheid te krijgen in het behalen van haar doelstellingen.

Nu heb ik de procesrisico's geanalyseerd en geclassificeerd in laag, middel en hoge risico's. Voor de hoge risico's heb ik aanbevelingen gedaan om de risico's te reduceren naar een aanvaardbaar niveau. iets langer dan een week geleden heb ik mijn scriptie voor controle opgestuurd naar mijn stagebegeleider. Hij vroeg wat de impact van de hoge procesrisico's is voor de organisatiedoelstellingen. Volgens mij heb ik niet de juiste hoofdvraag geformuleerd want de procesrisico's die ik heb hebben helemaal geen impact op de organisatiedoelstellingen maar meer op het proces. Hoe kijken de (student)bedrijfseconomen hier tegen aan?

[ Bericht 0% gewijzigd door studenthbo op 28-03-2017 20:47:16 ]
pi_169840871
AO = administratie organisatie, algemeen overleg etc.?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_169840914
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 13:22 schreef studenthbo het volgende:
iets langer dan een week geleden heb ik mijn scriptie voor controle opgestuurd naar mijn stagebegeleider.
Heb je je scriptie al af of moet je nu een hoofdvraag formuleren? Dat maakt nogal een verschil.

Gezien het feit dat het maart is, schat ik in dat je nu net het tweede semester begonnen bent, maar ik vraag het toch maar even.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 28 maart 2017 @ 20:46:59 #4
466543 studenthbo
Student bedrijfseconomie
pi_169844150
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:58 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Heb je je scriptie al af of moet je nu een hoofdvraag formuleren? Dat maakt nogal een verschil.

Gezien het feit dat het maart is, schat ik in dat je nu net het tweede semester begonnen bent, maar ik vraag het toch maar even.
Ik was in september begonnen en had al klaar moeten zijn maar door persoonlijke omstandigheden heb ik vertraging. AO = administratieve organisatie. Scriptie is eigenlijk al af alleen de aanbevelingen sluiten niet aan op de hoofdvraag zoals ik hierboven aangaf
  Moderator woensdag 29 maart 2017 @ 15:58:49 #5
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_169863531
Hoe kan woningcorporatie X door middel van haar AO haar hoge procesrisico's reduceren tot aanvaardbaar?

Zoiets een idee?
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')