abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_169830219
Er komen talloze ziektes voor in de biblebelt, zoals mazelen en de rode hond omdat mensen niet ingeënt mogen worden. Waarom mag er niet ingeënt worden? Wat is er precies fout aan?


http://m.telegraaf.nl/bin(...)-school-in-biblebelt
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 08:54:05 #2
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169830279
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 08:47 schreef firefly3 het volgende:
Er komen talloze ziektes voor in de biblebelt, zoals mazelen en de rode hond omdat mensen niet ingeënt mogen worden. Waarom mag er niet ingeënt worden? Wat is er precies fout aan?
Het is Gods wil dat die kinderen ziek worden en daar ga je niet tegenin. No-brainer, dat antwoord kun je overal vinden.
pi_169830823
Ergens in de Bijbel staat (exacte bewoording weet ik niet) dat je geen bloed mag consumeren.

Een deel van de gelovigen legt dat uit als "je mag geen bloedtransfusies ontvangen of ingeënt worden". (Inentingen worden vaak geproduceerd op basis van bestanddelen van bloed.)

Het is 1 van die vage interpretaties van "Gods woord".
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 09:51:35 #4
466223 AnInconvenientTruth
Laten we het civiel houden
pi_169831042
Ja, komt erop neer dat als je kind ziek is het Gods wil is. Die theorie rammelt natuurlijk aan alle kanten en het natuurlijk ontzettend hypocriet is.

Ken er ook nog een mop over.

Er is een grote overstromingen geweest en het water stijgt nog steeds. Een priester zit in een benarde positie en zit tot zijn voeten in het water.

Een brandweer man komt langs in een boot en zegt ''Vader, spring in de boot!'' Priester zegt ''Nee, mijn zoon, God zal mij redden!'' Brandweerman gaat weer verder.

Even later komt ie terug en ziet hij dat het water is gestegen tot de schouders van de priester.
Weer roept hij ''Vader, stap in de boot!'' En weer is het antwoord ''God zal mij redden.''

Nou dit gaat dus door tot de priester kopje onder is een verzuipt.

Eenmaal aangekomen in de hemel vraagt de priester aan God ''Waarom heeft u mij niet gered?!''
Waarop God boos antwoordt ''Ik heb verdomme drie keer iemand langs gestuurd om jou te redden!''

Moraal van het verhaal, Goddelijk interventie is er niet als er een God is dan werkt hij geniepig.
pi_169831168
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 09:35 schreef Molurus het volgende:
Ergens in de Bijbel staat (exacte bewoording weet ik niet) dat je geen bloed mag consumeren.

Een deel van de gelovigen legt dat uit als "je mag geen bloedtransfusies ontvangen of ingeënt worden". (Inentingen worden vaak geproduceerd op basis van bestanddelen van bloed.)

Het is 1 van die vage interpretaties van "Gods woord".
Dat geldt niet voor de Biblebelt. Bij hen is het wat Lunatiek zegt.
pi_169831236
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 10:00 schreef W-itchy het volgende:

[..]

Dat geldt niet voor de Biblebelt. Bij hen is het wat Lunatiek zegt.
Dat is niet of/of, dat is beide. ;)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_169831255
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 10:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat is niet of/of, dat is beide. ;)
Nee. Biblebelt eet bloedworst.
pi_169831271
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 09:51 schreef AnInconvenientTruth het volgende:
Ja, komt erop neer dat als je kind ziek is het Gods wil is. Die theorie rammelt natuurlijk aan alle kanten en het natuurlijk ontzettend hypocriet is.

Ken er ook nog een mop over.

Er is een grote overstromingen geweest en het water stijgt nog steeds. Een priester zit in een benarde positie en zit tot zijn voeten in het water.

Een brandweer man komt langs in een boot en zegt ''Vader, spring in de boot!'' Priester zegt ''Nee, mijn zoon, God zal mij redden!'' Brandweerman gaat weer verder.

Even later komt ie terug en ziet hij dat het water is gestegen tot de schouders van de priester.
Weer roept hij ''Vader, stap in de boot!'' En weer is het antwoord ''God zal mij redden.''

Nou dit gaat dus door tot de priester kopje onder is een verzuipt.

Eenmaal aangekomen in de hemel vraagt de priester aan God ''Waarom heeft u mij niet gered?!''
Waarop God boos antwoordt ''Ik heb verdomme drie keer iemand langs gestuurd om jou te redden!''

Moraal van het verhaal, Goddelijk interventie is er niet als er een God is dan werkt hij geniepig.
Grappig.
pi_169831321
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 10:06 schreef W-itchy het volgende:

[..]

Nee. Biblebelt eet bloedworst.
Ok, bizar. :o
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_169831354
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 10:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ok, bizar. :o
Hoezo? Eigenlijk is bloedworst best lekker. At ik vroeger geregeld, met veel peper. Maar goed, offtopic.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 10:29:07 #11
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_169831580
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 10:14 schreef W-itchy het volgende:

[..]

Hoezo? Eigenlijk is bloedworst best lekker. At ik vroeger geregeld, met veel peper. Maar goed, offtopic.
Wat ik bizar noem is vooral dat men daar geen rechtvaardiging voor zoekt in de Bijbel. Jehova Getuigen doen dat wel.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_169831674
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 10:29 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat ik bizar noem is vooral dat men daar geen rechtvaardiging voor zoekt in de Bijbel. Jehova Getuigen doen dat wel.
Hoe bedoel je dat ze geen rechtvaardiging zoeken in de bijbel. En voor wat(voor het eten van bloedworst, inenten?)? Ik volg jou niet helemaal :@
Heb je ooit één belter gesproken?
  dinsdag 28 maart 2017 @ 12:50:01 #13
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169834019
Een van die dingen in de Biblebelt is dat er ergens een huis staat dat volgens Bijbelse voorschriften is gebouwd. Er staat een hekje om het (platte) dak, zoals in de Bijbel wordt voorgeschreven. Niet gek natuurlijk, want anders is het Gods wil dat je van het platte dak naar beneden lazert, God denkt ook aan alles.
Maar het is dus wèl het enige huis in dat deel van de Biblebelt met een hekje rond het dak.

En dat is het hypocriete ervan: de ene keer strikt volgens de regels met de inentingen en de andere keer lazeren ze van het dak, omdat ze Gods bevel een hekje te plaatsen in de wind slaan.
pi_169834317
Kwestie van interpretaties, zeg ik altijd en zal ik altijd zeggen. Alleen gelovigen begrijpen dat.
pi_169834353
Omdat gelovigen dol zijn op maffe contraproductieve regeltjes. Alleen ongelovigen begrijpen dat.
Conscience do cost.
pi_169838341
Best wel verstandig eigenlijk om naar de wil van God te luisteren. Als iemand rode mazelen krijgt is het toch zijn wil.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_169838386
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 16:50 schreef firefly3 het volgende:
Best wel verstandig eigenlijk om naar de wil van God te luisteren. Als iemand rode mazelen krijgt is het toch zijn wil.
Moet wel een klootzakje zijn. :Y
pi_169839324
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 16:53 schreef ATON het volgende:

[..]

Moet wel een klootzakje zijn. :Y
Idd, terecht om dan gestraft te worden.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  zondag 2 april 2017 @ 19:03:16 #19
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_169953609
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 08:47 schreef firefly3 het volgende:
Er komen talloze ziektes voor in de biblebelt, zoals mazelen en de rode hond omdat mensen niet ingeënt mogen worden. Waarom mag er niet ingeënt worden?

Meest aannemelijk: because they're bloody stupid.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_169983696
Er zo'n ook van die lui die zich niet verzekeren tegen brandschade en andere natuurrampen....
Als de boerderij dan afbrandt , dan krijgen ze wel vaak wel geld van de kerkgemeente om het weer op te bouwen, en omdat ze in die kringen verplicht een deel van hun inkomen aan de kerk schenken is dat zo'n beetje hun verzekering.

Ik weet niet hoe het met ziektekostenverzekering zit, daar dat tegenwoordig wettelijk verplicht is. Dat doen ze dan denk ik wel braaf, omdat er ook in de bijbel staat dat je je aan het wereldse gezag moet onderwerpen
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
pi_169988790
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 22:15 schreef vaarsuvius het volgende:
Er zo'n ook van die lui die zich niet verzekeren tegen brandschade en andere natuurrampen....
Als de boerderij dan afbrandt , dan krijgen ze wel vaak wel geld van de kerkgemeente om het weer op te bouwen, en omdat ze in die kringen verplicht een deel van hun inkomen aan de kerk schenken is dat zo'n beetje hun verzekering.

Ik weet niet hoe het met ziektekostenverzekering zit, daar dat tegenwoordig wettelijk verplicht is. Dat doen ze dan denk ik wel braaf, omdat er ook in de bijbel staat dat je je aan het wereldse gezag moet onderwerpen
Volgens mij zijn er omwegen voor ze om geen ziektekostenverzekering te hoeven hebben, althans...niet verplicht te worden tot een verzekering zoals de rest van Nederland. Beetje zoiets als de Islamitische variant voor hypotheken. Die zit net even anders in elkaar dan de reguliere hypotheken.
pi_169992964
De gevaarlijkste ziekte in de biblebelt is nog altijd de bible.
Conscience do cost.
  woensdag 12 april 2017 @ 15:55:16 #23
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_170168024
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 12:48 schreef ems. het volgende:
De gevaarlijkste ziekte in de biblebelt is nog altijd de bible.
De bible zelf doet niet zo veel kwaad, ik heb er zelf wel twintig verschillende. Het gevaar is het beschouwen van die bible als onvoorwaardelijke waarheid.
pi_170168048
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 15:55 schreef hoatzin het volgende:

[..]

De bible zelf doet niet zo veel kwaad, ik heb er zelf wel twintig verschillende. Het gevaar is het beschouwen van die bible als onvoorwaardelijke waarheid.
Dat maakt het wel gevaarlijk, mits het dus in de verkeerde handen valt. Een beetje vergelijkbaar met wapens dus eigenlijk.
Conscience do cost.
pi_170172574
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 08:47 schreef firefly3 het volgende:
Er komen talloze ziektes voor in de biblebelt, zoals mazelen en de rode hond omdat mensen niet ingeënt mogen worden. Waarom mag er niet ingeënt worden? Wat is er precies fout aan?

http://m.telegraaf.nl/bin(...)-school-in-biblebelt
Er staat nergens in de bijbel dat je niet mag inenten. Er staat wel in de bijbel 'Gij zult de Here, uw God, niet verzoeken'. De betekenis hiervan is dat je jezelf of anderen (in dit geval je kinderen) niet opzettelijk in gevaar mag brengen. Ook niet als het om gezondheid gaat.

Ik vind het dan ook onbegrijpelijk dat mensen hun kinderen niet laten inenten. Het is eerder onchristelijk en onbijbels.
pi_170172974
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 19:09 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Er staat nergens in de bijbel dat je niet mag inenten. Er staat wel in de bijbel 'Gij zult de Here, uw God, niet verzoeken'. De betekenis hiervan is dat je jezelf of anderen (in dit geval je kinderen) niet opzettelijk in gevaar mag brengen. Ook niet als het om gezondheid gaat.

Ik vind het dan ook onbegrijpelijk dat mensen hun kinderen niet laten inenten. Het is eerder onchristelijk en onbijbels.
Sommige mensen en niet alleen de Biblebelters denken dat inenten een samenzwering is (van de regering), dat ze juist ziek worden gemaakt. Daarom
  woensdag 12 april 2017 @ 21:58:55 #27
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_170179574
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 19:21 schreef W-itchy het volgende:

[..]

Sommige mensen en niet alleen de Biblebelters denken dat inenten een samenzwering is (van de regering), dat ze juist ziek worden gemaakt. Daarom
Dus ingeënte mensen zijn ziek?
  donderdag 13 april 2017 @ 04:28:00 #28
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170184688
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 21:58 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Dus ingeënte mensen zijn ziek?
Kijk jij nooit The X-Files?
pi_170185030
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 21:58 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Dus ingeënte mensen zijn ziek?
Je weet hoe alu hoedjes (en Biblebelters) zijn....
  donderdag 13 april 2017 @ 15:25:53 #30
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_170191771
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 07:49 schreef W-itchy het volgende:

[..]

Je weet hoe alu hoedjes (en Biblebelters) zijn....
Beide groepen WILLEN in bizarre verhalen geloven inderdaad.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')