abonnement Unibet Coolblue
pi_169827108
Sinds vandaag blijft het contactslot van mijn Opel Corsa C uit 2001 piepen wanneer ik de sleutel eruit haal. Dit wil dus zeggen dat de stroom ook niet uitgeschakeld wordt en de cv niet werkt. Nu kan ik dat allemaal nog wel met de hand doen maar ik vroeg mij af of dit ook schade op levert omdat de brandstofpomp blijft draaien bijvoorbeeld? Daarnaast vroeg ik mij af of ik hier nog drie weken mee door kan blijven rijden? De auto wordt dan gekeurd en krijgt een beurt.

Gaat om een Opel Corsa C Comfort 1.2 16v uit 2001

Bij voorbaat dank
IT'er in hart en nieren
pi_169827359
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 23:28 schreef PascalDutch het volgende:
Sinds vandaag blijft het contactslot van mijn Opel Corsa C uit 2001 piepen wanneer ik de sleutel eruit haal. Dit wil dus zeggen dat de stroom ook niet uitgeschakeld wordt en de cv niet werkt. Nu kan ik dat allemaal nog wel met de hand doen maar ik vroeg mij af of dit ook schade op levert omdat de brandstofpomp blijft draaien bijvoorbeeld? Daarnaast vroeg ik mij af of ik hier nog drie weken mee door kan blijven rijden? De auto wordt dan gekeurd en krijgt een beurt.

Gaat om een Opel Corsa C Comfort 1.2 16v uit 2001

Bij voorbaat dank
Als zo is zoals jij omschrijft haalt je auto morgen ochtend niet want dan staat die waarschijnlijk al met een lege accu


Je pomp hoef je niet bang voor te zijn want die schakelt vanzelf uit na 5 sec draaien
pi_169829406
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 23:36 schreef klawie het volgende:

[..]

Als zo is zoals jij omschrijft haalt je auto morgen ochtend niet want dan staat die waarschijnlijk al met een lege accu

Je pomp hoef je niet bang voor te zijn want die schakelt vanzelf uit na 5 sec draaien
Tenzij de stroomkring niet wordt onderbroken en dat is nou net de vraag.

Maar als ik TS was zou ik geen 3 weken wachten voor de afspraak met de garage maar vragen of het eerder kan.
pi_169829410
Stekkers eruit trekken.
pi_169830040
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 23:36 schreef klawie het volgende:

[..]

Als zo is zoals jij omschrijft haalt je auto morgen ochtend niet want dan staat die waarschijnlijk al met een lege accu

Je pomp hoef je niet bang voor te zijn want die schakelt vanzelf uit na 5 sec draaien
Accu gaat niet leeg omdat er verder geen lampjes blijven branden behalve dan die van de elektrische ramen. Auto startte gewoon vanmorgen
IT'er in hart en nieren
pi_169830086
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 04:16 schreef vannelle het volgende:

[..]

Tenzij de stroomkring niet wordt onderbroken en dat is nou net de vraag.

Maar als ik TS was zou ik geen 3 weken wachten voor de afspraak met de garage maar vragen of het eerder kan.
Gebeld en het kan eerder maar ze hebben gevraagd of ik het eerst even met de reservesleutel wil proberen, schijnt verschil te kunnen maken.
IT'er in hart en nieren
pi_169833343
Je contactslot blijft hangen. Bekend Opel euvel. Er zitten veertjes in en die raken versleten ofzoiets. Je kunt met je sleutel een beetje wiebelen tot het slot wel terugklikt.

Ik zou het niet zo laten...
pi_169833656
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 12:10 schreef matig het volgende:
Je contactslot blijft hangen. Bekend Opel euvel. Er zitten veertjes in en die raken versleten ofzoiets. Je kunt met je sleutel een beetje wiebelen tot het slot wel terugklikt.

Ik zou het niet zo laten...
Slot tikt inderdaad wel terug. Auto moet over drie week voor de keuring en ik vroeg me af of ik tot zolang kan wachten
IT'er in hart en nieren
pi_169833857
Stuurslot werk ook wederom niet
IT'er in hart en nieren
pi_169834319
Is zo gedaan man


Grootste probleem is een nieuw contactslot krijgen waar jou sleutel op past.

Je kan uiteraard wel wachten maar ik zou proberen elke keer als je de sleutel er uit trekt toch het contactslot terug te wiebelen.
pi_169835771
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 13:10 schreef matig het volgende:
Is zo gedaan man


Grootste probleem is een nieuw contactslot krijgen waar jou sleutel op past.

Je kan uiteraard wel wachten maar ik zou proberen elke keer als je de sleutel er uit trekt toch het contactslot terug te wiebelen.
Wat bedoel je met "terug wiebelen"?
IT'er in hart en nieren
pi_169835786
Het gaat mij erom of het kwaad kan te wachten, ik heb namelijk geen tijd om de auto naar de garage te brengen voor die tijd. Dat er een nieuw contactslot in moet ofzo is geen probleem, als het maar geen schade aanricht aan de motor of iets dergelijks.
IT'er in hart en nieren
pi_169836385
Het enige dat kwaad kan is dat je contact eigenlijk constant op stand 1 staat, waardoor bijvoorbeeld je radio en sigarettenaansteker blijft werken.

Met terugwiebelen bedoel ik dat je door de punt van je sleutel in het contact te zetten en een beetje wrikken, het slot kan laten uitschieten zodat hij vergrendeld. Moeilijk uit te leggen door een toetsenbord heen. ;) Ik heb namelijk ooit ditzelfde gehad in mijn Astra.
pi_169836804
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:11 schreef matig het volgende:
Het enige dat kwaad kan is dat je contact eigenlijk constant op stand 1 staat, waardoor bijvoorbeeld je radio en sigarettenaansteker blijft werken.

Met terugwiebelen bedoel ik dat je door de punt van je sleutel in het contact te zetten en een beetje wrikken, het slot kan laten uitschieten zodat hij vergrendeld. Moeilijk uit te leggen door een toetsenbord heen. ;) Ik heb namelijk ooit ditzelfde gehad in mijn Astra.
Het slot schiet dus wél uit. Alleen de radio en dergelijke worden niet uitgeschakeld.
IT'er in hart en nieren
pi_169837227
Gewoon voor en na ieder ritje de accu loskoppelen..
pi_169837346
Blijkt dat de stroom wel uitgeschakeld wordt want ik kan de achterruitverwarming niet inschakelen. Radio gaat echter nog steeds niet vanzelf uit.
IT'er in hart en nieren
pi_169837460
Dan het risico nemen op problemen met dingen waar spanning op blijft staan, of toch eerder naar de garage gaan voor een nieuw contactslot.
pi_169840992
Kan best een nachtje goed gaan en tijdens het rijden laadt de accu weer bij, maar grote kans dat na een paar dagen alsnog helemaal leeg raakt.
.
  Moderator dinsdag 28 maart 2017 @ 19:36:40 #19
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169841935
Massaslot op je auto laten bouwen :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 28 maart 2017 @ 19:44:09 #20
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_169842126
Contactslot kapot, of akelig smerig.. je kunt hem demonteren en met contactspray proberen om hem schoon te maken, maar ik vrees het ergste.. vaak zijn de contacten gewoon op.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_169854988
Contact ( :') ) gehad met de garage en ze kijken er dinsdag even naar.
IT'er in hart en nieren
  woensdag 29 maart 2017 @ 17:55:36 #22
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_169865755
Ik had een Corsa uit 19koekoek, maar ik vind überhaupt het contactslot een slecht ontwerp. Mijn sleutel ging er altijd maar moeilijk in en uit, je wordt er handig mee maar het ging niet zo soepel als het in mijn ogen zou moeten.
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_169866127
quote:
Op dinsdag 28 maart 2017 15:51 schreef vaduz het volgende:
Gewoon voor en na ieder ritje de accu loskoppelen..
Als je voor de rit de accu loskoppelt maak je geen rit.
  woensdag 29 maart 2017 @ 18:34:09 #24
222912 lobotm
Prutsers aan de macht
pi_169866566
BTW klinkt gek maar silicone spray erin spuiten in je contact slot .. heb net een astra g met hetzelfde probleem .. na wat silicone spray gaat het piepen wel uit het probleem is namelijk het het slot dat niet terugveert na verwijderen van de sleutel.. .. en de autoradio ook uit zoals het heurt..
Al is je hardware nog zo snel de software achterhaald hem wel.
pi_169910916
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 18:34 schreef lobotm het volgende:
BTW klinkt gek maar silicone spray erin spuiten in je contact slot .. heb net een astra g met hetzelfde probleem .. na wat silicone spray gaat het piepen wel uit het probleem is namelijk het het slot dat niet terugveert na verwijderen van de sleutel.. .. en de autoradio ook uit zoals het heurt..
Heb er al een partij WD-40 ingespoten maar dat heeft helaas niet geholpen
IT'er in hart en nieren
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')