abonnement Unibet Coolblue
pi_169825115
Goed, ik heb een tijdje een relatie (ca 1 jaar geleden ontmoet, iets meer dan half jaartje 'officieel' wat).

Het loopt niet lekker nu, en ik krijg gewoon niet helemaal geanalyseerd waar het hem in zit. Ik vertoon zelf gedrag wat ik niet van mezelf herken (meestal ben ik de flierfluiter van het stel die te laat uit de kroeg rolt en afspraken vergeet etc) en ik weet niet of dat komt omdat ík anders ben/anders/verkeerd reageer of dat het een logische reactie is op zijn gedrag.

De afgelopen 2 wk ging het voor mijn gevoel trouwens wel lekker maar nu niet.

En dat zit hem vooral in, denk ik, dat ik soms een bepaald contact van hem richting mij mis. Ik heb soms het gevoel, als we samen zijn, dat we niet samen zijn. In de zelfde ruimte maar langs elkaar heen levem.En dat klinkt zo wazig.

Deels is het fysiek contact. Ik ben veel seksueler, ik wil niet alleen knuffels maar ook gewoon vrijerij, hoeft niet altijd op seks uit te lopen (al is dat wel fijn). Maar we zitten zo vaak gewoon naast elkaar op de bank te hangen. Alsof we 30 jr getrouwd zijn.

Ik vermoed dat dat de uiteindelijke bron is, gevolg is dat ik me aan allerlei dingen stoor.

Bijvoorbeeld. Weekend, feestje. Zouden t niet laat maken (zijn voorstel). Eerste x dat ik op de klok kijk (omdat ik gaar ben) is t 5 h. We zijn beiden nogal slecht met dat soort voornemens. Enfin ik stel voor om te gaan hij wil nog een drankje, uiteindelijk is het 8 u s ochtends ofzo.

Ik heb dan zin om met hem in bed te duiken, in lange tongzoenen en vrijen. Hij wil in zijn eentje even landen (nb er was drugs in t spel). Dat betekent dat ie 2 uur later naar bed komt. Kan hem niet kwalijk nemen dat hij die behoefte heeft, zo is hij, maar ik vind dat dus toch lastig. Omdat ik precies het tegenovergestelde wil. Maarja, ik kan en wil ook niet eisen dat hij in bed komt. Beetje hem claimen. Dus das dan pech voor mij.

Tja denk ik... we worden toch lekker samen wakker... kunnen we wat vrijen... hij was nog niet bijster aanspreekbaar toen ik wakker was dus ik dacht ik laat m nog ff. En toen ie dan wakker was, was het meteen: ik sta op, we gaan zo in de auto stappen, het is laat. Was het ook dus dat begrijp ik. En geen probleem, we hebben de avond.

Ik moest nog wat werken, hij ook maar hij was te gaar. Dus ik heb bij hem op de bank gewerkt en hij keek tv. Hij viel daar natuurlijk eerder bij in slaap, heb gezegd ga dan lekker in bed liggen. Nog paar minuten verder gewerkt en toen dacht ik: ja, maar shit. Ik wil eigenlijk liever in bed duiken als hij nog wakker is. Beetje vrijen. Dus toch maar eerder gestopt en bij hem in bed gedoken. Helaas, hij sliep al. Tja, kan ie ook niks aan doen.

Maar ik merkte dat ik dat slecht trok. Ik voelde me echt ineens zó gefrustreerd. Het is dat ik rationeel weet dat het niet zo aardig en zinloos ook is hem te proberen wakker te maken. Maar het liefst deed ik dat.

Ik snap niet dat ik dan zó over de zeik raak. Tuurlijk, herhaling van voorvallen speelt mee. Maar toch.

Enfin naast me neergelegd en me voorgenomen nog een poging tot ochtendseks te doen. Zelf wekker ietsje ruimer gezet. Maar helaas, ik probeerde hem op te zoeken s ochtends in zijn slaap (wakker vrijen, ja heerlijk!). Maar hij duwde me in zijn slaap van zich af en jatte vervolgens ook de dekens waardoor ik niet meer kon slapen.

Enfin, ik weet niet wat ik dan moet. Ik voel me een claimerig zeikwijf dat ik zo op zoek ben naar contact. En wat moet ik er uberhaupt aan doen, geen zin is geen zin. Maar intussen voel ik me ongelukkig en onbevredigd. Alsof ik net zo goed niet daar had kunnen zijn want zeg nou zelf, we hebben niet echt veel aan elkaars aanwezigheid gehad. Ik heb hem 2 dagen gezien en er is niet eens een tongzoen geweest. Ik weet niet of ik me aanstel, of die behoefte van me gek is. Of ik even moet relativeren of dat het logisch is. En vooral: hoe ga ik hiermee om? Ik kan geen zin maken voor iemand. Maar daardoor voelt het alsof ik steeds aan het korte eind trek. Ik moet me neerleggen bij hoe hij zich voelt, maar... wat dan met hoe ik me voel? Hoe kan ik uiten hoe ik me voel zonder als een claimend zeikwijf over te komen?

En: we zouden nu toch heerlijk aan het daten moeten zijn ipv steeds (dat gebeurt ook als er geen feest is wel vaker) op de bank naast elkaar in slaap vallen bij een serie en dan ons verplaatsen naar bed om verder te slapen?

Nb. We zijn wel erg druk beiden, werken veel. Ik heb wat meer energie dan hij heb ik het idee, hij is best vaak gewoon erg moe. En als ie moe of brak is dan is eten en slapen prio 1.

Sorry voor de lengte. Zoals gezegd is het issue me niet helemaal helder dus ik kan het ook niet goed samenvatten.
pi_169825281
Wat zei hij toen je hem hier op aansprak?
Of wanneer ga je dit bespreken?

Zo gezellig klinkt het niet.
Hell To The Liars
pi_169825350
Ik heb ook vaak het gevoel alsof ik langs mensen heen zit te lullen. Had dat ook met een maat die gewoon op straat spelletjes liep te spelen terwijl je tegen hem praatte. Ik denk dat veel mensen door social media dat gevoel krijgen. Ik weet niet of dat bij jou ook zo is?
pi_169825380
De behoeftes die je hebt (geen onredelijke eisen) worden niet vervult (wat je wil in een relatie). Lijkt me best wel een probleem.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_169825444
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 22:33 schreef Droopie het volgende:
Wat zei hij toen je hem hier op aansprak?
Of wanneer ga je dit bespreken?

Zo gezellig klinkt het niet.
Tja dat is het, wat moet ik erover zeggen dan? Ik wil ook niet dat hij tegen zijn zin in gaat zoenen of vrijen met me. We hebben het overigens wel besproken. Dat onze behoeftes soms anders liggen. Maarja wat doe je daar dan mee?
pi_169825519
Nb. We kunnen heerlijk ouwehoeren met elkaar, hij is net zoals ik heerlijk open, kletst met iedereen, open voor nwe ideeën. We kunnen het echt enorm leuk hebben. Maar dit pijnpunt komt toch steeds boven.
pi_169825540
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 22:39 schreef Musil het volgende:

[..]

Tja dat is het, wat moet ik erover zeggen dan? Ik wil ook niet dat hij tegen zijn zin in gaat zoenen of vrijen met me. We hebben het overigens wel besproken. Dat onze behoeftes soms anders liggen. Maarja wat doe je daar dan mee?
Als het in begin wel was dat ie helemaal gek was van je, dan is het na zo korte periode een omslag wel apart.

Tenzij dit in het begin ook al matig was en de verliefdheid een hoop verbloemde.

Zal mij niets verbazen als hij wat issues heeft, maar dat is gissen.
Maar om na een half jaar relatietherapie te adviseren, mwah..

En dan zijn dit nog de beste jaren als je net samen bent.
Hell To The Liars
pi_169825668
Praten helpt maar weet dat je hem niet gaat veranderen
pi_169825746
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 22:39 schreef Musil het volgende:

[..]

Tja dat is het, wat moet ik erover zeggen dan? Ik wil ook niet dat hij tegen zijn zin in gaat zoenen of vrijen met me. We hebben het overigens wel besproken. Dat onze behoeftes soms anders liggen. Maarja wat doe je daar dan mee?
Kijken of je elkaar daar in kunt vinden. En als dat niet zo is hoor je niet bij elkaar want dan ga je elkaar niet gelukkig maken. Vooral niet als het al zo vroeg in een relatie de kop op steekt. Dan heb je gewoon echt andere behoeften/manieren waarop je een relatie in wil vullen
pi_169825755
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 22:42 schreef Droopie het volgende:

[..]

Als het in begin wel was dat ie helemaal gek was van je, dan is het na zo korte periode een omslag wel apart.

Tenzij dit in het begin ook al matig was en de verliefdheid een hoop verbloemde.

Zal mij niets verbazen als hij wat issues heeft, maar dat is gissen.
Maar om na een half jaar relatietherapie te adviseren, mwah..

En dan zijn dit nog de beste jaren als je net samen bent.
Mmm het is wel wat minder maar verschil is er altijd geweest. En als het puur om seks gaat zitten daar wel wat dingen achter idd maar dat is besproken. Maar gewoon het vrijen en zoenen zonder dat het perse daarop uitloopt.... denk dat ik dat toch mis. Miss is dat wel t enige, is het simpeler dan ik denk.
pi_169825874
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 22:49 schreef Musil het volgende:

[..]

Mmm het is wel wat minder maar verschil is er altijd geweest. En als het puur om seks gaat zitten daar wel wat dingen achter idd maar dat is besproken. Maar gewoon het vrijen en zoenen zonder dat het perse daarop uitloopt.... denk dat ik dat toch mis. Miss is dat wel t enige, is het simpeler dan ik denk.
waarom willen vrouwen altijd 24/7 seks
pi_169825912
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 22:53 schreef tailfox het volgende:

[..]

waarom willen vrouwen altijd 24/7 seks
Daar is het haar niet eens om te doen.

Het gaat om de intimiteit, seks is niet eens een vereiste voor haar.
Hell To The Liars
pi_169825990
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 22:55 schreef Droopie het volgende:

[..]

Daar is het haar niet eens om te doen.

Het gaat om de intimiteit, seks is niet eens een vereiste voor haar.
seks is een uiting van dienintimiteit
pi_169826035
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 22:58 schreef tailfox het volgende:

[..]

seks is een uiting van dienintimiteit
Klopt, maar niet alleen dat.
Ze heeft genoeg aan een paar onderdelen en niet het complete pakket hoe ik het lees.

Nu is het praten, uitstapjes en tv kijken.
Nou dan kan ze ook haar beste vriendin in huis nemen, hoe ik het lees in ieder geval.
Hell To The Liars
pi_169826136
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 23:00 schreef Droopie het volgende:

[..]

Klopt, maar niet alleen dat.
Ze heeft genoeg aan een paar onderdelen en niet het complete pakket hoe ik het lees.

Nu is het praten, uitstapjes en tv kijken.
Nou dan kan ze ook haar beste vriendin in huis nemen, hoe ik het lees in ieder geval.
zal de vriend niet erg vinden.


Zonder gekheid die vriend zit of met zichzelf in de knoop of vind het zo wel best.
Praten dus
pi_169826145
Ik lees vooral shit over drugs, na de drugs, slapen na... etc... Nou moet ik zeggen dat niet iedereen hetzelfde reageert daarop, maar dat wist je waarschijnlijk al. Maar persoonlijk vind ik het nogal sneu dat je je hele relatie daarop hangt. Wellicht is het een idee om wat minder drugs samen te nemen en wat minder samen om 8u uit de kroeg te rollen?
pi_169826225
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 23:03 schreef tailfox het volgende:

[..]

zal de vriend niet erg vinden.


Zonder gekheid die vriend zit of met zichzelf in de knoop of vind het zo wel best.
Praten dus
Eigenlijk is het best simpel als je er neutraal tegen aan kijkt.

Is het iets tijdelijks van haar partner, en kan het opgelost worden geef het een kans.

Zo niet en TS vind het in een relatie een basisbehoefte is het niet meer te redden, kan ze er mee leven prima.

Maar ik gok dat het iets wordt wat gaat etteren en irriteren.
Hell To The Liars
pi_169826283
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 23:03 schreef MadJackthePirate het volgende:
Ik lees vooral shit over drugs, na de drugs, slapen na... etc... Nou moet ik zeggen dat niet iedereen hetzelfde reageert daarop, maar dat wist je waarschijnlijk al. Maar persoonlijk vind ik het nogal sneu dat je je hele relatie daarop hangt. Wellicht is het een idee om wat minder drugs samen te nemen en wat minder samen om 8u uit de kroeg te rollen?
Hmm.. niet willen knuffelen met XTC op, dat is wel bijzonder.

(Waarbij ik aanneem dat het xtc was , want met coke valt er weinig te landen).

Dat is de knuffeldrugs bij uitstek.
Hell To The Liars
pi_169826345
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 23:06 schreef Droopie het volgende:

[..]

Eigenlijk is het best simpel als je er neutraal tegen aan kijkt.

Is het iets tijdelijks van haar partner, en kan het opgelost worden geef het een kans.

Zo niet en TS vind het in een relatie een basisbehoefte is het niet meer te redden, kan ze er mee leven prima.

Maar ik gok dat het iets wordt wat gaat etteren en irriteren.
vertaal je mij?
pi_169826351
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 23:07 schreef Droopie het volgende:

[..]

Hmm.. niet willen knuffelen met XTC op, dat is wel bijzonder.

(Waarbij ik aanneem dat het xtc was , want met coke valt er weinig te landen).

Dat is de knuffeldrugs bij uitstek.
Ik heb ook nooit zin om te knuffelen na XTC, dat kan aan de dosis liggen, maar denk ook deels aan mezelf. (Terwijl ik normaal best knuffelig ben met m'n vriendin).
pi_169826424
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 23:08 schreef tailfox het volgende:

[..]

vertaal je mij?
eigenlijk wel soort van wel he ;)
Hell To The Liars
pi_169826429
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 23:03 schreef MadJackthePirate het volgende:
Ik lees vooral shit over drugs, na de drugs, slapen na... etc... Nou moet ik zeggen dat niet iedereen hetzelfde reageert daarop, maar dat wist je waarschijnlijk al. Maar persoonlijk vind ik het nogal sneu dat je je hele relatie daarop hangt. Wellicht is het een idee om wat minder drugs samen te nemen en wat minder samen om 8u uit de kroeg te rollen?
Dat was dit keer toevallig zo, want feestje, meestal niet hoor. Maar dat heeft uiteraard zeker invloed.
pi_169826474
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 23:06 schreef Droopie het volgende:

[..]

Eigenlijk is het best simpel als je er neutraal tegen aan kijkt.

Is het iets tijdelijks van haar partner, en kan het opgelost worden geef het een kans.

Zo niet en TS vind het in een relatie een basisbehoefte is het niet meer te redden, kan ze er mee leven prima.

Maar ik gok dat het iets wordt wat gaat etteren en irriteren.
Goede samenvatting. Ben er nog niet uit.
pi_169826476
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 23:10 schreef Droopie het volgende:

[..]

eigenlijk wel soort van wel he ;)
volg mij even naar KLB kan ik wel wat vertaal hulp gebruiken.
pi_169826570
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 23:10 schreef Musil het volgende:

[..]

Dat was dit keer toevallig zo, want feestje, meestal niet hoor. Maar dat heeft uiteraard zeker invloed.
Ik heb vanuit mijn ervaring als rtl4 seksexpert wel gehoord dat het ook uitmaakt hoe vaak hij kleine dingetjes doet zoals hand vasthouden en snel een kusje. En als jullie seks hebben, zoent hij dan wel veel, veel voorspel?
pi_169826611
Knuffelen doen we overigens echt vaak zat, krijg ook altijd lieve strelingen als we naast elkaar liggen.

Wellicht helpt meer kwaliteit in afspreken wel. De deur uit, of fijn koken en eten, zonder tv e.d. Minder contact tussendoor, elkaar kunnen gaan missen.
pi_169826679
Ik moet zeggen dat de issue me inderdaad ook even ontgaat :') De precieze dan. Maar ben je gelukkig met hem? Wil je zo nog 30 jaar (of meer) doorgaan met hem? Zo nee, wat mis je dan en kan hij dat veranderen?
pi_169826696
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 23:16 schreef Musil het volgende:
Knuffelen doen we overigens echt vaak zat, krijg ook altijd lieve strelingen als we naast elkaar liggen.

Wellicht helpt meer kwaliteit in afspreken wel. De deur uit, of fijn koken en eten, zonder tv e.d. Minder contact tussendoor, elkaar kunnen gaan missen.
Een dag compleet vrij van werk of afspraken, met zijn tweeen
Hell To The Liars
pi_169826699
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 23:14 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ik heb vanuit mijn ervaring als rtl4 seksexpert wel gehoord dat het ook uitmaakt hoe vaak hij kleine dingetjes doet zoals hand vasthouden en snel een kusje. En als jullie seks hebben, zoent hij dan wel veel, veel voorspel?
Zie reactie boven, ja doet hij vaak! Voorspel wisselt van kort naar heel lang, en dat vind ik prima. Geen klachten op dat gebied.
pi_169826733
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 23:17 schreef MadJackthePirate het volgende:
Ik moet zeggen dat de issue me inderdaad ook even ontgaat :') De precieze dan. Maar ben je gelukkig met hem? Wil je zo nog 30 jaar (of meer) doorgaan met hem? Zo nee, wat mis je dan en kan hij dat veranderen?
Tja dat is het, dat weet ik dus niet precies.
pi_169826837
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 22:49 schreef Musil het volgende:

[..]

Mmm het is wel wat minder maar verschil is er altijd geweest. En als het puur om seks gaat zitten daar wel wat dingen achter idd maar dat is besproken. Maar gewoon het vrijen en zoenen zonder dat het perse daarop uitloopt.... denk dat ik dat toch mis. Miss is dat wel t enige, is het simpeler dan ik denk.
is dat wat er achter zit ook door te trekken naar intimiteit? Ik zou dat toch even bespreken
pi_169826894
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 23:18 schreef Musil het volgende:

[..]

Tja dat is het, dat weet ik dus niet precies.
Meestal is twijfel geen goed signaal, maar het hoeft niet het einde te zijn. Als je met hem bent of naar hem toegaat, ben je dan blij dat je daarheen gaat/daar bent? Of denk je 'yes morgen weer met Lisa naar de stad' oid?
pi_169827003
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 23:22 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Meestal is twijfel geen goed signaal, maar het hoeft niet het einde te zijn. Als je met hem bent of naar hem toegaat, ben je dan blij dat je daarheen gaat/daar bent? Of denk je 'yes morgen weer met Lisa naar de stad' oid?
Het eerste!
pi_169827203
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 23:25 schreef Musil het volgende:

[..]

Het eerste!
Hmm, dus het is wel leuk normaal, je vind het leuk en hem ook. Maar desondanks mis je bepaalde liefkozingen van hem in je relatie. Echter je vind het wel leuk om samen te zijn, wat betekent dat jullie wel leuke dingen doen (oke niet elke date zal een skydive sessie zijn, maar soit).

Als je het samenzijn wel leuk vind zoals het is, maar je nog wel de persoonlijk aandacht mist zou ik denken dat het te maken heeft met hoe jij denkt dat hij jou ziet. Alsof je dus zijn bevestiging nodig hebt om te weten of hij het wel net zo leuk vindt. Althans zo komt het over. Maar goed, wellicht is hij niet zo'n knuffelig persoon, zijn er geen andere dingen waaruit blijkt dat hij jou leuk vindt? Het hoeven geen uren durende zoensessies te zijn, maar een gemeend compliment doet ook al veel goed.
pi_169827240
Waarom heb jij het idee dat jouw behoeften/gevoelens/wensen minder belangrijk zijn dan die van hem? Als hij jou een claimend zeikwijf vindt wanneer jij jouw behoeften/gevoelens/wensen uit, then so be it. Dan weet je iig waar je aan toe bent en dan moet je voor jezelf bepalen of je met iemand wil/kan zijn die jou niet serieus neemt..
pi_169827388
Is het dat je een sleur voelt als je zo samen op de bank je eigen ding doet of een filmpje doet?
pi_169828887
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 22:28 schreef Musil het volgende:
Ik heb dan zin om met hem in bed te duiken, in lange tongzoenen en vrijen. Hij wil in zijn eentje even landen (nb er was drugs in t spel). Dat betekent dat ie 2 uur later naar bed komt. Kan hem niet kwalijk nemen dat hij die behoefte heeft, zo is hij, maar ik vind dat dus toch lastig. Omdat ik precies het tegenovergestelde wil. Maarja, ik kan en wil ook niet eisen dat hij in bed komt. Beetje hem claimen. Dus das dan pech voor mij.
Hoi ik kan dit ook vaak hebben bij een meisje op wie ik wel verliefd ben, maar moet dan soms even beetje afstand nemen, ja dan ga ik even een momentje wat in mn eentje doen, bijv nadenken ofzo, en dan na een uurtje is mijn baterij weer helemaal toppie opgeladen en kan ik weer fris de relatie in!
pi_169838214
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 23:16 schreef Musil het volgende:
Knuffelen doen we overigens echt vaak zat, krijg ook altijd lieve strelingen als we naast elkaar liggen.

Wellicht helpt meer kwaliteit in afspreken wel. De deur uit, of fijn koken en eten, zonder tv e.d. Minder contact tussendoor, elkaar kunnen gaan missen.
Dingen die je gevoelsmatig samen doet in ieder geval. Dus niet naast hem naast gaan werken. Ga je wel naast hem zitten, kijk dan mee naar de tv of besluit samen dat ding uit te zetten als je met elkaar in gesprek gaat. Kijk elkaar in de ogen bij contact zoeken.

Weet hij trouwens dat het zoenen e.d. niet altijd tot full on seks voor jou hoeft te leiden? Maw dat het geen extra druk op zijn ketel zet.
Wat gebeurt er eigenlijk als je daar wel directer op aanstuurt, door bijvoorbeeld een sexy outfitje aan te trekken en suggestief gaat flirten? Weleens gekeken naar tantra oefeningen ofzo?

En bij xtc zijn er wel andere dingetjes die je kan slikken tegen zo een afterdip, 5-htp oid. In DRG weten ze daar natuurlijk veel meer van, maar wellicht het inlezen waard als het energetisch dingetje is.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 17:31:51 #39
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_169839127
Praten. Praten. Praten. Als je van elkaar houdt gaat de een echt niet weg bij de ander als diegene even wil praten. Uiteindelijk is dit heel simpel op te lossen door gewoon te communiceren. Kan niet benadrukken hoe belangrijk het is om dingen te bespreken. Wij kunnen je advies geven, maar krijgen uiteraard (zoals bij vrijwel alle topics) niet alle informatie en niet alle kanten van het verhaal te horen. Jullie zitten er allebei midden in en praten met elkaar is dan ook het beste.

Je zegt dat hij knuffelt. Je ook regelmatig gewoon kust. Voorspel ook vaak. Je zegt dat het je niet te doen is voor de seks, maar dat je enkel wil vrijen en voorspel wil hebben. Maar dat is er dus toch al? Spreekt jezelf een beetje tegen. Niks mis mee om (vaker) seks te willen. Al zou ik niet teveel gaan pushen als je weet dat hij issues heeft die met seks te maken hebben. Daar respect voor hebben en samen een compromis vinden, want ook jouw verlangens zijn valide.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_169839765
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 17:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
Praten. Praten. Praten. Als je van elkaar houdt gaat de een echt niet weg bij de ander als diegene even wil praten. Uiteindelijk is dit heel simpel op te lossen door gewoon te communiceren. Kan niet benadrukken hoe belangrijk het is om dingen te bespreken. Wij kunnen je advies geven, maar krijgen uiteraard (zoals bij vrijwel alle topics) niet alle informatie en niet alle kanten van het verhaal te horen. Jullie zitten er allebei midden in en praten met elkaar is dan ook het beste.

Je zegt dat hij knuffelt. Je ook regelmatig gewoon kust. Voorspel ook vaak. Je zegt dat het je niet te doen is voor de seks, maar dat je enkel wil vrijen en voorspel wil hebben. Maar dat is er dus toch al? Spreekt jezelf een beetje tegen. Niks mis mee om (vaker) seks te willen. Al zou ik niet teveel gaan pushen als je weet dat hij issues heeft die met seks te maken hebben. Daar respect voor hebben en samen een compromis vinden, want ook jouw verlangens zijn valide.
Thanks! Snap je punt. Al is er wel een verschil tussen knuffelen en handjevast, en een hand op je bil, een ik heb zin in je, etc. Maargoed, als ik het zo teruglees weet ik ook niet helemaal waar de essentie van mijn frustratie hem nou in zit.

Is het dan toch ergens stiekem wel gewoon de seks? Of gewoon in het algemeen het 'passionele' in een relatie, van sexy opmerkingen tot lange tongzoenen? Of zijn al die kleine ergernissen waarvan ik nu vermoed dat ze door een van die zaken komen toch op zichzelf staande zaken? (Voorbeelden van kleine dingen: hij belooft te bellen maar vergeet dat, ik zeg iets liefs maar hij negeert dat, etc. Dat zijn zaken waar ik me normaliter echt TOTAAL niet druk om maak, met name omdat ik het zelf ook regelmatig doe. Minder vaak dan hij, maar toch)

En ja, praten is goed. Maar ik sta dan steeds aan de 'vragende' kant. En ik heb geen zin om steeds de 'behoeftige' te zijn. Bovendien geloof ik dat dat soort dingen gewoon uit iemands eigen behoefte moeten voortkomen, niet omdat ik het wil/vraag. Ik heb een broertje dood aan moeten en claimen (zowel geclaimd worden als zelf claimen). Misschien weet ik juist daarom niet zo goed hoe ik hierop moet reageren.
pi_169839805
Misschien moet ik hem gewoon eens vragen hoe híj 'ons' ervaart, wat hij anders zo willen en hoe zijn ideaalbeeld van een relatie er uit ziet. Dan snap ik hem beter en weet ik wat ik wel en niet kan verwachten (en of dat iets is wat ik wil)
pi_169854562
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:05 schreef Musil het volgende:
Misschien moet ik hem gewoon eens vragen hoe híj 'ons' ervaart, wat hij anders zo willen en hoe zijn ideaalbeeld van een relatie er uit ziet. Dan snap ik hem beter en weet ik wat ik wel en niet kan verwachten (en of dat iets is wat ik wil)
Dat is wellicht een hele goede stap.
Je hoeft ook niet claimerig over te komen als je oprechte vragen stelt en jouw gevoel uitlegt aan hem.
Soms heb je wel eens gedachtes/gevoelens die niet helemaal kloppen, en om daar achter te komen zul je het toch moeten vragen ;)
pi_169855331
Over welke drugs praten we dan? Want ik kan me behoorlijk goed indenken dat iemand even geen zin heeft in seks en intimiteit, maar dat is afhankelijk van de drug + bijbehorende kater. Als het om drugs gaat met behoorlijke katers, dan ben jij even frustrerend bezig voor hem als dat jij je frustreert om zijn lamlendigheid.

Ik weet niet hoevaak dit voor komt verder, dat de intimiteit ontbreekt, als dat veel vaker voorkomt kan ik me voorstellen dat je tegen een muur oploopt maar uit het voorbeeld wat je geeft, van die avond... valt niet veel te halen.
Lambo of Rekt
pi_169857511
Tikje herkenbaar, ik ben meer van het knuffelen, mijn vriendin totaal niet. (alleen in bed een beest)

Maar ja dat komt door haar opvoeding, haar ouders kijken elkaar nauwelijks aan en tonen echt nooit iets van enige affectie. (wat die twee nog bij elkaar zoeken is mij een raadsel)

Haar zussen (en broer) zijn automatisch ook zo en zouden dat dan maar raar vinden als je wat te "klef" bent op de bank bijv.
Goed, we zijn geen 15 meer natuurlijk, maar toch, het irriteert mij ook mateloos vaak, dat stukje behoefte wat niet vervuld word.

Enige manier wat helpt is het aan te geven, dat ik heb ik gedaan en dat helpt wel een beetje, maar in het openbaar is het nog steeds een no-go.
pi_169865107
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:05 schreef Musil het volgende:
Misschien moet ik hem gewoon eens vragen hoe híj 'ons' ervaart, wat hij anders zo willen en hoe zijn ideaalbeeld van een relatie er uit ziet. Dan snap ik hem beter en weet ik wat ik wel en niet kan verwachten (en of dat iets is wat ik wil)
Geen gek idee.

Post je het resultaat van dat gesprek? :)

Hoe oud zijn jullie eigenlijk? Als hij tegen de 40 loopt, heeft zo iemand vaak minder energie dan als je nog een hitsige gast van 25 hebt.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_169865661
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 17:20 schreef Godshand het volgende:

[..]

Geen gek idee.

Post je het resultaat van dat gesprek? :)

Hoe oud zijn jullie eigenlijk? Als hij tegen de 40 loopt, heeft zo iemand vaak minder energie dan als je nog een hitsige gast van 25 hebt.
Doe ik!

Nb we zijn beiden halverwege de 30.

Ik heb nog even zitten denken trouwens, en bedacht me dat omdàt ik zo'n hekel heb aan alles wat naar claimen riekt ik het moeilijk vind mijn gevoel op een goede manier te uiten, waardoor ik het moeilijker maak dan het is. Hij heeft daar minder moeite mee. Vb: hij zal zonder daar verder over na te denken het zeggen als hij me persé vanavond wil zien. Ik ben zelf altijd vrij slecht geweest in mezelf kwetsbaar opstellen in dat opzicht. Vóór hem deed ik dat ook eigenlijk vrijwel nooit (je zal eens zeggen dat je iemand leuk vindt of mist!), maar ik heb eraan gewerkt: bij hem doe ik dat voor het eerst wèl. Dat vind ik nog steeds wel eng, en ik denk daar vaak best even over na voor ik het doe. Een kleine toenadering, voor de ander soms miss iets wat niet eens opgemerkt wordt, is dus voor mij best een grote stap. Wellicht dat ik daarom zo overgevoelig reageer als op toenaderingen in woord of fysieke daad niet of afwijzend wordt gereageerd. Vervolgens weet ik niet wat ik met mijn rotgevoel moet omdat rationeel wel weet dat het onbelangrijke zaken zijn, dat mijn gevoel eigenlijk disproportioneel is tov het voorval.
pi_169867780
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 17:50 schreef Musil het volgende:

[..]

Doe ik!

Nb we zijn beiden halverwege de 30.

Ik heb nog even zitten denken trouwens, en bedacht me dat omdàt ik zo'n hekel heb aan alles wat naar claimen riekt ik het moeilijk vind mijn gevoel op een goede manier te uiten, waardoor ik het moeilijker maak dan het is. Hij heeft daar minder moeite mee. Vb: hij zal zonder daar verder over na te denken het zeggen als hij me persé vanavond wil zien. Ik ben zelf altijd vrij slecht geweest in mezelf kwetsbaar opstellen in dat opzicht. Vóór hem deed ik dat ook eigenlijk vrijwel nooit (je zal eens zeggen dat je iemand leuk vindt of mist!), maar ik heb eraan gewerkt: bij hem doe ik dat voor het eerst wèl. Dat vind ik nog steeds wel eng, en ik denk daar vaak best even over na voor ik het doe. Een kleine toenadering, voor de ander soms miss iets wat niet eens opgemerkt wordt, is dus voor mij best een grote stap. Wellicht dat ik daarom zo overgevoelig reageer als op toenaderingen in woord of fysieke daad niet of afwijzend wordt gereageerd. Vervolgens weet ik niet wat ik met mijn rotgevoel moet omdat rationeel wel weet dat het onbelangrijke zaken zijn, dat mijn gevoel eigenlijk disproportioneel is tov het voorval.
Het zijn geen onbelangrijke zaken omdat iedereen zich in een relatie geliefd en gewild wil voelen. Iedereen heeft nu eenmaal zijn of haar behoefte aan affectie en is een van de redenen dat je in een relatie zit.

Zonder affectie en seks heb je gewoon een vriendschap in mijn ogen.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_169879026
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 19:25 schreef Godshand het volgende:

[..]

Het zijn geen onbelangrijke zaken omdat iedereen zich in een relatie geliefd en gewild wil voelen. Iedereen heeft nu eenmaal zijn of haar behoefte aan affectie en is een van de redenen dat je in een relatie zit.

Zonder affectie en seks heb je gewoon een vriendschap in mijn ogen.
Dat is helemaal waar, maar het vlakt niet uit dat ik me om dingen druk maakte die ik eerder nooit belangrijk vond en waarvan de meesten zullen zeggen: waar maak je je druk om? Omdat ik me kwetsbaarder ben gaan opstellen zocht ik, denk ik, ook meer bevestiging. Het helpt enorm dat in te zien. Betekent niet dat alles ineens bij mij ligt, een tikje meer (passionele) affectie van zijn kant mag ook wel. Wellicht komt dat ook sneller als ik daarvoor meer ruimte geef. En miss niet, miss werkt het gewoon niet. Whatever the outcome, belangrijkste voor mij is dat ik mezelf niet zo in de weg zit.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 30 maart 2017 @ 09:35:41 #49
163650 Greys
pi_169879633
De ene persoon heeft nou eenmaal veel meer behoefte aan seks en passionele bevestiging en tegen de muur gezet worden om opgevreten te worden. De ander heeft dat wat minder, die puft liever even rustig uit na een avond op stap.
Ik ben bang dat je dit niet aan hem gaat kunnen veranderen. Het is gewoon een verschil in persoonlijke behoeftes. Want je kunt het bespreken en hopen dat hij meer aan jouw behoeftes gaat voldoen, maar bepaalde gretigheid ís er of is er niet. Dat zit in de persoon, een gevoel is iemand niet even aan te leren en op te dringen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_169881581
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:35 schreef Greys het volgende:
De ene persoon heeft nou eenmaal veel meer behoefte aan seks en passionele bevestiging en tegen de muur gezet worden om opgevreten te worden. De ander heeft dat wat minder, die puft liever even rustig uit na een avond op stap.
Ik ben bang dat je dit niet aan hem gaat kunnen veranderen. Het is gewoon een verschil in persoonlijke behoeftes. Want je kunt het bespreken en hopen dat hij meer aan jouw behoeftes gaat voldoen, maar bepaalde gretigheid ís er of is er niet. Dat zit in de persoon, een gevoel is iemand niet even aan te leren en op te dringen.
Het heeft ook te maken in welke dating fase iemand zit.

Vooral sommige mannen hebben een tijd droog gestaan, een nieuwe vrouw dus daar ga je in bed tegen aan. Wordt je verliefd helpt dat ook wel het testosteron te stuwen.

Maar op een gegeven moment zakt de verliefdheid een beetje in naar normale proporties en dan wordt de behoefte aan seks weer net zo hoog als hij meestal gewend is.
Voor de een is dat nog steeds iedere dag tekeer gaan, voor de ander is dat 1x/week.

Dat kan wel verwarring creëren als de vrouw in de relatie net gewend is dat hij zich als een konijn gedraagt.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 30 maart 2017 @ 11:29:10 #51
163650 Greys
pi_169881730
quote:
4s.gif Op donderdag 30 maart 2017 11:20 schreef Godshand het volgende:

[..]

Het heeft ook te maken in welke dating fase iemand zit.

Vooral sommige mannen hebben een tijd droog gestaan, een nieuwe vrouw dus daar ga je in bed tegen aan. Wordt je verliefd helpt dat ook wel het testosteron te stuwen.

Maar op een gegeven moment zakt de verliefdheid een beetje in naar normale proporties en dan wordt de behoefte aan seks weer net zo hoog als hij meestal gewend is.
Voor de een is dat nog steeds iedere dag tekeer gaan, voor de ander is dat 1x/week.

Dat kan wel verwarring creëren als de vrouw in de relatie net gewend is dat hij zich als een konijn gedraagt.
Dat is zo, maar als ik onderstaande post goed interpreteer is hij nooit echt konijnerig geweest. ;)
Dus lijkt het me een 'gewoon' verschil in behoefte wat je niet even met een gesprek verandert helaas.

quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 22:49 schreef Musil het volgende:

[..]

Mmm het is wel wat minder maar verschil is er altijd geweest. En als het puur om seks gaat zitten daar wel wat dingen achter idd maar dat is besproken. Maar gewoon het vrijen en zoenen zonder dat het perse daarop uitloopt.... denk dat ik dat toch mis. Miss is dat wel t enige, is het simpeler dan ik denk.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_169882776
...Als dudes (vaak) speed snuiven hebben ze vaak last van erectieproblemen...
pi_169888908
quote:
14s.gif Op donderdag 30 maart 2017 11:29 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat is zo, maar als ik onderstaande post goed interpreteer is hij nooit echt konijnerig geweest. ;)
Dus lijkt het me een 'gewoon' verschil in behoefte wat je niet even met een gesprek verandert helaas.

[..]

Klopt, en dat vond ik aan het begin lastig maar daar hebben we goed over gepraat en is voor mij geen issue meer (puur de seks). Ook omdat daar tegenover staat dat er heel veel ruimte is om samen spannende dingen te ontdekken :) tuurlijk, het liefst doe ik het vaker maar het voelt niet meer als een probleem.
pi_169944809
De 6 maanden grens.

De verdovende gevoelens van verliefdheid beginnen af te nemen en wat verborgen zit wordt nu langzaam zichtbaar.

Uit je OP maak ik op dat hetgene waar het werkelijk om draait is dat jij een verlangt naar meer emotionele en fysieke intimiteit en hij niet, hij heeft namelijk weldegelijk door dat jij dat wilt maar houdt subtiel de boot af.

Je gevoelens zijn volledig terecht, intimiteit is een zeer belangrijke voorwaarde voor een goede relatie, zonder genoeg intimiteit is een relatie veel te ongebonden, los en fragiel, als je al echt van een relatie kunt spreken.

Je bent ook niet claimerig, dit zijn ook niet je eigen gedachten die van binnenuit komen maar gedachten die extern getriggerd worden door zijn subtiele afwijzingen op jouw vraag naar meer intimiteit.

Nogmaals, je bent niet claimerig, wat je wilt is normaal en gezond. Liefde, fysiek contact en emotionele intimiteit zijn belangrijke onderdelen van een relatie.

Vraag jezelf eens af of je jezelf claimerig had gevonden met een partner die je wel zou voorzien in je intieme behoeften, iemand die goed in balans is?

De reden dat je nu een knoop in je maag hebt is omdat je met een partner bent waarvan je onbewust aanvoelt dat je niet goed gehoord wordt en er niet goed gereageerd wordt als je je wensen en behoeften gaat aangeven zodra ze tegenstrijdig zijn met die van hem, intimiteit is één van de onderwerpen waar jullie op botsen.

Ik heb het vermoeden dat jij niet sterk genoeg in je schoenen staat om effectief te communiceren, en dat hij niet kan en wil communiceren.

Je negeert rode vlaggen TS, pas op.

Je zit in een relatie waar je behoeften niet vervuld worden.

Je cijfert je eigen behoefte weg (omdat hij ze afwijst), en begint jezelf er vervolgens de schuld van te geven dat je die behoeften hebt.

Je voelt je soms alleen ook als je samen bent (grote rode vlag).

Toevallig ook last van angstige/stressvolle gedachten over de relatie als jullie niet samen zijn?

Je vriend heeft (latente) intimiteitsproblemen OP, en er is weinig wat jij eraan kunt doen, geen mate van geduld, liefde en veiligheid van jouw kant gaat hem helpen.

Ik heb dit vaker gezien OP. Je kunt blijven maar daar ga je aan kapot.

Zodra er een relatie tussen mensen ontstaat gaan we elkaars emotionele circuit te reguleren, bij mensen die in balans zijn en goed op elkaar afgestemd is dit prima, maar mensen die issues meedragen nemen ze ook mee in een relatie, en sommige issues vallen zo zwaar bij onze partner dat we ze helemaal uit gaan hollen, intimiteits-issues zijn hier een voorbeeld van.

Hij zal geen slecht persoon zijn, maar hij loopt met wonden uit eerdere relaties of zijn kindertijd die jou beginnen ziek te maken.

Je begint nu al op je tenen te lopen OP, en dat gaat steeds erger worden.
Je dorst naar intimiteit zal groeien maar zal onbeantwoord blijven, maar nog belangrijker, door te kiezen om met onvervulde behoeften in een relatie te blijven doe je afbraak aan jezelf.

Nogmaals, als je door je emotionele bias naar de situatie kunt kijken en je komt tot de conclusie dat je inderdaad onvervulde behoeften in je relatie hebt die je niet goed met hem kunt communiceren en oplossen maak er dan een eind aan. Doe je dat niet dan is er over een jaar niets meer van je over, wat nu aan je vreet zijn onvervulde behoeften en (onderbewuste)gevoelens van onwaardigheid die door zijn afwijzingen bevestigd worden, blijf je dan is er over een jaar niks meer van je vreugde, eigenwaarde en zelfbeeld over, iets wat nu al begint te slijten, luister naar je eigen onderbuik gevoelens.

Je bent zelf verantwoordelijk om je emotionele behoeften vervuld te krijgen OP, en een andere partner die beter bij je past gaat dat beter kunnen dan je huidige.
pi_169945170
Heb de OP globaal doorgelezen. Wat me vooral opvalt, is dat jij zelf zo hard werkt en dat je teleurgesteld/boos bent wanneer dat niet beantwoord wordt door moeheid, drugs, whatever, zaken waar hij niet direct invloed op heeft, en jij je dus machteloos voelt omdat je hem niet de schuld kan geven. Waar is het samen werken?

Dat is gewoon iets wat me opvalt. Wilde je het even meegeven.
Somebody that I used to know
  zondag 2 april 2017 @ 17:54:12 #56
456432 Kamina
Tenacious!
pi_169951942
Drugs :N
1 + 1 = blauw
pi_169953809
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 22:28 schreef Musil het volgende:
het 8 u s ochtends ofzo.

Ik heb dan zin om met hem in bed te duiken, in lange tongzoenen en vrijen.
Pff ik word al moe als ik er aan denk, dat doe je misschien als je een meisje net drie weken kent, daarna niet meer, dan ga je gewoon pitten als je de nacht hebt doorgehaald, zeker als je halverwege de 30 bent. Is dat niet gewoon het probleem? Je zegt dat jullie hard werken, en dus ook hard feesten in het weekend, is ie niet gewoon te moe de hele tijd waardoor het allemaal niet zo wil?

Je denkt zelf dat jullie te veel 'saai op de bank hangen', maar misschien doen jullie wel te veel waardoor er niet de rust is om van elkaar te genieten als er even een uurtje beschikbaar is tussendoor.

[ Bericht 4% gewijzigd door Fokpop op 02-04-2017 19:31:55 ]
pi_169954044
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 22:28 schreef Musil het volgende:
Zouden t niet laat maken (zijn voorstel). Eerste x dat ik op de klok kijk (omdat ik gaar ben) is t 5 h. [..] uiteindelijk is het 8 u s ochtends ofzo.
[..] Hij wil in zijn eentje even landen (nb er was drugs in t spel).[..] hij was nog niet bijster aanspreekbaar toen ik wakker was [..] hij ook maar hij was te gaar. Dus ik heb bij hem op de bank gewerkt en hij keek tv. Hij viel daar natuurlijk eerder bij in slaap,[..] Helaas, hij sliep al.
[..]
Maar hij duwde me in zijn slaap van zich af en jatte vervolgens ook de dekens [..]

op de bank naast elkaar in slaap vallen bij een serie en dan ons verplaatsen naar bed om verder te slapen?

Nb. We zijn wel erg druk beiden, werken veel. [..] hij is best vaak gewoon erg moe. En als ie moe of brak is dan is eten en slapen prio 1.
Slapen is ook belangrijk lieve schat, je moet je vriend niet verwijten dat ie voor slapen kiest en niet voor jou :') . Niet moe zijn is namelijk voorwaarde nummer 1 voor een goed sexleven. Dus haal beter wat andere dingen uit jullie agenda. Dan komt het vanzelf wel weer, zul je zien.
pi_169954440
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 13:50 schreef SFProphecy het volgende:

Niet naar deze figuur luisteren hoor, die ziet diepe psychologische problemen in elke relatiecrisisje dat hier voorbij komt :')
pi_169958229
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 19:35 schreef Fokpop het volgende:

[..]

Niet naar deze figuur luisteren hoor, die ziet diepe psychologische problemen in elke relatiecrisisje dat hier voorbij komt :')
Ach, het is maar net hoe diep je wilt kijken.

Ik denk dat het grotendeels opbouwende frustratie is omdat TS in deze relatie niet voorzien wordt in essentiële behoeften en dat er hier niet goed over gecommuniceerd / op ingehaakt wordt door onderliggende factoren.

Jij denkt dat het een seksprobleem is dat voortkomt uit een te drukke agenda en een slecht slaapritme.

Ieder heeft zijn kijk op de situatie, de één wat dieper dan de ander, maar het is niet aan jou om TS te gaan vertellen wat met mijn advies te doen, hoe goed bedoeld ook.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')